Pagina 11 van 13  [ 633 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Offline plankie
Die hard
za 26 nov 2011, 11:17 Bericht 

Dit was eigenlijk meer een soort van sfeer-impressie, maar geef je gelijk :)
Da's ook een reden waarom ik hem geplaatst had.
Offline ZX-driver
Master
za 26 nov 2011, 23:22 Bericht 

plankie schreef:
Zover was ik nog niet, maar achter zo'n ongeluk zie je de (felle) reactie n.a.v. wat er verder op is gebeurd.

Daardoor kunnen er nog meer botsingen ontstaan.

plankie schreef:
Op dit punt hebben we al zo'n 45 minuten nauwelijks bewogen.

Vreselijk, zo lang in de file staan....

plankie schreef:
Voor elke wisseling heb ik gespiegeld en schuin achter me gekeken of er niemand was

Ja, ging prima toch? :thumb:
Offline plankie
Die hard
vr 02 dec 2011, 23:29 Bericht 

Week verzamelingetje. Te druk door de week heen :(

20111130 - Aso invoegertje
Deze figuur pakt een mooi stukje vluchtstrook mee waarvoor ie niet helemaal bedoeld was.
Als 't moet, dan kan het natuurlijk, maar op deze manier was niet echt sociaal.

Link

20111201 - Anders pak je de vluchtstrook
Nog zo een figuur, hoewel, dit ging al was rustiger

Link

20111201 - Niet (goed) gespiegeld en dan over het puntstuk
Dit gaat gaat gelukkig goed, busje gaat over het puntstuk om uit te voegen op een plek waar het nog niet zou mogen. Handige actie...

Link

20111202 - Handje helpen
Vrachtwagen wil naar baan 4 op de A8. Prima, in de file staan we toch al, dus geef ruimte.
De motorrijder heeft het ook in de gaten en besluit achter de wagen te gaan rijden. Omdat dit vrij dicht achter de wagen gebeurde heb ik, na een dubbelcheck in m'n eigen spiegels of er niet nog meer motoren aankwamen, maar een seintje gegeven dat het veilig was om in te voegen. Het werd gewaardeerd :)

Link

20111202 - Prak hem er maar tussen
Busje vind dat er genoeg ruimte is. Is misschien wel zo, maar hij moest er wel vol voor in de ankers. Wordt niet zo vrolijk van dit soort acties. Daarom zit ik meestal in baan 4 ipv 3.

Link

20111202 - Is er iets aan de hand - groot licht seinen
A31, aan de andere kant rijdt een auto met 1 kapotte koplamp en z'n mislichten aan. De auto is in ieder geval zichtbaar. De auto erachter loopt met z'n grootlicht hendeltje te spelen of is aan 't seinen dat er iets aan de hand is. Ik zag 'm al in de verte, dus voor mij was het niet bedoeld geloof ik.
http://www.youtube.com/watch?v=pdd-UA84Mns

20111202 - Pestlichten en een auto door rood
Pest-stop-lichten in Leeuwarden. Op rood springen terwijl je eraan komt en als je (bijna) stilstaat, dan gaan ze weer op groen. De snelheid eruit... dat wel. Ook een auto die onder de eerste stoplichten gewoon vol door rood gaat.
Goed voor het #milieu - not!

Link

20111202 - Geen idee waarheen
Deze kat kwam ik in m'n straat tegen. Die wist niet waar ie heen wilde en raakte in paniek. Ik had 'm gelukkig allang gezien en rolde rustig achter het beestje aan.

Link
Offline ZX-driver
Master
za 03 dec 2011, 19:13 Bericht 

plankie schreef:
Als 't moet, dan kan het natuurlijk, maar op deze manier was niet echt sociaal

Nee inderdaad...

plankie schreef:
hoewel, dit ging al was rustiger

Maar het was nergens voor nodig...

plankie schreef:
Handige actie...

Dat ging maar net...

plankie schreef:
Het werd gewaardeerd

Mooi. :) :thumb:

plankie schreef:
Is misschien wel zo, maar hij moest er wel vol voor in de ankers.

Gevaarlijk. :o Als dat getoeter van zijn achterliggers kwam, zat hij anderen flink in de weg.

plankie schreef:
Op rood springen terwijl je eraan komt en als je (bijna) stilstaat, dan gaan ze weer op groen

Ik kan hier in de stad ook genoeg plekken aanwijzen waar de verkeerslichten zo zijn.

plankie schreef:
Die wist niet waar ie heen wilde en raakte in paniek. Ik had 'm gelukkig allang gezien en rolde rustig achter het beestje aan

Wat een dom beest. :lol: De meeste katten zullen gelijk ergens onder een auto kruipen of in de bosjes springen maar deze raakte in paniek. :o tja, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Offline plankie
Die hard
do 08 dec 2011, 23:44 Bericht 

Inderdaad, deze raakte echt in paniek. Daarom reed ik maar langzaam zodat ik kon remmen als 't nodig was.

Nieuwe filmpjes, hope you enjoy :)

20111206 Bliksem
Deze verrassing zag ik plotseling opduiken, zag er mooi uit dus deel ik 'm :)

Link

20111206 Puntstuk invoeger
Invoegen doe je over het puntstuk, niet over de blokjeslijn. Waarom niet, gewoon omdat het kan. Denk ik.

Link

20111206 Alstu!
Beetje ruimte geven, altijd leuk als er iemand achter je 't gaatje zo klein mogelijk houdt.

Link

20111206 Die van hem is groter
De vrachtwagen (Convoi Exceptionel) kwam vanaf de A10 en wilde uitvoegen op de S101. Onderaan stond ik, wilde de ring A10 op.
Ik zag deze en besloot ruimte te geven, voor me reed het toch niet echt door en zo kon hij mooi door.

Link

20111206 Minimumsnelheid op de afsluitdijk
Ik ging naar rechts omdat ik een snellere auto achter me had en rechtsvoor in de verte een auto, verder geen bijzonderheden.
Omdat de auto toch sneller dichterbij leek te komen dan ik in eerste instantie had ingeschat ging ik maar in de ankers. De auto achter me had zijn snelheid geminderd en bleef schuin achter me hangen. Ervoor schieten zou snijden zijn geweest, iets waar ik niet op zat te wachten.

Link

20111207 Drie op een rij
In de file ter hoogte van Zaandam kwam er tussen mij en een andere auto in plaats van een motor een auto door. En geen kleine ook.
Deze had waarschijnlijk haast, mogelijk op weg naar Schiphol ofzo. Niet goed op video zichtbaar dus ook niet geplaatst, nog wel de volgende acties gezien:
- inhalen via de invoegstrook, vluchtstrook, nogmaals tussen auto's door. Hierna ben ik deze uit 't oog verloren.

Link

20111208 - Stilstaande auto op linkerstrook/redresseerstrook
Dit was wel ff opletten. Een auto die is stilgevallen op de linkerstrook.
Ik kwam hier nog vrij vlot aangereden (sneller dan dat je daar meestal kunt op dat tijdstip), leek ruimte te zijn, ware het niet dat er iemand OP de rijstrook stond ipv op een veilige plek.
Direct daarna kwam ik in de file te staan, heb van die gelegenheid gebruik gemaakt direct rijkswaterstaat gebeld voor een melding en eventueel een rood kruis ivm onveilige situatie.

Link
Offline Cweepz
Master
vr 09 dec 2011, 0:45 Bericht 
plankie schreef:
Ik zag deze en besloot ruimte te geven, voor me reed het toch niet echt door en zo kon hij mooi door.

+10 verkeersinzicht :respect: Dit soort dingen zouden alle automobilisten moeten hebben. Bewustzijn van wat er om zich heen gebeurt en niet maar blind op die teller staren :duh:
Offline Morbid Angel
Master
vr 09 dec 2011, 9:51 Bericht 
+1
Zoiets was bij mij juist de gebeurtenis waarop de rij-instructeur zei dat ik geen rijlessen meer nodig had omdat het met mijn inzicht wel goed zat. Het ging in dat geval om een begrafenisstoet die op een kruispunt van rechts kwam en linksaf sloeg (voor me langs) terwijl ik 5m afstand van het kruispunt hield.
Offline ZX-driver
Master
vr 09 dec 2011, 15:42 Bericht 

plankie schreef:
zag er mooi uit dus deel ik 'm

Mooi sfeerbeeld. :)

plankie schreef:
Invoegen doe je over het puntstuk, niet over de blokjeslijn. Waarom niet, gewoon omdat het kan. Denk ik

en hij reed op de uitvoegstrook. :-?

plankie schreef:
Beetje ruimte geven, altijd leuk als er iemand achter je 't gaatje zo klein mogelijk houdt

En de chauffeur dankte vriendelijk. :)
Offline plankie
Die hard
do 15 dec 2011, 23:12 Bericht 

Dat deed ie zeker. Hij blij en ik blij =)

Niet veel spannends, maar wel sommige zijn wel mogelijk gevaarlijk als anderen even een moment niet opletten

20111212 - In de ho-ijzers
Iemand wil afslaan, de rest moet er voor in de remmen, aangezien er te weinig ruimte is om uit te voegen...

Link

20111213 - Geen licht
Deze auto is net vertrokken vanaf het terrein van het Cambuur-stadion, maar is vergeten de verlichting aan te zetten. Het heeft nog ff geduurd na mijn seintje voordat deze doorhad wat er loos was.

Link

20111214 - Remmen voor de politie
Deze figuur had een aantal auto's ingehaald en komt een politie-auto tegen, waarna plots de snelheid eruit gaat. Zelfs de rem wordt even aangetikt. Na het einde 100 bordje gaat de snelheid er weer op.

Link

20111215 - Too close for comfort
Deze automobilist goot z'n voiture voor een achterop komende. De ruimte was klein, vanuit mijn oogpunt érg klein...Minder dan een autolengte bij > 120 km/u.

Link

20111215 - Kijkersfile
Een korte file, precies ter hoogte van een paar auto's en wat zwaailichten op de vluchtstrook...

Link

20111215 - Vrachtwagen te hoog
Deze vrachtwagen-chauffeur komt er op tijd achter dat hij niet onder het viaduct gaat passen (Amsterdam S101 Kabelweg). De auto's achter me wilden rechtdoor, net als ik. Ik stond echter al op de rotonde en kon niet meer terug, de auto's die achter me aan kwamen hebben de andere kant van de rotonde genomen. Opgelost door een stukje achteruit te rijden en de vrachtwagen nam hierna de rotonde driekwart.

Link

20111215 - Kijkers veroorzaken bijna zelf een ongeluk
Het gevaar van een ongeluk zit in een klein hoekje. In dit geval een ruime bocht.
Het is niet heel duidelijk te zien, maar wat hier gebeurt is het volgende:
- In de bocht staat een politieauto in een 'fend-off' positie en oranje zwaailichten en verderop twee auto's op de vluchtstrook.
- Een rijtje van een paar auto's waarvan de voorste het gas lijkt los te laten en de auto's erachter (te) laat reageren en moeten remmen. De achterste twee auto verwachten het helemaal niet en moeten nog harder remmen (vandaar dat ik hier links blijf).

In ieder geval geen reden tot remmen of paniek, alles stond ruim op de vluchtstrook en de mensen achter de vangrail...

Link
Offline ZX-driver
Master
vr 16 dec 2011, 13:11 Bericht 

plankie schreef:
Deze auto is net vertrokken vanaf het terrein van het Cambuur-stadion, maar is vergeten de verlichting aan te zetten. Het heeft nog ff geduurd na mijn seintje voordat deze doorhad wat er loos was

Bij sommige auto's gaat de dashboardverlichting aan zodra je de auto start. Bij andere auto's pas als je de lampen aanzet. Mijn dashboardverlichting deed het niet (is net maandag weer gemaakt) met als resultaat dat ik nu als ik in het donker van een goed verlichtte plaats wegrijd, het ook dreig te vergeten. Ik heb wel altijd mijn verlichting aan maar draai pas onderweg aan het knopje. :P Maar dat hij na je seintje niet wist wat er loos was, is niet echt handig....

plankie schreef:
Deze figuur had een aantal auto's ingehaald en komt een politie-auto tegen, waarna plots de snelheid eruit gaat. Zelfs de rem wordt even aangetikt. Na het einde 100 bordje gaat de snelheid er weer op

Terwijl je best met een gering snelheidsverschil een politie-auto in kunt halen, zonder gevolgen.

plankie schreef:
Deze automobilist goot z'n voiture voor een achterop komende. De ruimte was klein, vanuit mijn oogpunt érg klein...Minder dan een autolengte bij > 120 km/u

Dat was inderdaad close. :o

plankie schreef:
Een korte file, precies ter hoogte van een paar auto's en wat zwaailichten op de vluchtstrook..

Ramptoerisme. :lol:

plankie schreef:
Opgelost door een stukje achteruit te rijden en de vrachtwagen nam hierna de rotonde driekwart

Gelukkig lette de chauffeur goed op, anders had je helemaal een ravage gehad. :P
Offline plankie
Die hard
wo 21 dec 2011, 23:47 Bericht 

Zeker weten!

Het is qua gebeurtenissen rustig, dus niet veel te beleven.

20111216 - De kassen geven licht!
Het was zo licht dat je bijna een boekje kon lezen (als het grote letters had gehad dan... Dit was oranje licht zoals je kent van de staatverlichting

Link

20111219 - Geen zin om te wachten
Deze vrachtwagen reed erg langzaam de afrit af. Glad was het niet (het was +5 graden op dat moment). Er was nog 1 moment waar de vrachtwagen ingehaald kon worden voordat je de N31 op zou draaien. Die mogelijkheid maar benut. Heb 'm nog wel ff in m'n spiegels gezien en zat ongeveer 1,5 km achter me toen ik bij de stoplichten aankwam...

Link

20111221 - Vlot(ter) invoegen
Wederom op de (beruchte) N31, al vanaf het begin achter deze vrachtwagen gezeten.
Achter me een aantal auto's die nogal zenuwachtig reageerden op de traagheid.
Chauffeur zal er niet veel aan kunnen hebben doen denk ik. Volgens mij was dit een te lichte motor of te zwaar beladen, waardoor er simpelweg geen snelheid gemaakt kon worden. Bij het oprijden op de A31 maar via de invoegstrook voorbij gereden. Ruimte was er zat omdat hij bij het eerste blokje al in wilde voegen. Prima zo. Achter de vrachtwagen de snelweg op was ook een optie geweest, maar dan moest ik alsnog wachten voor achteropkomend verkeer...

Link

20111221 - Besluiteloos en ongeduldig don't mix
Voor me rijdt een auto die nogal besluiteloos is. Geeft richting aan, maar gaat toch niet. Of toch maar weer wel. Dezelfde komt in het tweede deel (vanaf 1:40) vanuit de snelle baan in de verkeerde baan uit en besluit een baantje op te schuiven en blokkeert daar vervolgens het verkeer bij groen licht. Een andere automobilist is niet zo geduldig en hoekt hem vervolgens om deze auto heen.

Link
Offline ZX-driver
Master
do 22 dec 2011, 23:22 Bericht 

Filmpje 1: Mooi sfeerbeeld!
Filmpje 2: Net zijn rijbewijs en nog onzeker?
Filmpje 3: Het hoort niet zo om bij het eerste blokje al in te voegen, maar het was in dit geval netjes omdat hij jou de gelegenheid gaf nog snelheid te maken op de invoegstrook.
Offline plankie
Die hard
do 22 dec 2011, 23:42 Bericht 

'k mis filmpje vier, degene met de meeste actie :P
Offline ZX-driver
Master
vr 23 dec 2011, 0:06 Bericht 

Oké, filmpje 4: :P Excuses ik kon niet goed zien wat er gebeurde maar nu ik het nog een keer zie, wat een hoekactie! Die andere auto moest er voor op de rem. (ik riep zo hard HO! dat mijn vader vroeg wat er aan de hand was. :P)
Offline plankie
Die hard
vr 23 dec 2011, 23:29 Bericht 

LOL, zo was dat nou ook weer niet bedoeld. Excuses aan je vader ;-)
Dacht dat ik nog wel redelijk omschreven had wat er gebeurde :P

20111222 - Anders kom je met groot licht aanzeilen...
We rijden op de N31 richting het kruispunt Leeuwarden/Goutum. Er komt ons een auto die z'n groot-licht is vergeten uit te zetten (of verblindende en verkeerd afgestelde (xenon) verlichting heeft. Zelfs een tegenoffensief helpt niet. Zoiets móet toch opvallen?

Steeds meer automobilisten vervangen hun verlichting zelf, met als gevolg dat er verkeerde lampen of de juiste lampen verkeerd gemonteerd worden, waardoor je een soort scheel licht krijgt: 1 lamp die veel hoger staat afgesteld dan de ander. Bijzonder irritant, zeker tijdens regenval.

Link

20111223 - Snel voordat het rood wordt
vMax = 50
Zelf kwam ik hier iets aan de vlotte kant aanzetten (geen goede reden natuurlijk, maar het loopt iets naar beneden), De auto die ik in m'n spiegels zag, kwam toch fors harder aanrijden. Hij haalde nog wel het oranje licht, maar een flitspaal zou hier geen muldertje voor hebben afgedrukt denk ik.... Gelukkig voor hem of haar staat die niet bij dit kruispunt.

Link

20111223 - Anders stop je even....
Na het groene licht en de bocht trapt de bestuurder van deze rode bolide plots plat op z'n rem.
Er reeds niets voor hem en ook niets wat de weg zou oversteken (iets wat op dat punt regelmatig gebeurt, dus ben me ervan bewust!).... niets wat een remactie als deze zou rechtvaardigen.

Blijkbaar is deze zoekende, gezien het vervolg van het korte stukje wat ik achter 'm bleef rijden. Terwijl ik hem voorbij ga, zie ik net de deur opengaan. Te laat om nog actie te ondernemen, gelukkig ging het goed. Spiegelen is waarschijnlijk niet aangeleerd, anders hou je de deur dicht....

Link

Iedereen vanaf deze plek hele fijne kerstdagen toegewenst :)
Offline ZX-driver
Master
za 24 dec 2011, 0:33 Bericht 

plankie schreef:
Bijzonder irritant, zeker tijdens regenval.

Ja, je werd wel even lekker verblind. :o

plankie schreef:
Gelukkig voor hem of haar staat die niet bij dit kruispunt

Dat ging behoorlijk hard inderdaad!

plankie schreef:
Iedereen vanaf deze plek hele fijne kerstdagen toegewenst

Jij ook, maar dan vanaf deze plek. :)
Offline Morbid Angel
Master
zo 25 dec 2011, 13:41 Bericht 
plankie schreef:
de juiste lampen verkeerd gemonteerd

Zo heb ik die eens een keer van de garage terug gekregen. Ik zag op de weg naar huis bij een stoplicht in m'n voorligger dat het licht van de bestuurderkant niet klopte, wat kon ik op dat moment niet zeggen. Eenmaal thuis zag ik het direct: de H7 was schuin gemonteerd en naast dat zilverkleurige kokertje in de koplamp gestoken, waardoor het leek dat er grootlicht uit kwam. Ff het lampje verwijderd, de uitsparing weer goed uitgelijnd en weer vast gezet. Hoe moeilijk kan het zijn. :fp:
Offline plankie
Die hard
do 05 jan 2012, 23:20 Bericht 

2012-01-04 Snelheidsbeperking
Een begrijpelijke snelheidsbeperking - motor aan de zijkant, voorafgegaan door een RWS auto met zwaailichten. Daarna weer vrolijk door ;)

Link

2012-01-05 Dicht op elkaar
Deze uitvoeger krijgt, of creeert niet veel ruimte, zag er redelijk krap uit.

Link

2012-01-05 Dat licht stond op rood
Het stoplicht (naar rechts) stond al op rood toen ik over de brug kwam gereden al op rood.

Link

2012-01-05 Gesneden worden
Deze auto werd op de hielen gezeten door de auto erachter.
In plaats van wat meer vaart maken schuift ie 'm maar voor mij langs. Uitwijken en remmen. Reactie was van mij, was even goed geirriteerd...

Link

2012-01-05 Zonder licht
Maar ff gewezen op zijn gebrek aan licht aan zowel de voor als de achterkant :(

Link
Offline geelhoed
Master
vr 06 jan 2012, 8:10 Bericht 
plankie schreef:
In plaats van wat meer vaart maken schuift ie 'm maar voor mij langs. Uitwijken en remmen. Reactie was van mij, was even goed geirriteerd...

Vond hem niet zo schokkend, eerlijk gezegd.
Offline ZX-driver
Master
vr 06 jan 2012, 19:34 Bericht 

plankie schreef:
Een begrijpelijke snelheidsbeperking - motor aan de zijkant, voorafgegaan door een RWS auto met zwaailichten. Daarna weer vrolijk door

Je medeweggebruikers trokken zich anders niets van de beperking aan zo te zien.

plankie schreef:
stond al op rood toen ik over de brug kwam gereden al op rood

O, dus het stoplicht stond twee keer op rood. :wink:

plankie schreef:
Maar ff gewezen op zijn gebrek aan licht aan zowel de voor als de achterkant

Dat was ook wel nodig. Ik kon hem op film niet eens zien.

geelhoed schreef:
Vond hem niet zo schokkend, eerlijk gezegd.

Nee, ik vond het ook wel meevallen.
Offline plankie
Die hard
zo 15 jan 2012, 23:34 Bericht 

geelhoed schreef:
Vond hem niet zo schokkend, eerlijk gezegd
Op film lijkt het ook niet zo, maar vanachter het stuur was het gevoel wel anders. De auto kwam al naar rechts, terwijl hij nog geen autolengte 'voor' lag. Ik ben iemand die graag wat afstand houdt en daarom wat ruimte voor me.

ZX-driver schreef:
O, dus het stoplicht stond twee keer op rood.
Nee, het was nog niet groen geweest. Wel moet ik zeggen: in een vergelijkbare situatie had het licht wél op groen gesprongen. Ook ik had verwacht dat het op groen zou gaan, niet dus.

ZX-driver schreef:
Je medeweggebruikers trokken zich anders niets van de beperking aan zo te zien
Nee dat viel mij ook op, maar ik hoef niet te doen wat de rest doet... In dit geval hinderde ik niemand (ze waren vrij om me in te halen en daar mogen ze dan ook 90, in dit geval kunnen mochten ze blij zijn met me :)

Nieuw materiaal:

Deze auto die naar rechts afsloeg ging vol door rood, toch kan het allemaal makkelijk (is het geluk of wijsheid?) De auto voegt in ieder geval mooi in voor de komende stoet auto's...

Link

Dit busje ging door rood, waarschijnlijk heeft hij het verkeerde groene licht voor het zijne aangezien. Gelukkig zonder gevolgen, wel iets wat hier wel vaker gebeurt.

Link

Dit busje bedacht zich op het laatste moment: wil blijkbaar toch niet door de Coentunnel (en het is er altijd zo gezellig ;-))

Link

Je zou zeggen dat deze automobilist het zou vergeten, maar hij doet het toch nog: richting aangeven. Weliswaar doet ie het als ie al op de strook voor me rijdt, maar toch. Better let as net. Grappig genoeg: bij het inhalen achter me zag ik hetzelfde in de spiegels: eerst wisselen, dan richting aangeven.

Link
Offline ZX-driver
Master
ma 16 jan 2012, 18:19 Bericht 

plankie schreef:
Nee, het was nog niet groen geweest.

Je had in je zin twee keer stond op rood beschreven, daar doelde mijn opmerking op. :wink:

plankie schreef:
maar ik hoef niet te doen wat de rest doet... In dit geval hinderde ik niemand

Klopt helemaal. Stel dat de beperking wegens WWZH was geweest en er stond een flitser, dan was jij tenminste de enige die geen boete kreeg!
Offline ZX-driver
Master
ma 16 jan 2012, 18:24 Bericht 

plankie schreef:
Deze auto die naar rechts afsloeg ging vol door rood, toch kan het allemaal makkelijk (is het geluk of wijsheid?) De auto voegt in ieder geval mooi in voor de komende stoet auto's..

Wellicht kende hij de kruising en wist hij precies wanneer hij nog door rood kon en wanneer hij moest stoppen.

plankie schreef:
waarschijnlijk heeft hij het verkeerde groene licht voor het zijne aangezien. Gelukkig zonder gevolgen, wel iets wat hier wel vaker gebeurt.

Goed kijken is ook een kunst. :wink:

plankie schreef:
Dit busje bedacht zich op het laatste moment: wil blijkbaar toch niet door de Coentunnel (en het is er altijd zo gezellig

Gezellig hoor in die drukte...

plankie schreef:
Grappig genoeg: bij het inhalen achter me zag ik hetzelfde in de spiegels: eerst wisselen, dan richting aangeven.

Hmmm, lijkt wel zijn gewoonte dan. Apart...
Offline plankie
Die hard
ma 16 jan 2012, 22:14 Bericht 

De heenweg vanmorgen was relatief rustig, de enige uitschieter was deze:
Deze auto wilde blijkbaar in 't gaatje tussen mij en mijn voorligger. Hij/zij kwam er op tijd achter en stuurde terug, anders had ik waarschijnlijk in de ankers gemoeten...

Link

De terugweg was echter een heel andere reis...
Na veel vertraging om door de Coentunnel te komen begint het al goed: Rijbaan afgesloten, waarschijnlijk om het verkeer 'in betere banen' te leiden:

Link

Een eerste ongemakje (ongeval of pech, ik heb geen idee). Een sleepwagen met daarvoor twee auto's. Alles op de spitsstrook, dus niet zo heel spannend. Werd ook vooraf gegaan door een rood kruis. Bij het zien van het rode kruis wilde ik een baan opschuiven. Links achter me zat een auto erg dichtbij, ik remde af zodat hij me zou passeren en dan zou ik erachter kunnen. De auto achter me remde echter ook en maakte voor mij de ruimte.

Wilde hier niet naar kijken maar naar huis want er zou visite komen. Auto voor me ging echter in de ankers. Deze sleepwagen komt straks nog eens voor.

Link

Het tweede ongeval was anders: hier vier auto's tegen elkaar. Links wilden plots alle auto's naar rechts, rechts werden ingehaald dus kon niet zeggen: ik ga es ff fietsen. Werd zowat wel aan de kant gedwongen... Maargoed, iedereen wilde naar huis. Dit was ter hoogte van A7 R 6.9. Melding doorgegeven om 17:40 via Rijkswaterstaat (voor rood kruis). Blijkbaar was er nog een melding binnen bij de politie, de P2000 Melding erbij gezocht:
0133501 17:42:38 16-01-12 ALPHA Prio 1 Materieel A7 R 7,0 WIJDEWORMER, aanrijding 2 pa's.

Link

De laatste: een auto te water. De achterlichten zijn vanaf het begin van 't filmpje in 't midden te zien (ter hoogte van de auto voor me).

Ik zag iets op de auto, maar kon in eerste instantie niet goed zien wat het was en draaide het gras in (de sporen leken vers) en was bang dat er nog iemand in zou zitten, dat bleek anders:

Het raam van de auto stond open, maar niemand te zien in de auto. Er stonden drie pionnen op, geen flauw idee waarom. De ruitenwissers deden het nog. Vlak nadat ik gestopt was en even had gekeken (vanuit de auto) parkeerden een andere auto en de takelwagen uit het eerdere filmpje.

De bestuurdster van de auto achter mij bleek een agente uit het korps van Amsterdam te zijn, waarschijnlijk al buiten diensttijd en volgens mij in privé auto. Had wel uniform aan, dus daaraan herkenbaar.

Ik was al aan de lijn met 112 en de agente klopte op het raam. Een deel van het gesprek is te horen. Na te hebben opgehangen ben ik naar de agente toegelopen en hebben we (na hesjes aangetrokken te hebben) samen verder onderzocht hoe en wat. Het bleek dat het al eerder was gebeurd, de bestuurder was afgevoerd en door de drukte op de weg had men in alle wijsheid besloten pas vanavond laat de auto weg te halen.
Volgens ons (Agente, sleepauto en mijzelf) was dat niet een erg handige actie. Had beter direct gekund, dan waren we nu niet gestopt, mogelijk dat meer weggebruikers hetzelfde zouden doen.

0133501 16:13:15 16-01-12 ALPHA Prio 1 VOERTUIG TE WATER A7 R 10,6 WIJDEWORMER Politie Zaanstreek Waterland (PersInfo)
0104529 16:11:58 16-01-12 GROUP PRIO 1 8013 8034 8015 0290 VOERTUIG TE WATER (auto) A7 R 10,6 WIJDEWORMER Monitor Zaanstreek Brandweer RBZW ZaanstreekWaterland

Link
Offline ZX-driver
Master
di 17 jan 2012, 0:06 Bericht 

plankie schreef:
Deze auto wilde blijkbaar in 't gaatje tussen mij en mijn voorligger. Hij/zij kwam er op tijd achter en stuurde terug, anders had ik waarschijnlijk in de ankers gemoeten..

Zo, dat was krap! :o en wat een rit op de terugweg. :o
Ik ben blij met mijn ritje van 22 minuten!
Offline Michiel
Pro
wo 18 jan 2012, 0:29 Bericht 
Mooie filmpjes, Plankie..

ZX-driver schreef:
Zo, dat was krap! en wat een rit op de terugweg.
Ik ben blij met mijn ritje van 22 minuten!

Inderdaad, wat een rit zeg... :lol: Hoelaat was je thuis? :P
Offline plankie
Die hard
wo 18 jan 2012, 6:11 Bericht 

Net over 7, de rest van de rit ging wel, ietsje meer vaart gemaakt dan gebruikelijk.
Ik was 2 minuten voor de visite binnen, dat scheelt. Gelukkig was m'n vriendin al met het eten bezig dus konden zowat zo aanschuiven.

Bij de eerste twee had ik zoiets: doorrijden (er liepen mensen op de weg heen en weer, zag niet veel dus zal net aangetikt zijn, de derde had ik: als dat net gebeurd is en er stopt niemand dan is dat wel érg asociaal, dan maar later thuis.

Nu eens kijken wat er te krabben valt aan de auto :honger:
Offline plankie
Die hard
wo 18 jan 2012, 19:55 Bericht 

En of er wat te krabben viel, een mooi laagje ijs op alle ramen. :kniktja:

Twee opvallende zaken vandaag.

2012-01-18 - Maak van jouw probleem lekker mijn probleem :thumb_d: :boos:
Automobilist komt zonder richting aan te geven, langzaam maar zeker mijn baan op. Dit blijkbaar om de invoeger ruimte te geven. Jammer dat ik er voor in de ankers moet. vMax = 130 op dit punt, hij had ook gewoon kunnen anticiperen en wat gas kunnen geven. Had er niemand last gehad.

Claxon vanwege het mogelijk per ongeluk wisselen van de rijstrook, groot licht om hem te bedanken.

Ben overigens benieuwd naar een reactie van Aygo op dit filmpje.

Link

2012-01-18 - Afgesloten rijstrook A4 - voor wie het gemist heeft
Omdat we met z'n allen toch lekker ramptoeristen zijn, heb ik de volgende twee filmpjes ff aan elkaar geplakt.

1e deel: in de Schipholtunnel (en ver ervoor+erna) is de hele rechter strook afgekruist, er werd al snel duidelijk waarom: De politie had haast.

2e deel: de reden waarom ze haast hadden. Ik had trouwens niet graag gaan staan waar de motor-agent stond, ik had een meter of 40-50 verder gaan staan...

Hierna reed het gewoon goed door alsof er niets aan de hand is geweest.

Link
Offline Aanhanger
Master
wo 18 jan 2012, 20:05 Bericht 
plankie schreef:
Ik had trouwens niet graag gaan staan waar de motor-agent stond

Die vertrouwt blijkbaar op z'n wegspringcapaciteiten.
Offline plankie
Die hard
wo 18 jan 2012, 22:28 Bericht 

Aanhanger schreef:
Die vertrouwt blijkbaar op z'n wegspringcapaciteiten.

Dat moet zo zijn, iets verderop had me logischer geleken omdat je dan nog een puntstuk hebt waar hij op zou kunnen terugvallen, in dit geval had ie zo'n beetje de keuze tussen twee rijstroken (waarvan 1 wel was afgekruisd natuurlijk)
Offline Sjaaky
Master
wo 18 jan 2012, 23:07 Bericht 
Brrrr doet me denken aan een keer dat ik iemand op Schiphol had afgezet en vervolgens weer richting huis (moet dan de A10 maar A9 kan net zo makkelijk) ik de Schiphol tunnel parallel aan de A4 (volgens mij is dat ook gewoon de A4?) neem stond er ook zo'n knoert van een file. Op het zelfde punt iets gebeurd. Over die 2km 45 minuten gedaan waarbij ik 45 minuten tegen me zelf aan het schelden was dat ik gewoon de ring van Schiphol had moeten pakken om dan na Badhoevendorp de A9 op te gaan. :boos:
Offline ZX-driver
Master
wo 18 jan 2012, 23:27 Bericht 

plankie schreef:
Claxon vanwege het mogelijk per ongeluk wisselen van de rijstrook, groot licht om hem te bedanken.

Als je het gas had losgelaten was er ook niets gebeurt, zo te zien was hij nog ver genoeg weg. Alleen wel een beetje onzeker van die vent om zo langzaam van baan te verwisselen. De invoeger voegde nog lang niet in dus dat was ook voor niets!

En een baan afkruising+file voor zo'n ongevalletje met blikschade...
Offline plankie
Die hard
za 21 jan 2012, 13:45 Bericht 

@Sjaaky - ik moest twee mensen afzetten op station Sloterdijk en dan door naar Fryslân - hierdoor had ik niet veel keus. Anders had ik idd via de polder gegaan :(

@ZX - ik had m'n gas al losgelaten op het moment dat ie kwam zeilen. Toen ie echt voor me ging rijden moest ik wel remmen om 30 km/h verschil te compenseren... Net zoals in een van m'n volgende filmpjes trouwens, hier moest ik forser bijremmen.

2012-01-18 - Invoegen - Te zware vrachtwagen of iets anders?
------------------------------------------------------------
Deze vrachtwagen voegde met ~ 50 km/u in op de A31 (thv Marssum).
Zat er al een tijdje achter, ook op de N31 (Hendrik Algrawei), ook daar kwam deze zeer moeizaam op gang.
Ik vraag me wel eens af: is dat een probleem van vrachtwagens of is zo'n ding dan waarschijnlijk te zwaar beladen?
Meestal trekken de vrachtwagens op de N31 beter door dan sommige automobilisten (die <70@100 blijven rijden)

Link

2012-01-19 - Het wordt een gewoonte - ruimte maken met vmax-30
--------------------------------------------------------------
Blijkbaar wordt het zelfs aangeleerd, zoals ik meemaakte met deze auto van een rijschool.
Deze ben ik 's ochtends al vaker tegengekomen met eenzelfde actie. vMax op dit stuk is 130.

Link

2012-01-19 - Slingeren bij de sluizen
-------------------------------------
Deze auto kwam me met een redelijke snelheid inhalen, minderde toch nog vaart toen ie de sluizen van dichtbij zag. Waarschijnlijk overviel het hem of kon het hem niets schelen: remmen voor de bocht en te scherp insturen zodat hij op de andere weghelft kwam (en ook weer terugging) over de doorgetrokken streep en zonder richting aan te geven....

Link

2012-01-20 - Plotselinge gladheid door hagel op A31
---------------------------------------------------
In de verte zag ik veel alarmlichtjes knipperen. Uit voorzorg gas teruggenomen en achteropkomend verkeer ook gewezen op gevaar. Voor me reed net een vrachtwagen uit stilstand weg.

Berichtje van @Scannernet later gezien op Twitter: Zware hagelbui op A31 vanaf Franeker richting LWD. Slechts 1 rijbaan berijdbaar. Pas op: zeer glad!!
De tweede baan was goed wit...

Link
Offline ZX-driver
Master
za 21 jan 2012, 23:07 Bericht 

plankie schreef:
om 30 km/h verschil te compenseren..

Dan vertekend het beeld denk ik wat!

Die rij-instructeur mag zijn leerlingen wel leren iets harder te rijden dan! In ieder geval niet 30 km/u onder de max.

plankie schreef:
2012-01-19 - Slingeren bij de sluizen

Vreemde rijstijl...

plankie schreef:
2012-01-20 - Plotselinge gladheid door hagel op A31

Eng zoiets! Gelukkig was iedereen oplettend en zijn er geen rare ongelukken gebeurd!
Offline plankie
Die hard
zo 22 jan 2012, 12:07 Bericht 

ZX-driver schreef:
Dan vertekend het beeld denk ik wat!

Die rij-instructeur mag zijn leerlingen wel leren iets harder te rijden dan! In ieder geval niet 30 km/u onder de max.

Het vertekent zeker. Ik heb de cam op dit moment in de auto liggen, maar kan de grafiek er nog wel es bijpakken, waarin je de vertraging kan zien. Sinds dat ie met klitteband aan 't raam kleeft zijn de grafieken veel 'stabieler'
Offline plankie
Die hard
vr 03 feb 2012, 20:31 Bericht 

Het is een paar dagen rustig geweest, maar sneeuw is altijd wel een goede reden voor vermaak op de weg.

Het kruispunt wordt keer op keer geblokkeerd met het verkeer van links. De stoplichten staan iets verder terug en daardoor heeft men de mogelijkheid hiertoe. Voor me moet nog een auto weer ff achteruit omdat hij de doorgaande weg van iemand anders blokkeert.

Link

Deze auto is onherkenbaar gecamoufleerd met sneeuw. Aan de achterkant kun je niets meer zien, zelfs niet als deze remt of afslaat.

Link

Op de Afsluitdijk was een ongeluk gebeurd, iets verderop staat op het viaduct een cameraman. Deze is ook gefilmd :)

Link

Ook op de Afsluitdijk - een baan blijkt begaanbaar. Deze 'baan' verplaatst zich weliswaar naar de vluchtstrook, maar dat mag de pret niet drukken :)

Link

Twee oepsmomenten, eentje van mijzelf:

Auto voor me houdt plots in, zonder (zichtbare) reden. Ik heb in de rit al meer over de sneeuw gereden en verwachtte dan ook geen gekkigheid, tot bijna na mijn inhaalactie de auto iets anders gaat doen dan ik wil. Het gaat goed, maar moest wel ff slikken...

Link

De auto hier welke mij inhaalt heeft hier hetzelfde probleem als in mijn vorige filmpje. Deze verontschuldigde zich nog ff met zijn alarmlichten. Ik had het snel in de gaten en hield in om ruimte te maken.

Link
Online numlock1001
Pro
za 04 feb 2012, 11:45 Bericht 
Spannende momenten op de afsluitdijk, die was echt onbegaanbaar op de linkerstrook, volgens mij reed je niet eens zo snel.
Offline plankie
Die hard
za 04 feb 2012, 13:09 Bericht 

Ik reed er 80, 100 was mogelijk geweest op de schone stukken, maar steeds langzamer zonder een reden had ik niet echt veel zin in. Spannend was het er zeker, vooral de actie in 't 5e filmpje @ 1:15
Offline ZX-driver
Master
za 04 feb 2012, 19:19 Bericht 

plankie schreef:
Het kruispunt

Bekend kruispunt (uit jouw filmpjes) Volgens mij wordt de kruising daar ook wel eens geblokkeerd als er geen sneeuw ligt!

plankie schreef:
Deze auto is onherkenbaar gecamoufleerd met sneeuw. Aan de achterkant kun je niets meer zien, zelfs niet als deze remt of afslaat.

Dat mensen ZO de weg op gaan zeg. :o

plankie schreef:
Deze 'baan' verplaatst zich weliswaar naar de vluchtstrook, maar dat mag de pret niet drukken

Tja, je moet toch wat hé...

plankie schreef:
tot bijna na mijn inhaalactie de auto iets anders gaat doen dan ik wil. Het gaat goed, maar moest wel ff slikken...

Ja, inderdaad... daar gleed je even kort weg. Niet echt prettig!

plankie schreef:
De auto hier welke mij inhaalt heeft hier hetzelfde probleem als in mijn vorige filmpje. Deze verontschuldigde zich nog ff met zijn alarmlichten. Ik had het snel in de gaten en hield in om ruimte te maken

Keurig opgelost!
Offline plankie
Die hard
ma 06 feb 2012, 20:26 Bericht 

Voorrang geven of nemen, twee keer 'fout' in een paar tellen tijd. De moeder met het kind mochten van mij wel doorlopen, 't is niks om midden op zo'n stukje te moeten blijven staan met die sneeuw en gladheid en het kindje was blij :) Vervolgens wordt me de voorrang ontnomen door een mafkees die me gewoon recht aankijkt, maar toch gewoon doorrijdt. :thumb_d:

Link

Vanmorgen een kop-staartje recht voor me. Auto voor deze stopt in de file, de bestuurder voor me heeft het niet in de gaten, totdat ie er bijna bovenop zit....

Link
Offline Cweepz
Master
ma 06 feb 2012, 20:37 Bericht 
Wat een held in die station, eerst naar z'n bumper kijken ipv even checken of de achterop rijder niets mankeert. :fp:
Offline ZX-driver
Master
ma 06 feb 2012, 23:19 Bericht 

plankie schreef:
Auto voor deze stopt in de file, de bestuurder voor me heeft het niet in de gaten, totdat ie er bijna bovenop zit....

NDR 1 Radio Niedersachsen? :lol: en hoezo BIJNA?

Inderdaad typisch dat mensen altijd eerst naar de materiële schade kijken.
Offline salush
Master
ma 06 feb 2012, 23:25 Bericht 
ZX-driver schreef:
Inderdaad typisch dat mensen altijd eerst naar de materiële schade kijken.

Tja, dat zien ze elke dag. Die andere persoon natuurlijk niet.
plankie schreef:
Vervolgens wordt me de voorrang ontnomen door een mafkees die me gewoon recht aankijkt, maar toch gewoon doorrijdt

Zeker geen knipper aan naar links ? :wink:
Offline ZX-driver
Master
ma 06 feb 2012, 23:47 Bericht 

salush schreef:
Zeker geen knipper aan naar links ?

:lol:
Offline plankie
Die hard
di 07 feb 2012, 0:19 Bericht 

salush schreef:
Zeker geen knipper aan naar links

Zeker wel, ik weet wel waar ik heen wil :P

NDR 1 Radio Niedersachsen? <=- Geen idee, was een beetje aan 't scannen (en dat kan vanaf het stuur!)

en hoezo BIJNA? <=- Hij trapte op z'n rem voordat ie 'm raakte, maar toen was het al te laat (remweg O:) )
Offline ZX-driver
Master
di 07 feb 2012, 19:41 Bericht 

plankie schreef:
Geen idee, was een beetje aan 't scannen (en dat kan vanaf het stuur!)

Luxe!

plankie schreef:
en hoezo BIJNA? <=- Hij trapte op z'n rem voordat ie 'm raakte, maar toen was het al te laat (remweg

Oké, dan heb je gelijk. Ik doelde op bijna in de trant van: hij zat er toch sowieso bovenop? Alleen ik had de zin verkeerd gelezen.
Offline Sjaaky
Master
di 07 feb 2012, 21:42 Bericht 
Cweepz schreef:
Wat een held in die station, eerst naar z'n bumper kijken ipv even checken of de achterop rijder niets mankeert

Sorry hoor maar moet je bij zo'n druplul gaan kijken dan? Die gast let toch zelf niet op en dan kom je er met 10 ofzo tegen aan, waarbij de gene die van achter wordt aangereden statistische meer kans op verwondingen heeft dan de achteroprijder.
Offline plankie
Die hard
di 07 feb 2012, 23:17 Bericht 

Ik ben het met Sjaaky eens, iemand rijdt bij jou achterop. Deze persoon had bij de voorligger moeten gaan kijken ipv andersom. Dat hij zelf uitstapt en gaat kijken is alleen maar goed, dan is die niet (te erg) gewond.

Dit soort aanrijdingen kan een oorzaak zijn van whiplash, hoewel het met deze snelheid misschien meevalt, kan zo iemand iig wel verkrampen omdat ie naar voren kijkt ipv in zijn spiegels.
Online shootme
Master
di 07 feb 2012, 23:40 Bericht 
Sjaaky schreef:
Sorry hoor maar moet je bij zo'n druplul gaan kijken dan? Die gast let toch zelf niet op en dan kom je er met 10 ofzo tegen aan, waarbij de gene die van achter wordt aangereden statistische meer kans op verwondingen heeft dan de achteroprijder.

+1
Offline plankie
Die hard
wo 08 feb 2012, 23:02 Bericht 

Nieuw materiaal, waarvan 2x een gevaar op de weg...

2012-02-08 - Geen middenbaan rijders
Een merkwaardig verschijnsel. Voor een moment helemaal niemand op de middelste baan, terwijl links even fijn geknoeid word met invoegers vanuit ri. Zaandam.

Link

2012-02-08 - Van de weg duwen
Deze Dodge Ram Van 1500 kwam tijdens een inhaalactie van mij al verdomd dichtbij, bij de auto die hij na me inhaalt doet hij hetzelfde. Afstand is kleiner dan 1 meter.

Bedankt...

Link

2012-02-08 - Er rijdt iets... wat is het?
Een caravan zonder enige vorm van verlichting. Hij had al een paar keer groot licht gekregen omdat mensen 'm bijna niet zagen. Deze meneer vond het nodig om zo op pad te gaan. Ben er even naast gaan rijden en meneer stak zijn duim op. Ik schudde nee en hij begreep het niet... Ik hoop maar dat ie veilig is thuisgekomen.

Link
 [ 633 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende