Pagina 1 van 1  [ 2 berichten ]
Offline -Joske-
Master
vr 20 jan 2012, 12:06 Bericht 
L1 schreef:
De N280 tussen Weert en Roermond moet en zal een 2x2baans autoweg worden. Dat vindt de VVD in het Limburgs Parlement.

De partij ziet niets in het alleen oplossen van de knelpunten op de N280 tussen Weert en Roermond. Dat stelt het provinciebestuur voor. De VVD noemt dat een gemiste kans.

Volgens de coalitiepartij is een 2x2baans autoweg het beste voor de economie en de bereikbaarheid van Midden-Limburg. In een statencommissie stelt de VVD vrijdag voor om in maart of april een hoorzitting te houden over de N280. In juni neemt het Limburgs Parlement een besluit over de provinciale weg.

Volgens mij is dat stuk weg de afgelopen jaren flink opgeknapt, en dan zullen ze er nu een autoweg van maken, hoezo geld weg gooien. Dat stuk tussen Roermond en de A2 kan wel geheel autoweg worden omdat daar flink wat vertraging zit. Maar dat stuk tussen de A2 en Weert is volgens mij prima te doen. Zo heel druk is het daar ook niet. Lijkt me trouwens ook een bijna onhaalbaar project als ik zie wat daar allemaal plaats voor moet gaan maken.
Offline Guppenklup
Master
vr 20 jan 2012, 12:09 Bericht 
Waarom alleen de N280? De N wegen vallen in de gevaarlijkste categorie wegen in Nederland juist omdat ze enkelbaans zijn. Slechts bij hoge uitzondering zouden N wegen enkelbaans met gelijkvloerse kruisingen mogen zijn. Geen geld? Aan de automobilist kan dat echt niet liggen, die hoest ieder jaar braaf 16 MILJARD euro op :roll:
 [ 2 berichten ]