Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
Offline shootme
Master
wo 01 feb 2012, 13:17 Bericht 
detelegraaf schreef:
Haarlem - Het korte Playmobilfilmpje dat de rechtbank in Haarlem heeft laten maken om het vonnis in de grote vastgoedfraudezaak Klimop te verduidelijken, heeft 10.000 euro gekost. Dat heeft een woordvoerder van de rechtbank Haarlem gezegd.

Het filmpje, dat in opdracht van de top van de rechtbank is gemaakt, werd afgelopen dagen met verbazing ontvangen door juristen.

In het filmpje wordt gebruik gemaakt van Playmobilpoppetjes om de ingewikkelde fraude te verduidelijken. Volgens een woordvoerder van de Raad voor de Rechtspraak is het de eerste keer dat een Nederlandse rechtbank zelf zo'n filmpje heeft gemaakt en verspreid.

:fp:

Laatst bijgewerkt door shootme op wo 01 feb 2012, 13:23, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Kiwi45
Master
wo 01 feb 2012, 13:20 Bericht 
Was het nou lego of playmobil?

Oftewel deze radar:
Afbeelding
of deze
Afbeelding
Offline djee
Master
wo 01 feb 2012, 13:20 Bericht 
:fp: titel staat lego-filmpje terwijl het artikel het over een playmobiel filmpje heeft, iedere 4 jarige weet het verschil al.
Offline shootme
Master
wo 01 feb 2012, 13:24 Bericht 
Titel aangepast, echter Telegraaf kopte er echt mee ;)
Offline Scaniafan
Master
wo 01 feb 2012, 13:26 Bericht 
Filmpje staat in de bron trouwens. Misschien handig om te vermelden (f)

Gaat nit eens over de radarsetjes :[
Offline Superkoe
Master
wo 01 feb 2012, 13:29 Bericht 
De poppetjes waren playmobil, maar het huisje lego. De volgende keer mogen ze mij bellen. Ik doe het voor de helft. :woop:
Offline FocusWagon
Die hard
wo 01 feb 2012, 13:30 Bericht 
Scaniafan schreef:
Filmpje staat in de bron trouwen

Met recht een filmpJE...

34 seconden (!), ik had er wel over gehoord maar dacht dat een film van 10 minuten zou zijn.
Dit is een filmpje dat iedereen met een bak kinderspeelgoed en een videocamera kan maken in een uurtje.
Offline shootme
Master
wo 01 feb 2012, 13:46 Bericht 
FocusWagon schreef:
Met recht een filmpJE...

Heb betere filmpjes van jeugdjournaal gezien om dingen uitteleggen m.b.v. speelgoed.
Zou toen vast geen 10k gekost hebben
Offline Scaniafan
Master
wo 01 feb 2012, 13:46 Bericht 
En om nou te zeggen dat je dit niet op papier had kunnen tekenen :x :x

Eenvoudige flowchart in Visio zou volstaan hebben :fp:
Offline bruintje beer
Master
wo 01 feb 2012, 14:44 Bericht 
:o onvoorstelbaar. Sommige mensen zijn echt dom.
Offline shootme
Master
wo 01 feb 2012, 14:46 Bericht 
bruintje beer schreef:
onvoorstelbaar. Sommige mensen zijn echt dom.

Anderen zijn slim. 10k euro voor een filmpje van nog geen minuut... zou ik graag willen doen
Offline Zoef
Die hard
wo 01 feb 2012, 15:01 Bericht 
Welk doel had men eigenlijk voor ogen met dit filmpje?

Ik bedoel: Er zijn wel meer ingewikkelde rechtszaken geweest. Waarom moet nou net deze naar Jip&Janneke vertaald worden?
Offline saintje
Nieuwkomer
wo 01 feb 2012, 15:17 Bericht 

:dood:
Juist, nog niet eens een stop motion filmpje, waar dan nog enige tijd in gezeten zou kunnen hebben, maar gewoon echt een paar poppetje hier en daar neerzetten met de hand, en tegelijk filmen.

Wat een geldverspilling :fp:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 01 feb 2012, 15:59 Bericht 
Het lijkt er op dat het OM dezelfde truck toepast als de fraudeurs. :fp: :fp: Ik ben erg benieuwd wat de werkelijke kosten van dit nutteloze filmpje geweest zijn. Het OM heeft er in ieder geval € 10,000 voor betaald. :boos: :boos:
Offline bruintje beer
Master
wo 01 feb 2012, 16:26 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Het lijkt er op dat het OM dezelfde truck toepast als de fraudeurs.
:lol: inderdaad :fp:

[speculatief]Het neefje van de Officier heeft een mooi zakcentje verdiend.[/speculatief]
Offline KanarieVW
Master
wo 01 feb 2012, 19:49 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Het lijkt er op dat het OM dezelfde truck toepast als de fraudeurs. :fp: :fp: Ik ben erg benieuwd wat de werkelijke kosten van dit nutteloze filmpje geweest zijn. Het OM heeft er in ieder geval € 10,000 voor betaald. :boos: :boos:

Laten we het heeeeeeel ruim nemen en zeggen dat filmpje 950,- euro aan uren (verkoop) en 50,- materiaal gekost geeft. Echt niet meer. Zal wel weer gedaan zijn door een bekende van iemand bij het OM. Links en recht moet iedereen bezuinigen en via de achterdeur pleuren ze alsnog het geld naar buiten.
Overheidsinstellingen zijn echt schrijnend met dit soort uitgaven.

M'n vriendin werkt bij de gemeente amsterdam. Die hebben allerlei projecten voor scholen moeten afkappen door bezuinigingen. Maar er worden wel even 4 jassen besteld van 400,- per stuk omdat ze het toch wel koud hebben op de fiets smorgens. CRM pakket daar is 2 jaar oud en heeft ruim een ton gekost. Gaat er alweer uit, omdat de leidinggevende er niet mee om kan gaan etc etc. Zakt m'n broek echt van af. (maar dan haal ik die broekriem wel weer aan ;-))
Offline Zoef
Die hard
wo 01 feb 2012, 21:36 Bericht 
Ik denk (maar het is natuurlijk een gok, is was er niet bij) dat er veel tijd is gaan zitten om het juridische verhaal over te brengen op de niet juridisch geschoolde filmmakers. En dan natuurlijk samen te vatten in een script voor een kort filmpje.
Als er bij dat traject twee dagen lang drie man aan tafel hebben gezeten dan ben je zo al 6 mandagen /6000 euro verder voordat er nog maar een seconde film is geproduceerd.

Daarna wordt het filmpje gemaakt: 1 dag/1000 euro inclusief gebruik apparatuur en poppetjes 8)

Vervolgens wordt die eerste versie gepresenteerd en bekeken door allerlei mensen van Justitie (iedereen moet immers zijn plasje er op kunnen doen) met een afsluitende vergadering. Ik ga er vanuit dat die gasten erg duur zijn. Je zit zo weer 1000 euro verder, misschien wel 2000.

Op- en aanmerkingen worden in het filmpje verwerkt. Nieuwe presentatie, nog een kort rondje zodat niemand zich gepasseerd zal voelen. Nog een keer 1000+ euro.

Maar geloof me, 10k euro is peanuts bij dat soort grote organisaties. :-?
Offline egeltjes
Master
do 02 feb 2012, 0:29 Bericht 
Kiwi45 schreef:
of deze

Je vergeet deze erbij ... Hmmm, niet de (stilstaande) pliesie-wagen die ik in gedachte had, maar wel leuk. :kniktja: :kniktja:

Link
Offline shootme
Master
do 02 feb 2012, 0:35 Bericht 
geniaal filmpje!!! hij is leuk egeltjes! :thumb:
Offline Dave
FS Webmaster
vr 03 feb 2012, 9:43 Bericht 
FocusWagon schreef:
Met recht een filmpJE...

34 seconden (!), ik had er wel over gehoord maar dacht dat een film van 10 minuten zou zijn.

Waar staat dat dit de hele film is?

Telegraaf lezers hebben sowieso een aandachtsspanne van ongeveer 30 seconden (TVOH volk) dus lijkt me logisch dat ze de boel afgekapt hebben.

Maar wat had men dan gewild? Video met echte acteurs en setting? Kost zeker een ton :x :wink:
Offline bruintje beer
Master
vr 03 feb 2012, 9:55 Bericht 
Dave schreef:
Maar wat had men dan gewild?
Scaniafan schreef:
Eenvoudige flowchart in Visio zou volstaan hebben
Offline mwj
Master
vr 03 feb 2012, 14:27 Bericht 
En zo gaat dat dus met ons belastinggeld :thumb_d:

Ik voel me nu niet meer schuldig als ik een dwangsom opstrijk van een BO, anders gaat het toch maar naar dit soort onzin filmpjes.
Offline bernardo A.
Master
vr 03 feb 2012, 23:50 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Ik ben erg benieuwd wat de werkelijke kosten van dit nutteloze filmpje geweest zijn.

Ik ben enigszins bekend met video. Ga er in dit geval vanuit dat je erg efficiënt werkt als 1 seconde film een uur werk is. Zeker met animatie is dat wel een heel erg optimistisch vanaftariefje.
60 sec's = 60 manuren a € 100, = (voor zo'n tariefje rijdt je een Dacia in plaats van een Maserati) dan zit je al op € 6.000, = Dit is een zeer behoudende schatting, dus ga ervan uit dat je in praktijk aardig naar de € 10.000, = toewerkt.

Alleen is wel de vraag of de rechters niet capabel zijn om het gewoon in woorden duidelijk te maken.
Offline Ownedbylag
Die hard
za 04 feb 2012, 3:59 Bericht 
Hierbij het Filmpje.

Sorry, is geen youtube filmpje.
 [ 24 berichten ]