Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Offline Walker
Master
vr 23 okt 2009, 9:22 Bericht 
frontpage schreef:
Rijkswaterstaat houdt enkele informatiebijeenkomsten voor direct betrokkenen bij de wegverbreding van de A12 tussen Utrecht Lunetten en Veenendaal. Een daarvan is in Veenendaal, op maandag 2 november in het gemeentehuis. Medewerkers van Rijkswaterstaat zijn tussen 16.30 en 21.00 uur aanwezig om vragen te beantwoorden.

"Ons doel is omwonenden en weggebruikers te informeren vóórdat de plannen officieel door de minister zijn vastgesteld", vertelt Patricia Hol, projectleider planstudies A12. "We willen voorkomen dat mensen straks het gevoel hebben dat ze worden overvallen door wat er allemaal gaat gebeuren."

Projectmanager A12 Utrecht Lunetten - Veenendaal Carel van Belois: "We houden zoveel mogelijk rekening met de wensen van de direct betrokkenen. Door gemeenten, provincies en omwonenden hun verhaal te laten doen en hiernaar te luisteren, weten we wat er speelt en kunnen we hier beter op inspelen." Patricia is te spreken over de samenwerking met de betrokken partijen. "Voor omwonenden lijkt het misschien een enorm gedoe dat Rijkswaterstaat alle plannen afstemt met bijvoorbeeld het ministerie van Verkeer en Waterstaat in Den Haag, provincies, gemeenten en waterschappen. Maar je kunt beter van tevoren goed overleggen en de zaken goed afstemmen, dan dat je achteraf zaken moet aanpassen."

Het mooie van de wegverbreding tussen Utrecht Lunetten en Veenendaal is volgens Carel dat Rijkswaterstaat veel compenserende maatregelen voor de natuur treft. "Bij Odijk zijn die maatregelen zelfs al uitgevoerd voordat de werkzaamheden aan de A12 zijn begonnen. Daar ligt nu - ten zuiden van de A12 - een nieuw stuk natuurgebied." Hol vult aan: "We leggen niet alleen extra plakken asfalt aan. Door oog te houden voor de omgeving, zorgen we er uiteindelijk voor dat de A12 sneller, stiller en veiliger wordt."

Leesvoer

2 november in Veenendaal, 29 oktober in Maarn.. Zijn er meer geïntereseerden?

Laatst bijgewerkt door Walker op vr 23 okt 2009, 9:31, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Walker
Master
vr 23 okt 2009, 9:29 Bericht 
En een PDF-alert...
Offline getiem
Pro
vr 23 okt 2009, 9:41 Bericht 
Verbreding: OK

Afslag Maarsbergen: enige verbetering, maar zolang er geen tunnel onder het spoor zit, zie ik daar veel problemen ontstaan.
Afslag Maarn: Wel een afslag vanaf Arnhem ri Utrecht (bestaat nu NIET)
Echter GEEN oprit richting Arnhem ingepland! Wordt dus alsnog een halfslachtige op/afrit daar.
Offline dexter79
Master
vr 23 okt 2009, 9:44 Bericht 
Als er een groepje op 29 oktober gaat, ga ik mee.
Offline Walker
Master
vr 23 okt 2009, 11:13 Bericht 
Hmm... 29e komt mij wat minder goed uit. De 2e zou beter passen.
Offline Guppenklup
Master
vr 23 okt 2009, 13:00 Bericht 
Wat valt er nou in te spreken? Of het 2x5 of 2x6 stroken moeten worden?? :x
Offline getiem
Pro
vr 23 okt 2009, 14:21 Bericht 
Ik wilde net zeggen... de tekeningen zijn al klaar.. daar gaan ze echt geen grote wijzigingen meer in aanbrengen hoor...

Doe mij maar 4x3 --> 2 met lokale afslagen en 2 met alleen afslagen per groot knooppunt, dus zoals utrecht A12 ring Zuid is aangelegd.
 [ 7 berichten ]