Postingstijd interval gedetecteerd van 54.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 3  [ 118 berichten ]
Offline viffer
Master
ma 22 aug 2011, 8:24 Bericht 

Ook maar eens iets van mijn kant. Gisteren was de dag van zinloos inhalen volgens mij.

Allereerst deze

Link

Een stuk verderop deze

Link

En dan deze nog, gevolgd door iemand die volgens mij niet door had dat we in Nederland rijden.

Link

Laatst bijgewerkt door viffer op ma 22 aug 2011, 8:33, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Dave
FS Webmaster
ma 22 aug 2011, 8:31 Bericht 
Geen dashboard... Gevolg, slecht onderbelicht beeld.
Offline viffer
Master
ma 22 aug 2011, 8:44 Bericht 

Ik zal eens kijken of ik de camera iets anders kan hangen, maar dan krijg ik denk ik mijn navigatie vol in beeld.
Offline bruintje beer
Master
ma 22 aug 2011, 9:22 Bericht 
Dave schreef:
Gevolg, slecht onderbelicht beeld.
Je prefereert goed onderbelicht beeld?

[ontopic] nâh! :nah:
Offline bernardo A.
Master
ma 22 aug 2011, 11:43 Bericht 

En dan heb je ook van die figuren die op zich flink doorrijden, net iets sneller dan jij, maar zodra ze inhalen laten ze het gas los. Bij elke vrachtauto kan jij vervolgens het gas loslaten. Dat vind ik dan weer een ergernis in het verkeer.
Offline red devil1
Master
ma 22 aug 2011, 12:08 Bericht 
als je je navi links onder hangt dan??
Offline viffer
Master
do 25 aug 2011, 23:45 Bericht 

Camera iets anders geplaatst. Navigatie hangt nu wel in beeld, eens kijken of ik die ga verkassen.

Niet echt iets bijzonders maar ik heb ook niet veel gereden. Wel deze "rotonde" waar vrijwel iedereen aan iedereen voorrang moet verlenen.

Link
Offline geelhoed
Master
vr 26 aug 2011, 7:58 Bericht 
GertJan schreef:
Camera iets anders geplaatst. Navigatie hangt nu wel in beeld, eens kijken of ik die ga verkassen.

Dat lijkt me sowieso een goed idee! Zo te zien hangt ie recht voor je neus! :o

Kijk deze BodW eens: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1044266

Afbeelding
Offline viffer
Master
vr 26 aug 2011, 8:34 Bericht 

Navigatie hangt een stuk lager, is een vrij grote voorruit.
Offline viffer
Master
do 08 sep 2011, 23:44 Bericht 

Allereerst deze bestuurder. Rijdt vlot weg op de rechterbaan waar ik links sta. Prima, snel naar rechts, er rijden snellere bestuurders achter mij. Maar dan...

Link

Dan vraag ik mij af; doet een Aygo het niet in de regen ofzo? Het sukkelt een beetje rond de 60@80, maar als het iets minder hard regent gaat het blijkbaar wel rond de 80.

Link

Ehm, waar gaat u naartoe? En wordt gaat u nu niet een beetje te snel door de verkeerlichten met die flitspaal achter dat reclamebord?

Link

Maar goed, Aygo's kunnen irritant links hangen, maar ook een C1 kan dat heel goed.

Link

Heeft u nu zoveel haast dat de voetgangers op een VOP niet even mogen oversteken? Maar waarom blijft u dan zodra er een rijbaan extra beschikbaar is achter die tractor hangen???

Link

Links hangen heeft echt geen prioriteit bij onze dienders. Vanaf het begin van het filmpje staat er een politieauto achter mij, gedurende het filmpje is deze ook even zichtbaar. De auto die links blijft hangen heeft is blijkbaar niet interessant. Je zou eens moeten seinen dat ie een baantje op moet schuiven....

Link

En dat terwijl links niet eens hoeft te lonen. Ik kom hier van de linkerbaan na een inhaalactie, die krijg ik niet goed in het filmpje omdat VDAnalyzer dan een heel deel overslaat. Maar goed, links hangen loont hier niet, hoewel ik eerst wel even twijfelde of ik er goed aan had gedaan om naar rechts te gaan.

Link

Dan kom ik hier bij de verkeerslichten die een eindje voor mij op groen springen. De 2 Audi's op de linkerbaan gaan naar rechts zodra het kan, maar toch even proberen gaatje dicht te rijden, stel je toch eens voor dat er iemand voor je komt te rijden

Link

Vaak wordt gesteld dat een motorrijder niet voor moet kruipen bij de verkeerslichten, nou, hier maar eens een voorbeeldje dat je er echt geen last van hoeft te hebben hoor.

Link

Ik vraag me wel eens af, op een plek als dit, moet je dan richting aan geven naar rechts en direct naar links of niet? Ik doe het maar wel, het is tenslotte wel wat je doet

Link

En als laatste nog even een claxon check. Zit die vrachtwagenchauffeur mij ook nog een beetje schaapachtig aan te kijken.

Link
Offline viffer
Master
vr 09 sep 2011, 0:24 Bericht 

Nog een paar filpjes van gisteren. Gisteren de SD card niet meegenomen en ook geen zin meer gehad om op te halen. Wel een paar dingetjes die opvielen.

Over een kilometer of twee wordt de baan waar we op komen uitvoegstrook naar het tankstation. zo snel mogelijk een baan naar links dus. Niet alleen personenauto's, maar ook vrachtauto's

Link

Een auto die er even tussen komt. Bij mij gaat dat nog, één baan naar links al iets minder, maar naar nóg een baan naar links.... [note to self]je mag de volgende keer iets meer ruimte geven[/note to self]

Link

Mja, maar hier ben je toch te laat. Alleen jammer dat daarvoor wel weer ruimte wordt gemaakt.

Link
Offline bruintje beer
Master
vr 09 sep 2011, 6:33 Bericht 
Dat gat in dat laatste filmpje was toch groot zat? Er kwam nota bene net een auto uit.
Offline viffer
Master
vr 09 sep 2011, 7:33 Bericht 

Ja, maar dan moet je niet ter hoogte van mijn voorbumper naar rechts komen
Offline ZX-driver
Master
vr 09 sep 2011, 22:41 Bericht 

Het tweede filmpje :o De bestuurder van de Corolla keek gewoon niet. De bestuurder van dat bakwagentje (toen hij de laatste baan opschoof) was ook niet blij want hij ging gelijk bumperkleven.
Offline Michiel
Pro
vr 09 sep 2011, 22:53 Bericht 
GertJan schreef:
Allereerst deze bestuurder. Rijdt vlot weg op de rechterbaan waar ik links sta. Prima, snel naar rechts, er rijden snellere bestuurders achter mij. Maar dan...

Bekende plek daar (kruising N207 en Leimuiden)!

GertJan schreef:
Dan vraag ik mij af; doet een Aygo het niet in de regen ofzo? Het sukkelt een beetje rond de 60@80, maar als het iets minder hard regent gaat het blijkbaar wel rond de 80.

Ik moet me op de N207, ook met regen, altijd beheersen om niet harder te rijden dan 90 (@80) :x 80 km p/u is daar langzaam!
Offline basgitaar
Master
za 10 sep 2011, 0:13 Bericht 
GertJan schreef:
En als laatste nog even een claxon check. Zit die vrachtwagenchauffeur mij ook nog een beetje schaapachtig aan te kijken.

Op 14 seconden rare stopborden zonder stopstreep?
Offline viffer
Master
zo 11 sep 2011, 21:50 Bericht 

basgitaar schreef:
Op 14 seconden rare stopborden zonder stopstreep?

:kniktja: zal wel bedoeld zijn voor de aanwezige uitritten ofzo. Van de andere kant staan ze er overigens niet. Past ook wel in het vreemde bebording topic.
Offline geelhoed
Master
ma 12 sep 2011, 5:40 Bericht 
GertJan schreef:

Ik vraag me wel eens af, op een plek als dit, moet je dan richting aan geven naar rechts en direct naar links of niet? Ik doe het maar wel, het is tenslotte wel wat je doet

Ja, maar ook de voetganger op 0:05 voor laten gaan moet.
Offline mauriz
Respect
ma 12 sep 2011, 7:33 Bericht 
Michiel schreef:
Ik moet me op de N207, ook met regen, altijd beheersen om niet harder te rijden dan 90 (@80) :x 80 km p/u is daar langzaam!

Als je daar elke dar rijdt dan is 100 een mooie snelheid :kniktja: Helaas kom je daar 'sochtends niet verder dan 70 (@80)
Offline Michiel
Pro
ma 12 sep 2011, 21:23 Bericht 
mauriz schreef:
Als je daar elke dar rijdt dan is 100 een mooie snelheid

:respect: :respect:

mauriz schreef:
Helaas kom je daar 'sochtends niet verder dan 70 (@80)

In het weekend, is het meestal 60@80 :fp:
Offline viffer
Master
ma 19 sep 2011, 0:29 Bericht 

Even weer een paar nieuwe filmpjes van mij.

Eerst nog eentje van vorige week. Camera stond in de parkeerstand, dus vandaar een wat schokkerig beeld. Een automobilist rijdt bij het monument op de afsluitdijk het fietspad op.

Link

Dan een aantal van vandaag. Eerst eentje in 2 delen. Als iemand weet hoe ik dit aan elkaar kan plakken, ik hoor het graag. Met VDAnalyser wordt een deel overgeslagen. Probeer ik het met VirtualDub krijg ik een avi van 4 GB :huh:

Maar goed. N381 waar 100 is toegestaan doet één of andere slimmerd 70-80. Even creatief met onderbroken strepen (wel iets te langzaam :oops: ) Oh ja, het eerste deel duurt laaaaaang

Link

Link

Hier iemand met haast. Er zijn wegwerkzaamheden en er staat een VRI om het verkeer beurtelings van beide kanten door te laten. Maar als je over het fietspad gaat sta je natuurlijk wel vooraan. Tenzij je net te laat bent. En ja, helemaal achteraan zag ik de auto (in de spiegel) aansluiten, dus het was niet omdat hij daar moest zijn.

Link

Inhalen bij wegwerkzaamheden. Maar met een kleine auto is dat best eng.

Link

Maar als je dan iets meer lef hebt, zorg dan dat je ook echt iets sneller rijdt. Meneer keek trouwens alsof ik zijn deur er bijna af reed toen ik voorbij kwam.

Link

Vervolgens haal ik een oude cabrio in en wordt vervolgens vlot ingehaald door een ?? (vraag mij niet om auto's en types hoor). Verderop ging het sneller, naast mij begon hij pas snelheid te maken (de cabrio heeft er tussen gezeten)

Link

Dan kom ik bij Joure. Het is inderdaad heel erg noodzakelijk om als het zo verschrikkelijk druk is als vandaag om zo vroeg al voor te sorteren met je aanhangwagen. Gelukkig was ik ook aan het voorsorteren.

Link

Bij Sneek was iemand (aan de andere kant) staande gehouden door een onopvallende motoragent. Tenminste, ik zag de motorrijder druk schrijven en ze kwamen net van het hele mooie 80 stuk. Mijn aandacht was gevestigd of er wellicht een laser stond maar ik heb niets gezien.

Link

Hier een Duitser die (ik denk) alvast gaat voorsorteren. Nadat ik er voorbij ben gaat hij in elk geval nog een baantje naar links zonder aanwijsbare reden.

Link

Ik weet nooit waar die trajectcontrole is op de A10, maar of deze chauffeur weet het heel goed of hij weet het ook niet.

Link
Offline basgitaar
Master
ma 19 sep 2011, 1:04 Bericht 
GertJan schreef:
eentje in 2 delen. Als iemand weet hoe ik dit aan elkaar kan plakken, ik hoor het graag. Met VDAnalyser wordt een deel overgeslagen. Probeer ik het met VirtualDub krijg ik een avi van 4 GB

AVI opslaan vanuit VDAnalyser: starten niet met de pauzetoets maar door de aanwijzer terug naar het begin te zetten. Goed kijken, ik doe het één keer voor:

Link

Je krijgt dan aan het begin van het filmpje één fout frame (waar de wijzer eerst stilstond in VDAnalyser). Die kan je er met monteren nog wel afkrijgen als je dat belangrijk vindt.
Monteren doe ik, na het exporteren naar .avi, met Windows Movie Maker (XP) of Windows Live Movie Maker (Vista/W7), als je het niet hebt even gratis Windows Live Essentials installeren.
Offline Ducantoni
Master
ma 19 sep 2011, 1:17 Bericht 
GertJan schreef:
Ik weet nooit waar die trajectcontrole is op de A10, maar of deze chauffeur weet het heel goed of hij weet het ook niet.

Vanuit de Coentunnel richting het zuiden: direct na de oprit van de Basisweg, waar dus de weg overgaat van 2 naar drie stroken.
De tegnovergestelde richting: direct na het samenkomen van de banen uit de richting Schiphol en Amsterdam Zuid tot aan de afslag Basisweg, dus waar er één rijstrook (de rechtse) overgaat in de voornoemde afslag. Met daarbij de aantekening dat er tussen die punten nog tussenmetingen zijn.
Offline viffer
Master
ma 19 sep 2011, 2:00 Bericht 

basgitaar schreef:
AVI opslaan vanuit VDAnalyser: starten niet met de pauzetoets maar door de aanwijzer terug naar het begin te zetten. Goed kijken, ik doe het één keer voor:

Een avi opslaan lukt wel. Maar als ik een avi wil opslaan uit meerdere vd bestanden, bv 1.vd, 2.vd en 3.vd, dan springt VDAnalyser aan het einde van 1.vd door naar 3.vd en slaat 2.vd over.

Movie maker is wel een goede tip, had ik ook zelf moeten kunnen bedenken :fp: . Ik ga het proberen.
Offline geelhoed
Master
ma 19 sep 2011, 6:09 Bericht 
GertJan schreef:
vraag mij niet om auto's en types hoor

E-type en F430 (360?) Respect voor die ouwe in de regen :respect:

Er bungelt trouwens wat aan je spiegel, en heeft jouw auto geen motorkap? Dacht eerst dat ik in een vrachtwagen zat! :lol:
Offline viffer
Master
ma 19 sep 2011, 9:15 Bericht 

geelhoed schreef:
Er bungelt trouwens wat aan je spiegel, en heeft jouw auto geen motorkap? Dacht eerst dat ik in een vrachtwagen zat! :lol:

Klein hondje, heeft mijn vriendin er in gehangen, hij moet eigenlijk iets hoger.

Motorkap kan kloppen, het is een Transit.
Offline basgitaar
Master
ma 19 sep 2011, 10:44 Bericht 
GertJan schreef:
Een avi opslaan lukt wel. Maar als ik een avi wil opslaan uit meerdere vd bestanden, bv 1.vd, 2.vd en 3.vd, dan springt VDAnalyser aan het einde van 1.vd door naar 3.vd en slaat 2.vd over.

O, dan heb jij een andere versie van VDAnaliser dan ik. Bij mij moet je elk deel apart opslaan als avi.
Offline AutoVis
Weet de weg
ma 19 sep 2011, 10:48 Bericht 
GertJan schreef:

Heb ik ook last van als ik 2 of meer wil samenvoegen.
Offline viffer
Master
ma 19 sep 2011, 10:56 Bericht 

Nu heb ik 2 aparte avi's gemaakt en die samengevoegd met moviemaker, werkt als een speer :thumb:

Link
Offline basgitaar
Master
ma 19 sep 2011, 11:11 Bericht 
basgitaar schreef:
één fout frame (waar de wijzer eerst stilstond in VDAnalyser). Die kan je er met monteren nog wel afkrijgen als je dat belangrijk vindt.

Voor de muggenzifters, eerste frame na de knip er even uithalen voor een perfect resultaat. In movie maker, klik op de clip na de las, klik één of twee keer op beeldje-voor-beeldje-vooruit tot je het foute frame kwijt bent, en toets I.
Offline ZX-driver
Master
ma 19 sep 2011, 17:54 Bericht 

Irritant zeg! Het was zondag dan rijden veel mensen 80@100. Dan ligt er ook nog een doorgetrokken streep terwijl op veel plekken genoeg zicht is om in te halen. :fp:
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
ma 19 sep 2011, 18:29 Bericht 
GertJan schreef:
?? (

geelhoed schreef:
F430

:kniktja: :kwijl: :respect:
Offline geelhoed
Master
ma 19 sep 2011, 19:34 Bericht 
Mr. Bean schreef:

:kniktja: :kwijl: :respect:

Als je daar warm van wordt: http://www.youtube.com/watch?v=NANoQSkc5RQ
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
ma 19 sep 2011, 19:38 Bericht 
geelhoed schreef:
Als je daar warm van wordt

:kniktja: Ferrari & Maserati zijn mooie autootjes :kwijl: :respect:
geelhoed schreef:

Die had ik al gezien in je eigen topic (f)
Offline geelhoed
Master
ma 19 sep 2011, 19:42 Bericht 
Mr. Bean schreef:
je eigen topic

:lol:
Dan eet je buiten de deur want dat heb ik hier niet! :wink:
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
ma 19 sep 2011, 19:46 Bericht 
geelhoed schreef:
Dan eet je buiten de deur want dat heb ik hier niet!

:roll: Die had je wel met je vorige account :nothanks:
Offline geelhoed
Master
ma 19 sep 2011, 19:52 Bericht 
Dit filmpje is van na mijn terugkeer, als feitelijk had ik een topic over artikel 55 en een over bellen in de auto en ik heb een keer mijn top 10 aso filmpjes gepost maar heb de dagelijks beslommeringen altijd in het "wat ik nu weer tegenkwam" topic gepost.
Offline viffer
Master
za 12 nov 2011, 22:22 Bericht 

Hoe vaak kun je een andere maximale snelheid voorgeschoteld krijgen op, pak 'em beet, een kilometer

80 => 50 => 60 => 80 => 50 => 80

Link

Daarna nog een einde alle verboden en een einde 60 bord.
Offline plop
Master
za 12 nov 2011, 22:49 Bericht 
GertJan schreef:
Heeft u nu zoveel haast dat de voetgangers op een VOP niet even mogen oversteken? Maar waarom blijft u dan zodra er een rijbaan extra beschikbaar is achter die tractor hangen???

ik denk dat ik dat kan verklaren.
het was tristan vd vlist die naar zijn huis liep (eerste flat die rechts in beeld komt).
Offline aygo4life
Master
zo 13 nov 2011, 8:06 Bericht 
GertJan schreef:
Hoe vaak kun je een andere maximale snelheid voorgeschoteld krijgen op, pak 'em beet, een kilometer

waarom rijdt je te hard?
Offline plankie
Die hard
zo 13 nov 2011, 10:08 Bericht 

[Aygo-modus]
Omdat ie een constante snelheid wil rijden om zo het milieu te sparen, want 60 in zijn 5 is beter dan 50 in zijn 4 maar dat hem onmogelijk gemaakt wordt door de wegbeheerder aangezien die een puinhoop heeft gemaakt van de snelheids-aanduidingen op dat stuk wegdek, misbruik maakt van 'werk in uitvoering' aangezien er geen werk in uitvoering is en mocht de 60 'zone' een blijvend iets zijn, er ook nog eens gebruik gemaakt is van verkeerde belijning en er een of andere idioot heeft bedacht dat drempels op een 80-weg wel eens een handige uitvinding kunnen zijn.

Daarom.
[/Aygo-modus]
Offline viffer
Master
zo 13 nov 2011, 10:34 Bericht 

aygo4life schreef:
waarom rijdt je te hard?

Dat lijkt zo omdat de GPS altijd een snelheid geeft die je al gereden hebt, niet de snelheid die je exact op dat moment rijdt. Daarbij is er nog wat afwijking; ergo, ik houd mij keurig aan de gestelde snelheden.

Overigens is het stukje 60 een permanente situatie. Voorheen was dit een korter stuk (alleen ruim voor en na de fietsersoversteek) maar sinds een aantal maanden is dit verlengt vanwege een nieuw aangelegd kassencomplex. Hoewel, verlengd, na de weg naar het kassencomplex staat geen herhalingsbord wat volgens mij wel verplicht is. Het heeft niet de uitstraling van een uitrit, er staan voorrangsborden en de weg naar rechts heeft zelf een maximum snelheid van 30.
Offline viffer
Master
wo 16 nov 2011, 13:48 Bericht 

Hier heeft iemand waarschijnlijk de gladheid verkeerd ingeschat. Gistermiddag stonden de paaltjes er nog en lag er geen afgebroken bumper in de berm.

Link

Dit was gistermiddag

Link
Offline ZX-driver
Master
wo 16 nov 2011, 21:54 Bericht 

GertJan schreef:
gladheid verkeerd ingeschat

Glad? Nu al?
Offline viffer
Master
za 19 nov 2011, 16:40 Bericht 

Hoe was het ook alweer; "Stupity is not a handicap" toch? Er stond alleen een mobiel nummer op het busje dus heeft het weinig zin om "zijn baas" hiermee te confronteren.

Link

De bestuurder van het witte busje had de voetganger denk ik over het hoofd gezien

Link

Als je overtuigd aan komt rijden wil iemand van rechts nog wel eens remmen, ik helaas niet.

Link
Offline viffer
Master
za 19 nov 2011, 16:52 Bericht 

Ik weet niet hoe het kan, maar het eerste filmpje krijg ik niet goed. Vier keer geprobeerd maar het blijft schokkerig beeld :huh:
Offline Bramdaman
Master
za 19 nov 2011, 16:59 Bericht 
Wat is er aan de hand met dat busje in "Stupity is not a handicap"
Offline viffer
Master
za 19 nov 2011, 17:18 Bericht 

Staat geparkeerd op een gehandicaptenplaats
Offline aygo4life
Master
za 19 nov 2011, 17:20 Bericht 
mischien had hij wel een gehandicaptenkaart op z'n dashboard liggen.
Offline Bramdaman
Master
za 19 nov 2011, 17:23 Bericht 
nou je het zegt, zie je idd een paar borden staan
"Stupity is not a handicap" :wink:
 [ 118 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende