Pagina 1 van 2  [ 70 berichten ]
Offline Glorfindel
Pro
di 03 jan 2012, 8:59 Bericht 

Heb je een iPhone en is jouw goede voornemen voor 2012 om geen snelheidsbekeuringen meer te krijgen?
Dat wordt nu een stuk makkelijker! Het heeft even geduurd, omdat Apple niet helemaal begreep wat de bedoeling was van de app. Maar nu is het eindelijk zover:

[tromgeroffel]

FlitsNav is nu ook beschikbaar voor iOS.
Download 'm hier. Vergeet niet om een hoge rating en een mooie review achter te laten :thumb:

Laatst bijgewerkt door Glorfindel op di 03 jan 2012, 9:09, in totaal 2 keer bewerkt
Offline Glorfindel
Pro
di 03 jan 2012, 8:59 Bericht 

Bekende bugs
- Vaste flitspalen werken niet ivm het offline zijn gegaan van Flitspaal.nl
Offline Sandeman
FS medewerker
di 03 jan 2012, 9:05 Bericht 
:cheer:

Sticky.
Offline Colaboy
Nieuwkomer
di 03 jan 2012, 13:34 Bericht 
Dit is HEEL, HEEL, HEEEEEL erg goed nieuws!!!!!

Hulde!

Vanaf nu is de iPhone ook weer een toestel wat in ieder geval in overweging genomen kan worden bij aanschaf van een nieuwe...
Offline Meeratne
Weet de weg
di 03 jan 2012, 13:38 Bericht 

Gedownload voor mijn dame haar iPhone 4s. We gaan hem zo gelijk even testen!
Offline Paulien
Eendagsvlieg
di 03 jan 2012, 13:51 Bericht 

Heel mooi dit! Gelijk de app gedownload en bekeken.
Echter... bij instellingen->vaste flitspalen->bijwerken... zie ik onderaan staan:
Flitspaal.nl inloggegevens

Flitspaal.nl bekeken voor instructies, maar die zijn ermee gestopt blijkbaar. Negeren of...?
Offline Sandeman
FS medewerker
di 03 jan 2012, 13:53 Bericht 
Negeer die inderdaad maar even, we zijn voor de vaste palen nog op zoek naar een oplossing..
Offline Paulien
Eendagsvlieg
di 03 jan 2012, 13:57 Bericht 

Sandeman schreef:
Negeer die inderdaad maar even, we zijn voor de vaste palen nog op zoek naar een oplossing..

Ik dank u zeer! :respect:
Offline van klaveren
Pro
di 03 jan 2012, 14:04 Bericht 

Ik heb de app gedownload. Er valt mij direct iets positiefs en iets negatiefs op. Ik zal beginnen met het positieve bericht. In tegenstelling tot flitsmeister en flitser.mobi wordt op deze nieuwe flits app ook melding gemaakt van controles (zoals nu) op de gordelweg of de maasboulevard in Rotterdam. Krijg je hier ook (op tijd) een melding van? Want op deze wegen staan natuurlijk geen hmp nummers? Graag toelichting.

Negatief puntje. De lijst met flitsers staan nu nog door elkaar heen. Het zou prettig zijn als de lijst met flitsers kunnen worden gegroupeerd op basis van soort weg. (A wegen / N wegen etc)

Zou ook beter zijn als GPS al na 5 minuten automatisch wordt uitgeschakeld. Of dat je hiervoor zou kunnen kiezen.

Ga de app deze week zeker uitproberen.
Offline Arno
FS Meldingen
di 03 jan 2012, 14:13 Bericht 
van klaveren schreef:
Krijg je hier ook (op tijd) een melding van?

Als het goed is wel, alle meldingen zijn geregistreerd met GPS locatie.
Offline shootme
Master
di 03 jan 2012, 14:46 Bericht 
:woop: :woop: :woop: :respect: :respect: :respect: :respect:
Offline shootme
Master
di 03 jan 2012, 14:56 Bericht 
Vraagjes:

Op het beginscherm zie ik mijn straatnaam (ben thuis achter de pc, dus verplaats me niet) en zie wat dingen waarvan ik niet weet wat ze doen, ook kan ik dit niet in de app terug vinden, dus zou handig zijn als er iets van uitleg zou zijn.

1. Wat is het aantal km rechtsboven in? bij mij staat 6.6 KM?

2. In de 3-hoek staat het aantal flitsmeldingen, maar datzelfde getal staat ook bij dashboard, 2 cm eronder. beetje dubbel mijn inziens.

3. Wat is die 6.6 in de oranje cirkel? is dat hetzelfde als de 6.6 KM rechtsbovenin? indien dat het geval is, is dat niet ook dubbel?

Verlanglijstje:

Kaart, wanneer ik een route heb, waar ik niet bekend ben, weet ik de straatnamen niet, een kaart zou kunnen helpen.

Sorteren of selectie maken per provincie.

Favorieten zoals A of N wegen die ik zelf veel gebruik.

Verder heel erg bedankt voor het ontwikkelen hiervan.
Ik zou geen problemen hebben hier een paar euro voor te betalen, ik gun het je van harte!
Offline pr0mo
Master
di 03 jan 2012, 15:49 Bericht 
Dit is zeker mooi nieuws, ga de app direct downloaden en zal binnenkort m`n bevindingen laten weten.
Offline Freddy
Master
di 03 jan 2012, 16:24 Bericht 
shootme schreef:
Kaart, wanneer ik een route heb, waar ik niet bekend ben, weet ik de straatnamen niet, een kaart zou kunnen helpen.

Pijnpuntje :wink:
Maar opzich maakt het niet uit of je bekend bent of niet, want zodra je in de buurt komt gaat Flitsnav toch vanzelf loeien?
Alleen bij het van te voren willen bekijken, maar dat is niet het hoofddoel van de app.
Offline Sandeman
FS medewerker
di 03 jan 2012, 16:32 Bericht 
Precies. Mensen moeten af van de gedachte dat ze vooraf moeten kijken waar de flitsers staan.

Flitsnav is gewoon realtime gewaarschuwd worden voor mobiele controles, zonder dat je er aandacht aan hoeft te besteden. :D
Offline Mess
Pro
di 03 jan 2012, 16:40 Bericht 
Top dat ie in de Market staat!
Offline shootme
Master
di 03 jan 2012, 16:42 Bericht 
Kan wel handig zijn als je bijv familie, vrienden of collega's wilt waarschuwen :-)
Offline Arno
FS Meldingen
di 03 jan 2012, 16:45 Bericht 
shootme schreef:
Kan wel handig zijn als je bijv familie, vrienden of collega's wilt waarschuwen :-)

Daar is deze website voor :thumb:
Offline Freddy
Master
di 03 jan 2012, 16:53 Bericht 
shootme schreef:
Kan wel handig zijn als je bijv familie, vrienden of collega's wilt waarschuwen

Moeten die ook de app nemen! :D
Offline Frank1986
Master
di 03 jan 2012, 17:20 Bericht 
Mess schreef:
Top dat ie in de Market staat!

Zelfs op plaats 23 van de meest populaire gratis app's!! :woop: :woop:
Offline Sandeman
FS medewerker
di 03 jan 2012, 17:22 Bericht 
:lol: Geef het een weekje :devil:
Offline shootme
Master
di 03 jan 2012, 17:29 Bericht 
ik zie mijn waardering nog niet terug op itunes... hoe lang duurt het voordat dat zichtbaar wordt?
Offline shootme
Master
di 03 jan 2012, 17:31 Bericht 
Frank1986 schreef:
Zelfs op plaats 23 van de meest populaire gratis app's!! :woop: :woop:

17:30 uur... plaats 19!!
Offline shootme
Master
di 03 jan 2012, 17:49 Bericht 
van klaveren schreef:
Zou ook beter zijn als GPS al na 5 minuten automatisch wordt uitgeschakeld. Of dat je hiervoor zou kunnen kiezen.

Grappig, had hem net aan staan en ben wat bezig op de PC, kreeg opeens de melding "deze app staat al een tijdje aan en wordt nu uitgeschakeld om de batterij te sparen" (iets meer woorden)

Dus die functie zit er al in! :thumb: (weet niet of dit 5 of 10 minuten was)
Offline Sandeman
FS medewerker
di 03 jan 2012, 18:00 Bericht 
:lol: :D
Offline Joost J.
Master
di 03 jan 2012, 18:47 Bericht 
shootme schreef:
17:30 uur... plaats 19!!

18:47 uur... plaats 16!! voor middernacht top 3? :kniktja:
Offline shootme
Master
di 03 jan 2012, 19:40 Bericht 
19:40 uur plek 14!

Dit is nog spannender dan kijken naar het WK!
Offline crazydriver
Pro
di 03 jan 2012, 19:53 Bericht 

19:52 staat ie op plaats 13!!!!!

app al een paar uur geleden gedownload dankzij de review van Iphoneclub!!
Offline Toolman30
Master
di 03 jan 2012, 20:45 Bericht 
20:44 staat hij op plaats 10 !!
De top tien is bereikt :thumb:
Offline Superkoerier!
Master
di 03 jan 2012, 21:06 Bericht 
http://twitter.com/Gerbenwerkt/statuses ... 1203950592

@FlitsNav heb de #flitsservice App vanmorgen gedownload en na 2 uur verwijderd. Toen was batterij (vanwege gps) vrijwel leeg. Bagger!
Offline Joost J.
Master
di 03 jan 2012, 21:11 Bericht 
Superkoerier! schreef:
@FlitsNav heb de #flitsservice App vanmorgen gedownload en na 2 uur verwijderd. Toen was batterij (vanwege gps) vrijwel leeg. Bagger!

Dan heeft ie de instellingen niet goed staan. Of veel op de weg geweest, maar met 2 uur TT aan is de accu ook leeg.
Offline Toolman30
Master
di 03 jan 2012, 21:16 Bericht 
Oplader in je sigarettenaansteker in de auto.
Dat doe je normaal met een los navigatiesysteem toch ook.
Offline Mess
Pro
di 03 jan 2012, 21:59 Bericht 
Mijn bericht naar Gerbenwerkt:
Citaat:
De app gebruikt veel batterij inderdaad, een autolader is aan te raden. Heeft de app per ongeluk in de achtergrond aan gestaan?

Zijn reactie:
Citaat:
Heb 6 km gereden met App aan. App had gps na 15 min. moeten uitschakelen. Afstand voor opnieuw autom. inschakelen was 250 mtr.

Ik vermoed dat FlitsNav ongewilt aan is blijven staan, maar het kan zijn dat ik een feature in de iPhone versie van FlitsNav mis, ik ben de WP7 ontwikkelaar..
Offline Meeratne
Weet de weg
di 03 jan 2012, 22:11 Bericht 

Ik vraag me af of er bewust is gekozen voor een andere interface tov de Android en Windows Mobile versies? Met name de aanwijzer wijkt gigantisch af. Wellicht is het een idee om eenzelfde stijl voor alle platforms aan te houden.

Daarnaast heb ik twee vraagjes/opmerkingen:
- Er verschijnt een melding in het scherm wanneer je een flitser nadert, perfect! Maar dient de gebruiker nou ook echt op okee te drukken, of verdwijnt deze vanzelf weer?
- Wanneer ik op het telefoontje druk gaat hij gelijk naar flitsservice bellen. Wanneer ik ophang kom ik echter weer in de contacten pagina terecht en niet in Flitsnav. Gevolg: Scherm gaat op zwart na verloop van tijd.

Verder werkte het prima en de dame is helemaal tevreden! Danke!
Offline Glorfindel
Pro
di 03 jan 2012, 22:11 Bericht 

Iedereen bedankt voor de reacties!
shootme schreef:
ik zie mijn waardering nog niet terug op itunes... hoe lang duurt het voordat dat zichtbaar wordt?

Ik zie 'm nu in iTunes, hartelijk dank!

Even een korte uitleg hoe de 'automatisch uitschakelen van GPS' functie werkt.

Als de GPS aanstaat, ontvangt de app ongeveer 1x per seconde een locatie update van de GPS chip, ook als je op ongeveer dezelfde plek blijft. Als de app gedurende een bepaalde tijd (standaard: 15 minuten) merkt dat je al die tijd niet meer dan een bepaalde afstand (standaard: 100 meter) beweegt, schakelt de app de GPS uit. [Tenzij er nog een andere app is die van de GPS gebruik maakt.] Dit automatisch uitschakelen werkt onafhankelijk van of de app in de voor- of achtergrond draait.

van klaveren schreef:

Als je gaat tanken ben je al gauw 5 minuten bezig. Ik heb liever niet dat FlitsNav dan al uitgeschakeld wordt :)

van klaveren schreef:
Negatief puntje. De lijst met flitsers staan nu nog door elkaar heen. Het zou prettig zijn als de lijst met flitsers kunnen worden gegroupeerd op basis van soort weg. (A wegen / N wegen etc)

De lijst met flitsers wordt nu gesorteerd op afstand (als de GPS functie aanstaat) of op wegnummer (als de GPS niet aanstaat). Persoonlijk vind ik dat ideaal, maar ik zie ook de voordelen van jouw suggestie, met name als je veel snelwegen rijdt. Ik ga kijken of ik de sorteervolgorde kan verwerken in de instellingen, zodat iedereen zijn/haar eigen voorkeur kan kiezen.

shootme schreef:
1. Wat is het aantal km rechtsboven in? bij mij staat 6.6 KM?

2. In de 3-hoek staat het aantal flitsmeldingen, maar datzelfde getal staat ook bij dashboard, 2 cm eronder. beetje dubbel mijn inziens.

3. Wat is die 6.6 in de oranje cirkel? is dat hetzelfde als de 6.6 KM rechtsbovenin? indien dat het geval is, is dat niet ook dubbel?

1. Afstand tot de dichtstbijzijnde flitser.
2 en 3. Klopt, dit is dubbel. De gedachte hierachter is dat de afstand (in de toolbar bovenaan het scherm) en het aantal flitsers (in de tabbar onderaan het scherm) te klein zijn om makkelijk te lezen als de iPhone in je carkit zit. [Daar is de app tenslotte voor bedoeld.]
Waarom staan deze getallen dan toch in de toolbar en de tabbar? Omdat deze ook terugkomen in de rest van de app. I love consistency :)
Een kaart met alle flitsers staat op de lijst met toe te voegen functionaliteiten. De reden dat dit er nog niet in zit is dat we niet willen dat andere sites de app gaan gebruiken om meldingen incl. GPS locatie te kopiëren.

Meeratne schreef:
Ik vraag me af of er bewust is gekozen voor een andere interface tov de Android en Windows Mobile versies? Met name de aanwijzer wijkt gigantisch af. Wellicht is het een idee om eenzelfde stijl voor alle platforms aan te houden.

De interface is enigszins anders dan de Android en WP7 versies van FlitsNav. Maar dat geldt ook voor ongeveer alle apps (ook de standaard apps zoals Mail en Telefoon) op de diverse platformen :)

Meeratne schreef:
- Er verschijnt een melding in het scherm wanneer je een flitser nadert, perfect! Maar dient de gebruiker nou ook echt op okee te drukken, of verdwijnt deze vanzelf weer?

Dat hangt er van af. Draait de app in de voorgrond, dan verdwijnt de melding zodra je uit de 'gevarenzone' van die flitser bent (met de standaard instellingen: zodra je de flitser voorbijgereden bent). Draait de app in de achtergrond, dan blijft de melding zichtbaar (hier kan ik helaas niets aan doen, dit is een beperking van iOS).
Meeratne schreef:
- Wanneer ik op het telefoontje druk gaat hij gelijk naar flitsservice bellen. Wanneer ik ophang kom ik echter weer in de contacten pagina terecht en niet in Flitsnav. Gevolg: Scherm gaat op zwart na verloop van tijd.

Ook dit is een beperking binnen iOS. Ik kan FlitsNav niet zelf laten bellen; het enige wat ik kan is de controle overgeven aan de standaard Telefoon-app van iOS. Die is niet slim genoeg om vervolgens weer FlitsNav naar de voorgrond te halen. Maar je blijft natuurlijk wel waarschuwingen ontvangen, ook als je nog aan het bellen bent.
Offline Glorfindel
Pro
di 03 jan 2012, 23:26 Bericht 

Toolman30 schreef:
20:44 staat hij op plaats 10 !!
De top tien is bereikt :thumb:

Gaaf! Morgen kunnen we (i.e. het FlitsNav team) zien hoe vaak de app is gedownload.
Offline shootme
Master
wo 04 jan 2012, 1:42 Bericht 
Glorfindel schreef:
Iedereen bedankt voor de reacties!

Bedankt voor het beantwoorden :)

In een volgende update zou ik graag iets van een "help" scherm in de app willen zien die uitlegt wat je allemaal ziet.

Ook blijft op mijn verlanglijstje de mogelijkheid om selecties te maken, favorieten, per provincie, A/N-wegen etc.

Verder ben ik super blij dat er nu een iphone app is, zat er echt op te wachten! :thumb:

P.s. Ben trots op alle medewerkers en vrijwilligers van FS.
Deze site wordt steeds professioneler en het publiek wordt ook steeds groter!
Offline Toolman30
Master
wo 04 jan 2012, 6:32 Bericht 
shootme schreef:
P.s. Ben trots op alle medewerkers en vrijwilligers van FS.

+1
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 04 jan 2012, 7:14 Bericht 
shootme schreef:
In een volgende update zou ik graag iets van een "help" scherm in de app willen zien die uitlegt wat je allemaal ziet.

+1 vragen over de functionaliteit en het scherm zijn talrijk (f) :D

ps. Staan we al op #1? :devil:
Offline Joost J.
Master
wo 04 jan 2012, 7:33 Bericht 
Sandeman schreef:
ps. Staan we al op #1? :devil:

Nee, op nr. 9 :wink:
Offline shootme
Master
wo 04 jan 2012, 11:36 Bericht 
11:35 uur plaats 6!
Online Appeltje
Master
wo 04 jan 2012, 13:41 Bericht 

Cool dat ie er is, bedankt aan iedereen die er aan mee heeft gewerkt!

Richard (fan :) ).
Offline Glorfindel
Pro
zo 08 jan 2012, 23:04 Bericht 

Versie 1.0.1 is uit, met (een tijdelijke oplossing voor) support voor vaste flitspalen.
Ook is de taal van de app gewijzigd van Nepali in Nederlands :)
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 09 jan 2012, 7:35 Bericht 
:D
Offline Mess
Pro
ma 09 jan 2012, 9:00 Bericht 
Nice :thumb:! Welke plek staat ie nu eigenlijk?

En kun je misschien toelichten wat er nu wel en niet geimplementeerd is voor de vaste flitspalen? Wat is er nog niet af, zegmaar..
Offline Glorfindel
Pro
ma 09 jan 2012, 12:13 Bericht 

Het bestand met de flitspalen staat nu in de app zelf, hij wordt dus nog niet automatisch bijgewerkt.

Hier een overzichtje van de downloads tot nu toe:
Afbeelding
Offline voorg
Nieuwkomer
di 10 jan 2012, 11:39 Bericht 

App werkt goed! Heb nog wel enkele tips:

- Berichtje voor flitspalen uitzetten (voor dat ik op de snelweg zit moet ik 10x op ok drukken) en dit ook mogelijk maken voor flitsers. Ik heb ingesteld dat mijn scherm altijd aan blijft dus het extra berichtje is onnodig
- Op de snelweg filteren op huidige snelweg (dit kan met reverse geocoding, bij utrecht wordt je gek van al die flitspalen en krijg je vrij laat melding als er een flitser staat bijv. bij Nieuwegein blijft de app tot 2km van te voren melden dat er een flitspaal bij Vianen staat )
- Flitser melden niet meteen laten bellen
- Traject controles?
Offline Sandeman
FS medewerker
di 10 jan 2012, 11:41 Bericht 
voorg schreef:
- Flitser melden niet meteen laten bellen

Wat dan?
Offline voorg
Nieuwkomer
di 10 jan 2012, 11:47 Bericht 

Sandeman schreef:

Bevestigen dat je wilt bellen oid, ik heb al 3x per ongeluk flitsservice gebeld
Offline Mauser.NET
Nieuwkomer
di 10 jan 2012, 11:47 Bericht 
Sandeman schreef:
Wat dan?

Misschien een melding er tussen "Flitser melden?" OK/Cancel... ik heb al een aantal keer "per ongeluk"gebeld en toen snel opgehangen :lol:
 [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende