Postingstijd interval gedetecteerd van 42.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
Offline Weston
Eendagsvlieg
do 25 apr 2013, 12:04 Bericht 
Hoi,

Ik wil mijn X Capture het liefste niet met een zuignap aan het raam bevestigen en ook geen geschroef in mijn dashboard. Heeft iemand een nette optie om hem redelijk onopvallend te bevestigen?
Offline Sandeman
FS medewerker
do 25 apr 2013, 12:11 Bericht 
Aan de achterruit? O:)
Maar serieus.. Ik heb hem (ok, geen zafira) rechts van de binnenspiegel zitten, zo ver mogelijk bovenin.. Zit daar prima. Waarom zou je dat niet willen?
Offline semonline
Laat zich horen
do 25 apr 2013, 12:11 Bericht 
Duct tape of van die klitterband plakkers (ik weet de benaming niet zo) die ze ook gebruiken om een transponder achter op een motor te "plakken" voor rondetijden :wink:
Offline Sherlock
Master
do 25 apr 2013, 12:24 Bericht 
Geen duct tape en geen klittenband, gewoon zo'n heel sterke plakstrip die ook wordt gebruikt om spiegels mee aan het raam te hangen. Te koop bij de betere autospeciaalzaak.
Offline Archiebald
Master
do 25 apr 2013, 12:33 Bericht 
Waarom zou je geen zuignap aan je raam willen?

En Sherlock, als iemand geen zuignap op z'n raam wil, zou diegene dan wel van die supertape willen plakken denk je?

Ik stel de "Feitelijk en z'n Ka" methode voor... M.a.w, hoofdsteun van de passagiersstoel omhoog, camera eronder, hoofdsteun omlaag. Klaar :thumb: De "elastiek in de skelter" manier bleek niet zo stevig namelijk :lol:
Online Aanhanger
Master
do 25 apr 2013, 12:36 Bericht 

Magneet op de camera, plaatje ijzer op de binnenspiegel.

Afbeelding
Offline Wimpster
Master
do 25 apr 2013, 14:18 Bericht 

Afbeelding

Zie ook: http://www.flitsservice.nl/phpBB/on-board-video/bevestiging-onboard-camera-s-t72839.html
Offline WimLex
Master
do 25 apr 2013, 14:25 Bericht 
semonline schreef:
Duct tape
Sherlock schreef:
duct tape

DUCKtape :kniktja:
Offline 18vti
Master
do 25 apr 2013, 14:50 Bericht 
Aanhanger schreef:
Magneet op de camera, plaatje ijzer op de binnenspiegel.

Das wel slim :thumb:
Offline Arieb
Master
do 25 apr 2013, 16:50 Bericht 
Camera met ijzeren behuizing? gewoon ergens met tape tegen aan plakken, na een paar dagen is ie wel vastgeroest O:)
Offline Weston
Eendagsvlieg
do 25 apr 2013, 18:59 Bericht 
Wimpster schreef:

Hier zie ik een mogelijkheid, de Capture heeft echter wat knoppespul aan de bovenzijde :cry: toch bedankt voor je duidelijke voorbeeld :kniktja:

Reden voor geen zuignap, er worden veel autos bij ons opengebroken en men waarschuwt voor sporen van raamplakspulletjes. Navigaties zijn erg in trek en elke keer poetsen is niet mijn sterkste kant O:)
Offline Blaataap
Pro
do 25 apr 2013, 20:43 Bericht 

Dubbelzijdig tape. Kun je het ding vastplakken aan je binnenspiegel. Anders inderdaad elastiek of als je het low-tech wilt houden gewoon een paar touwtjes eromheen knopen.
Offline Wimpster
Master
do 25 apr 2013, 21:23 Bericht 

Vriend van me heeft z'n dashcam aan een plexiglas plaatje vastgemaakt die hij dan tussen z'n zonneklep en dak schuift. Werkt ook goed.
Offline boersma
Master
za 27 apr 2013, 20:27 Bericht 
ik had een zaffie: gewoon plakken achter binnenspiegel.
ik had alleen wel een warmte werende ruit waardoor ik geen gps ontvangst had.
Offline Weston
Eendagsvlieg
ma 06 mei 2013, 13:47 Bericht 
Ik heb even gefreubeld en de draadjes netjes weggewerkt, op het laatste stukje na maar het word wat warm in het karretje 8) Volgende keer toch maar een compacter modelletje aanschaffen :kniktja: Allemaal bedankt voor jullie tips :thumb:
http://img38.imageshack.us/img38/1660/2 ... 142811.jpg
Offline PuckStar
Weet de weg
za 11 mei 2013, 0:09 Bericht 
zo gaat het toch supervibreren en dus trillend beeld!?
dat had ik met zuignappen altijd.

ik heb het met dubbelzijdig doorzichtig sterk plakband gedaan. Bij mijn huidige cam aan de voorruit (ITB-100HD) zat al 3M dubbelzijdigplakband en dat werkt ook super.
misschien te laat om nog tips te geven, maar kijk anders of je een schroefje met plaatje kunt vinden waar je dat dubbelzijdige tape aan kan doen. als alles maar flink strak kan staan en zo vast mogelijk aan de voorruit.
Offline Tweebel
Master
za 11 mei 2013, 7:33 Bericht 
Weston schreef:
Volgende keer toch maar een compacter modelletje aanschaffen

Is inderdaad een forse cam!

PuckStar schreef:
zo gaat het toch supervibreren en dus trillend beeld!?

Dat is sterk afhankelijk van allerlei factoren. Maar echt trillend beeld heb ik alleen last van gehad toen ik een keer met een niet lekker gebalanceerd reservewiel reed, en dat was omdat toen de hele auto trilde.
Offline Turkosariba
Master
za 22 jun 2013, 15:17 Bericht 
In mijn Zafira is de dashcam met een zuignap bevestigd aan de voorruit precies achter de achteruitkijkspiegel. Het snoer loopt achter de plafondbekleding, deurstijlrubber, onder dashboardkastje achter ventilatierooster en tenslotte onder de tunnelbekleding naar de sigarettenaansteker (ik rook niet (meer)).
Online plankie
Master
za 22 jun 2013, 18:15 Bericht 
[offtopic]Turkosariba! Lang niet gezien![/offtopic]

Nog een veel latere reactie: die van mij is met klittenband bevestigd. Dat werkt tot nu toe erg goed.
Offline Tweebel
Master
za 22 jun 2013, 18:32 Bericht 
plankie schreef:
Nog een veel latere reactie: die van mij is met klittenband bevestigd

Aha, de Fyra-methode!
Online plankie
Master
za 22 jun 2013, 18:45 Bericht 
Zoiets ja ;)
 [ 21 berichten ]