Postingstijd interval gedetecteerd van 89.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 118 berichten ]
Offline viffer
Master
za 19 nov 2011, 17:58 Bericht 

aygo4life schreef:

:schudnee: Daar heb ik op gelet. Die kans is ook niet erg groot bij een bouwvakker. Ik zag hem ook nog lopen met 2 stoelverhogertjes.
Offline ZX-driver
Master
za 19 nov 2011, 21:53 Bericht 

Ik zag vanmiddag een VW Caddy op een invalidenparkeerplaats staan. Invalidenparkeerplaatsen zijn heel ruim maar deze auto stond ook nog scheef en met het voorwiel op de stoep. Ik kan het niet uitleggen want die auto stond heel raar. Dus ik keek even of hij ook een kaart op het dashboard had liggen en dat had hij niet. Toen ik bij de parkeerautomaat stond zag ik een man van mijn leeftijd heel fit naar zijn auto lopen. Politie-agent of parkeerwachter zou geen baan voor mij zijn want ik vind het niet leuk om mensen bonnen uit te schrijven, maar in dit geval dacht ik juist: was ik maar politie of parkeerwachter.
Offline boersma
Master
za 19 nov 2011, 22:02 Bericht 
Ik zag ook een keer een man naar de bruna rennen om zijn postbus leeg te halen, had op een ip plek zijn auto gezet.
Ik moest op hem wachten om daar te parkeren en zetten hem klem erachter.
Toen hij weer terug kwam rennen zei ik dat hij daar niet mocht staan (moest een minuut ofzo wachten).
Haalt hij een ipkaart uit de auto en zegt dat hij er mag staan, dus ik vroeg: laat de achterkant eens zien, stond er een foto van een oudere vrouw op!
Of gejat of van zijn moeder ofzo... tja is niet de bedoeling natuurlijk maar hij vond van wel, kaart = kaart....
Offline ZX-driver
Master
za 19 nov 2011, 22:04 Bericht 

boersma schreef:
Of gejat of van zijn moeder ofzo... tja is niet de bedoeling natuurlijk maar hij vond van wel, kaart = kaart....

Ook al is het in dat geval misbruik...
Offline boersma
Master
za 19 nov 2011, 22:06 Bericht 
Meteen innemen dat ding dan.
Heeft zijn moeder pech, vind het asociaal.
Offline ZX-driver
Master
za 19 nov 2011, 22:08 Bericht 

boersma schreef:
Meteen innemen dat ding dan.
Heeft zijn moeder pech, vind het asociaal.

Helemaal mee eens. Je houdt op deze manier de plek bezet voor mensen die de plek wel nodig hebben.
Offline aygo4life
Master
zo 20 nov 2011, 8:28 Bericht 
boersma houdt de boel alleen maar nog langer op door meneer klem te zetten...

sowieso.... eigen rechtertje spelen.... :schudnee:
Offline boersma
Master
zo 20 nov 2011, 9:00 Bericht 
misschien een nieuwe missie
Offline Dennis_on_the_road
Master
zo 20 nov 2011, 12:05 Bericht 
aygo4life schreef:
sowieso.... eigen rechtertje spelen....

Er is een duidelijk verschil tussen eigen rechter spelen (lees: (af)straffen) en iemand wijzen op de overtreding en/of hinder die hij/zij veroorzaakt
Offline viffer
Master
vr 02 dec 2011, 20:15 Bericht 

Vandaag weer eens een flink stuk onderweg geweest, ik denk dat ik vanavond nog wat materiaal ga knippen en plakken, de eerste is hier. Hier liep het vast, dat gebeurt daar niet vaak, dus wel opmerkelijk. Eerst dat ik dat het kwam door de camera van TV-West maar iets verder kwam de werkelijke reden, een vrachtwagen in de zachte berm. Dat houdt de boel wel op.

Link
Offline Dennis_on_the_road
Master
vr 02 dec 2011, 20:27 Bericht 
O god hebben ze op die weg nu ook al een dubbele doorgetrokken lijn neergeplempt :fp:
Offline viffer
Master
vr 02 dec 2011, 20:29 Bericht 

Yep, het wachten is nog op de 60 km borden
Offline plankie
Die hard
vr 02 dec 2011, 21:13 Bericht 

Dan moeten ze ook rode lijntjes gaan trekken, de belijning is nu 80
Offline viffer
Master
vr 02 dec 2011, 21:25 Bericht 

Dat wel
Offline viffer
Master
zo 04 dec 2011, 0:42 Bericht 

Een auto gaat voorsorteren voor links. Oh nee, daar moet ik niet naartoe, dus duw hem er maar weer tussen en dan bij de verkeerslichten rechtsaf slaan.

Link
Offline viffer
Master
zo 04 dec 2011, 0:44 Bericht 

Maar ook deze Italiaanse vrachtwagen heeft er geen problemen mee om de richtingaanwijzer als toverstokje te gebruiken

Link
Offline viffer
Master
zo 04 dec 2011, 0:50 Bericht 

Nu reed de voorste auto niet echt lekker door maar om dan als vrachtwagenchauffeur zo dicht er op te gaan rijden.... Het was een lesauto met een hoofddoekje er in. Helaas had de vrachtwagen geen reclame op de auto staan anders was dit filmpje ook even naar het bedrijf gegaan.

Link
Offline viffer
Master
zo 04 dec 2011, 0:52 Bericht 

Beetje Tupperware op je auto moet je zelf weten maar wie zou hiermee de weg op gaan?

Link
Offline viffer
Master
zo 04 dec 2011, 0:57 Bericht 

En het inhalen van een vrachtwagen in een bocht is heel erg eng

Link
Offline viffer
Master
zo 04 dec 2011, 1:02 Bericht 

En dan kwam ik nog achter een lesauto te rijden waarbij de instructeur het geen probleem vond om zijn rookvrije werkplek wat flexibeler op te vatten.

Link

Misschien ook maar eens doorsturen aan de rijschoolhouder
Offline ZX-driver
Master
zo 04 dec 2011, 22:08 Bericht 

GertJan schreef:
Een auto gaat voorsorteren voor links. Oh nee, daar moet ik niet naartoe, dus duw hem er maar weer tussen en dan bij de verkeerslichten rechtsaf slaan

en er ging ook nog iemand over het puntstuk om naar het tankstation te gaan. :o

GertJan schreef:
Beetje Tupperware op je auto moet je zelf weten maar wie zou hiermee de weg op gaan?

:o Die is erg. Misschien een jonge man die net een gezin heeft en daarom een station moet rijden maar zich er nog niet klaar voor voelt een 'brave' Astra te rijden. Dus dan doen we het maar zo.

GertJan schreef:
En het inhalen van een vrachtwagen in een bocht is heel erg eng

Auto 1 vond het inhalen eng en de andere auto's bleven er als een kudde achter denk ik. :lol:
Offline viffer
Master
zo 04 dec 2011, 23:26 Bericht 

ZX-driver schreef:
en er ging ook nog iemand over het puntstuk om naar het tankstation te gaan. :o

Dat is zo, maar die hindert daar helemaal niemand mee (even er vanuit gaande dat de spiegels goed gebruikt zijn)
Offline viffer
Master
vr 23 dec 2011, 23:24 Bericht 

Even eentje van vorige week, deze voetganger let gelukkig wel goed op.

Link
Offline aygo4life
Master
za 24 dec 2011, 8:32 Bericht 
GertJan schreef:
ven eentje van vorige week, deze voetganger let gelukkig wel goed op.

voor die grapjas had ik graag m'n paraplu opgeoffered.
Offline salush
Master
za 24 dec 2011, 10:13 Bericht 
aygo4life schreef:
voor die grapjas had ik graag m'n paraplu opgeoffered

Ook voor de andere 3/4 kwart van de bestuurders die geen voorrang geeft als je bij een VOP staat?
Tegenwoordig moet je maar zien dat je voorrang krijgt als je over wil steken...
Offline Sjaaky
Master
za 24 dec 2011, 15:42 Bericht 
aygo4life schreef:
voor die grapjas had ik graag m'n paraplu opgeoffered.

Maar hij reed helemaal niet te snel.
Offline viffer
Master
za 24 dec 2011, 18:20 Bericht 

Sjaaky schreef:
Maar hij reed helemaal niet te snel.

:roflol: :roflol:
Offline viffer
Master
za 31 dec 2011, 22:03 Bericht 

Afgelopen dagen weer eens een paar filmpjes gemaakt

Hier wordt ik best wel gesneden, geen idee waarom overigens.

Link

Deze persoon komt op het laatste moment toch naar links en gaat dan vervolgens flink remmen om de bocht te kunnen nemen. Bij het inhalen later krijg ik nog een bonus grootlichtconcert

Link

Hier iemand die besluit om toch maar niet naar links te komen. Saillant detail is dat de bestuurder ook later niet naar links kwam maar op dezelfde strook ging uitvoegen.

Link

Deze mocro vond dat ik er niet voorbij mocht. Uiteindelijk rijdt hij zichzelf klem. En nee, ik heb niet het vermogen om er snel bij langs te duiken.

Link

En deze taxichauffeur zoekt wel het meest sociale plekje om in te voegen. Ik ben nog aan het denken om dit aan het taxibedrijf te melden.

Link
Offline Aanhanger
Master
za 31 dec 2011, 23:02 Bericht 
Waar rij je eigenlijk in Gertjan?
Offline Mdw
Master
za 31 dec 2011, 23:29 Bericht 
GertJan schreef:
Ik ben nog aan het denken om dit aan het taxibedrijf te melden.

Omdat :huh: ,....zie niet veel 'fouts' hier :schudnee:
Offline plankie
Die hard
zo 01 jan 2012, 11:09 Bericht 

hij had ervoor kunnen kiezen om op 0:14 in te voegen en vervolgens de auto links in te halen, op 0:14 is voldoende ruimte om dat ongehinderd te kunnen doen.

Nu duikt hij in een klein gaatje, in ieder geval véél minder ruimte. De Audi (?) rijder moet z'n poot ff van het gas halen omdat het anders wel erg krap wordt voor hem (<1 sec), en de taxi-chauffeur blijft vervolgens redelijk dicht hangen, of kleven, achter de als (ik me niet vergis) Peugeot.

Bij 108 km/u (screenshot @ 0:56) is de tussenafstand tussen auto en taxibusje ~ 12 meter. 108 km/u = 30 m/s ofwel een tussenafstand van ~0 .4 seconden.

Afbeelding
Offline plankie
Die hard
zo 01 jan 2012, 11:16 Bericht 

Bij die mocro - slim gespeeld. Wat is er trouwens aan de hand met het eerste filmpje, ik zie er niet zo heel veel
Offline ZX-driver
Master
zo 01 jan 2012, 17:29 Bericht 

GertJan schreef:
Deze mocro vond dat ik er niet voorbij mocht. Uiteindelijk rijdt hij zichzelf klem.

Altijd leuk zoiets. :lol:
Heb je nog even naar hem gezwaaid?

GertJan schreef:
En deze taxichauffeur zoekt wel het meest sociale plekje om in te voegen.

Als hij nu achter die twee auto's had ingevoegd had hij veel meer ruimte gehad en hoefden anderen niet om hem van het gas af.
Offline viffer
Master
zo 01 jan 2012, 19:30 Bericht 

Ik verbaasde mij nog het meeste dat die taxi niet door kwam naar links. Doe zo moeilijk om er tussen te komen en hang dan op de bumper bij je voorligger. Als je goed ziet neemt hij al meer afstand naarmate ik dichterbij kom. Later ging hij er wel voorbij om vervolgens weer bij iemand op de bumper te gaan hangen (zag ik in mij spiegel)

Aanhanger schreef:
Waar rij je eigenlijk in Gertjan?

Ik rijd een Transit, niet de meest snelle auto dus.

ZX-driver schreef:
Altijd leuk zoiets. :lol:
Heb je nog even naar hem gezwaaid?

Nee, hij keek niet eens. Ik was hem daarvoor ook al een keer voorbij gekomen, alleen heb ik niet gemerkt dat hij mij weer voorbij was gekomen, toch nog een keer terug kijken.
Offline aygo4life
Master
di 03 jan 2012, 9:39 Bericht 
GertJan schreef:
Deze mocro vond dat ik er niet voorbij mocht.

nee, hij haalt gewoon die 2 priussen in en ander langamer verkeer op de rechterbaan., de linkerbaan is niet alleen van jou.
Offline viffer
Master
di 03 jan 2012, 9:44 Bericht 

Op het moment dat ik hem ga inhalen gaat hij accelereren. En dat is nu niet echt netjes. Ik claim ook helemaal niet dat de linkerbaan van mij zou zijn, het grootste deel van mijn reis kom ik daar niet eens.
Offline aygo4life
Master
di 03 jan 2012, 9:46 Bericht 
GertJan schreef:
En dat is nu niet echt netjes.

zie niet in wat er niet 'netjes' is aan accelereren, om zo het verkeer op de rechter baan sneller in te kunnen halen. bevordert juist de doorstroming.

je had adequater kunnen reageren door niet te stug te blijven gassen totdat je op z'n achterbumper zat om dan weer af te moeten remmen.
je maakt er zo zelf een probleem van.
Offline viffer
Master
di 03 jan 2012, 10:11 Bericht 

aygo4life schreef:
om zo het verkeer op de rechter baan sneller in te kunnen halen.

:o :o Wat zeg jij nu, rechts inhalen??

Ik blijf links omdat ik nog steeds voornemens ben de persoon in te halen. Hij gaat extreem vroeg naar links waarbij hij zichzelf erg weinig ruimte gunt.
Offline geelhoed
Master
di 03 jan 2012, 10:17 Bericht 
GertJan schreef:

:o :o Wat zeg jij nu, rechts inhalen??

Nee, lees nog eens.

Wat niet zo netjes was was het gas lossen op het eind om hem klem te houden.
Offline viffer
Master
di 03 jan 2012, 10:35 Bericht 

Niet netjes inderdaad maar ik voorzag dat de auto rechts voor mij naar links zou komen (f)
Offline 944 guy
Master
di 03 jan 2012, 10:48 Bericht 
aygo4life schreef:
zie niet in wat er niet 'netjes' is aan accelereren, om zo het verkeer op de rechter baan sneller in te kunnen halen. bevordert juist de doorstroming.

Die bmw doet zijn best om gertjan te zieken, dat is redelijk duidelijk. Gas bijgeven als GJ naar links gaat om in te halen, en vervolgens overdreven vroeg zelf naar links gaan om in te halen. De bMW had ook rechts kunnen blijven en dezelfde snelheid rijden, vervolgens haalt GJ hem in, en dan kan de BMW (met nog altijd dezelfde snelheid) vervolgens zelf de voorligger inhalen. 3 minuten lang zo kansloos rijden is vrij doelbewust. Iets met op je pik getrapt zijn. TS kiest vervolgens prima een plek om de BMW klem te rijden :thumb:
Ik heb zelf naast de 944 een trage peugeot voor de winter. Ik kan op vermogen niks inhalen maar slim rijden, geen onnodig remmen en goed kijken levert je veel op. Even autos met 3x meer vermogen inhalen kan prima als je maar vooruit kijkt en plant. Bijv bij stoplichten, inhaalstroken waarbij je even een gat laat vallen en precies op het juiste moment weer gas bijgeeft zodat je +20kmh hebt tov de voorligger, enz. Maar ik zie zelf ook wel eens van die lui die denken dat ze mij maar even voor moeten zijn en mij daardoor dwingen in de remmen te gaan.
Offline Archiebald
Master
di 03 jan 2012, 11:01 Bericht 
GertJan schreef:
Deze mocro vond dat ik er niet voorbij mocht.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

aygo4life schreef:
zie niet in wat er niet 'netjes' is aan accelereren,

:o Maar hij rijdt op een gegeven moment harder dan toegestaan... Dat mag niet, foei, stoute BMW rijder.... Daarbij gaat ie te vroeg en onnodig naar links dat mag ook niet. Het gas bijgeven om GJ te hinderen is een art.5 (doe ik niet zo moeilijk over). Dus ga nu maar weer lekker naar je LFS server om te trollen.
Offline viffer
Master
ma 02 apr 2012, 0:36 Bericht 

Een tijdje zonder VD rond gereden, ding was los gekomen van de voorruit. Maar hij hangt weer en afgelopen zaterdag toch een paar aardige filmpjes kunnen maken zonder ver te rijden.

Hier kom ik een E4 bord tegen. Naar mijn idee moet er dan in de vakken geparkeerd worden, helaas kan ik die niet echt ontdekken :huh:

Link

Deze VRI zal wel een beetje in de war zijn :kniktja:

Link

Als iemand nog een rookkanon zoekt voor een feestje :woop:

Link

De auto links voor mij blijft wel lang links hangen maar om er dan zo voorbij te gaan :-?

Link

Zo zie ik het graag, op een drukke zaterdag bij een tuincentrum aankomen en dan een plekje vrijwel voor de deur hebben. De auto voor mij had het blijkbaar niet in de gaten.

Link

Deze moeder en dochter (welke heel goed geleerd heeft richting aan te geven :thumb: ) zag ik bijna over het hoofd :oops: Op het filmpje lijkt het wel mee te vallen maar voor mijn gevoel ging het maar net goed

Link

Leuk, zo'n bord dat aangeeft dat je te snel rijdt. Maar stel dat ding dan wel ik op de ter plaatse geldende maximum snelheid :roll:

Link

Hebben vrachtwagens eigenlijk ook nog voorrang als ze van rechts komen? Mijn voorganger denkt hier dat dat niet zo is, vrachtwagenchauffeur laat middels de luchthoorn weten dat hij er anders over denkt.

Link

Ach ja, je zou een vrachtwagenchauffeur ook een beetje ruimte geven om te manoeuvreren. Ik wacht iets langer omdat ik geen idee had wat de beste man van plan was. Opa met rollator gebruikt deze tijd om maar achter de vrachtwagen langs te gaan en het fietspad op te gaan.

Link
Offline geelhoed
Master
ma 02 apr 2012, 5:55 Bericht 
GertJan schreef:

Hier kom ik een E4 bord tegen. Naar mijn idee moet er dan in de vakken geparkeerd worden, helaas kan ik die niet echt ontdekken :huh:

Als er vakken zijn, moet je erin parkeren.
Offline Turkosariba
Master
ma 02 apr 2012, 11:18 Bericht 

GertJan schreef:
Zo zie ik het graag, op een drukke zaterdag bij een tuincentrum aankomen en dan een plekje vrijwel voor de deur hebben...

Ik mijd dergelijke winkels (tuincentra, IKEA, bouwmarkten, woonboulevard) als de pest en al helemaal in het weekend en op koopavonden, ik ben toch niet gek... Als ik echt iets nodig heb en het niet bij een plaatselijke MKB'er kan krijgen dan ga ik op dinsdagmorgen om 09:30uur: weinig klanten, al het personeel tot je beschikking en je kunt een beetje doorkarren in zo'n akelige we-manipuleren-je-langs-alle-afdelingen-winkel. :x
Online Kiwi45
Master
ma 02 apr 2012, 11:48 Bericht 
GertJan schreef:

Ik rijd een Transit, niet de meest snelle auto dus.

Wat doe je dan steeds op de linkerbaan? Busjes horen rechts, niet links. (f)
Offline viffer
Master
ma 02 apr 2012, 12:46 Bericht 

Je zult mij maar heel zelden op de linkerbaan zien :wink:
Offline ZX-driver
Master
ma 02 apr 2012, 19:49 Bericht 

Turkosariba schreef:
Als ik echt iets nodig heb en het niet bij een plaatselijke MKB'er kan krijgen dan ga ik op dinsdagmorgen om 09:30uur: weinig klanten, al het personeel tot je beschikking en je kunt een beetje doorkarren in zo'n akelige we-manipuleren-je-langs-alle-afdelingen-winkel.

Mooi als je die kans hebt. Ik kan alleen maar op koopavond of op zaterdagmiddag. Maar voor mij is het dan ook erin, pakken wat ik nodig heb, afrekenen en dan gauw weer naar huis.
Offline Turkosariba
Master
wo 04 apr 2012, 22:46 Bericht 

Vrij beroep, dus ook vrij in werkuren. Maar zelfs op een rustige dinsdagmorgen gebruik ik ook jouw werkwijze: alleen pakken wat je nodig hebt en dan zo snel mogelijk (als de indeling dat toelaat) naar de kassa. Voor IKEA (1x per jaar) heb ik een speciale werkwijze bedacht: via de uitgang naar binnen, tegen het weinige verkeer in langs de kassa naar het magazijn, meubeltje pakken, terug naar kassa en als een speer naar buiten. :colaatje:
Offline viffer
Master
do 05 apr 2012, 0:31 Bericht 

Ik zie al dat jullie zonder vrouw/vriendin gaan :wink:
 [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende