Postingstijd interval gedetecteerd van 259.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 10 van 10  [ 466 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Offline FreeRider
Nieuwkomer
wo 20 okt 2010, 12:07 Bericht 

R schreef:
Komt een politieman door een persoon in een levensbedreigende situatie, dan kan hij zich verdedigen.
In gevallen van vluchten na een misdrijf tegen het leven, kan op de benen worden geschoten, na een aantal waarschuwingen als een waarschuwingsschot. Dit op benen schieten brengt natuurlijk risico's met zich mee.
Maar het is knap lullig, ook voor de politieman, als de verkeerde wordt doodgeschoten.

Heb jij weleens geschoten? lijkt mij niet. Ik wel (Dienstplicht) er wordt geoefend om 3 schoten op borsthoogte te schiten (grootste, minst beweegbare doel, groter raak kans). Schieten op benen is wel het domste wat je kan doen, je mist toch (P.s. Films? geen realiteit, zo kan niemand namelijk schieten!).

Als er dus 5 agent zijn die schieten heb je al 15 kogels die op borsthoogte naar de vermoedelijke dader gaan. Als hiervan de helft raakt (7 kopgels) lijkt het voor een dom persoon al snel alsof hij dooorzeefd is (Krantenkoppen hé). Ik denk dat er gewoon 2 of 3 kogels raak waren.
Offline R
Master
wo 20 okt 2010, 12:42 Bericht 
FreeRider schreef:

Heb jij weleens geschoten? lijkt mij niet. Ik wel (Dienstplicht) er wordt geoefend om 3 schoten op borsthoogte te schiten (grootste, minst beweegbare doel, groter raak kans). Schieten op benen is wel het domste wat je kan doen, je mist toch (P.s. Films? geen realiteit, zo kan niemand namelijk schieten!).

Als er dus 5 agent zijn die schieten heb je al 15 kogels die op borsthoogte naar de vermoedelijke dader gaan. Als hiervan de helft raakt (7 kopgels) lijkt het voor een dom persoon al snel alsof hij dooorzeefd is (Krantenkoppen hé). Ik denk dat er gewoon 2 of 3 kogels raak waren.

:o Jij gaat door voor de titel 'grootst aantal aannames in twee regels.'
Offline Gifpen
Master
za 23 okt 2010, 6:24 Bericht 
Je hebt gelijk.. hij is ook echt de eerste en enige die dit doet in dit topic.. ga toch weg :o
Offline bruintje beer
Master
za 23 okt 2010, 6:41 Bericht 
FreeRider schreef:
Heb jij weleens geschoten? lijkt mij niet. Ik wel (Dienstplicht)
Jahaa, heel waarschijnlijk dat iemand anders nog nooit geschoten heeft. Diensplicht was namelijk weggelegd voor ongeveer 3 personen per jaar. :x
Offline Worf
Master
za 23 okt 2010, 15:37 Bericht 
bruintje beer schreef:
Superkoe schreef:
Zouden ze gevoelig zijn voor al dat gez**k hier, op flitsservice? :x
Niet waarschijnlijk. Degenen die hier op het forum zitten lijken van teflon.

Nah, meer van gewapend beton of beter nog om alle associaties net Rotterdam te voorkomen van koolstofvezel... :x
Offline Mondeofan
Die hard
za 23 okt 2010, 17:06 Bericht 

Als ze te soft optreden dan lopen types als No Justice met zo'n joekel want ze hebben weer wat af te zeiken en als het te hard gaat is het ook niet goed.

Maar in de gulden middenweg (zoals het in 99,99 % van de gevallen gaat) is geen hond hier geïnteresseerd. Liever doet men alsof de excessen de regel zijn.
Offline MofkaP
FS Juridisch
za 23 okt 2010, 17:14 Bericht 
Mondeofan schreef:
Maar in de gulden middenweg (zoals het in 99,99 % van de gevallen gaat) is geen hond hier geïnteresseerd. Liever doet men alsof de excessen de regel zijn.

In de 99,99% van de gevallen dat ik onder de Vmax rijd is niemand geïnteresseerd.
Maar in de 0,01% dat ik te snel rijd, heb ik een bon en ben verkeerscrimineel.
Vreemd hè.
Offline no justice
Master
za 23 okt 2010, 17:16 Bericht 
Mondeofan schreef:
Als ze te soft optreden dan lopen types als No Justice met zo'n joekel want ze hebben weer wat af te zeiken en als het te hard gaat is het ook niet goed.

Inderdaad zo is het maar net. Het moet ook proportioneel zijn. Les 1 op de politieschool.
Offline Mondeofan
Die hard
za 23 okt 2010, 17:37 Bericht 

MofkaP schreef:
In de 99,99% van de gevallen dat ik onder de Vmax rijd is niemand geïnteresseerd.
Maar in de 0,01% dat ik te snel rijd, heb ik een bon en ben verkeerscrimineel.
Vreemd hè.

Dat jij jezelf een crimineel vindt omdat je te hard rijdt is geheel aan jou.
Offline no justice
Master
za 23 okt 2010, 17:44 Bericht 
Hij probeert te zeggen maar komt niet helemaal goed uit zijn woordjes:
Mondeofan schreef:
Dat jij de overheid je als een crimineel behandeld als je iets te hard rijd jezelf een crimineel vindt omdat je te hard rijdt is geheel aan jou.
Offline esgigt
Master
zo 24 okt 2010, 23:05 Bericht 
MofkaP schreef:
Maar in de 0,01% dat ik te snel rijd,

Wat val JIJ tegen... :lol:
Offline Quaresma7
Die hard
zo 24 okt 2010, 23:43 Bericht 
En als een overvaller mijn hond had doodgestoken, zouden ze hem dan ook doodschieten?? :schudnee:
Offline VFred
Master
ma 25 okt 2010, 9:07 Bericht 

Alleen maar als hij daarna toch nog blijkt te leven O:)
Offline Superkoe
Master
di 17 mei 2011, 10:15 Bericht 
Citaat:
Onderzoek dood door politiekogel nadert eind

UTRECHT - Het onderzoek naar de dood van Jerry Landveld, die op 20 augustus 2010 om het leven kwam door politiekogels, nadert zijn eind. Twee agenten schoten die dag de 40-jarige Nijmegenaar neer op de Neerbosscheweg in Nijmegen.

Volgens een woordvoerster van het openbaar ministerie in Utrecht verwacht de officier van justitie de uitkomsten van het technisch onderzoek naar het drama binnen een paar weken te ontvangen.

Het technisch onderzoek, dat enige vertraging heeft opgelopen, is uitgevoerd door het Nederlands Forensisch Instituut. Het instituut voert samen met deskundigen onder meer het ballistisch onderzoek uit. Daaruit moet onder andere blijken waar de twee schutters stonden toen zij de trekker overhaalden.

Volgens de voorlichtster van het openbaar ministerie kan het vervolgens een week duren voordat de officier van justitie een besluit neemt over het al dan niet vervolgen van de twee betrokken agenten.

De officier van justitie kan op basis van het technisch onderzoek ook besluiten het tactisch onderzoek nieuw leven in te blazen. Dat tactisch onderzoek, zoals het verhoren van getuigen, is inmiddels afgerond.

Het besluit over het al dan niet vervolgen van de twee verdachte agenten, wordt dan voorgelegd aan de Adviescommissie politieel vuurwapengebruik. Ook het college van procureurs-generaal weegt vervolgens het besluit.

Het openbaar ministerie van Utrecht heeft het onderzoek overgenomen van het openbaar ministerie in Arnhem toen de agenten als verdachten werden aangemerkt. Dat moet belangenverstrengeling voorkomen.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... t-eind.ece

Beetje non-bericht, maar ik vraag me wel af of de journalist nu bewust of onbewust het heeft over een enkele politiekogel.
Offline Gifpen
Master
di 17 mei 2011, 16:40 Bericht 
Ben heel benieuwd naar de uitkomsten van dit onderzoek.
Offline A(u)30#
Master
di 31 jan 2012, 20:31 Bericht 
De zaak is de stoofpot in gegaan, dacht dat familie nog hogerop wou gaan bij de rechtbank
 [ 466 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10