Pagina 3 van 3  [ 123 berichten ]
Offline drnomad
Master
vr 12 maart 2010, 18:43 Bericht 
Christafari schreef:
En je denkt dat dan nog iemand er voor kiest om agent te worden?

Hoe bedoel je? Is een beetje corruptie en machtsmisbruik niet erg omdat anders niemand nog agent wil worden?
Offline Christafari
Master
vr 12 maart 2010, 18:49 Bericht 
drnomad schreef:
Christafari schreef:
En je denkt dat dan nog iemand er voor kiest om agent te worden?

Hoe bedoel je? Is een beetje corruptie en machtsmisbruik niet erg omdat anders niemand nog agent wil worden?

Zijn niet mijn woorden. Je kunt ook een straf stellen die minder erg is dan meteen de doodstraf, niet? Ben benieuwd hoe jouw arbeidsovereenkomst eruit ziet als je dit normaal vindt.
Offline drnomad
Master
vr 12 maart 2010, 18:54 Bericht 
Christafari schreef:
Je kunt ook een straf stellen die minder erg is dan meteen de doodstraf, niet?

Dat kan, maar die menings-keuze heb ik niet gemaakt. Los van de strafhoogte zouden we het wel eens kunnen worden dat die straf hoog genoeg moet zijn om een voorbeeld te stellen en de moeite waard voor de klagers.

Christafari schreef:
Ben benieuwd hoe jouw arbeidsovereenkomst eruit ziet als je dit normaal vindt.

Straffen worden per wet geregeld en niet in een arbeidscontract.
Offline Sjonnie
Die hard
vr 12 maart 2010, 18:57 Bericht 
drnomad schreef:

Ja maar vind maar eens een rechter die ook straft naar hoe het zou moeten, met al die straffen van tegenwoordig
:thumb_d:
Offline Christafari
Master
vr 12 maart 2010, 18:57 Bericht 
drnomad schreef:
Christafari schreef:
Je kunt ook een straf stellen die minder erg is dan meteen de doodstraf, niet?

Dat kan, maar die menings-keuze heb ik niet gemaakt.

Jouw meningskeuze is dat het normaal is dat een agent ter dood veroordeeld wordt als hij misbruik maakt van zijn macht, zoals in het filmpje getoond? En dan alleen bij agenten of ook bij jou op het werk?

drnomad schreef:
Christafari schreef:
Ben benieuwd hoe jouw arbeidsovereenkomst eruit ziet als je dit normaal vindt.

Zo je wilt. Maar dan nog zal niemand het meer in zijn hoofd halen om uberhaupt agent te worden.
Offline Tammo
Die hard
vr 12 maart 2010, 19:33 Bericht 
drnomad schreef:

Dat is en blijft erg maar doodstraf vind ik dan weer erg overdreven.
Offline drnomad
Master
vr 12 maart 2010, 20:10 Bericht 
Christafari schreef:
En dan alleen bij agenten

Alleen ambtenaren.

Christafari schreef:
Maar dan nog zal niemand het meer in zijn hoofd halen om uberhaupt agent te worden.

Of diegenen zullen wel oppassen om hun macht te misbruiken.
Offline WNS2.0D
Master
vr 12 maart 2010, 20:10 Bericht 
Stel dat een agent of controleur iets sommeert of vordert, zijn daar ook eisen aan gesteld?
Bijvoorbeeld dat een dergelijk bevel in het Nederlands uitgesproken wordt.
Offline Supercop
Die hard
vr 12 maart 2010, 23:08 Bericht 

WNS2.0D schreef:
Stel dat een agent of controleur iets sommeert of vordert, zijn daar ook eisen aan gesteld?
Bijvoorbeeld dat een dergelijk bevel in het Nederlands uitgesproken wordt.

Ha ha, tja het zal zeker wel duidelijk ABN moeten zijn, iig verstaanbaar en deze toezichthouder zit al aardig op de grens.

Als een opsporingsambtenaar vordert om iets te doen cq. na te laten dan moet dat wel op een wettelijk grondslag zijn gebaseerd.
Verstoren openbare orde, belletten cq. belemmeren etc.

Filmen in het openbaar mag in feite ten alle tijden, in het geval van dit filmpje is de filmer niet de kneus maar de toezichthouder die niet weet waar hij over praat, de kennis van deze toezichthouder is 0.0 en dat is helaas bij vele toezichthouders zo.
In dit geval zijn het waarschijnlijk parkeerwachters gezien het feit dat ze zo'n apparaat in hun handen hebben die ik toevallig wel eens eerder bij parkeerwachters heb gezien.

Er zijn ook situaties waarbij je als opsporingsambtenaar wel degelijk kan vorderen om te stoppen met filmen, ook al is dat op de openbare weg. Je kunt hierbij denken aan een dodelijk ongeval waarbij familie/vrienden aanwezig zijn en het niet fijn vinden dat omstanders de situatie filmen en daardoor zelfs agressief kunnen gaan reageren op de filmer, de politie kan in dit geval naar mijn idee vorderen om te stoppen met filmen cq. de de filmer vorderen om weg te gaan. De wettelijke basis zou kunnen zijn "het verstoren van de openbare orde."

Ik ben vrij zeker van mijn casus maar als een jurist hier anders over denkt hoor ik het graag.

Greetzzz.
Offline Furr
Master
za 13 maart 2010, 0:03 Bericht 
Ach als het een rechtzaak wordt wint agentje toch altijd om eed...
Offline Dabien
Master
za 13 maart 2010, 0:16 Bericht 
drnomad schreef:
Het is het bewijs dat de overheid alleen en alleen geïntereseerd is in zichzelf.

Afgezien van of ik het met deze stelling wel of niet eens ben, vind ik het nogal kort door de bocht om het gedrag van twee stadwachten te zien als het bewijs ervoor.

Ik denk juist dat het het bewijs is dat deze heren geboren zijn met een iets te kleine leuter. En zoals wel vaker met dat soort mensen, zoeken ze een baantje met een uniform om dat te compenseren.
Offline drnomad
Master
za 13 maart 2010, 0:27 Bericht 
Dabien schreef:
het gedrag van twee stadwachten

Ik heb meer mensen geteld.
Offline vent
Respect
za 13 maart 2010, 0:35 Bericht 

Dabien schreef:
Ik denk juist dat het het bewijs is dat deze heren geboren zijn met een iets te kleine leuter. En zoals wel vaker met dat soort mensen, zoeken ze een baantje met een uniform om dat te compenseren.

Net als autos kan een leuter altijd groter.

Je kunt elke keer blijven zeggen dat het een incident is, maar op een gegeven is het iets structureels. Misbruik van bevoegdheden bij ambtenaren en politie is volgens mij iets structureels.

Opvallend vind ik dat alle betrokken ambtenaren meewerken aan het stoppen van het filmen. Ik zie er geeneen ingrijpen "Laat die jongen filmen, het mag gewoon".
Offline 18vti
Master
za 13 maart 2010, 21:00 Bericht 
hap hap hap :lol:
Offline Scaniafan
Master
zo 14 maart 2010, 10:02 Bericht 
In mijn ogen zijn hier alle drie de partijen zijn hier te triest voor woorden :slotje: De handhavers (gemeente + politie) vanwege het niet kennen van de regels en de "journalist" vanwege zijn houding. De kracht in dit soort situaties ligt er juist in om zelf rustig te blijven, dan heeft zo'n reportage nog meer "impact" als de handhavers dan nog zo blijven reageren...
Offline EotS
Master
zo 14 maart 2010, 10:27 Bericht 
dikke +1 :thumb:
Offline umpire
FS medewerker
zo 14 maart 2010, 10:37 Bericht 
Heel Nederland hangt tegenwoordig vol met beveiligingscamera's, dus hoezo je werk doen en niet gefilmd willen worden :[
Online bx gek
Master
zo 14 maart 2010, 10:43 Bericht 
umpire schreef:
Heel Nederland hangt tegenwoordig vol met beveiligingscamera's, dus hoezo je werk doen en niet gefilmd willen worden

+1 :thumb:
Offline yup
Die hard
zo 14 maart 2010, 11:17 Bericht 

Is het geen mogelijkheid om die filmpje naar de leidinggevenden van die toezicht kneusjes te sturen? Zou er echt wel werk van maken, zulke gasten horen dat soort werk absoluut niet te doen.
Offline Jaimieberkhout
Die hard
zo 21 maart 2010, 21:33 Bericht 
Citaat:
Deze video is verwijderd in verband met het schenden van de gebruiksvoorwaarden.

Zal eens niet. Stel je voor dat de overheid in een slecht daglicht wordt gezet :thumb_d:
Offline JPM
Pro
zo 21 maart 2010, 21:48 Bericht 
Is er nog een spiegeltje, heb de filmpjes gemist O:)
Offline drnomad
Master
zo 21 maart 2010, 23:18 Bericht 
umpire schreef:
Heel Nederland hangt tegenwoordig vol met beveiligingscamera's, dus hoezo je werk doen en niet gefilmd willen worden

Het gaat niet om de film, het gaat om de macht. Wie filmt, heeft macht. Dat is waar die ambtenaren niet tegenkunnen.
 [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3