Pagina 1 van 3  [ 120 berichten ]
Offline Grande
Master
do 05 jan 2012, 16:00 Bericht 
[url][/url] schreef:
Mompelt iets over thee etc.

Citaat:
Proestend van het lachen liep de 18-jarige Bilal el B. (Bontkraagje) de rechtszaal uit. Een meeloper van de Marokkaanse Untouchables uit het Utrechtse Terwijde en verantwoordelijk voor het kapot beuken van een politieagent. Straf die hij opgelegd kreeg: 20 uur schoffelen en 200 euro boete. Agenten pakten Bilal op toen hij weg wilde rennen op het moment dat hij de copcar zag. Bilal was opstandig en werd dus even netjes op de achterbank gezet. Vervolgens sprong Bilal er uit en sloeg een agent met de volle vuist hard in de bek. Zes keer. Conclusie politierechter: "we achten het niet bewezen dat Bilal de agent bewust zwaar lichamelijk letsel wilde toebrengen." Uhm, hij sloeg hem zes keer plankgas in het gezicht. Qua bewust toebrengen van zwaar lichamelijk letsel toch wel een vinkje waard. Dat is ernstig geweld tegen een politieagent in functie door een beruchte overlastgever die op dat moment al staande was gehouden. Moet daar geen signaal afgegeven worden vanuit het rechtssysteem? Dat doen we met twintig uur taakstraf ook, maar dan is het signaal meer iets in de trant van: "jo, kijk maar wat jullie doen, qua geweld, overlast en wegpesten. We geven jullie een vrijbrief. Twee daagjes plantsoendienst max als jullie weer eens gortig over de schreef gaan. Want we nemen onszelf niet serieus en de veiligheid van agenten en bewoners al helemaal niet." Jup, vanaf vandaag zijn de Untouchables officieel de baas in vrijstaat Terrorwijde en agenten en burgers vogelvrij. Top. Het OM eiste overigens zelf ook slechts zestig uur blaadjes prikken en geeft aan dat de samenleving het wel weer niet zal begrijpen maar fuck de samenleving want ze volgen ook maar gewoon de richtlijnen. Okee dan. Misschien eens gaan kijken naar je richtlijnen, want die missen klaarblijkelijk elke realiteitszin. Gelukkig beschikt Utrecht over een kordaat bestuur dat bunkerhard zal ingrijpen in deze situatie en het gevoel van onveiligheid zal wegnemen. O nee, wacht.
Update: Het OM laat het er niet bij zitten en gaat in hoger beroep. Om van 20 uur taakstraf 30 uur te kunnen maken...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Offline Hideyoshi
Master
do 05 jan 2012, 16:08 Bericht 
Lang leven de multiculturele samenleving, oh nee... dat mag ik niet zeggen... heeft er niets mee te maken. Ahum.
Offline Tweebel
Master
do 05 jan 2012, 16:09 Bericht 
oftewel:

Op bv ring Groningen midden in de nacht 120 rijden en rechts inhalen kost je enkele dagen cursus, cursusgeld en torenhoge boete.

Agent slaan: paar uur schoffelen :huh:
Offline Hideyoshi
Master
do 05 jan 2012, 16:14 Bericht 
Lijkt me overigens voor de politie agenten die hiervan op de hoogte zijn ook bepaald geen pretje: je wordt echt afgedaan als minderwaardig volk dat blijkbaar niet veel meer waard is dan een paar uur schoffelen als je in elkaar geslagen wordt.
Offline Masterdam
Master
do 05 jan 2012, 16:25 Bericht 
^^ Weten ze ook eens hoe het voelt. Nu lijken het ineens wel burgers he. Dat zal inderdaad even schrikken zijn.
Offline Hideyoshi
Master
do 05 jan 2012, 16:27 Bericht 
Recent nog een discussie gehad met iemand: een diefstal plegen 'kost' je na veroordeling minder dan 20 km/uur te hard rijden... de verhouding is zoek.

Mij valt trouwens op dat de laatste weken de lijst met flitsers hier op de site vreselijk lang is. Men is duidelijk de kassa aan het vullen.
Offline A4
Master
do 05 jan 2012, 16:32 Bericht 
Grande schreef:
20 uur schoffelen en 200 euro boete.

Wat ging onnodig claxoneren straks ook alweer kosten?
Ik ben maar gestopt met me boos te maken om dit soort berichten. Het liefst lees ik het uberhaupt niet meer. Kotsmisselijk word ik er van.
Offline haringkje
Master
do 05 jan 2012, 16:33 Bericht 
TS verander de titel eens naar Werkstraf van 20 uur na mishandeling agent
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... gent.dhtml
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1124 ... ent__.html
Offline Grande
Master
do 05 jan 2012, 16:35 Bericht 
haringkje schreef:
TS verander de titel eens naar Werkstraf van 20 uur na mishandeling agent

Hoezo? Ik heb toch gewoon de titel van een nieuwssite gebruikt?
Offline Aanhanger
Master
do 05 jan 2012, 16:36 Bericht 
helmond32 schreef:
Mij valt trouwens op dat de laatste weken de lijst met flitsers hier op de site vreselijk lang is. Men is duidelijk de kassa aan het vullen.

:lol:
Offline NoCashCow
Master
do 05 jan 2012, 16:36 Bericht 

1000 euro voor een dronken belediging en 200 euro en een paar daagjes lummelen voor 6 vuistslagen? Vanaf wanneer krijg je geld toe???
Offline puntenrijbewijs
Respect
do 05 jan 2012, 16:37 Bericht 

Ik vind het schandalig dat er volgens vele hier op dit forum verschil moet zijn tussen het inmekaar timmeren van een politie agent of een burger. Naar mijn mening moet het echt geen drol uitmaken of het een agent is of een burger. En als er dan toch verschil moet zijn, moet het in elkaar timmeren van een burger strafbaarder zijn. Een burger heeft geen monopolie op geweld, geen wapenstok, geen pepperspray, geen pistool, geen handboeien. Maw dus een persoon welke zich slecht of niet kan verweren.

:/ :\
Offline Guppenklup
Master
do 05 jan 2012, 16:37 Bericht 
Tweebel schreef:
Op bv ring Groningen midden in de nacht 120 rijden en rechts inhalen kost je enkele dagen cursus, cursusgeld en torenhoge boete.

Agent slaan: paar uur schoffelen :huh:

Lijkt me kristalhelder: word je na een lasergame aan de kant gezet dan dien je de tollenaar volledig in puin te slaan. Krijg je toch een leuke korting op je boete en de cursus wordt door het OM betaald. Nee, prima signaal van het OM weer. :fp:
Offline Christafari
Master
do 05 jan 2012, 16:40 Bericht 
NoCashCow schreef:
1000 euro voor een dronken belediging en 200 euro en een paar daagjes lummelen voor 6 vuistslagen? Vanaf wanneer krijg je geld toe???

Inderdaad ja, dat is een goede vergelijking. Belachelijk dit, echt te bizar voor woorden.
Offline Guppenklup
Master
do 05 jan 2012, 16:40 Bericht 
helmond32 schreef:
Recent nog een discussie gehad met iemand: een diefstal plegen 'kost' je na veroordeling minder dan 20 km/uur te hard rijden... de verhouding is zoek.

De verhouding is nog veel zoeker als je bedenkt dat je bij een snelheidsovertreding al bij voorbaat schuldig wordt bevonden, terwijl bij diefstal de bewijslast bij de OvJ ligt :boos:
Offline haringkje
Master
do 05 jan 2012, 16:41 Bericht 
het inmekaar timmeren van een politie agent of een burger. Naar mijn mening moet het echt geen drol uitmaken of het een agent is of een burger. En als er dan toch verschil moet zijn, moet het in elkaar timmeren van een burger strafbaarder zijn.

Vind ik ook daarom viel ik over de titel van ts :nono: en dan ook nog eens de slecht geschreven schrijfstijl van die site :fp: Dat is geen nieuwsvergaring meer maar sensatie.
Offline Grande
Master
do 05 jan 2012, 16:53 Bericht 
haringkje schreef:
puntenrijbewijs schreef:
het inmekaar timmeren van een politie agent of een burger. Naar mijn mening moet het echt geen drol uitmaken of het een agent is of een burger. En als er dan toch verschil moet zijn, moet het in elkaar timmeren van een burger strafbaarder zijn.

Vind ik ook daarom viel ik over de titel van ts :nono: en dan ook nog eens de slecht geschreven schrijfstijl van die site :fp: Dat is geen nieuwsvergaring meer maar sensatie.

Dat is Geenstijl...i like it.
Offline 944 guy
Master
do 05 jan 2012, 17:22 Bericht 
Guppenklup schreef:
Lijkt me kristalhelder: word je na een lasergame aan de kant gezet dan dien je de tollenaar volledig in puin te slaan. Krijg je toch een leuke korting op je boete en de cursus wordt door het OM betaald. Nee, prima signaal van het OM weer.

Dat dacht ik dus ook als eerste. Ram een controleur in elkaar als je geflitst wordt. Maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat ras hier weldegelijk een verschil uitmaakt. Die lamlul van een medelander moet gewoon weken de bak in, 1000 euro boete. En die dronken tokkie met zijn gescheld moet er een nulletje vanaf doen.
Het zou mooi zijn om bij elke boete, bekeuring, en strafje een discriminatieclaim bij de OM neer te leggen, kijken wat ze zeggen :lol:
Offline Elwood
Master
do 05 jan 2012, 17:30 Bericht 
Racisten worden vrijwel niet geboren maar die worden gemaakt. :fp:
Offline Kwibus
Master
do 05 jan 2012, 17:35 Bericht 
Te zot voor woorden dit
Offline bruintje beer
Master
do 05 jan 2012, 17:44 Bericht 
944 guy schreef:
Maar ik heb het donkerbruine lichtgetinte vermoeden dat ras culturele achtergrond hier weldegelijk een verschil uitmaakt.
Zo. Dan kan ik het er mee eens zijn.
Offline FastForward
Master
do 05 jan 2012, 17:51 Bericht 
Die Fin had wat mij betreft meteen standrechtelijk geexecuteerd mogen worden, die gaat toch nooit geen nuttige bijdrage leveren aan onze samenleving en teert tot aan z'n dood op door hardwerkende Nederlanders opgehoeste belastingcenten.
Offline Aanhanger
Master
do 05 jan 2012, 17:54 Bericht 
OM heeft te hoog ingezet met poging tot zware mishandeling; dit werd niet bewezen geacht.
Men had gewoon voor eenvoudige mishandeling moeten gaan.

Kwestie van scoringsdrift van het OM dat zich tegen hen keert.
Offline bruintje beer
Master
do 05 jan 2012, 18:02 Bericht 
FastForward schreef:
Die Fin had wat mij betreft meteen standrechtelijk geexecuteerd mogen worden, die gaat toch nooit geen nuttige bijdrage leveren
Nee nou da's een nuttige bijdrage :[
Offline Fopspee(n)
Master
do 05 jan 2012, 18:09 Bericht 
Als dat resulteert in een afname van de belasting van het justitieel apparaat zou dat best nog eens nuttig kunnen uitpakken.....

nee doe toch maar niet eigenlijk, anders krijgen ze bij justitie nog meer tijd om zich bezig te houden met linkse stokpaardjes
Offline Gianluca
Master
do 05 jan 2012, 18:09 Bericht 

Aanhanger schreef:
OM heeft te hoog ingezet met poging tot zware mishandeling; dit werd niet bewezen geacht.
Men had gewoon voor eenvoudige mishandeling moeten gaan.

Kwestie van scoringsdrift van het OM dat zich tegen hen keert

Onzin...Poging tot zware mishandeling is een juiste ten laste legging. Heeft totaal niets te maken met scoringsdrift van het OM, alles met de rechters, welke steeds vaker naast de werkelijkheid / reele wereld blijken te staan. Of het nu een agent of een burger betreft..
Offline no justice
Master
do 05 jan 2012, 18:13 Bericht 
Gianluca schreef:
alles met de rechtsspraak, welke steeds vaker naast de werkelijkheid / reele wereld blijkt te staan.

Je zal het vast niet zo bedoeld hebben. maareh 20 uur schoffelen omdat je een smeris in elkaar beukt noem jij reeel???

Ik weet wat ik ga doen als ik weer eens wordt staande gehouden en het loopt uit de hand. :[
Offline Gianluca
Master
do 05 jan 2012, 18:14 Bericht 

no justice schreef:
Je zal het vast niet zo bedoeld hebben. maareh 20 uur schoffelen omdat je een smeris in elkaar beukt noem jij reeel???

Nee. Heb ik ook nergens beweerd.. (f)
Offline Fopspee(n)
Master
do 05 jan 2012, 18:18 Bericht 
Gianluca schreef:
Onzin...Poging tot zware mishandeling is een juiste ten laste legging. Heeft totaal niets te maken met scoringsdrift van het OM, alles met de rechters, welke steeds vaker naast de werkelijkheid / reele wereld blijken te staan. Of het nu een agent of een burger betreft..

Het begint anders al op het moment dat je van iets aangifte komt doen....als het niet makkelijk scoren wordt de politie, dan wordt het ontmoedigingsbeleid uit de kast gehaald en sta je zo weer op straat zonder aangifte. Het ligt dus niet alleen maar aan rechters die naast de werkelijkheid staan...
Offline no justice
Master
do 05 jan 2012, 18:19 Bericht 
Gianluca schreef:
Nee. Heb ik ook nergens beweerd..

Gelukkig maar, dacht even dat jij dacht dat de rechtspraak zo reeel was geworden om poging tot zware mishandeling ten laste te leggen om vervolgens 20 uur schoffelen als straf te krijgen.
Offline Gianluca
Master
do 05 jan 2012, 18:21 Bericht 

Ik bedoel dat de rechters in een andere wereld leven dan de rest van de bevolking... :wink:
Offline no justice
Master
do 05 jan 2012, 18:24 Bericht 
Gianluca schreef:
Ik bedoel dat de rechters in een andere wereld leven dan de rest van de bevolking...

Snap ik, laat ik dat nu al jaaaaaaaaren roepen....... maarja ze horen me niet op de grachtengordel ! ;)
Offline Gianluca
Master
do 05 jan 2012, 18:26 Bericht 

Misschien moeten we samen roepen ?? :wink: :lol:
Offline Aanhanger
Master
do 05 jan 2012, 19:09 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Het ligt dus niet alleen maar aan rechters die naast de werkelijkheid staan...

Ik wil er op wijzen dat de verdachte niet veroordeeld is wegens poging tot zware mishandeling wegens gebrek aan bewijs.
En daar dan de rechter de schuld van geven, dan ben je niet helemaal in orde of je werkt bij een zekere organisatie.. :fp:
Offline Fopspee(n)
Master
do 05 jan 2012, 19:16 Bericht 
Wie...ik? :huh:
Offline Hideyoshi
Master
do 05 jan 2012, 19:21 Bericht 
Gianluca schreef:
Onzin...Poging tot zware mishandeling is een juiste ten laste legging. Heeft totaal niets te maken met scoringsdrift van het OM, alles met de rechters, welke steeds vaker naast de werkelijkheid / reele wereld blijken te staan. Of het nu een agent of een burger betreft...

Hier heb je het helemaal bij het juiste eind! De werkdruk bij de rechtbanken is zo schrikbarend hoog (vreemd he, met b.v. een CVOM zoals dat in Nederland functioneert) dat men nauwelijks écht aan zaken toekomt. Neem een kantonrechter... die 'doet' 20 a 25 zaken op een ochtend. Dat zijn er dus 8 per uur. Dat is zo'n 7 a 9 minuten per zaak...

Ik sprak recent nog een strafrecht advocaat, die zei: als je in eerste aanleg voor de kantonrechter moet komen, steek dan niet teveel tijd in je verdediging, daar wordt toch weinig mee gedaan. Ga gewoon in hoger beroep en pak dan de verdediging goed aan.

Rechters leven echt in een andere wereld en zijn vaak te links en te sociaal om de ellende van b.v. de multicriminele samenleving écht onder ogen te (willen?) zien.
Online AudiFahrer
Master
do 05 jan 2012, 19:26 Bericht 
Aanhanger schreef:
Ik wil er op wijzen dat de verdachte niet veroordeeld is wegens poging tot zware mishandeling wegens gebrek aan bewijs.
Goh, sterk argument zeg.
Maar stel, we gaan hier in mee, hoe valt dan:
NoCashCow schreef:
1000 euro voor een dronken belediging
te rijmen met:
Grande schreef:
20 uur schoffelen en 200 euro boete
wanneer er geen sprake is van een belediging geuit in een kennelijke staat, maar van een heuse mishandeling:
AD schreef:
Terwijl de agent naar de achterkant van de auto liep om de kofferbak te controleren, stapte de jongen toch uit en viel de agent aan. Hij sloeg de agent zes keer vol met zijn vuist in het gezicht. De politieagent liep zwellingen in zijn gezicht en een bloeduitstorting op zijn onderlip op.

Dat de verdachte bontkraag wellicht niet bewust met voorbedachte rade de agent zwaar heeft mishandeld valt misschien nog te verdedigen. Dat hij de agent feitelijk zwaar heeft mishandeld, lijkt mij echter wel bewezen zeg ik als niet jurist!

En jij wilde het nog voor de rechter opnemen? Grappig. Dit vonnis is toch een klap in het bebloede gezicht van de nederlandse rechtstaat!
Offline Aanhanger
Master
do 05 jan 2012, 19:34 Bericht 
Dat laatste is het verhaal van de agent.
Daar staat ander bewijs tegenover dat dit ontkracht.

Die 200 euro boete klopt ook niet, er is geen boete opgelegd.
Online AudiFahrer
Master
do 05 jan 2012, 19:42 Bericht 
Aanhanger schreef:
Dat laatste is het verhaal van de agent.
Ja, en het bontkraagje is eigenlijk een islamitisch koorknaapje. Duidelijk!
Aanhanger schreef:
Daar staat ander bewijs tegenover dat dit ontkracht.
Welk bewijs? Was de agent met het gezwollen gezicht en bebloede lip soms uitgegleden over een bananenschil en zijn daar beelden van?
Aanhanger schreef:
Die 200 euro boete klopt ook niet, er is geen boete opgelegd.
Geen boete? Dat maakt het vonnis dus nog ridiculer dan het toch al was.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 05 jan 2012, 19:47 Bericht 
Politie durft de Bontkraagjes al niet meer aan te pakken. Kennelijk zijn de rechter ook bang voor de Bontkraagjes.
Online AudiFahrer
Master
do 05 jan 2012, 19:50 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Kennelijk zijn de rechter ook bang voor de Bontkraagjes.
Nee, nee. Ze moeten het goede voorbeeld geven. Niet discrimineren dus. Stel je voor dat zo'n rifaap het MDI, NBK of de ombudsman inschakelt. Dan zijn de rapen pas echt gaar!
Offline snovvdog
Master
do 05 jan 2012, 19:52 Bericht 
AudiFahrer schreef:
Stel je voor dat zo'n rifaap het MDI, NBK of de ombudsman inschakelt.

Zijn ze veel te dom voor, no offense maar de gemiddelde straatterrorist is echt achterlijk, ze kunnen amper een brief schrijven laat staan dat ze van het bovenstaande af weten.
Online AudiFahrer
Master
do 05 jan 2012, 19:54 Bericht 
snovvdog schreef:
Zijn ze veel te dom voor
En wat zegt dat dan over het niveau van ons correcte rechtssysteem?
En bovendien, no offense, maar zo dom als ze zijn weten dit soort praktisch analfabeten altijd, uiteraard met hulp van mensen gedreven door idealisme, prima de wegen van ons systeem (sociale voorzieningen, recht enz.) te bewandelen.
De sluwheid van een boer, noemde mijn vader zaliger dat altijd. Dat was een gezegde dat natuurlijk vooral in zijn tijd opgang deed. Geactualiseerd zou je het kunnen vertalen naar: De sluwheid van een allochtoon.
Offline Aanhanger
Master
AudiFahrer schreef:
Welk bewijs? Was de agent met het gezwollen gezicht en bebloede lip soms uitgegleden over een bananenschil en zijn daar beelden van?

Het letsel van de agent klopte niet met het verhaal van meerdere vuistslagen in het gezicht.
Bovendien waren er getuigen die anders beweerden.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
snovvdog schreef:
Zijn ze veel te dom voor, no offense maar de gemiddelde straatterrorist is echt achterlijk, ze kunnen amper een brief schrijven laat staan dat ze van het bovenstaande af weten.

Ze kunnen over het algemeen heel goed over weg met formulieren van UWV, bijstand etc etc.
Offline FastForward
Master
do 05 jan 2012, 19:55 Bericht 
Gewoon preventief ruimen dat soort volidioten, niemand die erom rouwt en het bespaart de samenleving gigantisch veel kopzorgen en kosten.

FastForward
Online AudiFahrer
Master
do 05 jan 2012, 20:03 Bericht 
Aanhanger schreef:
Het letsel van de agent klopte niet met het verhaal van meerdere vuistslagen in het gezicht.
Maar hij had wel een gezwollen gezicht. Dus toch die bananenschil?

Aanhanger schreef:
Bovendien waren er getuigen die anders beweerden.
Soortgenootjes, no doubt?
Offline no justice
Master
do 05 jan 2012, 20:04 Bericht 
Verbijstering over lage taakstraf na mishandeling agent
donderdag 5 januari 2012 09:36

De achttienjarige Bilal el B., die een politieagent ernstig heeft mishandeld, heeft van de rechter een taakstraf gekregen van twintig uur. Politici en vakbonden zijn verbijsterd over de lage straf, omdat de overheid geweld tegen agenten juist harder wil straffen.

Bilal el B. (niet op foto) heeft de agent zes keer geslagen
De mishandeling had plaats in de Utrechtse wijk Terwijde, waar de politie al lange tijd problemen heeft met een groep Marokkaanse jongeren, meldt het AD.

Vuist
De veroordeelde jongeman, Bilal el B., is twee weken geleden door een agent in de wijk aangehouden omdat hij er vandoor wilde gaan toen hij een politieauto zag. El B. gedroeg zich volgens de agent meteen opstandig.

De jongeman heeft de politieagent zes keer met zijn vuist in zijn gezicht geslagen. De agent hield er zwellingen en een bloeduitstorting op zijn lip aan over. Ondanks de verwondingen achtte de rechter niet bewezen dat El B. de agent doelbewust zwaar lichamelijk letsel wilde toebrengen.

Hij is veroordeeld tot een taakstraf van twintig uur en een boete van 200 euro. Het Openbaar Ministerie (OM) eiste een taakstraf van zestig uur. Een woordvoerder zegt dat dat volgens 'de richtlijnen' is.

Opheldering
Volgens PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch ondermijnt de lichte straf het gezag van de rechtsstaat. 'Een taakstraf doet geen recht aan dit delict, ook niet voor het slachtoffer,' zegt Marcouch. PVV-Kamerlid Hero Brinkman zegt er 'helemaal stil' van te zijn. 'De maatschappij pikt dit niet meer.'

Brinkman en Marcouch willen opheldering van minister Ivo Opstelten (VVD) van Veiligheid en Justitie. Hij zei eerder dat het geweld tegen gezagdragers 'absoluut' naar beneden moet.

Door Shari Deira

Bron http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... -agent.htm
Offline umpire
FS medewerker
do 05 jan 2012, 20:09 Bericht 
Sharia toepassen op Bilal, dat zal m leren :devil: :devil:
Offline Aanhanger
Master
do 05 jan 2012, 20:11 Bericht 
Neemt elsevier tegenwoordig 1 op 1 over van Geenstijl ofzo?

no justice schreef:
De jongeman heeft de politieagent zes keer met zijn vuist in zijn gezicht geslagen.
Volgens de rechter niet. :schudnee:
no justice schreef:
een boete van 200 euro.
:schudnee:
 [ 120 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende