Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Offline Brave Hendrik
Master
za 28 jan 2012, 12:55 Bericht 

Dat schijnt dus nu een feit te zijn.
Even opletten dus of het geld van de vooruitbetaling niet beter op een bijv. een spaarrekening gezet kan worden en maandelijks of per kwartaal een bedrag over te (laten) schrijven.
Offline Scaniafan
Master
za 28 jan 2012, 13:10 Bericht 
Citaat:
De zogenaamde jaarkorting in de motorrijtuigenbelasting wordt volgend jaar afgeschaft. Deze korting bedraagt 3 euro per vooruitbetaald kwartaal.

De korting was ooit bedoeld als stimulans voor het kiezen van de meest efficiënte betalingsvorm. De automatisering van de belastingheffing en de ontwikkelingen in het betalingsverkeer hebben echter niet stilgestaan. Betaling per automatische incasso per maand vergt minder administratieve lasten en uitvoeringkosten dan handmatige betaling per jaar. Het streven is daarom om de betaling van MRB juist zoveel mogelijk te laten plaatsvinden via automatische incasso. Het percentage houders dat de belasting voor vier kwartalen vooruitbetaalt, is inmiddels gedaald tot onder de 8. Overigens is het effect van de vaste korting van 3 euro per kwartaal ook niet evenwichtig. Bij lage MRB-bedragen vormt de korting van in totaal 12 euro per jaar een relatief hoog percentage van de verschuldigde belasting, bij hoge MRB-bedragen is de korting relatief onbeduidend. Het heeft dan ook geen zin meer om deze kortingsregeling te handhaven, aldus het kabinet.
Offline Brave Hendrik
Master
za 28 jan 2012, 13:13 Bericht 
Dank.
Offline red devil1
Master
za 28 jan 2012, 13:18 Bericht 
Stom. Voor mij was het voordeliger om bedrag ineens te betalen. Rente was minder dan korting.
Offline Dennis_on_the_road
Master
za 28 jan 2012, 14:00 Bericht 
Ik zag bij de mrb van de motor die ik gisteren idd dat er geen korting meer gegeven wordt. 108euro :dood:
Offline Opa TRP
Master
za 28 jan 2012, 14:54 Bericht 
red devil1 schreef:
Stom. Voor mij was het voordeliger om bedrag ineens te betalen. Rente was minder dan korting.

Same here. Ze kunnen de boom in, nu wordt het voordeliger om niet in 1x te betalen (rente trekken). Ik gun ze geen cent extra dus snel aanpassen :dag:
Offline Brave Hendrik
Master
za 28 jan 2012, 15:00 Bericht 
Aanpassen kan o.a. vanuit hier:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... he_incasso
I.p.v. postzegels plakken, een bijbehorend antwoordnummer heb ik nog niet gevonden.
Maar dat zal vast wel iemand op dit forum weten.

Telefonisch op gratis nummer 0800 - 0749 -waarbij je "Ja, ik wil "- op band wordt vastgelegd schijnt ook te kunnen.

BelastingTelefoon Auto
Telefoon: 0800 - 0749
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd uw kenteken of burgerservicenummer/sofinummer bij de hand.

Het is immers crisis nietwaar?
Offline red devil1
Master
za 28 jan 2012, 15:08 Bericht 
Opa TRP schreef:
dus snel aanpassen

ik boek het altijd zelf over
Offline Brave Hendrik
Master
za 28 jan 2012, 15:23 Bericht 
Waarschijnlijk per acceptgiro, per kwartaal.
Dat is denk ik nog een beetje te royaal.
Bij een automatische incasso gaat de betaling per maand.
En zo ik lees kun je a.h.w. niet echt aangesproken worden op niet-betalen, behoudens een saldo tekort op dat moment.

Erg prettig, want het is mij ooit in het grijze verleden overkomen een acceptgiro waarschijnlijk niet ontvangen te hebben en dus niet betaald.
Het sturen van volgende acceptgiro's werd door de belastingdienst prompt gestopt.
Dat laten ze dan eerst lekker oplopen en confronteerde mij daarna pas met een verhoging over langere perioden niet betaald te hebben en meer van dat gezeik.
Vol ongeloof terugkijkend in de boeken bleek inderdaad dat ik al een hele tijd niet betaald had.
Ik kon -als immer nette betaler- niet anders dan van mijn stoel vallen van verbazing, het boetekleed aantrekken en desgewenst vrouw slaan.
Men is vast gewaarschuwd, als dit hoogst onfatsoenlijke spelletje vandaag de dag nog gespeeld wordt.

Kortom, iedere gemiste (niet gezonden/niet bezorgde/zelf kwijtgemaakte) acceptgiro of te late betaling is sowieso goed voor extra boetedoening.
Daarnaast is het zonde óók nog te lang vooruit te gaan betalen aan een Staatspooier.
 [ 9 berichten ]