Postingstijd interval gedetecteerd van 81.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
Offline feitelijk
Master
di 15 sep 2009, 8:15 Bericht 
Ik was op zoek naar dit bericht: post1738084.html#p1738084

Door mij en met het woord moeilijk erin zou dat toch wel te vinden moeten zijn.
Dus ik vul feitelijk in bij auteur en moeilijk bij zoekterm: search.php?keywords=moeilijk&terms=all&author=feitelijk&fid[]=14&fid[]=5&fid[]=38&fid[]=39&fid[]=13&fid[]=7&fid[]=8&fid[]=36&fid[]=37&fid[]=11&fid[]=22&fid[]=6&fid[]=25&fid[]=16&fid[]=40&fid[]=10&fid[]=24&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=180&ch=-1&t=0&submit=Zoeken
Helaas geen pindakaas....

Als ik al die rare fid en andere variabelen uit die url sloop en deze query stuur: search.php?keywords=moeilijk&terms=all&author=feitelijk&submit=Zoeken
Krijg ik hem wel. Wat is er mis?
Offline Dennis
FS medewerker
di 15 sep 2009, 8:19 Bericht 
als ik zoek op moeilijk en feitelijk dan krijg ik alleen het topic over flitsen in de bocht.
(maar geen foutmelding oid)

uiteraard nu ook dit topic
Offline egeltjes
Master
di 15 sep 2009, 23:12 Bericht 
En als je "Media" nou eens aanklikt in dat blauwe vlak met "te doorzoeken area's" ???
Want media staat daar standaard op UIT.

[Edit] 2 x tikfout verbeterd. [/Edit]
Offline Dave
FS Webmaster
di 15 sep 2009, 23:16 Bericht 
die fid'jes waar je het over hebt zijn forum id's ... En dus inderdaad wat Egels zegt, standaard valt offtopic en media buiten de zoekfunctie.

En waarom, om de serverbelasting te verzachten. Als je dus die fid's weghaalt zoekt ie op alles, vandaar dat je het dan wel krijgt.

Soms staat het forum wel eens helemaal stil en dat komt dan omdat iemand met een zware zoekopdracht bezig is. Tis een beetje schipperen, kan er weinig aan doen, heb te weinig tools voor deze server om me goed uit te leven op het moment. Alleen maar webbased dingen en dat is leuk voor een cavia site maar niet voor dit soort werk :D (splitsen van honderden embee's aan tabellen).

Deze server stamt uit 2004 en heb ik ooit eens een keer geregeld bij Prolocation maar tsja.. Tijd vliegt! (Getuige ook die foto, hell heb gewoon grijze haren nu :) )

Mede de reden eigenlijk van dit alles.. Tis ver doorgeschoten, maatregelen moeten nemen om Geenstijl en Nu.nl serverbommen te kunnen weerstaan, kan allemaal, maar het forum is gewoon te groot geworden om te beheren met webtools (f)

1.1 miljoen postings! En dan heb ik er nog in zitten rauzen ook. Postings ID staat eigenlijk rond de 1.75 miljoen O:)

Rauzen kan nu niet meer, heeft geen zin, tis te groot :thumb:
Offline egeltjes
Master
di 15 sep 2009, 23:26 Bericht 
:colaatje:

:lol: :lol:
Offline Dave
FS Webmaster
di 15 sep 2009, 23:43 Bericht 
Btw; media en offtopic omvatten samen 500.000 postings en dus ongeveer de helft. Vandaar.

Het gaat om 0.5 Gig aan data en 0.8 Gig aan (search)indexes op de postingstabel. Ik denk dat de server zo nu en dan uit zn geheugen raakt en gaat swappen naar de harddisk wat natuurlijk killing is.

Misschien maar weer eens stevig overleg gaan voeren over het een en ander. Er komt een punt dat het echt uit de hand loopt :wink:

(wat in 2004 ook het geval was).
Offline feitelijk
Master
wo 16 sep 2009, 5:39 Bericht 
egeltjes schreef:
En als je "Media" nou eens aanklikt in dat blauwe vlak met "te doorzoeken area's" ???
Want media staat daar standaard op UIT.

Ha! Nooit in die lijst gescrolld! :thumb:
Offline Furr
Master
zo 06 dec 2009, 7:17 Bericht 
als ik min topic wat kinderachtig toch weer...zoek en toets dat in met of zonder punten, nee hoor krijg niks

Ook geblindeerde ramen niet of andere topics/.

Zoekfunctie is ruk, sorry heren ;)
Offline Aanhanger
Master
zo 06 dec 2009, 11:48 Bericht 
Gebruik dan de geavanceerde zoekoptie van google om binnen het domein flitsservice.nl te zoeken. Werkt prima!
Offline Furr
Master
wo 09 dec 2009, 9:13 Bericht 
Hoe doe je dat?
Offline Dave
FS Webmaster
wo 09 dec 2009, 9:17 Bericht 
Furr schreef:
Zoekfunctie is ruk, sorry heren ;)

Welnee man je kan er gewoon niets van...

search.php?keywords=kinderachtig&terms=all&author=Furr&submit=Zoeken
Offline Aanhanger
Master
wo 09 dec 2009, 17:14 Bericht 
Furr schreef:
Hoe doe je dat?

Zo: http://www.google.com/advanced_search?hl=en
dan onderaan bij domain/site flitsservice.nl zetten.
 [ 12 berichten ]