Pagina 1 van 2  [ 89 berichten ]
Offline egeltjes
Master
za 05 sep 2009, 13:19 Bericht 
En ik heb het eerste bericht gevonden over de Open Dag Politie 2009. Weliswaar via de Googel-cache, omdat hun Open Dag site zelf nog steeds niet upgedaterd is.

Citaat:
Voorbereidingen Open Dag politie 2009 in volle gang - Gelderland-Zuid

Zaterdag 10 oktober

Nijmegen, 28-08-2009 • De politie Gelderland-Zuid is druk bezig met de voorbereidingen voor de Open Dag. Politie, brandweer en ambulance zetten op zaterdag 10 oktober hun deuren weer open voor het publiek. Met demonstraties wordt duidelijk gemaakt dat de drie hulpdiensten heel nauw samenwerken. Verder is er veel informatie beschikbaar en kan iedereen een kijkje nemen in de verschillende voertuigen. Van 10.00 tot 16.00 uur hoeft niemand zich te vervelen op de Nieuwe Dukenburgseweg in en om de Jan Massinkhal.

Voor een Open Dag van de hulpdiensten is altijd grote belangstelling. Dat bleek wel tijdens de twee voorgaande edities. Ook nu wordt weer alles uit de kast gehaald om mensen kennis te laten maken met het werk van de politie, brandweer en ambulance. Tijdens de vele demonstraties wordt de nadruk gelegd op samenwerking.

Brandweer

Zowel de politie als de brandweer pakt dit jaar weer groots uit. De brandweer heeft naast een aantal voertuigen een duiktank staan waarin duikers demonstraties geven. Ook is er een rooktent, zodat mensen aan den lijve kunnen ervaren hoe het is om niets meer te kunnen zien door de rook. Ze worden geholpen de uitgang te vinden.

Politie

Bezoekers kunnen hun hart ophalen en zowel met Nederlandse als buitenlandse agenten in gesprek. Daarin zal duidelijk worden wat de mogelijkheden en middelen zijn die bij het politiewerk een rol spelen. De enorme diversiteit van het politievak en de mensen die er werken wordt op zo’n dag zichtbaar. Enkele specifieke activiteiten richten zich vooral op jongeren om ze te bewegen nu of later te kiezen voor het politievak. Er is zelfs een politiesportparcours aangelegd zodat potentieel geïnteresseerden onder deskundige begeleiding kunnen testen of hun conditie toereikend is voor toelating tot de politieopleiding.

Snelste surveillancewagen van Europa

Het aantal politievoertuigen en motoren dat te bezichtigen is, is weer groter dan vorig jaar. Dit jaar is het gelukt om de collega’s uit Italië naar Nijmegen te halen. Zij komen met een Lamborghini naar de Open Dag. Deze auto zal bij veel autoliefhebbers het hart sneller doen slaan. De Italianen gebruiken deze auto’s om de snelheidsduivels op de snelwegen te achterhalen. Daarnaast worden deze auto’s ook gebruikt voor orgaantransport.

Al met al redenen genoeg om naar de Open Dag te komen. U bent van harte welkom op zaterdag 10 oktober vanaf 10.00 uur in de Jan Massinkhal aan de Nieuwe Dukenburgseweg in Nijmegen. (14)

Bron: http://www.politie.nl/gelderland-zuid/nieuws/090828voorbereidingenopendagpolitie2009invollegang.asp
Online Lotus Omega
Master
za 05 sep 2009, 14:13 Bericht 
Italiaanse politie, wat leuk. Komen er ook Engelse agenten langs met die pas aangeschafte Lexus IS-F?
Offline BommelDing
FS Meldingen
ma 07 sep 2009, 13:52 Bericht 
Ik probeer er dan te zijn ;)
Offline egeltjes
Master
ma 07 sep 2009, 15:30 Bericht 
Als de prov's Frys, Grunn en Dren nix doen, zal ik ook wel naar GelZ gaan.
Offline BommelDing
FS Meldingen
ma 07 sep 2009, 15:38 Bericht 
time for a mini-meet O:)
Offline egeltjes
Master
ma 07 sep 2009, 15:39 Bericht 
Dan wel, natuurlijk ...
Offline Signum
Master
ma 07 sep 2009, 15:46 Bericht 
Ik adviseer iedereen om in Star Wars outfit te gaan.. dan krijgt de politie het nog druk ook.
Offline egeltjes
Master
ma 07 sep 2009, 15:47 Bericht 
Kom jij dan als Donker Veertje??? :lol: :lol:

(= Dark Veder) ...
Offline Signum
Master
ma 07 sep 2009, 15:48 Bericht 
Met een light saber die niet van het echt te onderscheiden is uiteraard 8)
Offline djroadstar
Master
za 12 sep 2009, 10:54 Bericht 
politie r'dam-rijnmond houd bij Ahoy opendag tijdens 100%tuning

MarcoV dit jaar weer afspraak maken??? was wel leuk vorig jaar
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 21 sep 2009, 18:56 Bericht 
djroadstar schreef:
MarcoV dit jaar weer afspraak maken??? was wel leuk vorig jaar

Ik zal even kijken wat ik doe. Ga ook naar de politiedag in oud beijerland, maar wil ook nog wel ff langs rotterdam schieten. Zit waarschijnlijk wel in problemen met vervoer.
Offline MoneyPenny*
Master
ma 21 sep 2009, 19:00 Bericht 
egeltjes schreef:
(= Dark Veder) ...
:huh:
Afbeelding
Online Kraker
Pro
ma 21 sep 2009, 20:22 Bericht 
ik ga zeker heen!! :thumb: O:)
Offline egeltjes
Master
di 22 sep 2009, 3:08 Bericht 
Er zijn dit jaar maar twee regio's die een open-dag houden (op deze datum).

- Haaglanden - kan je een mooie toer maken langs allemaal kleine bureautjes die hun deuren open gesteld hebben.
- Gelderland-zuid (Nijmegen) - Van allerlei hulpdiensten op 1 terrein (c.q. sporthal?).

De rest zal wel in 2010 weer een open-dag houden (denk ik).

Ikke ga naar Nijmegen. Tis een endje rijden, maar Nijmegen schijnt ook in een interessante regio te liggen.
Offline MarcoV
FS medewerker
di 22 sep 2009, 6:40 Bericht 
egeltjes schreef:
Er zijn dit jaar maar twee regio's die een open-dag houden (op deze datum).

Zuid-Holland-Zuid houd op die dag ook een open dag. Zijn volgens mij nog een paar korpsen die het die dag houden. Het komt door dat er bezuinigd moet worden dat er geen politiedag is
Offline boersma
Master
wo 30 sep 2009, 19:30 Bericht 
Is het definitief dat alleen Haaglanden en Gelderland zuid dit jaar een opendag houden?
Offline Bar-E
Master
wo 30 sep 2009, 19:53 Bericht 
egeltjes schreef:
Zaterdag 10 oktober

Ook de rally van Nederland in Barneveld. Daar zal ook wel een boel pliesie rondrijden. Ga daar wel naar ze kijken.
En als iemand daar nog een minimeet wil organiseren, ik hoor het wel.
Offline Mikkie
Master
wo 30 sep 2009, 20:13 Bericht 
egeltjes schreef:
Ikke ga naar Nijmegen. Tis een endje rijden, maar Nijmegen schijnt ook in een interessante regio te liggen.

Nijmegen is tof.
Als je het linkse verkeersbeleid wegdenkt :nah: . Een berg flitspalen waar je koud van wordt...
Offline bx gek
Master
wo 30 sep 2009, 20:31 Bericht 
egeltjes schreef:

Je kan dan nog een tussen/koffiestop in Berghem houden
Offline egeltjes
Master
wo 30 sep 2009, 23:06 Bericht 
Mikkie schreef:
Een berg flitspalen waar je koud van wordt...

Hmmmm, moet ik mijn snelheidsmeester maar weer opdatummen en in de auto meenemen.

1) Speeding master.
2) Up-daten.
Offline A(u)30#
Master
do 01 okt 2009, 12:09 Bericht 
Ik heb ook de "langzaamste" van (west)europa gevonden.
http://auto.rtl.lu/autopur/fotoen/2763/photo/2/
Maar die komt vast niet :lol:
Offline Alex Iveco
FS Meldingen
do 01 okt 2009, 12:54 Bericht 
Politiedag 2009
De politie Zuid-Holland-Zuid organiseert op zaterdag 10 oktober 2009 een groot politie-evenement in Oud-Beijerland. De gemeente Oud-Beijerland bestaat 450 jaar. Het korps biedt daarom Oud-Beijerland een mooie dag aan. Aan deze dag doen naast medewerkers uit Zuid-Holland-Zuid ook veel politiemensen uit de rest van het land mee. Zo doet een team van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging van het Korps landelijke politiediensten mee en ook twee politiekorpsen: de Maastricht Police Band en het Tamboer- en Lyrakorps van de Politiekapel Gelderland-Zuid. Zij maken rondgangen door Oud-Beijerland. Het evenement vindt zelf plaats tussen 10.00 en 16.00 uur naast het politiebureau aan de Spuidijk 4.

Inhoud
Demonstraties
Met de muziek mee
Hal vol informatie
SMS-alert
Parkeerplaats vol politie
Bereikbaarheid
Programma
Interessante links
Het evenement start net na 10.00 uur. De korpschef van de Politie Zuid-Holland-Zuid, de heer T. Visscher, en de burgemeester van de jubilerende gemeente Oud-Beijerland, de heer K. Tigelaar, verzorgen de opening. Aan deze korte ceremonie werken verschillende diensten en afdelingen mee. De burgemeester en korpschef zullen aan de kant worden gebracht door politiemensen van de Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond. Daarna gaat de ceremonie verder aan de voorkant van het politiebureau. De opening krijgt natuurlijk een spectaculair tintje.
Demonstraties
Op het grasveld naast het politiebureau, maar ook vanaf het water, vinden diverse demonstraties plaats. In de ochtend en de middag geven politiemensen van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging van het Korps landelijke politiediensten een demonstratie. Ze geven de bezoekers een kijkje in hun beveiligingswerk en laten zien wat er gebeurt als een beveiligd persoon wordt bedreigd. Ook bijzonder zijn de demonstraties van het Arrestatieteam van de Politie Rotterdam-Rijnmond. De teamleden houden zich bezig met het aanhouden van (vuurwapen)gevaarlijke verdachten. Hoe dat precies gaat laten zij zien. Vanuit de Politie Zuid-Holland-Zuid zijn demonstraties te zien van de Mobiele Eenheid. Net na de middag gaan zij Het Spui op en geven een demonstratie op een schip van de Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond. Tussen de middag komt, natuurlijk als het weer het toelaat, de politiehelikopter van de Luchtvaartpolitie van het Korps landelijke politiediensten langs. De Hondenbrigade van de Politie Zuid-Holland-Zuid sluit in de middag de demonstraties af.

Met de muziek mee
Niet alleen rond het politiebureau, maar ook in de rest van Oud-Beijerland is de Politiedag merkbaar. Twee politiemuziekkorpsen maken op 10 oktober rondgangen door Oud-Beijerland. Zo komt het korps Drums & Pipes Maastricht naar Oud-Beijerland. Deze band van de Politie Limburg-Zuid is ontstaan uit de op 10 oktober 1945 opgerichte Politiekapel van de toenmalige gemeentepolitie Maastricht. Deze politiekapel werd in 1945 opgericht door politiemedewerkers, die in hun vrije tijd met geleende instrumenten muziek wilden maken. Het tweede muziekkorps is het Tamboer- en Lyrakorps (TLK) van de Politiekapel Gelderland-Zuid.

Hal vol informatie
Op het parkeerterrein naast het politiebureau staat op 10 oktober een hal waar allerlei informatie te vinden. Zo geeft de bekende Evert Jansen van het AVRO televisieprogramma De Inbreker preventietips op het gebied van inbraken. Verder is er informatie te vinden van Veilig Verkeer Nederland over onder andere rijden onder invloed, maar ook staan ze er speciaal voor de jeugd. Daarnaast staan er medewerkers van Slachtofferhulp Nederland en Halt Nederland. Op milieugebied is er ook veel informatie te krijgen van de afdeling Bestuurlijke Politiezorg & Milieuhandhaving van de Politie Zuid-Holland-Zuid, Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten. Politiemensen van de Zeehavenpolitie geven naast hun spectaculaire demonstratie ook informatie over hun werk. Natuurlijk is er voor de bezoekers iets te drinken. Voor de kinderen lopen er clowns rond. Vanuit deze hal vindt tussen 10.00 en 14.00 uur een rechtstreekse radio-uitzending plaats door Radio Hoeksche Waard.

SMS-alert
In de informatiehal staat ook een stand waar jongeren twintig gratis SMS-jes kunnen winnen. De politie werkt al enige tijd met het zogenaamde SMS-Alert. De deelnemers krijgen bericht van de politie als er bijvoorbeeld iemand vermist wordt of als de politie getuigen zoekt. Jongeren kunnen zich in de stand aanmelden. Ze verdienen na het invullen van een kraskaart en het aanmelden voor SMS-Alert twintig gratis SMS-jes. Naast de gewone berichten van SMS-Alert krijgt de politie de kans speciale berichten door te gaan geven aan jongeren.

Parkeerplaats vol politie
De parkeerplaats naast het politiebureau staat ook vol met politie. Zo staan er diverse speciale auto’s van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging en van de Mobiele Eenheid. De Koninklijke Marechaussee komt naar de Politiedag met onder andere een rupspantservoertuig. De Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond zet een snelle motorboot neer op het parkeerterrein. Politiemensen van de Unit Forensische Opsporing geven uitleg over hun werk bij de opsporing. Bijzonder zijn ook de oude politievoertuigen die te bekijken zijn, zoals de bekende Porsche die vroeger op de snelwegen reed en een oude politie Volkswagen Kever. Ook staan er oude politiemotoren.

Bereikbaarheid
In de gemeente Oud-Beijerland is maar beperkt gelegenheid voor het parkeren van auto’s. Daarom is het verstandig als bezoeker met openbaar vervoer, lopend of met de fiets/brommer te komen. Voor auto’s is er beperkte parkeergelegenheid aan het Vierwiekenplein en een speciale parkeerplaats voor de Politiedag bij de Oude Tol. De route naar het politiebureau aan de Spuidijk 4 staat aangegeven middels groene borden met witte tekst ‘politiebureau’. Deze borden zijn terug te vinden na het inrijden van Oud-Beijerland via de N217.

Programma

10.00 uur
Opening politiedag met medewerking onder andere van de Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond en het Tamboer- en Lyrakorps van de Politiekapel Gelderland-Zuid

10.30 uur
Demonstratie Mobiele Eenheid politie Zuid-Holland-Zuid

11.00 uur
Demonstratie Arrestatieteam politie Rotterdam-Rijnmond

11.00 uur
Rondgangen door het Tamboer- en Lyrakorps van de Politiekapel Gelderland-Zuid en de Maastricht Police Band door Oud-Beijerland

11.30 uur
Demonstratie team van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging van het Korps landelijke politiediensten

12.00 uur
Aankomst politiehelikopter van de Luchtvaartpolitie van het Korps landelijke politiediensten (indien weersomstandigheden dit toelaten)

13.15 uur
Demonstratie van de Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond en de Mobiele Eenheid politie Zuid-Holland-Zuid op Het Spui. De politiehelikopter doet mee aan deze oefening.

13.30 uur
Rondgangen door het Tamboer- en Lyrakorps van de Politiekapel Gelderland-Zuid en de Maastricht Police Band door Oud-Beijerland

14.00 uur
Demonstratie Arrestatieteam politie Rotterdam-Rijnmond

14.30 uur
Demonstratie team van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging van het Korps landelijke politiediensten

15.00 uur
Demonstratie Mobiele Eenheid politie Zuid-Holland-Zuid

15.30 uur
Demonstratie politiehonden door de Hondenbrigade van de politie Zuid-Holland-Zuid

16.00 uur
Einde programma
Offline djroadstar
Master
vr 02 okt 2009, 10:05 Bericht 
MarcoV schreef:
Ik zal even kijken wat ik doe. Ga ook naar de politiedag in oud beijerland, maar wil ook nog wel ff langs rotterdam schieten. Zit waarschijnlijk wel in problemen met vervoer.

zelf ben ik dan in omgeving assen. ik heb wel al aangevraagt en anders ga je gewoon langs zo moeilijk zijn ze niet bij rijnmond
Offline Vroeg op
Master
za 03 okt 2009, 14:40 Bericht 
Tijd voor Flitsservice T-shirts. 8)
Offline Ivo
FS Getrouwd²
za 03 okt 2009, 17:16 Bericht 
Ik had wel willen komen, alleen puntje is dat woensdag m'n andere 2 verstandkiezen worden gerooid... (uitgesneden) :x
Offline Martijn
FS Webmaster
za 03 okt 2009, 17:30 Bericht 
Ik wil wel naar die in Nijmegen komen, als er meer komen.
Offline djroadstar
Master
za 03 okt 2009, 21:08 Bericht 
Vroeg op schreef:
Tijd voor Flitsservice T-shirts.

:huh: zijn die er??? waar te bemachtigen?
Offline Vroeg op
Master
za 03 okt 2009, 21:15 Bericht 
Denk het niet. Maar lijkt me wel wat een groepje met FS-shirts tussen die smerissen.
Offline boersma
Master
za 03 okt 2009, 21:17 Bericht 
@Ivo: ja dus?

mietje !

:[
Offline Mikkie
Master
zo 04 okt 2009, 19:09 Bericht 
Martijn schreef:
Ik wil wel naar die in Nijmegen komen, als er meer komen.

Dan zie je mij misschien nog wel. Als ik niet te vroeg hoef te werken, ga ik misschien eind van de ochtend wel even kijken.
Offline egeltjes
Master
vr 09 okt 2009, 17:32 Bericht 
Ik ben benieuwd wie ik morgen (zaterdag) in Nijmegen ga herkennen van hiero. 8) 8)
Offline Mikkie
Master
vr 09 okt 2009, 18:53 Bericht 
egeltjes schreef:
Ik ben benieuwd wie ik morgen (zaterdag) in Nijmegen ga herkennen van hiero. 8) 8)

Misschien ga ik nog even kijken, is afhankelijk van of ik zin heb om voetbal te kijken of niet.

Die Italiaanse Gallardo schijnt trouwens ook aanwezig te zijn.
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 09 okt 2009, 21:15 Bericht 
Als we om 12:00 afspreken bij de VHT stand? Als het niet regent. Dan heb ik het niet over spettertjes, maar als ik buienradar zo kijk komt er aardig wat an
Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 09 okt 2009, 21:20 Bericht 
Mikkie schreef:
Die Italiaanse Gallardo schijnt trouwens ook aanwezig te zijn.

Is al gesignaleerd op de A73 bij Nijmegen http://www.nufoto.nl/fotos/117237/itali ... p-a73.html

Afbeelding
Offline Mikkie
Master
vr 09 okt 2009, 21:36 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Is al gesignaleerd op de A73 bij Nijmegen http://www.nufoto.nl/fotos/117237/itali ... p-a73.html

Afbeelding

Ah, de Neerbosscheweg :D.
Heeft 'ie nou z'n sirene aan, of is dat reflectie (net als de achterlichten)?

Lijkt me trouwens geen straf om met zo'n auto richting NL te mogen rijden. Lekker doorstuiteren in Duitsland :thumb:
Martijn schreef:
Als we om 12:00 afspreken bij de VHT stand? Als het niet regent. Dan heb ik het niet over spettertjes, maar als ik buienradar zo kijk komt er aardig wat an

Als ik er ben zal ik wel even spieken 8) Jullie kennen elkaar allemaal al denk ik?
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 09 okt 2009, 22:47 Bericht 
Mogen zij eigenlijk met blauwe lampjes rijden of is het weer een kwestie van "wie doet ons wat"
Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 09 okt 2009, 22:54 Bericht 
Martijn schreef:
Mogen zij eigenlijk met blauwe lampjes rijden of is het weer een kwestie van "wie doet ons wat"

Ze waren al vanaf de Italiaanse grens bezig met een achtervolging. :roflol: :roflol: :roflol:
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 09 okt 2009, 23:26 Bericht 
Martijn schreef:

Was voor een ritje met een ziek kind.

filmpje
Offline Michel2k
Pro
vr 09 okt 2009, 23:34 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ze waren al vanaf de Italiaanse grens bezig met een achtervolging. :roflol: :roflol: :roflol:

:lol: :lol: :lol:
Offline Mikkie
Master
za 10 okt 2009, 3:54 Bericht 
Martijn schreef:

Het lijkt me niet dat de Italianen hier een ontheffing hebben. Geen NL ambtenaren en geen overeenkomst als zijnde 'buurland'.
Offline Kenji
Master
za 10 okt 2009, 7:20 Bericht 
Maar ik denk dat er maar weinig aganten hier in NL zijn die het aandurven ze aan de kant te zetten. Dus het "wie doet ons wat" zal zeer zeker ook wel gelden....
Offline Martijn
FS Webmaster
za 10 okt 2009, 8:21 Bericht 
Buienradar zegt dat het droog is, dus we gaan zo die kant wel eens op met kids.
Offline Vale46
Nieuwkomer
za 10 okt 2009, 8:29 Bericht 

De auto is wel erg bruut! :kniktja:
Offline Vale46
Nieuwkomer
za 10 okt 2009, 8:31 Bericht 

Ook de Lambo heeft een videocamera :o
Afbeelding
Offline MarcoV
FS medewerker
za 10 okt 2009, 8:33 Bericht 
Vale46 schreef:
Ook de Lambo heeft een videocamera :o

Ja is tevens een vros. Wordt in andere landen heel vaak gedaan dat er gefilmd wordt door opvallende wagens.
Offline -Joske-
Master
za 10 okt 2009, 8:45 Bericht 
Volges mij vervoerd die ook organen etc.. maar dat weet ik niet zeker.
Online Maserati Teun
FS medewerker
za 10 okt 2009, 9:21 Bericht 
-Joske- schreef:
Volges mij vervoerd die ook organen etc.. maar dat weet ik niet zeker.

Klopt Joske. Voorin is de kofferbak en daarin zit een koelinstallatie om organen over te brengen. De auto is geschonken om organen snel van A naar B te brengen.
Offline Martijn
FS Webmaster
za 10 okt 2009, 9:28 Bericht 
En dat soort ritjes worden weer bekostigd met de opbrengst van de onboard camera ;-)
Online Maserati Teun
FS medewerker
za 10 okt 2009, 9:31 Bericht 
Dat dan weer wel. De benzine moet ook betaald worden. :lol: :lol:
 [ 89 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende