Pagina 1 van 14  [ 680 berichten ]
Offline djidee
Master
zo 05 sep 2010, 22:16 Bericht 
Sinds kort ook voorzien van een VD3000, waarvoor dank Bommelding :respect:

Voornamelijk nog wat spelen met instellingen, nog kiezen tussen high en low fps (en bijbehorende resoluties)...

Sentivity heb ik na vanavond maar naar 10 gezet, want ik krijg zo wel erg veel events.... Bij onderstaand filmpje staat hij op 9

En mijn voorruit trilt nogal denk ik bij 100km+, want de snelweg is 1 groot event :[ Om de herrie er nog maar even buiten te houden... Zal het auto'tje zijn....

Goed, eerste filmpje, niets bijzonders, alleen de verbazing over alweer een event...

Link
Offline Vjenne
Master
zo 05 sep 2010, 22:18 Bericht 
Ik denk dat het Event is omdat jullie te veel praten in de auto :kniktja: :kniktja:
Offline Mdw
Master
zo 05 sep 2010, 22:20 Bericht 
Dat doet ding van mij dus ook steeds , ping ping event ,...... :nah:

Ikke niet begrijp :schudnee:

Heb de Sentivity op 9 staan maar zal hem indd ook maar eens naar 10 zetten.
Offline Dave-R
Die hard
ma 06 sep 2010, 7:27 Bericht 
gewoon op tien zetten en bij een event zelf even op de knop drukken, neemt dan 10 seconden al eerder op en blijft dan nog tot max 60 seconden door gaan(is in te stellen in je config)

Maar klopt dat die erg gevoelig is.
Offline viffer
Master
ma 06 sep 2010, 7:31 Bericht 

Inderdaad, gisteren een heel stuk gereden met dat ding aan de voorruit met gevoeligheid op 9. Aangekomen eens gekeken en ik heb echt events op de meest vreemde momenten, gewoon rechtdoor op de snelweg zonder enig hobbeltje of wat dan ook. Maar een stukje met drempels waar ik redelijk vlot overheen reed gaf geen problemen. Ik heb de gevoeligheid ook maar op 10 gezet, alleen nog niet mee gereden.
Offline djidee
Master
ma 06 sep 2010, 7:55 Bericht 
10 geeft geen enkele event.. Nou heb ik vanochtend ook niet een drempel dusdanig genomen dat je een event verwacht... Dus in elk geval beter... Nu is wel de vraag dat als je echt een klapper maakt, of hij dan wel een event registreert. Maar dat mag een ander testen... Komt nog een filmpje aan vanavond/vannacht (laat thuis) mbt vloeiend invoegen :nah: :[
Offline Dave
FS Webmaster
ma 06 sep 2010, 8:19 Bericht 
Vjenne schreef:
omdat jullie te veel praten in de auto

hahaha dit is nog nniixx man...
Offline Dave-R
Die hard
ma 06 sep 2010, 19:33 Bericht 
djidee schreef:
10 geeft geen enkele event.. Nou heb ik vanochtend ook niet een drempel dusdanig genomen dat je een event verwacht... Dus in elk geval beter... Nu is wel de vraag dat als je echt een klapper maakt, of hij dan wel een event registreert. Maar dat mag een ander testen... Komt nog een filmpje aan vanavond/vannacht (laat thuis) mbt vloeiend invoegen

Dan staan de beelden in de normal map. stel je krijgt een ongeval dan blijft die nog een x aantal uur door opnemen(afhankelijk van je grote kaart) mocht je stroom uitvallen schrijft die het nog steeds weg (de laatse paar beelden)

maar die gevoeligheid is inderdaad een beetje ruk. zie nu het nut van stand 1 dan niet. Gaat die filmen als er een veer op je auto land :fp:

persoonlijk zou de standen eerder in G grachten neerzetten. bij hoeveel G moet die er een event van maken.
Offline pottendijk
Pro
ma 06 sep 2010, 19:37 Bericht 

Fatsoenlijke auto misschien???
Offline Turkosariba
Master
ma 06 sep 2010, 21:10 Bericht 

Met een 32Gb SD mag de camera nog wel een dag blijven draaien zonder verlies van het ongeval. Voor mij geen Events zodat alles in één map en op volgorde staat. :koffie:
Offline renew40
Die hard
ma 06 sep 2010, 21:49 Bericht 
misschien omdat je klaar kwam met een klein rukje aan het stuur was wel een event op zich :lol: :lol:
Offline djidee
Master
ma 06 sep 2010, 21:52 Bericht 
pottendijk schreef:
Fatsoenlijke auto misschien???

Fiesta is een fatsoenlijke rakker, als ik overigens anderen met standje 9 en een audi oid dezelfde problemen zie hebben dan is het zeker niet de auto.

Ergo, de Fiesta is het best rijdende wagentje in het B-segment, en toch comfortabel, ook met 2.06. Stuurt heerlijk, full options, dieseltje heeft power zat (maar mist alleen een 6bak voor de toeren bij 150+)... Nee, als ik dan als leenhok een Polo of Punto onder mn kont krijg, wat een ramp. Het stuurt niet, zit niet lekker en het windgeruis was zelfs bij de Polo nog erger..

Gaat er straks wel uit, maar dat is omdat ie aan zn km's zit, en de volgende iets groter moet.. C-segment station, misschien D-segment diesel-hybride.
Offline Signum
Master
ma 06 sep 2010, 22:06 Bericht 
Als ik al flink gas geef in z'n 1 gaat die event al af :lol:
Offline djidee
Master
di 07 sep 2010, 5:18 Bericht 
Invoegen... :fp:
Hopen dat het zo beter gaat

Link
Offline Robster76
Laat zich horen
di 07 sep 2010, 5:19 Bericht 
Hier zal ik de gevoeligheid ook eens terugschroeven naar 9. Er was gisteren door 3 personen toch best veel gepraat, maar geen enkele event gehad :-?
Offline KanarieVW
Master
di 07 sep 2010, 12:18 Bericht 
je moet je camera ook ff een stukkie laten zakken zodat je een rand dashboard ziet. je hebt nu veel te veel licht.
Offline djidee
Master
za 11 sep 2010, 13:00 Bericht 
Nog steeds veel licht in mijn ogen, en op hd heeft laptop wat moeite om hem naar avi te trappen, geluid blijft iets achter namelijk :lol:

Link

Weerspiegeling is ook wat irritant.. Nog wat prutsen denk ik maar
En eerder las ik iets over het fisheye effect... Had zelf zoiets van: Die fiat trapt hem er wel heel kort voor, op beeld lijkt het allemaal wel mee te vallen:

Link
Offline Cweepz
Master
za 11 sep 2010, 13:20 Bericht 
Geluid loopt bij mij ook niet in sync. geen idee hoe het komt nog :boos:
Offline Robster76
Laat zich horen
za 11 sep 2010, 15:48 Bericht 
djidee schreef:
Nog steeds veel licht in mijn ogen

Volgens de be-/omschrijving zou 1/3 van het beeld je dashboard moeten tonen. Volgens mij zit je nu net onder 1/4. Probeer het anders nog iets lager te verzetten. Met licht heb ik geen probleem.

Wat betreft die Fiat, dat had ik ook. In werkelijkheid zit je verder naar achter en denk je vaak al dat je bij iemand (of andersom) binnen zit. Nu het op de filmpjes 'minder ernstig' lijkt, heb ik wel een andere (wellicht betere) kijken op de mensen van TV met wegmisbruikers e.d.
Offline djidee
Master
za 11 sep 2010, 17:18 Bericht 
Nog wat lager, oke, gaan we proberen :thumb: En staat dat in het boekje, hmm.. RTFM dus :nah:

Bij ons in de buurt hebben we de luxe om naast de weg ook een stoep te hebben. Alleen gebruiken doet men en masse niet.. Of je auto (vierkant opa hok) een meter van de kant zetten en er stoer bij staan te roken :fp:

Link
Offline bx gek
Master
zo 12 sep 2010, 12:23 Bericht 
Hij moet nog lager 8)
Offline djidee
Master
zo 12 sep 2010, 16:02 Bericht 
Jajaja...
Hier nog een hoge (weer vergeten).. 1 die de weg kwijt is denk ik (stukje van 30seconden 35-40 sukkelen eruit geknipt)

Link

En nog 1tje in dezelfde rit, opa on the road. Er rijdt verder ook weinig, dus waarom ook niet 40 @ 60.

Link

Vervolgens heb ik inderdaad de camera wat lager gedraaid, het afstellen (en RedRose haar geboetseerde taart poppetje) ziet er zo uit:

Link

en testje verderop zo.. Veel verschil met zonlicht, wellicht nog lager?

Link
Offline Cweepz
Master
zo 12 sep 2010, 16:20 Bericht 
Nog een klein stukje verder :thumb:
Offline salush
Master
zo 12 sep 2010, 21:29 Bericht 
Ik vind de laatste best genoeg, denk dat nog lager geen effect meer heeft.

djidee schreef:
Hier nog een hoge (weer vergeten).. 1 die de weg kwijt is denk ik (stukje van 30seconden 35-40 sukkelen eruit geknipt)

Wat een geduld.. Bij 0:02 kon je er al voorbij :duh:
Offline djidee
Master
zo 12 sep 2010, 21:56 Bericht 
Als 1 daar met 50-60 de hoek om komt red je het niet, fisheye vertekend behoorlijk daar.
Google maps heeft dat effect wat minder, zelfde plek: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=53.1 ... 07,,0,7.95
Offline Turkosariba
Master
ma 13 sep 2010, 11:46 Bericht 

djidee schreef:
Veel verschil met zonlicht, wellicht nog lager?

Nog iets verder:

Afbeelding
Offline djidee
Master
ma 13 sep 2010, 21:36 Bericht 
Lesauto, twijfelen, schokken, toch maar oprijden.. Ach, zo lang geleden was het voor mij niet. Al doende leert men.

Link

En op de parkeerplaats een auto die van rechts kwam, TT schrikt en wijkt uit. En ik rij vervolgens ook gewoon door :nah: :schudnee:

Link

En hij moet nog ietsje lager ;)
Offline Mdw
Master
ma 13 sep 2010, 21:39 Bericht 
djidee schreef:
En op de parkeerplaats een auto die van rechts kwam, TT schrikt en wijkt uit.

Dat schelde niet veel :nah:

djidee schreef:
En hij moet nog ietsje lager ;)

Is wel goed zo hoor :wink: :thumb:
Offline Ton.
Master
ma 13 sep 2010, 22:05 Bericht 
djidee schreef:
En op de parkeerplaats een auto die van rechts kwam, TT schrikt en wijkt uit. En ik rij vervolgens ook gewoon door :nah: :schudnee:

Ach, toen stond ie toch al stil... ;)
Bij de volgende stopte je wel. :thumb:

@ Zernike trouwens... mijd ik ernstig als ik met de auto ben.
Ik parkeer dan bij de Spar, net voorbij de ringweg, en loop de rest. Pestzooi daar.
Offline djidee
Master
ma 13 sep 2010, 22:13 Bericht 
Ton. schreef:
Bij de volgende stopte je wel.

Ja, leuke blonde dame met een telefoon aan het oor (en ik wou daar in (parkeren, niet id vrouw) ;) )

Ton. schreef:
@ Zernike trouwens... mijd ik ernstig als ik met de auto ben.
Ik parkeer dan bij de Spar, net voorbij de ringweg, en loop de rest. Pestzooi daar.

Avonds goed te doen.. Deeltijd he.. Overdag werken (hell, 6.45-17.45 op de zaak, dan naar Zernike, en dan om 21.00 oid weer naar huis)... En dan blijven hangen achter de pc.. :fp: Off to bed :dag:
Offline renew40
Die hard
di 14 sep 2010, 10:21 Bericht 
djidee schreef:
En op de parkeerplaats een auto die van rechts kwam, TT schrikt en wijkt uit. En ik rij vervolgens ook gewoon door

Al doende leert men :lol:
Offline djidee
Master
wo 15 sep 2010, 16:20 Bericht 
Zoek het statief (hint: Links ergens)

Link

Rest was niet bijzonder gelukt (nog slechter zichtbaar :( )
Plaatjes van de foon vind je hier: post2147878.html#p2147878
Offline djidee
Master
do 23 sep 2010, 19:00 Bericht 
1 die wel spiegelt, en ook nog besluit om naar rechts te gaan zodat ik er eerst langs kan... Was al bezig met afremmen, maar hulde :thumb:

Link

Zafira is de weg kwijt denk ik. Reed al twijfelend de afrit af, en op de rotonde weet hij ook niet waar hij heen wil...

Link

Uitstekend stukkie hout

Link
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
vr 24 sep 2010, 10:33 Bericht 
djidee schreef:
Uitstekend stukkie hout

Help... ik begin blind te worden :huh:
Offline Tweebel
Master
vr 24 sep 2010, 10:38 Bericht 
Mr. Bean schreef:
Help... ik begin blind te worden

Daarvoor is die mooie HD-optie van youtube!
Offline Turkosariba
Master
vr 24 sep 2010, 12:18 Bericht 

djidee schreef:
1 die wel spiegelt, en ook nog besluit om naar rechts te gaan zodat ik er eerst langs kan... Was al bezig met afremmen, maar hulde :thumb:

Hij gaat anders wel errrrrug vroeg naar links. Hij spiegelt wel, maar pas nadat hij besloten heeft om naar links te gaan. Ik heb het toch anders geleerd. :schudnee:
Offline djidee
Master
vr 24 sep 2010, 13:29 Bericht 
True... Maar meeste van dit soort gevallen blijft dan ook stug links hangen, deze hersteld :kniktja:
Offline Okkie68
Master
vr 24 sep 2010, 16:45 Bericht 
Turkosariba schreef:
Hij gaat anders wel errrrrug vroeg naar links. Hij spiegelt wel, maar pas nadat hij besloten heeft om naar links te gaan. Ik heb het toch anders geleerd. :schudnee:

Een routinerijder waarschijnlijk. Is er zo ingesleten omdat het al jaren goed gaat. De richtingaanwijzer is allang uit de routine weggerot. En de check van de dode hoek? Hoe zou het daarmee zitten?
Offline djidee
Master
zo 26 sep 2010, 19:47 Bericht 
Bestuurder slingerde al wat en liep in op voorligger, dus pootje al boven de rem, en inderdaad...

Link

Inhalen, ik doe het liever met iets meer snelheid, maar zag later dat madam de gang er ook flink in had...

Link

En een Mercedes SLK AMG die keurig de vmax of er een 10km onder reed... Oh, en een fietsendrager (met 1 of andere rare constructie (niet goed te zien)) op het dak.

Link
Offline Turkosariba
Master
zo 26 sep 2010, 20:47 Bericht 

Wat een pauperbak... wel een SLK AMG maar zonder richtingaanwijzers. :thumb_d:
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
zo 26 sep 2010, 21:39 Bericht 
Turkosariba schreef:
Wat een pauperbak... wel een SLK AMG maar zonder richtingaanwijzers.

Die zijn optioneel verkrijgbaar en is hij/zij vergeten aan te vinken :roll: :lol:
Offline Mdw
Master
zo 26 sep 2010, 21:40 Bericht 
djidee schreef:
Inhalen, ik doe het liever met iets meer snelheid, maar zag later dat madam de gang er ook flink in had...

Volgens mij mag jij daar maar 80 O:)

Die weg zo vaak gereden en bijna nooit met de geldende Vmax. 8)
Offline djidee
Master
zo 26 sep 2010, 21:50 Bericht 
Zelfs mijn moeder (type voorzichtige rijder, bijna nooit over de vmax heen etc etc) rijdt daar 100.. 80 is wel zo'n bull op zo'n kaarsrechte overzichtelijke weg. :[ Die had je ook moeten horen over het downgraden van de N374 (Borger-Stadskanaal) naar 80.... :devil:
Offline Mdw
Master
zo 26 sep 2010, 22:24 Bericht 
djidee schreef:
Zelfs mijn moeder (type voorzichtige rijder, bijna nooit over de vmax heen etc etc) rijdt daar 100.. 80 is wel zo'n bull op zo'n kaarsrechte overzichtelijke weg. :[ Die had je ook moeten horen over het downgraden van de N374 (Borger-Stadskanaal) naar 80.... :devil:

Tja :duh: , grootse fout ooit van de prov. Drenthe :[

Kan je indd prima 100 rijden.
Offline djidee
Master
do 30 sep 2010, 17:44 Bericht 
Tsja, deze rijdt niet echt door.. Alles behalve dus (60km weg). :duh:
Zodra het kan (flauwe niet helemaal overzichtelijke bocht) er om heen dus...

Link

Fordje Ka wat wegrijdt bij het tankstation met de lichten uit terwijl het donker is.. Seinen dus.. In de spiegel zie ik hem zn lichten aandoen, top :thumb:

Link
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
do 30 sep 2010, 21:42 Bericht 
djidee schreef:
Fordje Ka wat wegrijdt bij het tankstation met de lichten uit terwijl het donker is..

Ik zie geen Fordje Ka, is het te donker voor O:) :thumb:
Offline djidee
Master
ma 04 okt 2010, 20:51 Bericht 
Volgens mij is er 1 de weg wat kwijt.. Wil hij nou tegen het verkeer in de ring op? Of zou hij gewoon willen draaien?

Link

En een linksplakkert... Dacht ff dat ik in Duitsland was, maar goed, in Nederland spiegelen ze niet, dus dat helpt je niets... :fp:
Dan maar rechts voorbij. Auto in kwestie bleef daarna lekker links. Toen ik de volgende auto voorbij ging, reed hij nog altijd links, en hing de volgende erachter....

Link
Offline Turkosariba
Master
ma 04 okt 2010, 21:32 Bericht 

Lichtbakken heeft geen zin, met een beetje pech stappen ze op de rem (uit schrik of om je te braketesten). En als je 'geluk' hebt volharden ze alleen in hun linksplakkerij. Hoe dan ook, het heeft geen zin en is potentieel gevaarlijk. Gewoon direct naar rechts gaan en vlot inhalen. Wel in de gaten houden en eventueel uitwijken naar de vluchtstrook.
Offline Jaimieberkhout
Die hard
ma 04 okt 2010, 21:39 Bericht 
Geef me wat dat betreft maar duitsers. seintje en ze gaan aan de kant. Enige waar je op moet letten daar is niet klem gereden worden. Want aan de kant gaan daar is voor hun dus toesteming om in te halen. Ongeacht of ze je klem rijden. Teminste dat is mijn ervaring.
Offline djidee
Master
ma 04 okt 2010, 21:44 Bericht 
Turkosariba schreef:
Lichtbakken heeft geen zin, met een beetje pech stappen ze op de rem (uit schrik of om je te braketesten). En als je 'geluk' hebt volharden ze alleen in hun linksplakkerij. Hoe dan ook, het heeft geen zin en is potentieel gevaarlijk. Gewoon direct naar rechts gaan en vlot inhalen. Wel in de gaten houden en eventueel uitwijken naar de vluchtstrook.

In het noorden is het toch anders. Bijna altijd gaan ze wel naar rechts. Rijden wellicht wat vaker in Duitsland oid... Deze sliep gewoon echt...
 [ 680 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende