Pagina 1 van 5  [ 221 berichten ]
Offline rve123
Master
wo 19 okt 2011, 18:20 Bericht 
Kan het kloppen dat er iets is veranderd met het scrollen op het forum?
De "autoscrollfunctionaliteit" (dmv klikken op het scrollwieltje van me muis) werkt niet meer en dit is enkel hier op het forum.

Tevens is de weergave op mijn telefoon veranderd. Waar ik normaal via http://www.flitsservice.nl/phpBB/ enkel het forum kreeg, daar krijg ik nu tevens de lijst "Actieve Topics" erbij met als gevolg dat ik daar ook niet naar beneden kan scrollen.

Komt op mij over alsof de frames van de site zijn veranderd??
Offline Guppenklup
Master
wo 19 okt 2011, 19:47 Bericht 
Ik krijg ineens een witte balk aan de linkerkant als ik F5 indruk :duh:
Offline WimLex
Master
wo 19 okt 2011, 19:53 Bericht 
Is al een topic over :kniktja:
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 6:24 Bericht 
Nieuwe dag, andere code. We gaan wel even verder in deze. Nieuw onderwerp was sowieso toch beter.

Hoe is het scrollen vandaag?

Ik trap zelf maar even af;

Firefox 7 64-bit, geen problemen
Internet Explorer 8, geen problemen
Opera 11.52 desktop, geen problemen
Opera 10 Mobile emulator, geen problemen
Offline Sandeman
FS medewerker
do 20 okt 2011, 6:40 Bericht 
Citaat:
Foutdetails webpagina

Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET4.0C; .NET4.0E)
Tijdstempel: Thu, 20 Oct 2011 05:40:20 UTC

Bericht: 'side' is niet gedefinieerd
Regel: 199
Teken: 13
Code: 0
URI: search.php?search_id=newposts

O:)

Specifieke topics lijken wel gewoon goed te gaan...
Offline Archiebald
Master
do 20 okt 2011, 6:43 Bericht 
Dave schreef:
Hoe is het scrollen vandaag?

Op de pc met Chrome en IE* goed... Normaal.. Maar ik heb op mn telefoon hetzelfde probleem. Ik krijg ook de actieve topics te zien links en ik kan niet scrollen.

Het beeld wat hij laadt kan ik zien en inzoomen, maar wat er buiten valt zie ik niet meer/kan ik niet te zien krijgen.

m.a.w als ik mn telefoon horizontaal hou zie ik maar 4 topics, hou ik hem rechtop zie ik er 20.. maar that's it.
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 6:53 Bericht 
Even voor de duidelijkheid... 'op mijn telefoon' is ietwat vaag. Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, wat daar op draait, of ie nog uit dit decennium stamt et cetera et cetera. Ik ga niet zo ver in loggen van jullie gedrag :o (nog niet :D )

Sandeman schreef:
Foutdetails webpagina

Ohja, en nu?
Offline Sandeman
FS medewerker
do 20 okt 2011, 6:57 Bericht 
Dave schreef:
Ohja, en nu?

:thumb:

edit: het pielkje zorgt er nu wel voor dat de hoofdpagina achter de active topics lijst schuift :lol:

edit2: en ik kan niet op het pielkje terug drukken... daar zit... euhm... de active topics lijst voor :roflol: :woop:

edit3: ah, ik hebbum al (tab x27, enter)
Offline Archiebald
Master
do 20 okt 2011, 6:58 Bericht 
Dave schreef:
op mijn telefoon'

Sorry, toen ik het schreef wilde ik dat nog aanvullen inderdaad..

M'n telefoon is een Samsung Galaxy S2 op Android 2.3.3 (welke internet browser daar standaard opzit durf ik niet te zeggen)
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 7:02 Bericht 
Wat idioot zeg. Dat is een recente telefoon. :-?

Begin een beetje clueless te raken nu.
Offline A4
Master
do 20 okt 2011, 7:15 Bericht 
Op mijn HTC Desire HD, tevens Android 2.3.3. gaat het ook nog niet goed. Onmogelijk om te scrollen. Scherm is gewoon bevroren.
Offline Smultie
Nieuwkomer
do 20 okt 2011, 7:23 Bericht 

Niet mee te werken met een Android 2.3.7 HTC Desire :<

Ik kan (lijkt het) maar net zo ver omlaag scrollen in het topic als dat de Actieve Topics balk lang is....
Offline A4
Master
do 20 okt 2011, 7:29 Bericht 
Smultie schreef:
Ik kan (lijkt het) maar net zo ver omlaag scrollen in het topic als dat de Actieve Topics balk lang is....

Dat lijkt idd het probleem te zijn.
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 7:38 Bericht 
Nee het probleem is dat Google eind 2011 nog steeds geen fatsoenlijke mobiele webbrowser kan bouwen. Heeft er nou iemand een Iphone, ben wel nieuwsgierig of het daar wel mee kan. Of dat Opera de enige mobiele browser is die dit wel goed voor elkaar heeft :roll: :fp:
Offline A4
Master
do 20 okt 2011, 7:45 Bericht 
Dave schreef:
Nee het probleem is dat Google eind 2011 nog steeds geen fatsoenlijke mobiele webbrowser kan bouwen.

Ik heb met geeneen website, forum, app of whatever problemen, enkel met FS. Om dan de webbrowser van Google maar te gaan afkraken vind ik wat kort door de bocht gaan.
Offline geelhoed
Master
do 20 okt 2011, 7:48 Bericht 
Dave schreef:
Nee het probleem is dat Google eind 2011 nog steeds geen fatsoenlijke mobiele webbrowser kan bouwen

Hmmmja. about that.
Als jij nu even in de cellen van de onderwerpentable van de actieve topiclijst de data niet <p> tags zet dan kan ik het forum gewoon lekker in lynx bekijken. :wink:
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 7:48 Bericht 
Ja dat komt omdat er mensen zijn die zich in allerlei bochten moeten wringen, zoals ik, om het toch werkend te krijgen. Dat jij er niets van merkt is een ander verhaal.

http://cubiq.org/iscroll-4

En daarom doe ik dus weinig tot niets met layouts, ongelooflijk dat na al die jaren nog steeds problemen zijn om basis zaken goed te ondersteunen. Al helemaal voor miljarden bedrijven :-?
Offline rve123
Master
do 20 okt 2011, 7:49 Bericht 
Scrollproblemen zijn bij mij opgelost. Zowel op de computer als op me telefoon (HTC Desire S met Android 2.3.3) en dan zowel met via de complete site als via http://www.flitsservice.nl/phpBB/
Enige verschil ik dat de "Actieve Topics" erbij staan, maar dit levert voor mij geen scrollprobleem meer op. Deze lijst scrollt nu gewoon mee terwijl deze het scrollen gister verhinderde.

:thumb: :thumb:
Offline EddyHH
Master
do 20 okt 2011, 7:53 Bericht 
Dave schreef:
iemand een Iphone

Net geprobeerd, gaat gewoon goed.
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 7:53 Bericht 
rve123 schreef:
Zowel op de computer als op me telefoon (HTC Desire S met Android 2.3.3)

Huh?

Jij gebruikt niet de standaard webbrowser of wat?
Offline A4
Master
do 20 okt 2011, 7:57 Bericht 
Hier doet ie het ook weer goed :thumb:
Offline rve123
Master
do 20 okt 2011, 7:57 Bericht 
Dave schreef:
Huh?

Jij gebruikt niet de standaard webbrowser of wat?

Jawel, gewoon de standaard browser..
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 7:59 Bericht 
Ja nu wordt ie helemaal mooi. Ik heb niets aangepast :huh: :fp: :dood:
Offline Dion
FS medewerker
do 20 okt 2011, 8:02 Bericht 

Op mijn htc désirée gaat het ook weer goed.
Offline rve123
Master
do 20 okt 2011, 8:03 Bericht 
Laatste keer dat ik er naar heb gekeken was gisteravond toen ik dit topic maakte. Toen werkte het scrollen niet voor mij (computer+telefoon). Sinds vanochtend mijn eerste reactie hier werkt het weer :huh:
Offline Archiebald
Master
do 20 okt 2011, 8:03 Bericht 
Ja inderdaad.... Hij scrollt nu wel normaal de pagina af...
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 8:13 Bericht 
geelhoed schreef:
niet <p> tags zet

niet <p> tags?

Ehrm, die staan er ook niet? Je bedoelt misschien, wèl?

http://img51.imageshack.us/img51/5355/image1di.jpg

EddyHH schreef:
Net geprobeerd, gaat gewoon goed.

Thanks!

Ik kan hier dus mee doorgaan. Dat is belangrijk. Waarom is dat belangrijk? Omdat als ik van de frame structuur af wil, ik wel terugwaarts compatibel wil zijn voor de conservatieven hier.
Offline geelhoed
Master
do 20 okt 2011, 8:25 Bericht 
Dave schreef:

Ehrm, die staan er ook niet?

Toch wel:

<p class="topicauthor"> en
<p class="topicdetails">

Dan ziet de actieve topic lijst er dus zo uit:
Afbeelding

Als ik die paragraph classes er uit sloop krijg ik wel netjes alles op 1 regel.
Maar is van ondergeschikt belang hoor, steek er geen tijd in. (f)
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 8:44 Bericht 
Oh die active topics lijst, ahaah.
geelhoed schreef:
Maar is van ondergeschikt belang hoor, steek er geen tijd in. (f)

Toch maar even gedaan. Al haalt het niet echt veel uit qua winst. Door de tabel structuur komt toch nog een hoop op regel op regel uit.
Offline geelhoed
Master
do 20 okt 2011, 8:51 Bericht 
Dank, gaat al beter, "topicdetails" voor datum en laatste poster staan er nog.

En als je er toch bent. Mag die -t weg? (f)
Citaat:
alt="Bekijkt laatste berichten"
Offline Martijn
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 9:06 Bericht 
Als ik boven in het menu op forum klik, onthoudt actieve topics dat ik op page: 3 zat. Voorheen sprong die dan terug naar 1.
Het forum schiet wel terug naar de index pagina
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 9:26 Bericht 
geelhoed schreef:
Dank, gaat al beter, "topicdetails" voor datum en laatste poster staan er nog.

En als je er toch bent. Mag die -t weg? (f)

Een en ander aangepast. Of is dit weer tè compressed zonder regels wit?

Martijn schreef:
Voorheen sprong die dan terug naar 1.
Het forum schiet wel terug naar de index pagina

Okay dat gedrag is weer terug.
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 9:32 Bericht 
Ik wil mensen met problemen horen. Anders dan dat Afbeelding niet lekker werkt. Die functie komt later wel goed.
Offline geelhoed
Master
do 20 okt 2011, 9:35 Bericht 
Dave schreef:

Een en ander aangepast. Of is dit weer tè compressed zonder regels wit?

Nee, dit :woop: de pan uit.
Online basgitaar
Master
do 20 okt 2011, 9:43 Bericht 
Dave schreef:
Ik wil mensen met problemen horen.

Helaas, geen problemen hier nu.
Offline EddyHH
Master
do 20 okt 2011, 10:05 Bericht 
Nu doe je het expres zeker:
Afbeelding
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 10:08 Bericht 
Nee. Ik weet niet welke browser dit is en wanneer die witte balk precies optreed maar dat is sowieso tijdelijk. Dat witte deel is het voormalige active topics paneel wat normaal gesproken 'verstopt' wordt met een trucje.

Dat verstoppen is tijdelijk, als dit gedoe met dat scrollen nou echt de wereld uit geholpen is dan kan ik dit concept doorvoeren op de rest van de site en dit oude paneel er permanent uit slopen in plaats van 'verstoppen'.
Offline Freddy
Master
do 20 okt 2011, 10:11 Bericht 
Op mijn HTC Touch Pro WM6.nogwat (don't ask :fp: ) met IE werkt het niet. Pagina blijft laden en alleen met uitzoomen zie je de rest (maar dat kan ook IE zijn).
Maar goed, welke gek gebruikt er dan ook de IE browser, want de standaard meegeleverde (Opera) browser doet het wel prima, maar dat wist je al.

voor de duidelijkheid:
uitgezoomd: (dat vierkantje is ook van de zoom functie)
Afbeelding
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 10:20 Bericht 
Ik heb ook een Touch Pro maar niet met de standaard ROM maar een custom WM6.5 ROM.

Wil je serieus mobiel internetten dan is dat hele WM6.x gewoon volkomen kansloos, zeker zonder Opera mobile ipv IE mobile.

Ik heb eindelijk een perfecte Android vervanger gevonden en besteld. En ik ben eigenlijk niet van plan om überhaupt nog naar Windows Mobile gebruikers te luisteren. Is dat ernstig? Ik vind dat Microsoft er een zooitje van maakt en zwaar achter de feiten aan loopt.
Offline Martijn
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 10:26 Bericht 
Dave schreef:
Okay dat gedrag is weer terug.

Thanks!
Offline Freddy
Master
do 20 okt 2011, 10:40 Bericht 
Dave schreef:
Wil je serieus mobiel internetten dan is dat hele WM6.x gewoon volkomen kansloos, zeker zonder Opera mobile ipv IE mobile.

+1 zegmaar :wink:

Opera browser maakt het nog leefbaar, maar desondanks is de internet ervaring inderdaad om te huilen. Ik zal dan ook blij zijn als mn Desire weer terug is. Ik verwachtte ook niet dat je er wat aan ging doen, reageerde alleen op
Dave schreef:
Ik wil mensen met problemen horen.
Offline EddyHH
Master
do 20 okt 2011, 11:23 Bericht 
Dave schreef:
Nee. Ik weet niet welke browser dit is en wanneer die witte balk precies optreed maar dat is sowieso tijdelijk. Dat witte deel is het voormalige active topics paneel wat normaal gesproken 'verstopt' wordt met een trucje.

OK, is nu weer normaal. Is IE 9 trouwens.
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 16:29 Bericht 
Aangezien ik geen problemen meer kan ontdekken / te horen krijg, kan ik er vanuit gaan dat alles goed gaat en de grotere stap nemen door de hele framestructuur eruit te gooien. (o.a. die witte balk).

Dat is een megastap maar wel te doen. Uiteindelijk. (f)

Dan kan ik het active topic paneel ook andersom in gaan stellen. Standaard niet zichtbaar tenzij je het op je forumprofiel aangooit.
Offline Robin2
Master
do 20 okt 2011, 16:33 Bericht 

Scrollen in Opera werkt weer ja, wat was het probleem?

Safari + iPhone is ook allemaal in orde.
Offline Gifpen
Master
do 20 okt 2011, 16:40 Bericht 
iPad ook weer prima :thumb:
Offline Dave
FS Webmaster
do 20 okt 2011, 16:55 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Scrollen in Opera werkt weer ja, wat was het probleem?

Geen idee, ik word echt doodmoe van al die CSS crap wat wel werkt op het ene platform maar op het andere weer niet. Je moet maar zo freaky zijn om dat allemaal te onthouden cq te begrijpen :[

Nouja te begrijpen is het sowieso niet, ieder platform hanteert nog steeds z'n eigen standaarden of doet het weer net even wat anders of gewoon helemaal niet. Mompel.

Ik heb gewoon enorm lang over het internet gezocht naar een werkbaar voorbeeld wat op Opera Mobile goed uit de verf kwam. Had het bijna opgegeven :o 8) ...

Gifpen schreef:
iPad ook weer prima :thumb:

Mooi :woop:
Offline Robin2
Master
do 20 okt 2011, 16:59 Bericht 

Dave schreef:
Geen idee, ik word echt doodmoe van al die CSS crap wat wel werkt op het ene platform maar op het andere weer niet.

Ja, ik hou me er godzijdank zo min mogelijk mee bezig. Geloof overigens wel dat Opera zich vrij aardig aan de standaarden houdt, ten opzichte van de andere browserts. Deze kennis kan achterhaald zijn, doe al een tijdje zo min mogelijk met CSS enzo.
Offline Bramdaman
Master
do 20 okt 2011, 17:03 Bericht 
Gister werkte het scrollen niet op mijn galaxy tab, vandaag weer zoals vanouds.
Offline Okkie68
Master
vr 21 okt 2011, 13:50 Bericht 
Dave schreef:
Dan kan ik het active topic paneel ook andersom in gaan stellen. Standaard niet zichtbaar tenzij je het op je forumprofiel aangooit

Ach, als ie maar onthoudt wat je gekozen hebt. Misschien is het ook duidelijker als het pijltje op de rand van de kolom zou staan.

Mag ik er dan een feature-request tegenaan gooien?

In plaats van de link naar het eerste bericht en naar de laatste pagina, een link naar het eerste ongelezen bericht, zoals in het normale overzicht. Dan zou ik deze kolom ineens veel vaker gebruiken.

Ik lees 90% van FS overigens via mijn abonnementenlijst op deze link in mijn bookmarks: ucp.php?i=main&mode=subscribed. Als die pagina in de kolom erbij zou kunnen, zou ik helemaal gelukkig worden.
Offline geelhoed
Master
za 22 okt 2011, 9:08 Bericht 
Dave, naast de balk links is er nu ook de balk boven als ik het forum direct open
Afbeelding
 [ 221 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende