Pagina 1 van 1  [ 27 berichten ]
Offline Marcel
FS medewerker
vr 07 apr 2006, 8:58 Bericht 
Vedette vier keer staande gehouden in vijf dagen

door Colette Boegman en Johan van den Dongen

AMSTERDAM, vrijdag
Niet alleen Rinus Israel, die gisteren werd aangehouden voor foutparkeren, maar ook Winston Bogarde is het spuugzat. De voormalige topvoetballer werd woensdag na een verkeersovertreding gearresteerd. „In vijf dagen tijd ben ik vier keer staande gehouden. Ik word gestalkt door de politie.”
De 35-jarige vedette van onder andere Ajax, AC Milan, Barcelona, Chelsea en het Nederlands elftal: „Een mooie grote auto met een neger erin; wat is er mooier voor een groep agenten dan om die te grazen te nemen?”
Bogarde werd opgepakt tijdens een verkeerscontrole door agenten in opleiding op de Bijlmerdreef in Amsterdam-Zuidoost. De auteur van het boek ’Deze neger buigt voor niemand’ vindt dat de politie nu te ver is gegaan.

Crimineel
„Ik ben behandeld als een crimineel, terwijl ik alleen in de fout was gegaan door te keren bij wegwerkzaamheden. Drie agenten benaderden me op een uiterst respectloze manier. Ik had mijn rijbewijs niet bij me, maar heb dat meteen laten brengen. Tot mijn verbazing weigerde de politie om ernaar te kijken. Volgens hen was het rijbewijs ongeldig. Op het stadsdeelkantoor werd me later verteld dat het wel degelijk geldig is.”
„Ik werd boos”, erkent Bogarde. „De afgelopen vijf dagen ben ik vier keer staande gehouden, onder het mom van ’routinecontrole’. Ik heb mijn boosheid woensdagmiddag ook geuit tegen de politie. Hoewel ik niemand met een vinger heb aangeraakt, vroegen ze om versterking. Binnen een mum van tijd had ik zeven agenten om me heen. Ik zag aan die lui dat ze het heerlijk vonden om me mee te nemen”, aldus Bogarde.

„Ik heb het sterke vermoeden dat de politie de media heeft ingeseind. Hoe kan het dat een collega van mij een paar minuten na de aanhouding werd gebeld door een journalist?”
Na een verblijf op het bureau liep Bogarde weer naar buiten. „Er is proces-verbaal opgemaakt, maar ik heb geen idee hoe dit afloopt. De politie heeft in elk geval haar zin: mijn naam is door het slijk gehaald.”
Volgens de politie is de aanhouding van „een bestuurder die een bekende Nederlander scheen te zijn” afgehandeld volgens de geldende procedures. „Al met al is deze meneer niet langer dan anderhalf uur op het bureau geweest, waar hij uitermate goed is verzorgd. Volgens onze informatie zijn de media getipt door een omstander en zijn de gegevens over de auto vermoedelijk via de scanner naar buiten gekomen”, aldus een woordvoerder.

Bron: De Telegraaf

Offline VB04 16 euro
Pro
vr 07 apr 2006, 9:28 Bericht 
Niet zo zeuren.
Hij heeft voor 3,5 miljoen euro elke dag bij Chelsea op de bank gezeten wat maakt zo'n uurtje op een bankje bij de politie dan uit? :wink:

Offline drealm
Master
vr 07 apr 2006, 9:31 Bericht 
ach wat zielig nou O:)

Offline garco
Master
vr 07 apr 2006, 9:35 Bericht 
Tja, als BN-er loop je dat risico.
Ik zie het al helemaal voor me, 7 van die kwijlende agentjes om hem heen die hopen dat ie uithaalt zodat ze hem kunnen pakken.

Offline ibizaking
Master
vr 07 apr 2006, 11:11 Bericht 
„Al met al is deze meneer niet langer dan anderhalf uur op het bureau geweest, waar hij uitermate goed is verzorgd."

zozo, en waar was dat dan voor nodig? omdat hij heeft gekeerd waar dat niet mag en omdat hij zijn GELDIG rijbewijs niet bij zich droeg? waar zijn we mee bezig, wat een puberaal gedrag van overheidsambtenaren, die voor Bogarde met zijn hoog salaris dus zwaar gesponsord worden! wat een onzin :evil:

Offline Opa TRP
Master
vr 07 apr 2006, 11:19 Bericht 
Waarschijnlijk was dat nodig omdat meneer Bogarde nogal bedreigend overkwam tegen de agenten. Winston kennende ging dat niet zachtaardig namelijk...

Offline ibizaking
Master
vr 07 apr 2006, 11:21 Bericht 
Waarschijnlijk was dat nodig omdat meneer Bogarde nogal bedreigend overkwam tegen de agenten. Winston kennende ging dat niet zachtaardig namelijk...

tsssss vooroordelen

Offline drnomad
Master
vr 07 apr 2006, 11:35 Bericht 
Volgens mij schrijft de journalist dit allemaal om de politie te pesten.

Offline Bussloo
Master
vr 07 apr 2006, 11:48 Bericht 
Je kunt het ook van de andere kant bekijken.
Geen ID bij een controle betekent betalen. Talloze onbekenden Nederlanders zijn hem daarin voorgegaan, had ie maar een ID bij zich moeten hebben. Goede zaak dat er voor bekende Nederlanders geen uitzondering gemaakt wordt. Halt aan de klassejustitie!

Offline Opa TRP
Master
vr 07 apr 2006, 11:54 Bericht 
ibizaking schreef:
tsssss vooroordelen

Ik vind dat geen vooroordeel. Ik noem een normaal gesproken voor ieder geldende goed mogelijke optie waarom hij werd opgepakt. Echter bij Bogarde is de kans dat dat daadwerkelijk is gebeurd m.i. iets groter gezien zijn persoonlijke staat van dienst. Ik heb ook nooit gezegd dat ik zeker weet dat dat het zo is gebeurd.

Offline Worf
Master
vr 07 apr 2006, 11:54 Bericht 
En zeker aan die selfmade goden zoals voetballers. :x

Offline Dion
FS medewerker
vr 07 apr 2006, 12:03 Bericht 
Opa TRP schreef:
ibizaking schreef:
tsssss vooroordelen

Ik vind dat geen vooroordeel. Ik noem een normaal gesproken voor ieder geldende goed mogelijke optie waarom hij werd opgepakt. Echter bij Bogarde is de kans dat dat daadwerkelijk is gebeurd m.i. iets groter gezien zijn persoonlijke staat van dienst. Ik heb ook nooit gezegd dat ik zeker weet dat dat het zo is gebeurd.

Wat is zijn persoonlijk staat van dienst dan? Of doel je op z`n voetbalcarrière?

Offline Opa TRP
Master
vr 07 apr 2006, 12:17 Bericht 
Onder andere ja.

Ach kijk als je zijn biografie leest, dan merk je pas hoezeer hij doordrenkt is van het idee dat iedere blanke iets tegen negers heeft, in het bijzonder tegen hem persoonlijk. De woede die daar uit spreekt is echt ongelooflijk. Dus ik zou me goed kunnen voorstellen dat als ie in korte tijd zo vaak door blanke agenten is aangehouden, hij zijn beheersing verliest. Te meer omdat ie van nature toch ook een vrij opvliegerig karakter heeft (kwam idd ook op het veld regelmatig naar voren. En dan bedoel ik de wedstrijden die hij op het veld stond, ipv al die wedstrijden dat hij voor 3,5 miljoen euro per jaar op de tribune bij Chelsea zat). Er zijn maar weinig mensen (blanken) waar Winston geen ruzie mee maakte in zijn carriere....

Offline Dion
FS medewerker
vr 07 apr 2006, 12:19 Bericht 
Maar buiten het veld heeft hij nog nooit iemand aangevallen cq hij heeft geen strafblad?

Offline Opa TRP
Master
vr 07 apr 2006, 12:33 Bericht 
Zover ik weet niet nee. Maar er staat ook nergens dat hij de agenten lichamelijk heeft aangevallen.

Offline Dion
FS medewerker
vr 07 apr 2006, 12:36 Bericht 
Waarom dan wel verbaal? Lijkt me dat Ibizaking gelijk heeft en het gewoon een vooroordeel is.

Offline ibizaking
Master
vr 07 apr 2006, 12:37 Bericht 
precies, waarom mnoest er dan 7 man sterk versterking aanrukken?

Offline Dave
FS Webmaster
vr 07 apr 2006, 13:20 Bericht 
4x aangehouden worden in 5 dagen en nog niet je rijbewijs bij je hebben?

Hoezo hardleers.

Anyway dat er zo snel een journalist belde kwam door geenstijl die rap met een ooggetuige verslag op de proppen kwam. Ff nadenken negert...

Offline Opa TRP
Master
vr 07 apr 2006, 13:58 Bericht 
Xaler schreef:
Waarom dan wel verbaal? Lijkt me dat Ibizaking gelijk heeft en het gewoon een vooroordeel is.

"Ik heb mijn boosheid woensdagmiddag ook geuit tegen de politie. "

Bovendien:
Volgens een ooggetuige
"Ging er een fikse woordenwisseling aan de arrestatie vooraf. "

Dus geen vooroordeel, maar een oordeel gebaseerd op eigen woorden en een ooggetuige.

edit: Nu ik het allemaal nog eens teruglees krijg ik het idee dat jullie mijn eerste post verkeerd hebben begrepen:
met 'niet zachtaardig' had ik het niet over lichamelijk geweld maar over verbaal geweld dat niet zachtaardig geweest zou zijn.

Offline MRE
FS Weldoener!
vr 07 apr 2006, 14:20 Bericht 
Xaler schreef:
Maar buiten het veld heeft hij nog nooit iemand aangevallen cq hij heeft geen strafblad?

- Kerstens: Bogarde - jasje aan of jasje uit.....
- Van Binsbergen: Uhmmm, jasje aan....uhm...bij Sparta jasje uit.....JASJE UIT !!!
- Kerstens: Das goed man, lul.....

Ging over Bogarde nadat hij bij Sparta op de vuist was gegaan met Sparta supporters.....

Zie ook: Archief De Volkskrant

Offline The Driver
Master
vr 07 apr 2006, 14:23 Bericht 
Ik snap uberhaupt niet waarom iemand een rijbewijs bij moet hebben.

Alleen een ID-kaart moet toch voldoende zijn ?
De politie kan in de auto sneller zien of iemand een rijbewijs heeft, dan jij het tevoorschijn kan halen.

Offline Warmaster
Master
vr 07 apr 2006, 16:00 Bericht 
Winston Bogarde kruipt altijd graag in de slachtofferrol als het om discriminatie gaat. :zzz:

Offline Worf
Master
vr 07 apr 2006, 16:15 Bericht 
Hij is inderdaad het prototype van een zielige Surinamer.

Offline tha steef
Master
vr 07 apr 2006, 18:10 Bericht 
ik wou het niet zeggen worf... maar daar zit wel waarheid in

Offline BURGEMEESTER
Nieuwkomer
vr 07 apr 2006, 19:52 Bericht 
Zoals ie naast die 645i op de foto stond, zou je zweren dat hij op de brommer was. 8)

Offline Worf
Master
vr 07 apr 2006, 20:22 Bericht 
Ik weet niet welke foto je bedoelt....

Offline Dave
FS Webmaster
vr 07 apr 2006, 21:06 Bericht 
Ja geenstijl natuurlijk weer... Dat gaat hand in hand bij die kantoorhangers hier O:)

[ 27 berichten ]