Pagina 1 van 1  [ 46 berichten ]
Offline djroadstar
Master
vr 18 jun 2010, 11:04 Bericht 
Citaat:
Motorstunts bij TT Assen alleen op circuit
Assen, 18-06-2010 • De TT in Assen trekt ieder jaar tienduizenden motorliefhebbers uit heel Europa. Om dit motorfeest in goede banen te leiden, haalt de politie alles uit de kast om er ook een verkeersveilig feest van te maken. Vanaf donderdag 24 juni tot de zondag na de TT zijn in heel Nederland tientallen opvallende en onopvallende politieauto's en -motoren op de weg om het gedrag van motorrijders nauwlettend in de gaten te houden. Mobiele teams controleren scherp op snelheid en er wordt op veel plaatsen intensief op alcohol gecontroleerd.

wie hebben er zin om repo's te maken en VROS'sen te spotten? spaar ze allemaal. :lol:
Offline timleeuw
Die hard
vr 18 jun 2010, 13:15 Bericht 

Ik ben in de buurt dat weekend!
Offline Guppenklup
Master
vr 18 jun 2010, 14:11 Bericht 
Het motortje pesten neemt ieder jaar groteskere vormen aan :x
Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 18 jun 2010, 14:32 Bericht 
Enig plezier is in Nederland niet meer mogelijk. :boos:
Offline Kenji
Master
vr 18 jun 2010, 17:05 Bericht 
Guppenklup schreef:
Het motortje pesten neemt ieder jaar groteskere vormen aan

Makkelijk scoren daar. Flink aantal motorrijders gedragen zich als een debiel daar rondom de TT.
Politie zou gek zijn als ze daar niet zouden gaan controleren.
Online MarcoV
FS medewerker
vr 18 jun 2010, 18:09 Bericht 
djroadstar schreef:
wie hebben er zin om repo's te maken en VROS'sen te spotten? spaar ze allemaal. :lol:

Klinkt interessant. Ik zal eens kijken of ik wat mogelijkheden heb om die kant op te komen.
Offline Marten320TD
Master
vr 18 jun 2010, 18:11 Bericht 
Weet iemand eigenlijk wat de criteria zijn voor "onnodig hinderen van het overige verkeer" ?
Reden voor mijn vraag is dat de politie nooit persberichten uitgeeft als er een huishoudbeurs of andersoortige bejaardenactiviteit is.
Het publiek hiervan bestaat voornamelijk uit mensen die
- 20 to 40kmh onder de toegestane Vmax rijden,
- zodanig traag optrekken bij een groen stoplicht dat enkel zij erdoor kunnen,
- bij een weefvak voor het stoplicht zodanig traag optrekken dat enkel zij de rechts voorgesorteerde vrachtwagen kunnen paseren
-bij afslaan kruisingen blokkeren en uren twijfelen of ze wel voor een tegemoet komende auto langs kunnen
-etc etc

Ik zie voorgenoemde verkeershandelingen als onnodig hinderen, maar zijn deze dat juridisch gesproken ook?
Offline MoneyPenny*
Master
vr 18 jun 2010, 21:03 Bericht 
Nou als jullie dan bij die autootjes gaan staan kijken, pass mij dan weer even wat kaartjes voor de TT zelf 8)
Offline Ivo
FS Getrouwd²
za 19 jun 2010, 22:45 Bericht 
Trainingen zijn veel mooier om te zien... Dan heb je tenminste nog een klein beetje zicht op de baan (en een mooi plekje)
Offline djidee
Master
ma 21 jun 2010, 11:02 Bericht 
Je bent ook een enorm rund als je rondom de TT nog een prent weet te scoren... :fp:
Offline egeltjes
Master
ma 21 jun 2010, 11:06 Bericht 
Je bedoelt wellicht: Je bent ook een enorm rund als je rondom de TT nog stunt.

Dit rijmt tenminste. :kniktja: :kniktja:
Offline viffer
Master
ma 21 jun 2010, 14:42 Bericht 

Ik zal er wel weer genoeg spotten denk ik, maar zal ook maar rustig aan doen. Overigens heb ik ook geen kaartjes over, moet ik zaterdag nog halen
Offline viffer
Master
di 22 jun 2010, 9:32 Bericht 

Afbeelding
Offline Walker
Master
di 22 jun 2010, 9:38 Bericht 
:roflol:
Offline Auke
FS Meldingen
di 22 jun 2010, 17:57 Bericht 
hmm, bedankt voor de tip, zal er een beetje op letten als ik het weekend weer eens naar emmen toer
Offline djroadstar
Master
di 22 jun 2010, 18:34 Bericht 
nu kan ik ook mijn oog gaan trainen in het spotten van VROS'sen tot op heden alleen nog maar OS weten te spotten :(
Offline Ivo
FS Getrouwd²
di 22 jun 2010, 20:00 Bericht 
Voor de motorrijders onder ons... Pas aub op @ Zwolle in de wegwerkzaamheden op de A28... N371/ N33 /N34 N48 is trouwens ook oppassen...

A28 bij Assen valt wel mee, daar valt toch weinig te halen omdat het daar onwijs druk is. Het is ieder jaar raak op ALLE routes naar de A28 cq Assen
Offline Christafari
Master
di 22 jun 2010, 20:04 Bericht 
Gewoon echt normaal doen. Stond vorig jaar in de file naar en van de TT en heb zo ontzettend veel stillen gezien dat ik me echt maar zou gedragen. Blijkbaar is niks te gek om wat motorrijders te pakken. Helden :respect:
Offline djidee
Master
di 22 jun 2010, 20:30 Bericht 
Ivo schreef:
Voor de motorrijders onder ons... Pas aub op @ Zwolle in de wegwerkzaamheden op de A28... N371/ N33 /N34 N48 is trouwens ook oppassen...

Pas vooral ook op voor het slechte wegdek en bijbehorende steentjes.. 1 op je voorruit is nog tot daar aan toe, op je vizier minder tof....

A28 en A50 over de veluwe staat vaak ook nog wel een setje...
Offline djroadstar
Master
di 22 jun 2010, 20:43 Bericht 
iemand die ervaring heeft met afgelopen jaren die mij alvast kan adviseren waar ik meeste kan kan hebben om "beet" te hebben zonder bekeuring te krijgen maar wel te spotten?(dus dat ik niet overtredingen moet gaan begaan on ze zo te vinden al was ik dat ok niet van plan)
Online Maserati Teun
FS medewerker
di 22 jun 2010, 21:03 Bericht 
Ivo schreef:
A28 bij Assen valt wel mee, daar valt toch weinig te halen omdat het daar onwijs druk is. Het is ieder jaar raak op ALLE routes naar de A28 cq Assen

Van Zwolle <> Assen is een stuk Vmax=90, maar ook een deel in de werkzaamheden is Vmax=70. Dus hier extra opletten. Bij files bepaalde op de weg getekende kruisvakken vrijhouden. Het zou me niet verbazen als ze daar ook gaan cashen.

Aan de rotonde N33 - N34 wordt gewerkt. Kans op controle is hier groot. Deel staat op Vmax=50
Offline djidee
Master
di 22 jun 2010, 21:19 Bericht 
n33 -> 30 zelfs deels als ik de foto's zag elders op het web van de werkzaamheden
Offline Ivo
FS Getrouwd²
di 22 jun 2010, 22:30 Bericht 
djidee schreef:
Pas vooral ook op voor het slechte wegdek en bijbehorende steentjes.. 1 op je voorruit is nog tot daar aan toe, op je vizier minder tof....

Daar zijn ze vannacht mee bezig.... A28 is vannacht dicht tussen Zwolle en nieuwleusen ivm asfalteringswerkzaamheden.
Offline egeltjes
Master
di 22 jun 2010, 23:50 Bericht 
Of te wel ... vanwege een motor-evenementje in het noord-oosten, wordt al het rijplezier in de rest van het land gewoon vergald ... Ik zou haast gewoon lekker een weekendje thuis blijven. :duh: :duh:
Offline T_Bone
Respect
wo 23 jun 2010, 8:38 Bericht 

Ze pakken elk jaar weer een hoog percentage aan overtredingen rondom de TT. Maar een gejatte motor opsporen dat is dan weer te moeilijk voor ze.

Als Assenaar zal ik eens kijken of ik tussen het feesten door nog wat blauwe hufters kan spotten.
Offline timleeuw
Die hard
wo 23 jun 2010, 8:42 Bericht 

Zojuist mijn nieuwe fototoestel binnen, aangezien ik een weekend weg zit op 10 km van Assen ga ik 'm even testen..
Offline Speedy J
Master
wo 23 jun 2010, 13:41 Bericht 
egeltjes schreef:
Of te wel ... vanwege een motor-evenementje in het noord-oosten, wordt al het rijplezier in de rest van het land gewoon vergald ... Ik zou haast gewoon lekker een weekendje thuis blijven.

:huh: Nog nooit geweest zeker, bij dit "evenementje"? Doet maar lekker thuisblijven dan ja :kniktja:

Maar netjes rijden is wel een gouden tip dezer dagen....
Offline A4
Master
wo 23 jun 2010, 15:04 Bericht 
Bijkomend voordeel, als ze allemaal daar zijn, zijn ze niet ergens anders :wink:
Offline BLikent
Master
wo 23 jun 2010, 15:20 Bericht 
timleeuw schreef:
Zojuist mijn nieuwe fototoestel binnen, aangezien ik een weekend weg zit op 10 km van Assen ga ik 'm even testen..
Wat voor lens gebruik jij daarvoor?
Offline kwarkje2
Nieuwkomer
wo 23 jun 2010, 15:27 Bericht 

Ook opletten op de A7 Zaandam ri .... Ze hebben in NHN vorig jaar ook een actie gedaan met de TT (vros + anpr + setje in de berm).

Gewaarschuwd mens telt voor 2.
Offline timleeuw
Die hard
wo 23 jun 2010, 15:28 Bericht 

BLikent schreef:
timleeuw schreef:
Wat voor lens gebruik jij daarvoor?

:fp:
Offline djroadstar
Master
wo 23 jun 2010, 15:39 Bericht 
kwarkje2 schreef:
Ook opletten op de A7 Zaandam ri .... Ze hebben in NHN vorig jaar ook een actie gedaan met de TT (vros + anpr + setje in de berm).

Gewaarschuwd mens telt voor 2.

deze bedoel je
Offline Speedy J
Master
wo 23 jun 2010, 15:39 Bericht 
:lol: :lol: Hahaha scherp, heel scherp :thumb:
Online MarcoV
FS medewerker
wo 23 jun 2010, 15:41 Bericht 
djroadstar toevallig zo ook even op msn??
Online petertjuh
Master
wo 23 jun 2010, 18:55 Bericht 
MarcoV en ik gaan ook een kijkje nemen. Wordt lekker veilig: ik continu staren naar de snelheidsmeter en dan mag MarcoV de rest doen... Maar dat is het "veilig verkeer" wat men wil bewerkstelligen toch?
Offline djidee
Master
wo 23 jun 2010, 20:22 Bericht 
petertjuh schreef:
Wordt lekker veilig: ik continu staren naar de snelheidsmeter en dan mag MarcoV de rest doen

Ga je dan wel bij elkaar op schoot zitten, anders zit je er niet recht voor, en dan kun je je zo een paar km vergissen :nah:
Online MarcoV
FS medewerker
wo 23 jun 2010, 20:48 Bericht 
djidee schreef:
Ga je dan wel bij elkaar op schoot zitten, anders zit je er niet recht voor, en dan kun je je zo een paar km vergissen :nah:

Nou was nou niet echt mijn idee :lol:
Offline egeltjes
Master
do 24 jun 2010, 0:11 Bericht 
En we worden al gewaarschuwd ... :nah: :nah:

Citaat:
Alkmaar, 23-06-2010 • 13:00 uur

Strenge verkeerscontroles tijdens TT

Alkmaar, dinsdag 16 juni 2009

Even doorblazen, de motor vol opentrekken naar zijn top en dan het liefst strepen trekken: hard rechtdoor gaan. Rond de TT veranderen de wegen naar Assen in een racecircuit. Met vaak ernstige gevolgen. Daarom controleert de politie dit jaar extra streng op de A7 en de Afsluitdijk, waar snelheidsrecords worden gebroken.

Zeker bij hoge snelheden is het moeilijk om controle te houden over een motor. Daarnaast moet je overzicht houden en snel kunnen reageren. Toch zijn er rijders die zichzelf overschatten en nietsontziend doorjakkeren. 'Dan hebben we het over 200 km per uur of meer', zegt Nico Schaper. Onacceptabel en levensgevaarlijk, meent de groepschef Verkeershandhavingsteam van NHN. 'Daarom zijn er op vrijdag 25 juni en zaterdag 26 juni extra verkeerscontroles op de A7 en de Afsluitdijk. Die controles worden uitgevoerd door agenten in onopvallende videoauto's en videomotoren. Daarnaast vindt op zaterdag 26 juni een alcoholcontrole plaats, de bekende fuik. Daarbij zetten we de alcoholbus in. Met dit alles hopen we te voorkomen dat de TT Assen wordt overschaduwd door verkeersslachtoffers.'

Snelheid oorzaak verkeersongeval

Motorrijders zijn kwetsbaarder in het verkeer dan automobilisten. Door gebrek aan bescherming in en aan het voertuig zijn de gevolgen van een motorfietsongeval voor de bestuurder en zijn passagier vaak ernstig. Een van de belangrijkste oorzaken van motorongevallen is het verlies van de macht over het stuur. Vooral in combinatie met hoge snelheden. Het aantal dodelijke verkeersongevallen waarbij motorrijders betrokken zijn maakt circa 10% uit van het totaal aantal verkeersdoden. Jaarlijks worden ook ruim 700 motorrijders in het ziekenhuis opgenomen.

Wat, als je rijbewijs is ingenomen

Rijd je als bestuurder te hard, dan kun je je rijbewijs kwijtraken. Als dat gebeurt, dan mag je geen voertuigen besturen waarvoor een rijbewijs nodig is. Het rijbewijs wordt binnen drie dagen opgestuurd naar de Officier van Justitie. Deze zal binnen tien dagen een beslissing nemen of het rijbewijs ingevorderd blijft of dat het wordt teruggegeven. Is er sprake van veel alcoholgebruik of gevaar voor herhaling, dan zal de officier beslissen dat het rijbewijs ingevorderd blijft. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen wordt in dat geval geïnformeerd. De bestuurder zal een onderzoek/test moeten ondergaan om vast te stellen of er sprake is van ongeschiktheid of onbekwaamheid. Daarna wordt besloten of het rijbewijs al dan niet wordt teruggegeven.

Bron: http://www.politie.nl/noord-holland_noord/nieuws/persberichten/regio2010062313.asp
Online petertjuh
Master
do 24 jun 2010, 5:47 Bericht 
djidee schreef:
petertjuh schreef:
Wordt lekker veilig: ik continu staren naar de snelheidsmeter en dan mag MarcoV de rest doen

Ga je dan wel bij elkaar op schoot zitten, anders zit je er niet recht voor, en dan kun je je zo een paar km vergissen

Nee, als dat gebeurt, heeft iemand een heel lange weg terug naar huis te lopen...
Offline Speedy J
Master
do 24 jun 2010, 6:29 Bericht 
egeltjes schreef:
Rond de TT veranderen de wegen naar Assen in een racecircuit. Met vaak ernstige gevolgen.

Te walgelijk voor woorden dit, wat een pertinente onzin. Waar is die voormalig minister van informatie uit Irak!? :thumb_d:
Offline gebruikersnaam
Respect
do 24 jun 2010, 9:49 Bericht 

Speedy J schreef:
Rond de TT veranderen de wegen naar Assen in een racecircuit.

Gat in de markt tribunes langs de A28 zetten
Offline A4
Master
do 24 jun 2010, 9:53 Bericht 
Speedy J schreef:
Te walgelijk voor woorden dit, wat een pertinente onzin. Waar is die voormalig minister van informatie uit Irak!?

:lol:
Afbeelding
Offline Speedy J
Master
do 24 jun 2010, 10:18 Bericht 
:thumb: :lol: Die ja. Zou niet misstaan bij deze propaganda....
Offline A4
Master
do 24 jun 2010, 10:28 Bericht 
http://www.nu.nl/binnenland/2277085/pro ... assen.html
:lol:
Offline viffer
Master
ma 28 jun 2010, 12:28 Bericht 

gebruikersnaam schreef:
Gat in de markt tribunes langs de A28 zetten

Zo leek het wel af en toe op de terugweg. Het lijkt wel of er elk jaar meer mensen langs de kant gaan staan kijken. Nog even en er zijn meer mensen die naar het publiek gaan kijken dan er naar de races gaan kijken.
Online Maserati Teun
FS medewerker
ma 28 jun 2010, 14:27 Bericht 
Ik heb al vele jaren tussen de TT-gangers gereden omdat we dan een verjaardag daar in de buurt hebben. Ik heb altijd genoten van de motorrijders om me heen. Nooit problemen gehad en heb ze altijd de ruimte gegeven. Kwestie van geven en nemen en genieten waarvan je kan genieten.
 [ 46 berichten ]