Pagina 2 van 5  [ 232 berichten ]
Offline HerZon
Die hard
wo 06 jan 2010, 12:18 Bericht 
Vandaag werkt het weer, kreeg net een picto met waarschuwing op de A28 bij Leusden. :thumb:
Online Maserati Teun
FS medewerker
wo 06 jan 2010, 18:49 Bericht 
Ik had vanmorgen een waarschuwing op de A20 bij 40.2 :thumb: :thumb:
Offline Jack033
Nieuwkomer
wo 06 jan 2010, 19:45 Bericht 

Sinds 2 weken krijg ik zowaar ook meldingen die ook op Flitsservice staan...dus t werkt :D :thumb:
Offline Smookey
FS medewerker
wo 06 jan 2010, 19:55 Bericht 
Yep, het werkt, waar ik alleen van baal is al die 'foute' meldingen. Je kunt ze afmelden maar ze gaan niet weg. Langs de N11 staan bijvoorbeeld snelheids-detectie palen (alternatief voor de matrixlussen), RLC's en een flitspaal. Vooral de eersten zijn ooit door (een aantal) TT-gebruikers gemeld en blijven maar in het systeem staan.
Offline Tento
Master
za 09 jan 2010, 18:14 Bericht 
Kreeg eergisteren telefoon van TomTom, hadden een e-mail in het Engels ontvangen dat het opgelost zou zijn en om mij/hun het vertalen te besparen kreeg ik telefonisch door dat het zou moeten werken als ik het vanaf dat moment nogmaals probeerde. En waarempel, opgelost!!!!
Offline Dennis
FS medewerker
za 09 jan 2010, 19:00 Bericht 
nu is het systeem weer werkende is mijn abo afgelopen :x
Offline Stefan-
Master
ma 11 jan 2010, 12:25 Bericht 
Ik heb ook bijna 20 dagen zonder gezeten, en kreeg een gratis nieuw maandabo van TT. Gewoon even vragen dus :D
Offline Dennis
FS medewerker
ma 11 jan 2010, 12:49 Bericht 
heb contact gezocht met de klantenservice..zal mij benieuwen
Offline Stefan-
Master
ma 11 jan 2010, 20:50 Bericht 
Nog antwoord gehad? :)
Offline Dennis
FS medewerker
ma 11 jan 2010, 21:44 Bericht 
vandaag iig niet
Offline Dennis
FS medewerker
wo 13 jan 2010, 18:11 Bericht 
ik heb antwoord van TT gekregen..
het probleem met de mob. flitsers is nog niet helemaal opgelost
en ze gaan kijken of ik in aanmerking ga komen voor compensatie :lol:
Offline Smookey
FS medewerker
do 14 jan 2010, 18:27 Bericht 
Ik wil ook compensatie (vorstverlet) :lol:
Offline Dennis
FS medewerker
do 14 jan 2010, 18:41 Bericht 
Smookey schreef:
Ik wil ook compensatie (vorstverlet) :lol:

als we zo gaan beginnen wil ook voor me niet gewerkte dagen een compensatie

en dat zijn er nog al wat in die 3 maand ;) (64 dagen van de 92)
Offline Arno
FS Meldingen
do 14 jan 2010, 18:52 Bericht 
Ik heb na 4 weken ook weer mobiele flitsers, wel die periode erbij gekregen ;)
Offline MadDog2K
Pro
zo 17 jan 2010, 15:29 Bericht 
Abonnement probleem niet meer voorgekomen sinds ik LIVE-services op anoniem heb laten staan.
(even afkloppen :>)

Alleen nog nooit een mobiele flitsmelding gehad op de TT :(
Gistermiddag reed ik bijv. op de A4 richting Amsterdam, met een flitser bij knp. de Hoek.
Geen melding..... terwijl ie al om 11:55 (oid) hier in de lijst stond.

Waar gaat t mis ? Kan je in de TT ergens een lijst ophalen van alle mobiele flitsers, zodat
je kan zien of ie iets ophaalt ? (hij zegt dat alles is bijgewerkt)
(De frequentie ervan kan je ook niet instellen afaik?)
Offline Martijn
FS Webmaster
zo 17 jan 2010, 16:15 Bericht 
Je kan in het menu -> Live Services -> Veiligheidwaarschuwing de status zien. Staat onder in. Als je dan op "vernieuw" drukt, moet je terugspringen in het navigatiescherm met de opmerking in beeld "flitslokaties worden vernieuwd". Als je alleen de tekst "bezig" ziet gaat er iets fout. Bij mij hielp een harde reset en opnieuw instellen van het TomTom account.
Offline Black98
Pro
di 19 jan 2010, 9:09 Bericht 
Het heeft een tijdje goed gewerkt, maar gisteren (en mogelijk al langer) en vandaag staat er weer "dat er een fout is opgetreden op de tomtom server".
Net dus maar een hard reset gedaan, en nu werkt het weer.

Wel irritant dat je het dus goed in de gaten moet houden, want er komt geen melding oid dat het niet lukt :\
Offline MadDog2K
Pro
wo 20 jan 2010, 17:48 Bericht 
Ik zie de hele optie vernieuw niet ?

menu -> Live Services -> Veiligheidswaarschuwingen geeft tegenwoordig altijd aan : 'Flitslocaties zijn bijgewerkt'
Alleen in dat menu is geen optie om het geforceerd te vernieuwen (is een Go 950 Live met laatste software versie)

Gister had ik het weer dat melding 's ochtends al op de radio was, A4 hmp 10.3 ... maar niet voorbij kwam in TomTom :(
Tomtom is al geregeld hard gereset ivm. het probleem dat ie aangaf dat je een abonnement nodig had voor de dienst (die er ook is tot 22-05-10). Op advies van de TT helpdesk toen geen account ingesteld, maar op Anoniem gelaten.
Offline Dennis
FS medewerker
wo 20 jan 2010, 18:04 Bericht 
slimme lui daar bij TT service

Leest u even mee :wink: (een gedeelte uit de uitwisseling met TT service)
ik schreef:
Onlangs is mijn live-service abonnement afgelopen.
Alleen waren er de laatste tijd constant problemen met de
verbindingen. De Mobiele flitsers heb ik zelfs nooit op mijn route gezien
terwijl ze zeker doorgegeven waren (samenwerkend met flitsservice.nl).
op mijn tijd van passeren.Nu lees ik dat het probleem opgelost is maar is mijn service dus ten einde.
Bestaat hier nog een compensatie voor?

TT schreef:
Naar aanleiding van uw email bericht wil ik u graag het volgende mededelen. Het is vervelend te horen dat uw problemen ondervond met uw Live service.
Het is inderdaad het geval dat er problemen waren met de mobiele flits locaties op uw apparaat. Op dit moment is het probleem nog niet helemaal opgelost omdat sommige klanten het wel ontvangen en sommige weer niet. Ik wil me best doen om een compensatie voor u te krijgen om te kijken of het probleem bij u nog steeds het geval is of niet. Ik ga uw gegevens doorzenden naar onze des betreffende afdeling om te kijken wat wij het beste voor u kunnen doen.

mijzelf schreef:
omdat het abonnement is afgelopen kan ik nu niet meer testen of de service na de reset werkt.

TT schreef:
Als het abonnement is verlopen kunt u sowieso LIVE services niet gebruiken. Wij raden u aan om LIVE services weer te bestellen. U kunt dit per maand opzeggen.
Offline Stefan-
Master
wo 20 jan 2010, 18:13 Bericht 
LOL

'me best doen'. Tenenkrommend ook trouwens. :dood:
Online Maserati Teun
FS medewerker
wo 20 jan 2010, 19:22 Bericht 
Ik kreeg vanavond netjes voor de deur een melding dat er graaiers stonden.
Offline Dennis
FS medewerker
do 21 jan 2010, 15:06 Bericht 
Ik heb netjes compensatie gekregen... (dacht iets van 16 dagen te zien)
Maar de mobiele flitsers worden nogsteeds niet getoond
Offline Martijn
FS Webmaster
do 21 jan 2010, 16:15 Bericht 
Die worden alleen getoond als je er langs rijdt. Op de kaart zie je niets
Offline Dennis
FS medewerker
do 21 jan 2010, 16:23 Bericht 
maar als je een route erlangs laat gaan en je doet demo dan wel toch?
Offline Smookey
FS medewerker
vr 22 jan 2010, 11:20 Bericht 
Ik zal volgende week weer eens actief wat alternatieve routes rijden :wink:
Offline toyeco
Eendagsvlieg
ma 25 jan 2010, 18:12 Bericht 
Ik zie met mijn Tomtom Go 750 Live de mobiele flitsers van flitsservice.nl ook helaas niet.

Heb hier zojuist ook contact over gehad met Tomtom. De medewerker aan de telefoon gaf aan dat het een storing is die betrekking heeft op de database waar sommige gebruikers last van hebben. Tomtom weet niet hoe lang het nog duurt voordat dit technische probleem is verholpen.

Is er hier iemand bij wie wel altijd alle mobiele flitsers van flitsservice.nl worden doorgegeven via LIVE van Tomtom??? :roll:
Offline Arno
FS Meldingen
ma 25 jan 2010, 18:19 Bericht 
Laatst toen ik langs een flitser reed, werd ik netjes gewaarschuwd 8)
Offline toyeco
Eendagsvlieg
ma 25 jan 2010, 18:46 Bericht 
Arno schreef:
Laatst toen ik langs een flitser reed, werd ik netjes gewaarschuwd

Maar het werkt dus niet altijd?
Offline MadDog2K
Pro
ma 25 jan 2010, 19:56 Bericht 
Waarom krijgen jullie wel allemaal bevestiging van Tomtom dat er een probleem is, en ik alleen maar :

Citaat:
Van onze technische dienst heb ik vernomen dat er deze week vermoedelijk een FAQ op onze site komt over het melden van mobiele flitslocaties. Deze kunnen namelijk via het toestel zelf worden doorgegeven indien de melding nog onbekend is.

Melding is niet onbekend... melding was al ruim voordat ik langskwam rijden gemeld hier.
Melding komt gewoon niet op de Tomtom...

Wat me opviel is hetvolgende :

Als je via menu -> LIVE Services -> Veiligheidswaarschuwingen op de knop 'Alarmmeldingen uit' drukt,
krijgt je te zien hoe lang geleden de Flitslocaties bijgewerkt zijn.
(en daarna natuurlijk weer aanzetten)

Tijdens sommige ritten van een uur of zelfs 1.5, wordt er geen 1x ge-update. Blijft die melding op bijv. 9 of 10 uur geleden staan.
En bij sommige ritten zie je dat dit wel recent is ge-update (bijv. 5 minuten geleden).
Als deze lang niet is bijgewerkt, wordt echter wel de melding gegeven 'Flitslocaties zijn bijgewerkt' als de meldingen gewoon ingeschakeld staan.
De Traffic informatie wordt wel ten alle tijden gewoon correct en accuraat bijgewerkt, dus probleem met de verbinding is het niet.

^^^^ bovenstaande wordt ook genegeerd.
Offline Tento
Master
ma 25 jan 2010, 21:25 Bericht 
Heb sinds donderdag de meldingen ook niet meer. Heb het maar weer aangekaart. :boos:
Offline Dennis
FS medewerker
ma 25 jan 2010, 22:27 Bericht 
ik heb vandaag weer eens antwoord gehad van de heren van TT

Citaat:
Mobiele flitspalen worden nog steeds niet aangeboden door onze LIVE server. Dit is een bekend probleem bij ons. Hier wordt aan gewerkt
Offline Arno
FS Meldingen
ma 25 jan 2010, 22:52 Bericht 
toyeco schreef:
Maar het werkt dus niet altijd?

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik niet dagelijks geconfronteerd wordt door het gegraag 8)
Offline MadDog2K
Pro
di 26 jan 2010, 13:54 Bericht 
Ook een leuke...

Citaat:
TomTom werkt, ten eerste, niet samen met flitsservice.nl. We hebben een eigen database van waar uit de locaties doorgegeven worden, en met mobiele flitslocaties is het nu eenmaal zo dat voordat deze in een database terechtkomen we wel eerst moeten weten van het bestaan daarvan. Om die reden kunnen mede-gebruikers locaties die ze hebben waargenomen via het toestel aan ons doorgeven.

Heeft zeker nog nooit op http://www.tomtom.com/services/service.php?Lid=5&id=17 gekeken
Offline Dennis
FS medewerker
di 26 jan 2010, 14:07 Bericht 
er zit een kern van waarheid in MadDog
Flitsservice levert controles aan TT maar "wij" krijgen geen meldingen van TT.
Offline MadDog2K
Pro
di 26 jan 2010, 16:12 Bericht 
Dat snap ik, alleen zoals het daar staat kon ik het alleen maar opvatten dat er niks met flitsservice gedaan werd :)
Offline Black98
Pro
di 02 feb 2010, 15:14 Bericht 
Het is bij mij al weer een paar dagen over voor wat betreft de flitsmeldingen. Contact gehad met TT support, apparaat geheel gereset naar fabrieksinstellingen etc, dan lijkt even te werken maar daarna is het weer over. Alle andere live services werken wel gewoon goed, dus het zijn puur de flitsers.

Heb nu in de mail een verzoek staan om de TT op te sturen ter reparatie :/
Offline Dennis
FS medewerker
di 02 feb 2010, 15:39 Bericht 
ik heb het zelfde verhaal hier..

heb alleen geen verzoek ingediend voor reperatie
Offline Black98
Pro
di 02 feb 2010, 15:44 Bericht 
Heb ik ook niet zelf gedaan, dit komt binnen via TT support naar aanleiding van mijn bericht dat het nog steeds niet werkt.
Leuk vinnik het niet, gebruik hem dagelijks, maar geen flitsmeldingen is ook niet tof.
Offline Tento
Master
di 02 feb 2010, 16:00 Bericht 
Dat volk krijgt mijn TT echt niet opgestuurd. Laten ze eerst maar eens duidelijk aangeven waar het probleem zit. 1e Keer bleek het een software fout te zijn, div. resets en terug zetten van bestanden, aanmelden blablabla, werkte 4 dagen daarna weer k#t. Ze zoeken het maar uit daar.
Offline Stefan-
Master
di 02 feb 2010, 18:29 Bericht 
Vandaag werkte de flitser bij mij weer. De A4 bij 10.3 gaf hij keurig aan (die er overigens niet meer stond en ik heb afgemeld via fs)
Offline Dennis
FS medewerker
di 02 feb 2010, 18:31 Bericht 
heb je voor mij de ongeveer tijden van die controle ??
Offline Stefan-
Master
di 02 feb 2010, 18:38 Bericht 
Dennis schreef:
heb je voor mij de ongeveer tijden van die controle ??

Nee geen idee... Het is deze:

radar nh a4 den haag ri amsterdam thv hmp 10.3 bij knpt de hoek onder viaduct (oxje) 10:05:56

Door mij afgemeld en verwerkt in de QC:

Naam: MarcoV(FS West-Brabant)
Email: mailmarcov@gmail.com
Datum: 02-02-2010 15:42:43
a4 is weg :dag:

Om dat tijdstip reed ik er dus langs en gaf de mobiele flitsermelding een alarm (voor het eerst in weken bij mij, stond er versteld van)
Offline Dennis
FS medewerker
di 02 feb 2010, 18:41 Bericht 
oké .. het was geen TT melding zelf dus maar wel via FS :thumb:
Offline Black98
Pro
wo 03 feb 2010, 6:45 Bericht 
Tento schreef:
Dat volk krijgt mijn TT echt niet opgestuurd. Laten ze eerst maar eens duidelijk aangeven waar het probleem zit. 1e Keer bleek het een software fout te zijn, div. resets en terug zetten van bestanden, aanmelden blablabla, werkte 4 dagen daarna weer k#t. Ze zoeken het maar uit daar.

Dat is ook een beetje mijn dubio: na een reset lijkt het even, 1 a 2 dagen, goed te werken, dus het lijkt me sterk dat het in het apparaat zit.
Ik denk ook gewoon aan een software fout, bijvoorbeeld een vollopende cache oid (wat zou verklaren dat het na een reset wel werkt).
Offline Dennis
FS medewerker
wo 03 feb 2010, 10:43 Bericht 
vandaag ff een test met demo gedaan en ik kreeg netjes een melding :thumb:
zal de komende dagen eens vaker zo proberen
Offline Black98
Pro
wo 03 feb 2010, 17:07 Bericht 
De TT net weer gereset, en het is weer (even) verholpen.
Heb gevraagd of ze hem dan ook echt wel willen hebben, want dat het mi in de software zit omdat meer mensen er last van hebben.
Wacht de reactie weer ff af.
Offline MadDog2K
Pro
wo 03 feb 2010, 17:37 Bericht 
Vandaag gebeld door TT Support.

Eindelijk bevestiging van een andere medewerker dat er wel een probleem is (dat wisten we hier dus al),
en dat men hoopt binnen 1 a 2 weken een (langdurige) werkende oplossing te hebben.
Details konden helaas echter niet gegeven worden.
Offline Smookey
FS medewerker
wo 03 feb 2010, 20:15 Bericht 
En iedereen dan ook extra Live-Service of blijven we eraan verdienen? Lijkt het CJIB wel met hun 6 euro (zag ik vandaag :boos: )
Offline Tento
Master
do 04 feb 2010, 18:59 Bericht 
Stefan- schreef:
Vandaag werkte de flitser bij mij weer. De A4 bij 10.3 gaf hij keurig aan (die er overigens niet meer stond en ik heb afgemeld via fs)

Hier idem ,sinds gisteren kreeg ik weer een sirene op de A1 :thumb:
Offline Black98
Pro
vr 05 feb 2010, 7:27 Bericht 
MadDog2K schreef:
Eindelijk bevestiging van een andere medewerker dat er wel een probleem is (dat wisten we hier dus al),
en dat men hoopt binnen 1 a 2 weken een (langdurige) werkende oplossing te hebben.

Mooi, dan gaat die van mij zeker niet opgestuurd worden.
 [ 232 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende