Postingstijd interval gedetecteerd van 628.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 3  [ 128 berichten ]
Offline Leandra
Nieuwkomer
wo 13 mei 2009, 12:43 Bericht 
Wel, inmiddels KPN gesproken. Die verwijzen door naar m`n werkgever omdat die het VPN in beheer heeft. Betreffende afdeling gebeld binnen ons bedrijf en als antwoord krijg ik dat de sites die benaderbaar zijn via IE op de vaste computer ook zouden moeten werken op de mobiele telefoon.... Degene die ik sprak gaf aan dat bij hem op de telefoon de site wel werkt, maar bij een andere collega werkt het weer niet.

Zowel https://m.flitsservice.nl als http://mobi.flitsservice.nl werken bij mij niet.

De temp files, cookies en history al verwijderd. Ook heb ik Opera zonder succes geprobeerd.

Weet niet in hoeverre mijn IP daar nog iets mee te maken heeft, maar ik hoor graag jullie aanbevelingen..
Offline Kiwi45
Master
wo 13 mei 2009, 13:05 Bericht 
Leandra: stomme opmerking misschien, maar het is niet httpS, maar http://m.flitsservice.nl

Tenminste, bij mij wel.
Offline lorat
Master
wo 13 mei 2009, 14:10 Bericht 
lorat schreef:
Hier wordt de verbinding door de servert verbroken.
Heb t-mobile, met volgens whatismyip.com de volgende ip-adressen:
your ip adress is:
94.157.165.161
other ips detected:
195.189.143.219

Vandaag bijna hetzelfde verhaal:
your ip adress is:
94.157.34.208 --> eerste 5 cijfers hetzelfde
other ips detected:
195.189.143.219 --> precies hetzelfde
Offline Leandra
Nieuwkomer
wo 13 mei 2009, 14:20 Bericht 
ik bedoel natuurlijk http.

Alleen dit verhaal begrijp ik niet?

Vandaag bijna hetzelfde verhaal:
your ip adress is:
other ips detected:
Offline Smookey
FS medewerker
vr 15 mei 2009, 9:05 Bericht 
De laatste cijfers achter de 3de punt zijn je eigen computer/mobiel, die daarvoor zijn meer netwerk gerelateerd
Offline Ogre
Master
vr 15 mei 2009, 10:12 Bericht 
Leandra schreef:
your ip adress is:

T-Mobile heeft een range IP-adressen waar je er dus een van toegewezen krijgt. Bij T-mobile zijn de eerste 2 getallen dus altijd 94.157, de 3e kan alles van 0 t/m 191 zijn en de 4e van 0 t/m 254 (255 is gereserveerd/broadcast).

inetnum: 94.157.0.0 - 94.157.191.255
netname: TMONL-NET
descr: T-mobile NL mobile internet users
country: NL

Leandra schreef:
other ips detected:

Da's een IP van Opera :huh:
inetnum: 195.189.142.0 - 195.189.143.255
netname: NO-OPERA
descr: Opera Software ASA
country: NO

Leandra schreef:
Wel, inmiddels KPN gesproken.

Ik mis dus even wat KPN in dit verhaal te zoeken heeft ?
Offline Leandra
Nieuwkomer
vr 15 mei 2009, 10:52 Bericht 
Er lopen twee discussie door elkaar heen. De IP adressen en mijn KPN IP in het bijzonder. In ieder geval begrijp ik nu dankzij de uitleg hierboven het verhaal rondom de Ip adressen.

Blijft nog mijn vraag openstaan of (en hoe) ik de mobiele site nog zal kunnen benaderen vanaf mijn KPN aansluiting.. :huh:
Offline Smookey
FS medewerker
vr 15 mei 2009, 10:56 Bericht 
Martijn zou nakijken of hij de IP-range heeft geblokkeerd, dat doet hij soms als hij merkt/denkt dat er gejat wordt of wanneer er enorm veel traffic wordt gegenereert.

Andersom zou (een deel van?) fs.nl afgesloten kunnen zijn door KPN op verzoek van de werkgever.

Gooi alle history en koekjes eens weg en probeer dan opnieuw http://m.flitsservice.nl nog eens een keer.

Edit: ik zie dat je dat al eens gedaan hebt ... lees ook dat je op het werk dezelfde blokkades zou moeten krijgen, lukt het daar wel?
Offline Leandra
Nieuwkomer
vr 15 mei 2009, 15:14 Bericht 
Cookies/History/temp files al weggehaald.

Via de vaste pc op het bedrijfsnetwerk kan ik wel op zowel de vaste als de mobiele website van Flitsservice.nl. In het verleden de WAP pagina`s benaderen via de Sony Experia ging ook perfect, alleen de nieuwe site helaas, helaas (nog) niet.
Offline Jieve
Weet de weg
ma 25 mei 2009, 9:16 Bericht 

Alles werkt hier ook perfect, echter blijft er 1 melding hangen: A1 Amsterdam ri Hilversum thv hmp 16.6.

Ik heb de Cache verwijderd en de history van mijn Browser, echter heeft dit geen oplossing geboden. Ik heb een Blackberry!

De bij Regionale meldingen gaat dit wel goed.
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 25 mei 2009, 9:24 Bericht 
Jieve schreef:
Alles werkt hier ook perfect, echter blijft er 1 melding hangen: A1 Amsterdam ri Hilversum thv hmp 16.6.

Is bekend. (f)
Offline Jieve
Weet de weg
ma 25 mei 2009, 9:38 Bericht 

Oh oke... hoef ik me nergens zorgen om te maken! :D
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 25 mei 2009, 9:40 Bericht 
Nee hoor
Offline Fozzy
Eendagsvlieg
do 28 mei 2009, 13:28 Bericht 

Hoi,

Deze nieuwe mobiele site is een enorme verbetering.
Ik gebruik hem op een BlackBerry 8800 en dat ziet er prima uit !

Feature Request:
Zou het mogelijk om een datum / tijd van de laatste update bovenaan de pagina te zetten ?
Vergelijkbaar als met de normale site waar "Meldingen van vandaag: 28/05/09" boven staat.

Dit omdat er in het mobiele netwerk veel met caching gewerkt wordt en je dus niet weet of je de meest actuele versie van de pagina hebt.

Groeten,
Fons
Offline lorat
Master
vr 10 jul 2009, 12:45 Bericht 
Hier wordt t-mobile blijkbaar nog steeds geblokkeerd... :slotje:

Achja, kijk wel gewoon uit m'n doppen :o
Offline Freddy
Master
di 18 aug 2009, 13:11 Bericht 
Sinds het weekend is de oude wap pagina blijkbaar definitief met pensioen gestuurd en vervangen door de nieuwe.
Opzich jammer maar er valt mee te leven...maar er is wel een maarrrr...
De nieuwe pagina ziet er wel mooi uit enzo, alleen worden ook de meldingen ingekort door allerlei info weg te laten, die soms belangrijk/handig kan zijn.
Bijv.:
Citaat:
Laser zh in rotterdam op de hoofdweg thv de volvodealer

wordt
Citaat:
rotterdam op de hoofdweg thv de volvodealer.

Ik vind het persoonlijk toch wel handig om het verschil tussen laser en radar te weten, ook omdat ik bij laser eerder van het gas afmoet dan bij radar 8)

Citaat:
Radar nh in amsterdam op de boelelaan tussen de buitenveldertselaan en de van leijenberghlaan door aanhanger in bosjes

Wordt
Citaat:
Radar nh in amsterdam op de boelelaan

Boelelaan is redelijk lang, het is een andere locatie dan de standaard bij het USC en de aanhanger staat goed verstopt dus handig als je weet waar je op moet letten.
Citaat:
radar li in venlo op de kaldenkerkerweg tegenover het tankstation door een zwarte toyota corolla

Wordt
Citaat:
radar li in venlo op de kaldenkerkerweg

Ik ben daar niet bekend en of het een lange straat/weg is, maar als ik weet dat het bij het tankstation is helpt dat wel.

En als laatste, al weet ik eigenlijk niet of dat bij de oude WAP pagina het geval was, tijdstip melding zou handig zijn.

Nou kan ik me wel voorstellen dat alle info misschien tenkoste gaat van de leesbaarheid, maar kan dat nou niet anders? :)
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 23 sep 2009, 13:22 Bericht 
Helaas is het zo dat onze meldingen gejat worden, vooral door flitsers.mobi en ik dus gedwongen ben om het hem (Stijn Veeger) niet makkelijker te maken. Maar goed, die gaat binnenkort toch juridisch voor de bijl
Offline getiem
Pro
wo 23 sep 2009, 13:42 Bericht 
@Martijn: Worden ze systematisch (automatisch) gejat door middel van grabbers? Dus tekstueel opgepikt door een bot?

Overweeg dan om de text om te zetten in images: http://www.tech-recipes.com/rx/1470/php ... from-text/

Eventueel gooi je er een copyright of verborgen copyright in en het wordt dan ten eerste lastiger om ze te jatten (maak random image filenames aan oid) en ten tweede jat je ze niet omdat er copyright op staat, dus het zal niet moeilijk te bewijzen zijn dat ze bij jou vandaan komen.

Als ze met de hand worden overgetypt... tjsa, daar kun je helemaal niks meer aan doen..

groet
Gerben
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 23 sep 2009, 15:14 Bericht 
Hij pakt ze van BNR, Q en 538 vult dat aan met info die bij ons staat. Hoe weten we dat? Verkeerd autokleur, of een totale nepmelding doen die dan overgenomen wordt. Volgens mij heeft ie al wat advocaten achter zich aan rennen.
Online Maserati Teun
FS medewerker
wo 23 sep 2009, 18:43 Bericht 
Nu kijken hoe lang hij hard kan lopen.
Offline Martijn
FS Webmaster
do 22 okt 2009, 14:23 Bericht 
Zo, heb legaal van het KNMI een weer en neerslag dingetje erin gezet.
Offline Freddy
Master
do 22 okt 2009, 14:35 Bericht 
Helemaal top! :thumb:
Ook nu de meldingen weer wat uitgebreider zijn :respect:
Offline bw83
Eendagsvlieg
vr 23 okt 2009, 13:56 Bericht 

Is er ook een directe url per regio, ik kan het niet vinden? Ik kom meestal Overijssel toch niet uit, en met mijn Hero is het niet echt handig om eerst op OV te drukken onder het rijden, waarbij ik meestal ook een paar keer mis druk. Als ik een directe url heb kan ik die op mijn homescreen zetten, nu kan dat alleen met het home-scherm van m.flitsservice.nl
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 23 okt 2009, 15:41 Bericht 
Het is er ook niet. Kan het wel maken, maar nu even geen prio
Offline Leandra
Nieuwkomer
za 24 okt 2009, 21:34 Bericht 
Eureka, ik weet niet wat er ineens is gebeurd maar de mobiele site werkt nu ineens wel. :D
Offline Smookey
FS medewerker
vr 15 jul 2011, 9:08 Bericht 
zijn er meer mensen die met een SE W800i de wap-pagina niet meer (goed) kunnen benaderen (al een jaar?)
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 15 jul 2011, 9:27 Bericht 
Ik zal vandaag eens kijken of het lukt met een SE K800i.
Offline Martijn
FS Webmaster
vr 15 jul 2011, 10:30 Bericht 
Wat versta je onder "niet goed"? Helemaal niet? Gedeeltelijk?
 [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3