Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
Offline Lucky1
Master
vr 20 jan 2012, 14:55 Bericht 
OISTERWIJK - De politie hoopt via kentekenregistratie de bestuurder van de zwarte Mercedes te achterhalen die betrokken was bij het dodelijk ongeval op de N65. Roy van den Koedijk overleed aan de verwondingen.

Op het traject worden regelmatig verkeerstellingen gehouden. De officier van Justitie heeft toestemming gegeven voor een onderzoek.

De bestuurder wordt verdacht van het verlaten van het plaats ongeval. De politie ziet hem niet als veroorzaker, zoals de vader van Roy van den Koedijk. Hij deed donderdag daarom aangifte. "Er is geen fysieke aanrijding geweest, maar door zijn manoeuvre zien we hem wel als betrokkene", zegt een politiewoordvoerder.

Of het tot vervolging komt, is aan de officier van Justitie. Belangrijk punt daarbij is wat de Mercedesrijder precies heeft meegekregen en of hij bijvoorbeeld is gestopt. Volgens een van de getuigenverklaringen lijkt dat het geval.

De 25-jarige Roy van den Koedijk raakte zaterdag 7 januari ernstig gewond bij het ongeval op de N65 toen hij in zijn zilverkleurige Opel Astra op de linker weghelft vanuit Tilburg in de richting van Den Bosch reed. Op dat moment kwam de Mercedes naar links, waardoor de Oisterwijker moest uitwijken en met de twee linkerwielen in de middenberm terechtkwam. Hij verloor de macht over het stuur en kwam tegen een boom tot stilstand. Vier dagen later overleed hij aan zijn verwondingen.

© Brabants Dagblad 2012, op dit artikel rust copyright.

waar dienen die camera's daar bij iedere kruising nu voor en hoe zit het met de privacy?
Offline Guppenklup
Master
vr 20 jan 2012, 15:00 Bericht 
Wat is hier nou zo bijzonder aan? Ik zie dagelijks meerdere malen dat snurkers zonder te kijken naar links komen. Maar goed, kijkend naar de prio's in de verkeershandhaving is dit volkomen ongevaarlijk.
Offline shootme
Master
vr 20 jan 2012, 15:07 Bericht 
Lucky1 schreef:
en hoe zit het met de privacy?

Privacy is a myth :fp:
We hebben het niet meer..
Offline Smookey
FS medewerker
vr 20 jan 2012, 15:11 Bericht 
Als je geteld hebt dan gooi je de kentekens toch weg?
Offline bruintje beer
Master
vr 20 jan 2012, 15:14 Bericht 
Smookey schreef:
Als je geteld hebt dan gooi je de kentekens toch weg?
Bij 'tellen' hoef je toch helemaal geen kentekens te onthouden? :huh:
Offline EK055
Master
vr 20 jan 2012, 15:21 Bericht 
Lucky1 schreef:
Op het traject worden regelmatig verkeerstellingen gehouden. De officier van Justitie heeft toestemming gegeven voor een onderzoek.
Een OvJ kan zichzelf toestemming hiervoor geven? Neddrland Bananenmonarchie.
Offline Guppenklup
Master
vr 20 jan 2012, 15:27 Bericht 
Nederland is allang geen rechtsstaat meer. Uitsluitend de overheid heeft rechten, de burger mag bukken en betalen.
Offline MRE
FS Weldoener!
vr 20 jan 2012, 16:39 Bericht 
Goh ondanks al die flitspalen op die weg, toch een dode. Hoe kan dat nou, door al die flitspalen is die weg zo veilig als ik weet niet wat. :x
Offline Superkoe
Master
vr 20 jan 2012, 19:27 Bericht 
EK055 schreef:
Een OvJ kan zichzelf toestemming hiervoor geven? Neddrland Bananenmonarchie.

Guppenklup schreef:
Nederland is allang geen rechtsstaat meer. Uitsluitend de overheid heeft rechten, de burger mag bukken en betalen.

Verklaren jullie je nu eens nader? Er is iemand dodelijk verongelukt, en er is iemand die daar mogelijk schuldig aan is. En dat mag een OvJ niet (laten) onderzoeken? Waar dacht je dan waar die voor is aangesteld?
Offline Scaniafan
Master
vr 20 jan 2012, 19:47 Bericht 
Superkoe schreef:
Waar dacht je dan waar die voor is aangesteld?

Een OvJ is inderdaad voor het onderzoek aangesteld. Echter om bepaalde wettelijk beperkte onderzoeksmethoden in het kader van het onderzoek toch te gebruiken hoort in de "normale" structuur een rechter toestemming te geven aan de OvJ. (f)
Offline Fopspee(n)
Master
vr 20 jan 2012, 19:47 Bericht 
De beste man/vrouw mag dat best onderzoeken.......ze moeten alleen het volk niet voorliegen dat die camerabeelden alleen gebruikt worden voor verkeerstellingen (en aanverwante zakenen) dan vervolgens toch gaan gebruiken voor opsporingsactiviteiten. Als men namelijk van tevoren had aangegeven dat de beelden wel degelijk gebruikt worden voor opsporing was de besluitvorming voor het toepassen van een dergelijk systeem heel anders verlopen.

Maar goed.....dat we continu voorgelogen worden door de overheid wist ik al....het wil echter nog niet helemaal doordringen bij sommigen hier....
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 20 jan 2012, 20:24 Bericht 
Gelijk even op de FP gezet. Deze heb ik niet gezien.
Offline Guppenklup
Master
vr 20 jan 2012, 20:39 Bericht 
Superkoe schreef:
Verklaren jullie je nu eens nader? Er is iemand dodelijk verongelukt, en er is iemand die daar mogelijk schuldig aan is. En dat mag een OvJ niet (laten) onderzoeken? Waar dacht je dan waar die voor is aangesteld?

Het gebruiken van camerabeelden die uitsluitend *kuch* gebruikt zouden worden voor tellingen worden nu voor opsporingsdoeleinden gebruikt. Daarmee begeeft de OvJ zich op een gevaarlijk hellend vlak en waar dat toe kan leiden moet zich maar even inlezen in het onderwerp telefoontaps waar Nederland zich mee in de mondiale top heeft genesteld. Dus nee, hoe triest ik dit ongeval ook vind, het geeft de OvJ niet zo maar het recht deze beelden te gebruiken.

Mocht de Mercedes aan de hand hiervan opgespoord worden, dan nog kan de bestuurder uitsluitend een overtreding ten laste worden gelegd, het niet verlenen van voorrang. Iedere advocaat zal van een zwaardere strafeis gehakt maken. Het feit dat deze doorgereden is kan simpel weerlegd worden met 'ik heb er niets van gemerkt', anders had ie bij de inhaalmanoeuvre het opeltje wel opgemerkt. :roll:
Offline Superkoe
Master
vr 20 jan 2012, 20:58 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
De beste man/vrouw mag dat best onderzoeken.......ze moeten alleen het volk niet voorliegen dat die camerabeelden alleen gebruikt worden voor verkeerstellingen (en aanverwante zakenen) dan vervolgens toch gaan gebruiken voor opsporingsactiviteiten. Als men namelijk van tevoren had aangegeven dat de beelden wel degelijk gebruikt worden voor opsporing was de besluitvorming voor het toepassen van een dergelijk systeem heel anders verlopen.

Maar goed.....dat we continu voorgelogen worden door de overheid wist ik al....het wil echter nog niet helemaal doordringen bij sommigen hier....

Dat mag dus wel gewoon. Heeft verder niets met voorliegen te maken, maar met gebrek aan kennis van jouw kant. Wat niet mag is de data als wettelijk bewijs gebruiken, maar in voorkomende gevallen mag naar aanleiding van een incident of misdrijf de camerabeelden wel degelijk bewaard en gebruikt worden voor opsporingsdoeleinden.

Vorig jaar zijn er twee vrijgesproken, terwijl ze keer op keer waren gesignaleerd op een bepaalde route, en steeds na diefstal van een auto. Daar mocht het dus niet. In dit geval kan men de bestuurder mogelijk achterhalen, maar daarmee is geen flintertje bewijs dat hij ook schuldig is. En dan blijft over wat Guppenklup al schrijft.
Offline Fopspee(n)
Master
vr 20 jan 2012, 21:44 Bericht 
Superkoe schreef:
Dat mag dus wel gewoon. Heeft verder niets met voorliegen te maken, maar met gebrek aan kennis van jouw kant.

Jammer dat je de essentie van mijn betoog kennelijk niet begrepen hebt.....lees het nog een keer en denk dan eerst even na.

Ik zal je anders even helpen: Nu is het een Mercedes die mogelijk betrokken is bij een ongeval......de volgende keer is het meneer X die met grote regelmaat gebruik maakt van dezelfde weg en daardoor mogelijk door een opsporingsinstantie ten onrechte in het verdachtenbankje terecht komt. Iets met privacy ofzo?....Er loopt immers voldoende intellect rond bij de sterke arm die zich met regelmaat bedient van de mooiste doelredeneringen om onschuldige mensen het leven zuur te maken.

Op het moment dat de overheid aankondigt dat ze in heel NL overal camera's gaan ophangen om louter jou en mij in de gaten te houden dan denk ik niet dat een dergelijk plan door de burger met open armen ontvangen wordt. Dus kan je beter roepen dat je overal in NL camera's ophangt om verkeersbewegingen in de gaten te houden....dat verkoopt makkelijker, maar is niets minder dan voorliegen.

Of het wel of niet mag is weer een heel ander verhaal....maar ja, wanneer je in termen van welles en nietes denkt kan ik je reactie wel begrijpen. (f)
Offline NooitTeSnel
Master
vr 20 jan 2012, 23:09 Bericht 
Guppenklup schreef:
Het gebruiken van camerabeelden die uitsluitend *kuch* gebruikt zouden worden voor tellingen worden nu voor opsporingsdoeleinden gebruikt.

Tja, dit is het gevolg van Fred "u heeft toch niets te verbergen" Teeven. Misschien moet hij gewoon voor de grap een GPS-tracker in z'n auto bouwen en het online zetten? Doe dan ook de bonnetjes van z'n declaraties en alle verzonden en ontvangen e-mail er bij. Is wel handig voor journalisten en hij heeft toch niets te verbergen?
Offline HAW2006
Master
za 21 jan 2012, 16:24 Bericht 
Guppenklup schreef:
. Het feit dat deze doorgereden is kan simpel weerlegd worden met 'ik heb er niets van gemerkt', anders had ie bij de inhaalmanoeuvre het opeltje wel opgemerkt

Lucky1 schreef:
Belangrijk punt daarbij is wat de Mercedesrijder precies heeft meegekregen en of hij bijvoorbeeld is gestopt. Volgens een van de getuigenverklaringen lijkt dat het geval.
Offline bernardo A.
Master
zo 22 jan 2012, 0:35 Bericht 

Superkoe schreef:

Je hebt natuurlijk wel een punt. Probleem is dat onze geliefde overheidmet haar dubieuze flitsbeleid i.c.m. wel heel erg veel geplaatste camera's en haar vele telefoontaps nogal wat wantrouwen heeft opgeroepen bij burgers.

En in dit geval is de zaak weer flinterdun en uitermate dubieus. Een getuige zag een zwarte mercedes, maar een kenteken zag hij dan weer niet. Dus als jij -zonder ook maar iets met dat ongeval te maken hebt- op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was dan heb je een vet probleem.

Ook als je er uiteindelijk mee wordt vrijgesproken ga je in de tussentijd wel door een hel. En als je "bij gebrek aan bewijs" niet wordt veroordeeld blijf je de rest van je leven besmet.
En dan hebben we nog zaken waarbij er op creatieve manier "sluitend bewijs" wordt gecreëerd, zoals bijvoorbeeld de Schiedammer Parkmoordzaak.
In dat geval loop je als berijder van een zwarte mercedes dus het risico dat je door een al te ambitieuze diender genaaid wordt, ten gunste van zijn promotie, of wat voor dubieuze doelstelling dan ook.
Dit fotomateriaal is in handen van de overheid net zo gevaarlijk als een vuurwerkbom in handen van een kleuter.
Offline Raaf
Master
zo 22 jan 2012, 1:02 Bericht 
Vroeger was er een wijkagent die al bij voorbaat wist wie schuldig was. Hij 'kende' zijn wijk of dorp en wist wie alle ongein uithaalde.
Uitzonderingen daargelaten is dat niet meer zo, dus agent weet niet meer intuïtief waar hij even kastjes open moet trekken om de gestolen laptop (toen ws portefeuille) terug te vinden.

Waar je de scheidingslijn legt is iets waar ik niet graag over zou beslissen. Wat als je een verkrachter of doodrijder kan pakken doordat je terug kan komen naar 20 auto's die daar waren?
Het vergt echter een andere benadering van personen in kwestie, en ik heb er geen vertrouwen in dat de gemiddelde agent het niveau bezit om dat te doen.

Richtlijnen moet je vaststellen, maar wanneer stel je vast dat je een richtlijn moet overtreden om groter kwaad te voorkomen?
Wet Mulder is zo'n geval. En een smerig geval, maar blijkbaar wil NL dit.

Als mijn meisje verkracht was, en de beelden van de (mogelijke) dader waren vernietigd om een of ander stom regeltje, dan zou ik koken. Als ze alleen gebruikt worden om de groep verdachten te beperken, heb ik er geen probleem mee. Maar waar leg je die grens?
Offline Smookey
FS medewerker
ma 23 jan 2012, 14:39 Bericht 
Superkoe schreef:
Dat mag dus wel gewoon. Heeft verder niets met voorliegen te maken, maar met gebrek aan kennis van jouw kant. Wat niet mag is de data als wettelijk bewijs gebruiken, maar in voorkomende gevallen mag naar aanleiding van een incident of misdrijf de camerabeelden wel degelijk bewaard en gebruikt worden voor opsporingsdoeleinden.

Na de 'telling' hadden de beelden allang weg moeten wezen of bewaren we 'ze' maar voor het geval dat. Dikke stieren-poep.
Offline renew40
Die hard
ma 23 jan 2012, 15:10 Bericht 
Iets andere toon in het bericht op deze pagina

http://www.omroepbrabant.nl/Default.asp ... 80%9D.aspx
 [ 21 berichten ]