Postingstijd interval gedetecteerd van 81.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 120 berichten ]
Online AudiFahrer
Master
do 05 jan 2012, 20:17 Bericht 
Aanhanger schreef:
Neemt elsevier tegenwoordig 1 op 1 over van Geenstijl ofzo?
Ik weet niet hoor, maar het AD schrijft hetzelfde.
Citaat schreef:
Werkstraf
Desondanks achtte de politierechter het gisteren niet bewezen dat El B. de agent doelbewust zwaar lichamelijk letsel wilde toebrengen. De rechter hield het daarom op een werkstraf van twintig uur en een boete van 200 euro.
Kom jij dan een eens met bronnen, want jij weet kennelijk meer dan wij.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 05 jan 2012, 20:45 Bericht 
no justice schreef:
De jongeman heeft de politieagent zes keer met zijn vuist in zijn gezicht geslagen.

no justice schreef:
Ondanks de verwondingen achtte de rechter niet bewezen dat El B. de agent doelbewust zwaar lichamelijk letsel wilde toebrengen.

Hoe tegenstrijdig kan een rechter uit zijn nek lullen.

Deze "straf" gaat helemaal nergens over. Ik heb wel leukere straffen voor Bilal el B. denk aan 4&/.
Offline Aanhanger
Master
do 05 jan 2012, 20:50 Bericht 
AD lult ook uit de nek en schrijft alleen over wat andere media al geschreven hebben.

Hij moet een schadevergoeding van 200 euro betalen en er ligt een veroordeling voor eenvoudige mishandeling die subsidiar ten laste was gelegd.
Offline Walker
Master
do 05 jan 2012, 20:59 Bericht 
RTV Utrecht schreef:
UTRECHT - Het Openbaar Ministerie gaat in hoger beroep in de zaak van de 18-jarige jongen die een agent meerdere keren heeft geslagen. De jongen werd gisteren tot 20 uur werkstraf en 200 euro schadevergoeding veroordeeld en dat heeft tot veel verontwaardigde reacties geleid, onder meer van de politie.
Online AudiFahrer
Master
do 05 jan 2012, 21:31 Bericht 
Aanhanger schreef:
AD lult ook uit de nek
Bron? Bron? Bron? Bron?
Of lult RTV Utrecht ook al uit zijn nek.

Edit:

Oh, wacht. Het betreft geen boete, maar een schadevergoeding. Ik zie het al. Nou dat maakt een onderscheidend verschil zeg, inderdaad.

Adequate straf en stemming makende media. Je hebt volkomen gelijk!
Online Vroeg op
Master
do 05 jan 2012, 21:38 Bericht 
Wat een land...
Offline Gianluca
Master
do 05 jan 2012, 22:43 Bericht 

Aanhanger schreef:
Ik wil er op wijzen dat de verdachte niet veroordeeld is wegens poging tot zware mishandeling wegens gebrek aan bewijs.
En daar dan de rechter de schuld van geven, dan ben je niet helemaal in orde of je werkt bij een zekere organisatie..

:lol: :lol: Sterke reactie... :lol: :lol:
Offline Aanhanger
Master
do 05 jan 2012, 23:08 Bericht 
AudiFahrer schreef:
Oh, wacht. Het betreft geen boete, maar een schadevergoeding. Ik zie het al. Nou dat maakt een onderscheidend verschil zeg, inderdaad.

Het toont aan dat waarschijnlijk geen enkele journalist van de door jou genoemde media ook maar bij de zitting aanwezig is geweest.
Ze schrijven allemaal exact dezelfde fout op.
Offline Gianluca
Master
do 05 jan 2012, 23:11 Bericht 

Aanhanger schreef:
Het toont aan dat waarschijnlijk geen enkele journalist van de door jou genoemde media ook maar bij de zitting aanwezig is geweest.

Jij bent er wel geweest ?
Offline Grande
Master
do 05 jan 2012, 23:16 Bericht 
Aanhanger schreef:
AudiFahrer schreef:
Welk bewijs? Was de agent met het gezwollen gezicht en bebloede lip soms uitgegleden over een bananenschil en zijn daar beelden van?

Het letsel van de agent klopte niet met het verhaal van meerdere vuistslagen in het gezicht.
Bovendien waren er getuigen die anders beweerden.

Aanhanger, waar baseer jij dit alles op?

Aanhanger schreef:
no justice schreef:
De jongeman heeft de politieagent zes keer met zijn vuist in zijn gezicht geslagen.
Volgens de rechter niet. :schudnee:

De rechter geeft aan dat hij die vuistslagen niet als poging zware mishandeling vind gelden, ik kan nergens vinden dat de rechter de klappen ter discussie stelt.
Offline Tweebel
Master
do 05 jan 2012, 23:50 Bericht 
Het maakt me niet zoveel uit of Bilal nou eenmaal of zesmaal heeft geslagen: het feit alleen al dat een agent/iemand slaan slechts 20 uur werkstraf oplevert is gewoon onrealistisch
Offline Grande
Master
vr 06 jan 2012, 0:04 Bericht 
Citaat:
WTF?! Software bepaalde strafmaat Terwijde

hal9000voorhetOM.jpgU vond het ook allemaal erg bizar. Voor het inbeuken op het gezicht van een agent als notoire overlastgever slechts twintig uur schoffelleunen krijgen, plus 200 euro schadevergoeding betalen. En dat in een tijd waarin er spijkerharde petities rondgaan in het kader van een conventie tegen geweld tegen hulpverleners. Dat komt omdat rechters in Nederland gereduceerd zijn tot secretaresses van computersoftware. Je voert het misdrijf in de software BOS/Polaris in en die rekent volgens de Polaris-richtlijnen uit hoeveel straf daar tegenover staat. U kunt zelf ook voor eigen rechter spelen door het programma hierrr te downloaden. Wel alleen voor windows. Geen verrassing want overheid + ICT. De bontkraagklootzak uit Terrorwijde loopt dus fluitend naar buiten om zijn gangstervriendjes te highfiven, aangezien Nederlandse rechters niet zelf meer diverse variabelen, factoren en maatschappelijk belang bij elkaar optellen. Nee, ze baseren zich op de stotterende Siri van het OM en 'strafpunten', waardoor veel variabelen wegvallen. De McDonaldisering van het Nederlands recht. Softe aanpak door software, ook in Utrecht. De stad waar de beloofde harde aanpak van Wolfsen vertaald wordt met hardcore respijt voor Roma families. Die blijkbaar door de gemeente net zolang een hand boven het hoofd gehouden wordt tot er weer een afkoopsom van enkele tonnen neergelegd kan worden. Eveneens de stad waar Sophie Hilbrand en haar crew zonder schaamte bedreigd worden als ze het koddige Nu We Er Toch Zijn willen filmen in Terwijde en Leidsche Rijn (SCHOKKENDE BEELDEN, vanavond om 22:30 op Ned1!). Dat krijg je er van als haatzaaiende sujetten een klimaat creëren waarin geweld tegen cameraploegen wordt goedgepraat. Dan lopen nationale knuffelschatjes als Sophie ineens gevaar. Kortom, de stad waar de terroristische Untouchables, de BezemRoma's of de BNN-bedreigers zich ook maar ergens zorgen over hoeven te maken. Het komt allemaal wel goed met deze slachtoffertjes van omstandigheden. Die redden het wel. En we hebben hier software van OM om dat te bewijzen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Offline haringkje
Master
vr 06 jan 2012, 0:30 Bericht 
Grande schreef:
Sophie Hilbrand

Wie is dat :huh: nooit van gehoort.
Zeker een namaak blondje :fp: met te grote t***en, of zo lelijk dat de honden er geen brood van lusten :dag:
Offline Grande
Master
vr 06 jan 2012, 0:44 Bericht 
haringkje schreef:
Grande schreef:
Sophie Hilbrand

Zeker een namaak blondje :fp: met te grote t***en, of zo lelijk dat de honden er geen brood van lusten :dag:

Google eerst maar even voor je zomaar aannames gaat doen.
En grappig dat je het over Sophie Hilbrand gaat hebben terwijl de rechterlijke macht blijkbaar middels een software programma bepaalt wat de strafmaat is.
Offline haringkje
Master
vr 06 jan 2012, 0:57 Bericht 
Grande schreef:

Ik doe niet aan google :roflol: teveel wanna be's in nederland die denken dat ze het wiel hebben uitgevonden hebben of talent :slotje: :dag:
Mijn jongste neefje van 5 jaar heeft meer talent :kniktja: :oops: dan de gemiddelde bnn' r zoals de term aangeeft :nothanks: :fp:

Grande schreef:
terwijl de rechterlijke macht blijkbaar middels een software programma bepaalt wat de strafmaat is.
Daar heb ik het niet over :schudnee: of wel? Of heb jij daar wel voor gekozen :fp:
Offline Grande
Master
vr 06 jan 2012, 1:02 Bericht 
haringkje schreef:
wanna bee's

Wanna be bedoel je, of hebben we het over bijen?
Maar prima...leef fijn verder met je aannames.
Offline haringkje
Master
vr 06 jan 2012, 1:13 Bericht 
Grande schreef:
leef fijn verder met je aannames.
Welke aanname's? ik ben het nog steeds niet eens met de titel van dit topic :nono:
Voor de rest enlighting me met de bijen of niet :dag:
Offline Grande
Master
vr 06 jan 2012, 1:27 Bericht 
haringkje schreef:
Welke aanname's? ik ben het nog steeds niet eens met de titel van dit topic :nono:

Probeer het eens bij de MOD´s... titel klopt prima.
Offline umpire
FS medewerker
vr 06 jan 2012, 2:02 Bericht 
Vroeg op schreef:
Wat een land...

Ten zuiden van ons ook :x :x . Onderstaande bericht kreeg ik van een treinbegeleider van de Belgische Spoorwegen

Citaat:
Verneem vandaag dat mijn 2 collega's het ziekenhuis in geklopt zijn door 2 reizigers op de lijn Antwerpen-Brussel Noord en dit alweer tussen Vilvoorde en Brussel. Een kleine 3 weken geleden troffen wij deze 2 jongeren (spijtig dat ik het moet zeggen, maar het waren weer "nieuwe belgen",ook al aan zonder vervoersbewijs en ook toen waren zij zeer agressief. Ik heb al gewaarschuwd naar onze bazen in ...Brussel dat er ongelukken gaan gebeuren op het traject Vilvoorde - Brussel Noord. Er dient daar een permanente gerichte ingangscontrole te gebeuren voor er ergere dingen gebeuren en dit gaat echt niet meer lang op zich laten wachten. Ik ben bijna op pensioen, maar ik wil bij deze in de bres springen voor al mijn collega-treinbegeleiders. Hier moet echt iets gedaan worden aan dat probleem, maar dat zal ook niet meer zo eenvoudig zijn na het invoeren van de Salduzwet. Ze (de agressors) staan sneller terug op vrije voeten als dat wij een hospitaal kunnen bereiken na een fysiek agressiegeval. Als het zo verder gaat wens ik de NMBS nog veel goede moed om nieuwe treinbegeleiders te vinden. Het zal zeer moeilijk worden. Politici en NMBS, neem uw verantwoordelijkheid en doe hier echt iets aan anders hebben de agressors vrij spel!!!!!!!!!!!!!!!
Offline umpire
FS medewerker
vr 06 jan 2012, 2:07 Bericht 
haringkje schreef:

Ja, Nee, Ja :wink:

Afbeelding
Offline zerty
Master
vr 06 jan 2012, 2:22 Bericht 
umpire schreef:
Ja, Nee, Ja

:lol: :lol: :thumb:
Offline bruintje beer
Master
vr 06 jan 2012, 7:07 Bericht 
haringkje schreef:
Wie is dat nooit van gehoort.
Dat hoeft ook niet. Waar het om gaat is dat er kennelijk iemand 'gewoon' bedreigd wordt.
Grande schreef:
Nou inderdaad. En 'gehoord' moet met een 'd'.
Offline Hideyoshi
Master
vr 06 jan 2012, 7:24 Bericht 
Maar ja, het ligt niet aan de 'nieuwe Nederlanders' hoor... nee dat niet.
Offline Tweebel
Master
vr 06 jan 2012, 8:05 Bericht 
Citaat:
Justitie door het stof in zaak mishandelde agent

Het Openbaar Ministerie in Utrecht heeft de impact van de strafzaak tegen een Utrechtse jongen die een agent mishandelde, verkeerd ingeschat. Dat geeft het OM toe in het AD. Er kwam forse kritiek op de twintig uur taakstraf die de jongen kreeg opgelegd.
Gisteren boog het OM zich nogmaals over de zaak en kwam tot de conclusie dat de straf die de rechter oplegde te laag is, maar stak ook de hand in eigen boezem. Het OM had dertig uur geëist. 'Onze eis was weliswaar volgens de richtlijnen, maar we hebben de impact op de maatschappij onderschat', zegt een woordvoerder op de voorpagina van het AD.
(Redactie/ANP)

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... gent.dhtml
Offline bruintje beer
Master
vr 06 jan 2012, 8:19 Bericht 
Ja en nu?
Offline Rens
Die hard
vr 06 jan 2012, 9:46 Bericht 

Volgens de richtlijnen?! Zijn ze lU*(&%)*%)(*%()#*% helemaal gek geworden. Hoop dat er snel minimumstraffen komen voor dit soort "kleine" vergrijpen die de meeste overlast veroorzaken. En daar bedoel ik ook fietsendiefstal, stelen in winkel, etc, mee. In dit geval, het slaan van een politieman, hoort gewoon 1 jaar brommen minimaal op te staan.

Voor alle linkse rakkers hier. Dit zijn de dingen waarom mensen op PVV stemmen. Ik krijg namelijk regelmatig rare blikken als ik zeg dat ik PVV stemmers zeer goed begrijp. Breng een weekje door in dit soort wijken!
Offline Superkoe
Master
vr 06 jan 2012, 10:06 Bericht 
De straf is belachelijk laag. Maar: die zware mishandeling zie ik ook nog niet zo. Zeker niet gezien de "verwondingen" van de agent
Offline Guppenklup
Master
vr 06 jan 2012, 10:41 Bericht 
Superkoe schreef:
De straf is belachelijk laag. Maar: die zware mishandeling zie ik ook nog niet zo. Zeker niet gezien de "verwondingen" van de agent

Een keertje hard BOE roepen naar een agent levert je met oud en nieuw al 1000 euro boete op :fp:
Offline Guppenklup
Master
vr 06 jan 2012, 10:42 Bericht 
Rens schreef:
Breng een weekje door in dit soort wijken!

ehhh, nee, dank je :nothanks:
Offline VFred
Master
vr 06 jan 2012, 11:55 Bericht 

Dat mijn in een riante villa wonende bejaarde schoonmoeder elk contact met de maatschappij kwijt is, kan ik begrijpen.
Maar ik vraag mij toch echt af onder welke steen deze OVJ de laatste jaren gelegen heeft.
En dan die argumentatie; hoe groter de verontwaardiging, hoe strenger de straf? Daar doet een beschaafd land toch niet aan?
Offline 18vti
Master
vr 06 jan 2012, 13:53 Bericht 
Ik ga rechten studeren.......ga maar alvast gevangenissen bij bouwen O:)
Ik zit met smart te wachten op het bericht dat iemand een paar van die agressor bondkraagjes gruwelijk bewerkt heeft omdat justitie ze niet durft aan te pakken. :[
Offline Hideyoshi
Master
vr 06 jan 2012, 13:55 Bericht 
18vti schreef:
ga maar alvast gevangenissen bij bouwen

Hoezo? De helft van de cellen staat leeg...?!
Offline Christafari
Master
vr 06 jan 2012, 14:16 Bericht 
18vti schreef:
bondkraagjes

Hebben ze nu ook al een bond opgericht? :o
Offline 18vti
Master
vr 06 jan 2012, 14:38 Bericht 
Christafari schreef:
Hebben ze nu ook al een bond opgericht?

Wist je dat nog niet? (f)
Offline wildplasser
Pro
vr 06 jan 2012, 14:57 Bericht 
En van de burger worden normen en waarden verwacht. :lol:
Offline snovvdog
Master
za 07 jan 2012, 3:21 Bericht 
AudiFahrer schreef:
(sociale voorzieningen, recht enz.) te bewandelen.

18 jarig bontkraagje? Denk het niet hoor, voor bijstand moet je toch wat ouder zijn ? De ergsten zijn in mijn ogen nog wat jonger en leven bij(van) hun ouders ( en die kunnen inderdaad blijkbaar wel slim zijn met formulieren).

Maar de meeste ''heb je een probleem'' of '' ik sla er op los'' gasten zijn rotjochen van amper 16-17 jaar oud naar mijn ervaring.

Verder vind ik het wel bizar, 20 uurtjes taakstraf voor het inrammen van het gezicht van een knuppelzwaaier, maar dezelfde knuppelzwaaier een imbeciel noemen kost 650 euro.
Offline bruintje beer
Master
za 07 jan 2012, 8:02 Bericht 
snovvdog schreef:
Verder vind ik het wel bizar, 20 uurtjes taakstraf voor het inrammen van het gezicht van een knuppelzwaaier, maar dezelfde knuppelzwaaier een imbeciel noemen kost 650 euro.
:kniktja: verkapt politieagentbehandelingsadvies. Vooral geen lelijke dingen zeggen als je 'm afrost; netjes en beleefd blijven.
Offline snovvdog
Master
za 07 jan 2012, 8:09 Bericht 
bruintje beer schreef:
verkapt politieagentbehandelingsadvies. Vooral geen lelijke dingen zeggen als je 'm afrost; netjes en beleefd blijven.

Precies:

In mijn ogen, 20 uur taakstraf is 82 euro boete. ( 20x minimumuurloon van 18 jarige)

Agent voor bek slaan 82 euro?
Agent beledigen 650 euro (of gelijk aan 158 uur taakstraf) ?

Welke idioot kan het hiermee eens zijn ?
Offline Christafari
Master
za 07 jan 2012, 10:17 Bericht 
snovvdog schreef:
Welke idioot kan het hiermee eens zijn ?

Daar hoef je het niet mee eens te zijn, daar moet je dan gewoon naar handelen. Oftewel "Goedemiddag agent" en dan een volle muilpeer op die vreetmolen :[
Online AudiFahrer
Master
za 07 jan 2012, 11:14 Bericht 
snovvdog schreef:
18 jarig bontkraagje? Denk het niet hoor, voor bijstand moet je toch wat ouder zijn ? De ergsten zijn in mijn ogen nog wat jonger en leven bij(van) hun ouders ( en die kunnen inderdaad blijkbaar wel slim zijn met formulieren).

Hè, hè. De ouders brengen die snotjong die kennis idd. bij. Althans ik neem niet aan dat die bontkraagjes door de ooievaar als wezen hier neergeplempt zijn.
Nee profiteren van de benefits van ons systeem, dat is pas een re-integratiecursus. Dat wordt ze met de paplepel ingegegoten.

Verder uiteraard helemaal eens met je tegel.
Offline Gifpen
Master
wo 11 jan 2012, 19:40 Bericht 
Los van het feit dat ik vind dat het slaan van een politieagent, zelfs al is het maar één klap, bestraft zou moeten worden met een vrijheidsstraf, vind ik de aanleiding zeer dubieus.

Waarvoor is deze aap nu staandegehouden?? Omdat hij wegrende of wilde wegrennen voor een politieauto? Dat is volgens mij nog steeds niet strafbaar. Het eerste strafbare feit ontstaat pas wanneer hij de agent slaat. Of dat nu 1 of 6 keer was. Maar toen was hij al staandegehouden.. waarvoor dan? Wat ik persoonlijk vind (dat dit soort apen überhaupt bij voorbaat al controlewaardig zijn) staat los van de regels. En ik vind nergens een regel die zegt dat hij kon worden staande- of aangehouden voor het wegrennen voor een politieauto.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de mishandeling van de agent het vervolg is op een onrechtmatige aan- of staandehouding en dat de rechterlijke macht en misschien ook wel de Ovj, dit heeft laten mee wegen.

Voorlopig baseer ik dit op de onvolledigheid van een krantenartikel (en ik heb weinig vertrouwen in de zorgvuldigheid of geloofwaardigheid van de pers) en ik zal het binnenkort aan de collega zelf vragen.
Offline Tweebel
Master
wo 11 jan 2012, 20:36 Bericht 
Ik snap deze straf echt bizar als je vergelijkt hiermee:

Citaat:
Vier maanden cel voor pepperspray spuiten naar agenten

De 35-jarige man die oudejaarsavond vier agenten bespoot met pepperspray moet vier maanden de cel in. De politierechter legde hem zes maanden op waarvan twee voorwaardelijk, ook voor het bedreigen van twee portiers en een eigenaar van een café aan de Tolsteegbarrière.

zie verder http://dnu.nu/artikel/5785-vier-maanden ... ar-agenten

en dan een agent slaan voor 20 uur straf...
Offline Gifpen
Master
do 12 jan 2012, 1:50 Bericht 
Ik krijg liever een klap op mijn gezicht dan dat een onverlaat mij met een onbekende bijtende vloeistof (pepperspray is namelijk helemaal niet vastgesteld) in mijn ogen spuit. Als het pepperspray is of traangas dan is het vooral vervelend, maar niet schadelijk. Maar dát is dus op dit moment niet duidelijk.

Daarbij valt dit onder wapengebruik en wordt dus zwaarder gestraft. Ik vind het een zeer terechte en passende straf.
Offline Tweebel
Master
ma 02 apr 2012, 22:56 Bericht 
Citaat:
De 18-jarige jongen die eind vorig jaar een agent in het gezicht heeft geslagen in de Utrechtse wijk Terwijde, is tot een werkstraf van 120 uur veroordeeld. Hij kreeg eerder een werkstraf van veertig uur opgelegd, maar dit zorgde voor veel ophef bij de PVV en de PvdA in de Tweede Kamer. De straf was veel te laag, zo vonden de partijen.

Tijdens het hoger beroep, dat vandaag diende in Arnhem, kreeg hij de straf te horen, zo weet RTV Utrecht. Dit terwijl het Openbaar Ministerie 240 uur tegen de Utrechter had geëist.

Het is al langere tijd onrustig in de wijk Terwijde in Leidsche Rijn, omdat jongeren er veel overlast veroorzaken.

Bron: http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... agent.html

Dat lijkt er al meer op.
Online AudiFahrer
Master
ma 02 apr 2012, 23:34 Bericht 
Tweebel schreef:
Dat lijkt er al meer op.
Je bent wel snel geneigd met iets meer genoegen te nemen dan minder natuurlijk, gezien de initiële straf. Wat mij betreft moet zo iemand enige tijd op water en brood. Lang genoeg i.i.g. om een haatbaard tot op de navel te laten groeien.
Offline Elwood
Master
di 03 apr 2012, 11:25 Bericht 
Maar wel om de paar maanden als hij slaapt even bijknippen :roflol:
Offline A4
Master
di 03 apr 2012, 12:14 Bericht 
I.p.v. 40 uur nu 120 uur borden wassen in het bejaardentehuis. Nee, daar zal ie echt van onder de indruk zijn ;( Wat een treurnis ook eigenlijk he.
Offline Gifpen
Master
di 03 apr 2012, 14:07 Bericht 
A4 schreef:
Wat een treurnis ook eigenlijk he.

Absoluut. En dan te bedenken dat geweld tegen een agent nog verzwarender is. Kun je raden wat er voor vonnis was geweest als Jan Modaal in elkaar was geslagen.
Offline Lastminuteguy
Die hard
di 03 apr 2012, 18:20 Bericht 
Los van dat ik schrik van de opgekropte racistische en discriminerende gevoelens. Getuige sommige opmerkingen hier. Ben ik niet echt onder de indruk en ga ik geen conclusies trekken zonder de uitspraak gelezen te hebben.

De media is de laatste tijd niet echt nauwkeurige gebleken vwb het brengen van nieuws en de initiële artikelen brengen meer vragen op dan antwoorden. Op die manier kun je dus ook niet de motieven van de rechter het de OvJ controleren. Zoals Gifpen eerder aangaf, kan het goed zijn dat er sprake is van een onrechtmatige daad. In dat licht is er bijvoorbeeld begrip op te brengen (let wel: begrip is wat anders dan goedkeuring).

Vwb minimumstraffen zeg ik tegen voorstanders: Word leuk als er verzachtende omstandigheden zijn, noodweer (exces) zal dan ook een heel nieuw begrip worden en dan kunnen onze beschermers in het blauw ook maar doen waar ze zin in hebben, want ze weten dat jij in ieder geval het minimum aan je broek hebt hangen.
Offline Lastminuteguy
Die hard
di 03 apr 2012, 18:22 Bericht 
Gifpen schreef:
En dan te bedenken dat geweld tegen een agent nog verzwarender is.

Is ook een van de frappantste dingen die ik ooit heb gezien. Doorgaans beschermen wij de zwakkere tegen de sterkere in onze samenleving (denk aan auto vs. voetganger/fiets) of op zijn minst stellen we ze gelijkwaardig aan elkaar. Toch is het zo dat een (ongewapende) burger vs. bewapende agent (het arsenaal is je bekend gok ik zo) een speciaal geval is in voordeel van agent.
 [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende