Pagina 2 van 15  [ 709 berichten ]
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 01 feb 2012, 0:15 Bericht 
Nope, dat is eigenlijk normaal. Hij kijkt hoe snel je rijdt en gaat daarvan uit hoeveel seconden je nodig zou hebben met de snelheid die je op dat moment rijdt, voordat je daar bent.

Stel, je rijdt 20 km/h en de paal staat 119m verderop, dan doet hij 20km = 20000m. (20000 / 60) / 60 = 5,55 seconden. Staat deze ingesteld op 20 seconden waarschuwing, krijg je 25,55 seconden voordat je er bent een waarschuwing.

Echter, als jij 0 km/h rijdt, dan krijg je een wiskundige breuk, dus dan doet hij niets. (f)
Offline Richie
Nieuwkomer
wo 01 feb 2012, 0:23 Bericht 

Flitsnav rekent in seconden tot het bij het punt is en kleurt dan oranje/rood. Echter als je stilstaat duurt dat uiteraard langer en wordt dus groen, tot je weer gaat rijden en er dus binnen zoveel seconden bent. Werking correct. 8) :)
Offline CRXed
Pro
wo 01 feb 2012, 0:30 Bericht 
Dat is eigenlijk een hele goede uitleg, raar dat ik daar niet aan heb gedacht :D :thumb:
Nu jullie het zeggen....ik kan me wel herinneren dat ik toen ik weer reed HEEL snel achter elkaar 3 waarschuwingsgeluiden kreeg.
Ik snap de filosofie van Orthello over het gebruik van seconden ipv afstand, maar in dit soort situaties krijg je toch dingen die je niet verwacht
:biertje:

@Ownedbylag: 20 sec. van tevoren een waarschuwing is 20 sec. van tevoren een waarschuwing en niet op 25.55 (of elk ander getal). Berekening 20 km/u = 5.55 m/s klopt wel, maar je uitleg eromheen niet :colaatje:
Offline djidee
Master
wo 01 feb 2012, 7:36 Bericht 
@Crx Heb je blikveld aanstaan? Want dat kan soms nog wel wat uitmaken als je in de dichte nabijheid van een paal bent (heb ik hier in leeuwarden, voor het stoplicht (net voor de paal nog) denkt flitsnav al dat ik de paal voorbij ben)
Offline CRXed
Pro
wo 01 feb 2012, 9:45 Bericht 
Ja Blikveld staat aan. Maar dat FN de locatie niet helemaal goed weergeeft komt volgens mij meer door onnauwkeurigheid van GPS.
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 01 feb 2012, 10:49 Bericht 
CRXed schreef:
@Ownedbylag: 20 sec. van tevoren een waarschuwing is 20 sec. van tevoren een waarschuwing en niet op 25.55 (of elk ander getal). Berekening 20 km/u = 5.55 m/s klopt wel, maar je uitleg eromheen niet

Toen ik het ook las, vond ik het ook al zo vaag in me kop klinken :[

CRXed schreef:
Maar dat FN de locatie niet helemaal goed weergeeft komt volgens mij meer door onnauwkeurigheid van GPS.

blikveld klopt wel, maar dat maakt niet zo heel veel uit, want als je een paal die naast je staat niet ziet terwijl je ver van tevoren gewaarschuwd bent, moet je ook niet auto rijden, vind ik.
Offline deechte
Pro
wo 01 feb 2012, 22:42 Bericht 
deechte schreef:
Helaas heb ik vandaag voor het eerst weer gemerkt dat FN op de achtergrond werd afgesloten, terwijl het icoon in de taakbalk zichtbaar bleef. Dit probleem doet zich helaas dus ook op mijn HTC DesireHD voor bij de Market versie 1.1. Alleen wel minder snel. Bij de 0.8.5 beta versie was dit bijna dagelijks het geval, bij de Market versie nu voor het eerst sinds ca. een week intensief gebruik.

De laatste dagen beleef ik dit helaas toch bijna weer dagelijks. :sad:

Is dit nog een punt waarop verbetering mogelijk is Orthello?
Offline dwali
Respect
do 02 feb 2012, 1:26 Bericht 
Ok, voor degenen bij wie de FN op de achtergrond soms afgesloten wordt, ik heb wat om te testen:

Dit is mijn eerste android avontuur, dus "garantie tot aan de voordeur.."

http://www.dwa-ict.com/fnchecker/FNChecker-LATEST.php

Wat het progje doet:
START:
- start FlitsNav op..
- start een achtergrondservice die eens in de 10sec controleert of FN nog actief is..
- is FN niet actief, dan start hij hem opnieuw..

STOP:
- stopt de "check-service"..
- haalt FN weer naar de voorgrond (of herstart FN indien het afgesloten was), zodat je met de back-button FN netjes kan afsluiten..

Wat ik tot nu toe tegen kwam:
- Als je FN sluit met de backbutton, "denkt" de service dat FN nog actief is (feitelijk is dat ook zo, want apps verdwijnen pas echt uit het tel geheugen als android vind dat de geheugenplek nodig is.)
- Het aantal handelingen kan minder.. (eerst kijken of het werkt..)
- Er is geen garantie dat deze service niet ook gekilled wordt door android, net als FN.. (komt tijd komt raad..)

Hopelijk kunnen we zo de tijd overbruggen tot Orthello een definitievere oplossing heeft..

gr.dwali

p.s.: Mods, is het wijsheid dat ik hier een nieuwe thread voor open, om deze niet te vervuilen?
Offline CRXed
Pro
do 02 feb 2012, 2:39 Bericht 
Cool! ik zal er zeker mee testen. :thumb:
Tip: maak de interval waarmee er gecheckt wordt instelbaar voor de gebruiker.
Offline Sandeman
FS medewerker
do 02 feb 2012, 7:33 Bericht 
dwali schreef:
p.s.: Mods, is het wijsheid dat ik hier een nieuwe thread voor open, om deze niet te vervuilen?

Doe maar even, als je wil... :thumb:
Offline dwali
Respect
do 02 feb 2012, 9:39 Bericht 
Apart topic geopend: http://www.flitsservice.nl/phpBB/mobiele-diensten/fnchecker-android-t71906.html

CRXed schreef:
Tip: maak de interval waarmee er gecheckt wordt instelbaar voor de gebruiker.

Gaat er komen.. Dit is de eerste "werkversie.." :koffie:
Offline Debs
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 19:49 Bericht 

Is het al opgemerkt dat als je de optie demo selecteert bij instellingen de telefoon op hol slaat. Lijkt net alsof alle flitspalen worden gemeld (incl. Gesteld alarm) : :o

Maar het is en blijft een top programma! :respect:
Offline Sandeman
FS medewerker
do 02 feb 2012, 21:28 Bericht 
Debs schreef:
Is het al opgemerkt dat als je de optie demo selecteert bij instellingen de telefoon op hol slaat. Lijkt net alsof alle flitspalen worden gemeld (incl. Gesteld alarm) : :o

Dat is het idee van die optie jah :lol: :kniktja: :aai:
Offline Debs
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 21:41 Bericht 

Sandeman schreef:

Kleine waarschuwing voor een overspannen telefoon zou wel aardig zijn :roflol:
Dacht eerst nog dat de gegevens van de vaste palen van de demo versie niet volledig van mijn tel. verwijderd was :x
Offline Ownedbylag
Die hard
do 02 feb 2012, 21:45 Bericht 
Ok, ik merk dus dat FlitsNav zich soms automatisch afsluit terwijl het icoontje bovenin nog actief is. Dit gebeurt meestal wanneer ik naar het Home scherm ga via de Home toets.

Nee, niet via de Back toets, na 5 keer op de home toets geramd te hebben en het dan afsluit, ben ik hierin toch wel vrij zeker in.

Dit gebeurt alleen als FlitsNav op de achtegrond draait bij mij, niet op de voorgrond (nog niet *afkloppen doet*).
Offline CRXed
Pro
do 02 feb 2012, 23:47 Bericht 
@Ownedbylag, lees de rest van het topic eens door, bekend probleem (staat zelfs in de openingspost (f) ). Dwali heeft er een app-je voor geschreven die hierbij kan helpen.
Offline Ownedbylag
Die hard
do 02 feb 2012, 23:50 Bericht 
CRXed schreef:
Dwali heeft er een app-je voor geschreven die hierbij kan helpen.

Ik ben ook echt zo blind als een mol ook :fp:

Maakt niet uit, op de voorgrond gebeurt dit niet en daar staat FlitsService bijna altijd op O:)
Offline Smookey
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 8:17 Bericht 
Ownedbylag schreef:
op de voorgrond gebeurt dit niet

Heeeeel af en toe gaat dan wel de schermbeveiliging erop, ik ben er dan snel bij (wil graag weten waar het gevaar schuilt) en FN draait dan nog wel gewoon, zal hem de volgende keer een poosje op zwart laten staan.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 10:41 Bericht 
Ik doe reclame-tweets naar android gebruikers maar ik zie nu ook wijkagenten met android, zal wel geen zin hebben om ze op de hoogte te brengen van deze app om meldingen te genereren. :woop:
Offline djidee
Master
vr 03 feb 2012, 22:11 Bericht 
Smookey schreef:
Ik doe reclame-tweets naar android gebruikers maar ik zie nu ook wijkagenten met android, zal wel geen zin hebben om ze op de hoogte te brengen van deze app om meldingen te genereren.

Ik ken er bij die hem gebruiken
Offline Ownedbylag
Die hard
za 04 feb 2012, 2:32 Bericht 
orthello,

Ik had je op de een-na-laatste post van Pagina 1 gezegd dat ik het niet helemaal geloofde wat je zei.

Ik ga het toch intrekken, het lijkt er inderdaad meer op dat jij gelijk hebt. Ik reed in Eindhoven over een weg met veels te lange naam die ik niet heb kunnen onthouden, maar daar zei hij wel mooi Paal 1 en Paal 2. Paal 3 echter niet, maar die stond echt dicht bij elkaar.

Sorry daarvoor (f)
Offline Mark640
Die hard
za 04 feb 2012, 15:04 Bericht 
Ownedbylag schreef:
Ik reed in Eindhoven over een weg met veels te lange naam die ik niet heb kunnen onthouden, maar daar zei hij wel mooi Paal 1 en Paal 2

Dat kan er eigenlijk maar 1 zijn, de John F. Kennedylaan. Dat is de enige weg in Eindhoven waar er 4 palen na elkaar staan ;)

Of misschien de Veldmaarschalk Montgomerylaan, daar staan er inderdaad 1 kant in ook 3 achter elkaar...
Offline Ownedbylag
Die hard
zo 05 feb 2012, 0:04 Bericht 
Mark640 schreef:
Of misschien de Veldmaarschalk Montgomerylaan, daar staan er inderdaad 1 kant in ook 3 achter elkaar...

Die is het inderdaad. De Kennedylaan liet er alsnog slechts 1'tje doorgaan. De Montgomerylaan liet er wel 2 piepen, maar de 3e niet.
Offline elroy
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 17:21 Bericht 

Is het jullie gelukt om de vaste flitspalen op de nieuwe flitsnav werkend te krijgen? Ik heb het aangevinkt maar nog geeft ie alleen mobiele aan, zelfs een hele rit gemaakt van Enschede naar Arnhem en vice versa, geen vaste flitspalen helaas...
Offline CRXed
Pro
zo 05 feb 2012, 17:49 Bericht 
Vaste palen functie doet het prima.
Welke telefoon/Android versie heb je?

Je kan checken of de vaste palen gedownload zijn, door op je foon naar het mapje /flitsnav/ te gaan en daar zouden .ov2 bestanden in moeten staan.

Zo niet, dan moet je proberen de aLogcat app op je foon te installeren en een log maken bij het opstarten van FlitsNav, zodat we kunnen zien wat er mis gaat.
Offline elroy
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 19:42 Bericht 

Ik heb de galaxy s2 met android 4.0.3 (originele samsung versie: XXLPB) Ik zie in het mapje wel een ov2 file staan en heb die verwijderd, maar is het ook mogelijk om de vaste flitspalen ook handmatig te downloaden? Want hij zet ze er niet meer in
Offline CRXed
Pro
zo 05 feb 2012, 19:53 Bericht 
Het moeten er meerdere zijn, niet maar 1 bestand. Ik denk dat jij het oude vastepalen.ov2 bestand had?

Jij bent de tweede met Android 4.0 die het niet voor elkaar krijgt om de palen te downloaden met de nieuwe manier.....lees het verhaal van Morbid Angel hier maar eens: post2688632.html#p2688632
Als je daar naar beneden scrolt, zie je ook meteen hoe het mapje /flitsnav/ eruit hóórt te zien.

Ik heb hier een versie van vastepalen.ov2 staan: http://www.crxed.nl/fn/
Als je die in dat mapje zet, zou die dat ook moeten kunnen inlezen.
Offline elroy
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 19:57 Bericht 

CRXed schreef:
Het moeten er meerdere zijn, niet maar 1 bestand. Ik denk dat jij het oude vastepalen.ov2 bestand had?

Jij bent de tweede met Android 4.0 die het niet voor elkaar krijgt om de palen te downloaden met de nieuwe manier.....lees het verhaal van Morbid Angel hier maar eens: post2688632.html#p2688632
Als je daar naar beneden scrolt, zie je ook meteen hoe het mapje eruit hóórt te zien.

Ik heb hier een versie van vastepalen.ov2 staan: http://www.crxed.nl/fn/
Als je die in dat mapje zet, zou die dat ook moeten kunnen inlezen.

Ik denk idd dat het een probleem is met android 4.x want ikheb het net ook geïnstalleerd op mn desire z die ook op 4.0 draait, daar maakt hij wel een map met 'flitsnav' aan maar geen ov2 file, ik ga het handmatig proberen, laat je zo wel weten

Edit: probleem ligt denk ik ergens anders, ik heb de ov2 file in de map geplaatst en hij herkent de vaste palen nogsteeds niet... Maar op dat link die je me gaf over iemand mrt nexus ook dezelfde probleem zie ik andere bestanden, ik ga ze straks als ik thuis ben ff van de site downloaden en testen..

Edit2: ov2 bestanden van flitspaal.nl werken ook niet als ik ze in het mapje plaats...
Offline CRXed
Pro
ma 06 feb 2012, 12:09 Bericht 
Dit is echt iets wat Orthello moet fixen dan, compatabiliteit met Android 4.0 vwb vaste palen
Offline Mark640
Die hard
ma 06 feb 2012, 14:46 Bericht 
Mark640 schreef:
Hmmm, mijn wandelsnelheid van 4 KM/H was niet genoeg om te gaan piepen, morgen even verder testen

De afgelopen week eigenlijk niet kunnen testen, vandaag wel. Probleem is nu dus opgelost, als de geluiden vanaf de SD kaart worden gespeeld gaat het gewoon goed... Nog steeds vaag... :P
Offline Bullet NL
Weet de weg
do 09 feb 2012, 19:07 Bericht 
Op een of andere manier is de Flitsservice 1.1 app de enige app die op mijn telefoon via het Vodafone GSM netwerk geen toegang kan krijgen tot de flitsservice database, wanneer ik hem via wifi test werkt het wel direct.

Vreemd genoeg had ik met voorgaande apps geen enkel probleem, het test hier in huis ging (via wifi) dus altijd prima, tot dat ik dus voor het eerst in de auto de app opstart, dan krijg ik onder het het scherm waar normaal het aantal melding staan de melding "probleem"

Op mijn Sensation is daarmee de Flitsservice app ook de enige die geen toegang kan krijgen tot het internet. Ik werk wel met ICS 4.0.3
Offline dwali
Respect
do 09 feb 2012, 20:13 Bericht 
Bullet NL schreef:
Op een of andere manier is de Flitsservice 1.1 app de enige app die op mijn telefoon via het Vodafone GSM netwerk geen toegang kan krijgen tot de flitsservice database, wanneer ik hem via wifi test werkt het wel direct.

Check even of er niet toevallig een proxy ingesteld staat in je APN (toegangspunt) instellingen..

Zo ja, proxy heb je om te internetten in princiepe niet nodig (tenzij je "vodafone eigen" webdiensten gebruikt)..

Mijn APN is live.vodafone.com (je hebt volgens mij ook office.vodafone.com) en het eerste wat ik altijd doe is de proxy uitvinken..

gr.dwali

ps. ik draai geen ICS..
Offline deechte
Pro
do 09 feb 2012, 20:33 Bericht 
Ik zou het ook zoeken in de APN settings. Proxy, of het serveradres. Naast .com kan het ook zijn dat je .nl nodig hebt. Dat hangt van je abonnement af, privé of zakelijk.
Offline dj4n90
Eendagsvlieg
do 16 feb 2012, 18:54 Bericht 

Heb al de menige beta versie naar bijna volle tevredenheid getest,
en was aangenaam verrast dat de market opeens aangaf dat er een update was.

1. Heb echter al geruime tijd op mijn Galaxy Nexus S met ICS 4.0.2 dat de kaart van google maps niet geladen word als ik naar overzicht ga.

2. is het mogelijk een 2e optie te maken die de vaste palen op de kaart toont in b.v. straal van een zelf in te stellen straal.

3/4 :/ . is het mogelijk om de flits info van europa te laden ipv alleen die van de vaste palen NL. Goed zat voor offline vakantie rit zonder dure roaming kosten. (en maakt je app gelijk wereldwijd Hot.) er zijn immers voldoende internationale databases beschikbaar.
Als ik bij overzicht ga kijken zie ik alleen de mobiele flitsers en zie nergens de vaste palen die ook in de buurt staan, dat maakt me aan het twijfelen of de app wel werkt. :oops:

5. met de steeds groter wordende schermen, is het mogelijk een transparant scherm te maken met / of alleen een kleinere pijl .. (zoals b.v. snelheids icoon in de nieuwe waze) die je neer kunt zetten waar je zelf wilt. om hem zo over je nav (in mijn geval waze) te projecteren.
(weet niet of dat mogelijk is in android maar wie niet vraagt :wink: )
Offline CRXed
Pro
do 16 feb 2012, 19:47 Bericht 
Over 3. (of was dat 4. :wink: ):de vaste palen worden niet op de map gezet, dus de app werkt prima ;)
Offline dj4n90
Eendagsvlieg
do 16 feb 2012, 22:30 Bericht 

CRXed schreef:

ben er ook niet echt bang voor dat het niet werkt,
maar een melding .. 973 vaste palen geladen wekt wel vertrouwen .. nu zie je niets :wink:
Offline CRXed
Pro
do 16 feb 2012, 23:24 Bericht 
Nou je kan meteen zien dat de palen geladen zijn, doordat er een melding van de dichstbijzijnde paal in het hoofdscherm weergegeven wordt.

MAARRRRRR aangezien jij een Nexus hebt met Android 4.0 ben ik bang dat jij de vaste palen sowieso niet gaat zien, omdat dat nog niet werkt in die versie van Android.
Offline Gaiajohan
Pro
do 16 feb 2012, 23:28 Bericht 

is er misschien een non-compatibiliteit met bepaalde toestellen?
Mijn HTC Legend lukt het niet een gps verbinding te maken als dit programma aanstaat.
terwijl in Maps of Google Navigate de gps prima werkt..
Offline ZX-driver
Master
do 16 feb 2012, 23:44 Bericht 

Heb ik net een GPS-ding gekocht voor 30 euro (reageert bij vaste palen en plaatsen waar regelmatig gekontroleerd wordt, zie ik dat dit ook kan.... ;(
Offline CRXed
Pro
vr 17 feb 2012, 0:05 Bericht 
Gaiajohan schreef:
is er misschien een non-compatibiliteit met bepaalde toestellen?
Mijn HTC Legend lukt het niet een gps verbinding te maken als dit programma aanstaat.
terwijl in Maps of Google Navigate de gps prima werkt..

Hmm nee dat zou niet uit moeten maken, FN leest alleen de GPS status uit.
Je kan dit testen door te zorgen dat je eerst een lock hebt met GPS en dan pas FN op te starten.
Offline CRXed
Pro
vr 17 feb 2012, 0:06 Bericht 
ZX-driver schreef:
Heb ik net een GPS-ding gekocht voor 30 euro (reageert bij vaste palen en plaatsen waar regelmatig gekontroleerd wordt, zie ik dat dit ook kan....

Weer snel doorverkopen :D
Offline Gaiajohan
Pro
vr 17 feb 2012, 0:08 Bericht 

CRXed schreef:
Je kan dit testen door te zorgen dat je eerst een lock hebt met GPS en dan pas FN op te starten.

Ik zie nu ineens dat ie ook niet meer werkt in Maps of Navigate (terwijl ik dat vorgie week nog heb gebruikt!)

Even kijken wat er mis is met de telefoon..
Hij ziet wel satellieten, maar fixeert niet..
Offline Ownedbylag
Die hard
vr 17 feb 2012, 1:36 Bericht 
download even de app GPS Test en laat hem even een aantal minuten draaien (5-10 min), kijk eens wat je krijgt.
Offline zerty
Master
vr 17 feb 2012, 2:24 Bericht 
Gaiajohan schreef:

Ik zie nu ineens dat ie ook niet meer werkt in Maps of Navigate (terwijl ik dat vorgie week nog heb gebruikt!)

Even kijken wat er mis is met de telefoon..

Ik heb hier ook last van gehad, na het installeren van gpsfix geen problemen meer mee gehad.
Offline CRXed
Pro
vr 17 feb 2012, 2:43 Bericht 
zerty schreef:
gpsfix
:thumb:
FasterFix is ook een goed hulpmiddel, moet je alleen wel root-access voor hebben
Offline zerty
Master
vr 17 feb 2012, 2:49 Bericht 
CRXed schreef:
, moet je alleen wel root-access voor hebben

En hoe moet dat? Ik moet dat hebben om mijn koptelefoon geluid harder te zetten.
Offline CRXed
Pro
vr 17 feb 2012, 3:11 Bericht 
Welke foon heb je?
Is wel tricky om te doen als je niet precies weet hoe het moet, je kan er zo je telefoon mee slopen, om het maar zo te zeggen...
Offline dj4n90
Eendagsvlieg
vr 17 feb 2012, 8:14 Bericht 

Bij geen GPS fix,

https://market.android.com/details?id=com.chartcross.gpstest

GPStest > menu [Clear AGPS] > [Update AGPS]
terug naar start scherm van GPStest en (buiten) wachten op fix. (kan paar minuten duren).

werkt het niet nog niet gps uit > aan
en bovenstaande nog eens testen

en als dat nog niet werkt
toestel uit > accu er uit > 2 minuten wachten
toestel weer aan

GPStest > ga buiten staan en wacht tot je fix hebt.
werkt het ? >flits nav starten.
werkt het niet ? > geen idee :oops:
Offline Ownedbylag
Die hard
vr 17 feb 2012, 12:12 Bericht 
dj4n90 schreef:
werkt het niet ? > geen idee :oops:

een goeie telefoon kopen :thumb:
Offline Gaiajohan
Pro
vr 17 feb 2012, 12:16 Bericht 

Euh een HTC legend geen goede telefoon? Het beestje mag mss bijna 2 jaar oud zijn, maar een volledig aluminium unibody behuizing is nog steeds een stuk beter dan de plastic foontjes. Misschien heeft ie geen snelle processor vergeleken andere telefoons, maar de sterkte van de behuizing zou ik niet graag kwijt zijn.

GPSfix vindt inmiddels wel een fix.

Voor wie het niet weet:
Afbeelding
 [ 709 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende