Pagina 1 van 2  [ 70 berichten ]
Offline Glorfindel
Pro
zo 13 feb 2011, 11:40 Bericht 

Voor mijn werk ben ik regelmatig bezig met het ontwikkelen van iOS apps, en ik ben nu bezig met een soort FlitsNav, maar dan dus voor op de iPhone.
De app bestaat op dit moment alleen nog uit een Google Maps kaartje met een paar vaste flitspalen. Daarnaast, als je binnen 5 kilometer van een flitslocatie komt, krijg je een melding (zie plaatje). De app hoeft hiervoor niet actief te zijn, als-ie maar in de achtergrond draait. (De grens van 5 kilometer is overigens instelbaar.)

Graag zou ik ook de mobiele controles toevoegen, maar daar heb ik de GPS coordinaten van de meldingen voor nodig. Wie van flitsservice kan me hier aan helpen (ik heb dit een week geleden ook al via info@ gevraagd, maar nog geen reactie daar)

Afbeelding
Offline Smookey
FS medewerker
zo 13 feb 2011, 11:57 Bericht 
ik je vraag nogmaals onder de aandacht gebracht
Offline Grande
Master
zo 13 feb 2011, 12:13 Bericht 
Zou geniaal zijn...je hebt alleen een grid nodig met alle GPS coordinaten van alle hmp. (of per km) en die kunnen koppelen aan de melding.
Offline Glorfindel
Pro
zo 13 feb 2011, 15:57 Bericht 

Maar met de FlitsNav voor Android en Windows Mobile zie je toch ook de locaties van de flitsers op de kaart? (Ik heb zelf geen telefoons waar ik dat op kan draaien.) Dus de GPS coordinaten moeten ergens bekend zijn ...
Offline Martijn
FS Webmaster
zo 13 feb 2011, 18:04 Bericht 
Op de PB ook reactie van iemand voor Windows wat wil maken.
Offline djidee
Master
ma 14 feb 2011, 12:57 Bericht 
Windows heeft een goed werkende Flitsnav, lijkt me niet nodig als ik eerlijk ben (tenzij het de nieuwe Windows Phone 7 is)

Flitsnav is simpel/helder en snel... Enige wens die ik nog heb is onder melding dichtsbijzijnde flitser wellicht wegnaam/nummer vermelden (om te voorkomen dat ik op de snelweg in de ankers ga, terwijl hij op kruisende weg staat)
Offline Mess
Pro
di 15 feb 2011, 10:07 Bericht 
Inderdaad voor Windows Phone 7 8) ! Hopelijk antwoord Martijn mijn PB binnenkort.
Ik maakte al jaren gebruik van FlitsNav voor Windows Mobile en momenteel gebruik ik al maanden de Android versie!
Maar omdat ik nu een Windows Phone 7 erbij heb, kan en wil ik daar graag FlitsNav voor ontwikkelen, zodat ook deze groep mensen over FlitsNav beschikken.

Citaat:
Maar met de FlitsNav voor Android en Windows Mobile zie je toch ook de locaties van de flitsers op de kaart? (Ik heb zelf geen telefoons waar ik dat op kan draaien.) Dus de GPS coordinaten moeten ergens bekend zijn ...

Klopt, de apps downloaden een lijst met gps coordinaten van de FS server. Tevens biedt de server een lijst met omschrijvingen. Ik begreep van Orthello dat deze twee mogelijk gecombineerd worden, maar daar weet ik de details niet van.
Offline Glorfindel
Pro
di 22 feb 2011, 14:00 Bericht 

Hmmm ... nog even verder gezocht op deze site, en bij het stukje over POI_EDIT wel
http://flitsservice.com/poi_edit_fs.xml
gevonden, maar die doet het niet. Is er nergens een XML of een webpagina met de GPS coordinaten?
Offline flitsgevaar
Pro
ma 28 feb 2011, 8:29 Bericht 

Als dat een app is, en eventueel 'goedgekeurd door Flitsservice'. zou ik er zelfs voor willen betalen via de appstore.

Een andere vraag. Is flitsservice gelieerd aan de android app 'HET VERKEER'? (flisers.mobi?)

of wellicht wel met http://www.datasupply.nl/flitspalen.html ?

Of kopieren ze beiden wellicht gewoon meldingen zonder toestemming?
Offline Nejko
Weet de weg
ma 28 feb 2011, 9:42 Bericht 
Zou geweldig zijn, ook voor Android.
Offline Glorfindel
Pro
ma 28 feb 2011, 14:18 Bericht 

flitsgevaar schreef:
Als dat een app is, en eventueel 'goedgekeurd door Flitsservice'. zou ik er zelfs voor willen betalen via de appstore.
Mijn bedoeling is om een gratis app te maken, uiteraard met bronvermelding. En de mogelijkheid om de Flitsservice-lijn te bellen.

Helaas nog steeds geen reactie van Martijn gehad :roll:
Offline flitsgevaar
Pro
di 08 maart 2011, 9:22 Bericht 

Jammer. Ik heb nu een Iphone, en dan werkt de flitsnav app helaas niet....Ik kijk uit naar je creatie!
Offline Sanderrr
Laat zich horen
di 15 maart 2011, 11:06 Bericht 

Heb je intussen al reactie van de mannen van FS?
Offline Mess
Pro
di 15 maart 2011, 12:51 Bericht 
Volgens mij heeft hij nog geen reactie ontvangen.
Ik helaas ook nog niet op mijn verzoek of ik voor mijn Windows Phone app de webservice mag gebruiken.

Misschien kan iemand het extra onder de aandacht brengen?
Offline JayJay
Master
vr 18 maart 2011, 21:55 Bericht 

Intern wordt het nu besproken. Even geduld! ;)
Offline Mess
Pro
vr 18 maart 2011, 23:20 Bericht 
Dat is heel goed nieuws!!
Offline flitsgevaar
Pro
di 29 maart 2011, 14:21 Bericht 

bump :)
Offline Glorfindel
Pro
do 31 maart 2011, 12:03 Bericht 

De lijst met wensen aan de app is opgesteld, dus ik kan aan de slag.
Ik verwacht binnenkort een alpha-versie op te leveren, die dan intern getest zal worden.
Ik kan niet inschatten hoe lang het nog duurt voordat de app in de App Store beschikbaar is, maar er wordt in ieder geval aan gewerkt!
Offline Frank!
Die hard
do 31 maart 2011, 12:51 Bericht 
Ben benieuwd, zou heel mooi zijn! :thumb:
Offline grpunto
Nieuwkomer
do 31 maart 2011, 13:39 Bericht 
Geweldig initiatief! Wacht met smart! :thumb:
Offline DB10
Die hard
do 31 maart 2011, 13:51 Bericht 
grpunto schreef:
Geweldig initiatief! Wacht met smart!

+1
Offline JayJay
Master
do 31 maart 2011, 14:09 Bericht 

flitsgevaar schreef:
bump

Excuus dat het even heeft moeten duren ;)
Offline EddyHH
Master
do 31 maart 2011, 18:12 Bericht 
:thumb:
Offline timleeuw
Die hard
vr 01 apr 2011, 9:40 Bericht 

Ben benieuwd, hier 'n iphone gebruiker die al lange tijd wacht op zoiets...
Offline M_L
Laat zich horen
vr 01 apr 2011, 15:28 Bericht 
Geweldig, ik kan niet wachten :)
Offline 260384
Nieuwkomer
di 05 apr 2011, 10:31 Bericht 

Ik overweeg om over een paar maanden een iphone aan te schaffen als vervanging van mijn hero, de beschikbaarheid van flitsservice is voor mij een doorslaggevende factor, dus ik kan ook niet wachten.
Offline Freddy
Master
di 05 apr 2011, 12:27 Bericht 
ga nou maar gewoon voor een android, dan hoef je niet te wachten 8)
Offline richard3.2
Nieuwkomer
di 05 apr 2011, 12:30 Bericht 
:kniktja: toppie voor de iphone, kan niet wachten O:)
Offline TwenteControle
Pro
di 05 apr 2011, 15:14 Bericht 
Cool,.. dat is een app die ik ook graag op m'n iPhone zou draaien.
Ben erg benieuwd!!! Goed bezig!! :thumb:
Offline TwenteControle
Pro
di 05 apr 2011, 15:25 Bericht 
Glorfindel schreef:
De lijst met wensen aan de app is opgesteld, dus ik kan aan de slag

Kun je hier al iets over loslaten,.. wat je er in gaat bouwen?

Weet niet of tie al op je lijstje staat, maar wellicht kun je een functie maken waarmee je (als de applicatie wel op de voorgrond draait) op een button "Controle melden" de GPS coordinaten even kunt opslaan.
Als je dan je bestemming bereikt hebt (lees, of ergens veilig je telefoon kunt gebruiken), dat je dan via een invulschermpje kunt invullen
snelweg/regionaal, radar/laser, provincie, etc...
(dezelfde parameters als op de internetpagina waar je een flitser kunt melden) Op deze manier heb je direct de juiste coordinaten en dat je dan via een button maak melding, deze samengestelde tekst, kunt kopieren en versturen via SMS (of misschien kun je wel direct een SMS versturen)

ach het is een idee....
als we kunnen zien waar flitsers gemeld zijn, en er in een bepaalde straal voor gewaarschuwd worden op de iPhone dan is dat al heel wat!!!
Offline Glorfindel
Pro
di 05 apr 2011, 16:52 Bericht 

TwenteControle schreef:
Weet niet of tie al op je lijstje staat, maar wellicht kun je een functie maken waarmee je (als de applicatie wel op de voorgrond draait) op een button "Controle melden" de GPS coordinaten even kunt opslaan.
Als je dan je bestemming bereikt hebt (lees, of ergens veilig je telefoon kunt gebruiken), dat je dan via een invulschermpje kunt invullen
snelweg/regionaal, radar/laser, provincie, etc...
(dezelfde parameters als op de internetpagina waar je een flitser kunt melden) Op deze manier heb je direct de juiste coordinaten en dat je dan via een button maak melding, deze samengestelde tekst, kunt kopieren en versturen via SMS (of misschien kun je wel direct een SMS versturen)

Ook al reageer je snel, de GPS coordinaten zullen toch afwijken van waar de flitser echt staat. Daarom hebben we ervoor gekozen om een knop te maken waarmee je meteen met de Flitsservice voicemail belt, je kunt dan gewoon op de gebruikelijke manier een flitser aanmelden.
Offline Testscooter
Nieuwkomer
wo 06 apr 2011, 11:47 Bericht 

Ik had even een vraag, wordt deze app ook geschikt voor de iPad2, oftewel voor iOs 4.3?
Voor de rest klasse werk, ben benieuwd.
Offline Mess
Pro
wo 06 apr 2011, 12:06 Bericht 
Heb je je iPad(2) op je dashboard staan? 8) !
Online Schep
Master
wo 06 apr 2011, 12:23 Bericht 
Testscooter schreef:
Ik had even een vraag, wordt deze app ook geschikt voor de iPad2, oftewel voor iOs 4.3?

iOS 4.3 draait ook gewoon op de iPhone 4 en iPad 1, hoor :wink:
Offline Glorfindel
Pro
wo 06 apr 2011, 12:30 Bericht 

Testscooter schreef:
Ik had even een vraag, wordt deze app ook geschikt voor de iPad2, oftewel voor iOS 4.3?
Voor de rest klasse werk, ben benieuwd.

Ja, eigenlijk zijn alle iOS versies (vooralsnog) backwards compatible. Ik maak geen gebruik van de nieuwe features van de iPad2 (camera) of iOS 4.3 (multitasking gestures).

Hoewel ik nu wel een ingeving krijg voor een hele stoere feature: als je een carkit hebt waardoor de camera boven het dashboard uitkomt, kun je die gebruiken om kentekens te scannen. Even cross-checken met de kentekenlijst en je krijgt een mooie melding als je een VROS dreigt in te halen O:)
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 06 apr 2011, 12:45 Bericht 
Glorfindel schreef:
Hoewel ik nu wel een ingeving krijg voor een hele stoere feature

Deja vu 8)

mobiele-diensten/brainfart-van-een-creatieveling-anpr-voor-java-android-t62765.html
Offline Testscooter
Nieuwkomer
wo 06 apr 2011, 12:47 Bericht 

@mess ja, hij zit in de auto
Online Schep
Master
wo 06 apr 2011, 12:48 Bericht 
Glorfindel schreef:
Hoewel ik nu wel een ingeving krijg voor een hele stoere feature: als je een carkit hebt waardoor de camera boven het dashboard uitkomt, kun je die gebruiken om kentekens te scannen.

Aangezien de camera op de iPad 2 voor foto's al bizar slecht is (geen autofocus om maar iets te noemen), kan ik me zo voorstellen dat een ANPR vrij zinloos zal zijn.
Op een iPhone 4 kun je hier misschien wel wat mee, daar heb je een 5 MP camera met autofocus op... :)
Offline Mess
Pro
wo 06 apr 2011, 12:56 Bericht 
Het lijkt me best lastig hoor.. Je zal echt op een paar meter afstand moeten rijden!
Offline umpire
FS medewerker
wo 06 apr 2011, 13:01 Bericht 
Schep schreef:
Op een iPhone 4 kun je hier misschien wel wat mee, daar heb je een 5 MP camera met autofocus op... :)

Vergis je niet in het feit dat het aantal MegaPixels op zich niets zegt over de kwaliteit van de gemaakte foto's/filmpjes :wink:
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 06 apr 2011, 13:04 Bericht 
Trouwens, alphatesters gezocht O:)

mobiele-diensten/flitsnav-voor-iphone-alphatesters-gezocht-t66605.html
Offline Testscooter
Nieuwkomer
ma 18 apr 2011, 18:35 Bericht 

Ben super nieuwsgierig! Is er al iets bekend hoe het de alpha testers vergaat?
Offline Walker
Master
ma 18 apr 2011, 18:41 Bericht 
Het laatste wat er van ze gehoord is, is dat ze zich aangemeld hebben. Geen idee in welke kelder ze nu zitten :x
Offline Vjenne
Master
ma 18 apr 2011, 19:16 Bericht 
Walker schreef:
Het laatste wat er van ze gehoord is, is dat ze zich aangemeld hebben. Geen idee in welke kelder ze nu zitten

Ik heb wel een vermoedne aangezien Tjappie ineens weer opdook... :x
Offline umpire
FS medewerker
ma 18 apr 2011, 19:35 Bericht 
Vjenne schreef:
Ik heb wel een vermoedne aangezien Tjappie ineens weer opdook... :x

Die had zich losgewurmd uit spuit 11 van de plaatselijke jeugdbrandweer :nah:
Offline Testscooter
Nieuwkomer
zo 24 apr 2011, 7:10 Bericht 

En toen was het stil rond de alpha testers. Is er dan helemaal niets te melden?
Offline EddyHH
Master
zo 24 apr 2011, 7:15 Bericht 
Zo gaat dat nou éénmaal met Alpha's.
Offline Sandeman
FS medewerker
zo 24 apr 2011, 7:44 Bericht 
De tests gaan volgens mij best voorspoedig.
Als er iets serieus te melden valt dan merken jullie het wel hoor :D
Offline LoverD
Master
zo 24 apr 2011, 9:58 Bericht 
richard3.2 schreef:
toppie voor de iphone, kan niet wachten

Is er overigens al (f)
Volgens mij kan je je gewoon aanmelden als tester
Offline TuxX
Master
zo 24 apr 2011, 11:20 Bericht 
Testscooter schreef:
En toen was het stil rond de alpha testers. Is er dan helemaal niets te melden?

Wat wil je horen?

Alpha versie draait voorspoedig, bij mij persoonlijk nog geen enkele crash. Functionaliteit kan nog geoptimaliseerd worden. Das alles wat er te melden valt (f)
 [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende