Postingstijd interval gedetecteerd van 148.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 82 berichten ]
Offline Michiel
Pro
za 06 aug 2011, 14:40 Bericht 
Rens schreef:
Artikel 5 omdat ik van de weg wordt gereden. Is goed met je

Met alle respect, je had genoeg tijd om te reageren (meer dan 5 seconden). Dit is wel een artikel 5 waardig, vanwege overtreding artikel 19 RVV.

RVV schreef:

Artikel 19

De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.

Rens schreef:
overigens rijd ik hier 145 op de teller, wat zo'n 135@130 is. Mr caravan gaat met de sleurhut gewoon +-115 terwijl ie 80/90 mag (weet niet eens hoe dit in frankrijk is). Normaal houd ik niet van snelheid miepen, maar met een caravan moet je toch niet veel harder dan 100 willen naar mijn mening.

In Frankrijk mogen caravans 110/130 km p/u (afhankelijk van gewicht en weersomstandigheden)
Offline flozzy
Pro
za 06 aug 2011, 14:50 Bericht 
Michiel schreef:
In Frankrijk mogen caravans 110/130 km p/u (afhankelijk van gewicht en weersomstandigheden)
Ze zouden in ieder geval een inhaalverbod moeten hebben. Ongelooflijk, iedere sleurhut die 20 auto's ophoudt is een Nederlander :x
Offline Rens
Die hard
za 06 aug 2011, 16:10 Bericht 

Michiel schreef:
Met alle respect, je had genoeg tijd om te reageren (meer dan 5 seconden). Dit is wel een artikel 5 waardig, vanwege overtreding artikel 19 RVV.

Dat is echt onzin. Ik ga niet reageren als iemand z'n knipperlicht aanzet, lijkt me logisch. In frankrijk rijden overigens heel veel mensen die hun knipperlicht aanlaten (bij inhalen, ook als men op de middelste baan rijdt, laat men deze aan). Vanaf het moment dat de caravan de lijn nadert heb ik zo'n 2 sec. 1 sec reactie + 1 sec om 20 kmpu snelheidsverschil goed te maken. Beetje krap.

Ga er vanuit dat je het hier weer niet mee eens bent, dus ik zal het hier verder bij laten. Ik vind dat je de situatie wel heel theoretisch maakt (seconden tellen vanaf knipperlicht) en ik vermoed dat je zelf geen dashcam hebt (dan zou je weten dat het een vertekend beeld geeft m.b.t. afstand en snelheid).
Offline Cweepz
Master
za 06 aug 2011, 16:19 Bericht 
Is dat nu lastig lopen met zulke gigantische stalen ballen? :respect:
Offline aygo4life
Master
za 06 aug 2011, 16:29 Bericht 
Rens schreef:
Even naar de garage om een lamp te laten vervangen (ga het voor die 6 euro niet zelf doen) leverde 3 idioten op.

ik zie geen idioten, wel 2 kindertjes die aan een straatrace doen, het kindje in de sandero kan niet tegen z'n verlies en blijft doorblazen en remt zeer laat voor de rotonde waardoor hij zichzelf in de problemen brengt...
meneer ford is ongetwijfeld bekend met de weg en wist van de opkomende rotonde en is alsnog lachende derde. :roll:

Rens schreef:
Ik word echt moe van die mensen die het begrip spitsstrook niet begrijpen :thumb_d:

Vanaf sec 50 overigens nogmaals, vandaar de lengte van het filmpje.

je mag op dat stuk op een geg. moment 70 en je blaast iedereen met +130 RECHTS voorbij....

Rens schreef:
Komt deze malloot even invoegen terwijl ik 145 op te teller rijd en het gat VEEL te klein is.

hoe hard mocht je daar, 120?

interessant keuze ook van je om door te blijven douwen. ben benieuwd wat er zou zijn gebeurd als meneer caravan dezelfde instelling had gehad als jij....resultaat zou een bloedbad geweest zijn.
Offline Sandeman
FS medewerker
za 06 aug 2011, 16:32 Bericht 
aygo4life schreef:
straatrace

:roflol: :roflol: :roflol:
Offline Rens
Die hard
za 06 aug 2011, 16:36 Bericht 

Sorry aygo, heb voor vrijwel iedereen het geduld om ieder geval een aantal keer inhoudelijk te reageren, maar voor jou maak ik een uitzondering (f)
Offline aygo4life
Master
za 06 aug 2011, 16:38 Bericht 
Rens schreef:
heb voor vrijwel iedereen het geduld om ieder geval een aantal keer inhoudelijk te reageren, maar voor jou maak ik een uitzondering (f)

dat vind ik wel jammer, dit was voor jou een perfecte mogelijkheid om aan enige zelfreflectie te doen.
ik voel mezelf daar ook niet te groot voor hoor in mijn topic...

op welke manier zou mijn interpretatie van de beelden bezijden de waarheid zijn dan?
Offline wellproc
Master
za 06 aug 2011, 16:38 Bericht 
Rens schreef:
Sorry aygo, heb voor vrijwel iedereen het geduld om ieder geval een aantal keer inhoudelijk te reageren, maar voor jou maak ik een uitzondering (f)

:D :thumb: :thumb: :thumb:

Volgende keer weer doorrijden aub. Anders leren ze het nooit. :[
Offline rikski
Pro
za 06 aug 2011, 19:23 Bericht 

Nee, maar:
je kan jezelf ook niet groot vinden als je met een Aygo rijdt.

Dat snap ik zelfs nog wel. :lol: :lol: :lol: :lol:

Wat een mooi inkoppertje was dat...
Offline |FZ|
Master
zo 07 aug 2011, 15:12 Bericht 

Cweepz schreef:

:lol:
Rens schreef:
Deze persoon vond het iig allemaal mijn fout aan z'n lampen (en dat waren er nogal wat) te zien in de spiegels.

In dergelijke gevallen (ook als het minder close is :[ ) vind ik dat toch wel vaak het meest frustrerende... Dat je een fout maakt is één, dat je een ander dan de schuld geeft is :boos:
Offline Turkosariba
Master
zo 07 aug 2011, 16:48 Bericht 

Trek het je niet aan, een lichtconcert is meestal alleen uit frustratie (te weinig vermogen, geen verkeersinzicht, te weinig seks). Je kunt een lampenshow ook als bedankje/respect zien, voor het gebruikte vermogen, voor het getoonde verkeersinzicht en wie weet een uitnodiging voor hete achterbankseks. O:)
Offline boersma
Master
zo 07 aug 2011, 20:51 Bericht 
Het is natuurlijk wel zo dat als je een paar keer per dag (ligt eraan hoeveel km je rijdt) moet afremmen omdat men vind dat jij maar moet remmen omdat zij willen inhalen, je dat een keer beu bent.
Reactie is dan dat je dus niet zomaar weer remt en denkt: de inhaler die zoekt het maar uit en ik ga niet van het gas met dit als gevolg.
Hier had het goed fout kunnen gaan met heel heel veel schade (meeste bij de inhaler), maar met twee verliezers.
Als ik een oude auto had zou ik misschien ook sneller dit durven maar met redelijk nieuwe en onmisbare auto's laat ik het (denk ik) niet zo ver komen... misschien ook wel....
Soms ben je het gewoon zat en denk je: barst maar en je red je maar met je ongelofeloze inhaalactie/afdwingactie...

We zijn eigenlijk allemaal (of voor mezelf sprekend) best wel gesteld op 'ons' plekje op de weg en willen niet snel voor de voeten gereden worden en als iemand dat plekje en jou ruimte opeist worden we snel geiriteert (ik ook)....

Tja, herkenbaar voor velen denk ik.
Offline Turkosariba
Master
zo 07 aug 2011, 22:22 Bericht 

Ligt er aan hoe druk het is... als de weg achter mij leeg is dan heb ik eerder de neiging om zo'n inhaaldrammer alle ruimte te geven, maar soms is het gewoon druk en dan vind ik het niet normaal dat niet alleen ik maar ook het verkeer achter mij in de remmen moet omdat een inhaler niet kan wachten tot de benodigde ruimte zich aandient.
Offline geelhoed
Master
ma 08 aug 2011, 5:37 Bericht 
Cweepz schreef:

Je zal inderdaad maar een dealer binnen durven stappen en zeggen: "Doe mij maar een Sandero!" :o
Offline ruudt
Master
ma 08 aug 2011, 7:17 Bericht 
Dan heeft zo'n verkoper geluk. Je zou zo'n Sandero aan moeten prijzen :[ :fp:

(f)
Offline Rens
Die hard
ma 08 aug 2011, 8:03 Bericht 

Heeft nog lang geduurd die anti-dacia reacties :[ Overigens was er een 1000 euro korting actie toen ik hem kocht, dus de verkopende partij heeft z'n best gedaan. Sandero rijdt overigens veel beter dan je zou denken, is alleen veel te traag. Toch rijd ik liever in de sandero dan in de goedkopere auto's van VAG/soortgelijken. Die zwabberdozen zijn een stuk minder dan mijn el-cheapo auto (overigens wel duurste versie i.v.m. benodigde verstelbare stoelen/stuur en uiterlijke upgrades).
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 08 aug 2011, 8:20 Bericht 
Splinter... Balk... O:)
Offline Rens
Die hard
ma 08 aug 2011, 8:28 Bericht 

Sandeman schreef:
Splinter... Balk...

Sorry, ben niet gelovig (f)

edit: @onderstaande, ik snap hem wel maar vind het onzin (net als...). Of ik begrijp de eventuele dubbele betekenis van onderstaande niet natuurlijk :)
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 08 aug 2011, 8:29 Bericht 
Degene die de schoen past snapt hem wel 8)
Offline Fredje
Die hard
ma 08 aug 2011, 18:59 Bericht 

Rens schreef:
Even remmen is wel lekker makkelijk oordelen met zo'n filmpje. In het echt is het toch even wat anders.

In het echt gaan de seconden sneller ofo? Je reactie slaat helemaal nergens op. Je wilt niet inzien dat je idioot weggedrag tentoon spreidt als reactie op je omgeving. Wederom toegeven: de caravannert had dit niet moeten uitspoken. Jij evenmin.

En die dresseerstrook ligt er niet voor DIT soort situaties. Noodgeval is iets waarop je niet kunt anticiperen. En je kon hierop met gemak anticiperen. Maar dat wil je allemaal niet horen. Ooit rijdt jij je karretje met deze mentaliteit aan gort, en dan hoop ik dan het bij materiële schade blijft.
Offline salush
Master
ma 08 aug 2011, 19:23 Bericht 
Fredje schreef:
In het echt gaan de seconden sneller ofo? Je reactie slaat helemaal nergens op.

Hoeveel seconden heb je er over gedaan om te kijken wat de opties waren? In het echt is de tijd om te reageren en actie te ondernemen veel korter dan vanaf je pc. Bij mijzelf zie ik ook wel eens acties die in het echt handig lijken, maar op beeld zo lomp lijken als het maar kan.
Beetje hetzelfde dus.
Offline Rens
Die hard
ma 08 aug 2011, 19:53 Bericht 

Fredje schreef:
En je kon hierop met gemak anticiperen

Makkelijk oordelen achter je pc he? :) Dit was gewoon niet het geval.
Offline Tweebel
Master
ma 08 aug 2011, 19:58 Bericht 
het was niet de netste oplossing, maar volkomen begrijpelijk. Ik heb ook echt een schurfthekel aan die "knippertje en gaan"-types. Persoon in dit filmpje interesseert het ook echt geen zak of jij heel hard moet remmen, die vindt gewoon dat ie het recht heeft om zo een baantje op te schuiven. Dat zie je aan alles.
Offline KanarieVW
Master
ma 08 aug 2011, 20:16 Bericht 
Tweebel schreef:
het was niet de netste oplossing, maar volkomen begrijpelijk. Ik heb ook echt een schufthekel aan die "knippertje en gaan"-types. Persoon in dit filmpje interesseert het ook echt geen zak of jij heel hard moet remmen, die vind gewoon dat ie het recht heeft om zo een baantje op te schuiven. Dat zie je aan alles.

Exact. Als hij je echt niet in de gaten had, had ie wel in 1x naar links gekomen. Nu was het dus gewoon een gevalletje, ik heb geen zin om af te remmen, eens kijken wie de grootste ballen heeft. LKW's doen het ook vaak genoeg. hebben ze alvast hun knipper aan en op een gegeven moment komen ze gewoon en gaan er dan van uit dat de mensen wel (noodzakelijk) remmen. je ziet ze ook kijken in de speigels. bij mij hebben ze altijd een verkeerde, want laat hem er gewoon naast staan en ze haken altijd af.
Offline Rens
Die hard
wo 04 jan 2012, 15:22 Bericht 

Al de tweede derde keer dat ik op deze plek bijna voor m'n sokken gereden wordt. Begrijp niet dat je zo ontzettend blind kan zijn dat je denkt hier voorrang te hebben of dat rechtdoor de doorgaande weg zou zijn :x

Link
Offline Tweebel
Master
wo 04 jan 2012, 15:34 Bericht 
zo, dat houdt je even goed wakker!
Offline Rens
Die hard
wo 04 jan 2012, 15:48 Bericht 

Ja was weer closer dan het lijkt op film (zoals altijd). Valt me overigens nu pas op dat als ik rechts had gewild het ook nooit gepast had krap was geweest. Vreemde bestuurder :thumb_d:
Offline KanarieVW
Master
wo 04 jan 2012, 15:56 Bericht 
die dacht, ik neem gewoon de strook zonder haaietanden en dan heb ik voorrang. :lol: :o
Offline ZX-driver
Master
wo 04 jan 2012, 18:36 Bericht 

:o Dat was close.
Offline plankie
Die hard
wo 04 jan 2012, 19:04 Bericht 

Wat een vreemde figuur... :( :thumb_d:
Offline geelhoed
Master
do 05 jan 2012, 7:54 Bericht 
KanarieVW schreef:
die dacht, ik neem gewoon de strook zonder haaietanden en dan heb ik voorrang. :lol: :o

Dacht ik ook! :o :x
 [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2