Postingstijd interval gedetecteerd van 59.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 5 van 5  [ 232 berichten ]
Offline Jack033
Nieuwkomer
vr 04 feb 2011, 12:13 Bericht 

Ben weer eens benieuwd wat de huidige ervaringen zijn met meldingen mobiele flitsers op de Tomtom. Ik krijg al enige maanden niets meer op mijn XL LIve IQ routes, ondanks ze er wel degelijk staan, EN op Flitsservice...
Tomtom support gebeld, maar ook daar zou alles gewoon werken...zeggen ze
Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 04 feb 2011, 21:17 Bericht 
Gisteren op de A12 bij 37.6 wel melding FN, maar TomTOm zweeg als het graf. :thumb_d:
Offline Graaigraag schorem
Master
ma 21 feb 2011, 12:07 Bericht 

Omdat ik binnenkort een nieuwe auto krijg sta ik op het punt een TT met Live services te gaan kopen. Klopt het dat FS-meldingen doorgegeven worden? Gezien bovenstaande reacties niet altijd? Kortom: werkt dit prettig en goed?
Offline Stefan-
Master
ma 21 feb 2011, 12:26 Bericht 
Werkt voor geen meter.

Beter neem je Flitsnav als je echt alle betrouwbare flitsservice meldingen wil hebben.
Offline Dennis
FS medewerker
ma 21 feb 2011, 21:21 Bericht 
werkt WEL

donderdag in de polder kreeg ik netjes de melding dat er een struikrover op mijn pad stond. (N307)
daarbij heeft TT+live service het voordeel dat deze ook files meeneemt en evt. hiermee je route
aanpast (al gelang de instellingen)
Master
wo 23 feb 2011, 12:37 Bericht 

Ik zit eraan te denken om de TT dan op de ventilatie-openingen te plaatsen (is een setje voor). Het voordeel is nl. dat ik er dan makkelijk bij kan. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft het gevolgen voor de GPS-verbinding (hij zit dan wat verder van het raam)?
Offline Stefan-
Master
wo 23 feb 2011, 15:00 Bericht 
Dennis schreef:
werkt WEL

Soms ja, nooit consistent. Je kunt er dus totaal niet op vertrouwen.
Online Maserati Teun
FS medewerker
do 03 maart 2011, 19:27 Bericht 
Vanavond A12 bij 37.6 ging FlitsNav netjes af, maar TomTom had niets te melden. :thumb_d:
Offline Ascension
Master
di 29 maart 2011, 17:26 Bericht 
Weet iemand of dit nog werkt? Ik heb al tijden geen mobiele flitsers op mn TomTom gezien terwijl ik ze regelmatig passeer (ook enkele uren na de melding op FS). Op de site van TomTom kan ik er niks meer over vinden, het lijkt wel of ze er mee gestopt zijn?

TomTom op iPhone met HD traffic abonnement.
Online Maserati Teun
FS medewerker
di 29 maart 2011, 17:47 Bericht 
Bij mij werkt het soms wel soms niet.
Master
di 29 maart 2011, 20:55 Bericht 

Bij mij idem dito.
Offline Arno
FS Meldingen
di 29 maart 2011, 21:24 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Bij mij werkt het soms wel soms niet.

Ik had vanmiddag een melding op de A2 bij 127.7, maar die was enorm leeg (zowel in de berm als op FS) :roll:
Offline Jack033
Nieuwkomer
do 31 maart 2011, 20:03 Bericht 

Mijn tomtom XL Live update zelden de mobiele flitsers. Files ed gaan perfect, maar momenteel lijkt het dat hij alleen update als ik hem net aan PC gekoppeld heb, voor updates (kaart/brandstofprijzen etc) binnen te halen. Helaas daarna geen update meer (te zien via de LIVE services button, en veiligheidsmeldingen UIT en weer AAN zetten, je ziet dan hoe lang het geleden is dat er een update was)
Online Maserati Teun
FS medewerker
do 31 maart 2011, 20:33 Bericht 
Ik had vanavond en op TOmTom :thumb: en natuurlijk op FlitsNav :thumb: :thumb: Rotterdam bij Tropicana.
Offline hneel
Master
di 12 apr 2011, 7:31 Bericht 
Vandaag op de A29: niks :thumb_d:
Offline Chemical
Master
di 12 apr 2011, 10:40 Bericht 
Systeem is gewoon niet te vertrouwen. Dus niet op vertrouwen.. Er zijn betere opties
Offline hneel
Master
di 03 mei 2011, 19:53 Bericht 
Ik dacht vandaag een positief verhaal te kunnen schrijven, maar het liep anders.

Onderweg zag ik op Q-music dat er een controle op de N259 stond. Toen heb ik even in het 'live' schermpje van het route-overzicht gekeken en daar stond aangegeven: 1 mobile op route. En inderdaad een icoontje ter hoogte van de N259.
Maar eenmaal ter plekke geen waarschuwing meer. :boos:

Ik had inmiddels ook flitsnav aangezet op mijn nieuwe android foon. Die werkte prima!
Online Maserati Teun
FS medewerker
di 03 mei 2011, 19:59 Bericht 
@hneel, dat heb ik ook regelmatig.

FN is veel beter dan TT
Offline Streetracer
Nieuwkomer
do 05 mei 2011, 13:25 Bericht 

Mijn TT heeft ondertussen een nieuwe SIM kaart en ik had gister 2 onzinmeldingen op de A12 sochtends. Savonds wel een juiste op de maasboulevard in rotterdam daar was ik wel blij mee de eerste sinds maanden.

File info is wel goed maar de mobiele flitsers zeer incompleet en onbetrouwbaar. :[
Offline michel-c30
Eendagsvlieg
wo 15 jun 2011, 20:02 Bericht 

Ogre schreef:
regel je dat ? Ik heb woon-werk het volume meestal helemaal omlaag omdat ik die route zo langzaamaan wel ken. Tomtom staat voornamelijk aan voor file- en tijdinformatie. Waarschuwingen wel laten horen zou wel handig zijn idd

Je kunt nu de stem "silence"kiezen via TomTom menu stemmen dan heb je geen stem maar wel de piepjes
Erg handig!
Offline HerZon
Die hard
wo 21 dec 2011, 13:19 Bericht 
Schop...
Werkt TomTom samen met FS?
Offline Martijn
FS Webmaster
za 24 dec 2011, 12:18 Bericht 
Ja
Offline Kwibus
Master
zo 25 dec 2011, 22:34 Bericht 
Nou, werkt voor geen meter is mijn ervaring met een XL Live :boos:
Offline HerZon
Die hard
ma 26 dec 2011, 11:08 Bericht 
Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring en vandaar mijn vraag. Ik wist dat er ooit een samenwerking is geweest en vroeg me af of die er nog was.
Offline Bika
Nieuwkomer
di 27 dec 2011, 15:42 Bericht 
Ik krijg op mijn 1005 geregeld een melding van een mobiele flitser.
Echter maar zelden dat ik er 1 tegenkom.
Maar beter 3 teveel als 1 te weinig.
Offline Streetracer
Nieuwkomer
vr 24 feb 2012, 19:31 Bericht 

Op mijn go live 750 werkt het al een half jaar niet meer...
Offline Kwibus
Master
vr 24 feb 2012, 23:11 Bericht 
Er is voor de meeste TT modellen weer een app-update. Benieuwd of ze dit nu ook hebben verbeterd...
Offline Bika
Nieuwkomer
vr 24 feb 2012, 23:16 Bericht 
Scherm heeft een wat ander aanzicht, verder geen nieuws zo te zien.
Offline HerZon
Die hard
za 25 feb 2012, 9:53 Bericht 
Mijn ervaring is dat meldingen op A-wegen op de verkeerde rijrichting zijn geprojecteerd. Zo kreeg ik pas de melding van de A27 bij Hagestein. Ik reed Utrecht -> Gorinchem, terwijl hij stond in de richting Gorinchem -> Utrecht.
Worden de meldingen van FS automatisch in beide richtingen geplaatst? Of is hier sprake van een fout?
Offline Kwibus
Master
za 25 feb 2012, 11:57 Bericht 
HerZon schreef:
Worden de meldingen van FS automatisch in beide richtingen geplaatst?

Volgens mij heb ik hier ooit eens gelezen (dacht dat het van Martijn kwam) dat ze inderdaad niet op rijrichting kunnen aangeven
Offline JayJay
Master
za 25 feb 2012, 12:15 Bericht 

HerZon schreef:
Worden de meldingen van FS automatisch in beide richtingen geplaatst? Of is hier sprake van een fout?

N-wegen worden, uitzonderingen daar gelaten, beide richtingen weergegeven. Op A-wegen is het precies andersom. Daar staat altijd een richting bij, maar zijn er uitzonderingen waarvan we weten dat het beide ri is. Heb zojuist even in de database gekeken en we hebben voor die melding een optie Utrecht > Gorinchem en een optie Gorinchem > Utrecht. Mogelijk heeft de melder dit dus verkeerd doorgegeven. Als je de volgende keer belt met de voicemail (0321 33 81 33) dan kunnen we dat aanpassen (f)
Offline HerZon
Die hard
za 25 feb 2012, 13:54 Bericht 
Ik kan het niet meer zien, maar het was afgelopen dinsdag (21-02-2012). Toen stond hij Gorinchem > Utrecht thv Hagestein. Ik dacht dat hij ook zo op de FS site stond. Maar toen ik rond 16u langs aan de andere kant (Utrecht > Gorinchem) thv Hagestein reed, kreeg ik een melding. Heb toen gekeken en zag dat hij aan de overkant stond.
 [ 232 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5