Pagina 12 van 14  [ 680 berichten ]
Offline ZX-driver
Master
wo 30 nov 2011, 21:10 Bericht 

djidee schreef:
Madam maakte compleet geen beweging met het hoofd richting mijn kant, gewoon oprijden...

:fp:

djidee schreef:
Laseren op de oostelijke ring van Leeuwarden, de Anne Vondelingweg... Ja, hier gaat het echt om de veiligheid, overstekende kindjes enzo.

Jaaaaa, meneer djidee, er kan ook plotseling een hond of kat oversteken en dan kunt u met uw 67 km/h niet meer op tijd remmen. :P

djidee schreef:
Ik meende mij te herinneren dat de snelheidsbeperking alleen voor de rechterbaan was, dat blijkt dus ook het geval... Handig om te weten.

:huh: Vreemd. Dan zou ik onnodig links gaan rijden. (mits er een snellere verkeersdeelnemer aan komt natuurlijk) Dan hoef ik de snelheidsbeperking niet in.

djidee schreef:
Even later (motormuis gespot, weer rechtsomkeert) zelfde oprit, met een fijne wagen voor me...

Die punto wilde daar niet achter zitten en ging vet over de streep. :lol:

djidee schreef:
En nogmaals die vrachtwagen

Reed je rondjes om te kijken waar de motormuis heen ging ofzo?
Offline djidee
Master
wo 30 nov 2011, 21:29 Bericht 
ZX-driver schreef:
Reed je rondjes om te kijken waar de motormuis heen ging ofzo?

Uhuh... Was wat vroeg dus:

Eerst naar Westpoort ivm gemelde laser, en bebording daar (wist dat die alleen rechts stond, dus wou die op film hebben), kwam motormuis toen tegen op andere rijbaan.. Nou ja, zal wel...
Terugweg weer naar Marum gassen, zie ik bij de oprit Boerakker ri Marum hem staan, gelukkig geen laser in de hand (nog), anders was ik zwaar het bokje, bij Marum eraf, gemeld en gewacht op een carpool nabij op zijn komst (1e afrit, tankstation is te kort na controleplek)... En 5 minuutjes later komt ie idd met een bestelbus... Vervolgens wou ik net achter hem de weg op draaien, maar kwam voor hem te zitten (het filmpje met de werklui), dus doorgereden naar Boerakker, (zag in de spiegels dat hij eraf ging bij tankstation), Bij Boerakker gekeerd, gezien dat hij zonder laser het verkeer in de gaten stond te houden vanaf de parkeerplaats na het tankstation, terug naar marum, gekeerd en daar weer de oprit op (kwam ik achter die zand/modder truck), vervolgens via parkeerterrein (maar motoragent was al weg), en weer achter die truck, toen bij boerakker eraf, en binnendoor naar huis, en wie kom ik bij de rotonde tegen wachtend op zijn slachtoffer (laatste filmpje), jawel....

En zo ben je zo een 1,5 uur later :roflol:
Offline basgitaar
Master
do 01 dec 2011, 15:31 Bericht 
ZX-driver schreef:
Dan zou ik onnodig links gaan rijden. (mits er een snellere verkeersdeelnemer aan komt natuurlijk)

:huh: Doe je dat om te trollen? Die snellere verkeersdeelnemer moet jou dan maar rechts inhalen?
Offline plankie
Die hard
do 01 dec 2011, 20:11 Bericht 

Citaat:
Laseren op de oostelijke ring van Leeuwarden, de Anne Vondelingweg... Ja, hier gaat het echt om de veiligheid, overstekende kindjes enzo...

De oostelijke ring... Hier kan ik me nog herinneren dat dit een 80 stuk was. Tegenwoordig 70, alleen omdat de weg binnen de bebouwde kom ligt? In de periode dat het 80 was, had ik rijlessen en werd 'strak' op 80 gehouden. Zover prima natuurlijk. Tijdens mijn examen wilde de examinator meer zien en me dus 'mee laten gaan' met het verkeer. Dit terwijl ik netjes 80 reed. Met het verkeer mee was ~100 km/u, iets wat op die weg prima kan.
Offline ZX-driver
Master
do 01 dec 2011, 21:50 Bericht 

basgitaar schreef:
Doe je dat om te trollen? Die snellere verkeersdeelnemer moet jou dan maar rechts inhalen?

Nee, je leest hem verkeerd. Dan zou ik onnodig links gaan rijden zodat ik die beperking op rechts niet heb en zodat ik sneller door kan rijden. Onnodig links rijden is namelijk, links rijden terwijl rechts zat ruimte is. Maar ik zeg erbij: MITS er een snellere verkeersdeelnemer achter mij komt. Want als dat zo is ga ik naar rechts. Trollen? natuurlijk niet. Ik heb geen Toyota Aygo.
Offline basgitaar
Master
vr 02 dec 2011, 1:07 Bericht 
Hmm. Dan denk ik dat je 'tenzij' bedoelt in plaats van 'mits'. Groot verschil.

En dan geef ik je groot gelijk links te rijden. :thumb:
Offline ZX-driver
Master
vr 02 dec 2011, 19:42 Bericht 

basgitaar schreef:
Hmm. Dan denk ik dat je 'tenzij' bedoelt in plaats van 'mits'. Groot verschil.

Je hebt gelijk. :oops: Ik heb moeten Googlen om te kijken wat het verschil was. :lol: maar nu weet ik het.
Offline djidee
Master
za 24 dec 2011, 11:07 Bericht 
Flitser A7 welke er op dit moment staat.... Verder wel wat dingetjes meegemaakt, maar vergeten neer te plempen en nu weg.... Ik beloof beterschap (f)

Link
Offline ZX-driver
Master
za 24 dec 2011, 16:39 Bericht 

djidee schreef:
Flitser A7 welke er op dit moment staat....

Ik zag de melding voorbij komen op het scherm van de autoradio. Mijn vader dacht dat er een Fries station aanstond omdat dat er stond, ik zeg: nee, dat zijn de flitsers. (kennelijk nog nooit van RDS gehoord :P)

djidee schreef:
Ik beloof beterschap

Mooi voornemen voor 2012, beter opletten wat je verwijdert en wat leuk is om te delen. Zelf schrijf ik altijd aan het eind van de rit in mijn telefoon welke bijzonderheden ik meegemaakt heb. Zo vergeet ik zelden iets.
Offline djidee
Master
za 24 dec 2011, 17:03 Bericht 
ZX-driver schreef:
Mooi voornemen voor 2012, beter opletten wat je verwijdert en wat leuk is om te delen. Zelf schrijf ik altijd aan het eind van de rit in mijn telefoon welke bijzonderheden ik meegemaakt heb. Zo vergeet ik zelden iets.

Doe het vrijwel altijd direct na een rit, maar was gewoon erg hectisch einde van het jaar, dan is elk kwartiertje waardevol :nah: Ook een goed voornemen voor 2012 trouwens, iets meer rust in de toko brengen
Offline ZX-driver
Master
za 24 dec 2011, 17:34 Bericht 

djidee schreef:
Ook een goed voornemen voor 2012 trouwens, iets meer rust in de toko brengen

Hier ook. In januari nog even 'rennen' om mijn school af te ronden en daarna even iets rustiger aan doen.
Offline djidee
Master
wo 11 jan 2012, 16:57 Bericht 
Ventje in Leeuwarden meent stoer te moeten blijven staan... Eigenlijk had ie een tik met de spiegel verdient...

Link

Zie ik haast een voetganger over het hoofd. Begint met oversteken achter die zilvergrijze wagen (niet gezien) en terwijl ik vooral bezig ben met de dode hoek (fietsers/brommers die daar met regelmaat weg komen) zie ik die persoon dus pas op het laatste moment...

Link

En geklooi op knooppunt Drachten... Had in de lus mijn plekje gekozen, geef gas bij om mooi voor een bestelbusje in te voegen. Gaat die hyundai die dat busje aan het inhalen was terug van de linkerbaan naar de rechterbaan (waarschijnlijk omdat die opgedrukt werd) thv de invoegstrook... Droplul :nah:

Link
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 16:59 Bericht 
djidee schreef:
Zie ik haast een voetganger over het hoofd. Begint met oversteken achter die zilvergrijze wagen (niet gezien) en terwijl ik vooral bezig ben met de dode hoek (fietsers/brommers die daar met regelmaat weg komen) zie ik die persoon dus pas op het laatste moment...

Levensgevaarlijk zo'n vop op zo'n plek... Volgens mij had de voetganger ook nog eens geen idee dat hij "gemist" werd...
Offline ZX-driver
Master
do 12 jan 2012, 17:27 Bericht 

Die Hyundai had best even op jouw mogen anticiperen inderdaad!

Filmpje 2 doet het niet (bij mij althans)
Offline Cweepz
Master
do 12 jan 2012, 18:11 Bericht 
Sandeman schreef:
Levensgevaarlijk zo'n vop op zo'n plek... Volgens mij had de voetganger ook nog eens geen idee dat hij "gemist" werd...

Hier aan mijn kant van het land ook veel van die situaties. De gedachtegang van de ambtenaar moet zijn geweest:
"Hier kun je de zwakkere verkeersdeelnemers bijna niet zien, dus laten we die voorrang geven!" :fp:
Offline ZX-driver
Master
do 12 jan 2012, 19:05 Bericht 

ZX-driver schreef:
Filmpje 2 doet het niet (bij mij althans)

Opgelost! (heb problemen met mijn laptop)
Was een fijn punt daar zeg...
Offline djidee
Master
do 12 jan 2012, 22:54 Bericht 
Haha, die BMW krijgt een prent! (maar goed dat er niets van de blauwe hemden op de Waldwei (N31) reed trouwens O:) ), hij was mijn lasershield zeg maar 8)

En vervolgens vergeet ik mijn eigen snelheid, loopt iets op, en ook een mooie flits in mijn spiegel :fp: :fp:

Link
Offline Mdw
Master
do 12 jan 2012, 22:55 Bericht 
djidee schreef:
En vervolgens vergeet ik mijn eigen snelheid, loopt iets op, en ook een mooie flits in mijn spiegel :fp: :fp:

:aai:
Offline ZX-driver
Master
do 12 jan 2012, 23:42 Bericht 

djidee schreef:
En vervolgens vergeet ik mijn eigen snelheid, loopt iets op, en ook een mooie flits in mijn spiegel

Oops. :lol:
Offline okkiwokki
Die hard
do 12 jan 2012, 23:48 Bericht 
Dat met invoegen had ik van de week ook alleen toen was het meer een inschattingsfout van mijn kant, toch maar de afrit gepakt en opnieuw ingevoegd omdat het me anders te gortig werd.

Gelukkig heb je straks wel een mooie nachtfoto van je auto voor een redelijk betaalbare prijs :lol:
Offline djidee
Master
vr 13 jan 2012, 16:41 Bericht 
okkiwokki schreef:
Gelukkig heb je straks wel een mooie nachtfoto van je auto voor een redelijk betaalbare prijs

Ik had al eens eerder geleerd dat dat ding ook op snelheid ging... Had net 2 weken mijn rijbewijs, je komt van een autoweg, licht springt op groen, linkerbaan vrij, gas los en doortuffen maar... 90@50 :x

Busje van BAM gaat wel erg op tijd naar links...

Link

En een Ford Ka kiest in mijn ogen niet de meest handige momenten uit om in te halen...

Link
Offline ZX-driver
Master
vr 13 jan 2012, 18:39 Bericht 

djidee schreef:

Ja, dat was een nogal aparte actie...

djidee schreef:
kiest in mijn ogen niet de meest handige momenten uit om in te halen...

In mijn ogen ook. :P
Offline aygo4life
Master
za 14 jan 2012, 15:43 Bericht 
djidee schreef:

en jij overschrijdt de maximumsnelheid en haalt rechts in...
Offline ZX-driver
Master
za 14 jan 2012, 18:26 Bericht 

aygo4life schreef:

*zucht* :fp:
Offline 18vti
Master
za 14 jan 2012, 20:54 Bericht 
aygo4life schreef:

Echt waar man.....dat heb je goed gezien!
Kom regelmatig zelf ook van die minder bedeelde chauffeurs tegen die met een onverklaarbare reden op de verkeerde baan rijden....ik doe dan fijn hetzelfde want afremmen, wachten op de onnodig links rijdende persoon en weer versnellen is slecht voor mijn bloeddruk en ook slecht voor het milieu....die mensen verdienen een EMG! :kniktja:
Offline Sjaaky
Master
za 14 jan 2012, 22:16 Bericht 
aygo4life schreef:

Echt niet zo'n Ford kan echt wel harder dan 151, weet dat dit voor jou als Aygo bestuurder ongelofelijk is maar de maximumsnelheid had deze auto nog niet bereikt. O:)
Offline djidee
Master
za 14 jan 2012, 23:18 Bericht 
De A2 vanmiddag voor het eerst gereden... Wat een lapje asfalt is dat zeg :respect:

Maar flitsnav deed piepen, en niet geheel onterecht... Wel mooi om te zien hoe bijna iedereen (daarvoor was vgemiddeld rond de 120/130 denk ik) naar de 100 afzakt, en het stuk na breukelen de boel gewoon weer vlotjes doortuft.... Helaas zit ie net op de overgang tussen 2 bestandjes, beter kan ik het niet krijgen helaas

Maar wat is 100 compleet van de pot gerukt zeg...

Link
Offline okkiwokki
Die hard
za 14 jan 2012, 23:57 Bericht 
Je ziet 'm wel redelijk goed staan iig
Offline Cweepz
Master
zo 15 jan 2012, 1:22 Bericht 
Volgende keer even beter je best doen op de A2 hoor, je kunt daar veel meer plezier maken!

http://www.youtube.com/watch?v=bmU1gpJzdFw

Salush kan het nog veel beter op dit stuk :respect:
Offline Ducantoni
Master
zo 15 jan 2012, 1:32 Bericht 
okkiwokki schreef:
Je ziet 'm wel redelijk goed staan iig

Ik had 'm eerder verwacht, direct na het einde van de geluidswering..
Is ook een populair plekje.
Offline djidee
Master
zo 15 jan 2012, 14:57 Bericht 
Cweepz schreef:
Volgende keer even beter je best doen op de A2 hoor, je kunt daar veel meer plezier maken!

Mwah, als de ruimte er links is, ga ik er niet rechts voorbij, al had ik 1 uitzondering.. Een dame in een bestelwagen op de 1 na linker strook, met 110... Dan ga ik niet van rijstrook 4 via 1 weer terug naar 4... :dag:

Voor de rest rijdt alles en iedereen daar 120/130, en een aantal snelle jongens wat harder... Die trajectcontrole gaat echt fijn worden :duh:
Hoe het geneuzel van de wethouders en wat nimby's in omliggende gemeenten gevolgen heeft voor zoveel weggebruikers...
Offline djidee
Master
vr 27 jan 2012, 23:17 Bericht 
Man kijkt me in de ogen aan, en rijdt op... Inschattingsfoutje?

Link

En dan een heer in een Kuga.. Om niets naar links. Een terecht remtestje (kleven had ik niet moeten doen), gas geven als die bus langszij komt (anders was ik hem rechts gepasseerd), vervolgens gas erop, en ineens daarmee ophoudend....

Tot ik bij het voorbij gaan in de spiegel een bijzonder boze bijrijdster zie vloeken richting bestuurder... :dag:

Link
Offline ZX-driver
Master
vr 27 jan 2012, 23:30 Bericht 

djidee schreef:
Om niets naar links. Een terecht remtestje (kleven had ik niet moeten doen), gas geven als die bus langszij komt (anders was ik hem rechts gepasseerd), vervolgens gas erop, en ineens daarmee ophoudend....

Tot ik bij het voorbij gaan in de spiegel een bijzonder boze bijrijdster zie vloeken richting bestuurder..

Dat om niets naar links leek me schoolmeestergedrag. Die remtest was niet terecht aangezien hij eerst zijn eigen gedrag moet nagaan, want waarom zit jij er zo kort op, dat gas geven als de bus langszij komt was ook kinderachtig, gedrag van: jij mag niet rechts inhalen en vervolgens houden we het gas er maar op zodat we geen boze reacties kunnen krijgen maar uit onkunde wel links blijven rijden. :fp:

Maar dat zijn vrouw boos werd vind ik dan wel weer lachen. :lol:
Offline Sjaaky
Master
zo 29 jan 2012, 12:08 Bericht 
Welk nummer heb je daar op de achtergrond draaien?
Offline okkiwokki
Die hard
zo 29 jan 2012, 12:41 Bericht 
4 Tune Fairytales - Take Me To Wonderland

Vreemd dat die man bij de rotonde nog even zijn rem aantikt
Offline Dennis_on_the_road
Master
zo 29 jan 2012, 13:30 Bericht 
Veel mensen kijken wel maar zien niets :duh:
Offline djidee
Master
wo 08 feb 2012, 23:41 Bericht 
Passat (waar ik al vanaf Lemmer samen mee opreed, elkaar afwisselend met tempo randje Mulder, en we bij Eemnes met een dikke duim afscheid van elkaar namen :thumb: ) krijgt het aan de stok met een linksplakkert.... Doag :dag:

Link

Terugweg heb ik zelf een linksplakkert voor me.... Uiteraard een braketest en een lichtconcert in de spiegels

Link

Hele weg (Baarn -> Marum) kurkdroog, behalve de bypass van de Rotonde Joure dus... Te hoge snelheid, en dat vond de Feest niet leuk... Gas liften om hem weer keurig in het gareel te krijgen... Toch wel een gevalletje oops...

Link
Offline ZX-driver
Master
do 09 feb 2012, 21:11 Bericht 

djidee schreef:
Passat (waar ik al vanaf Lemmer samen mee opreed, elkaar afwisselend met tempo randje Mulder, en we bij Eemnes met een dikke duim afscheid van elkaar namen

Kijk dat zijn de leuke dingen. :D

djidee schreef:
krijgt het aan de stok met een linksplakkert

Dat is dan weer minder leuk... Maar meneer in de Passat had best wat sneller kunnen zijn in zijn reactie door ook rechts in te gaan halen. Maar hij gaf die Daewoo misschien nog de kans uit zichzelf naar rechts te gaan.

djidee schreef:
Terugweg heb ik zelf een linksplakkert voor me.... Uiteraard een braketest en een lichtconcert in de spiegels

Dat is toch hartstikke sociaal! Jij reed te hard en hij behoedde jou daarvoor door even links te blijven en op de rem te drukken. Toen hij vervolgens weer rechts zat bedacht hij zich dat het misschien toch niet zo aardig was en bood hij zijn excuses aan door middel van groot licht. Goed en nu weer serieus... WAT EEN SCHOOLMEESTER! :fp:

djidee schreef:
Hele weg (Baarn -> Marum) kurkdroog, behalve de bypass van de Rotonde Joure dus... Te hoge snelheid, en dat vond de Feest niet leuk... Gas liften om hem weer keurig in het gareel te krijgen... Toch wel een gevalletje oops...

Dat is even schrikken inderdaad...
Offline plankie
Die hard
do 09 feb 2012, 22:08 Bericht 

djidee schreef:

Netjes gedaan... Je ging ook wel redelijk hard de bocht in moet ik zeggen, maar bij een droog wegdek zou dat ook niet echt een probleem moeten zijn
Offline djidee
Master
do 09 feb 2012, 22:12 Bericht 
ZX-driver schreef:
Dat is even schrikken inderdaad...

Uhuh
plankie schreef:
Netjes gedaan... Je ging ook wel redelijk hard de bocht in moet ik zeggen, maar bij een droog wegdek zou dat ook niet echt een probleem moeten zijn

Te hard voor de situatie... Als het echt droog is, kun je erdoor zonder onder de 80 te komen (althans, met de Fiesta, heb het ook een keer met een A3 geprobeerd :nah: )
Offline plankie
Die hard
do 09 feb 2012, 22:13 Bericht 

Wel een beetje, dat is gebleken :)

Met de A3 ging het minder goed?
Offline djidee
Master
do 09 feb 2012, 22:18 Bericht 
plankie schreef:
Met de A3 ging het minder goed?

Die ik mee had (geen sportonderstel enzo, wel potent blok) ging behoorlijk ondersturen en had zeker niet zoveel grip als de Fiesta... Die wagen verrast me elke keer nog weer... Daarom denk ik ook trouw Ford rijdert...
Offline plankie
Die hard
do 09 feb 2012, 22:27 Bericht 

Zomaar mogelijk :)
Online shootme
Master
do 09 feb 2012, 22:47 Bericht 
djidee schreef:
Passat (waar ik al vanaf Lemmer samen mee opreed, elkaar afwisselend met tempo randje Mulder, en we bij Eemnes met een dikke duim afscheid van elkaar namen :thumb: ) krijgt het aan de stok met een linksplakkert.... Doag :dag:

Ja, dat maakt het autorijden leuk :thumb:

djidee schreef:

Die was close :o

djidee schreef:
Te hoge snelheid, en dat vond de Feest niet leuk

Dat zijn de leuke momenten, houdt je scherp ;)
Online Karbargenbok
Pro
vr 10 feb 2012, 10:09 Bericht 
Allemensen wat een schoolmeesters. Advies nummer 1 in deze: niet gaan zitten toeteren of seinen want daar kicken die idioten alleen maar op. Ik weet het, het is niet altijd makkelijk. (f)
Offline geelhoed
Master
vr 10 feb 2012, 10:17 Bericht 
djidee schreef:
dikke duim afscheid van elkaar namen :thumb:

Waarom? :huh:
Offline djidee
Master
vr 10 feb 2012, 11:22 Bericht 
geelhoed schreef:
Waarom?

Samen de hele rit met elkaar opgereden (met flink tempo, de beperkingen anders dan 120 keurig op randje rbw (de 90 door spoorvorming waar geen spoorvorming is bij Emmeloord)), rekening houdend met elkaar, het akkefietje met die linksplakkert en zo nog wel wat zaken...

Wel eens vaker zo'n maatje die je gewoon de hele polder door bij je hebt...
Offline renew40
Die hard
vr 10 feb 2012, 13:34 Bericht 
djidee schreef:
Wel eens vaker zo'n maatje die je gewoon de hele polder door bij je hebt...

en die dan nog even snel het bordje "STOP POLITIE" laat oplichten als je denkt dat het afscheid nadert :lol:
Offline djidee
Master
vr 10 feb 2012, 14:33 Bericht 
renew40 schreef:
en die dan nog even snel het bordje "STOP POLITIE" laat oplichten als je denkt dat het afscheid nadert

Hij was degene die zenuwachtig het gas los liet toen ik hem naderde op de A6... (wellicht de dashcam onder de spiegel)... Maar pakmans in een nieuwe passat in zn uppie en bijna 100km met je mee rijdend, neuh :[

De 2 personencheck, het plotseling aanhaken en bepaalde typen auto's controleer ik meestal wel even. Tot nu toe met succes (2x VROS (1x A6, 1x A7))

Overigens, vanmiddag even schrikken op de A7, bestelbusje gaat mooi aan de kant, gas er weer op, zie ik wat op het viaduct staan :nah:

Maar ze hadden gelukkig geen lasergun in de hand, want het was wel/niet net binnen range (800-900 meter gok ik zo)... (ja, filmpje duurt wat lang)

Link

En voor ik thuis was (paar km verder), stond ie al op flitsnav :respect:
Offline ZX-driver
Master
vr 10 feb 2012, 18:48 Bericht 

Gelukkig heeft het je geen geld gekost. :)
 [ 680 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende