Pagina 1 van 2  [ 58 berichten ]
Offline Mess
Pro
ma 09 jan 2012, 19:15 Bericht 
Een nieuwe versie van FlitsNav voor Windows Phone 7 :), dus een nieuw topic.
De bèta testers hebben een mailtje ontvangen met de URL naar de app.

Er zijn nog plaatsen over, dus mocht je hem ook al willen testen, stuur een mailtje met vermelding van het Live ID waarmee je op je telefoon bent aangemeld naar flitsnav AT flitsservice PUNT com.
We vragen je wel om bugs die je vindt hier te melden zodat de app verbeterd kan worden en z.s.m. naar het grote publiek uitgerold kan worden.

Vragen over de app kunnen hier ook worden gesteld, deze zullen z.s.m. door o.a. mij (de ontwikkelaar van deze app) en Sandeman worden beantwoord.

Voor vragen, opmerkingen of nieuws over FlitsNav kan je ons ook volgen op Twitter: @FlitsNav.

Huidige functionaliteiten:
- Bij opstart lijst ophalen van actuele flitslocaties en files
- App werkt met vaste palen en mobiele flitslocaties
- Dashboard toont huidige snelheid
- Dashboard toont afstand tot dichtstbijzijnde locatie
- Dashboard toont kompas met richting tot dichtstbijzijnde locatie
- Dashboard toont indien mogelijk HMP paal
- Dashboard toont type controle
- Dashboard toont totaal aantal flitsers
- Dashboard toont aantal min. sinds update
- Lijst toont de actuele flitslocaties, gesorteerd op afstand tot huidige locatie
- Lijst toont de actuele files
- Periodiek wordt de interne lijst met flitsers en files geüpdate
- Via de knop download op de Application Bar (onderaan de app) kan handmatig een nieuwe lijst opgehaald worden
- Bij naderen van een flitslocatie krijg je een waarschuwing te horen
- Bij naderen van een flitslocatie kleurt de ‘kompas’ naar geel en dan rood
- Kaart toont flitslocaties
- Flitsservice.nl voicemail kan gebeld worden d.m.v. knop op de Application Bar
- Beperkt blikveld mogelijk, huidige instelling wordt getoond op dashboard
- Landscape modus mogelijk
- Instellingenscherm met:
- Updatefrequentie (in minuten)
- Vaste flitspalen aan/uit

Bekende problemen:
- de pins op de map staan in landscape modus niet goed.
- swypen tussen pagina's gaat trager naarmate er meer flitsers en/of files in de lijstjes staan.
- waarschuwingsproces bij naderen en afrijden van flitser niet optimaal (qua kleuren van het kompas en waarschuwingstoon).
- vaste flitspalen worden niet online ververst.

Wijzigingen sinds vorige versie (zo ongeveer :roll:)
- de kaart is niet meer te verplaatsen of in te zoomen. Dit omdat de normale gebruikersinterface (switchen van pagina's) teveel last had van de kaart. Ik heb geprobeerd om bij een enkele tap-beweging de kaar te laten popuppen, waarna je kan pannen en zoomen (en wellicht een flitser kan tappen waarna je meer informatie ziet). Dit lukte niet direct, maar zal wel mogelijk zijn lijkt me. Staat op de todo lijst.
- foutmeldingen bij het verversen van de applicatie data (mobiele flitsers en files) afgevangen. Als er nu geen internetverbinding is zal hij 3 keer opnieuw proberen en daarna melden dat er geen internetverbinding is.
- De titel van de app op de Tile is nu "FlitsNav" ipv "Flitsservice.nl FlitsNav" want dat paste niet.
- Uitlijning etc. van de items op het dashboard aangepast (in Portrait en Landscap modus)
- GPS status tekst ingekort.
- Vaste palen uit de lijst met flitsers.
- 'over flitsservice.nl flitsnav' schermpje mooi gemaakt.

Zoals je ziet is de blikveld functionaliteit even uit de app gehaald. Geen nood, die zal in de een van de volgende major releases verwerkt zijn!

De huidige versie is 0.7.2

Feedback graag in de reacties hieronder..
Happy testing!

Laatst bijgewerkt door Mess op di 10 jan 2012, 0:37, in totaal 2 keer bewerkt
Offline Meeratne
Weet de weg
ma 09 jan 2012, 19:25 Bericht 

Gelijk geinstalleerd. Goed om te zien dat de vaste flitspalen niet meer in het flitsoverzicht voor komen!

Het scrollen tussen de schermen gaat nu wel een heel stuk langzamer tov de vorige versie (Lumia 800, btw).

Wat zijn verder nog de veranderingen (of lees ik eroverheen)?
Offline R.Schuit
Weet de weg
ma 09 jan 2012, 21:15 Bericht 

Net geïnstalleerd en het volgende valt op:

-Je kan de afstand van melding / detectie niet meer instellen op hoeveel meter staat die nu? ik vond dit persoonlijk wel een handige instelling
-Jammer genoeg kunnen we nog niet zelf kiezen van welke landen we de vaste flitskasten willen zien / installeren
-We kunnen de kaart niet meer inzoomen, de kaart hoefde op zich niet maar is wel handig om een globaal overzicht te krijgen, en dan vind ik de zoom functie wel weer handig
- Jammer van de Windows Phone zonder crack is dat de applicatie niet op de achtergrond kan draaien en je dus eigenlijk een holder moet hebben om de telefoon in te doen

Verder mooie applicatie
Offline blackevil
Master
ma 09 jan 2012, 21:34 Bericht 
In de vorige versie heb ik 3x een foutmelding gehad, welke ook naar de ontwikkelaar gestuurd zou zijn.

het is voor mij echter totaal onbekend waardoor deze foutmelding kwam, het was ook niet bepaald dat er iets misliep ofzo.
Offline Allard86
Nieuwkomer
ma 09 jan 2012, 22:26 Bericht 

Nieuwe geinstalleerd. De oude hoeft er perse niet eerst vanaf gehaald te worden, je kan de oude duidelijk herkennen als hij opgestart is; er staat namelijk Flitsservice.nl FlitsNav Beta 0.6. De nieuwe heet Flitsservice.nl FlitsNav.

Mooi dat de vaste palen inderdaad niet meer worden weergegeven in de lijst, dit zorgde voor een hoop vertraging. De instelling van hoever er een melding gegeven moet worden mist inderdaad, dat is wel jammer.

Misschien een tip voor in de toekomstige versie, als je weer kan zoomen op de kaart, dat je de flitsers kan aantikken en je dan ook ziet welke dat is.

Verder werkt de App prima!

Gisteren alleen met de oude versie 2 foutmeldingen gekregen, eentje om +/- 7.23 en een om +/- 7.39. Nog binnen gekregen?
Offline Mess
Pro
di 10 jan 2012, 0:31 Bericht 
Meeratne schreef:
Het scrollen tussen de schermen gaat nu wel een heel stuk langzamer tov de vorige versie (Lumia 800, btw).

Ik begrijp niet waarom dat zou zijn.. Vergelijk je wel twee situaties met elkaar met ongeveer evenveel flitsers? Ik merkte vanmiddag namelijk ook dat ie erg traag scrollt met een groot aantal flitsers, maar zojuist met slechts enkele flitsers is ie erg vlot. Laten we dat even in de gaten houden en kijken of dit de enige boosdoener is: het aantal flitsers. Dan moeten we daar maar eens wat op verzinnen..

Meeratne schreef:
Wat zijn verder nog de veranderingen (of lees ik eroverheen)?

Om eerlijk te zijn is het ontwikkelproces daar iets te chaotisch voor om dit exact bij te houden :roll:.. Maar ik zal mijn best doen:
- de kaart is niet meer te verplaatsen of in te zoomen. Dit omdat de normale gebruikersinterface (switchen van pagina's) teveel last had van de kaart. Ik heb geprobeerd om bij een enkele tap-beweging de kaar te laten popuppen, waarna je kan pannen en zoomen (en wellicht een flitser kan tappen waarna je meer informatie ziet). Dit lukte niet direct, maar zal wel mogelijk zijn lijkt me. Staat op de todo lijst.
- foutmeldingen bij het verversen van de applicatie data (mobiele flitsers en files) afgevangen. Als er nu geen internetverbinding is dan meldt de app dit en geeft hij geen foutmelding. In de volgende versie zal hij stilletjes een keer of 3 opnieuw proberen alvorens te melden dat er geen internetverbinding is.
- De titel van de app op de Tile is nu "FlitsNav" ipv "Flitsservice.nl FlitsNav" want dat paste niet.
- Uitlijning etc. van de items op het dashboard aangepast (in Portrait en Landscap modus)
- GPS status tekst ingekort.
- Vaste palen uit de lijst met flitsers.
- 'Over flitsservice.nl flitsnav' schermpje mooi gemaakt.
R.Schuit schreef:
-Je kan de afstand van melding / detectie niet meer instellen op hoeveel meter staat die nu? ik vond dit persoonlijk wel een handige instelling
-Jammer genoeg kunnen we nog niet zelf kiezen van welke landen we de vaste flitskasten willen zien / installeren
-We kunnen de kaart niet meer inzoomen, de kaart hoefde op zich niet maar is wel handig om een globaal overzicht te krijgen, en dan vind ik de zoom functie wel weer handig
- Jammer van de Windows Phone zonder crack is dat de applicatie niet op de achtergrond kan draaien en je dus eigenlijk een holder moet hebben om de telefoon in te doen

Afstand komt binnenkort in het instellingenscherm.
Vaste flitspalen zijn BeNeLux en worden momenteel ingeladen vanuit het meest recente OV2 bestand van Flitspaal.nl. Wanneer we bij FS de Flitspaal.nl diensten over hebben genomen zal het mogelijk worden via internet de gewenste flitspalen op te halen.
(Beperkt) inzoomen kaart komt wel weer terug.
Je hoeft de telefoon niet per see in een holder te doen, als ie op de voorgrond staat blijft ie gewoon aan en meldt hij. Maar een holder is zeker een goed idee, veel makkelijker en veiliger (!) in gebruik. Dat de app niet in de achtergrond kan draaien vind ik ook ERG jammer. Wellicht in de toekomst..

blackevil schreef:
In de vorige versie heb ik 3x een foutmelding gehad, welke ook naar de ontwikkelaar gestuurd zou zijn. Het is voor mij echter totaal onbekend waardoor deze foutmelding kwam, het was ook niet bepaald dat er iets misliep ofzo.

Dit kwam vermoedelijk omdat je tijdelijk geen internetverbinding had. Ik vang die foutmeldingen nu netjes op.

Allard86 schreef:
Nieuwe geinstalleerd. De oude hoeft er perse niet eerst vanaf gehaald te worden, je kan de oude duidelijk herkennen als hij opgestart is; er staat namelijk Flitsservice.nl FlitsNav Beta 0.6. De nieuwe heet Flitsservice.nl FlitsNav.
Mooi dat de vaste palen inderdaad niet meer worden weergegeven in de lijst, dit zorgde voor een hoop vertraging. De instelling van hoever er een melding gegeven moet worden mist inderdaad, dat is wel jammer.
Misschien een tip voor in de toekomstige versie, als je weer kan zoomen op de kaart, dat je de flitsers kan aantikken en je dan ook ziet welke dat is.
Verder werkt de App prima!
Gisteren alleen met de oude versie 2 foutmeldingen gekregen, eentje om +/- 7.23 en een om +/- 7.39. Nog binnen gekregen?

Ja, okay in de app zelf herken je ze, maar niet in je applijst ;).
Ik zie inderdaad een melding om 7.39, dat was een NotSupportedException (zonder verdere informatie).. Mocht je in de huidige versie nog een echte foutmelding krijgen die opgestuurd wordt, laat me even weten hoe laat en bij wat voor omstandigheden deze ontstond (hoe meer info hoe beter :)).
Offline Sandeman
FS medewerker
di 10 jan 2012, 7:09 Bericht 
sticky
Offline Meeratne
Weet de weg
di 10 jan 2012, 9:49 Bericht 

Mess schreef:
Ik begrijp niet waarom dat zou zijn.. Vergelijk je wel twee situaties met elkaar met ongeveer evenveel flitsers? Ik merkte vanmiddag namelijk ook dat ie erg traag scrollt met een groot aantal flitsers, maar zojuist met slechts enkele flitsers is ie erg vlot. Laten we dat even in de gaten houden en kijken of dit de enige boosdoener is: het aantal flitsers. Dan moeten we daar maar eens wat op verzinnen..

Ik denk dat het hem daar in zit, ja, want vanochtend was er niks aan de hand (0 flitsers :lol: ), hoewel er gister ook maar 17 stonden.

BTW, wat is de verdere wensenlijst? Of is het nu zaak om bugs te pletten (inclusief bovenstaande) voor de final release?
Offline Mess
Pro
di 10 jan 2012, 10:22 Bericht 
Meeratne schreef:
BTW, wat is de verdere wensenlijst? Of is het nu zaak om bugs te pletten (inclusief bovenstaande) voor de final release?

Bugs wegwerken inderdaad. Wellicht hier en daar nog wat kleine zaken toevoegen. Na de publieke release verder met features toevoegen :biertje:!
Offline Meeratne
Weet de weg
di 10 jan 2012, 11:11 Bericht 

Ik vind BTW de uitlijning stukken beter zo :thumb:
Offline Mess
Pro
di 10 jan 2012, 11:43 Bericht 
Meeratne schreef:
Ik vind BTW de uitlijning stukken beter zo :thumb:

Mooi! Ben zelf wel een aardige pietje precies wat dat betreft :roll:, dus als je nog wat ziet, laat het weten!
Offline paulwilen
Eendagsvlieg
di 10 jan 2012, 12:37 Bericht 

Een opmerking van mijn kant:

Vanochtend reed ik niet langs een vaste flitspaal, maar was ik er wel in de buurt. Om de situatie te schetsen:
Ik reed op de kop van een T splitsing af en naar rechts 100 verder stond de vaste flitspaal.

Toen ik op de kop van de T-splitsing stond gaf het scherm 100 meter aan (met een groene rand)
Vervolgens ben ik linksafgeslagen (dus in de tegenovergestelde richting van waar de flitspaal stond) en het aantal meters voor de afstand groeide ook.

Wat ik vreemd vond is dat de groene rand NA het afslaan, van groen naar oranje en later rood verkleurde, alhoewel ik dus van de flitser AF reed. Zelfs bij dik 1KM was de rand nog rood.

Is dit bekend gedrag, moet het zo, of is dit een bug?

Gr

Paul

WP7.nl
Offline Mess
Pro
di 10 jan 2012, 13:04 Bericht 
Hoi Paul,

Gaat niet goed dan inderdaad :schudnee:. Bedankt voor je feedback.

Ik vermoed dat het een mix is van zaken:
- bij stilstaan was de rand groen, dat komt doordat hij werkt met de actuele snelheid. Wellicht hier wat op verzinnen, zodat de rand wel correct kleurt op die afstand bij stilstand.
- bij afrijden van flitspaal (of mobiele flitser, dat maakt nu nog niet uit) gaat de kleurstelling niet goed. Ging het alarm ook nog af?
- de rand bleef lange tijd rood bij afrijden van flitspaal (na 1KM nog steeds). Dit had ik ook al geconstateerd en is al opgelost. Heeft wel te maken met bovenstaande punt, dus dat moet ook opgelost worden.

De gehele werking van het waarschuwingsproces ga ik denk ik even reviseren. Er zijn in mijn visie vier zones:
1. Groen (buiten afstand van een locatie)
2. Geel (in de buurt)
3. Oranje (dichtbij)
4. Rood (zeer dichtbij)
Bij iedere overgang naar een hogere zone zal er een waarschuwingssignaal afgespeeld worden. Bij overgang naar een lagere zone niet. De kleur zal wel meeveranderen uiteraard.
Hoe ver de grens van iedere zone zal liggen is binnenkort in te stellen door de gebruiker. Dit zal het beste werken op basis van (reis)tijd tot de locatie. Met wellicht een catch voor als je stilstaat (zoals ik hierboven al zei).

Tot nu toe ging het aardig, maar ik zal eens een iets programmeren zodat ik (en eventueel de testers) een simulatie kan draaien van een scenario. Anders is het zeer lastig te debuggen, moet ik met laptop en al in de auto langs een flitspaal gaan rijden :roll:.
Ik weet dat de Android app ook zoiets heeft, de Demo modus, ik weet alleen niet zeker of die daar voor bedoeld is..

Groetjes
Offline paulwilen
Eendagsvlieg
di 10 jan 2012, 13:54 Bericht 

Geen alarm gehoord....
Ik had al gehoopt dat ik het alarm zou horen, maar ik heb tot op vandaag het Alarm nog nooit gehoord, al gebruik ik de app regelmatig en heb het geluid op zijn hardst staan.. (speciaal om het alarm te testen)

IK heb overigens versie 0.7.0

P.S. er waren geen andere flitsers in de buurt die voor een rode rand hebben kunnen zorgen...
Offline Mess
Pro
di 10 jan 2012, 18:12 Bericht 
Nog een bugje gevonden: de pins op de map staan in landscape modus niet goed.
Offline Mess
Pro
wo 11 jan 2012, 10:51 Bericht 
Versie 0.7.2 is beschikbaar voor de testers :honger:.

Wat is er nieuw:
- popup wordt getoond tijdens downloaden data.
- versienummer correct in 'over flitsnav'.
- driemaal retry bij fout tijdens ophalen data.
- bij verversen data worden de vaste palen niet ververst als deze al een keer zijn ingelezen.

Bekende bugs:
- de pins op de map staan in landscape modus niet goed.
- swypen tussen pagina's gaat trager naarmate er meer flitsers en/of files in de lijstjes staan.
- waarschuwingsproces bij naderen en afrijden van flitser niet optimaal (qua kleuren van het kompas en waarschuwingstoon).
Offline Allard86
Nieuwkomer
wo 11 jan 2012, 12:12 Bericht 

Nieuwe versie (alweer een nieuwe :o, zo snel! :lol: ) geinstalleerd. Volgende dingen vallen mij op.
- App heet bij mij nog steeds Flitsservice.nl FlitsNav (ook binnen de App) ipv FlitsNav
- Kan nog niet zoomen in de kaart.
- Als de optie "vaste flitspalen" uit wordt gezet en je terug gaat naar de Dashboard, worden de vaste flitspalen niet weggehaald. De lijst moet dan eerst zelf handmatig worden ververst, klopt dat?

Verder gaan we natuurlijk op de weg testen!

Bedankt voor alle snelle releases!! Toppie en ga zo door!! :respect:
Offline Mess
Pro
wo 11 jan 2012, 12:21 Bericht 
Allard86 schreef:
- App heet bij mij nog steeds Flitsservice.nl FlitsNav (ook binnen de App) ipv FlitsNav
- Kan nog niet zoomen in de kaart.
- Als de optie "vaste flitspalen" uit wordt gezet en je terug gaat naar de Dashboard, worden de vaste flitspalen niet weggehaald. De lijst moet dan eerst zelf handmatig worden ververst, klopt dat?

Heet de app op de live tile nu "FlitsNav"? Verder zou hij overal Flitsservice.nl FlitsNav moeten heten, dat klopt.
Zoomen op de kaart komt later.
Derde punt klopt, zo werkt het nu. Staat op de todo om dit op te pakken (dat ie direct de nieuwe instellingen oppakt en ververst).

Allard86 schreef:
Bedankt voor alle snelle releases!! Toppie en ga zo door!! :respect:

Thanks!!
Offline Allard86
Nieuwkomer
wo 11 jan 2012, 12:42 Bericht 

Bij mij heet hij overal Flitsservice.nl FlitsNav.
Offline Mess
Pro
wo 11 jan 2012, 12:46 Bericht 
Allard86 schreef:
Bij mij heet hij overal Flitsservice.nl FlitsNav.
Even dubbelcheck, ook op de Live Tile?
Offline Allard86
Nieuwkomer
wo 11 jan 2012, 15:41 Bericht 

Ook op de Live Tile
Offline Mess
Pro
wo 11 jan 2012, 15:57 Bericht 
Dat is echt heel gek :huh:! Hoe zou dat kunnen... ik test het even bij een collega!
Offline Mess
Pro
wo 11 jan 2012, 19:31 Bericht 
Bij mijn collega gaat het zoals het hoort.
Kun je voor mij eens (alle versies van) FlitsNav verwijderen van je telefoon en dan opnieuw installeren en opnieuw vastpinnen op je home screen?
Offline Boboga
Eendagsvlieg
wo 11 jan 2012, 19:42 Bericht 

Bij mij heet hij ook keurig FlitsNav op de Live Tile, iedere update keurig eerst een uninstall daarna een install gedaan.
Offline aa.loedeman
Nieuwkomer
do 12 jan 2012, 10:47 Bericht 

Ik ben gisteren begonnen met testen (Samsung Omnia 7). Gave app met strak design!

Mij valt het volgende op:

Goed:
- De app is snel (gaaf!).
- Native WP7 feeling.

Minder:
- De gekleurde onderdelen zijn in het donker erg fel (vooral het groen bij een veilige afstand van een flitspaal).
- Ik probeer intuïtief steeds op de dichtstbijzijnde flitspaal te tikken om te zien waar 'ie dan staat, maar dat werkt niet :) . Geldt trouwens ook voor het linker rondje dat aangeeft hoeveel flitsers er zijn.
- Kan het laden van nieuwe flitsers ook op de achtergrond gebeuren of minder prominent in beeld? Nu dimt het scherm tijdelijk en wordt een melding midden in beeld weergegeven...

Nice to have:
- Tikken op een flitser in het overzichtscherm zou van mij wel naar de kaart mogen leiden (met een rood puntje o.i.d. op dat scherm)
- De bovenkant van het dashboard is een beetje rommelig (Flitsservice.nl FlitsNav <enter> Dashboard <enter> Flitspaal (in geel), en dit ook niet recht onder elkaar uitgelijnd).

Voorlopige conclusie: gave, frisse app! Leuk om mee te testen ;) !
Offline Allard86
Nieuwkomer
do 12 jan 2012, 15:58 Bericht 

Mess schreef:

Nu staat er inderdaad wel FlitsNav, vreemd. Wel alleen op de Live Tile, niet in de App lijst en ook niet in de App zelf.
Offline Mess
Pro
do 12 jan 2012, 16:13 Bericht 
Top dat is dan helemaal zoals het zou moeten! De officiele naam is "Flitsservice.nl FlitsNav", en we noemen hem afgekort "FlitsNav"!
Offline Allard86
Nieuwkomer
do 19 jan 2012, 8:27 Bericht 

Gisteren in de ochtend kreeg ik helemaal geen flitsers meer door. Hij bleef maar proberen om te downloaden en ging kreeg hier steeds een foutmelding over.

Klopt dit?
Offline Mess
Pro
do 19 jan 2012, 14:46 Bericht 
Nee, dat is niet zoals het hoort. Momenteel ervaar ik ook wat verbindingsproblemen. Ik vermoed dat het aan de server ligt. Meer weet ik ook nog even niet.
Offline cdn
Nieuwkomer
do 19 jan 2012, 19:54 Bericht 

Allard86 schreef:
Gisteren in de ochtend kreeg ik helemaal geen flitsers meer door. Hij bleef maar proberen om te downloaden en ging kreeg hier steeds een foutmelding over.

Dat probleem had ik gisteren ook.

Verder: ik was een poosje in het buitenland en kwam terug met data en roaming uitgeschakeld. Omdat wifi aanstond, thuis nog niet opgemerkt. Maar het probleem: heb je geen data service dan start de applicatie niet op. Dwz het lijkt alsof ie start maar keert meteen zonder melding terug.
Offline Mess
Pro
do 19 jan 2012, 23:43 Bericht 
Thanks voor je reactie. Ik zie in de logs een heleboel foutmeldingen staan.
Gisteren vanaf een uur of 11.
Maar de melding is helaas nogal vaag: "Specified argument was out of the range of valid values."..

Mocht het nog een keer voorkomen, kun je dit dan direct melden? Dan kan ik kijken of de webservice in de lucht is en of daar wellicht iets raars mee is. Mag hier, of liever via Twitter (@FlitsNav). Thanks!
Offline Mess
Pro
ma 23 jan 2012, 15:12 Bericht 
Versie 0.7.3 staat in de Marketplace. Je hebt als het goed is een mail ontvangen. Zo niet, laat het me z.s.m. weten!

Wat is er nieuw:
- Gewijzigde instellingen worden direct geactiveerd, dus herstart niet meer nodig
- Optie in de instellingen om files te activeren
- Waarschuwingsafstanden (in minuten) zijn opgenomen in de instellingen
- Waarschuwing bij passeren flitspaal of mobiele controle verbeterd
- Nauwkeurigheid van GPS in de instellingen opgenomen
- Kaart is eruit, omdat het oude inzoomniveau (tot op provincie ongeveer) tijdelijk niet mogelijk was & de 'pins' in landscape modus niet correct getoond werden

Als het even meezit is dit de laatste voor 1.0. Ik heb nog een simpel punt op de todo staan, maar dat kost me nog wel dik een uur denk ik. Zal komende dagen worden.
Offline JohanBeumer
Eendagsvlieg
ma 23 jan 2012, 15:29 Bericht 

Vooropgesteld dat het een mooi stukje software is!

Een mooie toevoeging zou wat mij betreft nog het tijdstip van melding van de flitser zijn.
Offline Mess
Pro
ma 23 jan 2012, 16:00 Bericht 
Goede tip. Dreef ook al een tijdje door mijn hoofd inderdaad. Ik krijg die tijd nu niet binnen, dus dat zal ik aankaarten bij Martijn.
Thanks!
Offline Meeratne
Weet de weg
ma 23 jan 2012, 17:48 Bericht 

Leuk! Weer een nieuwe versie. Van de week weer veel op de weg dus gelijk even testen.

Eerste puntje vanaf mijn bureaustoel:
- Als ik aangeef niet gewaarschuwd te willen worden voor files, dan blijft de pagina wel bestaan. Daarnaast wordt die dan niet gereset, maar blijft het actueel aantal files staan. Als ik de app opnieuw start bestaat de pagina alsnog, maar geeft ie aan dat er 0 files zijn. Bij vaste flitsers gaat dit overigens wel goed: Na het instellen worden direct de nieuwe flitsers gedownload en daarbij de vaste palen genegeerd.

Algemeen:
- Waarom zou ik de nauwkeurigheid van de GPS willen instellen? Ivm batterijverbruik oid?

Nice to haves voor de toekomst:
- Ik blijf erbij dat een gebruiker vrij zou moeten zijn in het kiezen voor een eigen geluid (eventueel vast en mobiel apart instelbaar). Dit geluid vind ik persoonlijk a. te lang, b. te kinderachtig.
- Is het mogelijk om snel de flitsomschrijving te zien, bijvoorbeeld als ik dubbeltik op het beeldscherm (beetje a la de android versie, zegmaar). Dat er op de A5 bij HM 6.2 een radar staat is mooi, maar wellicht voor mij niet relevant aangezien ik precies de andere kant op rijd. Het gaat mij dus niet om de waarschuwing, maar eventueel wel of ik hem kan negeren mocht ie gaan loeien.

Verder lijkt het te doen zoals het altijd werkte: TOP! Wat mij betreft kan ie zo goed als live! :thumb:
Offline Mess
Pro
ma 23 jan 2012, 18:21 Bericht 
Meeratne schreef:
Als ik aangeef niet gewaarschuwd te willen worden voor files, dan blijft de pagina wel bestaan. Daarnaast wordt die dan niet gereset, maar blijft het actueel aantal files staan. Als ik de app opnieuw start bestaat de pagina alsnog, maar geeft ie aan dat er 0 files zijn. Bij vaste flitsers gaat dit overigens wel goed: Na het instellen worden direct de nieuwe flitsers gedownload en daarbij de vaste palen genegeerd.
Ok, goed punt, is een bug/schoonheidsfout.

Meeratne schreef:
Waarom zou ik de nauwkeurigheid van de GPS willen instellen? Ivm batterijverbruik oid?
Precies, was een request. Ik weet nog niet wat dit inhoudt in de praktijk, ik vermoed dat de app minder vaak een GPS positie krijgt. Zodra ik meer weet zal ik dit in de instellingen zo omschrijven.

Meeratne schreef:
Ik blijf erbij dat een gebruiker vrij zou moeten zijn in het kiezen voor een eigen geluid (eventueel vast en mobiel apart instelbaar). Dit geluid vind ik persoonlijk a. te lang, b. te kinderachtig.
Helemaal mee eens. En staat al geruime tijd op mijn todo lijst. Ik kom er bijna aan toe. Zal versie 1.1 zijn denk ik. (Hoewel ik vertrouwd ben met dit geluid en het bijna nostalgisch is geworden :wink:)

Meeratne schreef:
Is het mogelijk om snel de flitsomschrijving te zien, bijvoorbeeld als ik dubbeltik op het beeldscherm (beetje a la de android versie, zegmaar). Dat er op de A5 bij HM 6.2 een radar staat is mooi, maar wellicht voor mij niet relevant aangezien ik precies de andere kant op rijd. Het gaat mij dus niet om de waarschuwing, maar eventueel wel of ik hem kan negeren mocht ie gaan loeien.
Ik zou kunnen inbouwen dat er bij een tap een popup wordt getoond met daarin details van de melding. Dat die dan weer weggaat na een x aantal seconden. Wat je ook kunt doen is even sliden naar de lijst en daar de bovenste lezen. Maar die tekst is wellicht dan iets te klein?
Offline cdn
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 23:19 Bericht 

Ik blijf de vaste flistpalen in combinatie met andere meldingen een lastig onderdeel vinden.
Gisteren zag ik op de snelweg een flitspaal melding in een dorp waar ik langs reed. Echter op bijna gelijke afstand was ook een flitser langs de snelweg maar die werd pas op het allerlaatste moment zichtbaar. Te laat als ik te snel had gereden. Daarom mogelijk de volgende oplossing (hoewel we in final beta zitten is het niet gebruikelijk nog features toe te voegen maar wie weet).
Is het mogelijk de flistpaal meldingen snelheids afhankelijk te maken. Bv boven een in te stellen snelheid (bv 80) worden ze niet weergegeven, daaronder wel.

mvg
Hendrik
Offline MRE
FS Weldoener!
do 26 jan 2012, 13:24 Bericht 
Okee, geinstalleerd en ziet er goed uit. Meteen een opmerking.

Bij Instellingen heb je oa 2 opties voor Vaste Flitspalen en Files.
Daar staat een vinkje achter die is zwart/wit. Ik vind het engiszins onduidelijk om te zien of die setting wel of niet actief is. Wat is actief : Wit vinkje op zwarte achtergrond of zwart vinkje op witte achtergrond.

Ik weet dat de flitspalen niet werkt, maar de optie voor files kan ik wel testen, echter staat op moment van testen (nu dus 13:23 uur) het aantal files op de website op 0. Dus of het nou werkt, weet ik niet zeker.

Verder erg goed werk, ziet er echt prachtig uit. :respect:

Omdat ik momenteel binnen zit, kan ik de gps functie nog niet echt testen, maar dat rondje wat achter GPS staat, veranderd dat nog van kleur als er wel/geen GPS signaal is ? Zou wel mooi zijn, rood voor geen signaal, groen voor wel signaal.
Offline MRE
FS Weldoener!
vr 27 jan 2012, 7:38 Bericht 
MRE schreef:
Omdat ik momenteel binnen zit, kan ik de gps functie nog niet echt testen, maar dat rondje wat achter GPS staat, veranderd dat nog van kleur als er wel/geen GPS signaal is ?Zou wel mooi zijn, rood voor geen signaal, groen voor wel signaal.

Edit dus... gister effe getest. Rondje wordt groen bij signaal. Mooi werk.

En wat betreft dat aan/uit vinkje... Zwart vinkje op witte achtergrond bij mij is aan.
Offline Mess
Pro
zo 29 jan 2012, 14:13 Bericht 
MRE schreef:
Ik weet dat de flitspalen niet werkt, maar de optie voor files kan ik wel testen, echter staat op moment van testen (nu dus 13:23 uur) het aantal files op de website op 0. Dus of het nou werkt, weet ik niet zeker.

Wat bedoel je met dat de flitspalen niet werkt?
MRE schreef:
En wat betreft dat aan/uit vinkje... Zwart vinkje op witte achtergrond bij mij is aan.
Ik ga voor die checkbox nog een ander control gebruiken, die veel duidelijker zal laten zien wat "aan" en "uit" is.
Offline MRE
FS Weldoener!
wo 01 feb 2012, 12:11 Bericht 
Mess schreef:
Wat bedoel je met dat de flitspalen niet werkt?

Oh ik was in de veronderstelling dat de meldingen van flitspalen niet meer werkt omdat flitspaal.nl ermee gestopt is. Of er moet een eigen database zijn in de app die waarin de laatste versie van flitsplaal.nl is verwerkt.

Mess schreef:
Ik ga voor die checkbox nog een ander control gebruiken, die veel duidelijker zal laten zien wat "aan" en "uit" is.

Laat me raden: een iphone achtig "schuifje" die groen wordt waneer aan ? :D

Afbeelding
Offline Mess
Pro
wo 01 feb 2012, 14:04 Bericht 
Ik gebruik inderdaad de laatste versie van het Flitspaal.nl bestand voor alle flitspalen in de Benelux.

Klopt, zo'n schuifje :wink:!
Offline MRE
FS Weldoener!
do 09 feb 2012, 12:52 Bericht 
Gister nog even getest. Ik mis de optie om zelf een waarschuwingsgeluid in te stellen. Wellicht dat dit een beperking van WP7 is aangezien je ook niet een zelf gekozen sms geluidje kan instellen. Het geluid wat ik nu hoor, is te kort. Zou graag iets willen in de trant van: Tuuuut....Tuuuuut.....Tuuuuuuut....
Offline Sandeman
FS medewerker
do 09 feb 2012, 13:07 Bericht 
MRE schreef:
aangezien je ook niet een zelf gekozen sms geluidje kan instellen

:nah: :x :fp:
Volgende toch maar weer een droid? :aai:
Offline Mess
Pro
do 09 feb 2012, 13:08 Bericht 
In versie 1.0 zit die optie nog niet, maar dat komt er zeker in hoor! En het is gewoon mogelijk in WP7 gelukkig (wel pas vanaf Mango/7.5 geloof ik, maar die update heeft iedereen inmiddels wel, jij ook toch?). Ik denk dat ik het huidige geluid gewoon meeleveren en de gebruiker de mogelijkheid geef om een geluid uit de ringtone/geluiden collectie op de telefoon te laten kiezen.
Offline MRE
FS Weldoener!
do 09 feb 2012, 13:16 Bericht 
Sandeman schreef:
Volgende toch maar weer een droid?

:schudnee:
Let me rephrase that: Een eigen geluidje op je telefoon voor sms zetten en kiezen is niet mogelijk. Je kan wel uit een paar voorgedefinieerde geluidjes kiezen voor binnenkomst van nieuwe mail/sms etc.

WP7 is gewoon goed. Hier en daar wat dingetjes die wel in Android zitten, maar niks noemenswaardig waarvan ik denk: Dit WP7 is bagger. Het doet gewoon wat het moet doen. Met het tweaken was ik zowieso al een tijdje klaar.

Jup, ik heb Mango ook. Tis een gloednieuwe Lumia 800, daar zat hij volgens mij std al op.
Offline Mess
Pro
do 09 feb 2012, 13:18 Bericht 
MRE schreef:
aangezien je ook niet een zelf gekozen sms geluidje kan instellen.

Dat kan wel hoor. Moet je in zune op je PC het geluidje zetten en een bepaald kenmerk geven, ff syncen met je telefoon, dan verschijnt ie zo op je telefoon in de lijst met geluidjes erbij! Zijn vast ook wel how-to's over op het interweb.

Met het Android OS kun je wel meer zelf doen dan met WP7, helemaal mee eens. Net wat je zelf belangrijk vindt, toch?
Ik heb ze allebei, en ik zou niet weten welke ik zou moeten kiezen als ik er 1 moest houden. Andere mensen die minder hoeven te configureren etc adviseer ik WP7, prachtig design en uitstekend UI namelijk.
Offline Mess
Pro
do 09 feb 2012, 13:23 Bericht 
Je hebt overigens ook apps die ringtones en geluidjes bieden, waarmee je de lijst op je telefoon zo kunt aanvullen! Ik heb zelf zo een keer het thema van Angry Birds als ringtone gehad, wel grappig.
Offline Sandeman
FS medewerker
do 09 feb 2012, 13:25 Bericht 
MRE schreef:
Let me rephrase that: Een eigen geluidje op je telefoon voor sms zetten en kiezen is niet mogelijk. Je kan wel uit een paar voorgedefinieerde geluidjes kiezen voor binnenkomst van nieuwe mail/sms etc.

Zo begreep ik het ook hoor..
Mess schreef:
Dat kan wel hoor. Moet je in zune op je PC het geluidje zetten en een bepaald kenmerk geven, ff syncen met je telefoon, dan verschijnt ie zo op je telefoon in de lijst met geluidjes erbij! Zijn vast ook wel how-to's over op het interweb.

:lol: :lol:
Had je de gebruiksaanwijzing niet gelezen MRE? O:) :aai:
Offline MRE
FS Weldoener!
do 09 feb 2012, 21:24 Bericht 
Sandeman schreef:
Had je de gebruiksaanwijzing niet gelezen MRE?

Lol, nee natuurlijk niet. Maar dat van Zune wist ik wel, gewoon de tag Ringtone toevoegen aan het geluidje en op je foon komt hij dan tussen de ringtones te staan. Voor alarmen, sms toontjes etc is dat niet mogelijk voor zover ik het www mag geloven.
 [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende