Pagina 1 van 15  [ 707 berichten ]
Offline orthello
Die hard
wo 20 okt 2010, 8:21 Bericht 

0.7
* google maps tab toegevoegd
* filter (hele lijst of alleen actueel)
* dag/nacht layout uitgaande van tijd + lokatie (berekening van de stand van de zon)
* scherm aan/uit (instellen of scherm uit mag gaan of aan moet blijven)
* schuif balken voor waarschuwing afstand en lijst update interval
* melding voor laatste update aangepast

edit gecko:
de 0.7 werkt niet meer. De 0.7.1 wel
FlitsNav4Android 0.7.1

Wat op- en aanmerkingen:
* Het filter voor actuele meldingen werkt alleen op het moment dat de lijst wordt bijgewerkt vanaf FlitsService. Stel je het vinkje dus anders in, dan moet je daarna nog even de lijst laten updaten via menu > update lijst
* Ik realiseer me dat de dag/nacht layout op dit moment wordt opgedrongen. Iets waar ik niet happy mee ben, maar wat ik door tijd gebrek nog even niet anders heb kunnen maken.
* Schuifbalken, vooral die voor de waarschuwing, maakt te kleine stapjes en is daarom nog priegelen.
* Melding voor laatste update is al beter, maar nog niet zoals het wezen moet. Bij een goede download van een lijst met 0 meldingen, beschouwd hij het nog steeds als een 'poging' terwijl het gewoon een valide update is.

Versie 0.8
...ga ik vooral besteden om layout achtige zaken te regelen (met name het eerste/kompas/radar scherm) en om wat onhebbelijkheden weg te werken.
De enige nieuwe functionaliteit die ik er in wil hebben in 0.8 is een 'icoon in de taakbalk' wat in Android taal een 'notification' heet.

Waarom even geen nieuwe functionaliteiten in 0.8?
Ik wil FlitsNav even consolideren zodat ik kan werken aan de gebruikerservaring en hem klaar kan maken om in de Android Market te zetten. Anders ben ik bang dat FlitsNav tot in de eeuwigheid in een beta fase blijft hangen en dat is zonde.
Offline Tweebel
Master
wo 20 okt 2010, 8:23 Bericht 
Mooi man, dank. Ga ik proberen.
Offline gabberhead
Master
wo 20 okt 2010, 8:28 Bericht 
orthello, zou je de .apk ook ongezipt online kunnen plaatsen? Dat vindt mijn HTC Desire wat prettiger 8)

Ik ben erg benieuwd naar de verbeteringen, ziet er veelbelovend uit. :thumb:
Offline orthello
Die hard
wo 20 okt 2010, 8:46 Bericht 

Ik ga nog eens kijken. Volgens mij was er iets mee als ik de .apk rechtstreeks aanbood.

Voor het installeren van de zip:
* Download de zip
* Deïnstalleer 0.6
* gebruik 'Astro' of 'ES File Explorer' om vervolgens de zip te openen en de apk installeren.

Als je Astro geïnstalleerd hebt voor je gaat downloaden pakt Astro de zip zelf al uit en vraagt of je wilt openen met de package manager. Dit is mijn lievelings manier.

Maar... zal in de loop van de dag de .apk ook even online zetten.
Offline lorat
Master
wo 20 okt 2010, 9:20 Bericht 
Ziet er goed uit! :thumb:
2 kleine puntjes:

1.) Op het moment dat gps uitstaat, wordt in flitsnav gewoon alle informatie weergegeven (afstand flitser, locatie op maps). Een waarschuwing voor geen gps signaal zou prettig zijn.

2.) Toen ik in de lijst met flitsers op update lijst klikte, sprong flitsnav na het updaten naar de google maps tab. Weet alleen niet of het aan de software lag, of aan mijn dikke vingers.
Offline dddddaaf
Eendagsvlieg
wo 20 okt 2010, 9:27 Bericht 

Prima werk wederom, orthello! Ik zal hem straks op de terugweg naar huis eens ten doop houden.
Offline gebruikersnaam
Respect
wo 20 okt 2010, 9:45 Bericht 

Zit er strak uit orthello.. compliment!
net ff opgestart. Googlemaps kaartje er in is ook leuk! vanmiddag ff testen op de terugweg!
Offline orthello
Die hard
wo 20 okt 2010, 9:47 Bericht 

Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de kaart en het kompas/radar scherm. De lijst is leuk, maar de kaart geeft veel sneller de informatie die ik zoek: "Kom ik van A naar B een flitser tegen?"
Offline gabberhead
Master
wo 20 okt 2010, 10:00 Bericht 
Dankzij je tips heb ik een fout opgespoord in de software op m'n Desire, dus ik kon nu wel de .zip gebruiken om te installeren :thumb:

Software ziet er goed uit, werkt lekker snel en redelijk intuitief.

Enige wens die ik nu zou hebben is een mogelijkheid om de lijst met flitsers te kunnen sorteren. Nu is het standaard op tijdstip van melden, maar sorteren op afstand en wegnummer zou ik best regelmatig willen gebruiken.
Offline Meeratne
Weet de weg
wo 20 okt 2010, 10:17 Bericht 

Hi Orthello, Ziet er goed uit en werkt prima. Dingen die me vanochtend opvielen (en jou waarschijnlijk ook wel opgevallen zijn):
- Het pijltje in de nachtmodus is wat onduidelijk.
- Het tabje met Google Maps werkt prima, maar onthoud niet de "volg mij" functie", wanneer je die aangevinkt hebt. Dus bij het volgende keer opnieuw starten moet ik het vinkje weer aanzetten. Kan natuurlijk ook een bewuste keuze zijn geweest.
- Wellicht moet het maps icoontje ook wat meer in de stijl van de andere icoontjes worden gedaan, hij valt er nu een beetje buiten.
- Ik zou de kilometeraanduiding tot de volgende melding niet fel groen maken, maar wellicht een wat minder in het oog springende kleur.
- Biedt de Googlemaps implementatie ook een nachtfunctie? (ik navigeer nooit met Googlemaps, dus ik zou niet weten of dat bijvoorbeeld daar wel bestaat).
- De applicatie lijkt wat zwaar te zijn voor mijn Desire.
- Wat ik zelf nog niet geprobeerd heb, dus sowieso even op de terugweg ga proberen (mits flitsers in de buurt): Springt het scherm bij een flitsmelding automatisch aan als je de uitschakelfunctie gebruikt?

Verder eigenlijk niets meer dan lof! Puike tool!
Offline orthello
Die hard
wo 20 okt 2010, 11:15 Bericht 

Pijltje was me inderdaad opgevallen. Nacht modus is in grote lijnen de layout van 'vroeger'... toen er nog geen pijltje was. :D

De 'volg mij' functie die uit gaat bij afsluiten is een soort van keuze geweest. Ik gebruik de kaart vooral om even te kijken of ik iets ga tegen komen. Dat is met 'volg mij' aan een beetje irritant want dan springt hij steeds terug naar waar ik ben. Vandaar dat hij uit staat bij het starten. Maar als de instelling moet worden opgeslagen is dat prima te doen hoor.

Het icoontje van maps is ook ruk, helemaal mee eens. Had zo snel even geen andere.

Het fel groen is ook een erfenis van vroeger. Het is inderdaad wat hard.

Maps kent geen nacht functie daar de 'tegels' van google maar in één versie worden gemaakt.

FlitsNav lijkt zwaar door.... Warmte ontwikkeling?
Na uitvoerig testen is flitsnav niet zwaarder gebleken dan een normale navigatie oplossing.

scherm springt NIET aan bij het naderen van een flitser.

Deze reactie komt misschien wat nors over. Ik ben gewoon even snel punts gewijs door je reactie heen gegaan. Sommige dingen heb ik zelf ook ervaren, andere dingen neem ik mee voor de toekomst.

op en aanmerkingen zijn altijd welkom. Het wordt uiteindelijk een app voor ons allemaal.
Offline oxje
Nieuwkomer
wo 20 okt 2010, 12:11 Bericht 

Ziet er weer goed uit, met name die nachtmodus lijkt me een verademing :)

Wat zijn de criteria voor de actuele meldingen? Ik zie nu nog flitslocaties van vanmorgen vroeg in de lijst staan en de dichtsbijzijnde flitser via het hoofdscherm is er eentje van 9:46. Ik heb de optie aangevinkt en update lijst gedaan, ook opnieuw starten van de app werkt niet

*edit* Hmm, nu ineens nog maar 5 flitsers in de lijst ipv 15, dat lijkt er meer op :)
Offline Meeratne
Weet de weg
wo 20 okt 2010, 12:23 Bericht 

orthello schreef:
Maps kent geen nacht functie daar de 'tegels' van google maar in één versie worden gemaakt.

Daar was ik al bang voor. Maakt ook niets uit verder hoor.

orthello schreef:
FlitsNav lijkt zwaar door.... Warmte ontwikkeling?
Na uitvoerig testen is flitsnav niet zwaarder gebleken dan een normale navigatie oplossing.

Ah, ik zie dat ik die zin niet afgemaakt heb (moet ook wat tussen de declarabele uren van mijn baas reacties doen enzo ;-) ). Waar ik het aan merkte was dat als ik Flitsnav had draaien en vervolgens op de applaucnher klikt hij veelal schokkerig lijkt te laden. Het is verder geen probleem, mag toch geen telefoon vasthouden onder het rijden ( :roll: ), maar het viel me gewoon op itt 0.6.

orthello schreef:
Deze reactie komt misschien wat nors over. Ik ben gewoon even snel punts gewijs door je reactie heen gegaan. Sommige dingen heb ik zelf ook ervaren, andere dingen neem ik mee voor de toekomst.

Nee hoor, komt op mij iig niet nors over. Ik probeer gewoon even mee te denken en ik blij te zien dat je er in ieder geval aandacht aan besteedt :-)
Offline hoevenpe
Pro
wo 20 okt 2010, 12:50 Bericht 

Mooi werk weer!

Is het wellicht een idee om ergens in dit draadje te stoeien met de UI? Ik zelf maak o.a. user interfaces voor mijn werk en wellicht dat er ook anderen zijn die hier een mening over hebben. Met wat screenshots en paint ideeen kunnen we misschien gezamelijk nog wat brainstormen voor de volgende versie? In het vorige draadje had ik al wat leuke ideeen zien langskomen.
Offline MRE
FS Weldoener!
wo 20 okt 2010, 12:51 Bericht 
Ziet er netjes uit. Installatie ging niet in 1x goed. De oude versie moet eerst handmatig verwijderd worden voordat de nieuwe erop gezet kan worden.
Offline orthello
Die hard
wo 20 okt 2010, 13:50 Bericht 

Mensen die een GUI ontwerp willen en kunnen maken zijn heel erg welkom!!! :honger:
Ik ben iemand van de techniek en die staan er om bekent niet erg uit te blinken in hun grafische/GUI ontwerp vaardigheden. :oops:
Als iemand zich helemaal op een GUI ontwerp wil storten grijp ik die hulp met twee handen aan.

Graag zie ik dan vier(!) ontwerpen die elkaar niet al te veel ontlopen.
1) dag - portrait
2) dag - landscape
3) nacht - portrait
4) nacht - landscape

En je krijgt van mij carte blanche voor de eerste ontwerpen. Ik zal daar vervolgens vanuit technische perspectief op schieten.
En anderen vanuit gebruikers perspectief. Het lijkt me leuk om van het GUI ontwerp echt een soort groeps activiteit van te maken.
Uiteraard wel met dien verstanden dat FlitsService er in te herkennen moet blijven.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 20 okt 2010, 14:30 Bericht 
Sticky.
Offline Colaboy
Nieuwkomer
wo 20 okt 2010, 14:55 Bericht 
Orthello,

Hartelijk dank voor versie 0.7!

Ik kan je melden dat versie 0.6 gisteravond op de Desire HD prima draaide!!! Dit was gelijk mijn eerst flitsnav voor Android ervaring (gebruikte hiervoor al een paar jaar de windowsmobile versie).

Een UITSTEKENDE applicatie hoor, complimenten!

Los van de paar dingetjes die al vaker gezegd/opgemerkt zijn wil ik toch graag de vrijheid nemen om er 1 nogmaals aan te stippen:

De notificatie van een nabije flitser is ECHT te ingetogen hoor!!! :D Gezien het wel of niet zien van deze melding het verschil kan maken tussen een prent van honderden euro's of niet vind ik dit echt een heel belangrijk punt.

Wat mij betreft mag je bij wijze van spreken zelfs de telefoon resetten naar factory defaults ofzo mocht dit een visueel spektakel opleveren :D :D :D .

Ik bedoel maar te zeggen: Volledig flitsend scherm, desnoods andere applicaties keihard killen om maar op de voorgrond te komen, etc, etc, etc: Het kan gewoon niet opvallend genoeg zijn wat mij betreft.

Maar nogmaals, zeer bedankt voor deze op dit moment al zeer volwassen applicatie! Ik noem het een 'lifesaver'!!!!

Groetjes,
Ramon
Offline orthello
Die hard
wo 20 okt 2010, 16:15 Bericht 

Laat ik dan in navolging van een eerdere post de GUI ontwerpers dan ook meteen de opdracht geven om een pop-up en/of ander soortige visuele waarschuwing te ontwerpen.

Dank voor alle complimenten! Het maakt dat ik dit met plezier voor jullie en mezelf doe.
Voor jullie omdat het inmiddels al wordt verheven tot 'lifesaver' en voor mezelf omdat het een mooi project is om me goed te verdiepen in het Android platform... wie weet wat voor leuke jobs het in de toekomst brengt.
Offline R0@DBL0CK
Eendagsvlieg
wo 20 okt 2010, 20:24 Bericht 

Plz, vergeef deze Noob deze domme vraag, maar wil je reeds bij voorbaat bedanken voor dit mooie werk...

Bij mijn vorige PDA had ik Flitsnav draaien i.c.m. TTN 7 (en dus Windows Mobile). Nu heb ik een Android-toestel (Samsung Galaxy S, erg fijn) en heb ik Navigon Mobilenavigator (v 2.5.1) geïnstalleerd en natuurlijk dus ook weer Flitsnav 0.7 beta.
Mijn vraag: werkt Android + Navigon met Flitsnav op dezelfde wijze als WM 6.5 + TTN 7 met Flitsnav ? Ik bedoel dan: krijg je ook een visuele waarschuwing met audio bij de meldingen van Flitsservice.nl ?

Nogmaals, wellicht is het een domme vraag en ik begrijp dat het een 'work in progress' is, maar als ik op Android met Navigon en FN dezelfde functionaliteit kan krijgen zou ik helemaal superblij worden...

En ja, ik heb gegoogled, maar kwam daar alleen berichten tegen uit 2006 (en dus waarschijnlijk op een OS als WM 5).

Ben benieuwd naar je antwoord en keep up the good work !
Offline MalibuMan
Nieuwkomer
wo 20 okt 2010, 21:58 Bericht 

Orthello, Allereerst hartelijk bedankt voor het werk dat je verzet hebt, in een heftige privesituatie. Chapeau!

Nachtmode is een verademing, ik rij veel 's nachts. Die was vandaag om 18:10 al aan wat gezien de hoeveelheid licht aan de vroege kant was, maar niet storend, ik vind het wel rustig voor de ogen. Mischien kan het dagscherm ook iets donkerder.
Actuele flitsers is een verademing, nu voel je je niet zo bedreigd met ~35 flitsers vermeld terwijl er eigenlijk maar 5 actief zijn.
Kaart is erg leuk, fijn dat het pinch-to-zoom heeft en niet +/- wat bijv. Myspeed doet. Icoontjes van flitsers zijn ook goed zichtbaar. Wel grappig (en niet storend) is dat als je veel inzoomt en "volg" hebt ingesteld, dat dan de auto met kikkersprongen vooruit springt over de route. het viel me trouwens op dat de kaart altijd portrait staat met het noorden boven. Zo gebruik ik hem ook, maar het zou wel mooier zijn als de kaart de rijrichting bovenaan heeft staan zoals navigatiesystemen dat ook doen.

Ik heb voor 0.8 of 0.9 buiten de UI finetuning 2 technische wensen:

1. Ook vaste palen en trajectcontroles (voor NL en BE) erin verwerken en 'automatisch' / makkelijk downloadbaar vanuit flitspaal.nl maken, dan kan Myspeed van mijn telefoon af. Het is een beetje onzin om 2 applicaties met overlappende doelen te moeten draaien.

2. Wegrichting op gescheiden rijbanen erin verwerken. Op een provinciale weg maakt het niet uit of een flitser op- of afgaand staat opgesteld, die pakt gewoon beide rijbanen. Op een echte snelweg (N en A) wil je geen alarm wanneer er op de andere rijrichting geflitst wordt want daar heb je geen last van. MySpeed maakt het nog bonter, als je daar over een viaduct rijdt en op de weg onder je die haaks op de rijrichting staat en 5 meter lager staat een flitser dan gaat hij af. Bijvoorbeeld op de N2 bij Eindhoven, voor de vaste flitsers op de Aalsterweg. Mischien is dit te implementeren met een icoontje dat bestaat uit een flitser/snelheidsbord/roodlichtcamera met een pijl in de richting waarin er geflitst wordt, a la het tekentje voor het mannelijke geslacht met de pijl parallel aan de flitsrichting.

Nog een klein puntje, op het "Over Flitsnav" scherm staan de namen Ronald en Frank, mis ik daar jouw naam of heet jij zo?
Offline gebruikersnaam
Respect
wo 20 okt 2010, 22:04 Bericht 

MalibuMan schreef:
MySpeed maakt het nog bonter, als je daar over een viaduct rijdt en op de weg onder je die haaks op de rijrichting staat en 5 meter lager staat een flitser dan gaat hij af. Bijvoorbeeld op de N2 bij Eindhoven, voor de vaste

vlg mij is dit bij flitsnav ook het geval, paar keer gehad op viaduct A28 / A37 bij hoogeveen. Ik vind dit eigenlijk niet storend, wegnr staat er bij, en een gewaarschuwd mens telt voor 2 :wink:

denk dat dit lastig te implementeren is?

Vanmiddag op de terugweg ff getest, applicatie draait goed. alleen nog geen flitser tegengekomen.!!
Offline orthello
Die hard
wo 20 okt 2010, 22:07 Bericht 

Flink verhaal. Ga ik een ander moment dieper op in.
Te vroeg in nacht modus en te laat in dag modus voel mijn ook op. Er zit etten reken som achter die de hoogte van de zon berekend. Ik heb nu 0 als schakel punt. Ik denk dat ik daar maar even mee ga spelen. -5 maar eens proberen.

Ronald is inderdaad mijn echte naam. Nooij de achternaam. Heb daar nooit echt een geheim van gemaakt. In de android markt zou hij ook zichtbaar worden als flitsnav daar komt te staan. Er is nu één andere app te vinden onder die naam.
Offline 506tuffer
Pro
wo 20 okt 2010, 22:17 Bericht 
Daarom kon ik hem niet vinden op de market..
En ik maar denken dat
Werd vanmorgen helemaal blij toen ik zag dat er een link stond in het 0.6beta topic :lol:
En dan nog het 'geluk' hebben een flitser tegen te komen ook.. O:)

Maps is errug leuke optie, waarvoor dank!

:respect:
Offline CRXed
Pro
wo 20 okt 2010, 22:57 Bericht 
R0@DBL0CK schreef:
Mijn vraag: werkt Android + Navigon met Flitsnav op dezelfde wijze als WM 6.5 + TTN 7 met Flitsnav ? Ik bedoel dan: krijg je ook een visuele waarschuwing met audio bij de meldingen van Flitsservice.nl ?

Ja, je krijgt een audio waarschuwing en een klein popup (waar nog aan gewerkt gaat worden zoals je kunt lezen) dat er een flitser aan zit te komen (als FN op de achtergrond draait) en een audio waarschuwing en de groene balk die naar oranje en rood verkleurt als FN op de voorgrond draait.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 20 okt 2010, 23:00 Bericht 
MalibuMan schreef:
Wegrichting op gescheiden rijbanen erin verwerken. Op een provinciale weg maakt het niet uit of een flitser op- of afgaand staat opgesteld, die pakt gewoon beide rijbanen. Op een echte snelweg (N en A) wil je geen alarm wanneer er op de andere rijrichting geflitst wordt want daar heb je geen last van.

We doen niets met rijrichting. We houden niet per melding bij welke koers er gereden zou kunnen worden. gewoon beide kanten houden, want ze zouden wel eens 2 kanten kunnen staan.

Verder blijf ik erbij niet teveel gecompliceerd te maken, want je maakt het je zelf onnodig moeilijk als er ooit iets veranderd.
Offline CRXed
Pro
wo 20 okt 2010, 23:01 Bericht 
orthello schreef:
Laat ik dan in navolging van een eerdere post de GUI ontwerpers dan ook meteen de opdracht geven om een pop-up en/of ander soortige visuele waarschuwing te ontwerpen.

Heb je de Windows versie wel eens gebruikt? De WM versie komt vanzelf op de voorgrond bij de waarschuwingen en ging ook nog beeldvullend knipperen.
Dat zou wat mij betreft de beste optie zijn, omdat je dan gelijk de afstand af kunt blijven lezen hoe ver je er nog vandaan bent!
Al het andere is op dat moment onbelangrijk :devil:

Al eventjes kunnen testen, werkt super! :respect:
Al m'n resterende puntjes zijn hierboven ook al genoemd.
Offline 506tuffer
Pro
wo 20 okt 2010, 23:03 Bericht 
CRXed schreef:
Heb je de Windows versie wel eens gebruikt?

Het staat me bij dat die ook van ronsoft kwam?
Offline Sanderrr
Laat zich horen
do 21 okt 2010, 7:48 Bericht 

De Windows Mobile versie 3.5 gaat inderdaad orangje knipperen als je op een bepaalde afstand bent, en rood knipperen als je heel dichtbij bent (500m bijvoorbeeld) en die functie vind ik onmisbaar omdat het geluid niet altijd opvalt (ivm de radio). Tevens de reden waarom ik nog steeds 3.5 gebruik en niet 4, want daar zit die functie niet meer in.

Vraagje over de resolutie: Ik wordt helemaal geschrift van mijn uitvallende HTC Touch2 en wil de stap naar Andriod maken. Wil echter niet teveel geld uitgeven want het is maar een telefoon en die moet kunnen bellen, SMSen en mij voor flitsers waarschuwen :) Ik heb nu de Samsung Galaxy Apollo i5800 op het oog, enig nadeel is dat deze slechts een 240x400 scherm heeft...gaat dit lukken icm Flitsnav?
Offline orthello
Die hard
do 21 okt 2010, 8:49 Bericht 

@MalibuMan

De kikker sprongen zijn een logisch gevolg van de manier waarop GPS zijn positie door geeft. Dat is namelijk elke seconde. Navigatie oplossingen die vloeiend bewegen maken in de tussen liggende stukken gebruik van (lineaire) interpolatie. Een beetje schijnwerkelijkheid dus. Overigens gaat de gewone Google Maps ook met kikker sprongen als je zo ver inzoomt.

Rotating map kan volgens mij wel als je Google Maps op de gewone computer in de browser bekijkt. Maar dat is nog wel experimenteel. Of de Google Maps API in Android deze mogelijkheid al biedt weet ik eerlijk gezegd niet. Maar gezien de experimentele fase waarin het zich op de normale desktop/laptop bevindt, verwacht ik het niet. Daarbij komt dat ik nog steeds tegen het 1.6 platform aan zit te schrijven omdat ik wil dat flitsnav op zoveel mogelijk Android devices kan werken. Stel dat de rotating map wel in de maps api van Android 2.2 zou zitten en ik deze ook daadwerkelijk zou gebruiken, dan kunnen alleen android 2.2(+) gebruikers flitsnav gebruiken. Dat lijkt me op dit moment (nog) geen goede keus. Het is dus geen gek idee, maar reken er voorlopig nog niet op dat er een rotating map in flitsnav zal zitten.

Rijrichtingen kan ik wel iets mee, maar niet alles. Als op basis van afstand verloop en richting verloop van een locatie (overduidelijk) blijkt dat deze op een andere weg bevind kan ik hem negeren. Het vervelende van deze manier is echter dat je een (behoorlijke) fout marge introduceert. Flitsers die net na een bocht staan bijvoorbeeld, worden hierdoor de blinde vlek van FlitsNav. Omdat gezien het richtingsverloop hij steeds verder naast je komt en dus op basis hiervan in eerste instantie op een kruisende weg lijkt te staan. Maar op het laatste moment draait hij voor je en blijkt hij wel relevant te zijn. FlitsNav merkt dat pas op het moment dat je halverwege de bocht bent. Veel te laat dus. Gevolg: veel te late waarschuwing. En juist en flitser net na een bocht wil je zo vroeg mogelijk voor gewaarschuwd worden, juist omdat je deze met het blote oog niet kan zien. Mocht niet helemaal duidelijk zijn wat ik bedoel, zeg het me dan even, dan maak ik wat wat tekeningetjes waarin ik het probeer te illustreren.

FlitsNav heeft geen digitaal kaartmateriaal. De kaarten van Google Maps zijn ook niets anders dan plaatjes en kunnen derhalve niet worden beschouwd als digitaal kaartmateriaal. FlitsNav is daarom ook niet in staat om te bepalen op welke weg je rijdt en op basis hiervan te bepalen welke locaties relevant voor je zijn. De enige houvast die flitsnav heeft is GPS coördinaat, snelheid, rijrichting en afstand en richting tot elke flitslocatie. Dit is te weinig om te filteren. Ook MySpeed heeft deze beperking en maakt het daarom zo bont. Dit is eigenlijk ook de reden waarom ik nog gaan vaste flitslocaties van flitspaal.nl importeer. Vooral de locaties onder/op/bij viaducten, kruisingen en parallelwegen gaan dan zorgen voor veel onnodige waarschuwingen. Op den duur eerder irritant dan een toevoeging.
Al die valse meldingen is ook wat je niet prettig vind aan MySpeed begrijp ik?
Offline MRE
FS Weldoener!
do 21 okt 2010, 9:03 Bericht 
Gister even getest en 2 flitsers tegen gekomen, die op de A28 bij Harderwijk en die op de A27 bij Hilversum. Ik had Navigon 3.5 op de voorgrond draaien en FN 0.7 op de achter grond op een HTC Desire. Ik kreeg netjes de waarschuwingen, zowel met geluid als met beeld. Alleen de popupjes zijn net iets te klein om te lezen. Op het moment dat je halverwege bent met lezen, is de popup al weg.

Is er een mogelijkheid om een instelling te maken hoe lang je de waarschuwing wilt hebben ? Of gaat dat niet werken met de waarschuwingstijd die in gesteld is. Ik heb hem op de standaard 60 seconden staan. Kan me voorstellen dat wanneer iemand dat heel kort heeft staan de pop ups kunnen overlappen.

Verder werkte het gewoon goed.
Offline orthello
Die hard
do 21 okt 2010, 9:23 Bericht 

De popup (in Android termen: TOAST) gaat aan gewerkt worden. Die zijn ook te klein om snel te kunnen lezen.
De tijd die hij blijft staan kent maar twee smaken. LENGTH_SHORT en LENGTH_LONG. Wat KORT en wat LANG dan precies is, bepaalt Android. Ik kan je vertellen dat ik op dit moment gebruik maak van..... LANG :duh:

Maar ik moet daar ook tegelijk bij zeggen dat het ook gewoon een standaard toast is. Terwijl daar best nog wel het een en ander te customizen valt. Zoals een langere weergave tijd en een dismiss button om hem voortijdig zelf weg te drukken. Nog genoeg mogelijkheden om er wat moois van te maken.
Offline Redlin
Pro
do 21 okt 2010, 9:27 Bericht 
Wat een gaaf product is dit toch. Ik ben wel blij dat het wiite achtergrondje weg is. Dit scheelt irri bij nacht.

:honger: :lol:
Offline orthello
Die hard
do 21 okt 2010, 9:59 Bericht 

Sanderrr schreef:
Ik heb nu de Samsung Galaxy Apollo i5800 op het oog, enig nadeel is dat deze slechts een 240x400 scherm heeft...gaat dit lukken icm Flitsnav

Resolutie zou op zich geen probleem hoeven zijn. Android kan zelf schalen. Het is vooral de breedte/hoogte verhouding die onder Android bepalend is. 480 X 800 of 240x400 zou dus geen probleem op moeten leveren. Het is de fysieke afmeting die op dat moment gaat tellen. 3,7 inch versus 3,2 inch. Dat betekent dat alles voor het menselijk oog, en gemeten met een liniaal, zo'n 15% kleiner is.

Maar ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat FlitsNav kwa GUI nog heel veel beter moet. Op dit moment is het niet meer dan een verzameling textboxjes met wat kleurtjes en lettergrotes. In de praktijk blijkt dit voor de meeste mensen redelijk te werken. In het ergste geval valt de indicatie pijl, die de richting van de dichtstbijzijnde flitslocatie aangeeft, van het scherm. De meeste kunnen daar, gezien de beta fase, nog mee leven. Maar daar moet echt wel iets aan gaan gebeuren. Vandaar dat ik de volgende beta helemaal in het teken wil stellen van de GUI. Zowel de indeling als het ontwerp. De pijl indicator staat op dit moment gewoon even snel onder aan het scherm gekwakt. Maar die zou eigenlijk onderdeel uit moeten maken van de afstand indicator. Denk bijvoorbeeld aan een soort windroos met daarin de afstand. Mooi geïntegreerd en minimaal ruimte gebruik voor twee stukken informatie.

klein voorbeeldje voor het idee/inspiratie:
Afbeelding Afbeelding
Offline Bart1981
Eendagsvlieg
do 21 okt 2010, 10:12 Bericht 

Even een kort berichtje omdat ik vind dat als je iets gaat proberen daar ook wel een bedankje vanaf kan. Bij deze. Op wm altijd met veel plezier flitsnav gebruikt en nu dus ook voor Android. Top! Keep up the good work. Zal met veel interesse dit topic blijven volgen. Heb het programma zelf nog niet uitgeprobeerd maar dat komt zaterdag as wel.
Offline Freddy
Master
do 21 okt 2010, 10:20 Bericht 
orthello schreef:
Maar ik moet daar ook tegelijk bij zeggen dat het ook gewoon een standaard toast is. Terwijl daar best nog wel het een en ander te customizen valt. Zoals een langere weergave tijd en een dismiss button om hem voortijdig zelf weg te drukken. Nog genoeg mogelijkheden om er wat moois van te maken.

En is het niet een optie ipv een toast gewoon de hele applicatie naar voren laten komen zoals?
Offline Rens
Die hard
do 21 okt 2010, 10:42 Bericht 

Freddy schreef:
En is het niet een optie ipv een toast gewoon de hele applicatie naar voren laten komen zoals?

Liever niet, had daar een hekel aan @ windows versie. Handmatig terugschakelen, navigatie plots weg, etc.
Offline spooksloper
Laat zich horen
do 21 okt 2010, 11:24 Bericht 
radardroid doet een beeldvullend plaatje van de op dat moment max snelheid laten zien. zoiets zou perfect zijn.
Afbeelding

dit dus, duidelijker kan niet :)
Offline orthello
Die hard
do 21 okt 2010, 11:30 Bericht 

Ik ga FlitsNav niet gedwongen naar voren halen. Precies om de reden die Rens al aangeeft.
Het scherm aan zetten als deze uit staat zie ik wel zitten, maar andere apps naar de achtergrond dwingen om flitsnav naar voren te halen vindt ik not done. Een aangepaste toast moet net zoveel informatie kunnen geven. De toast van radardroid is zo verkeerd nog niet maar.......

spooksloper schreef:
plaatje van de op dat moment max snelheid

...... FlitsNav beschikt niet over de Vmax die ter plaatsen geldt.
Radardroid kan dat wel omdat bij vaste flitslocaties de Vmax wordt meegegeven.
Offline spooksloper
Laat zich horen
do 21 okt 2010, 11:35 Bericht 
dat snap ik orthello, zeg natuurlijk niet dat je dit zo 1 op 1 moet kopiëren :) maar een dergelijk formaat toast met een filtser icoon zal al een hoop schelen :)
Offline deechte
Pro
do 21 okt 2010, 11:39 Bericht 
Rens schreef:
Freddy schreef:

Liever niet, had daar een hekel aan @ windows versie. Handmatig terugschakelen, navigatie plots weg, etc.

Heb ik ook liever niet. Dat is inderdaad een minpunt van de WM Flitsnav versie van Gecko. Soms ben je druk bezig met een ander programma en wil je dat niet helemaal uit beeld hebben. Een pop-up is mooier. Misschien zou het gedrag nog verschillend kunnen zijn tussen een mobiele controle en een vaste controle (wanneer die functionaliteit er ooit in komt).

Mijn complimenten voor de software Ronald! En ontzettend leuk om te zien dat jij graag verbeteringen en suggesties van gebruikers verwerkt om het programma nóg beter te maken! Voor mij is WinMo bijna verleden tijd, de Desire HD is onderweg :honger:
Offline Mark640
Die hard
do 21 okt 2010, 11:56 Bericht 
Allereerst, Orthello, dank voor alle moeite die je hier in wilt steken! :thumb:

In het FlitsNav 0.6 topic werd al gesproken over FlitsNav in combinatie met Sygic 8.14, dat Sygic dan ontzettend traag ging reageren na een tijdje.

Dat is met de 0.7 FlitsNav nog net zo heb ik zojuist gemerkt.

Nogmaals, ik vermoed eerder een probleem in Sygic, omdat een eerdere versie van Sygic geen probleem geeft met FlitsNav 0.6, dus er met iets by Sygic gewijzigd zijn.

Dit trouwens alleen ter info, het is vervelend, maar niet onoverkomelijk, en ik wacht dus op een update voor Sygic... ;)
Offline Sanderrr
Laat zich horen
do 21 okt 2010, 12:39 Bericht 

Overigens denk ik dat de indicatiepijl qua layout wel eens voor problemen kan zorgen, en eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde van die pijl totaal niet... Zodra ik de 5800 binnen heb zal ik Flitnav installeren en mijn feedback geven, tevens zal ik eens nadenken over de layout, maar dat zullen dan alleen ideen met behulp van Paint oid worden, dan mag een echte expert zeggen of het realistisch is ;-)
Offline Sandeman
FS medewerker
do 21 okt 2010, 12:42 Bericht 
Sanderrr schreef:
eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde van die pijl totaal niet...

:nah:
Offline Martijn
FS Webmaster
do 21 okt 2010, 12:47 Bericht 
Mark640 schreef:
In het FlitsNav 0.6 topic werd al gesproken over FlitsNav in combinatie met Sygic 8.14, dat Sygic dan ontzettend traag ging reageren na een tijdje.

Dat is met de 0.7 FlitsNav nog net zo heb ik zojuist gemerkt.

Nogmaals, ik vermoed eerder een probleem in Sygic, omdat een eerdere versie van Sygic geen probleem geeft met FlitsNav 0.6, dus er met iets by Sygic gewijzigd zijn.

Dit trouwens alleen ter info, het is vervelend, maar niet onoverkomelijk, en ik wacht dus op een update voor Sygic...

Bedoel ik... Volgende maand komt er weer een nieuw pakketje en wil iemand daar ook een koppeling mee.
Offline Sandeman
FS medewerker
do 21 okt 2010, 12:56 Bericht 
Volgens mij heb ik die aangemeld..
Het ging mij niet specifiek om de combinatie van apps (zeker geen koppeling!) maar wel dat er dus kennelijk iets is wat niet lief samen speelt.
Dat "iets" kan misschien ook wel optreden bij andere apps, als dat zo is (is niet zo, maar dat wisten we toen nog niet) dan is het wel belangrijk om daarnaar te kijken.
Offline orthello
Die hard
do 21 okt 2010, 13:17 Bericht 

De indicatie pijl is in het verleden om gevraagd door diverse mensen.
Ik zelf gebruik hem ook niet. :wink: Ik heb flitsnav altijd met het scherm uit onder de radio liggen.
Zodra hij begint te piepen is het vroeg genoeg om er even op te kijken.

Hoe ik flitsnav gebruik tijdens normaal dagelijks gebruik?? (dus als ik niet aan het testen ben)
* Ik zet FN aan.
* Kijk even snel op de kaart of ik iets zie staan langs de route die ik ga rijden, en zo ja, waar.
* Kijk nog even in de lijst of er nog relevante meldingen zijn waar geen GPS coordinaten van bekent zijn.
* Zet flitsnav terug in het eerste scherm.
Scherm uit en hup, in het vakje onder de radio.

Als hij de eerste keer piept wordt ik alert maar doe nog helemaal niets. (Dat is 60 seconden voor ik de locatie passeer)
Bij de tweede piep zet ik het scherm aan en kijk even naar de exacte melding. (Dat is 30 seconden voor ik de locatie passeer)
Afhankelijk van de melding en mijn snelheid ga ik bij de derde waarschuwing van het gas (nog 15 seconden de tijd om snelheid aan te passen)
Zodra ik de locatie voorbij ben gaat het scherm weer uit en de telefoon weer in het bakje onder de radio.

Lijst gebruik ik niet.
Kaart juist weer wel.
Richting indicator gebruik ik niet.
Toast alleen als ik met navigatie rijd. Maar dat is eigenlijk zeer zelden omdat ik vooral veel vaste trajecten rij. En als ik dan met navigatie rij dan alleen de laatste stukjes vanaf de snelweg naar de eindbestemming. (en op de terugweg het eerste stuk naar de snelweg toe ;) )
Offline deechte
Pro
do 21 okt 2010, 13:57 Bericht 
Ik gebruik de pijl (nu nog in WinMo) wel degelijk en ben er erg blij mee. Altijd spannend of je de flitser gaat passeren of niet.... :[
Offline CRXed
Pro
do 21 okt 2010, 22:32 Bericht 
Hebben jullie ook in de kaart-tab, als je kiest voor "Volg mij" dat hij af en toe kwijt is waar je bent? Dan zie je heel de map even een stuk verschuiven en dan weer terug naar waar je bent.
Zou dit ook te maken hebben met hetzelfde fenomeen dat je bij je snelheid opeens streepjes zit? Want dat is er ook nog steeds.
Offline 506tuffer
Pro
do 21 okt 2010, 22:39 Bericht 
Mark640 schreef:
en ik wacht dus op een update voor Sygic...

Waarom geen downgrade? draai sygic 8.06 met 2010 kaarten en flitsnav op een Desire.. Alles :thumb:
 [ 707 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende