Pagina 1 van 2  [ 68 berichten ]
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 19 dec 2011, 19:01 Bericht 
Ja, ja.. Het heeft even geduurd maar de alpha tests zijn afgerond en hij is nu in bèta beschikbaar :cheer:

Met gepaste trots presenten we Flitsservice FlitsNav WP7 v0.6 (bèta)

Een klein voorproefje:
[img]/wp7%20fn%200.6/9c450aab-8e08-49d6-ab11-93be288c7fb6_resize.png[/img] [img]/wp7%20fn%200.6/f04a2245-649b-43ef-af0f-3098fbc68571_resize.png[/img] [img]/wp7%20fn%200.6/Files%20dark_resize.png[/img]

[img]/wp7%20fn%200.6/98ec6c11-14fb-4460-b7ab-7a78630abe70_resize.png[/img] [img]/wp7%20fn%200.6/113780b8-0d48-4c0c-91c7-d9b9c37305e6_resize.png[/img]

We zijn dus nu op zoek naar bèta testers. Deze testfase is bedoeld om alle bugs op te sporen en alle problemen op te lossen. Daarom is het belangrijk dat er een groter aantal mensen gebruik van gaan maken. Er zijn nog enkele tientallen plaatsen beschikbaar.

De app staat in de Marketplace als zogenaamde "internal bèta" en daarvoor hebben we van iedere gebruiker het Windows Live ID nodig. Dat ID moet worden toegevoegd aan de gebruikerslijst, daarna kan de app worden gebruikt.

Dus heb je een WP7 telefoon en wil je helpen met het testen van Flitsservice FlitsNav, geef dan je Windows Live ID door via flitsnav AT flitsservice PUNT com
Als de gebruikerslijst nog niet vol is word je vervolgens zsm toegevoegd en ontvangt je de link voor het downloaden van de app.

Daarna kan je de app gewoon gebruiken. We vragen je wel om bugs die je vindt hier te melden zodat de app verbeterd kan worden en zsm -echt- naar het grote publiek uitgerold kan worden.

Vragen over de app kunnen hier ook worden gesteld, deze zullen zsm door o.a. Mess (de ontwikkelaar van deze prachtige app) worden beantwoord.

Voor vragen, opmerkingen of nieuws over FlitsNav kan je ons ook volgen op Twitter: @flitsnav

Huidige functionaliteiten:
- Bij opstart lijst ophalen van actuele flitslocaties en files
- Dashboard toont huidige snelheid
- Dashboard toont afstand tot dichtstbijzijnde locatie
- Dashboard toont kompas met richting tot dichtstbijzijnde locatie
- Dashboard toont indien mogelijk HMP paal
- Dashboard toont type controle
- Dashboard toont totaal aantal flitsers
- Dashboard toont aantal min. sinds update
- Lijst toont de actuele flitslocaties, gesorteerd op afstand tot huidige locatie
- Lijst toont de actuele files
- Periodiek wordt de interne lijst met flitsers en files geüpdatet
- Via de knop download op de Application Bar (onderaan de app) kan handmatig een nieuwe lijst opgehaald worden.
- Bij naderen van een flitslocatie krijg je een waarschuwing te horen
- Bij naderen van een flitslocatie kleurt de ‘kompas’ naar geel en dan rood
- Kaart toont flitslocaties
- Flitsservice.nl voicemail kan gebeld worden d.m.v. knop op de Application Bar
- Beperkt blikveld mogelijk, huidige instelling wordt getoond op dashboard
- Landscape modus mogelijk
- Vaste flitspalen zijn aan te zetten

Bekende problemen:
- De lijstbreedtes van flitsers en files zijn in landscape nog niet mooi
- In regio met veel vaste flitspalen wordt de app trager
- Vaste flitspalen worden niet online ververst

Laatst bijgewerkt op 19-12-2011
Offline Mess
Pro
ma 19 dec 2011, 19:03 Bericht 
Gereserveerd.
Offline Arno
FS Meldingen
ma 19 dec 2011, 19:05 Bericht 
Wat fijn dat ervoor gekozen is voor de bekende layout van FN voor Android!
Offline R.Schuit
Weet de weg
ma 19 dec 2011, 22:31 Bericht 

Zojuist een mail gestuurd :honger: Plaatjes zien er goed uit en zou een goede en leuke aanvulling zijn voor mijn auto/huidige bescherming en Htc Titan (f)

Ook al kan/mag ik niet helpen, Goed bezig :woop:

Trouwens, misschien handig om een update frequentie in te kunnen stellen.
Dashboard toont type controle= wordt daarmee bedoeld dat het handig wordt om type controle door te geven gatso, mrc enz ? of wordt bedoeld bv snelwegcontrole?
Offline Mess
Pro
di 20 dec 2011, 0:21 Bericht 
Arno schreef:
Wat fijn dat ervoor gekozen is voor de bekende layout van FN voor Android!

We proberen de layout op alle platforms gelijk te houden, met waarborg van de mogelijkheden, stijl, beleving, etc. van het betreffende platform.

R.Schuit schreef:
Trouwens, misschien handig om een update frequentie in te kunnen stellen.

Dit is mogelijk d.m.v. het instellingenscherm!

R.Schuit schreef:
Dashboard toont type controle, wordt daarmee bedoeld

Dit kan Radar/Laser/Flitspaal zijn. Leek ons een goede toevoeging, zit er over na te denken om de nog toe te voegen waarschuwingsafstanden-instellingen te splitsen in aparte instellingen voor Radar/Laser/Flitspaal.

@R.Schuit, ik zal je toevoegen :koffie: !
Offline Mess
Pro
di 20 dec 2011, 1:05 Bericht 
De mensen die zich tot nu toe hebben aangemeld hebben een mail ontvangen :kniktja:.
Nog niet aangemeld? Geen paniek, je kunt nog gewoon meehelpen, het toevoegen van een Windows Live ID is zo gepiept 8)!
Stuur ons een mail op flitsnav AT flitsservice PUNT com, met daarin je Live ID!
Offline R.Schuit
Weet de weg
di 20 dec 2011, 10:46 Bericht 

Eerste indruk is goed ziet er mooi en opzich duidelijk uit.

*Het overzicht met de flitsers werkt soms niet meer nadat er diverse malen gescrolt is.

*Overzicht flitsers staat in volgorde van afstand soms klopt deze niet meer, en na een
refresh wel maar vervolgens na het scrollen weer niet.

* Misschien een optie maken dat de wegnummers in kleur weergegeven worden zodat in een opslag het wegnummer bij de gebruiker bekend is ?

* Misschien een optie om regionale en snelweg controles apart te vermelden ?

* Vaste palen welke landen? misschien entuele landen als optie instelbaar

* Flitslocaties op kaart blokje vervangen door flitskast, ookal kan ik me voorstellen dat een vierkant blokje makkelijker/duidelijker is om de locatie weer te geven. Maar misschien een logo als optie instelbaar maken.

Maar nogmaals, mooie software :thumb:
Offline Martijn
FS Webmaster
di 20 dec 2011, 11:03 Bericht 
R.Schuit schreef:
Ook al kan/mag ik niet helpen, Goed bezi

Hoezo kan en mag niet?
Offline Sandeman
FS medewerker
di 20 dec 2011, 11:05 Bericht 
Ik denk vooruitlopend op dat de testgroep mogelijk vol zit. Maar dat is geenszins het geval, ruimte zat nog :kniktja:
Offline R.Schuit
Weet de weg
di 20 dec 2011, 11:30 Bericht 

@Martijn en Sandeman,

Ik bedoelde dit inderdaad vooruitlopend, maar ik mag dit mooie stukje software testen 8)
Offline Mess
Pro
di 20 dec 2011, 12:56 Bericht 
R.Schuit schreef:
1 Het overzicht met de flitsers werkt soms niet meer nadat er diverse malen gescrolt is.

2 Overzicht flitsers staat in volgorde van afstand soms klopt deze niet meer, en na een
refresh wel maar vervolgens na het scrollen weer niet.

3 Misschien een optie maken dat de wegnummers in kleur weergegeven worden zodat in een opslag het wegnummer bij de gebruiker bekend is ?

4 Misschien een optie om regionale en snelweg controles apart te vermelden ?

5 Vaste palen welke landen? misschien entuele landen als optie instelbaar

6 Flitslocaties op kaart blokje vervangen door flitskast, ookal kan ik me voorstellen dat een vierkant blokje makkelijker/duidelijker is om de locatie weer te geven. Maar misschien een logo als optie instelbaar maken.

1: bedankt dat had ik nog niet gemerkt, ik zie het nu ook.
2: wellicht dezelfde oorzaak als punt 1.
3: goede tip, ga ik uitzoeken.
4: goede tip, maar misschien beter met een filterknopje boven de lijst? Ik zet het op de wensenlijst.
5: het is nu een benelux bestand. Later zal de gebruiker dit bestand moeten ophalen van de site Flitspaal.nl, dan zou hij wellicht ook voor een ander land kunnen kiezen lijkt me.
6: ik zet het op de wensenlijst, het huidige blokje is de standaard 'pin' van de Bing map control.

Dankjewel voor je feedback :koffie:!
Offline Martijn
FS Webmaster
di 20 dec 2011, 13:17 Bericht 
Flitsers op kaart? Wat vond ik daar ook al weer van?
Offline Sandeman
FS medewerker
di 20 dec 2011, 13:21 Bericht 
Dat vond jij niet zo'n goed idee. Maar zoomniveau is zo ingesteld (maximaal ongeveer één provincie) dat je alleen de globale locatie kan zien. De flitslijst is veel preciezer.

@Mess heb je een screenshotje van max zoomniveau om Martijn wat gerust te stellen?
Offline Mess
Pro
di 20 dec 2011, 13:47 Bericht 
Martijn schreef:

Ja, ik weet het O:). Mijn besluit geweest om hem in de beta test erin te laten, om te kijken wat er van gevonden wordt. Ik begin echter steeds meer met je mee te gaan in het niet nuttig zijn van de kaart. Ik merk dat ik hem om eerlijk te zijn nooit gebruik. Terwijl ik verwachtte van wel!

Dit screenshot is gemaakt met een maximale inzoom op de kaart:

Afbeelding

Ik hoor graag of je hem zo acceptabel vindt, dan laat ik hem er nog even in. Misschien kunnen we dan een poll doen onder de gebruikers om te kijken of de kaartweergave nuttig/gewenst is en moet blijven, of niet.
Offline Martijn
FS Webmaster
di 20 dec 2011, 14:21 Bericht 
Prima ;-)

Mmmm, een poll, democratie, hmmmmm (f)
Offline R.Schuit
Weet de weg
di 20 dec 2011, 15:02 Bericht 

Van mij mag die weg (dat is 2), dit is pas interessant als die bijvoorbeeld in een navigatie programma is verwerkt, met maximaal inzoomen.

Aan de andere kant is het wel geinig dat als je op de kaart kijkt je een globale indicatie hebt van waar ze controleren gewoon een fun functie :colaatje:

Is het trouwens niet mogelijk een FLITS knop te maken waarna de gps gegevens verzonden worden om zo een flits melding door te geven.

Ik weet van mezelf dat ik vaak de tijd niet heb om een melding te plaatsen terwijl ze op een naai plek staan die niemand ziet.
Offline Sandeman
FS medewerker
di 20 dec 2011, 16:10 Bericht 
R.Schuit schreef:
Is het trouwens niet mogelijk een FLITS knop te maken waarna de gps gegevens verzonden worden om zo een flits melding door te geven.

Ik weet van mezelf dat ik vaak de tijd niet heb om een melding te plaatsen terwijl ze op een naai plek staan die niemand ziet.

Hier is bewust voor gekozen, als je een melding met een knop wil doorgeven zit je er qua gps coördinaten zomaar een paar honderd meter naast. Onze grote voorkeur is om dan even (handsfree :devil: ) de voicemail in te spreken, dan heb je het precieze hectometerpaaltje en je kan eventueel nog andere details doorgeven.

ps. Wie heeft zin om een FAQ te maken? Dit is een vraag die vaker terugkomt, kunnen we daar mooi naar verwijzen.
Offline Arno
FS Meldingen
di 20 dec 2011, 16:48 Bericht 
Martijn schreef:

Die voor Android doet dat ook (f)
Offline caddy3
Weet de weg
wo 21 dec 2011, 8:20 Bericht 
Hoe kan ik tester worden op mijn HTC Trophy7 ziet er goed uit.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 21 dec 2011, 8:20 Bericht 
Sandeman schreef:
Dus heb je een WP7 telefoon en wil je helpen met het testen van Flitsservice FlitsNav, geef dan je Windows Live ID door via flitsnav AT flitsservice PUNT com
Als de gebruikerslijst nog niet vol is word je vervolgens zsm toegevoegd en ontvangt je de link voor het downloaden van de app.

(f)
Offline DizzyRobert
Eendagsvlieg
wo 21 dec 2011, 9:56 Bericht 

Mijn complimenten :respect: .
Het ziet er erg soepel enoverzichtelijk uit.
Ga hem vandaag ook direct gebruiken.
Kijken of in de praktijk ook alles goed werkt.

Kaartje is wat mij betreft ook wat overbodig.
Offline Rolorob
Eendagsvlieg
wo 21 dec 2011, 21:45 Bericht 

Hier word ik vrolijk van :D Ik heb me aangemeld voor de Beta en ben erg benieuwd! Rij elke dag aardig wat kilometertjes dus de app komt goed van pas :D
Offline Mess
Pro
do 22 dec 2011, 9:48 Bericht 
De nieuwe gebruikers zijn toegevoegd :koffie:.
Nog genoeg plek hoor!
Offline Smookey
FS medewerker
do 22 dec 2011, 11:10 Bericht 
Sandeman schreef:
Onze grote voorkeur is om dan even (handsfree ) de voicemail in te spreken, dan heb je het precieze hectometerpaaltje en je kan eventueel nog andere details doorgeven

Kun je geen wav opnemen en via de mail naar een emailadres zenden die vervolgens weer bij de verwerkers terecht komt?
Offline Smookey
FS medewerker
do 22 dec 2011, 11:12 Bericht 
Arno schreef:
Martijn schreef:

Die voor Android doet dat ook

Gebruik ik veel om even te kijken of in de buurt waar ik heen ga wat gemeld is, zie ik dan heel snel aan het icoontje.
Offline Sandeman
FS medewerker
do 22 dec 2011, 11:19 Bericht 
Smookey schreef:
Kun je geen wav opnemen en via de mail naar een emailadres zenden die vervolgens weer bij de verwerkers terecht komt?

Misschien wel, maar dan is dus alleen het medium anders? Waarom?
Offline Smookey
FS medewerker
do 22 dec 2011, 11:28 Bericht 
Internet heb ik al voor betaald, telefoontikken en smsjes gaan van mijn tegoed af :D
Offline Sandeman
FS medewerker
do 22 dec 2011, 11:32 Bericht 
:lol: Krent (f)

Maar is wel een leuk idee, we zullen eens kijken of we die op de wensenlijst kunnen zetten (als keuze/instelling).
Offline Mess
Pro
do 22 dec 2011, 11:57 Bericht 
Druk op de knop,
uitleg (instelbaar weg te halen),
pieptoon,
inspreken,
(stilteherkenning en automatisch stoppen met opnemen, of:)
druk op de knop,
op achtergrond verzending naar FS (hoeft niet per see mail te zijn).

Scheelt toch een paar gebruikersacties :kniktja:!
En okay, het scheelt ook geld O:)!
Offline Rolorob
Eendagsvlieg
do 22 dec 2011, 13:26 Bericht 

Ik heb hem nog niet getest op de weg, dat ga ik straks doen, maar ik heb al wel een opmerking over de kaart, ik vind hem wel leuk, alleen zou het op de volgende manier implementeren:

Als je langs swiped zie je de kaart en kun je gewoon doorswipen naar het volgende tabblad. Als je op de kaart klikt krijg je de kaart fullscreen te zien en kun je daar rondkijken wat je wilt. Het probleem dat ik er nu mee heb is dat hij ervoor zorgt dat ik per ongeluk de kaart swipe in plaats van naar het volgende tabblad. Dan moet je ineens persé bovenaan scrollen naar het volgende tabblad.

Verder ben ik volledig nieuw tot de app, en in de instellingen staat: Blikveld: 360. Geen idee wat 360 is, is dat km? Of meter of... :P Niet heel duidelijk in eerste oogopslag.
Verder ziet het er wel nice uit, ben ook heel blij met de vaste flitspalen die je op kunt halen. En dat hij dan alleen de flitspalen in de buurt ophaalt is wel zo netjes voor je datagebruik :)
Offline Smookey
FS medewerker
do 22 dec 2011, 17:43 Bericht 
Mess schreef:
op achtergrond verzending naar FS (hoeft niet per see mail te zijn).

Hoe had je dat dan in gedachten? 'Wij' moeten er ook nog wat mee en dus zal de wav nog wel bij 'ons' binnen moeten komen.
Offline Mess
Pro
vr 23 dec 2011, 7:40 Bericht 
Smookey schreef:
Hoe had je dat dan in gedachten? 'Wij' moeten er ook nog wat mee en dus zal de wav nog wel bij 'ons' binnen moeten komen.

Ja dat is een goed punt. De FS medewerkers zitten natuurlijk overal, dus het moet eigenlijk via een online medium gaan. Email met bijlage is op zich prima, maar het zal zeer veel dataverkeer opleveren en email is daar niet zo heel goed in voor zover ik ervaar (lees: traag). Vandaar dat ik naar alternatieven zocht.
Misschien is een dienst als Dropbox of Skydrive een idee?
Offline Mess
Pro
vr 23 dec 2011, 7:42 Bericht 
Hoe gaat het testen tot nu toe mensen?
Welke zaken lopen soepel/probleemloos?
Gaan er nog zaken niet goed?
Offline Smookey
FS medewerker
vr 23 dec 2011, 7:42 Bericht 
Ik ken deze diensten niet zo, is het bij Dropbox de bedoeling dat alles in een openbare map terecht komt? Met het grote aantal jatters van meldingen zie ik dat niet zitten :lol:
Offline Mess
Pro
vr 23 dec 2011, 7:49 Bericht 
Smookey schreef:
Dropbox de bedoeling dat alles in een openbare map terecht komt? Met het grote aantal jatters van meldingen zie ik dat niet zitten :lol:

Nee, het is primair een prive dienst, waar je ook mappen in kunt aanmaken die openbaar zijn. En je kunt ook gemakkelijk zaken delen met een groep. De dienst heeft ook een desktop applicatie, waarmee de bestanden uit de cloud (online) continue gesynchroniseerd worden met een lokale map op je pc. Je kunt dan nog instellen dat er een popupje moet komen bij een nieuw bestand, etc. Ik ken jullie werkproces nauwelijks, dus kan nog niet beoordelen of een dienst als dit zou kunnen werken.
Maar het is het onderzoeken waard.
Misschien kan Martijn hier eens over brainstormen?
Offline Smookey
FS medewerker
vr 23 dec 2011, 8:09 Bericht 
Openbaar is niet handig, het bestandje moet gewoon online beschikbaar komen voor de verwerkers die inderdaad overal zitten maar altijd online (f)
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 23 dec 2011, 9:14 Bericht 
Dus hetzelfde als nu met voicemail. Ik zie er het nut niet van in, behalve weer van alles wat weer niet werkt en/of gereset moet worden ;-)
Offline Smookey
FS medewerker
vr 23 dec 2011, 10:36 Bericht 
Mensen hoeven niet te bellen (zoeken in menu, kosten) maar kunnen wel direct (incl. gps) melden wat ze zien en waar. Dat gesproken bericht samen met de gps moet voorkomen dat we onjuiste en gegokte hmps binnen krijgen zoals nu op de vm. Alleen een druk op de knop en de gps doorzenden zie ik ook niet zitten al hoe wel bij een paar meldingen in een zelfde omgeving je toch wel er wat mee zou kunnen doen.
Offline Mess
Pro
vr 23 dec 2011, 11:46 Bericht 
Hoewel ik dat een zeer interessante opmerking vind, lijkt het me beter een apart topic te maken daarvoor. Niet om de laatste plaats omdat het een platform-onafhankelijke zaak is en dit het topic is voor de beta versie van FlitsNav voor Windows Phone 7 :koffie:.
Offline Rolorob
Eendagsvlieg
vr 23 dec 2011, 11:50 Bericht 

Ik heb af en toe een crash bij het verversen, de app geeft dan aan dat hij een foutenrapport heeft gestuurd naar de ontwikkelaar. Daar gaan we maar vanuit dan :p

Hij is verder wel erg traag bij het swipen, bijna onwerkbaar. Als je gewoon het maintabblad open houd werkt het wel goed. :glaasje:
Offline Mess
Pro
vr 23 dec 2011, 12:33 Bericht 
Rolorob schreef:
Ik heb af en toe een crash bij het verversen
Ok. Ik hoopte dat die weg zou zijn. Ik noteer hem.

Rolorob schreef:
Hij is verder wel erg traag bij het swipen
Kun je een indicatie geven hoe groot de lijst met Flitsers en hoe groot de lijst met Flitsers zijn op dat moment? Die vertragen de boel nu volgens mij.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 23 dec 2011, 12:38 Bericht 
Mess schreef:
een apart topic

Idd, Sandra kan eea wel moven denk ik.
Offline DizzyRobert
Eendagsvlieg
vr 23 dec 2011, 13:43 Bericht 

Gebruik hem nu enkele dagen en naar alle tevredenheid.
Swipen gaat ook zonder problemen.

Dit op een HTC Trophy 7 (WP7 7440)

Verder ook meldingen gehad met updaten. Deze zijn nu weer verholpen lijkt het (geen nieuwe meldingen).

Ben tot nu toe tevreden over de werking.
Offline Mess
Pro
zo 25 dec 2011, 23:29 Bericht 
DizzyRobert schreef:
Ben tot nu toe tevreden over de werking.
Heel mooi :thumb:!

Iedereen die heeft aangemeld, top (f) ! Jullie hebben een email ontvangen met de details.

Er zijn nog tientallen plaatsen over :kniktja:!
Offline Allard86
Nieuwkomer
wo 28 dec 2011, 14:46 Bericht 

Beste Flitsservice,

App ziet er goed uit! Vorige met veel plezier gebruikt op mijn HTC met WM 6.5.
Vanmorgen een berichtje gestuurd om de nieuwe te gebruiken op mijn Samsung met WP 7.5, nog niets gehoord klopt dat?

Ben benieuwd!!

Groetjes.. :D
Offline caddy3
Weet de weg
vr 30 dec 2011, 7:19 Bericht 
Zou ik hem kunnen testen op mijn HTC trophy 2240 live id is xxxx@live.nl

edit mod: je live id even onleesbaar gemaakt, anders word je straks bedolven onder de spam (f)
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2011, 12:37 Bericht 
Allard86 schreef:
nog niets gehoord klopt dat?

Ik heb net even in de mail gekeken en je aanmelding is in goede orde ontvangen. Verwerkingstijd is door de feestdagen wat langer, maar komt goed.
caddy3 schreef:
Zou ik hem kunnen testen op mijn HTC trophy 2240 live id is xxxx@live.nl

Die aanmelding heb ik ook zien staan, jullie ontvangen zsm bericht.
Offline Allard86
Nieuwkomer
vr 30 dec 2011, 12:53 Bericht 

Top! :woop:

Ben benieuwd hoe hij werkt!! Ziet er iig mooi uit, mijn complimenten! :thumb:
Offline blackevil
Master
vr 30 dec 2011, 18:27 Bericht 
Hey mandesan, heb je die van mij ook al ontvangen?....
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 30 dec 2011, 18:30 Bericht 
:kniktja: Staat er keurig tussen. Ik heb Mess vanmiddag al ff geattendeerd op de aanmeldingen, zal ongetwijfeld vlot opgepakt worden (ik kan het zelf niet, ik ben ook maar een n00b :D )
 [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende