Pagina 1 van 6  [ 289 berichten ]
Offline gecko
FS Meldingen
di 01 sep 2009, 20:23 Bericht 
Zo, daar is ie weer eens...

Features:
-> Mobiele controles (inclusief richtingspijl en afstandsindicatie)
-> Flitspalen (niet meegeleverd, alleen geluidswaarschuwing)

Niet inbegrepen:
- Trajectcontroles
- Kopie maken voor TomTom
- Kleurenschema's

Compact Framework 3.5
FlitsNav 4.1.2
screenshot klopt niet helemaal meer, maar zoiets:
Afbeelding
edit: Fixed links.
Online Maserati Teun
FS medewerker
di 01 sep 2009, 20:44 Bericht 
Gecko,,Volgens mij moet het linkje zo zijn:

http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_sms.html?http://flitsnav.flitsservice.nl/flitsnav.html
Online Maserati Teun
FS medewerker
di 01 sep 2009, 20:55 Bericht 
Zit volgens mij een foutje in de vaste palen.

Het eerste invulveld is voor de flitspalen.ov2 en het 2e veld voor het geluid.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 02 sep 2009, 6:20 Bericht 
Goed bezig :thumb:

Kan deze naast versie 3 draaien?
Offline Ogre
Master
wo 02 sep 2009, 8:29 Bericht 
Thanks gecko :thumb:
Offline gecko
FS Meldingen
wo 02 sep 2009, 9:05 Bericht 
Sandeman schreef:
Kan deze naast versie 3 draaien?

geen idee...
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 02 sep 2009, 9:11 Bericht 
Ok, dan wacht ik heel eventjes op een bevestiging van iemand anders. Ik wil best even testen, maar op serieuze ritten wil ik de boel gewoon in tomtom hebben zoals ik met de huidige doe (f)
Offline gecko
FS Meldingen
wo 02 sep 2009, 9:14 Bericht 
Nou, het kan technisch uiteraard, maar ik vermoed dat ie automatisch in dezelfde map gaat installeren, en dus overschrijft.. of zelfs dat ie zegt: Er is een vorige versie geïnstalleerd die weg moet.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 02 sep 2009, 9:19 Bericht 
Da's geen probleem, dan kan ik 4.1.2 gewoon op m'n "sd kaart". Zal er vanmiddag wel eens wat mee gaan klooien :D
Offline crazydriver
Pro
wo 02 sep 2009, 9:51 Bericht 

ey gecko,

heb em gelijk maar ff geinstalleerd naast de oude versie.
beide op de sd kaart naast mekaar.
dus hier geen probleem.
zal deze binnenkort maar es ff gaan testen.
grtzz.

*edit*
kleurenschema werkt hier niet op de HD klopt dit?
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 02 sep 2009, 10:01 Bericht 
"De vorige versie van FlitsNav wordt verwijderd -> OK / Annuleren"

:(
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 02 sep 2009, 11:24 Bericht 
crazydriver schreef:
heb em gelijk maar ff geinstalleerd naast de oude versie.
beide op de sd kaart naast mekaar.

Euhm, hoe heb je dat dan gedaan?
Offline MarcoV
FS medewerker
wo 02 sep 2009, 11:25 Bericht 
crazydriver schreef:
kleurenschema werkt hier niet op de HD klopt dit?

Klopt die functie staat nou uit.
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 02 sep 2009, 15:07 Bericht 
Sandeman schreef:
"De vorige versie van FlitsNav wordt verwijderd -> OK / Annuleren"

Doh.. Ik had er ook nog een oude alpha(?) van v4 op staan, dat was de boosdoener :lol: :duh:

Staat er nu op (naast 3.5), lijkt goed te werken (alleen nog stilstaand gebruikt, morgen ff rijdend testen).

Opstarten gaat wel loeisnel zeg :o :respect:

Eerste opmerking: De snelkoppeling heet nog 4.0 (f)
Eerste request: De ov2 naar tomtom functionaliteit terug (maar dat was wel duidelijk denk ik ;)).

To be continued...

Had ik trouwens al gezegd dat je goed bezig bent? 8) :thumb: :thumb:
Online Appeltje
Master
wo 02 sep 2009, 16:01 Bericht 

Ben ik nou zo blond? Ik kom op een pagina terecht waar over een versie 1.5 gesproken wordt??

Klinkt wel erg goed weer! Ook die richtingspijl!

Gr. Richard.
Offline MarcoV
FS medewerker
wo 02 sep 2009, 16:03 Bericht 
Appeltje schreef:
Ben ik nou zo blond? Ik kom op een pagina terecht waar over een versie 1.5 gesproken wordt??

Niet als je op de link klikt die in de eerste post staat.
Offline student
Die hard
wo 02 sep 2009, 20:03 Bericht 
Top werk!

Het ziet er al goed uit! Morgen testrijden van Den Haag naar Amsterdam en terug.
Offline Scoop643
Master
wo 02 sep 2009, 20:22 Bericht 
iemand screens van hoe hij er nu uit ziet? ben ff benieuwd :P
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 02 sep 2009, 20:27 Bericht 
Redelijk hetzelfde als 3.5, maar nu met een pijltje die (verwacht ik lol) wijst naar de dichtstbijzijnde flatser..

Ja, ik ben inderdaad te beroerd om een screenshot te maken, op m'n pc te zetten, te uploaden en hier neer te zetten... 8)
Offline Scoop643
Master
wo 02 sep 2009, 20:35 Bericht 
n00b. :lol:

Ik zal is even kijken welke versie ik nu gebruik (is zeker al een jaar oud :P)
Offline Sandeman
FS medewerker
do 03 sep 2009, 6:20 Bericht 
Ok, eerste rit gehad. Alles werkte vlekkeloos. Het pijltje is echt briljant!!

Ideetje, is het mogelijk om -als de gebruiker aangeeft automatisch te willen starten- de linker softkey te wijzigen naar "afsluiten"?

Ik weet dat iedereen het anders wil, maar voor de mensen die hem gewoon aan willen hebben (geef je mi aan met automatisch starten) is start/stop niet zo interessant. Ik vind het dan weer wel bijzonder handig om met één druk op de knop te kunnen afsluiten (f)
Offline student
Die hard
do 03 sep 2009, 7:39 Bericht 
Vanochtend direct gebruik naast tomtom en geen enkele foutmelding. Helaas ook geen flitsers op de route. Misschien vanmiddag.
Offline djidee
Master
do 03 sep 2009, 8:04 Bericht 
hmm, compact framework vereist zeker als je van 3.5 komt... progje start niet op namelijk hier... nu 33mb aan het binnen slurpen via gprs :lol:
Offline Arno
FS Meldingen
do 03 sep 2009, 8:21 Bericht 
Daarom doe ik dat via activesync O:)
Offline djidee
Master
do 03 sep 2009, 8:32 Bericht 
op mn werk, werklaptop en geen kabeltjes... Bluetooth is ook zo'n gepruts, dus dan maar zo, hij is al op 1/3 :)
Offline Arno
FS Meldingen
do 03 sep 2009, 8:37 Bericht 
Eén nadeel, de installer draait op je normale Windows en duwt de installer naar de Smartphone ;)
Offline gecko
FS Meldingen
do 03 sep 2009, 8:42 Bericht 
haha, idd, dat gaat niet werken denk ik.
hier staat de cab file:
http://rapidshare.de/files/39254419/NET ... i.cab.html
Offline djidee
Master
do 03 sep 2009, 8:53 Bericht 
Oh ja, crap, kom je nu mee ^^
Offline Sandeman
FS medewerker
do 03 sep 2009, 9:08 Bericht 
:roflol:
Offline Dennis
FS medewerker
do 03 sep 2009, 9:20 Bericht 
zal de nieuwe versie ook eens installen
Offline Ogre
Master
do 03 sep 2009, 9:20 Bericht 
Sandeman schreef:
is het mogelijk om -als de gebruiker aangeeft automatisch te willen starten- de linker softkey te wijzigen naar "afsluiten"?

Helemaal mee eens...

Daarnaast een crash gehad. Meteen na het opstarten wilde ik kijken of ik de goede versie wel gastart had, deed dus rechter-softkey en onderste keuze. Maar in de nieuwe versie is dat dus afsluiten ipv about...
(edit-zie dat er nog eea gelogged is :huh: )

Code:
02-09-2009 17:04:25   Exception: ThreadAbortException, stacktrace: bij System.Windows.Forms.Form.Close()
bij FlitsNavGps.MainForm.miAfsluiten_Click(Object sender, EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.MenuItem.OnClick(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Menu.ProcessMnuProc(Control ctlThis, WM wm, Int32 wParam, Int32 lParam)
bij System.Windows.Forms.Form.WnProc(WM wm, Int32 wParam, Int32 lParam)
bij System.Windows.Forms.Control._InternalWnProc(WM wm, Int32 wParam, Int32 lParam)
bij Microsoft.AGL.Forms.EVL.EnterMainLoop(IntPtr hwnMain)
bij System.Windows.Forms.Application.Run(Form fm)
bij FlitsNavGps.Program.Main()

02-09-2009 17:09:48   Exception: The operation has timed-out., stacktrace: bij System.Net.HttpWebRequest.finishGetResponse()
bij System.Net.HttpWebRequest.GetResponse()
bij System.Web.Services.Protocols.WebClientProtocol.GetWebResponse(WebRequest request)
bij System.Web.Services.Protocols.HttpWebClientProtocol.GetWebResponse(WebRequest request)
bij System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.doInvoke(String methodName, Object[] parameters, WebClientAsyncResult asyncResult)
bij FlitsNavGps.Library.com.flitsservice.FCM.getBinaryFile(String username, String password, String type)
bij FlitsNavGps.Library.Services.DownloadHandler.Download()
bij FlitsNavGps.Library.Services.DownloadHandler.DownloadTimer_Tick(Object state)
bij System.Threading.Timer.ring()

02-09-2009 17:10:08   Exception: The operation has timed-out., stacktrace: bij System.Net.HttpWebRequest.finishGetResponse()
bij System.Web.Services.Protocols.WebClientProtocol.GetWebResponse(WebRequest request)
bij System.Web.Services.Protocols.HttpWebClientProtocol.GetWebResponse(WebRequest request)
bij System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.doInvoke(String methodName, Object[] parameters, WebClientAsyncResult asyncResult)
bij FlitsNavGps.Library.com.flitsservice.FCM.getBinaryFile(String username, String password, String type)
bij FlitsNavGps.Library.Services.DownloadHandler.DownloadTimer_Tick(Object state)

02-09-2009 17:10:28   Exception: The operation has timed-out., stacktrace: bij System.Net.HttpWebRequest.finishGetResponse()

02-09-2009 17:14:49   Exception: The operation has timed-out., stacktrace: bij System.Net.HttpWebRequest.finishGetResponse()

02-09-2009 17:19:49   Exception: The operation has timed-out., stacktrace: bij System.Net.HttpWebRequest.finishGetResponse()

02-09-2009 17:24:50   Exception: The operation has timed-out., stacktrace: bij System.Net.HttpWebRequest.finishGetResponse()

Verder kreeg ik geen flitspaal melding. Ik had wel de ov2 locatie ingesteld, maar nog geen geluid gekoppeld (kon het geluidje dat ik gebruik zo 1,2,3 niet vinden), kennelijk is er geen standaard geluid ?
Als laatste misschien een idee om de richtingpijl in een vraagteken te veranderen zolang er geen GPS-fix is ? Dan is die situatie ook in één oogopslag duidelijk...
Offline gecko
FS Meldingen
do 03 sep 2009, 10:00 Bericht 
Het bepalen of er een GPS-fix is, is met de huidige library voor zover ik kan zien erg lastig.
er is wel een standaard geluid voor flitspalen. Wellicht is 't opslaan van bestandslocatie niet goed gegaan.

En het komt in jou log regelmatig voor dat je niet kan downloaden.
Offline Ogre
Master
do 03 sep 2009, 10:24 Bericht 
Net even gekeken, de locatie van het ov2 bestand staat gewoon nog op het instellingenscherm. Heb het bestandje nu opnieuw geselecteerd en opgeslagen. Eens zien wat hij nu doet.
Hoppa : afstand 5736.2km naar dichtsbijzijnde flitser :[ (geen fix denk ik....)
Offline student
Die hard
do 03 sep 2009, 17:48 Bericht 
Vandaag twee ritten gereden. Van en naar Amsterdam. Geen enkele foutmelding en snelle fix. Helaas nog geen flitssers tegen gekomen. Flitsnav heeft gedraaid tegelijk met tomtom/mediaplayer.
Offline Dennis
FS medewerker
do 03 sep 2009, 18:08 Bericht 
hij geeft bij mij geen afstand aan alleen snelheid 0 als ik um op start.

Ik werk met de Samsung omnia (I900)
lijkt erop dat FN de interne gps niet vind/opstart
Offline Sandeman
FS medewerker
do 03 sep 2009, 18:10 Bericht 
Oh ja, vanmiddag geconstateerd dat de backlight ondanks een vinkje gewoon uit gaat..
Offline gecko
FS Meldingen
do 03 sep 2009, 18:28 Bericht 
Dennis schreef:
hij geeft bij mij geen afstand aan alleen snelheid 0 als ik um op start.

Ik werk met de Samsung omnia (I900)
lijkt erop dat FN de interne gps niet vind/opstart

in configuratiescherm bij gps "manage gps automaticly" aanstaan?
Offline Dennis
FS medewerker
do 03 sep 2009, 18:47 Bericht 
GPS automatisch beheren staat aangevinkt
Offline djidee
Master
do 03 sep 2009, 19:29 Bericht 
Lijkt hier goed te gaan, velden geluid zijn leeg, maar testgeluid laat keurig 'de' geluidjes horen... Benelux flitspaal ov2 hangt er aan, van het weekend maar even testen (leenauto momenteel, en autolader ligt nog in mijn eigen fietstas :schudnee: )
Offline student
Die hard
do 03 sep 2009, 19:52 Bericht 
Twee screenhots van een T-Mobile Vario IV / HTC Touch Pro
Afbeelding
Afbeelding
Offline deechte
Pro
do 03 sep 2009, 20:12 Bericht 
Gecko,

goed dat je weer aan het ontwikkelen bent geslagen! :respect: De toevoeging van het pijltje vind ik zeer welkom! Het zou helemaal mooi zijn als die er ook zou komen voor de palen :honger:

Je had mij versie 4.1.1 al gegeven, en daarmee heb ik getest. Onderstaand heb ik met versie 4.1.1 bemerkt. Misschien geldt het ook voor 4.1.2, maar dat weet ik niet. Die zal ik nu installeren.

FN 4.1.1 lijkt vaak geen fix te hebben. FN 'ontwaakt' dan precies bij de allereerste flitspaal die ik tegenkom en geeft dan een waarschuwing voor die paal. Ná dat moment werkt FN prima, waarschuwt voor andere palen en laat keurig alle informatie in het scherm zien. Tót het moment van 'ontwaken' het ik meegemaakt dat het volgende wordt weergegeven:
- alleen het aantal bekende flitsers werd aangegeven. Alle andere velden waren leeg.
- als afstand tot de dichtstbijzijnde flitser werd ruim 5000km aangegeven. Aantal minuten geleden dat was gedownload werd aangegeven. Overige velden waren leeg.
- de snelheid wordt goed weergegeven. Het roterende pijltje werkt. De afstand tot de flitser en alle andere velden zijn ---.

Deze scenario's wisselden elkaar af. Een reset van het apparaat zorgde ervoor dat FN vanaf het begin weer goed draait.

Verder had ik je per pm al aangegeven dat bij een flitspaal het scherm niet knippert. Het geluid wordt wel afgespeeld.

En nu ga ik 4.1.2 testen!

Wouter
Offline Ogre
Master
vr 04 sep 2009, 15:14 Bericht 
deechte schreef:
dat bij een flitspaal het scherm niet knippert

bij 4.1.2 ook niet (werkt nu op zich wel, met eigen geluid).
Offline gecko
FS Meldingen
vr 04 sep 2009, 19:20 Bericht 
merk zelf dat ie toch regelmatig crasht bij 't afsluiten.. niet zo heel boeiend, want je wou toch stoppen ;) maar moet te fixen zijn.
Offline MRE
FS Weldoener!
vr 04 sep 2009, 19:30 Bericht 
3.5 crashed ook als je op het X je drukt rechtsboven. Sluit je af met de knop Afsluiten, dan werkt het gewoon goed zonder te crashen.....
Offline gecko
FS Meldingen
vr 04 sep 2009, 19:40 Bericht 
3.5 doe ik niets meer aan.
Offline djidee
Master
vr 04 sep 2009, 20:31 Bericht 
nee, maar deed ie hetzelfde, dus het is niet iets nieuws wat je hoeft uit te zoeken ;)
Ik sluitte altijd linksonder af, nu knopje extra, ach... Die euro's die het bespaard maakt een hoop goed :kniktja:
Hij werkt verder erg fijn, en ziet er ook weer goed uit! 3.5 kwam om onduidelijke redenen met scrollbalken en enorm groot aanzetten op mijn htc touch diamond
Offline gecko
FS Meldingen
vr 04 sep 2009, 23:25 Bericht 
Sandeman schreef:
Oh ja, vanmiddag geconstateerd dat de backlight ondanks een vinkje gewoon uit gaat..

Ik heb vanavond weer een complete avond gezocht, geprobeerd, enz enz... maar het lijkt een kansloze onderneming te worden om dit werkend te krijgen... :x
Offline Ogre
Master
za 05 sep 2009, 8:36 Bericht 
MRE schreef:
Sluit je af met de knop Afsluiten

Mmm, ja, maar die knop zit nu dus in het menu. Is niet echt handiger geworden zo...

Gisteren voor het eerst binnen het alarm-bereik van een mobiele controle gereden, dat gaf wel heel veel alarmeringen. Op allerlei kennelijk willekeurige afstanden tussen de 1500 en 200 meter :huh:
Niet echt patroon kunnen ontdekken, het was ook een beetje te druk (en te nat) om er echt veel aandacht aan te geven...
Daarnaast een logfile vol met het volgende :
Code:
04-09-2009 08:04:16   Exception: The process can not access the file '\Opslagkaart\Programmabestanden\FlitsNavGps\flitsservice.tmp' because it is being used by another process., stacktrace: bij System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String str)
bij System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share, Int32 bufferSize, Boolean useAsync, String msgPath)
bij System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode)

04-09-2009 08:05:16   Exception: The process can not access the file '\Opslagkaart\Western_Europe\benelux_flitspaal_all.ov2' because it is being used by another process., stacktrace: bij System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String str)
bij System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share, Int32 bufferSize, Boolean useAsync, String msgPath)
bij System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share)
bij System.IO.File.Open(String path, FileMode mode)
bij FlitsNavGps.Library.Utilities.PointOfIntrestHandler.ReadOverlay2File(String file, SpeedtrapType speedtrapType)
bij FlitsNavGps.Library.Utilities.PointOfIntrestHandler.ReadFixedSpeedtrapOverlay2File(GeoLocation currentLocation)
bij FlitsNavGps.Library.Services.SpeedtrapGeoService.LoadFixedSpeedtrapTimer_Tick(Object state)

Ik heb wel tomtom op m'n telefoon maar die gebruik ik nooit eigenlijk, dus het was niet tomtom die die ov2 in gebruik heeft.
Offline Sandeman
FS medewerker
za 05 sep 2009, 10:04 Bericht 
gecko schreef:
Ik heb vanavond weer een complete avond gezocht, geprobeerd, enz enz... maar het lijkt een kansloze onderneming te worden om dit werkend te krijgen... :x

Geeft niet, met nachtkleuren (liefst zelf instelbaar (f) ) ben ik misschien nog wel blijer. :thumb:
Offline Sanderrr
Laat zich horen
za 05 sep 2009, 10:28 Bericht 

En svp een knop inbouwen waarmee FS gebeld kan worden vanuit het programma. Dat moet toch te programeren zijn in WM6?
 [ 289 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende