Pagina 2 van 2  [ 80 berichten ]
Offline uniclio
Die hard
do 12 jan 2012, 16:19 Bericht 

Bij een scholier zou ik het misschien wat overdreven vinden, maar juist een moeder hoort het goede voorbeeld te geven. Misschien zouden ze als aanvullende maatregel de kinderbescherming even moeten inseinen...

En zoals bij overtredingen altijd geldt... aandacht vragen is, aandacht krijgen. Als je zonder licht fiets zorg dan voor een ID bewijs. Als je te hard rijdt, zorg dan dat je verlichting het doet... etc. Je kunt best wel wat zaken overtreden, maar hou het dan bij één feit.
Offline viffer
Master
do 12 jan 2012, 16:19 Bericht 

VTEC_Driver schreef:
Jij houdt regelmatig mensen aan die geen ID bij zich hebben? Hoe constateer jij dat feit, met röntgenogen?

Als iemand wordt aangehouden heeft er vrijwel altijd al een gesprekje plaats gevonden. Daar zal dan om een legitimatiebewijs gevraagd worden. Kan dat niet getoond worden kan over gegaan worden tot aanhouding.
Offline Gifpen
Master
do 12 jan 2012, 16:31 Bericht 
@ VTEC_Driver:

Je klinkt enorm verbaasd, alsof dit nieuw voor je is? Je had je de lappen tekst kunnen besparen door de juiste vraag te stellen. Maar wat snap je niet precies? Deze fietsverlichtingscasus is toch een duidelijk antwoord op je vraag?

De vrouw wordt staandegehouden nav het niet voeren van verlichting waarbij haar een aankondiging van beschikking wordt aangezegd. Hiervoor dient haar identiteit vastgesteld te worden. Hierbij wordt haar gevraagd een identiteitsbewijs ter inzage aan te bieden waaraan ze niet voldoet. Hierop wordt zij aangehouden terzake artikel 447e strafrecht:

Citaat:
Artikel 447e
Hij die niet voldoet aan de verplichting om een identiteitsbewijs ter inzage aan te bieden, hem opgelegd bij artikel 2 van de Wet op de identificatieplicht , wordt gestraft met geldboete van de tweede categorie.

Welnu, kijkend naar deze eenvoudige casus weet ik zeker dat je er nog wel 10 kunt verzinnen die zich in de praktijk dagelijks voordoen, toch?

Of hing je op het feit dat er door Teun werd gesuggereerd dat er was aangehouden voor het niet 'bij zich hebben' ipv het 'niet ter inzage afgeven' van het ID bewijs?

In dat geval had ik misschien meer gedetailleerd antwoord moeten geven... :nah:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 12 jan 2012, 19:26 Bericht 
Gifpen schreef:
De vrouw wordt staandegehouden nav het niet voeren van verlichting waarbij haar een aankondiging van beschikking wordt aangezegd.

Nergens staat dat ze geen verlichting voerde. Er staat:
Citaat:
Ze was met haar zoontje van negen op weg naar diens school in de Lambertusstraat toen ze werd aangehouden voor een fietsverlichtingscontrole.
Offline WimLex
Master
do 12 jan 2012, 19:37 Bericht 
Gifpen schreef:
Of hing je op het feit dat er door Teun werd gesuggereerd dat er was aangehouden voor het niet 'bij zich hebben' ipv het 'niet ter inzage afgeven' van het ID bewijs?

Loop je even mee ? dan TOON ik je het ID (f)
Offline Grande
Master
do 12 jan 2012, 19:53 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Nergens staat dat ze geen verlichting voerde. Er staat:
Citaat:
Ze was met haar zoontje van negen op weg naar diens school in de Lambertusstraat toen ze werd aangehouden voor een fietsverlichtingscontrole.

Ligt dat aan de casus of aan de idiote journalistiek?

Terecht, stom viswijf moet gewoon licht voeren...

Leuk voorbeeld voor je zoontje als je geschept wordt omdat een auto je totaal niet ziet in het donker....en dan miepen dat de automobilist waarschijnlijk te hard reed. Opzouten, met het niet licht voeren op een fiets en dan een grote bek geven tegen de agenten.

Jammer dat ze weer vrijgelaten is.
Offline WimLex
Master
do 12 jan 2012, 19:58 Bericht 
Grande schreef:

speculatie :kniktja:
Offline mwj
Master
do 12 jan 2012, 20:02 Bericht 
uniclio schreef:
Bij een scholier zou ik het misschien wat overdreven vinden, maar juist een moeder hoort het goede voorbeeld te geven. Misschien zouden ze als aanvullende maatregel de kinderbescherming even moeten inseinen...

:fp: :fp: :fp:

Het is gewoon te zielig voor woorden om hier inhoudelijk een reactie op te geven :schudnee: :schudnee:
Offline Dabien
Master
do 12 jan 2012, 20:51 Bericht 
WimLex schreef:

speculatie :kniktja:

RucphenNB schreef:
Ze had haar licht niet aan en ik zal maar niet uit de school klappen hoe verbaal agressief mevoruw kan worden als ze een beetje tegengewerkt word. Ja, ik ken haar en haar man. O:)

:biertje:
Offline Ooggetuige
Eendagsvlieg
za 14 jan 2012, 15:09 Bericht 

RucphenNB schreef:

Volgens mij heb jij te lang ge-RUK-phend, haha. :woop: :devil:
Offline shootme
Master
za 14 jan 2012, 15:14 Bericht 
Grande schreef:

Jammer?

Ik gun het geen enkel kind.
Offline bruintje beer
Master
zo 15 jan 2012, 8:37 Bericht 
Ooggetuige schreef:
Volgens mij heb jij te lang ge-RUK-phend, haha.
Hele sterke.
Speciaal een accountje voor gemaakt?
Offline Fopspee(n)
Master
zo 15 jan 2012, 11:36 Bericht 
944 guy schreef:
De ID plicht is belachelijk, oost-duitsland praktijken. Op school wordt je geleerd dat die tijd verschrikkelijk was maar iedereen met meer dan een halve hersencel ziet dat we (en nederland voorop!) zo hard dat stadium gepasseerd zijn. Het ligt er alleen niet zo dik bovenop maar de regels zijn veel erger.

Gifpen schreef:
@944: met Godwin kom je er echt niet. Je slaat een modderdiguur. Los daarvan zijn zulke kortzichtige visies een belediging voor hen die echt de oorlogsjaren hebben meegemaakt. Je misbruikt hun leed om je eigen kromme punt te maken. Dát is pas echt schaamteloos abject.

Welke oorlogsjaren? De koude oorlog soms?

@Gifpen....je lult over iets waar jezelf geen enkel idee van hebt. Als ik me goed je eerdere posts kan herinneren zat je qua leeftijd niet eens op de lagere school toen de muur viel en de DDR op zijn eind liep. Ik heb daar voor die tijd veel gereisd en heb zelfs een keer vastgezeten louter omdat ik volgens het systeem de verkeerde mensen kende daar. Behoudens dat je hier in NL vrij kan reizen en niet gebonden bent te verblijven in het kreis wat in je visum stond aangegeven is ons systeem velen malen erger....de overheid (met de politie als loopjongen) treedt met voeten de rechten van burgers, men wordt voortdurend middels allerlei systemen en technologie gevolgd en uiteindelijk is de burger hier niet meer dan een melkkoe t.b.v. een select clubje figuren van linkse komaf (lees partijbonzen) om hun perverse levenstijl en geneugten te voldoen. In de DDR destijds had iedereen tenminste nog werk en een woning.

Daarnaast ben ik een kind van iemand die (als volwassene) de oorlog waar jij op doelt aan den lijve heeft ondervonden. Een dergelijk oorlogstrauma werkt zeker nog een generatie later in en de verhalen heb ik uit de eerste hand. Mijn vader waarschuwde bij leven al voor terugkeer van een dergelijk systeen door kortzichtige regelneukertjes die zich laten misbruiken door machtswellustige volksmenners.

De vrijheden waar die generatie destijds grote offers voor gebracht heeft wordt nu verkwanseld door een stelletje eigengeyle betweters die een verregaande minachting bezitten voor de individuele vrijheid van de burger. En dat is pas echt:

Gifpen schreef:
schaamteloos abject.
Offline DWwolf
Pro
zo 15 jan 2012, 14:41 Bericht 

:thumb:
Offline Grande
Master
ma 16 jan 2012, 12:13 Bericht 
shootme schreef:
Grande schreef:

Jammer?

Ik gun het geen enkel kind.

Zo een moeder? Pleegzorg maar bellen dan.
Offline RucphenNB
Master
ma 16 jan 2012, 13:52 Bericht 
Ooggetuige schreef:
Volgens mij heb jij te lang ge-RUK-phend, haha.

Volgens mij zit je getuige oog ver dicht. :fp: :fp:
Offline geelhoed
Master
ma 16 jan 2012, 14:01 Bericht 
Zo goed gemikt? :o
Offline RucphenNB
Master
ma 16 jan 2012, 14:13 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol:
Waar het hart van vol is Geelhoed. :wink: O:) O:)
Offline geelhoed
Master
ma 16 jan 2012, 14:16 Bericht 
Ja, die foto op pagina 1 deed het hem wel voor me. :lief:
Offline RucphenNB
Master
ma 16 jan 2012, 14:19 Bericht 
geelhoed schreef:
Ja, die foto op pagina 1 deed het hem wel voor me.

Dat dacht ik al. :fp: O:)
Offline Appeltje
Master
ma 16 jan 2012, 14:19 Bericht 

Ik sta er normaal al van te kijken als ouders het verkeerde voorbeeld geven en met kinderen door rood lopen / fietsen of gewoon voorrang nemen zonder dat ze het hebben maar het verbaast me stiekem nog meer dat er hier mensen zijn die eigenlijk van mening zijn dat dat blijkbaar JUIST moet kunnen als je met je kind op weg bent.

Als je van mening bent dat je kind niet alleen naar school kan fietsen, waarom laat je het dan zo ver voor je uitrijden dat je blijkbaar niet meer kunt zeggen "even wachten, mama moet even stoppen"? Rij je er dan alleen nog maar achteraan om achteraf een ambulance te kunnen bellen ofzo???

Mijn complimenten aan de agent die toch heeft doorgezet en deze "dame" van de weg heeft gehaald.
Offline bruintje beer
Master
ma 16 jan 2012, 14:28 Bericht 
Appeltje schreef:
Ik sta er normaal al van te kijken als ouders het verkeerde voorbeeld geven
+1
Dat zeker. Ik erger verbaas me steevast over ouders die de laatste 100 meter naar school over de stoep fietsen.
Online Vroeg op
Master
ma 16 jan 2012, 15:28 Bericht 
Dave schreef:
Holy f...

F...?
Wie wil daar nou een kind op maken? :x :x
Miep had gewoon haar lichie aan moeten doen.
Dan was er niks aan de hand geweest. Klaar.
Online Vroeg op
Master
ma 16 jan 2012, 15:31 Bericht 
bruintje beer schreef:
Hele sterke.

Nee toch. Is wel heel erg voor de hand liggend...
RucphenNB schreef:
:roflol: :roflol: :roflol:

+1 :roflol: :roflol:
Offline bruintje beer
Master
ma 16 jan 2012, 15:49 Bericht 
Ik was cynisch, dank u :[
Vroeg op schreef:
Wie wil daar nou een kind op maken?
Okeeej, dus dáárom wil ze graag zonder licht 8)
Offline Gianluca
Master
ma 16 jan 2012, 15:50 Bericht 

:lol: :lol: :thumb:
Online umpire
FS medewerker
ma 16 jan 2012, 15:51 Bericht 
RucphenNB schreef:
Ja, ik ken haar en haar man

Van de ruilverkaveling of het autobedrijf :huh: :wink:
Offline Grande
Master
ma 16 jan 2012, 16:00 Bericht 
bruintje beer schreef:
Ik was cynisch, dank u
Vroeg op schreef:
Wie wil daar nou een kind op maken?
Okeeej, dus dáárom wil ze graag zonder licht

Denk dat haar man zonder licht wil...
Offline shootme
Master
ma 16 jan 2012, 16:47 Bericht 
Grande schreef:
Denk dat haar man zonder licht wil...

:lol:
Offline Broadie
Die hard
di 17 jan 2012, 7:35 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
In de DDR destijds had iedereen tenminste nog werk en een woning.
Het leven was voor de meeste DDR-burgers niet eens slecht. Men had inderdaad werk, dat was vanzelfsprekend (wie niet wilde werken, was asociaal en werd heropgevoed). Men kreeg voldoende geld om gemakkelijk van te leven. Woninghuur, brood en andere levensbehoeften waren spotgoedkoop. Te goedkoop eigenlijk. Alleen luxegoederen waren schaars en duur. Maar echt nodig waren die ook niet. Verder was men gewend om elkaar te helpen en artikelen te hamsteren, om die te zijner tijd te kunnen ruilen. In het algemeen een samenhangende maatschappij.
Natuurlijk was de staatsleiding een hiërarchisch stelsel van merendeels corrupte ambtenaren, die uit alles probeerden een slaatje te slaan. Macht corrumpeert.

Maar is dat in onze maatschappij zo veel anders? Zeker, veel dingen zijn transparanter, maar dat wil niet zeggen, dat we als goedwillende burgers veel invloed kunnen uitoefenen.
De democratie is uitgehold als gevolg van oligarchische verwikkelingen. Een schijnvertoning om de werkelijke verhoudingen te maskeren. Politieke partijen zijn een vehikel voor mafiose verbintenissen tussen het grote geld en "openbaar" ambt. Wie als jong mens de naïeve ambitie bezit om eerlijke politiek voor de mensen te maken, komt al gauw bedrogen uit.

Wie de macht heeft om grote geldstromen (dat niet eens een fysieke component hoeft te vertonen) te regelen, heeft de invloed om de politiek werkelijk te sturen. Kijk waar de geldstromen samenvloeien en je weet waar de macht zetelt. Die niet blootstaat aan democratische controles.

Overdreven en paranoïde? Misschien een beetje. Maar wel iets om in de gaten te houden. Elke dag.
 [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2