Pagina 1 van 1  [ 35 berichten ]
Offline Scaniafan
Master
vr 13 jan 2012, 13:05 Bericht 
Goed, normaal gezien haal ik de meest recente flitspaal POI voor Benelux van Flitspaal.nl.

Dacht, kom ik update een keer, krijg ik deze melding:

Citaat:
Flitspaal.nl is ermee gestopt. Na ruim 12 jaar deze website te hebben gedraaid is voor ons de lol er af, de spreekwoordelijke koek is voor ons op. Wij willen iedereen ontzettend bedanken voor zijn/haar steun de afgelopen jaren. Alle downloads zijn hieronder te vinden.

Update van 30-12-2011. Er zullen GEEN nieuwe updates door ons worden gedaan. De website www.flitsservice.nl gaat een vergelijkbare dienst starten.

Aangezien ik via de zoekfunctie er niets over kan vinden en ik bij mijn weten ook niets hiervan heb meegekregen....

Hoe zit dit? Waar kan ik op FS.nl POI-bestanden downloaden met de Benelux flitslocaties? Gewoon, voor op een Garmin. Geen internet / flitsnav etc.

Thanks alvast (f)
Offline Mess
Pro
vr 13 jan 2012, 13:19 Bericht 
Wordt voor zover ik weet aan gewerkt. Definitieve oplossing nog niet bekend.
Wellicht kan Martijn iets meer vertellen. Ik vraag hem even te reageren.
Offline Ownedbylag
Die hard
vr 13 jan 2012, 14:21 Bericht 
probleem is nu ook dat FlitsNav ook gebruik maakt van flitspaal.nl. Blijft deze dienst dan beschikbaar of moet er dan een update komen van FlitsNav?
Offline gabberhead
Master
vr 13 jan 2012, 14:28 Bericht 
Dat laatste.
Flitsnav logt in op Flitspaal.nl in de huidige vorm, maar dat is niet meer nodig. Bovendien staan de bestanden op een andere lokatie.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 13 jan 2012, 14:59 Bericht 
Wordt inderdaad aan gewerkt, ik weet de precieze status niet. Zal het ook eens navragen (f)
Offline Scaniafan
Master
vr 13 jan 2012, 16:01 Bericht 
Sandeman schreef:
Zal het ook eens navragen

Top :thumb:
Offline porom
Eendagsvlieg
wo 18 jan 2012, 2:36 Bericht 
Is er al nieuws over de mogelijkheid om de flitspalen poi's voor de BNL te downloaden voor tomtom?
Offline gabberhead
Master
wo 18 jan 2012, 7:09 Bericht 
porom schreef:
Is er al nieuws over de mogelijkheid om de flitspalen poi's voor de BNL te downloaden voor tomtom?

Die kun je nog steeds downloaden op http://www.flitspaal.nl, inclusief de handleiding.
Offline porom
Eendagsvlieg
wo 18 jan 2012, 12:29 Bericht 
gabberhead schreef:
Die kun je nog steeds downloaden op http://www.flitspaal.nl, inclusief de handleiding.

Dat klopt maar de laatste update is van 30 dec 2011.
Mijn vraag was bedoeld voor in de toekomst.
Volgens flitspaal.nl zou men deze hier in de toekomst kunnen vinden op Flitsservice.nl.
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 18 jan 2012, 12:39 Bericht 
porom schreef:
Dat klopt maar de laatste update is van 30 dec 2011.
Mijn vraag was bedoeld voor in de toekomst.
Volgens flitspaal.nl zou men deze hier in de toekomst kunnen vinden op Flitsservice.nl.

Sandeman schreef:
Wordt inderdaad aan gewerkt, ik weet de precieze status niet. Zal het ook eens navragen (f)
Offline Ome Jopie
Eendagsvlieg
di 07 feb 2012, 6:15 Bericht 

we zijn nu een maand verder, is er nu al wat meer bekend?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 07 feb 2012, 10:18 Bericht 
Ome Jopie schreef:
we zijn nu een maand verder, is er nu al wat meer bekend?

Een beetje rustig aan. Het is allemaal vrijwilligerswerk.
Offline 357kurt
Die hard
zo 12 feb 2012, 10:22 Bericht 
http://www.scdb.info/en/
Offline Ome Jopie
Eendagsvlieg
za 18 feb 2012, 10:34 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Een beetje rustig aan. Het is allemaal vrijwilligerswerk.

ik dacht dat ik een normale rustige vraag stelde waar normaal op geantwoord zou kunnen worden
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 20 feb 2012, 9:27 Bericht 
Ik heb het nog eens nagevraagd. Er wordt hard aan gewerkt, maar omdat er iets goeds neergezet moet worden (en dat nog niet zo wil vlotten) moeten jullie toch nog even geduld hebben...
Offline Ome Jopie
Eendagsvlieg
ma 20 feb 2012, 9:47 Bericht 

Sandeman, bedankt voor je reactie :thumb: . het is goed om te lezen dat er aan gewerkt wordt. zou je ons hier af en toe de stand van zaken kunnen melden? dat scheelt een hoop vragen en misschien irritatie bij gebruikers die zo voorkomen kan worden.
Offline Streetracer
Nieuwkomer
do 08 maart 2012, 17:04 Bericht 

Ik had al overijverig een topic aangemaakt maar hier worden de zaken omtrent flitspaal.nl besproken.
Ben benieuwd ik gebruik altijd met veel plezier de flitspaal icoontjes.
Offline Mess
Pro
do 08 maart 2012, 17:44 Bericht 
Ik ben ook benieuwd wat hiervoor opgezet wordt :). Sandeman, Martijn, wat zijn de plannen?

Ik weet niet wat er bij Flitspaal.nl was, maar aan de volgende zaken wordt aangedacht?
- downloaden OV2 bestanden
- downloaden icoontjes
- mogelijkheid tot verwijderen, aanpassen of toevoegen van flitspalen

Wat ik daarbij heel belangrijk vind, is de mogelijkheid om een richting bij de flitspaal te kunnen instellen! Welke rijrichting hij dus pakt. Kan bijvoorbeeld met een aantal graden worden opgeslagen (0 is noord, 180 is zuid, etc).

Dat is voor de GPS apparaten niet belangrijk, omdat die dat niet kunnen verwerken, maar in FlitsNav kan hier wel degelijk rekening mee gehouden worden!
Scheelt ontzettend veel fals alarms :kniktja:!

Als er dan ook nog iets verzonnen kan worden voor de fals alarms bij de flitspalen op de snelweg opritten.. Dat vraagt om een iets ingenieuzere oplossing.
Offline hneel
Master
za 31 maart 2012, 13:17 Bericht 
In een standaard OV2 bestand zit alleen een naampje en een gps coördinaat. Andere informatie, zoals bv de flitsrichting of de weg waarlangs de pal ligt, past daar niet in.

Tomtom werkt zelf ook nog met een eigen versleuteld formaat OV2 bestanden. Misschien dat dat soort dingen daar wel in zitten, maar ik heb geen idee of iemand dat formaat al heeft weten te decoderen.
Offline orthello
Die hard
wo 25 apr 2012, 14:50 Bericht 

Mess..... kijk richting van de camera bij de vaste palen zou echt helemaal het einde zijn.
Desnoods optioneel, zodat we de bestaande dataset wel meteen kunnen gebruiken maar gewoon in de loop van de tijd kunnen gaan verrijken met de kijkrichting van de camera. Overigens moeten dat er twee zijn, of nog een tweede veld om aan te geven of de camera opkomend, afgaand of opkomend+afgaand foto's kan maken.

Aanbieden als OV2 bestanden is een mogelijkheid. Maar er zijn veel meer bestandsformaten.
Als er voor FlitsNav toch geknutseld moet worden om de boel te integreren kan daar best een ander soort bestand dan OV2 voor worden gebruikt waarbij het wel mogelijk is om de richting van de flitspaal mee te geven. Want het slecht kunnen filteren van vals alarm op vaste palen is op dit moment misschien wel de grootste ergernis bij het gebruik van vaste palen.
Persoonlijk heb ik er niet veel last van. Woon in een redelijk flitspaal luw gebied. Maar zodra ik in de buurt van Zwolle kom (A28 bijvoorbeeld) dan gaan de vaste palen toch echt uit om al het gepiep van de zwartwaterallee en ijsselallee maar niet aan te hoeven horen.
Offline djidee
Master
do 26 apr 2012, 6:31 Bericht 
orthello schreef:
Maar zodra ik in de buurt van Zwolle kom (A28 bijvoorbeeld) dan gaan de vaste palen toch echt uit om al het gepiep van de zwartwaterallee en ijsselallee maar niet aan te hoeven horen.

Zeker zolang de vaste palen nog snelheidsafhankelijk zijn (met winmo had ik hem op 500 meter staan), en je soms alles binnen een straal van 2,5 kilometer krijgt... :o Bij sommige passages van steden is dat vrij irritant inderdaad... Maar -> wensenlijstje :[
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 26 apr 2012, 18:17 Bericht 
djidee schreef:
Bij sommige passages van steden is dat vrij irritant inderdaad...

Ik rijd 3 maal per week in en naar Rotterdam. Vaste palen uitgezet omdat ik gek werd van de meldingen. Ook meldingen ruim naast de A12.
Offline dwali
Respect
do 26 apr 2012, 19:18 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ik rijd 3 maal per week in en naar Rotterdam. Vaste palen uitgezet omdat ik gek werd van de meldingen. Ook meldingen ruim naast de A12.

+1 Vaste palen vind ik ook too much (vind ik handiger als POI in de navigatie-app, welke ook mijn route kent..).

Traject controles daarentegen zou ik wel graag voor gewaarschuwd willen worden..
Offline Ome Jopie
Eendagsvlieg
do 26 apr 2012, 20:21 Bericht 

je kan in TomTom toch per poi instellen wanneer je gewaarschuwd wordt? bij flitspaal.nl waren de verschillende snelheden verschillende ov2 bestanden en dat was best te doen. Ik heb eens een paal laten aanpassen omdat hij in de verkeerde richting alarmeerde dus er moet iets van richting aan te geven zijn. misschien de gps coordinaat zo nauwkeurig mogelijk opgeven voor de berm waar hij in staat. de middenberm zou een probleem kunnen zijn maar als daarvoor in de plaats de zijberm wordt opgegeven zou dat de oplossing kunnen zijn?
Online Vroeg op
Master
do 26 apr 2012, 20:38 Bericht 
FS heeft nu het palenbestand van Flitspaal.nu overgenomen.
Top dat er aan gewerkt wordt.
Nu is bat bestand niet erg up-to-date meer.
Is het wat om ergens een topic te openen waar niet bekende (o.a. bij flitsnav) palen gemeld kunnen worden?

BV: RLC Kruising Delftlaan met de Orionweg THV Bloemendaal.
Offline orthello
Die hard
vr 27 apr 2012, 7:41 Bericht 

Vroeg op schreef:
BV: RLC Kruising Delftlaan met de Orionweg THV Bloemendaal.

Dat is toch die bij het Mendel College/Bizon Bowling? Daarvan weet ik zeker dat hij er op z'n minst in gestaan heeft in het verleden. Dat kan ik me nog herinneren uit mijn winmo6.0 tijd. De tijd dat ik de Delftlaan nog zeker weekelijks reed. :colaatje:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 27 apr 2012, 18:02 Bericht 
dwali schreef:
Traject controles daarentegen zou ik wel graag voor gewaarschuwd willen worden..

+1
Offline Aanhanger
Master
vr 27 apr 2012, 21:41 Bericht 
:kniktja:
Offline Toolman30
Master
vr 27 apr 2012, 21:50 Bericht 
Offline MHL
Die hard
vr 27 apr 2012, 22:38 Bericht 
Online TommyGun
Pro
za 28 apr 2012, 11:25 Bericht 
Offline spatieman
Master
wo 02 mei 2012, 18:47 Bericht 

snif, rip flitspaal.nl ,ja ik weet, laat, gezien ik mijn domdom maar3x per jaar doe updaten...
Offline LoverD
Master
wo 02 mei 2012, 19:38 Bericht 
dwali schreef:

kan dat niet in flitsnav worden ingebouwd?
Offline laserq
Nieuwkomer
wo 02 mei 2012, 19:42 Bericht 
ja, dat zit reeds in de planning van de apps (of zit er al in)
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 02 mei 2012, 19:47 Bericht 
Is in ontwikkeling ja... Maar verwacht het niet heel binnenkort..
 [ 35 berichten ]