Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
Offline Mdw
Master
do 26 jan 2012, 19:25 Bericht 
Telegraaf schreef:
DEN HAAG - De 267 kijkfiles die er in 2011 stonden, hebben voor tussen de 4 en 8 miljoen euro schade veroorzaakt. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde berekeningen van verkeersminister Melanie Schultz van Haegen.

De bewindsvrouw sloeg aan het cijferen om antwoord te kunnen geven op vragen van SP-Kamerlid Farshad Bashir, die benieuwd was hoe vaak er eigenlijk files ontstaan door mensen die kijken naar een ongeval op de andere rijbaan. Schermen plaatsen zodat de plek van het ongeluk niet meer is te zien of een agent het verkeer laten regelen, volstaat volgens Schultz niet altijd om de door een ongeluk gewekte nieuwsgierigheid van weggebruikers te laten verdwijnen.
Offline Superkoerier!
Master
vr 27 jan 2012, 9:23 Bericht 
Schokkend. Gelukkig kost het kabinetsbesluit om pensioenleeftijd van 65 naar 67 te verhogen veel minder (slechts 40800EUR per inwoner) en dus zijn die jaarlijkse kosten voor kijkfiles veel belangrijker.
Offline RucphenNB
Master
vr 27 jan 2012, 11:19 Bericht 
Zo weinig? :o :o :o
Offline Toolman30
Master
vr 27 jan 2012, 12:21 Bericht 
En wat kosten de gewone files?
Wat een k*tonderzoek weer
Offline Dave
FS Webmaster
vr 27 jan 2012, 12:29 Bericht 
Toch zou ik wat schermpjes aanschaffen... Die lui van RWS/polies hebben anders toch niets te doen en staan dan een beetje zelf te kijken.

Er is vast wel een lichtgewicht oplossing te bedenken.
Offline Guppenklup
Master
vr 27 jan 2012, 12:47 Bericht 
Kijkersfiles.... :roll:

Manmanman, stelletje ramptoeristen, rijd gewoon door! :boos:
Offline MHL
Die hard
vr 27 jan 2012, 13:15 Bericht 
Guppenklup schreef:

Inderdaad. Snap het echt gewoon niet! :fp:
Offline egeltjes
Master
vr 27 jan 2012, 15:40 Bericht 
Ik heb nooit tijd om te kijken naar een ongeval op de andere rijbaan.
Ik moet te veel opletten op de auto's om mij heen van waaruit men WEL kijkt. :duh: :duh:
Offline Kenji
Master
vr 27 jan 2012, 15:54 Bericht 
Vorige week stond ik zelf in zo'n kijkfile. Langzaamaan rijdend, max 10 km/u.
Gaat een of andere randdebiel voor me stilstaan om met z'n mobieltje foto's te maken van het ongeval aan de andere kant :nah:

RIJ GEWOON DOOR, GEK!!! :boos:
Offline Christafari
Master
vr 27 jan 2012, 15:56 Bericht 
Kijkfiletaks?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 27 jan 2012, 19:11 Bericht 
Kenji schreef:
RIJ GEWOON DOOR, GEK!!! :boos:

Helemaal mee eens.

Blik op de weg houden en niet laten afleiden door ongelukken op de andere baan. Ik erger me dood aan kijkersfiles.
Offline Rover
Master
vr 27 jan 2012, 19:47 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Gelukkig kost het kabinetsbesluit om pensioenleeftijd van 65 naar 67 te verhogen veel minder (slechts 40800EUR per inwoner) en dus zijn die jaarlijkse kosten voor kijkfiles veel belangrijker.

kost 693 miljard?
Offline Ducantoni
Master
ma 30 jan 2012, 12:29 Bericht 
Mdw schreef:
Schermen plaatsen zodat de plek van het ongeluk niet meer is te zien of een agent het verkeer laten regelen, volstaat volgens Schultz niet altijd om de door een ongeluk gewekte nieuwsgierigheid van weggebruikers te laten verdwijnen.

Beter plaatsen ze groen tussen de rijbanen, net als in Duitlsand op veel plaatsen, dan valt er ook niets te zien voor de meeste bestuurders.
Kenji schreef:
Gaat een of andere randdebiel voor me stilstaan om met z'n mobieltje foto's te maken van het ongeval aan de andere kant

Dat dus. Het is in dit land vergeven van dat soort idioten, een collega had er ooit eens eentje bijna onder z'n auto omdat er ook zonodig foto's gemaakt moesten worden :fp:
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 12:35 Bericht 
Mdw schreef:
De 267 kijkfiles die er in 2011 stonden, hebben voor tussen de 4 en 8 miljoen euro schade veroorzaakt

Zijn hier ook de kijkers naar een radarsetje in meegenomen? En dan vervolgens weer de files die veroorzaakt werden door afremacties op de afwerkplekken van de blauwe helden?
Offline Kiwi45
Master
ma 30 jan 2012, 12:36 Bericht 
Ducantoni schreef:

Beter plaatsen ze groen tussen de rijbanen, net als in Duitsland op veel plaatsen, dan valt er ook niets te zien voor de meeste bestuurders.

:schudnee:
Dan gaan ze nog langzamer rijden om te kijken of ze heel misschien toch een glimpje kunnen opvangen tussen de struiken door.
Zeker als er wat blauw lichtschijnsel te zien is: spannend!!!

Bij het gemiddelde ongeval op de snelweg staat een agent na enige tijd nutteloos toe te kijken hoe de brandweer/ambulance met het reddende werk bezig is.
Laten ze die tijd gebruiken om aan de andere kant kijkers te verbaliseren. Wellicht helpt het.....
Offline Guppenklup
Master
ma 30 jan 2012, 12:42 Bericht 
Kenji schreef:
Vorige week stond ik zelf in zo'n kijkfile. Langzaamaan rijdend, max 10 km/u.
Gaat een of andere randdebiel voor me stilstaan om met z'n mobieltje foto's te maken van het ongeval aan de andere kant

Je mag ook niet rijden met je mobiel in de hand :nono:

:fp: :fp: :fp:
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 12:52 Bericht 
Kiwi45 schreef:

Daarvoor moet je bij de hulpverleners zijn. Alleen het eerste voertuig zou deze nog aan moeten hebben en op een a-weg ben je dan het hele incident al weer voorbij vanuit tegenovergestelde richting.
Offline Kenji
Master
ma 30 jan 2012, 13:23 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Bij het gemiddelde ongeval op de snelweg staat een agent na enige tijd nutteloos toe te kijken hoe de brandweer/ambulance met het reddende werk bezig is.
Laten ze die tijd gebruiken om aan de andere kant kijkers te verbaliseren. Wellicht helpt het.....

Dan hebben de politiebashers hier ook weer wat om over te janken. :roll:
Offline Ducantoni
Master
ma 30 jan 2012, 18:26 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Dan gaan ze nog langzamer rijden om te kijken of ze heel misschien toch een glimpje kunnen opvangen tussen de struiken door.

Dat valt wel mee, alleen als het donker is zal dat lichtschijnsel opvallen. Dat langzamer rijden leren ze wel af als er een keertje iemand bij ze van achteren naar binnen knalt met een rotgang..
Al moet ik zeggen dat ze het fenomeen kijkersfile ook wel kennen daar: "gaffer"
 [ 19 berichten ]