Pagina 2 van 2  [ 68 berichten ]
Offline blackevil
Master
vr 30 dec 2011, 18:32 Bericht 
Sandeman schreef:
ik kan het zelf niet, ik ben ook maar een n00b

vertel eens iets nieuws O:) (f)

maar bedankt voor het checken!
Offline Mess
Pro
vr 30 dec 2011, 19:17 Bericht 
Ik heb iedereen toegevoegd en gemaild volgens mij.
Mocht je geen email ontvangen, laat het dan even weten op het flitsnav apenstaart flitsservice . com.
Bedankt!

PS. Feestdagen zorgen inderdaad voor vertraging :biertje:
Offline caddy3
Weet de weg
vr 30 dec 2011, 21:24 Bericht 
Ik heb hem ontvangen en ga hem testen bedankt
Offline Meeratne
Weet de weg
za 31 dec 2011, 12:57 Bericht 

Gister de beta ontvangen en vandaag gelijk even een ritje gemaakt (met vaste flitspalen). Flitsnav werkte prima, maar ik heb (uiteraard :lol: ) wel wat op- en aanmerkingen.

- Het icoon vind ik mooi in mijn app lijst, maar past eigenlijk niet bij de overige Tiles op mijn start menu (Nokia Blauw) doordat het afwijkt van de rest.

- Ik vind het Dashboard wat ongeorganiseerd en druk ogen. Dit komt uiteraard ook een beetje hoe dat Metro in WP7 werkt, waarbij je al iets ziet van de volgende pagina.

- Eea lijkt niet netjes op elkaar gecentreerd, zoals de "flitsaanwijzer" tov de rondjes onderin. Het totale object zal wel netjes gecentreerd staan, maar het centrum van het rondje lijkt dit niet...als dat zinnig klinkt (anders kan ik wel even in paint gaan knutselen om duidelijk te maken wat ik bedoel)

- Ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van de melding of het een flitspaal, laser of radar is. Je wordt gewaarschuwd, als je te hard rijdt dan rem je af, ongeacht het soort melding? Dit label weghalen maakt eea denk ik rustiger.

- De GPS status is zeker een goede toevoeging, maar moet dit zo prominent, incl label, aanwezig?

- Het geluid van het alarm komt m.i. wat "kinderachtig" over, zou liever zelf een soort van Beep kunnen kiezen.

- De map vind ik totaal niks toevoegen, maar ik geloof dat hier al enige discussie over was.

- Wanneer je vaste flitspalen aan hebt staan, komen deze ook in het Flitsers overzicht te staan. Dat lijkt mij teveel van het goede.
Even een situatieschets: Als ik naar Maastricht rijd (200+ KM), dan kijk ik van te voren of er op de vaste wegen nog mobiele flitsers staan. Nu moet ik door bossen en bossen vaste flitsers scrollen die in de radius van 200+KM vallen...Uiteraard vallen de verrassingen dan niet meer op. M.i. zouden de vaste flitsers aanvullend moeten zijn en niet zo prominent aanwezig.

- Wanneer je onderweg vaste flitspalen uit zet en een refresh uitvoert, dan blijft de flitsaanwijzer gericht op de laatste vaste flitspaal inclusief afstand die blijft steken (er waren geen mobiele flitsers op dat moment), ipv dat ie reset.

- Het totaal aantal flitsers en aantal min. sinds update zouden m.i. wel wat minder aanwezig mogen zijn, wellicht meer a la de Android versie.

Bovenstaande laat het lijken alsof ik de App echt niks vind. Dit is zeker niet waar, ik zal hem (nu al) met plezier gebruiken en kijk zéker uit naar eventuele verdere versies. Hopelijk kunnen jullie er iets mee.
Offline Allard86
Nieuwkomer
za 31 dec 2011, 14:41 Bericht 

Gisteren ook de app ontvangen. Ziet er erg mooi uit, alleen nog niet kunnen gebruiken in de auto (hoefde de deur nog niet uit).

Als ik de vaste flitspalen aanzet, krijgt hij bij mij vaak foutmeldingen (deze worden dan gestuurd naar de publisher, staat er).
Het is inderdaad, zoals wat Meeratne ook zegt, niet handig dat de mobiele fliters bij de vaste palen komen (misschien is dit te scheiden?).

Verder ga ik hem maandag gebruiken, dus ben benieuwd! Ik laat het nog wel weten.
Offline Boboga
Eendagsvlieg
ma 02 jan 2012, 9:12 Bericht 

Hier ook mijn opmerkingen

De kaart is leuk, maar als ik over de kaart swipe verwacht ik naar het volgende scherm te gaan in plaats van over de kaart te scrollen. Misschien is het een idee om als je over de kaart wil scrollen deze eerst moet 'activeren' dmv een single tap?

Vaste flitspalen worden niet onthouden maar moeten na iedere keer opstarten opnieuw gedownload worden.

Feature request: Het dashboard in spiegelbeeld beschikbaar maken zodat ik het toestel op m'n dashboard kan leggen en gespiegeld een HUD op m'n voorruit krijg :) Voor een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=39KQA9rq378
Offline Mess
Pro
ma 02 jan 2012, 9:30 Bericht 
Meeratne, Allard86 en Boboga: bedankt voor jullie feedback :respect:!
Ik heb de opmerkingen/tips/requests genoteerd. Wanneer ik weer verder werk aan de app zal ik e.e.a. beoordelen.
Keep it coming!
Offline Allard86
Nieuwkomer
di 03 jan 2012, 8:05 Bericht 

Vandaag en gisteren in gebruik genomen! Werkt overzichtelijk en naar mijn idee prima (heb alleen nog geen fliters in de buurt gehad).
Wat mij opvalt is het volgende:
Zodra ik download van vaste palen aanzet, wordt de applicatie enorm traag en de lijst kan ik niet bekijken (na scrollen, verdwijnen de regels).

Verder ben ik benieuwd hoe snel hij reageert als ik in de buurt van een melding kom, dat heb ik nog niet gehad en kom ik dus nog op terug.

Groetjes!
Offline Mess
Pro
di 03 jan 2012, 17:05 Bericht 
Allard86 schreef:
Wat mij opvalt is het volgende:
Zodra ik download van vaste palen aanzet, wordt de applicatie enorm traag en de lijst kan ik niet bekijken (na scrollen, verdwijnen de regels).

Staat genoteerd, dit komt vermoedelijk doordat de vaste palen in de lijst met flitsers worden geplaatst en ook op de kaart worden getoond. Dat is dan even teveel voor de app.
Er zijn meerdere opties om dit anders op te lossen, ik overweeg nog welke ik ga doen. Het zal in ieder geval in de volgende versie beter zijn!
Offline utah62
Pro
di 03 jan 2012, 19:09 Bericht 
Heb hem net via de App store voor mijn aaifoon geïnstalleerd. Ben zeer benieuwd. :thumb:
Offline Sandeman
FS medewerker
di 03 jan 2012, 19:17 Bericht 
utah62 schreef:
Heb hem net via de App store voor mijn aaifoon geïnstalleerd. Ben zeer benieuwd. :thumb:

Dit is de Windows Phone 7 thread ;)

iPhone thread staat hier: mobiele-diensten/flitsnav-1-0-iphone-t71284.html
Offline Meeratne
Weet de weg
di 03 jan 2012, 22:14 Bericht 

Vandaag onderweg een tweetal foutmeldingen gehad (als het goed is zijn er op 14:21 en 16:14 meldingen binnen gekomen ;-) ). Allemaal leken deze meldingen te maken te hebben met het inlezen van de flitslijst (na het OK drukken zag ik in de rechter kant het tweede scherm weer de blauwe nummers van de afstand weer verschijnen). Daarna deed de app het weer.
Offline Mess
Pro
di 03 jan 2012, 23:00 Bericht 
Meeratne schreef:
Vandaag onderweg een tweetal foutmeldingen gehad (als het goed is zijn er op 14:21 en 16:14 meldingen binnen gekomen ). Allemaal leken deze meldingen te maken te hebben met het inlezen van de flitslijst (na het OK drukken zag ik in de rechter kant het tweede scherm weer de blauwe nummers van de afstand weer verschijnen). Daarna deed de app het weer.

Thanks, zal zeker helpen bij het tackelen van dit bugje.
Offline Boboga
Eendagsvlieg
wo 04 jan 2012, 10:05 Bericht 

In landscape mode klopt er ook het eea niet aan het dashboard, dingen die elkaar overlappen :) (Radar graden, min.)
Tevens is de kaart daar verticaal schermvullend waardoor een swipe naar de volgende pagina alleen op een klein stukje kan, terwijl dit in portrait mode nog boven de kaart kan.
Offline Mess
Pro
wo 04 jan 2012, 10:39 Bericht 
Boboga schreef:
In landscape mode klopt er ook het eea niet aan het dashboard, dingen die elkaar overlappen (Radar graden, min.)
Tevens is de kaart daar verticaal schermvullend waardoor een swipe naar de volgende pagina alleen op een klein stukje kan, terwijl dit in portrait mode nog boven de kaart kan.

Staat genoteerd (was me zelf ook al opgevallen inderdaad).
Ik zal de topicstart binnenkort even aanvullen met de laatste bekende issues, zodat nieuwe gebruikers direct kunnen zien wat er al gemeld is.
Offline 81kw
Respect
wo 04 jan 2012, 11:26 Bericht 
Vanmorgen heb ik na lange tijd weer eens de "foutje" foutmelding op het scherm gehad. Kon er helaas geen screenshot van maken.
Offline Mess
Pro
vr 06 jan 2012, 10:27 Bericht 
Feedback in de mail gekregen die ik hier nog even wil plaatsen, om de mening van anderen hierover te horen:
Marco schreef:
Vandaag de eerste testdag en de applicatie bevalt me zeer goed. Wel valt het me op dat hij heel “breed” kijkt naar flitsers. Bij een instelling van 180 graden actieradius zou ik het prettig vinden als er ook een bandbreedte is in te stellen in relatie tot de rijrichting.
Voorbeeld: ik rij op de A73 en wordt gewaarschuwd voor een flitser op een parallelweg. Is de bandbreedte nu 2 kilometer?

De kijkhoek/blikveld instelling werkt in versie 0.6.1 nog niet correct, ik zal zsm proberen te achterhalen wat er mis is om dit te fixen.
Daarbij wil ik graag weten hoe jullie tegen het idee van Marco aankijken over een bandbreedte?
Het kan handig zijn op de snelweg, om die controle een paar honderd meter naaste de snelweg te negeren, maar in de bebouwde kom, als je meer hoekige bochten maakt, lijkt het me niet handig, dan kan er opeens een controle komen opzetten..

PS. ik zie in het foutmelding-log twee soorten fouten, 1 heeft te maken met het ophalen van de flitsers, die is wel op te lossen. De andere is vager. Mochten jullie een foutmelding krijgen en het vermoeden hebben dat die niet aan het ophalen van de flitsers ligt, let me know. Dan hoor ik graag in detail wanneer het gebeurde en wat de omstandigheden waren.
Offline Sandeman
FS medewerker
di 10 jan 2012, 7:09 Bericht 
v0.7 hier: mobiele-diensten/flitsnav-0-7-beta-windows-phone-7-t71437.html
 [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2