Postingstijd interval gedetecteerd van 59.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 5  [ 220 berichten ]
Offline feitelijk
Master
di 08 dec 2009, 4:33 Bericht 
boersma schreef:
hehe en gewoon lekker doorkachelen.

Precies! :thumb_d:
Offline Kenji
Master
di 08 dec 2009, 11:35 Bericht 
boersma schreef:
eh wie is aan het invoegen? en moet dus voorang verlenen?

Het is op de snelweg toch een beetje geven en nemen, zeker invoegende vrachtwagens kunnen van mij de ruimte krijgen. Zo'n kolos is nou eenmaal niet het vlotste met optrekken.
Tuurlijk heb je voorrang als hijd e snelweg op komt, maar als ik hem een beetje kan helpen door gas te lossen of op te schuiven... waarom niet?

En de laatste, met dat busje... die zit echt te pitten....
Offline boersma
Master
di 08 dec 2009, 12:59 Bericht 
klopt hoor, vrachtwagens krijgen bij mij ook echt ruimte, net als auto's met aanhangers.
Offline ikinks
Master
vr 05 feb 2010, 17:59 Bericht 
Vanmorgen vroeg toch nog overvallen door gladheid. De hele weg niks aan het handje, temperatuur volgens de bc en verschillende reclameborden langs de weg zo rond de 3-4 ºC. Moet ik nog een halve kilometer, haakse bocht naar links. Ik zie iets glinsteren, trap voorzichtig op de rem (nog voordat het filmpje begint, de G-sensor in de Xdriven kreeg het te verduren en maakte een apart bestand) en merk dat de ABS er gelijk inhakt. Dan maar rechtdoor, gelukkig geen stoeprand op die plek maar een halfzachte berm. :duh:

Link
Offline boersma
Master
vr 05 feb 2010, 19:02 Bericht 
Geluk met die lantaarnpaal ook!
Offline ikinks
Master
wo 10 feb 2010, 20:50 Bericht 
En toen was het (weer) glad. Nu wel rekening mee gehouden, anderen wat minder. Na 20 seconde is de lol er wel af, op de één of andere manier kan ik die UB1 bestanden niet meer fatsoenlijk splitten. Een nieuw startpunt maken gaat wel, stoppen wil niet.

Link

En dan heb je nog gevalletje 'zomerband op glad ijs', let op de Peugeot met fietsendrager. Kwam de voorliggende drempel al niet eens fatsoenlijk over. Wederom, na een halve minuut heb je het wel gezien. Op 0:12 staat de held van de dag (links), vanaf vandaag met bijnaam 'de Doorduwer van Deventer'. Ik was zo egoïstisch om door te rijden, denkend aan het lint met auto's achter me.

Link
Offline ikinks
Master
do 11 maart 2010, 19:22 Bericht 
De schoksensor sloeg er vandaag eens in. Morgen maar eens die toko bellen of ze ook rechterbuitenspiegels in de aanbieding hebben. :nah:

Link
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 19:23 Bericht 
Prive video....
Offline ikinks
Master
do 11 maart 2010, 19:27 Bericht 
Nu niet meer (als het goed is).
Offline feitelijk
Master
do 11 maart 2010, 19:32 Bericht 
Wat raakte je nou?

Dat komt me bekend voor. overigens:
http://www.youtube.com/watch?v=kSeljHsGP-g
http://www.youtube.com/watch?v=zx93UGzyRdE
http://www.youtube.com/watch?v=VE0GRV94crk
http://www.youtube.com/watch?v=moNJR2PztFk
Offline ikinks
Master
do 11 maart 2010, 19:40 Bericht 
feitelijk schreef:
Wat raakte je nou?

De berm rechts ligt daar wat hoger dan de weg, hebben ze netjes afgekaderd met een 60º trottoirband/bermband. Was blijkbaar toch een aardige tik, op de snelweg kwam ik erachter dat de auto wat nu wat naar rechts trekt. :duh: Kenteken en bedrijf zijn bekend...
Offline salush
Master
do 11 maart 2010, 22:56 Bericht 
ikinks schreef:
De schoksensor sloeg er vandaag eens in. Morgen maar eens die toko bellen of ze ook rechterbuitenspiegels in de aanbieding hebben.

Zonde! Zo te zien zit er rechts wel iets op de caddy.
Meneer/Mevrouw zal er wel niet vanuit gegaan zijn dat je rechts in ging halen daar.
Offline M4rk
Master
vr 12 maart 2010, 11:00 Bericht 
salush schreef:
Meneer/Mevrouw zal er wel niet vanuit gegaan zijn dat je rechts in ging halen daar.

Ik vond 't nog niet eens rechts inhalen.. hij zat gewoon netjes op de rechterbaan..

Ik zie dit zovaak, dat mensen 'm klakkeloos naar rechts klappen..
Offline Turkosariba
Master
vr 12 maart 2010, 11:18 Bericht 

Dit lijkt verdomd veel op de filmpjes van Feitelijk: auto's staan links voorgesorteerd omdat ze op dát moment linksaf moeten. Dat ze verderop juist rechtsaf moeten doet er dan niet toe. Pas in de bocht zien ze dat ze één of meerdere stroken moeten opschuiven en dat doen ze dan ook. Mijn inschatting is dus dat de Caddy niet van plan is om Ikinks de pas af te snijden maar gewoon een slecht chauffeur is (verkeerd voorsorteren, in de bocht van strook verwisselen, niet opletten op ander verkeer).

Echt geen schade linksvoor?
Offline feitelijk
Master
vr 12 maart 2010, 11:20 Bericht 
Turkosariba schreef:
Pas in de bocht zien ze

Nee, hoor ik zie dezelfde auto's dat elke dag doen. Ze weten het dus maar doen het toch, rechts houden is immers voor mietjes...
Offline Turkosariba
Master
vr 12 maart 2010, 11:30 Bericht 

Dus jij schat in dat die Caddy Ikinks bewust de kant in drukt... :schudnee:
Offline feitelijk
Master
vr 12 maart 2010, 11:32 Bericht 
Neuh, had het over mijn kruising. Al is het wel opvallend dat de Caddy daar al links rijdt. Jammer dat het filmpje niet wat eerder begint.
Offline Stefan-
Master
vr 12 maart 2010, 11:35 Bericht 
Al contact gehad met t bedrijf? Klinkt best als een goeie tik...
Offline boersma
Master
vr 12 maart 2010, 12:25 Bericht 
De tijd van de schoksensor kun je instellen he (aantal seconden voor en na de inwerkingtreding)
Offline Turkosariba
Master
vr 12 maart 2010, 12:26 Bericht 

feitelijk schreef:
Neuh, had het over mijn kruising.

Die bestuurders maken een nieuwe variant op 'korte bocht gaat voor lange bocht'. Bij ongeveer gelijke acceleratie zal dat ook wel zo'n beetje de praktijk zijn, maar als er een snelle auto rechts naast staat kan dat wel verkeerd uitpakken.
Offline feitelijk
Master
vr 12 maart 2010, 12:36 Bericht 
Turkosariba schreef:
'korte bocht gaat voor lange bocht'.

Gelukkig is dat linksafslaand en rechtsafslaand verkeer in de wet :wink:
Offline ikinks
Master
vr 12 maart 2010, 14:20 Bericht 
Overzicht van de locatie

Ik kwam vanaf de Zweedsestraat, net zoals de Caddy, die daar 2x2 baans is. Vlak voor het viaduct worden twee rijrichtingen aangegeven, linksaf en rechtdoor. Direct na het viaduct wordt de keuze voor links (die ik en de Caddy rijden) gedubbeld, een klein stukje verder heeft ook de rechtdoor een extra baan gekregen. Ik sta hier voor het rode vri, onder bord Raalte, de Caddy staat onder de A1. Zodra het groen wordt gaat de hele stoet ervandoor.

Direct na het links afslaan volgt een nieuwe keuze, 2 banen richting A1, 1 richting Raalte. Ik stond op de rechtse baan richting A1, de Caddy links. Ook de meest logische opstelling als je daar de belijning (die nu overigens anders is dan op streetview, maar doet hier in dit geval niet ter zake) netjes volgt.

Dit is het punt waar het bijna raak was. Caddy heeft de binnenbocht, volgens mij is het dan gebruik om op dezelfde baan (de linkse) te blijven, en niet gelijk de rechterbaan, waar ik reed, te pakken. Baanwissel is speciale verrichting toch?

Turkosariba schreef:
Pas in de bocht zien ze

Wat Feitelijk ook al zegt, lijkt me niet in dit geval. Als ik het bedrijf van de Caddy opzoek dan is deze op het industrieterrein gelegen waar ik en hij vandaan kwamen. Zal elke dag hetzelfde geintje wel uithalen.

feitelijk schreef:
Jammer dat het filmpje niet wat eerder begint

Zie de Streetview links in het verhaal hierboven.

boersma schreef:
De tijd van de schoksensor kun je instellen he (aantal seconden voor en na de inwerkingtreding)

Staat op maximaal, 5 seconde voor en 30 na de schok.

Stefan- schreef:
Al contact gehad met t bedrijf? Klinkt best als een goeie tik...

Ga ik nu doen...
Offline Turkosariba
Master
vr 12 maart 2010, 14:42 Bericht 

Oké, dus de Caddy-bestuurder is er bekend en flikt elke dag hetzelfde geintje, dan nog gooi je je auto niet expres tegen een parallel rijdende auto. Ik denk dat dan vooral de ervaring speelt dat een links opgestelde auto een korte afstand in de bocht maakt en zo 'meestal' voor een naastliggende auto uitkomt.
Offline Dave
FS Webmaster
vr 12 maart 2010, 14:51 Bericht 
Je kan ook gewoon aangifte doen van verlaten plaats ongeval heh, je moet het wel een beetje hard spelen allemaal.
Offline ikinks
Master
vr 12 maart 2010, 14:52 Bericht 
Video staat nu op privé i.v.m. ontwikkelingen.
Offline Stefan-
Master
di 16 maart 2010, 12:27 Bericht 
ikinks schreef:
Video staat nu op privé i.v.m. ontwikkelingen.

Nog nieuws?
Offline boersma
Master
di 16 maart 2010, 20:40 Bericht 
Die schoksensor moet je anders even op 15 of 20 seconden opname vooraf zetten, heb je beter verkeersbeeld.
Offline ikinks
Master
di 16 maart 2010, 22:01 Bericht 
Stefan- schreef:
Nog nieuws?

Ja, maar (nog) niet hier.

boersma schreef:
Die schoksensor moet je anders even op 15 of 20 seconden opname vooraf zetten, heb je beter verkeersbeeld.

:huh: "Please enter an number 0 and 5" krijg ik als melding als ik meer dan 5 in het pre-event duration vakje wil zetten. Post-event kan max. 30 seconde bij mij.
Offline boersma
Master
wo 17 maart 2010, 20:20 Bericht 
? zou ik bij mij even na moeten kijken, volgens mij heb ik hem op meer dan 5 staan (10 of 15 sec.)
Offline ikinks
Master
do 25 maart 2010, 7:29 Bericht 
Laatste film staat weer openbaar. Vorige week een poging gedaan om de auto uit te laten lijnen, maar die uitlijnboer begon er niet eens aan, moest volgens hem eerst maar eens de boel vervangen. Auto op de brug gezet voor inspectie, blijkt de rechter draagarm over een stukje lasnaad losgescheurd, en waarschijnlijk de veerpoot krom te zijn. Verdere sporings- en stabilisatorstangen nog niet nader bekeken, maar het zou mij niets verbazen. Verzekeringswerk dus.
Offline Stefan-
Master
do 25 maart 2010, 20:10 Bericht 
Wat zei de veroorzaker?
Offline boersma
Master
do 25 maart 2010, 22:10 Bericht 
Pre-event idd alleen 5 sec. vooraf... vreemd ik dacht dat ik ooit meer kon instellen.
Misschien is dat afhankelijk van de programma-versie?
Offline ikinks
Master
vr 26 maart 2010, 7:22 Bericht 
Stefan- schreef:
Wat zei de veroorzaker?

Dat die de situatie daar kende, en altijd spiegeld voordat er van rijbaan wordt gewisseld.
Offline feitelijk
Master
vr 26 maart 2010, 7:27 Bericht 
:roflol: Wist ie dat er beelden van waren?
Offline ikinks
Master
za 27 maart 2010, 20:10 Bericht 
Nu wel ja... Maar goed, eerst maar zien wat de verzekering ervan zegt. Blijkt dat er geen rechtsbijstand voor verkeer is afgesloten door die knuppel van een verzekeringsagent. Kunnen ze eindelijk eens een keer wat goeds doen, mogen ze het niet.
Offline ikinks
Master
di 06 apr 2010, 18:12 Bericht 
Ik had er gewoon voorbij kunnen gaan, maar kon het niet laten... (0:40) Op het eind wel iets goedgemaakt door de Polo voorrang te verlenen (1:43)

Link
Offline blackevil
Master
di 06 apr 2010, 18:21 Bericht 
deventer toevallig?
Offline ikinks
Master
di 06 apr 2010, 19:58 Bericht 
:kniktja:
Offline A4
Master
di 06 apr 2010, 21:48 Bericht 
Nice, bekend terrein allemaal voor me. Kansloze actie van die Caddy bij de dubbele linksaffer de Siemelinksweg op :schudnee: Heb al eens iets soortgelijks gehad op exact dezelfde locatie. P.s. mensen snappen uberhaupt niks van dat kruispunt ('de knoop' voor insiders/bekenden). Het is blijkbaar erg moeilijk om gewoon op de belijning te letten daar. Mensen kwakken hem altijd van links naar rechts en vice versa over dat kruispunt omdat ze het niet snappen.
Offline salush
Master
di 06 apr 2010, 22:33 Bericht 
Gelukkig heeft de brommert wel perfecte kleren aan om op z'n bek te gaan.
Hoeveel last heb je nu gehad van de Polo? Meestal bedanken ze je daarna door extra langzaam te rijden, zodat je nog meer voorrang kan verlenen.
Offline ikinks
Master
wo 07 apr 2010, 6:19 Bericht 
A4 schreef:
mensen snappen uberhaupt niks van dat kruispunt

Medio vorig jaar is de belijning aangepast, ik heb het idee dat er nu met een wat lagere regelmaat glas of blik op het weg te vinden is. Voor velen is het wel een lastig punt ja, vooral als je onbekend bent moet je in een split-second beslissen welke rijbaan je in moet duiken. Dat de bebording er prima staat boeit niet, we rijden toch allemaal op navi.

salush schreef:
Hoeveel last heb je nu gehad van de Polo?

5 seconden. Ik moest de eerste afslag hebben, hij niet.
Offline A4
Master
wo 07 apr 2010, 7:16 Bericht 
ikinks schreef:
Medio vorig jaar is de belijning aangepast, ik heb het idee dat er nu met een wat lagere regelmaat glas of blik op het weg te vinden is. Voor velen is het wel een lastig punt ja, vooral als je onbekend bent moet je in een split-second beslissen welke rijbaan je in moet duiken. Dat de bebording er prima staat boeit niet, we rijden toch allemaal op navi.

De bebording is idd perfect er plaatse. Kan me voorstellen dat je als onbekende even zoekende bent daar, maar de borden hangen prima boven de goede rijstroken. Gewoon opletten dus. Het is niet meer op 2 handen te tellen hoevaak ik m'n auto daar al total loss had kunnen rijden door fouten van slaperds die het niet snappen.
Offline Turkosariba
Master
do 08 apr 2010, 21:49 Bericht 

Ik kan van de informatie+video geen kaas maken, geen idee wat de Polo met de brommert te maken heeft en die bebording heb ik ook al niet gezien. De knoop in Deventer heb ik wel gevonden maar die zie ik hier niet terug... :huh:
Offline |FZ|
Master
vr 09 apr 2010, 8:54 Bericht 

Turkosariba schreef:
geen idee wat de Polo met de brommert te maken heeft

Niets, karma denk ik :wink:

Turkosariba schreef:
De knoop in Deventer heb ik wel gevonden maar die zie ik hier niet terug... :huh:

Daar zat ik ook even mee, ik ben er vanuit gegaan dat dat over het vorige filmpje ging.
Offline Stefvg
Die hard
vr 09 apr 2010, 9:38 Bericht 
:respect:
Offline DaPeet
Die hard
vr 09 apr 2010, 12:20 Bericht 
In wat voor 'n camera-auto rijd jij rond? Dan kan ik ff uitkijken dat ik die niet in de weg ga zitten, anders zie ik mezelf nog eens terug hier :wink: (ik kom ook dagelijks hier)
Offline Sjonnie
Die hard
vr 09 apr 2010, 17:18 Bericht 
ikinks schreef:
Op het eind wel iets goedgemaakt door de Polo voorrang te verlenen (1:43)

Volgens mij zien veel mensen daar die haaietanden niet, toen ik nog in Deventer werkte aan de Emdenstraat moest ik ook langs dat plein heen. Veel mensen probeerden hem er gewoon tussen te drukken ondanks die haaietanden :[
Offline DaPeet
Die hard
vr 09 apr 2010, 19:19 Bericht 
Soms moet je 'm er gewoon tussen drukken bij al die wegen daar, anders sta je een half uur te wachten. Netjes is het niet, maar dom staan wachten is ook al zoiets...
Offline ikinks
Master
za 10 apr 2010, 9:09 Bericht 
DaPeet schreef:
In wat voor 'n camera-auto rijd jij rond?

Als je vanaf nu alle Ibiza's netjes voor laat overkomt je weinig. 8) Moet ik nu dan oppassen voor Herbie?

DaPeet schreef:
Soms moet je 'm er gewoon tussen drukken bij al die wegen daar, anders sta je een half uur te wachten. Netjes is het niet, maar dom staan wachten is ook al zoiets...

Inderdaad. Dit is voor mij normaal de snelste en kortste route om bij Deventer-Oost uit te komen. Tussen 5 en 6 staan er vaak lange rijen met invoegers, en dan is het wel handig als je ook alternatieve routes weet.
Offline DaPeet
Die hard
ma 12 apr 2010, 7:14 Bericht 
ikinks schreef:
Moet ik nu dan oppassen voor Herbie?

Haha, ik zou erg graag een kever rijden, maar helaas, 't is een Golf...
 [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende