Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
Offline Marcel
FS medewerker
ma 24 okt 2005, 11:13 Bericht 
DE BILT - Nederland kan dinsdag flinke hinder ondervinden van zeer zware windstoten. Het KNMI gaf maandag in een voorwaarschuwing aan dat in de loop van de ochtend een grote kans bestaat op een weeralarmsituatie met buien, sommige met onweer en zeer zware windstoten rond 110 kilometer per uur.

Het KNMI geeft een voorwaarschuwing die mogelijk vooraf kan gaan aan een weeralarm, een ernstige waarschuwing voor extreem weer. Een voorwaarschuwing wordt op zijn vroegst 72 uur voorafgaand aan een weeralarm uitgeven.

bron: www.nu.nl

------------------------

Voor de mensen die veel bij de weg zijn..........
Offline Ivo
FS Getrouwd²
ma 24 okt 2005, 11:21 Bericht 
Ach jawel hoor :x

En wie moet er vannacht/morgen werken..... :evil:
Offline Smookey
FS medewerker
ma 24 okt 2005, 11:22 Bericht 
Komt Wilma nu hier op visite?
Offline Thaa
Pro
ma 24 okt 2005, 11:28 Bericht 
pfffttt...... 110km per uur maar liefst!! Waar maken wij ons druk om? In Mexico en omgeving mogen ze het dubbele doorstaan!!

Maar toch zal ik wel opletten als ik morgen de snelweg op ga! ( windje in de rug---> brandstof sparen--> perfect!
Offline Dave
FS Webmaster
ma 24 okt 2005, 11:31 Bericht 
Ja dat dacht ik ook al toen ik het las, van ja hoor het KNMI moet ook even laten weten dat ze er nog zijn.

Ppfff een beetje briesje, is goed voor de herfstblaadjes. (ja ik zwaai wel naar de boomknuffelaars hoor).

Laatst bijgewerkt door Dave op ma 24 okt 2005, 11:31, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Marcel Q4
Die hard
ma 24 okt 2005, 11:31 Bericht 
Smookey schreef:
8) Nee, nu is het "Alfa" O:)
Offline Roelf
Master
ma 24 okt 2005, 11:44 Bericht 

Thaa schreef:
pfffttt...... 110km per uur maar liefst!! Waar maken wij ons druk om? In Mexico en omgeving mogen ze het dubbele doorstaan!!

Dave schreef:
Ja dat dacht ik ook al toen ik het las, van ja hoor het KNMI moet ook even laten weten dat ze er nog zijn.

Ppfff een beetje briesje, is goed voor de herfstblaadjes. (ja ik zwaai wel naar de boomknuffelaars hoor).

Toch vind ik het wel goed, dergelijke waarschuwingen.

hierom
Offline Kiwi45
Master
ma 24 okt 2005, 12:15 Bericht 
Leuk om te weten.
Kan ik het tuinmeubilair even naar binnen halen, voordat het bij de buren in de tuin ligt.
Offline greenymeany
Pro
ma 24 okt 2005, 12:31 Bericht 
Marcel Q4 schreef:
Smookey schreef:
8) Nee, nu is het "Alfa" O:)

Beide zijn hier nog lang niet en die Alpha stelt nog niet veel voor!
Zie wilma
Offline japie2000nl
Respect
ma 24 okt 2005, 12:33 Bericht 
110 km / u: is een vette windkracht 11 (zeer zware storm). Nog geen orkaan. Deze begint bij 117 km / u
Offline Matthijs
Master
ma 24 okt 2005, 12:37 Bericht 

Thaa schreef:
pfffttt...... 110km per uur maar liefst!! Waar maken wij ons druk om? In Mexico en omgeving mogen ze het dubbele doorstaan!

Verschil is dat ze in Mexico met deze windsnelheden niet met een aanhanger over de Afsluitdijk gaan rijden.
Offline meranto
Master
ma 24 okt 2005, 12:43 Bericht 
japie2000nl schreef:
110 km / u: is een vette windkracht 11 (zeer zware storm). Nog geen orkaan. Deze begint bij 117 km / u

Dit zijn windstoten, voor orkaankracht moet de gemiddelde windsnelheid boven de 117 km/u liggen. Statistisch gezien zijn dan windstoten tot 150 km/u makkelijk te halen op sommige plaatsen.

De wind tijdens buien is altijd moelijk te voorspellen omdat dit vaak hele kleine gebieden zijn met extreem zware windstoten, net voor de bui uit meestal. Hierdoor rij je als het ware ineens tegen een muur op of word je heel plotseling opzij gedrukt.

Windstoten tijdens buien zijn dus veel kleinschaliger dan bij een storm, maar wel gevaarlijker omdat ze onverwacht optreden.
Offline ruud king
Master
ma 24 okt 2005, 12:50 Bericht 
Goed dat ik het weet,ga ik wat eerder van huis,je weet het nooit he op de A4,als het daar raak is, is het ook "echt" goed raak!
Online Sandeman
FS medewerker
ma 24 okt 2005, 12:50 Bericht 
Prima, blijven al die prutsers misschien lekker een dagje thuis.
Kan Sandeman gewoon geconcentreerd en met de handjes aan het stuur fluitend zonder file´s naar het werk.
Offline King-Leo
Master
ma 24 okt 2005, 14:43 Bericht 
Zal het wel druk zijn met flitsers langs de 80 km wegen. Met een windje van 110 in de rug toch snel 30 km te hard.!! KASSA.........
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
ma 24 okt 2005, 14:51 Bericht 
Fortuynlijk schreef:
DE BILT - Nederland kan dinsdag flinke hinder ondervinden van zeer zware windstoten. Het KNMI gaf maandag in een voorwaarschuwing aan dat in de loop van de ochtend een grote kans bestaat op een weeralarmsituatie met buien, sommige met onweer en zeer zware windstoten rond 110 kilometer per uur.

Het KNMI geeft een voorwaarschuwing die mogelijk vooraf kan gaan aan een weeralarm, een ernstige waarschuwing voor extreem weer. Een voorwaarschuwing wordt op zijn vroegst 72 uur voorafgaand aan een weeralarm uitgeven.

bron: www.nu.nl

------------------------

Voor de mensen die veel bij de weg zijn..........

Heeft de overheid hier ook regels voor? Stel nu dat ze harder gaan dan die 110?? Wat dan? En als het KNMI mis zit? Waar kan ik dan mijn verhaal doen? O:) O:) O:) O:)
Offline Iguana
Master
ma 24 okt 2005, 15:02 Bericht 
ruud king schreef:
Goed dat ik het weet,ga ik wat eerder van huis,je weet het nooit he op de A4,als het daar raak is, is het ook "echt" goed raak!

Tell me about it :x
Offline Marcel
FS medewerker
ma 24 okt 2005, 16:16 Bericht 
De beker mag morgen NIET gezocht worden.
Offline Arno
FS Meldingen
ma 24 okt 2005, 17:15 Bericht 
King-Leo schreef:
Zal het wel druk zijn met flitsers langs de 80 km wegen. Met een windje van 110 in de rug toch snel 30 km te hard.!! KASSA.........

Die waaien ook weg ;)
Offline egeltjes
Master
ma 24 okt 2005, 17:16 Bericht 
Fortuynlijk schreef:

:o :o :o :o
Wrom niet?
Offline Marcel
FS medewerker
ma 24 okt 2005, 17:21 Bericht 
egeltjes schreef:
Fortuynlijk schreef:

Wrom niet?

Veelstegevaarlijk daar in het bos. :o
Offline Smookey
FS medewerker
ma 24 okt 2005, 17:32 Bericht 
Fortuynlijk schreef:
egeltjes schreef:
Fortuynlijk schreef:

Wrom niet?

Veelstegevaarlijk daar in het bos. :o

Wrong topic :x maar hij ligt niet in het bos.
Offline WNS2.0D
Master
ma 24 okt 2005, 18:06 Bericht 
japie2000nl schreef:

niet helemaal waar...

de beaufort schaal werkt met gemiddelde windsnelheden gedurende 10 minuten. windstoten tellen dus amper mee!

de verwachting voor morgen is dat er zware windstoten met een snelheid van 110 km/h komen. geen windkracht 11 dus (met als officiele benaming zeer zware storm)

ik heb overigens wel mijn motor op een wind veilige plek gezet.
 [ 23 berichten ]