Pagina 2 van 2  [ 69 berichten ]
Offline Dave
FS Webmaster
za 16 jan 2010, 20:26 Bericht 
-Joske- schreef:
Met nat weer gaat het wel heel snel mis in die bocht..

Goed gevonden!! ... Zie je, ben ik toch niet helemaal gek :o :D

Het lijkt juist niets, daardoor gaat het fout :[
Offline Gisae
Respect
za 16 jan 2010, 20:53 Bericht 
Ringmeets zijn altijd wel leuk, alleen rondjes rijden doe ik niet meer aan.

Dankzij deze lul heb ik de vangrail van heel dichtbij gezien.
Ik heb er zelfs overheen moeten springen om auto's te ontwijken :/
Afbeelding

Doorrijden nadat je je carter bij de curbstones hebt laten liggen :nothanks:
Offline Martijn
FS Webmaster
za 16 jan 2010, 21:21 Bericht 
De indruk die ik heb van Sabine is dat het een hele leuke vrouw/meid is. Lekker positief, ziet er leuk uit, spreekt me bijzonder aan. Misschien is het een ongelovelijke b#tch irl.
Offline Superkoerier!
Master
za 16 jan 2010, 22:38 Bericht 
Martijn schreef:
De indruk die ik heb van Sabine is dat het een hele leuke vrouw/meid is. Lekker positief, ziet er leuk uit, spreekt me bijzonder aan. Misschien is het een ongelovelijke b#tch irl.

Dat is dan mooi meegenomen irl :-)
Offline Bar-E
Master
za 16 jan 2010, 23:25 Bericht 
Dave schreef:
Vergeet het maar, circuit is zo lang en ingewikkeld daar heb je wel meer dan 5 rondjes voor nodig wil je het een beetje doorkrijgen maar ik ben benieuwd hoe ver je komt!
Die bochten vind ik eigenlijk nog het minst van belang. De hoogteverschillen zijn het vervelendst.

Vanuit de rally waarin ik actief ben geweest leer je in een keer een klassementsproef op notes te zetten. Oke, daarbij kun je nog wel eens een stukje terug........... maar dat was ik hier toch niet van plan. Voordeel van de Xdriven is dat hij geluid opneemt (pacenotes die ik roep en eventueel corrigeer) en ook nog beeld heeft. Kun je na de finish nog terugkijken en discuseren met je co. Hoogteverschillen kun je ook in notes aangeven hoor, net als blinde bochten, bochten die knijpen en openen. Het is ook wel de bedoeling dat tijdens de 2de (3de, 4de etc) keer over het parcours, de co eventuele aanpassingen maakt. Ik ben er vrij zeker van dat je dan elke ronde iets leert en van je tijd afhaalt.

edit, typefout
Offline Superkoerier!
Master
za 16 jan 2010, 23:54 Bericht 
BX Gek:
Citaat:
Als ik dan op de camping ben kom ik ook.

Voor als je van kamperen houdt is die camping een aanrader. Supermooi gelegen. :thumb:

Citaat:
Je moet ook maar net de mazzel hebben dat je niet teveel treuzelaars tegenkomt (zie er regelmatig huisvaders met een Mondeo station rondjes rijden met z'n kids op de achterbank, en die rijden nou eenmaal iets langzamer).

Mmmm. Ik zou dat zelf niet zo snel doen met mijn Mondeo. En ik snap ook niet wat de toegevoegde waarde er van is. Op snelwegen zoals de A60 (Prüm naar Wittlich) kun je zonder problemen je Mondeo op de max zetten. Heb je geen irritante bochtjes, je hoeft niet de hele tijd weer af te remmen en op te trekken, en het is er zo rustig dat die 210 die dat ding van mij op de teller haalt echt niet gevaarlijk is. Met de hele familie daar 190 gedaan zonder problemen (ook wel eens gewoon op de A28 op een stout ogenblik ;-) ). Maar op een circuit.... :huh:
Offline Archiebald
Master
zo 17 jan 2010, 5:02 Bericht 
hier wat foto's van mij bezoek aan Carousel:
(mocht er interesse voor zijn :P)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Album linkje:
http://www.mijnalbum.nl/Album=W3AOTS6N

Als ik weer aan die dag terug denk dat moet ik er komend weekend weer heen, als een soort verslaving :P (aan het kijken dan he... :) )
Offline ibizaking
Master
zo 17 jan 2010, 9:12 Bericht 

Dave schreef:
-Joske- schreef:
Met nat weer gaat het wel heel snel mis in die bocht..

Goed gevonden!! ... Zie je, ben ik toch niet helemaal gek

Het lijkt juist niets, daardoor gaat het fout

Dave, jou filmfragment op 2min. is Fuchsröhre, Joske's moment is bij Bergwerk. Je ziet het kan overal fout gaan als je niet weet wat je doet. Ervaren rijders zeggen, dat je 100 rondjes nodig hebt om de baan te leren kennen
Offline Dave
FS Webmaster
zo 17 jan 2010, 13:43 Bericht 
Hhmm.. Oke :)

Fameus knikje trouwens...

Citaat:
Het circuit verdween om veiligheidsredenen van het Formule 1 toneel na 1976, het jaar waarin Niki Lauda bijna omkwam, door in het knikje voor Bergwerk uit de bocht te vliegen, in zijn brandende Ferrari.
Offline Yvesart
Master
zo 17 jan 2010, 15:05 Bericht 
Dave schreef:
Goed gevonden!! ... Zie je, ben ik toch niet helemaal gek

Het lijkt juist niets, daardoor gaat het fout

ik dacht dat op dat rechte stuk dat hij de berm pakte, maar toen ik nog eens keek, zag ik dat het gewoon "op de weg" gebeurt.. apart... :nah:
Offline Kenji
Master
zo 17 jan 2010, 16:18 Bericht 
Met regen of nat wegdek is het bloedlink. En aangezien het in de Eiffel ligt, kan het best wel zo zijn, dat het bij de ingang stralend zon is, en achteraan het circuit zeikt van de regen.

En inderdaad, met een 3-rittenkaart red je het niet hoor, om de baan te leren. Daar heb je flink wat rondjes voor nodig.

Met een computerspel kan je je tot op zekere hoogte voorbereiden. Je kent dan (redelijk) de bochten, maar wat je mist is het gevoel, de snelheid, de G-krachten (zowel voor/achter, zijwaards, maar door de bulten ook zeker de op/neer).
Sommige bochten lijken op de computer een makkie, maar als je in het echt met 180 de bult afkomt en dat knikje wil nemen, valt dat vies tegen en eindigt dat regelmatig in de (dure) vangrails.
Ik heb ik de keren dat ik er heb gereden M3's, GT3RS'en, en diverse andere wagens de vangrail in zien gaan....

Hoe vaak je er ook komt, en hoe goed je ook denk te zijn: hou respect voor de 'Ring!!
Offline ibizaking
Master
zo 17 jan 2010, 16:26 Bericht 

met regen is het inderdaad net een ijsbaan, komt door het vele rubber dat er ligt. Bij regen beter wegblijven van de Ring. Computerspelleke komt niet in de buurt van de werkelijkheid, dus uitkijken!
Offline Yvesart
Master
zo 17 jan 2010, 19:49 Bericht 
o ja.. het rubber even vergeten.. :x
Offline Dave
FS Webmaster
zo 17 jan 2010, 21:32 Bericht 
Yvesart schreef:
zag ik dat het gewoon "op de weg" gebeurt.. apart... :nah:

Niets aparts aan, dat heb je met echte auto's met veel vermogen op de achterwielen 8)

Te vroeg gas geven dit.

Waarschijnlijk daarna van schrik op de rem getrapt waardoor die tegen de geleiderail links aankomt... Als ie nou rustig had gecorrigeerd dan had er niets aan de hand geweest. Cursusje doen :wink:
Offline -Joske-
Master
zo 17 jan 2010, 21:40 Bericht 

Link

Best realistisch.. :)
Offline Kenji
Master
ma 18 jan 2010, 6:12 Bericht 
Geloof me, dat is het niet.

Bochten komen dan wel redelijk overeen, maar de Groene Hel is toch anders (heel anders) als je met een echt stuur, in een echte auto, over echte hobbels, bulten en bochten knalt.
Offline Dave
FS Webmaster
ma 18 jan 2010, 6:48 Bericht 
Forza 3 is ook geen race sim.

De enige race simulator waarmee je een gooi kan doen naar het echte gevoel is rFactor.
Offline -Joske-
Master
ma 18 jan 2010, 12:43 Bericht 
Kenji schreef:
Bochten komen dan wel redelijk overeen,

Dat bedoel ik ook, je kan min of meer wel de route een beetje leren. Kwaa snelheden is het nooit te vergelijken. Maar de route kun je op deze manier wel al een beetje verkennen.
Offline Alfa Romeo
Respect
wo 20 jan 2010, 22:42 Bericht 
Martijn schreef:

Sabine is een toffe meid die soms ook knettergek is.... :o Heb van alle keren Nurburgring bezoeken één keer de eer gehad om met haar mee te kunnen tijden in de M5 e60 ringtaxi O:) De vaak door mannen gemaakte stelling dat vrouwen niet kunnen rijden laat je na een dollemansrit met haar wel (een keer) voor wat het is.... Tijdens de rit die ik meemaakte heb ik meerdere keren het idee gehad dat ze nooit zou remmen voor bochten. Het mooie van haar is dat ze de Nordschleiffe gewoon kan dromen en bij wijze van spreken geblindoekt kan rijden.
Ook blijft ze tijdens de rit continue zeer relaxed praten en regelmatig opzij kijken naar de passagier op de bijrijdersstoel :o :o
Het is niet één van de allerknapste vrouwen,maar stiekem heb ik toch wel wat gevoelens voor haar gekregen (f)
Kan het niet helpen,maar ik heb toch wel wat met snelle vrouwen als zij O:)
 [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2