Postingstijd interval gedetecteerd van 33.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 39 berichten ]
Offline Forza!
Master
za 14 maart 2009, 0:10 Bericht 
Citaat:
Site internetoplichting offline
Uitgegeven: 13 maart 2009 23:13
Laatst gewijzigd: 13 maart 2009 23:13
AMSTERDAM - De website www.internetoplichting.nl is vrijdag na zes jaar uit de lucht gegaan. Dat gebeurde na een uitspraak van de voorzieningenrechter in Amsterdam.

Die had het bedrijf Trendylaarzen in het gelijk gesteld, dat vond dat bepaalde uitspraken over het bedrijf van de site moesten. Dat meldde de website.

De rechter had bevolen het onderwerp gedurende zes maanden van de site te houden, op straffe van een boete van 2500 euro per dag.

Forum

Aangezien iedere internetgebruiker de mogelijkheid heeft een nieuw onderwerp te beginnen op het forum, is het risico voor de mensen achter de website dat ze boetes moeten betalen te groot, zeggen ze.

Zij verklaarden de geplaatste artikelen op de site niet voor 100 procent in de gaten te kunnen houden. Er staan in totaal 280.000 berichten op er komen dagelijks honderden bij.

De eigenaren overwegen in beroep te gaan tegen de uitspraak van de rechter. Ze hopen dat de website in de toekomst terugkeert.
© ANP

Bah, lijers hebben de zaak wrs besodemieterd, en halen nu verhaal via de rechter. Of niet?

ik zou nooit iets kopen bij die lui.

oplichters zijn er zat op internet. Prima dat daar een site over is.

dus lekker boycotten die laarzenhoer :dag: :dag:
Offline Freddy
Master
za 14 maart 2009, 0:39 Bericht 
ik koop niet zo vaak laarzen... :roll:
Offline Dave
FS Webmaster
za 14 maart 2009, 0:44 Bericht 
Volgens mij hebben we iemand hier die medewerker is bij die site toch?

Filter instellen zou voldoende moeten zijn maar aandacht hiervoor vragen kan natuurlijk ook zo want raar is het wel.
Offline Vroeg op
Master
za 14 maart 2009, 0:46 Bericht 
Iik heb een paar voor op de bouw, vissen, tuinieren :roll:
Offline Dave
FS Webmaster
za 14 maart 2009, 0:49 Bericht 
Rubberen laarzen! Van die fijne... .. ...8)
Offline ArjenR
Master
za 14 maart 2009, 1:36 Bericht 
Ze moeten het topic verwijderen en verwijderd houden. Zo'n filtertje lijkt me wel een oplossing.

Er is dus meer aan de hand. Het schijnt dat er wel lange levertijden zijn en het bedrijf slecht bereikbaar is. Dat is niet aardig van een bedrijf maar geen oplichting. Er is - ook door moderators - opgeroepen om aangifte te doen, melding te doen bij paypal, aangiftes te versturen naar de banken van het bedrijf, enz. De uitlatingen over trendy laarzen heeft de website "op geen enkele manier met feiten kunnen onderbouwen".

Volgens Trendy laarzen heeft een concurrent al eerder op hyves onrechtmatige uitlatingen gedaan waarover een nog een bodemprocedure loopt. Ook kan volgen Trendy laarzen de topic starter niet een klant van ze zijn geweest. Trendy laarzen wil dan ook de gegevens van een aantal forumleden en krijgt die dan ook.

Is dat laatste waar dan is de website net zo goed een slachtoffer.
Offline Freddy
Master
za 14 maart 2009, 1:45 Bericht 
http://www.youtube.com/watch?v=XSjYH0Ceb9Q
:D
Offline classpool
Master
za 14 maart 2009, 2:48 Bericht 
Ik vrees dat een site als deze opnieuw opgezet moet gaan worden, met een provider in Venezuela,Oekraïne,Cuba,of een dergelijk land.Het moet dan ook een nieuwe url krijgen die net als de server/webruimte wordt aangevraagd d.m.v. een bekende of familie in een van bovengenoemde landen of door een zwerver met een geldig postadres, zodat hij een paar tientjes kan verdienen ;-)
Past niet echt bij de inhoud v/d site maar is geen oplichting, dus misschien het overwegen waard.
Volgens mij kan er dan wel veilig naar gelinkt worden met de mededeling dat een toegewijd lezer van de vorige website zich geroepen voelde om een zelfde soort website tot leven te wekken en dat de eigenaren en staff v/d originele website hier niks mee te maken hebben en hier dus ook geen verantwoording voor dragen.
ohja, betaling kan d.m.v. anonieme storting op een door de domeinaanvrager te openen bankrekening waarbij de termijnbetalingen automatisch worden ingesteld O:)
Iemand die denkt te kunnen uitleggen waarom dit niet zo zou kunnen ?

Maar i.v.m. de hier ontstane vervelende jurispudentie is het eigenlijk ook een morele verplichting om in hoger beroep te gaan, dit mag eigenlijk niet gebeuren in Nl.Het internet wordt anders zelfs in Nl steeds verder gecensureerd.
Offline tha steef
Master
za 14 maart 2009, 13:03 Bericht 
Freddy schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=XSjYH0Ceb9Q
:D

bij laarzen denk ik dan weer direct hier aan:
http://www.youtube.com/watch?v=fQWtNlznEuQ
Offline mr. mcduc
Die hard
za 14 maart 2009, 13:23 Bericht 
Nou, ik wilde deze gaan kopen :wink:

Afbeelding
Offline umpire
FS medewerker
za 14 maart 2009, 13:31 Bericht 
Conclusie: zorg voor een lijst met Anonymous Proxies als je je met dit soort zaken wil gaan bezig houden 8)
Offline Forza!
Master
za 14 maart 2009, 13:34 Bericht 
Belachelijk dat juist een site over oplichting op zo'n manier de mond gesnoerd wordt. Mafiapraktijken noem ik dat.

Maar nu het in de media is geweest kunnen die gasten het wrs wel schudden.
Offline umpire
FS medewerker
za 14 maart 2009, 13:36 Bericht 
Of FS krijgt een gelijkwaardige sommatie :wink:
Offline ArjenR
Master
za 14 maart 2009, 14:04 Bericht 
Als je iemand beschuldig van bijvoorbeeld in dit geval oplichting moet je die beschuldiging wel enigszins kunnen ondersteunen met bewijs. Dat geld voor internetsites evengoed als dat het voor kranten geld. Als hetzelfde verhaal zich voordeed in de Telegraaf, had die ook moeten rectificeren (ook het originele artikel op internet). Als je smadelijke en/of lasterlijke uitspraken doet, kun je strafbaar en aansprakelijk zijn, ook op internet.

De site heeft de term oplichting niet kunnen onderbouwen. Niet met verklaringen, documenten, of wat dan ook. Alleen geanonimiseerde aangiftes waarvan de waarde daardoor niet was te onderzoeken. Dat ze dat nodig hadden was al op 12 februari bekend, aangezien de rechter toen al uitspraak deed. Ze hadden alleen de verkeerde gedagvaard waardoor de vorderingen werden afgewezen. De website bood trouwens uit zichzelf al aan informatie te verwijderen.

Trendy laarzen zegt dat ze vermoeden dat er een concurrent achter zit en dat dat al eerder is gebeurd. Dat is ook niet bestreden.

Het ziet er naar uit dat Trendy laarzen weliswaar slecht bereikbaar is en lange levertijden heeft, maar ze de boel niet oplichten. Ook lijkt het dat zowel trendy laarzen als de site slachtoffer zijn geworden van iemand die kwaad wou doen.
Offline Warmaster
Master
za 14 maart 2009, 14:37 Bericht 
tha steef schreef:
bij laarzen denk ik dan weer direct hier aan:
http://www.youtube.com/watch?v=fQWtNlznEuQ

Ik hier aan:
http://www.youtube.com/watch?v=JaBQ5Txtu-k

:x :x :x
Offline ArjenR
Master
za 14 maart 2009, 14:57 Bericht 
:x :lol:
Offline Forza!
Master
za 14 maart 2009, 15:07 Bericht 
umpire schreef:
Of FS krijgt een gelijkwaardige sommatie :wink:

Als jullie dat serieus denken dan zou ik deze thread weghalen. Plat gaan van FS dat is niet de bedoeling. :o :dood:

Aan de andere kant: ik lees iets in het nieuws en gaaf er mijn mening op. Als je dat al niet meer mag?? Ik vind het een slechte zaak dat een of ander bedrijf zo'n forum wat juist belangrijk is kan platgooien.

Ik koop ook weleens wat via bijv MP en google even op verkopersnamen etc. Pas nog iemand via mail gesproken die opgelicht was. Dan is het wel handig als je een naam intikt en je komt van allerlei onmin tegen. Kun je jezelf mooi ellende besparen.
Offline Shooting Star
Master
za 14 maart 2009, 15:46 Bericht 
Ik denk hier aan:

http://www.youtube.com/watch?v=q76IlF5HES0

Maar dat gaat eigenlijk niet over laarzen, geloof ik :x :lol:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 14 maart 2009, 16:24 Bericht 
Hier staa het gehele vonnis.

http://www.internetoplichting.nl/vonnis ... 120309.pdf
Offline Forza!
Master
za 14 maart 2009, 16:34 Bericht 
Michel Hellenberg uit Velserbroek

Wat zou die voor laarzen hebben? Lease-laarzen?
Offline Warmaster
Master
za 14 maart 2009, 16:40 Bericht 
M.Y.C. Poelmann, zou die aandelen hebben bij Trendylaarzen?
Offline I.O.
Eendagsvlieg
wo 18 maart 2009, 7:54 Bericht 

ArjenR schreef:
Trendy laarzen zegt dat ze vermoeden dat er een concurrent achter zit en dat dat al eerder is gebeurd. Dat is ook niet bestreden.

Het ziet er naar uit dat Trendy laarzen weliswaar slecht bereikbaar is en lange levertijden heeft, maar ze de boel niet oplichten. Ook lijkt het dat zowel trendy laarzen als de site slachtoffer zijn geworden van iemand die kwaad wou doen.

Graag wil ik hier even iets bij vermelden, ik ben betrokken bij I.O. en ook ik ben opgenomen in het vonnis....
Het gaat hier om ongeveer een 40 tal meldingen van mensen die geen laarzen hebben ontvangen, sommigen daarvan wachten al 5 maanden op levering...
Na de eerste posting is er een verzoek om reactie uitgegaan naar de laarzenboetiek, dit werd beantwoord met een dagvaarding...
Deze mensen hebben zich uitermate onbeschoft gedragen tegen klanten die (als ze al antwoord kregen) vroegen wanneer hun laarzen geleverd gingen worden.......aangetekende brieven van klanten die wegens enorme overschrijding van de levertijden die opgenomen waren in de algemene voorwaarden hun geld terug wilden werden niet aangenomen...
Bijna alle gedupeerden zijn door de advocaat van de laarzenboetiek benaderd(geintimideerd) per brief.
Er is genoeg bewijs van de kant van I.O. over de wanpraktijken van de eiser maar deze zijn helaas in het vonnis niet meegenomen.

Bij I.O. is het nimmer de bedoeling om bedrijven te gronde te richten, ons doel is om een platform te zijn waar gedupeerden met elkaar in contact kunnen komen en zich samen kunnen voegen omdat je in je eentje nou eenmaal niet sterk staat....
Waar nodig wijzen wij mensen op de stappen die ze zouden kunnen ondernemen om hun recht te halen...

Het is een drama te noemen dat de beheerders zich genoodzaakt zagen (voorlopig) de site te sluiten omdat er nu veel gedupeerden zijn die elkaar niet meer weten te vinden en de vele zaken waarin al betalingsregelingen waren afgesproken en gestart zijn nu ook niet meer te controleren.

Geheel op eigen titel wil ik tot slot nog zeggen dat alles wat het bedrijf nu overkomt geheel door hun eigen (verkeerde) keuzes is.
gedupeerden kunnen ons niet vinden.
Offline Superkoe
Master
wo 18 maart 2009, 10:51 Bericht 
Kan allemaal best wezen, maar dat betekent nog niet dat men opgelicht is. Van de verkoop van 45 paar laarzen kan niemand het lang volhouden. Er wordt een veelvoud verkocht, en in een aantal gevallen gaat het niet goed. En in de afhandeling nog minder. Dat betekent niet dat het bedrijf per definitie de boel aan het belazeren is. En dat is de structurele fout die IO maakt. De tweede fout die wordt gemaakt is dat moderators zich actief tegen het bedrijf gaan richten. Juist een site als IO moet elke schijn van belangenverstrengeling vermijden.

Ik koop zelf al jaren via internet, maar de laatste tijd neig ik er al snel naar om het onder rembours te laten komen. Kost een paar euro meer, maar scheelt enorm veel gezeik als het niet tijdig wordt geleverd.
Offline Forza!
Master
wo 18 maart 2009, 11:08 Bericht 
Ik zou zeggen contacteer Kassa of Radar of Opgelicht..
Offline I.O.
Eendagsvlieg
wo 18 maart 2009, 11:13 Bericht 

Superkoe schreef:
Kan allemaal best wezen, maar dat betekent nog niet dat men opgelicht is. Van de verkoop van 45 paar laarzen kan niemand het lang volhouden. Er wordt een veelvoud verkocht, en in een aantal gevallen gaat het niet goed. En in de afhandeling nog minder. Dat betekent niet dat het bedrijf per definitie de boel aan het belazeren is.

Mag jij mij even uitleggen hoe je het moet noemen als je 5 a 6 maanden op je product wacht, geen contact meer kunt leggen(of als je geluk hebt een nietszeggende mail krijgt), aangetekende brieven met verzoek om terugbetaling (wettelijk verplicht binnen 30 dagen als de koper daarom vraagt) retour komen, ondertussen even snel de algemene voorwaarden aangepast worden enz..

Ook wil ik nog even benadrukken dat het onderwerp in eerste instantie op het board "is dit betrouwbaar" stond en later is verplaatst naar "problemen met internetbedrijven"
tevens is het zo dat slechts een klein gedeelte de weg naar dergelijke sites vind dus die tientallen zijn er ws nog meer.
Wat vind jij dat een klant dan zou moeten om zijn/haar recht te halen?
Offline R
Master
wo 18 maart 2009, 13:00 Bericht 
"De rode laarsjes"
Offline #André M#
FS Juridisch
wo 18 maart 2009, 18:26 Bericht 
Dit moet voorgelegd worden aan een rechter die rechten heeft gestudeerd! ;)
Oftewel hoger beroep aantekenen en het pleidooi beter voorbereiden.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 18 maart 2009, 21:07 Bericht 
Op naar hoger beroep dus
Offline I.O.
Eendagsvlieg
wo 18 maart 2009, 21:29 Bericht 

dat is ook de de hoop van de leden van I.O. maar helaas ligt dat geheel aan TTY :cry:
Offline I.O.
Eendagsvlieg
ma 06 apr 2009, 14:51 Bericht 

Ondertussen zijn we voor mensen die nog steeds wachten op hun laarsjes en mensen die zich door andere personen/winkels misleid of opgelicht voelen beschikbaar op internetmisleiding.nl
Offline Koffieleut
Master
za 09 mei 2009, 18:20 Bericht 
Nu weer in Kassa die trendy laarzen.
Offline Sandeman
FS medewerker
za 09 mei 2009, 18:30 Bericht 
Jup, zag het ook. Smerige praktijken... :thumb_d:
Offline red devil1
Master
za 09 mei 2009, 18:38 Bericht 
doe mij maar gewoon rubbere kaplaarse

(loop alleen op Hevea/ dunlop S3 laarzen)
Offline macdrive.r
Respect
za 09 mei 2009, 19:11 Bericht 
kan iemand de link van I.O. even weghalen...

vervelend, paar honderd keer op OK klikken schermpje./..
.................................

Bedankt.:)
Offline sensation
Die hard
za 09 mei 2009, 19:46 Bericht 
macdrive.r schreef:
kan iemand de link van I.O. even weghalen...

vervelend, paar honderd keer op OK klikken schermpje./..
( internetoplichting.tk.

Niet op klikken svp

Control + Alt + Delete indrukken en de site wegklikken :roll:
Offline Marcel
FS medewerker
za 09 mei 2009, 19:48 Bericht 
Zo.....
Offline macdrive.r
Respect
za 09 mei 2009, 21:06 Bericht 
I.O. schreef:
gedupeerden kunnen ons niet vinden.

:roflol: :roflol:
Offline bernardo A.
Master
zo 10 mei 2009, 8:35 Bericht 

Ik koop geen laarzen, ik heb lieslaarzen.
Offline Worf
Master
zo 10 mei 2009, 10:29 Bericht 
:lol:
 [ 39 berichten ]