Pagina 1 van 3  [ 114 berichten ]
Offline Mess
Pro
di 24 jan 2012, 23:35 Bericht 
<Placeholder O:) >
Offline Mess
Pro
wo 25 jan 2012, 0:05 Bericht 
De app is onderweg... Wordt momenteel door MS getest en gecertificeerd. Nog even afwachten en hij staat in de Marketplace :biertje:!
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 25 jan 2012, 8:03 Bericht 
:woop:
Offline MRE
FS Weldoener!
wo 25 jan 2012, 17:16 Bericht 
w00t...goed nieuws (had het al van ome Sandeman gehoord). Heb net een Lumia 800 met WP7.

Goed bezig.

Go Team :fp:
Offline Meeratne
Weet de weg
ma 30 jan 2012, 15:49 Bericht 

Duurt wel lang, he, die beoordeling? Vraag me een beetje af waarom het zo lang moet duren...Gezien de meest grote crap die je in de marketplace vindt, die er kennelijk zo doorheen fietsen?

/ongeduldig ;-)
Offline MRE
FS Weldoener!
ma 30 jan 2012, 15:58 Bericht 
Jup zit ook al meerdere keren per dag te kijken of hij al in de marketplace staat. Volgens mij staat er iets van 5 dagen voor.

Dus, woensdag, donderdag en vrijdag, maandag, dinsdag. Op zn vroegst dus morgen, als het mee zit....
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 16:25 Bericht 
Ik zie ook nog niets in de mail... Zelfs die eifoon boeren zijn sneller zeg :D
Offline MRE
FS Weldoener!
wo 01 feb 2012, 12:14 Bericht 
Pfff nog niet in de market. Ik wil de final :honger: Duurt dat weer zeg bij de MS gasten.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 01 feb 2012, 12:25 Bericht 
Er zaten nog wat (volgens MS) bugs in O:)
Offline Meeratne
Weet de weg
do 02 feb 2012, 14:37 Bericht 

Uit nieuwsgierigheid, wat voor bugs hebben we het dan over? Want hier doet ie precies wat ie moet doen...
Offline Mess
Pro
do 02 feb 2012, 15:21 Bericht 
Ja, het duurde naar mijn mening veel te lang om feedback terug te geven.

Voor Meeratne:
1 item ging over het niet opstarten van de app wanneer er geen dataverbinding is.
1 item ging over het niet officieel vragen van toestemming voor het gebruik van de Location Service.

Ik ben er nog niet uit hoe het eerste item verholpen kan worden, best irritant. Zodra ik hem weer submit post ik het hier wel even. Dan kunnen we met z'n allen wachten :).
Offline Sandeman
FS medewerker
do 02 feb 2012, 15:42 Bericht 
Kan je niet gewoon tijdens het starten controleren of er een dataverbinding is? Zo ja -> go go gooooo. Zo nee -> melding dat er geen dataverbinding is, klik op ok -> exit.
Offline Mess
Pro
do 02 feb 2012, 18:55 Bericht 
Ja dat is het idee. Dat had ik er echter al in zitten! Hij klapt eruit voordat hij in die check komt.. :roll:
Offline MRE
FS Weldoener!
do 02 feb 2012, 20:54 Bericht 
Damn....Jammer dit. Morgen eindelijk FN beta dan maar goed testen. Carkit is binnen gekomen voor de Lumia 800, dus lekker stukkie rijden met FN aan en tegelijk opgeladen worden (de tel dan he ;) )
Offline Allard86
Nieuwkomer
wo 08 feb 2012, 12:01 Bericht 

Ik ben erg benieuwd naar de (laatste) definitieve versie! Wat is de verwachting op dit moment wanneer hij live staat in MP?

Ik zie hem graag tegemoet!! Beta draait nu goed (los van soms een foutmelding) en ben erg tevreden!

Goed bezig! :respect:
Offline Mess
Pro
wo 08 feb 2012, 12:30 Bericht 
Ik heb e.e.a. kunnen aanpassen en de app opnieuw ingediend. Het kan natuurlijk dat er weer iets anders gevonden wordt door de testers, je weet maar nooit. Maar, zodra ik de melding krijg dat ie in de Marketplace staat meld ik het direct hier :kniktja:!
Offline Meeratne
Weet de weg
wo 15 feb 2012, 18:43 Bericht 

Und?

/nogsteedsongeduldig :honger:
Offline Allard86
Nieuwkomer
do 16 feb 2012, 8:27 Bericht 

HIJ IS LIVE!! :woop:

Toch nog wat aanpassingen zie ik, het is een goed geslaagd product jongens!! Goed gedaan! :respect:

Zal voor jullie ook wel fijn zijn om zo'n mooi product te lanceren!

Ben er erg blij mee!

Thanks!! 8)
Offline Sandeman
FS medewerker
do 16 feb 2012, 9:09 Bericht 
En dat op de 10e verjaardag... Goed bezig :thumb:
Offline MRE
FS Weldoener!
do 16 feb 2012, 9:48 Bericht 
Sandeman schreef:
En dat op de 10e verjaardag... Goed bezig

Tijd gaat snel. In juni 10 jaar lid. Ben benieuwd of we een leuke attentie krijgen van Martijn O:)

Verder vanochtend direct FN 1.0 geinstalleerd. Ziet er goed uit. Schuifjes zijn verwerkt in de instellingen en dat werkt prettiger dan de vinkjes. Verder een verdomd mooie strakke interface. Goed werk Mess. :kniktja: :respect:

Uiteraard vanochted getest naar mn werk en het doet het allemaal prima. Iedereen die er gebruik van maakt graag een 5 sterren review geven in de Windows Phone Marketplace.
Offline Mess
Pro
do 16 feb 2012, 12:05 Bericht 
Ja, mensen ben er ook blij mee :biertje:!
De link: http://windowsphone.com/s?appid=de781e8 ... 4ca6968e83
Mag dit topic sticky plz?
Offline Sandeman
FS medewerker
do 16 feb 2012, 12:27 Bericht 
Mess schreef:
Mag dit topic sticky plz?

check.
Offline Ownedbylag
Die hard
do 16 feb 2012, 12:46 Bericht 
MRE schreef:
we een leuke attentie krijgen van Martijn O:)

een schop onder je ...? Dat is mijn eerste gedachte van een "leuke attentie".

"Kindertjes die vragen, worden overgeslagen."
Offline MRE
FS Weldoener!
do 16 feb 2012, 14:54 Bericht 
Ownedbylag schreef:
een schop onder je ...? Dat is mijn eerste gedachte van een "leuke attentie".

"Kindertjes die vragen, worden overgeslagen."

Wellicht mis ik iets, maar je reactie is offtopic. Kom maar terug als je wat in te brengen hebt wat wel ON topic is. :dag: Oh wacht, ik mis niets, je reactie ís offtopic....

Zal de link ook even in het tweakers WP7 app topic zetten. Wellicht dat er op die manier wat meer melders komen.
Offline Spiller
Pro
za 18 feb 2012, 13:10 Bericht 
Nice! Werkt mooi op mn lumia 800 :) Bedankt :biertje:
Offline Plantje
Respect
do 23 feb 2012, 10:36 Bericht 

Vanochtend was ik op zoek of Flitsmeister inmiddels voor WP7 beschikbaar was. Ik was aangenaam verrast te zien, dat de oude vertrouwde Flitsnav beschikbaar was!

Direct even getest! "Helaas" geen flitsers op mijn route vanochtend ;)

Ik heb al direct wat puntjes...als het kan...
Komt er straks ook een versie voor Windows 8?
Wordt de app ook nog aangepast zodat deze op de achtergrond kan blijven draaien?
Ik zie dat er gesproken wordt over "weergeven op de kaart" is dat een optie die verwijderd is? Of is dat iets wat alleen voor bijvoorbeeld de Android versie werkt?
Nu wordt er gedownload, zouden de nieuwe flitsers ook met een push methode naar me toe kunnen komen? Waarschijnlijk is dat een lastig iets. Dan zou het handig zijn als de app niet "locked" bij het downloaden van gegevens. Dan kun je de download interval op 1 minuut oid zetten. Wel handig om in een hoekje zo'n "syncing" icoontje te zien, maar niet groot over het hele scherm heen.

Ondertussen ga ik gewoon vrolijk verder testen en dikke :thumb: voor wat er nu staat!
Offline Meeratne
Weet de weg
do 23 feb 2012, 11:39 Bericht 

Tijdens het downloaden van de nieuwe flitsers, word je gewoon gewaarschuwd :-)
Offline Plantje
Respect
do 23 feb 2012, 11:45 Bericht 

Maar het ziet er wat minder mooi uit
Offline Mess
Pro
do 23 feb 2012, 13:02 Bericht 
Hoi, bedankt voor je feedback!
Plantje schreef:
Komt er straks ook een versie voor Windows 8?

Geen idee nog, een collega zei dat het met wat aanpassingen in de XAML/C# code wel te doen is. Ben je van plan een Windows 8 device te gebruiken in de auto? Kan hoor, ik zie ook ipads in auto's..
Plantje schreef:
Wordt de app ook nog aangepast zodat deze op de achtergrond kan blijven draaien?

Nee, dat kan namelijk technisch niet. De app heeft een actuele GPS positie nodig en die is niet beschikbaar op de achtergrond.
Plantje schreef:
Ik zie dat er gesproken wordt over "weergeven op de kaart" is dat een optie die verwijderd is? Of is dat iets wat alleen voor bijvoorbeeld de Android versie werkt?

Kaart zat er in, werkte niet netjes, komt wel weer terug verwacht ik. Maar misschien niet op zeer korte termijn. Eerst andere zaken uitwerken.
Plantje schreef:
Nu wordt er gedownload, zouden de nieuwe flitsers ook met een push methode naar me toe kunnen komen? Waarschijnlijk is dat een lastig iets.

Is technisch mogelijk. En een handige feature. Maar dan moet er een nieuw te ontwikkelen service draaien op de Flitsservice.nl server. Ik verwacht hier niet op korte termijn aan te kunnen werken, maar ik zal het op de rol zetten.
Plantje schreef:
handig om in een hoekje zo'n "syncing" icoontje te zien, maar niet groot over het hele scherm heen.

In de volgende versie zal het updaten veel minder aanwezig zijn. Het stoort jou niet alleen, en ik vind het zelf ook niet heel mooi. Ik denk aan de standaard 'stroom met blokjes' die van rechts het beeld in komt en naar links verdwijnt. En dan bovenin het scherm of zo.
Offline Plantje
Respect
do 23 feb 2012, 13:29 Bericht 

Mess schreef:
Hoi, bedankt voor je feedback!

Och ja...ik bescherm er mijn eigen portemonnee mee :)

Mess schreef:
Geen idee nog, een collega zei dat het met wat aanpassingen in de XAML/C# code wel te doen is. Ben je van plan een Windows 8 device te gebruiken in de auto? Kan hoor, ik zie ook ipads in auto's..

Op het moment heb ik mijn Windows 7 tablet in de auto. De andere tablet die op Windows 8 draait gebruik ik nu alleen nog maar thuis (Windows Media Center draait nog niet standaard in Windows 8, dus die is niet handig in de auto). Waarschijnlijk gaan volgende week beide tablets naar de consumer preview van Windows 8!
Het schijnt inderdaad relatief simpel te zijn apps van WP7 naar Windows 8 om te zetten. Als WP8 uitkomt moeten velen denk ik sowieso aan de bak, omdat dat op dezelfde kernell als Windows 8 gaat draaien.
Echt belangrijk vind ik het niet, maar het zou gewoon wel aardig zijn.

Mess schreef:
Kaart zat er in, werkte niet netjes, komt wel weer terug verwacht ik. Maar misschien niet op zeer korte termijn. Eerst andere zaken uitwerken.

Begrijpelijk...lijkt me ook echt een nice-to-have feature. Belangrijkste is, dat duidelijk is waar die krengen staan...hoe dat er op de kaart uitziet...tja...ach...

Mess schreef:
Is technisch mogelijk. En een handige feature. Maar dan moet er een nieuw te ontwikkelen service draaien op de Flitsservice.nl server. Ik verwacht hier niet op korte termijn aan te kunnen werken, maar ik zal het op de rol zetten.

Cool! :thumb:

Mess schreef:
In de volgende versie zal het updaten veel minder aanwezig zijn. Het stoort jou niet alleen, en ik vind het zelf ook niet heel mooi. Ik denk aan de standaard 'stroom met blokjes' die van rechts het beeld in komt en naar links verdwijnt. En dan bovenin het scherm of zo.

Inderdaad, het is beter die standaard stroom met blokjes te gebruiken. Ik verwacht, dat de boel er dan ook veel strakker uit gaat zien!
Offline Mess
Pro
di 28 feb 2012, 10:27 Bericht 
De app valt in de smaak zo te zien :P !

Gemiddelde score: 4,83.
5 stars: 29
4 stars: 6

Geen enkele negatieve tekst bij de reviews! (waarom dan geen 5 sterren geven denk ik dan stiekem O:) )

Aantal downloads tot nu toe: stuk of 1200! Het exacte aantal weet ik niet, het rapportje loopt iets achter op de realiteit.
Offline Sandeman
FS medewerker
di 28 feb 2012, 10:28 Bericht 
Lekker hoor, Android ook al over de 10k.. Heel NL aan de FN! :devil: :honger:
Offline michelr
Nieuwkomer
za 03 maart 2012, 9:57 Bericht 
Devver(s),

Misschien nog een handige suggestie: Is het mogelijk de audiosignalering over bluetooth te sturen wanneer gepaired met headset of carkit?
1) M'n car audio wint meestal van m'n telefoon dus kan ik de radio niet te hard zetten
2) Ook handig op de motor icm headset

Of, als audio sturen niet mogelijk is, als alternatief de telefoon 1x te laten ringen ("fake call"?); als het maar de aandacht trekt.

Verder, enig beeld hoe de gemiddelde afwijking is van de GPS en real world? Bij mij is dat momenteel zo'n 50m ipv verwachte 10m (tenminste, als ik naast een flitspaal rijdt geeft Flitsnav aan dat de paal er pas over 50m staat). Ik heb momenteel een Samsung Omnia 7; waarschijnlijk toestel-gerelateerd, maar wel handig om te weten (kan net de 50m zijn die je nodig hebt om af te remmen :) )
Offline Mess
Pro
za 03 maart 2012, 11:06 Bericht 
michelr schreef:
Is het mogelijk de audiosignalering over bluetooth te sturen wanneer gepaired met headset of carkit? Of, als audio sturen niet mogelijk is, als alternatief de telefoon 1x te laten ringen ("fake call"?); als het maar de aandacht trekt.

Nee, dat is helaas technisch niet mogelijk :schudnee:.

michelr schreef:
Verder, enig beeld hoe de gemiddelde afwijking is van de GPS en real world? Bij mij is dat momenteel zo'n 50m ipv verwachte 10m (tenminste, als ik naast een flitspaal rijdt geeft Flitsnav aan dat de paal er pas over 50m staat). Ik heb momenteel een Samsung Omnia 7; waarschijnlijk toestel-gerelateerd, maar wel handig om te weten (kan net de 50m zijn die je nodig hebt om af te remmen )

Eigenlijk nooit opgevallen. Ik heb zelf ook dat toestel. Ik zal er eens naar kijken vanmiddag.
Misschien heeft iemand anders info hierover?
Offline MRE
FS Weldoener!
za 03 maart 2012, 11:19 Bericht 
Zal er op letten die gps afwijking als ik FN draai.

Over dat BT geluid probleem. Is dat niet gewoon een instellingen van je BT carkit ? Bij mij gaat het geluid namelijk gewoon over de speakers van de autoradio als mijn telefoon eenmaal gepaired is met mn BT carkit. Moet ik er wel bijzeggen dat ik een behoorlijk prijzige BT module heb met waarschijnlijk wat meer mogelijkheden dan de normale BT carkits.
Offline Plantje
Respect
zo 04 maart 2012, 7:40 Bericht 

Ik heb ook een Samsung Omnia 7 en ik zie ook wel dat GPS iets achter loopt. Ik heb ook nog een HTC Trophy, die zal ik ook eens testen.
Offline Mess
Pro
di 06 maart 2012, 8:10 Bericht 
Bij mij valt de GPS accuraatheid wel mee. Natuurlijk loopt hij ietsje achter, hij moet toch wat zaken berekenen enz, en 50 'lag' vind ik dan wel okay.
Als ik voor een stoplicht sta bij bijvoorbeeld de McDonalds a.d. N201 bij Hoofddorp, geeft ie netjes aan dat 36m links voor mij een paal staat. Dat klopt aardig dacht ik.
Ik denk dat ik er zeer weinig aan kan doen!
Offline Sandeman
FS medewerker
di 06 maart 2012, 8:13 Bericht 
Hehehe... @MRE herinnert u zich deze nog? Nog? Nog? :lol: O:)
http://forum.xda-developers.com/showpos ... tcount=823
Offline Plantje
Respect
di 06 maart 2012, 8:39 Bericht 

Mess schreef:

Ik moet zeggen dat ik er ook geen last van heb. Maar het was wel iets dat me opviel.
Offline michelr
Nieuwkomer
di 06 maart 2012, 9:53 Bericht 
@Mess: Ik denk dat je er idd weinig aan kan doen dan (misschien is zoals MRE aangaf de GPS polling te versnellen, maar betwijfel of een sandboxed WP7 app dat kan). Gisteren nog even gecheckt, die 50m komt aardig overeen met een 'update interval'.
@MRE: Ik ga er eens wat mee spelen, thanks
Offline MRE
FS Weldoener!
di 06 maart 2012, 12:37 Bericht 
Sandeman schreef:
Hehehe... @MRE herinnert u zich deze nog? Nog? Nog?

Oe das een oudje.... ja die herinner ik me nog wel. Me gek lopen testen destijds met die Touch Diamond. Puik toestelletjes was dat wel qua formaat en looks. WM6 was wat minder (vooral in vergelijking met WP7.5).

michelr schreef:
@Mess: Ik denk dat je er idd weinig aan kan doen dan (misschien is zoals MRE aangaf de GPS polling te versnellen, maar betwijfel of een sandboxed WP7 app dat kan). Gisteren nog even gecheckt, die 50m komt aardig overeen met een 'update interval'.

Ik weet niet in hoeverre het register toegankelijk is in WP7.5. Mijn toestel is helaas niet dev unlocked, dus kan er niet mee testen. Voor zover ik kan zien werkt FN prima op een Nokia Lumia 800. Kan vanavond op de terug weg van huis wel eens testen hoe FN het doet op de flitspalen in Zwolle zuid....
Offline Plantje
Respect
di 06 maart 2012, 13:05 Bericht 

MRE schreef:
Kan vanavond op de terug weg van huis wel eens testen hoe FN het doet op de flitspalen in Zwolle zuid....

Werkt prima! Ik woon namelijk ook in Zwolle Zuid.

Wat het ook een beetje is: als je maar even de aandacht er weer bij hebt. Dan maakt het niet uit of ie nu 10 of 20 meter bij je vandaan staat.
Offline Mess
Pro
di 06 maart 2012, 13:10 Bericht 
Register is waarschijnlijk alleen toegankelijk als je hem dev unlocked en een bepaalde root toegang mogelijk maakt. Heb ik nog nooit gedaan. Ga ik ook niet doen 8). Is niet nodig en dan test ik de boel op een device die niet is zoals de vele andere FN gebruikers.
Offline MRE
FS Weldoener!
di 06 maart 2012, 13:14 Bericht 
Plantje schreef:
Werkt prima! Ik woon namelijk ook in Zwolle Zuid.

Dat geloof ik graag, het gaat mij meer om de afwijking. Als ik er bv naast sta, hoeveel meter FN dan nog aangeeft voordat ik er naast zit. Wellicht dat dit per telefoon verschilt.
Offline Plantje
Respect
di 06 maart 2012, 15:46 Bericht 

Wat voor telefoon heb je? De Samsung Omnia werkt best goed... als ik er aan denk test ik vandaag de HTC Trophy nog even.
Offline MRE
FS Weldoener!
di 06 maart 2012, 15:55 Bericht 
Plantje schreef:
Wat voor telefoon heb je?

Nokia Lumia 800
Offline Plantje
Respect
di 06 maart 2012, 22:02 Bericht 

Mijn broer heeft ook zo'n Nokia Lumia 800. Hij vond de GPS een klein beetje tegenvallen bij het gebruik van Runtastic, maar volgens mij valt het wel mee.

Vandaag heb ik bij het naar huis rijden de Samsung en de HTC naast elkaar gelegd. Op een paar meter na scheelde het nauwelijks was. Meestal was de afstand tot de flitsers gelijk.

Maar als je bijvoorbeeld van de IJsselallee rechtsaf de Ittersumallee opslaat (richting Schellerlanden) zie je dat er maar voor één flitser op dat kruispunt gewaarschuwd wordt.

Ik ben in ieder geval wel blij met de app! Nu nog een mooie houder voor de GSM in de auto ;)
Offline Mess
Pro
do 22 maart 2012, 12:07 Bericht 
Ik heb even de hulp van de fellow devs nodig bij het toevoegen van een handige functie in FlitsNav: de trajectcontroles. Momenteel heb ik de start- en eindlocatie (long,lat) van de trajectcontroles en in de laatste build waarschuwt de app als je bij een startpunt in de buurt komt (dat was simpel toe te voegen).
Nu wil ik eigenlijk het volgende. Wanneer de gebruiker langs een startpunt rijdt, gaat de app in trajectcontrole-modus en toont de gemiddelde snelheid. Daarbij wordt gecontroleerd of de trajectcontrole gevolgd wordt. Wanneer de gebruiker aan het einde van de trajectcontrole is, of teveel afwijkt van de trajectcontrole-route, gaat er een belletje af en de app gaat weer in normale modus (lees: waarschuwen voor vaste en mobiele flitspalen).
Moeilijkheden die ik zie en waar ik jullie ideeën graag bij wil gebruiken:
1. Bijhouden gemiddelde snelheid. Dit doe ik denk ik door in de PositionChanged een Counter++ te doen en TotalSpeed op te hogen met de huidige speed en dan de AVG speed te berekenen door TotalSpeed te delen door Counter.
2. Verkrijgen van de trajectcontrole route. Dit zal ik denk ik doen door een trajectcontrole class te maken die een collectie van GPS locaties heeft (iedere bocht in het traject een locatie, kan ik van internet plukken).
3. Controleren of de gebruiker van de route afwijkt. Ik heb geen idee hoe ik dit kan doen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Offline OlieTankeR
Master
do 22 maart 2012, 12:22 Bericht 

Is het idee van die traject controles niet dat ze juist op een vaste route zitten en je er dus niet makkelijk van af wijkt?

Wat je evt zou kunnen doen is gewoon controleren of de afstand tot eindpunt niet oploopt. Zolang die afloopt ben je op weg naar het einde.
Voor de snelheid zou ik alleen de starttijd van punt 0 pakken, en alleen de afgelegde afstand op positionchanged op tellen.

laatste punt opslaan en de afstand van laatste punt tot actueel punt afstand bereken. (en laatste punt updaten ;) )

voor de avg speed heb je dan een tijdspanne van starttijd tot nu en de afgelegde afstand. Lijkt me wat makkelijker dan alle gemiddelde snelheden gaan zitten optellen.
Offline MRE
FS Weldoener!
do 22 maart 2012, 15:57 Bericht 
Maak je het nu niet te moeilijk ? Wat is er mis met:

10 seconden voor PUNT A: alarm (begin TC)
5 seconden voor PUNT B: alarm (eind TC)

Ik hoef de gemiddelde snelheid niet te weten, het gaat mij erom dat FN waarschuwt voor een TC, das de core functionaliteit. Een aparte TC modus hoeft van mij ook niet zo. Zo maak je het alleen maar ingewikkelder.

Wellicht dat zo eerst in bouwen en dan eventueel later een eventuele gem. snelheid erbij.
 [ 114 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende