Pagina 1 van 15  [ 709 berichten ]
Offline CRXed
Pro
zo 29 jan 2012, 21:09 Bericht 
FlitsNav voor Android

AfbeeldingAfbeelding

Beschrijing:
De meest actuele en nauwkeurigste informatie over flitsers GRATIS op je Android? Het kan met FlitsNav!
De enige app die gebruik maakt van de gegevens van FlitsService.nl
Waarschuwing: langdurig gebruik van GPS kan het batterijverbruik nadelig beïnvloeden.

Deze app is de vinden in de Android Market

Afbeelding

Handleiding:
Bij het starten van FlitsNav zal de flitspaal informatie gedownload worden. Hier is een internetverbinding voor nodig. Ook is er een GPS signaal nodig om de afstand tot de dichtstbijzijnde flitser te bepalen. Het GPS signaal wordt ook gebruikt om de huidige snelheid weer te geven.

FlitsNav blijft op de achtergrond draaien als de Home-toets ingedrukt wordt en is zo te gebruiken in combinatie met navigatie software. In de Android notificatiebalk blijft het icoontje van FlitsNav actief en deze is zo te gebruiken om snel terug te schakelen naar FlitsNav. In de notificatiebalk wordt ook de dichtstbijzijnde flitspaal weergegeven op het moment dat deze wijzigt.

FlitsNav volledig afsluiten kan door middel van de Back-toets.

Laatst bijgewerkt door CRXed op zo 29 jan 2012, 23:00, in totaal 7 keer bewerkt
Offline CRXed
Pro
zo 29 jan 2012, 21:09 Bericht 
Changelog:

1.1
* vaste palen download nu zonder username/wachtwoord

1.0
Market release

0.8.6
* nieuw icoontje (in lijn met alle andere mobiele flitsnav apps)
* verbetering van het sorteren.
* schermvullend op grotere schermen (HTC Sensation bijvoorbeeld)
* 'laden...' bug is opgelost. Bij een 'probleem' doet hij nog 5 pogingen na elkaar. Lukt het dan nog niet, dan komt er 'probleem' onderin te staan en FlitsNav gaat weer proberen te downloaden na de normale update interval. Inclusief weer eventueel 5 pogingen. Etc.

0.8.5
* fix voor meldingen met twee wegnummers
* popup blijft nu twee keer zo lang op het scherm staan

0.8.4
* aantal bug fixes
* GPS instellingen scherm komt naar voren als je FlitsNav start en de GPS staat nog uit.
* popups voor waarschuwing
* popup bij double tap (volledige beschrijving van de huidige melding in het groot)
* aparte geluiden voor vaste en mobiele controles (inclusief 'stil' voor vaste)
* blikveld op 180 of 360 graden
* je kan flitsnav naar voren laten komen bij een waarschuwing
* je kan het scherm aan laten springen bij een waarschuwing

0.8.3
* fix voor het rare sorteren
* fix voor flitspaal gebruikersnamen/wachtwoorden met speciale tekens erin

0.8.2
* sorteren gebeurt nu met een 'integer' i.p.v. een 'double'.

0.8.1
* sorteer bug gefixt
* titelbalk weg (met behoud van de notificatiebalk)
* refresh tijd van de vaste palen kan nu worden in gesteld met schuifbalk. (Niet invullen geeft geen fout meer bij het laden)

0.8
* compleet nieuwe look
* landscape mode is terug
* FlitsNav heeft nu ook een service die op de achtergrond draait met icoontje in de notificatiebalk
* blikveld
* flitserlijst wordt gesorteert op afstand, filter voor het verwijderen van oude locaties is komen te vervallen.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

0.7.2
* vaste palen optie toegevoegd (handmatig)

0.7.1
* download van coördinaten veranderd
* filter gerepareerd
* dag/nacht berekening verbeterd

0.7
* Google Maps tab toegevoegd
* filter (hele lijst of alleen actueel)
* dag/nacht layout uitgaande van tijd + lokatie (berekening aan de hand van de stand van de zon)
* scherm aan/uit (instellen of scherm uit mag gaan of aan moet blijven)
* schuifbalken voor waarschuwing afstand en lijst update interval
* melding voor laatste update aangepast

Afbeelding

0.6
* berekening waarschuwingsafstand gecorrigeerd
* tweede en derde melding op een ander moment (namelijk 50% en 25%)
* downloaden van lijst herscheven (inclusief caching om hickups op te vangen)
* alarm volume koppeling nagelopen. Volume knoppen reageerden wel (alarm volume dialog), volume zelf wordt nu ook geset.
* verder weer in de layout zitten klooien
- update gegevens iets groter
- geen datum/tijd stempel maar x minuten geleden
- tijd in de lijst alleen uren en minuten
- meldingen zonder coördinaten heeft in de lijst ook geen afstand (0,0km) aanduiding meer
* bij de eerste keer opstarten moeten eerst alle instellingen gedaan worden

0.5
* alarmvolume aan FlitsNav gekoppeld
* Force Close fix (compas == null + wifi location change)
* 'al gewaarschuwd' vlaggetje wordt u na verloop van tijd gereset
* twee extra meldingen op 75% en 50%

0.4.4 (dubbel uitgebracht, met en zonder logging)
* bugfix voor coördinaten met "&s"
* vernieuwd uiterlijk (FS kleuren en grotere afstand en snelheid aanduiding)
* check en retry (en log) routines bij downloaden van flits gegevens
* fix op ontvangen en verwerken van coördinaten. Wanneer een ontvangen coördinaat niet geldig is wordt het 0.0
* toevoeging van kompas voor richting indicatie (GPS i.c.m. intern elektronisch kompas)
* toevoeging van 'Tip de flitslijn' menuknop om eenvoudig de FS voicemail te bellen
* toevoeging disclaimer

Afbeelding Afbeelding

0.4.3
* logging toegevoegd om het opstartproces te monitoren. Deze wordt weg geschreven op de SD card met de naam 'flitsnav.log'

0.4.2
* 'grijze balk probleem' opgelost
* wegnaam in de toast melding
* landschap modus vervallen

0.4.1
* controlecheck van netwerkverbinding
* logbestand op de SD-kaart om fouten op te sporen
* afstand en snelheid aanduiding groter gemaakt
* iconen van de tabbladen wat fraaier uitgevoerd
* een verschrikkelijk lelijke windvaan toegevoegd

Afbeelding

0.4
Afbeelding Afbeelding

0.3
* betere flitslijst opschoning

0.2
* Force Close bug opgelost
* Refresh knop toegevoegd

0.1
* eerste test versie
Afbeelding Afbeelding
Offline CRXed
Pro
zo 29 jan 2012, 21:10 Bericht 
Bekende problemen:
Op sommige (oudere) telefoons kan het voorkomen dat FlitsNav op de achtergrond stopt met werken. Dit is te herkennen aan de melding "FlitsService wordt gestart" in de notificatiebalk, terwijl je verwachtte dat FlitsNav nog actief was.

Soms kan het voorkomen dat een alarmsignaal oneindig blijft doorspelen. Het advies is dan om een ander waarschuwingssignaal te kiezen.
Offline zerty
Master
zo 29 jan 2012, 22:38 Bericht 
:o Je maakt er wel werk van. :thumb:
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 7:32 Bericht 
Sticky
Offline Mess
Pro
ma 30 jan 2012, 10:15 Bericht 
@CRXed, goed werk :)! Je neemt Orthello volgens mij een hoop werk uit handen, waarmee hij meer tijd krijgt om verder te ontwikkelen, chapeau :thumb:!

Kun je in de topicstart onder het kopje "Handleiding" een onderscheid maken tussen flitspalen en mobiele flitsers? Je noemt nu een paar keer alleen de flitspalen, terwijl imho de mobiele flitsers ook belangrijk zijn O:), thanks!
Offline deechte
Pro
ma 30 jan 2012, 10:46 Bericht 
Mooi overzichtelijk topic, goede actie CRXed!

Helaas heb ik vandaag voor het eerst weer gemerkt dat FN op de achtergrond werd afgesloten, terwijl het icoon in de taakbalk zichtbaar bleef. Dit probleem doet zich helaas dus ook op mijn HTC DesireHD voor bij de Market versie 1.1. Alleen wel minder snel. Bij de 0.8.5 beta versie was dit bijna dagelijks het geval, bij de Market versie nu voor het eerst sinds ca. een week intensief gebruik.

In het oude 0.8 topic werd dit ook al door eigenaren van andere toestellen gemeld.
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 30 jan 2012, 11:05 Bericht 
Gaan we hier verder met problemen melden?

Voornamelijk in steden, waaronder Eindhoven, merk ik nog steeds dat hij alleen voor de eerste flitspaal meldt, terwijl er verderop op dezelfde weg er nog een aantal staan.

Nog iets in de planning hiervoor?
Online Maserati Teun
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 11:09 Bericht 
Ownedbylag schreef:
Voornamelijk in steden, waaronder Eindhoven, merk ik nog steeds dat hij alleen voor de eerste flitspaal meldt, terwijl er verderop op dezelfde weg er nog een aantal staan.

Ik heb hetzelfde in Rotterdam op de Maasboulevard. De eerst radar (stad in vanaf A16) radar bij het stoplicht wordt gemeld, maar de paal 200/300 meter verderop niet.
Offline dwali
Respect
ma 30 jan 2012, 12:00 Bericht 
Mooi werk CRXed :thumb: , misschien een idee om in de market naar deze thread te linken ipv naar flitsservice.nl ?
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 12:05 Bericht 
Ownedbylag schreef:
Gaan we hier verder met problemen melden

Ik ben dan een voorstander van een apart flitspalen-topic.
Offline Bullet NL
Weet de weg
ma 30 jan 2012, 12:35 Bericht 
Kijk aan, Versie 1.1.... Ik zal ook even een berichtje plaatsen op Tweakers.net
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 12:55 Bericht 
Bullet NL schreef:
Versie 1.1....

Letop, vermeld even dat in het geval mensen een beta 0.x gebruiken deze eerst verwijderd moet worden en dan via de market de nieuwe ophalen, daarna krijg je vanzelf de update-waarschuwing.
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 12:57 Bericht 
dwali schreef:
misschien een idee om in de market naar deze thread te linken ipv naar flitsservice.nl ?

Eigenlijk wil ik soort "landingspagina" voor flitsnav op de FP. Kunnen we vanuit daar linken naar de verschillende (toch af en toe wijzigende) threads...
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 30 jan 2012, 13:35 Bericht 
Smookey schreef:
Ik ben dan een voorstander van een apart flitspalen-topic.

te veel verschillende versies :3

Maserati Teun schreef:
Ik heb hetzelfde in Rotterdam op de Maasboulevard. De eerst radar (stad in vanaf A16) radar bij het stoplicht wordt gemeld, maar de paal 200/300 meter verderop niet.

Hetzelfde ook in Rotterdam inderdaad, alleen gelukkig lang niet zo veel. Op de Vaanweg gebeurt dit ook en er zit bijna 800 meter tussen.
Offline djidee
Master
ma 30 jan 2012, 14:09 Bericht 
Sandeman schreef:
Eigenlijk wil ik soort "landingspagina" voor flitsnav op de FP. Kunnen we vanuit daar linken naar de verschillende (toch af en toe wijzigende) threads...

flitsnav.flitsservice.nl

Algemeen verhaal, doel etc...

Linkjes naar de versies (met/zonder QR codes)
Linkjes naar de discussie/problemen fora
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 14:11 Bericht 
Zoiets jah... Nu nog iemand vinden die het kan en/of er tijd voor heeft.. O:)
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 14:18 Bericht 
Ownedbylag schreef:
te veel verschillende versies :3

Ik bedoel aan/af-melden palen, de diverse app's putten als bron allen uit dezelfde DB, we gaan toch niet 3 DB's bij houden?
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 30 jan 2012, 14:22 Bericht 
Smookey schreef:
Ik bedoel aan/af-melden palen, de diverse app's putten als bron allen uit dezelfde DB, we gaan toch niet 3 DB's bij houden?

indien het mogelijk is, dan kan dat wel jah. Ik weet niet of de iPhone en Windows Phone 7 en Android toestellen dezelfde databasen aan kunnen.
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 14:23 Bericht 
Smookey schreef:

De grote vraag is dan... Ligt het probleem wat hier wordt beschreven aan het ontbreken van een paal in de database of aan het niet waarschuwen voor een tweede paal door FlitsNav?
Offline Ginz
Eendagsvlieg
ma 30 jan 2012, 14:40 Bericht 

Nu nog een betaalde versie, voor mensen die jou willen sponsoren.....
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 30 jan 2012, 14:52 Bericht 
Sandeman schreef:
De grote vraag is dan... Ligt het probleem wat hier wordt beschreven aan het ontbreken van een paal in de database of aan het niet waarschuwen voor een tweede paal door FlitsNav?

Nou nee, daar ligt het echt niet aan. Het lijkt er meer op dat wanneer FlitsNav een melding detecteert van de eerste paal, hij dit wel netjes meldt.

Echter, als er nog een paal op de weg staat met precies dezelfde omschrijving (oftewel: Plaats + Straatnaam), dan blijft hij naar de eerste, al gepasseerde, paal wijzen. Blikveld aan en uit zetten heeft geen zin dan. Wanneer je de laatste paal van die serie voorbij bent, dan kijkt hij pas weer naar voren.

Echter, wanneer er een andere paal dichter in de buurt is, dan reageert deze wel normaal en verwijst naar de tweede paal.
Offline Arno
FS Meldingen
ma 30 jan 2012, 15:15 Bericht 
Sandeman schreef:
Nu nog iemand vinden die het kan en/of er tijd voor heeft.. O:)

Ene Dave? O:)
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 15:54 Bericht 
Ownedbylag schreef:
Echter, als er nog een paal op de weg staat met precies dezelfde omschrijving (oftewel: Plaats + Straatnaam), dan blijft hij naar de eerste, al gepasseerde, paal wijzen. Blikveld aan en uit zetten heeft geen zin dan. Wanneer je de laatste paal van die serie voorbij bent, dan kijkt hij pas weer naar voren.

Als je dus vanaf de andere kant komt wordt voor paal 2 (uit voorbeeld hierboven) wel gewaarschuwd maar paal 1 die daarna staat, niet?
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 30 jan 2012, 15:56 Bericht 
Smookey schreef:
Als je dus vanaf de andere kant komt wordt voor paal 2 (uit voorbeeld hierboven) wel gewaarschuwd maar paal 1 die daarna staat, niet?

klopt.
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 16:06 Bericht 
Nah, dan moet de DEV maar eens kijken wat de criteria zijn voor welke paal getoond moet worden, lijkt me dus niet de afstand te zijn terwijl je dat wel wilt.
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 16:19 Bericht 
Kijk, daar hebben we wat aan :kniktja: :thumb:
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 30 jan 2012, 16:30 Bericht 
Smookey schreef:
Nah, dan moet de DEV maar eens kijken wat de criteria zijn voor welke paal getoond moet worden, lijkt me dus niet de afstand te zijn terwijl je dat wel wilt.

Ik weet niet hoe het inhoudelijk werkt, maar lijkt me meer dat hij niet de verschillende palen detecteert als deze met dezelfde omschrijving staan.
Offline orthello
Die hard
ma 30 jan 2012, 19:36 Bericht 

Nope. Het ligt anders.
Als de volgende paal al in het gele, oranje of rode gebied ligt van de huidige, dan pikt hij die volgende niet op
In andere woorden... Het moet eerst groen worden voor hij de volgende oppikt. Da's en bug.

Maar eerst en vooral wil ik vriend Ed heel erg danken voor dit schitterende fopic!!!
Offline zerty
Master
ma 30 jan 2012, 19:46 Bericht 
orthello schreef:
wil ik vriend Ed heel erg danken

AfbeeldingEdje, Edje, Edje. Afbeelding
Offline Mark640
Die hard
ma 30 jan 2012, 20:27 Bericht 
Misschien ten overvloede, maar ik heb nog steeds last van de loop 'bug'.

Bij het waarschuwen voor een vaste paal, en/of mobiele flitser, blijft het geluid loopen, en stopt pas na een force close.

Diverse geluiden geprobeerd, probleem blijft.

Tel: Samsung Galaxy S II
S/W: Android 2.3.4
Offline gabberhead
Master
ma 30 jan 2012, 20:53 Bericht 
orthello schreef:
Nope. Het ligt anders.
Als de volgende paal al in het gele, oranje of rode gebied ligt van de huidige, dan pikt hij die volgende niet op
In andere woorden... Het moet eerst groen worden voor hij de volgende oppikt. Da's en bug.

Aha, die bug wilde ik al een hele tijd geleden melden, maar ik vergat het steeds.

Volgens mij hebben de mobiele flitsers hetzelfde probleem. Keertje op de A2 gehad bij Waardenburg. Vroeg in de middag stond er een flitser richting Den Bosch, die zichzelf verplaatste naar de rijbaan richting Utrecht, maar dan 300 meter verderop. Voor de eerste waarschuwde Flitsnav me netjes, maar de tweede kwam nooit in beeld, terwijl ze beide waren gemeld en in de lijst stonden.

Maar goed, fijn dat je er al aan werkte :thumb:
Offline dwali
Respect
ma 30 jan 2012, 21:04 Bericht 
Misschien is het wat om ergens nog twee lijstjes toe te voegen in dit topic:
- "bekende" bugs (onder het mom van: kalm, er wordt aan gewerkt..)
- uitbreidingsverzoeken (bijv. aparte meter voor vaste palen of trajectcontroles) en de status daarvan (in aanvraag, mee bezig of afgewezen..)

Scheelt denk ik heel veel herhalende posts..
Offline CRXed
Pro
di 31 jan 2012, 1:14 Bericht 
dwali schreef:
Misschien is het wat om ergens nog twee lijstjes toe te voegen in dit topic:
- "bekende" bugs (onder het mom van: kalm, er wordt aan gewerkt..)
- uitbreidingsverzoeken (bijv. aparte meter voor vaste palen of trajectcontroles) en de status daarvan (in aanvraag, mee bezig of afgewezen..)
en
Mess schreef:
Kun je in de topicstart onder het kopje "Handleiding" een onderscheid maken tussen flitspalen en mobiele flitsers? Je noemt nu een paar keer alleen de flitspalen, terwijl imho de mobiele flitsers ook belangrijk zijn , thanks!

Mee eens, maar hoe graag ik het ook zou willen bijhouden in de startpost, ik kan mijn post alleen helaas niet meer wijzigien, dus dat zal een moderator verder moeten doen.

orthello schreef:
Nope. Het ligt anders.

Maar eerst en vooral wil ik vriend Ed heel erg danken voor dit schitterende fopic!!!

Graag gedaan :biertje:

Het probleem als palen dicht bij elkaar staan heb ik ook meegemaakt, dit is vooral vaak het geval bij roodlichtpalen op een paar kruisingen achter elkaar
Offline CRXed
Pro
di 31 jan 2012, 1:35 Bericht 
Mark640 schreef:
Misschien ten overvloede, maar ik heb nog steeds last van de loop 'bug'.

Bij het waarschuwen voor een vaste paal, en/of mobiele flitser, blijft het geluid loopen, en stopt pas na een force close.

Diverse geluiden geprobeerd, probleem blijft.

Tel: Samsung Galaxy S II
S/W: Android 2.3.4

Om even verder te brainstormen (omdat het op mijn SGS2 wel werkt): waar staan de geluiden die je kiest? Bij een SGS2 zijn er 3 opties.
A)-interne sdcard (dus /sdcard/media)
B)-externe sd card (/sd-ext volgens mij)
C)-interne geheugen (/system/media)

Je hebt 4 soorten mappen met geluiden op een Android telefoon
1)/media/audio/notifications/
2)/media/audio/ringtones/
3)/media/audio/alarms/
4)/media/audio/ui/

Mijn geluid wat goed werkt (en dus niet blijft doorspelen) is er een in A)3).
Dus /sdcard/media/audio/alarms

Hier http://www.mediafire.com/?actaa1kd5hfuq0n zijn alle geluiden uit CyanogenMod te vinden. De geluiden die goed werken voor mij staan dus in /alarms.
Wat mij ook opvalt is dat het allemaal .ogg fiels zijn. Ik gebruik Alarm_Beep_03.ogg.

Probeer eens te testen of dit bij jou ook werkt?
Offline okkiwokki
Die hard
di 31 jan 2012, 11:50 Bericht 
Net even de nieuwe versie getest op mijn samsung galaxy s2
Ik heb
"Scherm aan bij waarschuwing" aan staan.

Thuis vertrokken, flitsnav gestart, dailyroads voyager (dashcam applicatie) aangezet en vertrokken. Op de a58 kwam flitsnav mooi piepend in beeld. Daarna verdween hij niet meer uit beeld, homeknop ingedrukt en terug naar dailyroad voyager. Toen ik aan kwam op bestemming leek het er op dat flitsnav afgesloten was. Volgensmij is dit niet echt de bedoeling?
Offline Houdini
Respect
di 31 jan 2012, 12:11 Bericht 
Ik ontdekte dat je de app op de achtergrond kunt laten draaien door op de home knop te drukken.
Zo blijft hij gewoon actief en waarschuwd wanneer nodig. Bij een waarschuwing komt hij vanzelf weer in beeld.
Offline Mark640
Die hard
di 31 jan 2012, 12:29 Bericht 
CRXed schreef:
Probeer eens te testen of dit bij jou ook werkt?

Ik gebruik nu het standaard 'beep beep' geluid, en die staat volgens mij in A-3. Maar ik ga vanavond ff testen! :thumb:
Offline dwali
Respect
di 31 jan 2012, 12:46 Bericht 
Houdini schreef:
Ik ontdekte dat je de app op de achtergrond kunt laten draaien door op de home knop te drukken.
Zo blijft hij gewoon actief en waarschuwd wanneer nodig. Bij een waarschuwing komt hij vanzelf weer in beeld.

okkiwokki schreef:
Toen ik aan kwam op bestemming leek het er op dat flitsnav afgesloten was. Volgensmij is dit niet echt de bedoeling?

Met de "terug" toets sluit je FN, met de "home" toets moet FN in princiepe op de achtergrond actief blijven. Bij sommigen wordt de achtergrondservice helaas soms afgesloten..

Als je FN opnieuw naar voren haalt en er komt "laden..." in beeld ipv meteen "X min geleden waren er X flitsers bekend", dan was de achtergrondservice niet meer actief.

tip: Eens in de zoveel tijd controleren of FN nog draait, en na elk tel. gesprek FN even een keer "naar voren" halen.. (of na het checken van je email, twitter, facebook, whatever.. wat we natuurlijk nooit onder het rijden doen..)
Offline Smookey
FS medewerker
di 31 jan 2012, 12:59 Bericht 
Ik heb het gevoel dat er telefoons zijn die taken afsluiten als ze op de achtergrond draaien, kun je ergens programmeren dat FN NIET afgesloten moet worden tenzij met de 'back'-toets?
Offline orthello
Die hard
di 31 jan 2012, 15:33 Bericht 

Er bestaat zoiets als de OOM manager.
Deze gaat zaken de nek om draaien als android Out Of Memory raakt.
Ergo het is niet mogelijk om oneindig veel services op de achtergrond te laten draaien.
Deze bepaald op basis van o.a. geheugen gebruik welke processen worden gestopt wanneer er een geheugen tekort optreedt
Offline Okkie68
Master
di 31 jan 2012, 15:54 Bericht 
CRXed schreef:
Op sommige (oudere) telefoons kan het voorkomen dat FlitsNav op de achtergrond stopt met werken.

Objection Your Honour! (f)

Een Samsung Galaxy S2 met Android 2.3.6 is niet een oudere telefoon. Hoeveel nieuwer wil je het hebben?
Offline Houdini
Respect
di 31 jan 2012, 15:54 Bericht 
dwali schreef:
tip: Eens in de zoveel tijd controleren of FN nog draait, en na elk tel. gesprek FN even een keer "naar voren" halen.. (of na het checken van je email, twitter, facebook, whatever.. wat we natuurlijk nooit onder het rijden doen..)

Ik had het natuurlijk íets duidelijker kunnen vermelden, want zodra ik met de home-toets FN verlaat, zie ik direct het FN-pictogrammetje bovenaan mijn scherm. Zo weet ik dat hij nog draait. Trek ik het scherm omlaag, zie ik FN alive and kicking.
Offline ikkeke
Master
di 31 jan 2012, 16:17 Bericht 
Top! :thumb: :thumb:
Heb direct de 1.0 geïnstalleerd vanuit de market en er een fijne review bij gezet
Offline CRXed
Pro
di 31 jan 2012, 18:30 Bericht 
Houdini schreef:

Lees de startpost eens, daar staat dit uitgelegd, inclusief melding dat dit dus niet altijd goed gaat doordat FN soms op de achtergrond wordt afgesloten.
En dat hij vanzelf in beeld komt is een gebruiksersinstelling.

okkiwokki schreef:
Toen ik aan kwam op bestemming leek het er op dat flitsnav afgesloten was. Volgensmij is dit niet echt de bedoeling?
Okkie68 schreef:
Objection Your Honour!

Een Samsung Galaxy S2 met Android 2.3.6 is niet een oudere telefoon. Hoeveel nieuwer wil je het hebben?

Mee eens, daarom staat "oudere" ook tussen haakjes. Ik heb er zelf ook soms last van met mijn SGS2.
Nogmaals, dit is een bekend probleem, daarom staat het ook bovenaan gepost.
Zie de uitleg van Orthello hierboven en zorg dat je geen taskkillers in gebruikt hebt!
Offline Mark640
Die hard
di 31 jan 2012, 21:53 Bericht 
CRXed schreef:
Om even verder te brainstormen (omdat het op mijn SGS2 wel werkt): waar staan de geluiden die je kiest? Bij een SGS2 zijn er 3 opties.
A)-interne sdcard (dus /sdcard/media)
B)-externe sd card (/sd-ext volgens mij)
C)-interne geheugen (/system/media)

Je hebt 4 soorten mappen met geluiden op een Android telefoon
1)/media/audio/notifications/
2)/media/audio/ringtones/
3)/media/audio/alarms/
4)/media/audio/ui/

Mijn geluid wat goed werkt (en dus niet blijft doorspelen) is er een in A)3).
Dus /sdcard/media/audio/alarms

Even wat getest. In m'n interne geheugen (/system/media) kan ik niet komen met ES File Explorer. Maargoed, daar komen de geluiden nu wel vandaan, en die loopen dus.

ZIP gedownload, en op m'n interne SD (sdcard/media) naar het mapje audio, daar een mapje alarms aangemaakt, en daar de .ogg bestanden uit dezelfde map uit de zip neergepleurd.

Als ik nu naar Flitsnav instellingen ga, en een geluid ga kiezen, zie ik er dus een aantal dubbel, die staan dus zowel in m'n interne geheugen, als op m'n interne SD:

Afbeelding

Nu valt het me ook pas op, als ik hier de bovenste selecteer (uit m'n interne geheugen) dat deze dan al blijft loopen, nog voordat ik op OK heb gedrukt. Pak ik de onderste (vanaf de interne SD), dan klinkt deze maar 1 keer, en stopt dan ook.

Vaag... Heeft dus toch iets te maken het afspelen uit het interne geheugen van de telefoon...

Ik ga nu toch ff naar buiten met de hond, loop ik even richting een vaste paal hier langs de Kennedylaan, ben ik er zo achter of het inderdaad opgelost is... ;)

[edit]

Hmmm, mijn wandelsnelheid van 4 KM/H was niet genoeg om te gaan piepen, morgen even verder testen :P

[/edit]
Offline CRXed
Pro
di 31 jan 2012, 23:33 Bericht 
Mark640 schreef:
Vaag... Heeft dus toch iets te maken het afspelen uit het interne geheugen van de telefoon...

Ik vermoedde al wel zoiets, maar het vreemde is wel dat de conclusie niet eenduidig is.
Omdat ik juist alleen maar geluiden op mijn interne geheugen heb staan (/system/media/, je hebt root-access nodig om daar bij te kunnen)
en die loopen niet.....
Ik heb hetzelfde Buzzer Alarm even gekozen als op jouw bovenstaande screenshot en die klinkt maar 2x.

Even voor de duidelijkheid: Jij zit op een officiële Samsung ROM?
Ik gebruik een CyanogenMod Rom namelijk (7.1), dus dat is ook nog een verschil.
Offline Mark640
Die hard
di 31 jan 2012, 23:36 Bericht 
Yep, helemaal originele Samsung ROM...
Offline Ownedbylag
Die hard
di 31 jan 2012, 23:48 Bericht 
orthello schreef:

Hoi orthello,

Sorry dat ik dit ga zeggen tegen je, maar wat je net zei ken niet kloppen voor mijn gevoel.

Toen ik in Eindhoven reed (vergeef me, ik weet de straatnaam niet meer), had je een lange weg waar twee flitspalen stonden. Eentje gaf hij aan, maar de ander stond pas 1.4 km verder op. De mijnes is ingesteld op 20 seconden, dus waar ik 80 reed (het was nacht, ik kon die palen niet zien), waarschuwt hij mij pas bij +/- 500 meter. Ook is het voorbeeld op de A16 van Capelle a/d Ijssel richting Dordrecht, wanneer je daar rijdt, dan detecteert hij de eerste wel, maar de tweede, die ook pas na 1 km verder op staat, weer niet. Wanneer ik daar vandaan rij, ben ik de eerste voorbij pas met 90 (schiet nooit op daar :fp: ).

Ik zal voor de zekerheid hiernaar nogmaals kijken wanneer die bug eruit is, ik weet ze wel te vinden, maar ik wilde toch effekes mijn ei kwijt daarover, want voor mijn gevoel klopt het niet.

In het algemeen van deze topic nu: Tevens, bij mij is het nu pas (voor de eerste keer) voorgekomen dat wanneer ik flitsnav afsluit, het icoontje nog steeds aanwezig is bovenin. Echter doet hij niets, geeft geen meldingen of niets, en als ik er weer op druk, start FlitsNav opnieuw op.

Wanneer ik deze weer afsluit, wordt deze wel netjes afgesloten. Dit gebeurt niet onverwachts, alleen als ik hem zelf afsluit, dus das wel beter. Niks speciaals dus, het valt alleen op. Android 2.3.5., Ideos X5 telefoon.

Requestje, als dat mag (f) . Ja, ik ben even bezig, ik ben Saint's Row 3 aan het installeren, dus dan barst ik opeens van de ideeën als ik moet wachten.

Het instellen van trajectcontroles zou voor mij een erg gewilde optie zijn. Niet zo geavanceerd als de wekkerradio waarin hij ook aangeeft dat je te snel rijdt in die controle, dat zou tevens wel ernstig mooi zijn, maar wel wanneer deze begint en wanneer deze eindigt.

Ook nog een verzoekje, maar dat is misschien wel wat moeilijker vermoed ik, het aangeven hoe hard je daar mag als je zo'n dikke paal of controle tegenkom. Ik zit gelijk al met het idee: "Jah, maar hoe zit het dan met wegwerkzaamheden enzo?", dat mag van mij dan wel achterwege gelaten worden (immers, als je een bouwput ziet, dan moet je toch wel gezond verstand hebben, toch?), maar dat aangeven van de Vmax zou wel prachtig zijn.

Zo, dat was mijn ideeën bron.
Offline CRXed
Pro
wo 01 feb 2012, 0:05 Bericht 
En ik heb ook nog een bugje ontdekt. Bij het stilstaan naast een roodlichtcontrole (ik was er al voor gewaarschuwd) werd de circel groen. Terwijl ik er toch echt heel dichtbij was. Even afgezien van het feit dat de afstand tot de paal niet klopt (ik stond er namelijk zowat naast), zou de ring toch echt rood moeten zijn...

Afbeelding

Ik denk dat het met het interne kompas te maken heeft. Ten eerste omdat ik stil stond, en ten tweede omdat je in de notificatiebalk ziet dat de paal opnieuw werd "ontdekt" - door draaien van het kompas tijdens stilstaan waarschijnlijk.
 [ 709 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende