Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
Offline shootme
Master
za 28 jan 2012, 12:18 Bericht 
nos schreef:
Een Belgische rechter heeft een verkeersovertreder de opdracht gegeven het boek Tonio van A. F. Th. van der Heijden te lezen als hij niet drie jaar zijn rijbewijs wil kwijtraken. Dat melden Belgische media.

De 30-jarige man werd in juli betrapt toen hij aan een stuk door aan het slippen was op een rotonde in Zele, in de buurt van Dendermonde. Daar kreeg hij een boete voor en een rijontzegging van vier maanden.

Maar rechter Peter D'Hondt wil ook dat de dertiger Tonio het boek gaat lezen dat Van der Heijden schreef na het verkeersongeval van zijn 21-jarige zoon Tonio. Die overleed in 2010 toen hij in het centrum van Amsterdam op de fiets werd aangereden door een auto.

Een commissie zal de man gaan overhoren of hij het boek van 640 pagina's daadwerkelijk heeft gelezen. Heeft hij dat niet gedaan, dan zal de rechter hem nog eens 32 maanden rijontzegging opleggen.

Vraag me af hoe ze hem gaan overhoren.

Met vragen als "Op het feestje waar de hoofdrolspeler heen ging, waren 26 gasten. Noem er 23" Zak je geheid natuurlijk.
Offline esgigt
Master
za 28 jan 2012, 12:21 Bericht 
Hoevaak komt de letter "e" in het boek voor? :fp:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 28 jan 2012, 13:20 Bericht 
Sorry meneer de rechter, maar ik zie het verband niet tussen slippen op een rotonde en een kind doodrijden.

Belachelijke eis van de rechter. Het zou mij niet verbazen als deze Belgische rechter een aandeel in het boek heeft, dus royalty's ontvangt.
Offline R
Master
za 28 jan 2012, 13:25 Bericht 
In parket Dendermonde zat toch zo'n zot van een rechter die belachelijke straffen uitdeelde voor te snel rijden; als auto in beslagname ed.

Soort Teeven/ Spee , maar dan als rechter.
Offline TuxX
Master
za 28 jan 2012, 17:26 Bericht 
Tis D'Hondt :) Ik vind 'm wel creatief deze keer.
Offline Scaniafan
Master
za 28 jan 2012, 17:38 Bericht 
TuxX schreef:
Tis D'Hondt :) Ik vind 'm wel creatief deze keer.

Begon met lezen en had al zoiets van... Ja, dat kan er maar ene zijn :roflol:

R schreef:
In parket Dendermonde zat toch zo'n zot van een rechter die belachelijke straffen uitdeelde

Dat is deze (f)
Offline R
Master
za 28 jan 2012, 17:46 Bericht 
Ik herinner me nu ook een verhaal over inbeslagname voertuig bij constatering radardetector.
Offline TuxX
Master
za 28 jan 2012, 19:41 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ja, dat kan er maar ene zijn :roflol:

Somehow heb ik dus respect voor die man zijn creativiteit. Het lukt hem tenminste om een verdachte ana het denken te zetten. Ik ben het wel niet eens ben met de hoge straffen die hij uitdeelt maar langs de andere kant... hij deelt nooit de maximumstraf uit dus ergens houdt ie wel grip.
 [ 8 berichten ]