Postingstijd interval gedetecteerd van 115 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 48 berichten ]
Offline dwali
Respect
ma 08 aug 2011, 11:29 Bericht 
Hoi Allen,

Sinds een paar maanden ben ik overgestapt naar Android op mijn gsm (o.a. vanwege flitsnav)..

Ik draaide altijd tomtom met POI van FP.nl, maar helaas is er nog geen android-variant van tomtom..

Welke nav-software gebruiken jullie?
- Google: niet offline, geen current speed/ETA, geen POI?
- Sygic: traag?
- Copilot: voor mij de beste tot nu toe, maar geen POI per snelheid?

Wat ik ook heel graag weer werkend zou hebben is de weergave van gemiddelde snelheid bij een traject-controle (zoals dat vroeger met CheckPOInt kon..)

Tips zijn welkom!

gr.dwali
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 08 aug 2011, 11:37 Bericht 
Account aanmaken bij www.flitspaal.nl

Dan via FlitsNav de POI binnenhalen.
Offline dwali
Respect
ma 08 aug 2011, 11:42 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Account aanmaken bij www.flitspaal.nl

Dan via FlitsNav de POI binnenhalen.

Maar dan heb je de POI niet in je navigatie.. (in FN vind ik de vaste palen niet handig)
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 08 aug 2011, 11:44 Bericht 
Je kan ook eens kijken naar MySpeed. Die draai ik nog wel eens op de achtergrond (achter de navi dus).

Nee, ook daarbij heb je ze niet in je navigatie... Wordt tijd dat tomtom eens in de android trein stapt :[
Offline ruudt
Master
ma 08 aug 2011, 11:49 Bericht 
TomTom loopt zoiezo een beetje achter de feiten aan. Ben echt benieuwd hoe ze in de toekomst zichzelf in leven zullen gaan houden.

Ik gebruik zelf Google nav op mijn Android. Niet helemaal perfect, maar genoeg voor mij (f) .
Offline dwali
Respect
ma 08 aug 2011, 11:53 Bericht 
Sandeman schreef:
Je kan ook eens kijken naar MySpeed. Die draai ik nog wel eens op de achtergrond (achter de navi dus).

Nee, ook daarbij heb je ze niet in je navigatie... Wordt tijd dat tomtom eens in de android trein stapt

thnx, gaan we eens mee expirimenteren..
ruudt schreef:
TomTom loopt zoiezo een beetje achter de feiten aan. Ben echt benieuwd hoe ze in de toekomst zichzelf in leven zullen gaan houden.

Ik gebruik zelf Google nav op mijn Android. Niet helemaal perfect, maar genoeg voor mij .

ik rij teveel in "niet-3G" gebied, en bel nogal veel in de auto.. Google kan geen route berekenen zonder internet..
Offline Tweebel
Master
ma 08 aug 2011, 12:07 Bericht 
heb best veel met Sygic gereden, werkt ook prima. Iig niet trager dan de RNS-systemen van VW....

POI werkte iig prima wat betreft de palen in sygic.
Offline VerArie
Nieuwkomer
ma 08 aug 2011, 12:09 Bericht 
Ben zelf nogal gecharmeerd van Sygic V11

Draait bij mij op een Samsung Galaxy S2 (Gingerbreag 2.3.4)

Ben alleen nog steeds zoekende naar wat leuke stemmen
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 08 aug 2011, 12:13 Bericht 
ruudt schreef:

Ik gebruik zelf Google nav op mijn Android. Niet helemaal perfect, maar genoeg voor mij (f) .

Ik ben ook overgestapt naar Google NAV. Reden: Mijn TomTom was kapot en ik kreeg een andere terug. Die "nieuwe" (vermoedelijk een gerepareerde) heeft 1 dag gewerkt en daarna alleen maar ellende. TomTom :dag: :dag: gezegd.
Offline ruudt
Master
ma 08 aug 2011, 12:15 Bericht 
dwali schreef:
ik rij teveel in "niet-3G" gebied, en bel nogal veel in de auto.. Google kan geen route berekenen zonder internet..

Hij berekend de route vooraf. Dat je internet onderweg wegvalt maakt dus niet zo veel uit. (f)
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 08 aug 2011, 12:19 Bericht 
ruudt schreef:
Hij berekend de route vooraf. Dat je internet onderweg wegvalt maakt dus niet zo veel uit. (f)

Tot je even van de geplande route afwijkt O:)
Offline dwali
Respect
ma 08 aug 2011, 12:21 Bericht 
Sandeman schreef:
Tot je even van de geplande route afwijkt

precies.. :fp:
Offline ruudt
Master
ma 08 aug 2011, 12:25 Bericht 
Tsja, dan heb je inderdaad even een verbinding nodig. Maar veel dataverkeer kost het niet, dus 3G is niet echt een must. (f)
Offline Rens
Die hard
ma 08 aug 2011, 12:36 Bericht 

dwali schreef:

Verbruik is zeer beperkt, 1MB op een vrij lange route (2 uur). Heb hier nog nooit langer dan 10sec hoeven wachten op een route ieder geval.

Sandeman schreef:
Tot je even van de geplande route afwijkt

Moet je vrij ver afwijken, google nav download nog een behoorlijk stuk om je route heen.

Gebruik hier binnen NL altijd Google nav en sygic voor de vakantie. Heb echter al 3x problemen gehad om de daadwerkelijke locatie te vinden met sygic. Aangezien ik 35MB voor 2 euro per dag mag verbruiken van vodafone start ik dan ook Google nav, verbruikt bijna niks. Altijd direct de locatie kunnen vinden :thumb: Copilot en Sygic zijn de beste alternatieven, maar die heb je al gevonden.
Offline dwali
Respect
ma 08 aug 2011, 13:11 Bericht 
ruudt schreef:
Tsja, dan heb je inderdaad even een verbinding nodig. Maar veel dataverkeer kost het niet, dus 3G is niet echt een must.

Rens schreef:
Verbruik is zeer beperkt, 1MB op een vrij lange route (2 uur). Heb hier nog nooit langer dan 10sec hoeven wachten op een route ieder geval.

Als je "buiten" 3G of HDSPA dekking bent (GPRS dus), dan kun je niet tegelijk bellen en internet gebruiken.. (dus al bellend in de auto stappen en navigeren gaat niet..)
Offline dwali
Respect
do 01 dec 2011, 12:38 Bericht 
vanuit FN topic:
Citaat:
@Dwali: Is copilot bijvoorbeeld veel beter dan Waze?
Zie ook Sygic als gps voor android, is dat wat? Want volgens mij ondersteunen die ook dat je de gesproken weginstructies via bluetooth over je autospeakers kan krijgen.

Waze: heb ik geprobeerd, maar ik vond het uiterlijk te speels en is niet offline bruikbaar..
Sygic: Werkt bij mij een stuk trager dan copilot, en is fullscreen waardoor je de notificationbar niet meer ziet.. (onhandig ivm. FN en andere progs)

Qua audio over BT, het eerste wat ik standaard doe is gesproken begeleiding uit zetten.. Dus daar heb ik geen ervaring mee..

p.s.: Ik heb dus uiteindelijk maar Copilot Premium Live gekocht...
Offline MoNo_eGo
Master
do 01 dec 2011, 13:14 Bericht 
Ik heb zelf bijna alles geprobeerd qwa navigatie op de android en ik blijf terug komen op sygic

traag is ie zeker niet , de dekking is super ik heb zelden een straat gemist.
de kayout is simpel maar wel met alles wat je nodig hebt.
Kaarten updaten doe ik regelmatig (kost me niets) door even de oude te wissen en de nieuwe te downloaden.
en (ik heb een htc sensation) ik vind hem zeer secuur met waar ik rij ,

Ooit een test gedaan door mijn htc naast een samsung te plaatsen , en sygic wist precies dat ik de afrit nam voor de pomp en de samsung denderde gezellig door op de snelweg :roflol: :fp:

als je een goede versie sygic wil PM me dan maar ff .
Offline Sandeman
FS medewerker
do 01 dec 2011, 13:20 Bericht 
De routes die sygic kiest zijn wel regelmatig wat dubieus hoor... Vooral bibeko :kniktja:
Offline dwali
Respect
do 01 dec 2011, 13:31 Bericht 
Stiekem ben ik best blij met Copilot L. P., EINDELIJK iets wat op tomtom lijkt qua interface..

minpuntjes:
- maar 2 instelbare "tellers".. staan bij mij nu op ETA en distance.. ik gebruik een losse app (Speed Gadgets) die de gps speed in een icon in de notificationbar zet..
- traffic info is dubieus..

geen rare routes gehad, alles prima kunnen vinden..
Offline Sanderrr83
Weet de weg
do 01 dec 2011, 15:12 Bericht 

@ Dwali: Nog excuses dat ik in het verkeerde topic gepost had.

Welke kaartversie heb jij voor Copilot?
Offline dwali
Respect
vr 02 dec 2011, 0:01 Bericht 
Sanderrr83 schreef:

Euh ik denk maart 2010?: GRD_NT.EU-base-3,2010,03,2,7,1,1

Of bedoel je de dekking? Ik heb heel europa..
Offline Sanderrr83
Weet de weg
vr 02 dec 2011, 9:41 Bericht 

Dat vind ik het nadeel van copilot...........Je hebt verouderde kaarten vergeleken met WAze en Sygic
Offline MoNo_eGo
Master
vr 02 dec 2011, 11:08 Bericht 
Sandeman schreef:
De routes die sygic kiest zijn wel regelmatig wat dubieus hoor... Vooral bibeko

Ik heb dat nog niet gehad , ik navigeer wel eens met een garmin en die haalt pas streken uit qwa navigatie ..
die laat je rustig een blokje om rijden om vervolgens op een rotonde uit te komen waar ik 2 min daarvoor ook al was...
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 11:16 Bericht 
MoNo_eGo schreef:
die laat je rustig een blokje om rijden om vervolgens op een rotonde uit te komen waar ik 2 min daarvoor ook al was...

:lol: Dat had ik dus laatst met sygic. Ik moest eigenlijk door een dorp heen, de snelste weg was gewoon een doorgaande weg langs de rand van het dorp.
Maar sygic vond dat niet hoor, die wou me dwars door het centrum sturen. Ik ben iets te Fries voor dat soort grappen, dus ik reed gewoon de weg waarvan ik zelf vond dat hij de slimste was maar sygic bleef maar zeuren. Zelfs tot de laatste honderd meter wou hij me linksaf het centrum in sturen om na een paar km slingeren bij een kruising verderop weer de weg op te komen... Waar ik dus al op reed :lol:
Offline OlieTankeR
Master
vr 02 dec 2011, 11:42 Bericht 

Hmmz toch ook maar eens wat anders testen. Was redelijk positief over navigon, maar die stuurde me laatst bij Echt de A73 af binnendoor richting Landgraaf ipv gewoon over de A2/A76..

Ik heb de indruk dat die route dan in theorie net een min sneller zou zijn oid, maar de hele rijbeleving/gemak wordt genegeerd.
Offline Sanderrr83
Weet de weg
za 03 dec 2011, 11:50 Bericht 

Heb Sygic gisteravond gebruikt van Maastricht naar Emmeloord en heb het programma op geen 1 fout kunnen ontdekken!Alleen in Maastricht kende hij de wegveranderingen nog niet vanwege de wegwerkzaamheden daar,maar dat ligt natuurlijk aan de kaart :)
Offline dwali
Respect
za 03 dec 2011, 18:04 Bericht 
Sanderrr83 schreef:
Dat vind ik het nadeel van copilot...........Je hebt verouderde kaarten vergeleken met WAze en Sygic

Heb er nog geen "last" van gehad.. (en ik rij best veel..)
MoNo_eGo schreef:
Ik heb zelf bijna alles geprobeerd qwa navigatie op de android en ik blijf terug komen op sygic

traag is ie zeker niet , de dekking is super ik heb zelden een straat gemist.
de kayout is simpel maar wel met alles wat je nodig hebt.

Weer een paar keer Sygic geprobeerd, Copilot is bij mij echt een stuk sneller! (en niet fullscreen, waardoor ik nog notifications kan zien..)

p.s. ik heb een HTC HD2 met een "custom" Nexus One GB 2.3.7 rom..
Offline Dave
FS Webmaster
za 03 dec 2011, 18:11 Bericht 
Sygic Aura 2.iets

Offline alle TomTom kaarten voor een mooi prijsje. Werkt primah 8)
Offline Sanderrr83
Weet de weg
za 03 dec 2011, 18:21 Bericht 

Het enige wat ik niet weet is of flitsnav icm Sygic wel waarschuwt als Sygic draait, aangezien Sygic op fullscreen draait.... Wie weet dat?
Offline dwali
Respect
za 03 dec 2011, 20:32 Bericht 
Sanderrr83 schreef:
Het enige wat ik niet weet is of flitsnav icm Sygic wel waarschuwt als Sygic draait, aangezien Sygic op fullscreen draait.... Wie weet dat?

Ik meen van wel (niet zeker..). FN in demo-modus, Sygic aanzetten, biertje pakken en afwachten wat er gebeurd?
Offline Sanderrr83
Weet de weg
di 06 dec 2011, 20:12 Bericht 

Heb sinds vandaag Navigon op proef van Garmin. Sygic was ik heel tevreden over (thanks Mono_Ego!) alleen ik ben mij gaan storen aan de fullscreen modus die je niet kan uitzetten en ik ook graag Flitsnav in de gaten wil houden of die nog gewoon lekker draait :)

Weet iemand op dit forum of je naast Navigon en Flitsnav, ook Waze kan draaien, zodat je dan de navigatie en flitspalen van Navigon gebruikt, de mobiele flitsmeldingen van Flitsnav gebruikt en dan via Waze verkeersinformatie?

Heb een Samsung Galaxy S (Gingerbread 2.3.5.)

Thanks voor jullie antwoord!

Grtz,
Sander
Offline P@sbeer
Laat zich horen
do 22 dec 2011, 22:37 Bericht 
@ allen, zie op de site van Flitspaal dat ze gaan stoppen, is hier al een oplossing voor?
Offline MoNo_eGo
Master
vr 23 dec 2011, 11:07 Bericht 
Sanderrr83 schreef:

geluiden iigv wel .
ik hoor ook mijn mail ed binnen komen .
enigste waar ik wel eens last mee heb is als ik een telefoontje krijgt dat ie wat moeite heb om terug in sygic te komen .
ik heb dan even een zwart beeld de navigatie gaat dan overigens wel gewoon door,
Offline dwali
Respect
za 24 dec 2011, 21:05 Bericht 
Sanderrr83 schreef:

Copilot heeft net een gratis map update gedaan.. Heb nu een 2011 map (feb?)
Offline gabberhead
Master
za 24 dec 2011, 22:28 Bericht 
P@sbeer schreef:
@ allen, zie op de site van Flitspaal dat ze gaan stoppen, is hier al een oplossing voor?

De bestanden blijven voorlopig gewoon beschikbaar. De website gaat alleen op zwart en er worden geen flitspalen meer bijgewerkt.
Offline rvbracht
Eendagsvlieg
zo 25 dec 2011, 13:49 Bericht 

Is Waze geen mooi alternatief?

Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Offline Rens
Die hard
ma 26 dec 2011, 9:45 Bericht 

dwali schreef:
Google: niet offline, geen current speed/ETA, geen POI?

Gebruik eigenlijk altijd google nav. Heel soms Sygic wanneer ik in het buitenland ben, maar zodra ik dicht bij de bestemming ben en het niet kan vinden (vaak het geval met Sygic) zet ik alsnog Google nav aan. Gebruikt nauwelijks dataverkeer en navigatie is erg goed. Current speed lees ik van DSI af. POI kan bij flitsnav er bij. ETA wordt wel aangegeven.

Vooral handig: spraak gestuurd (!), kent alles wat ook op google maps te vinden is (garages, campings, etc).
Offline dwali
Respect
ma 26 dec 2011, 11:06 Bericht 
Rens schreef:
Gebruik eigenlijk altijd google nav. ...<knip>... Current speed lees ik van DSI af. POI kan bij flitsnav er bij. ETA wordt wel aangegeven.

Current speed: heb in de tussentijd 2 (beide betaalde) apps gevonden die je GPS speed in de notification bar zetten: "Speed Gadgets" en "NavSpeed" (de eerste vind ik het fijnste werken)
POI: alleen vaste palen, geen traject controles e.d. (en alleen blikveld als filter FN kent je route niet dus veel onnodige meldingen..)
ETA: standaard zie je de "remaining time". Je ziet alleen de ETA als je daar op klikt, maar dan gaat je nav venster naar een route overview venster? (of doe ik iets fout?)

Het gebeurde mij regelmatig dat GN "het niet deed", omdat ik bellend in de auto stapte of van de route afweek (in GPRS gebied, dus geen inet verbinding heb).

Rens schreef:
Vooral handig: spraak gestuurd (!), kent alles wat ook op google maps te vinden is (garages, campings, etc).

Daar is GN wel weer heel goed in! (ook in steden om lopend de weg te vinden vanaf de Pgarage naar je uiteindelijke doel..)

0,02ct
dwali
Offline Sanderrr83
Weet de weg
za 14 jan 2012, 12:25 Bericht 

Ik heb recent Flitsmeister gedownload, maar zag nu ook dat er een programma Flitsers was op de market.

Wie heeft er ervaring met deze flitsapps en welke vinden jullie de beste van deze 2 en waarom?
Offline Sandeman
FS medewerker
za 14 jan 2012, 17:09 Bericht 
Sanderrr83 schreef:
Ik heb recent Flitsmeister gedownload, maar zag nu ook dat er een programma Flitsers was op de market.

Wie heeft er ervaring met deze flitsapps en welke vinden jullie de beste van deze 2 en waarom?

Gewoon FlitsNav gebruiken...
Offline Sanderrr83
Weet de weg
za 14 jan 2012, 19:46 Bericht 

Sandeman schreef:
Gewoon FlitsNav gebruiken...

Zou het graag willen, alleen werkt Flitsnav niet meer bij mij op de achtergrond.
Ik wacht ook nog op de officiele versie van de market :)

Maar goed domme vraag van mij ook om hier vragen te stellen over de concurrerende apps.

Even een vraag mbt Navigon navigatie (4.0.1) voor Android:

Wie heeft hier Navigon voor Android en wat is de laatste kaartupdate die jullie hebben?
Ik heb nog steeds Q3 2011 en krijg nog steeds geen nieuwere kaartupdate.

Iemand een idee?
Offline dwali
Respect
za 14 jan 2012, 23:58 Bericht 
Sanderrr83 schreef:
Maar goed domme vraag van mij ook om hier vragen te stellen over de concurrerende apps.

Tja, da's wel een beetje vloeken in de kerk ja..

ps. FM is wel de enige app die ik tot nu toe tegengekomen ben, die de trajectcontroles kent.. Daarvoor waarschuwt en de gemiddelde snelheid weergeeft.. (hopen dat Othello dat ook bij FN erin bouwt...)
Offline CRXed
Pro
zo 29 jan 2012, 17:15 Bericht 
Kan dit topic niet op slot zodat alle berichten in het recente Flitsnav voor Android topic terecht komen? :slotje:
Offline dwali
Respect
zo 29 jan 2012, 17:58 Bericht 
CRXed schreef:
Kan dit topic niet op slot zodat alle berichten in het recente Flitsnav voor Android topic terecht komen?

Waarom? Dit topic heet toch "Navigatie" en geen "Flitsnav"?
Offline dwali
Respect
zo 29 jan 2012, 20:14 Bericht 
Tip voor de Copilot gebruikers: "Active Traffic" is echt zonde van je geld, niet doen!

Echt waardeloos.. Standaard heb ik "onzin meldingen", bijv 10min vertraging om 4uur 's nachts op de A37?? (je mag dan van geluk spreken als je überhaupt andere weggebruikers tegenkomt..)
Offline Dave
FS Webmaster
ma 30 jan 2012, 0:15 Bericht 
Ik heb tegenwoordig zo'n Chinese alleskunner in de auto .. 7 inch scherm, DVD, DTV, USB stick/hdd, micro SD, blauwtand. Je kan het zo gek niet bedenken.

En dus ook GPS. Werkt allemaal voldoende om mij tevreden te houden. (Ik ben sowieso niet zo'n wijf die 100% navigatieafhankelijk is).

Dus telefoonnavi gebruik ik vrijwel niet meer, denk ik. Tot zover de update :lol: (f)
Offline CRXed
Pro
ma 30 jan 2012, 0:32 Bericht 
dwali schreef:
Waarom? Dit topic heet toch "Navigatie" en geen "Flitsnav"?

Sorry, wis mijn post maar, ik was niet helemaal wakker :oops: :\
Kwam omdat het opeens over FN en FM ging denk ik .... :/
Offline dwali
Respect
ma 30 jan 2012, 0:38 Bericht 
Dave schreef:
Ik ben sowieso niet zo'n wijf die 100% navigatieafhankelijk is

Voor de meeste A en N wegen niet nee.. maar meestal moet ik aan de "weilandweg 2 in k*tkrabbeveen" of iets dergelijks zijn.. en ook nog op een bepaalde tijd..
CRXed schreef:
Sorry, wis mijn post maar, ik was niet helemaal wakker

:koffie: (f)
 [ 48 berichten ]