Postingstijd interval gedetecteerd van 50.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 5  [ 220 berichten ]
Offline ikinks
Master
za 04 jul 2009, 10:53 Bericht 
Een aparte dan maar om mee te beginnen. Een aanhanger achter een camper:

Link
Offline weetje11
Master
za 04 jul 2009, 15:56 Bericht 
hahaha, dat is "smart"...;-)
Offline jacktheteckel
Pro
za 04 jul 2009, 17:16 Bericht 
Nee, Joh: dat is boodschappenwagentje voor op de camping.
Die hangt met een starre trekhaak achter de Camper. :kniktja: :lol:
Offline Mdw
Master
za 04 jul 2009, 17:21 Bericht 
:o das pas bumperkleven :D
Offline Mr. Anderson
Die hard
za 04 jul 2009, 17:56 Bericht 

Bumperkleven voor gevorderden:

http://www.youtube.com/watch?v=lDulhdMYEjM
Offline M4rk
Master
za 04 jul 2009, 18:18 Bericht 
Mdw schreef:
:o das pas bumperkleven :D

Dat is geen bumperkleven, maar slipstreamen :lol: O:)
Offline boersma
Master
za 04 jul 2009, 20:46 Bericht 
In Amerika zie je dat heel veel: sportwagen achter de camper.
Offline javelin
Master
zo 05 jul 2009, 1:21 Bericht 
Ik heb het hier ook al eens gezien met een motor, zoiets:

Afbeelding
Offline Dave
FS Webmaster
ma 06 jul 2009, 1:16 Bericht 
Is dit wel toegestaan in dit land :huh:

Nadeel is dat er een extra band slijt (of in geval van de Smart alle vier de banden). Voordeel is veeeelll minder luchtweerstand als vervoeren middels een aanhanger.

Nu ik er zo over denk vervoert een sleepwagen soms ook op deze wijze auto's dus het zou dan toegestaan zijn?
Offline burpman
Master
ma 06 jul 2009, 1:26 Bericht 
Valt die Smart dan niet onder een aanhanger?
Offline Dave
FS Webmaster
ma 06 jul 2009, 1:43 Bericht 
Aanhangers zijn overwegend niet gemotoriseerd, hebben geen meesturende voorwielen..

En ik vraag me af of de richtingaanwijzers en de mistlamp op deze manier nog wel zichtbaar functioneren voor het achteropkomende verkeer.
Offline javelin
Master
ma 06 jul 2009, 22:58 Bericht 
Dave schreef:
Is dit wel toegestaan in dit land :huh:
Blijkbaar niet:
Neen, dat mag niet.
Het is namelijk verboden om een tweewielig motorrijtuig te slepen. Zie artikel 5.18.2 van het Voertuigreglement.
De firma Bosal meende weliswaar dat dit wel zou mogen omdat naar hun idee de oprijplaat samen met de motor een zogenaamde 'dolly' zou zijn ( zie artikel 1.1 Voertuigreglement).

Volgens het Voertuigreglement is een dolly echter een "aanhangwagen, bestemd voor het dragen van de voorzijde van een oplegger dan wel een deel van in de lengte ondeelbare lading" en een aanhangwagen is een "voertuig dat is bestemd om aan een motorrijtuig te worden gekoppeld, met inbegrip van een oplegger".

De oprijgoot (de zogenaamde Motow) is met de beste wil van de wereld niet als aanhangwagen aan te merken en de daarop voortgetrokken motorfiets evenmin.
De idee van Bosal dat het geheel bij elkaar (motorfiets op de oprijplaat) een "dolly" zou zijn is absoluut onjuist.
Dit is de firma Bosal meegedeeld, evenals het feit dat dit aan de handhavers zou worden doorgegeven, met het advies om op te treden bij het gebruik ervan.

Tegen deze wijze van vervoer is op te treden via feitcode m P 020 b.
Inbeslagneming van de Motow is niet mogelijk omdat het een mulderfeit betreft. Een verbod om zo verder te rijden kan worden gegeven via artikel 160, lid 6 van de WVW 1994.

Voor auto's blijkbaar wel, de car-a-tow wordt ook verkocht in Nederland (nou ja, in Friesland)
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
ma 06 jul 2009, 23:06 Bericht 
Hierbij het verlossende antwoord, de knipperlichten werken ook gewoon:

Link
Offline Dave
FS Webmaster
di 07 jul 2009, 3:56 Bericht 
javelin schreef:
Blijkbaar niet:

Dank (f)
Offline ikinks
Master
wo 05 aug 2009, 19:07 Bericht 
Na bijna een maand tijd voor wat aanvullingen. Als eerste een busje dat van de linkerbaan ineens op de gecombineerde in-/uitvoeger beland en nog een stukje vluchtstrook meepakt. Op de film lijkt het mee te vallen, maar ik had het idee dat de linkerkant los zou komen.

Link

Daarna een motorrijder die wat kwijt lijkt te zijn. Ook leuk daarna: de hybride rijder die aan moeders de vrouw kan vertellen dat ie met toch echt een stoplichtsprint van een motor heeft gewonnen.

Link

Sinds wanneer heeft de KMar een afdeling VOA? Dat was tenminste wat op de zij- en achterkant van het passerende busje staat (wel slecht te zien).

Link

Ow, en voor degene die het vermoeden heeft dat ik continue in de stroom van de vrachtwagens op m'n dooie akkertje meerijd: klopt.
Offline djroadstar
Master
wo 05 aug 2009, 19:44 Bericht 
ach militairen botsen nu eenmaal ook wel eens tegen elkaar/met elkaar en ja dan komt kmar VOA
Offline Dave
FS Webmaster
wo 05 aug 2009, 19:46 Bericht 
ikinks schreef:
continue in de stroom van de vrachtwagens op m'n dooie akkertje meerijd: klopt.

Geen geld meer voor een fatsoenlijker verbruik? Motor stuk? Wasmunten op?
Offline ikinks
Master
do 06 aug 2009, 7:11 Bericht 
Dave schreef:
Geen geld meer voor een fatsoenlijker verbruik? Motor stuk? Wasmunten op?

Geen zin om me druk te maken in de spits. Die paar minuten dat het me langer duurt is het mij wel waard.
Offline garco
Master
vr 07 aug 2009, 6:38 Bericht 
Leuk om de A1 eens van deze kant te bekijken. Ook nog een stukje Deventer zie ik...
Offline ikinks
Master
vr 07 aug 2009, 19:27 Bericht 
'"Wegpiraat vliegt over snelweg".

Link

Daarna pakt ie ook nog een paar honderd meter middenberm mee.
Offline salush
Master
vr 07 aug 2009, 19:57 Bericht 
Volgens mij gaat ie nog aardig snel.
Vervelende dingen op de snelweg.. Je schrikt je af en toe helemaal lam van zulke beesten.
Maar kan het de beesten niet kwalijk nemen, meestal is de eerste keer ook de laatste keer.
Offline MRE
FS Weldoener!
za 08 aug 2009, 13:36 Bericht 
ikinks schreef:
'"Wegpiraat vliegt over snelweg".

:roflol: Ik zat echt naar de linkerstrook te kijken naar een of andere snelle auto die met 200+ langs kwam....
Offline boersma
Master
za 08 aug 2009, 17:23 Bericht 
Je ziet de titel toch in het filmpje: Duif over de A1
Offline Dennis
FS medewerker
za 08 aug 2009, 20:04 Bericht 
ikinks schreef:
Daarna pakt ie ook nog een paar honderd meter middenberm mee.

MRE schreef:
Ik zat echt naar de linkerstrook te kijken naar een of andere snelle auto die met 200+ langs kwam....

je zat dus aan iets spectaculairs te denken :roflol:
Offline Vjenne
Master
zo 09 aug 2009, 22:00 Bericht 
MRE schreef:
:roflol: Ik zat echt naar de linkerstrook te kijken naar een of andere snelle auto die met 200+ langs kwam....

Ik zat in de berm te kijken of daar niet toevallig een radarsetje achter het geluidsscherm verstopt stond O:)
Offline ikinks
Master
do 10 sep 2009, 20:13 Bericht 
Strak een maand verder en eindelijk weer eens wat noemenswaardig meegemaakt. Check de vangrail bij het Smiley-bord. Mevrouw was niet echt voornemens om verstandig te doen meer bleef gewoon zitten. Toch maar eens weer gebruik gemaakt van 8844, de telefoniste die ik aan de lijn kreeg vertelde me dat ze deze dame in kwestie al 3-4 minuten eerder had gesproken. Valt me mee dat ze niet overhoop is gejoekeld door de één of ander gezien de drukte en de wegindeling.

Link
Offline 18 Wheels
Master
do 10 sep 2009, 20:23 Bericht 
Tja de A1 tussen Hengelo en de D grens is voorlopig tot 2010 aan de beurt.
Hoelang was deze weg nou klaar ??? en nu al weer moeten worden gerepareerd cq. gerenoveerd ??? :thumb_d: :thumb_d:
Offline ikinks
Master
do 10 sep 2009, 20:34 Bericht 
Euh, op een paar spoedreparaties na is er sinds de aanleg van het stuk vanaf Hengelo weinig gebeurt. De betonplaten van Oldenzaal tot de grens schijnen nog vrij origineel te zijn.
Offline 18 Wheels
Master
do 10 sep 2009, 20:48 Bericht 
ikinks schreef:
betonplaten van Oldenzaal tot de grens schijnen nog vrij origineel te zijn.

Dat meen ik mij ook te herinneren, pas nadat de D kant van de 30 zijn voltooing naderde hebben ze het laatste stukkie van de A1 aangelegd.
Offline boersma
Master
vr 11 sep 2009, 7:54 Bericht 
Idd heeeeel erg dom dat ze niet zelf aan de andere kant van de vangrail gaat staan, of ze is levensmoe.
Offline ikinks
Master
ma 12 okt 2009, 18:04 Bericht 
Het werd weer eens tijd.

Busje gaat er in eenste instantie lekker vlot vandoor, daarna lijkt het of de bestuurder/-ster aan het multitasken is.

Link
Offline blackevil
Master
ma 12 okt 2009, 18:30 Bericht 
zei je nou homo? en daarna opzouten hoer?

dit is ook in deventer of niet?
en altijd lekker fijn auto`s die naar binnen komen in de bocht :thumb_d:
Offline burpman
Master
ma 12 okt 2009, 18:45 Bericht 
blackevil schreef:
en altijd lekker fijn auto`s die naar binnen komen in de bocht :thumb_d:

Mensen doen soms wel gekkere dingen bij het afslaan. Voorbeeldje: als ze rechtsaf slaan, sturen zij eerst een stukje naar links, zodat ze op de naastgelegen baan komen. Bij linksaf een stukje naar rechts sturen. Waarom ze dat doen?!? Misschien wel bang om om te vallen, of het sturen is te moeilijk voor ze.
Offline boersma
Master
ma 12 okt 2009, 19:49 Bericht 
Waarom ga je niet eerder al naar rechts en dan die baan blijven volgen dan?
Offline ikinks
Master
di 13 okt 2009, 7:04 Bericht 
blackevil schreef:
zei je nou homo? en daarna opzouten hoer?

Wel iets van opzouten ja, dat andere in ieder geval niet. Ik praat wel meer in m'n slaap. :[

boersma schreef:
Waarom ga je niet eerder al naar rechts en dan die baan blijven volgen dan?

Bij het verkeerslicht bedoel je? Die bus reed eerst lekker door, ik had geen zin aan een stoplichtsprintje, de motor was nog koud, de vrachtwagen die rechts rijd wil ook wel wat ruimte, en bij de vri is de baan voor rechts niet de baan die ik hebben moet.
Offline ikinks
Master
wo 02 dec 2009, 14:04 Bericht 
Weer eens twee aan om aan het rijtje toe te voegen.

Sorry, maar ik kan hier niet naar links...

Link

En wat hangjeugd dat denkt grappig te zijn door een fles drank op de huif van een vrachtwagen kapot te gooien. Wat slecht te zien, maar het navolgende regenbuitje met rood water spreekt voor zich. Na 20 seconde van de clip is het allemaal wel bekeken, blijkbaar doet de section saving het bij mij niet meer (start sectie wel, einde sectie niet). :huh:

Link
Offline -Joske-
Master
wo 02 dec 2009, 14:24 Bericht 
ikinks schreef:

Op een gegeven moment.. kan de vrachtauto bijna naar links, en dan geef jij gas bij/cq rijd met de zelfde snelheid door? :nah: Had dan nog 2 sec geen gas gegeven, en hij kon voor jou invoegen.
Offline feitelijk
Master
wo 02 dec 2009, 14:28 Bericht 
ikinks schreef:

Maar even gas los in plaats van gas bij kan wel. Zo dus...

Link
Offline ikinks
Master
wo 02 dec 2009, 14:31 Bericht 
Nee, ik laat gas los omdat het voor mij ook afremt door de andere truck, zie de remlichten van m'n voorganger. Pas als ik daarna zie dat de 2e truck ook gas los laat/op de rem gaat staan geef ik gas bij om achter me wat ruimte te maken.

Die trucks komen overigens vanaf de A35, Enschede en gaan er bij Hengelo (o.a. Ikea en Expo Center) alweer af. Netto zal het een halve kilometer zijn. Een klein stukje extra rijstrook tussen deze in- en uitvoeger maakt de doorstroming een heel stuk beter.
Offline boersma
Master
wo 02 dec 2009, 14:57 Bericht 
Ach en zo zat ik laatst bijna op een Fiat Pinda... invoegen en kijken blijft moeilijk.
Offline aapje89
Pro
do 03 dec 2009, 22:20 Bericht 

Misschien geeft vertekend beeld het filmpje, maar waarom kan je niet naar links. :huh:
Je had makkelijk de 2de rijstrook op gekund nadat die auto op 14 sec is gepasseerd want de volgende komt pas bij 23 sec.
Trouwens je ziet die trucks al lang aankomen dus je had ook voor die auto van 14 sec na de 2de rijstrook kunnen gaan.
Offline boersma
Master
vr 04 dec 2009, 7:17 Bericht 
eh wie is aan het invoegen? en moet dus voorang verlenen?
Offline ikinks
Master
ma 07 dec 2009, 19:39 Bericht 
Ik dacht toch echt dat de A1 bij Rijssen een twee keer tweestrooks snelweg is.

Link
Offline burpman
Master
ma 07 dec 2009, 19:56 Bericht 
ikinks schreef:
Ik dacht toch echt dat de A1 bij Rijssen een twee keer tweestrooks snelweg is.

Die knakker kan beter de spiegels van zijn voertuig halen, hij gebruikt ze toch niet :boos: :thumb_d:
Offline boersma
Master
ma 07 dec 2009, 20:41 Bericht 
hehe en gewoon lekker doorkachelen.
Bij dergelijke acties gebruik ik wel mijn claxon en groot licht hoor!
Offline M4rk
Master
ma 07 dec 2009, 20:42 Bericht 
En die zal waarschijnlijk bij zich gedacht hebben WAT EEN ASO! Terwijl in mijn optiek hij er eentje is..
Offline boersma
Master
ma 07 dec 2009, 20:50 Bericht 
En dat ook in het donker, dan zie je nog koplampen (als je kijkt...als... als...).
Offline salush
Master
ma 07 dec 2009, 21:19 Bericht 
Tja.. busjes.. "Die kunnen alles aan"
Offline -Joske-
Master
ma 07 dec 2009, 21:44 Bericht 
Heb je mazzel dat die niet door zet, maar ja dan zie je wel weer hoe snel het fout kan gaan.
Offline boersma
Master
ma 07 dec 2009, 21:54 Bericht 
Ik neem aan dat je de voet wel op/bij de rem had?
 [ 220 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende