Pagina 1 van 13  [ 633 berichten ]
Offline plankie
Die hard
do 05 aug 2010, 20:08 Bericht 

Ik heb met m'n telefoon (een samsung) vandaag wat opnamen gemaakt... helaas stopt ie automatisch na een uur, anders had ik wat meer kunnen laten zien ;). De resolutie is 320x240, het hoogste wat ie aankan, dus ik hoop dat ze wat bevallen O:)

Voor nu: 4 filmpjes om mee te beginnen :D

Link

Op de A7 komt me een snelle motor voorbij. Ik had 'm zien aankomen in de spiegels, maar was sneller voorbij dan ik verwacht had (ikzelf rij hier de Vmax). Binnen een paar seconden was ie ook alweer bijna uit het zicht verdwenen. Volgen was niet mogelijk, zo snel trekt mn auto niet op O:)

Link

Niet veel aan de hand, de werkzaamheden bij de Stevinsluizen. Vanmorgen/vanmiddag stond hier een flitser bij de 64.4, dat iets voorbij het 50 km/u bord. Ik heb ´m niet zien staan, ik was op het werk op dat moment.

Link

Direct na de sluizen bij Zurich kun je van de weg af, een belg mistte de afslag hier en besloot om op de snelweg te keren, de afrit op en vervolgens in tegengestelde richting te gaan rijden (richting de bushalte). Het gebeurt wat in de verte, maar is nog (net) te zien.

Link

Een italiaan is hier duidelijk op zoek naar de weg en blijft wat verdwaasd om zich heenkijken. Dit is de afrit van de A7 naar de A31/N31 en nog ongeveer 2.5 KM hierna is het A31 (Vmax = 120), de vakantieganger dacht hier blijkbaar maximaal 70 te mogen rijden, op de linker baan :nah: Zonder lichtsignalen weet ik m'n bedoeling duidelijk te maken :wink:

Laatst bijgewerkt door plankie op do 05 aug 2010, 20:32, in totaal 2 keer bewerkt
Offline Ton.
Master
do 05 aug 2010, 20:17 Bericht 
Welke Samsung heb je?
De mijne stopt inderdaad ook na 1 uur.
Offline Aanhanger
Master
do 05 aug 2010, 20:22 Bericht 
plankie schreef:
de vakantieganger dacht hier blijkbaar maximaal 70 te mogen rijden, op de linker baan Zonder lichtsignalen weet ik m'n bedoeling duidelijk te maken

Mij niet gezien daar zelf ook met 70 achter te gaan hangen, dan maar rechts er langs.
Offline MarcoV
FS medewerker
do 05 aug 2010, 20:27 Bericht 
plankie schreef:
Niet veel aan de hand, de werkzaamheden bij de Stevinsluizen. Vanmorgen/vanmiddag stond hier een flitser bij de 64.4, dat iets voorbij het 50 km/u bord. Ik heb ´m niet zien staan, ik was op het werk op dat moment.

Hoe laat heb je dat filmpje gemaakt.
Offline plankie
Die hard
do 05 aug 2010, 20:38 Bericht 

@Ton: Welke Samsung heb je? --> Een Samsung Star. Heb ook een BlackBerry, zelfde resolutie, zal daar ook iets mee proberen.

@Aanhanger: Hij was dusdanig druk in de auto (dat zie je niet op de beelden helaas) dat ik het idee had dat ie van me zou schrikken. Vandaar de wat rustiger benadering.

@MarcoV: Tijdstip dat ik er voorbijkwam was rond 17:10, De melding had ik eerder vandaag zien staan op Flitsservice (zelfs op m'n werk hou ik het een beetje in de gaten, zo leer ik weer nieuwe plekken kennen, zoals op de A7 - 58,5 (Hoorn -> Afsluitdijk)

0> radar nh a7 zurich - den oever beide ri thv hmp 64.4 nabij de stevinsluizen in de wegwerkzaamheden 11:02:53

Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie mening over de kwaliteit van de filmpjes (A)
Offline Turkosariba
Master
vr 06 aug 2010, 11:38 Bericht 

Handig om die filmpjes te nummeren... :kniktja: :wink:
Offline Okkie68
Master
vr 06 aug 2010, 11:55 Bericht 
Als je kwaliteit wil meten in de grootte van de ogen ( :o ) dan zijn ze best goed.

Die belg! :fp:
Offline Michiel
Pro
vr 06 aug 2010, 13:53 Bericht 
plankie schreef:
Direct na de sluizen bij Zurich kun je van de weg af, een belg mistte de afslag hier en besloot om op de snelweg te keren, de afrit op en vervolgens in tegengestelde richting te gaan rijden (richting de bushalte). Het gebeurt wat in de verte, maar is nog (net) te zien.

Wat een eikel!! :fp: :fp: :fp:
Offline MarcoV
FS medewerker
za 07 aug 2010, 0:36 Bericht 
Nog een filmpje gemaakt van de A7 controle van vandaag?
Offline BMW-gek
Master
za 07 aug 2010, 7:49 Bericht 
plankie schreef:

Gebeurd wel vaker daaro :fp:

En allemaal bekend terrein O:)
Offline plankie
Die hard
ma 09 aug 2010, 13:59 Bericht 

Van zaterdag heb ik geen beelden (was meer in de buurt van de A37 ;)

Vanmorgen heb ik 'm wel weer gezien en op video kunnen vastleggen:

Citaat:
radar nh a7 sneek - den oever beide ri thv hmp 71.8 bij de stevinsluizen aan het einde van de afsluitdijk in de wegwerkzaamheden vmax 50km/u (plankie)

Beelden volgen vanavond, die kan ik vanaf mijn werk niet uploaden :)
Offline plankie
Die hard
ma 09 aug 2010, 18:29 Bericht 

Zoals beloofd!

Link

Ik zal ook gelijk m'n mening geven over deze controle.

Hij is relatief open-vizier, maar de plek van plaatsen steekt een beetje: De 'poortjes' zijn een soort van leuningen om relatief snel over de vangrail te raken in geval van nood, dit wordt nu geblokkeerd door de flits-apparatuur en dat is jammer.

Terecht: de medewerkers werken vlakbij of direct achter de vangrail en het zwarte kastje werkt hier (in ieder geval op mij) preventief en zorgt dat ik me daadwerkelijk de max snelheid houd, anders let ik er misschien iets minder op.

50 is overigens wel relatief langzaam als je vanaf de Afsluitdijk komt, bij de as-verschuivingen 50 KM/h kan ik goed inkomen, het stuk ertussen had prima 70 kunnen zijn wat mij betreft. Misschien is de weg er echter iets te smal voor, dat zou nog kunnen.

Tot zover deze controle!
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 09 aug 2010, 18:38 Bericht 
Zit er nou een zwarte regenkap op?? Of een groene, Lijk haast nog wel een analoge gatso. Mag het zelf toch wel aan aardige naaicontrole.
Offline plankie
Die hard
ma 09 aug 2010, 19:10 Bericht 

Dat was inderdaad een zwarte of erg donkerbruine regenkap, dat was eerder ook al het geval.
Dit is op weg naar mijn werk, een stukje omrijden is er helaas niet (eenvoudig) bij, dat scheelt snel 20 km (tot de Texaco en weer terug)

Er legaal komen is ook lastig, anders had dat een idee geweest, heeft iemand een idee? O:)
Offline plankie
Die hard
ma 09 aug 2010, 19:19 Bericht 

Nog een ander filmpje:

Een mooie strakke inhaal-uitvoeg actie van de motor die me voorbijkomt.
Door de positie van m'n telefoon (zal binnenkort daar eens foto's van maken) lijkt het misschien of ik de motorrijder omver wil tikken, maar dat is niet het geval (f)

Link
Offline plankie
Die hard
do 19 aug 2010, 22:12 Bericht 

Vandaag weer wat nieuwe filmpjes uitgezocht, geen heel spannende dingen, wel leuke of opvallende

Bij dit beeld kreeg ik toch steeds weer het zinnetje 'und wir fahren auf die Autobahn'

Link

Een busje met daarachter een aanhanger die zo'n beetje even groot was als het busje zelf.
Daarvan had ik niet verwacht dat deze zou gaan inhalen met zo ongeveer mijn snelheid:

Link

Een snelweg-verlater, die moet naar de WC of is van plan de file die daar begint te ontwijken via het tankstation. Aan die laatste heb ik nogal een hekel aangezien ze verderop de file frustreren door er daar, na het tankstation, weer in te voegen... :duh:

Link

Vanaf de oprit naar rijstrook 3, je moet wat geduld hebben en de juiste mensen tegenkomen denk ik (f)

Link

Vreemde actie: vanuit de file de oprit van de A8, uitvoegen? Nee dat kan pas later O:)
En nog een vluchtstrook-rijder... :(

Link

Hoe hard mag je hier nu? Normaal gesproken als de spitsstrook open is: 100, nu is voor dit stuk weg geen snelheid aangegeven.... wat nu? :woop:

Link

Ik vraag me af waarom dit bord 70 er nog staat.....De werkzaamheden zijn al afgelopen en normaal gesproken is dit altijd 100 geweest, vlak voor de afsluitdijk... Nieuw locaite voor onze flits-vrienden? Genoeg plek om ze daar te verstoppen :duh:

Link

Als laatste: Ik vraag me af wanneer ze dit gaan afmaken... Dit is vorst-schade van de afgelopen winter, maar is nog steeds niet hersteld.... Hoewel, het tweede stuk hebben ze al wel 'gerepareerd', waarom dan het eerste niet? Is dat te WOB-ben? O:)

Link
Offline feitelijk
Master
vr 20 aug 2010, 8:09 Bericht 
plankie schreef:

Vanaf de oprit naar rijstrook 3, je moet wat geduld hebben en de juiste mensen tegenkomen denk ik (f)

Waarom blijft iedereen daar rechts?
Offline plankie
Die hard
vr 20 aug 2010, 8:48 Bericht 

Goeie vraag, iedereen wil graag naar de Coentunnel blijkbaar...

Iets verderop splitst de A8 zich naar de Ring Noord en de Ring West, ervaring leert dat men je er bijna niet meer tussenlaat op 't einde dus gaat iedereen (ook ik) 'gewoon' in de file staan...
Offline DB10
Die hard
vr 20 aug 2010, 8:53 Bericht 
plankie schreef:
Iets verderop splitst de A8 zich naar de Ring Noord en de Ring West, ervaring leert dat men je er bijna niet meer tussenlaat op 't einde dus gaat iedereen (ook ik) 'gewoon' in de file staan...

Ik kan de filmpjes hier niet zien (op me werk), maar ik moet altijd de Coentunnel door en je kan makkelijk de rechterbaan (van de 2 linkerbanen) voor Ring Noord aanhouden en vlak voor de splitsing er tussen. Heb 'm wel eens gemist, maar dan rijdt het stuk A10 om Amsterdam heen toch ook goed door om zo goed als geen tijdsverlies te hebben...moet namelijk uiteindelijk de A4 op.
Offline Ton.
Master
za 21 aug 2010, 10:11 Bericht 
Ik denk niet dat de snelwegverlater het pompstation gebruikt om de file te ontwijken.
Het rijdt nog redelijk vlot door op de snelweg namelijk.
Offline plankie
Die hard
za 21 aug 2010, 16:45 Bericht 

In dit geval wel, maar als 't echt druk is zie je meer klanten daar naar 't station rijden en vervolgens voegen ze net voor of net achter je weer in in de file... Als je ze blijft volgen rijden ze gewoon door O:)
Offline plankie
Die hard
wo 25 aug 2010, 21:25 Bericht 

Vanmorgen op de A31 een uiterst vriendelijke vrachtwagen-chauffeur die plaats maakt op de rijbaan zodat de snellere volgers voor kon laten gaan. Dit hoeft natuurlijk niet, maar wordt natuurlijk erg op prijs gesteld, zeker als het ope een veilige manier gebeurt, zoals hier.

Overigens is dit geen 'trage' vrachtwagen. Ik had hem op de N31 al voor me en deze was redelijk vlot met optrekken. Niet erg om even achter te zitten dus.

Link

Aan het eind van mijn rit werd deze tijd weer teniet gedaan, toch jammer. Een klein stukje file voor de Coentunnel, waarschijnlijk ook een beetje geholpen voor deze politie-controle.

Link

Na de coentunnel op een soort van parkeerplaats (tussen de coentunnel en S101) stond nog een legertje van opvallende zuurstok-motoren klaar, heb helaas verder (nog) geen gegevens kunnen vinden.
Offline Jeroen87
Die hard
wo 25 aug 2010, 21:35 Bericht 

plankie schreef:
Vanmorgen op de A31 een uiterst vriendelijke vrachtwagen-chauffeur die plaats maakt op de rijbaan zodat de snellere volgers voor kon laten gaan. Dit hoeft natuurlijk niet, maar wordt natuurlijk erg op prijs gesteld, zeker als het ope een veilige manier gebeurt, zoals hier.

ALtijd fijn inderdaad.
Zou overigens vaker gedaan moeten worden door mensen die rustig aan doen.
Doe het ook wel eens op wegen met parkeerhavens en niet al te druk verkeer, soms tour ik gewoon rustig omdat ik ondertussen in gesprek ben of ken ik de weg niet zo goed. En als ik dan zie dat er een snel iemand achterop komt duik ik even een parkeerhaven in. Kunnen diegene die het willen mooi doorrijden. :thumb:
Offline jjmulder
Pro
wo 25 aug 2010, 21:38 Bericht 
Nette actie van de vrachtwagenchauffeur inderdaad, zulke acties bedank ik meestal met een 'links-rechts' knippertje.
Wat betreft het tweede filmpje: dit is een behoorlijk misselijkmakende manier van controleren: beetje de Vmax met matrixborden naar beneden halen voor letterlijk niets.
Hier hebben ze toch ANPR en catchken's voor?
Offline plankie
Die hard
wo 25 aug 2010, 21:53 Bericht 

jjmulder schreef:
zulke acties bedank ik meestal met een 'links-rechts' knippertje

Dat heeft deze chauffeur van mij dan ook gehad :)
Offline salush
Master
wo 25 aug 2010, 22:16 Bericht 
plankie schreef:
Dit hoeft natuurlijk niet, maar wordt natuurlijk erg op prijs gesteld, zeker als het ope een veilige manier gebeurt, zoals hier.

Toch altijd een dubbel gevoel bij zulke acties; ik zie regelmatig slordige rijders die ook op de vluchtstrook gaan rijden op een oprit. Het is dus niet altijd een garantie en heb toch altijd een zweetmomentje bij zulke acties.
Inmiddels ben ik toch al gewend om met 58km/u in te voegen achter/voor een matiz, dus een vrachtwagen die 60-70 rijdt op een oprit vind ik al prima.

plankie schreef:
waarschijnlijk ook een beetje geholpen voor deze politie-controle.

Levensgevaarlijk om daar te staan, al die slaapkoppen moeten opletten op andere voertuigen (ritsen !) en niet dat tuig wat op de vluchtstrook staat.
Offline feitelijk
Master
do 26 aug 2010, 5:39 Bericht 
Jeroen87 schreef:
ALtijd fijn inderdaad.
Zou overigens vaker gedaan moeten worden door mensen die rustig aan doen.

Ze doen het in doordraaiende snelwegoprtitten ook wel eens onbedoeld :x
Offline bruintje beer
Master
do 26 aug 2010, 7:02 Bericht 
feitelijk schreef:
Ze doen het in doordraaiende snelwegoprtitten ook wel eens onbedoeld

Inderdaad. Terwijl deze figuren het waarschijnlijk wel raar vinden als je op een recht stuk snelweg op de vluchtstrook gaat rijden. Is toch niet anders...
Offline JayJay
Master
do 26 aug 2010, 11:47 Bericht 

Dat op de vluchtstrook rijden is in Zuid-Afrika dus volkomen normaal... En het werkt fantastisch! Ook op de tweebaanswegen.
Offline |FZ|
Master
vr 27 aug 2010, 10:57 Bericht 

JayJay schreef:
En het werkt fantastisch!

Daar hebben ze toch nooit pech inderdaad :roll:
Offline JayJay
Master
vr 27 aug 2010, 11:01 Bericht 

FZ, klopt, maar je kijkt gewoon vooruit en op het moment dat er iemand met pech op vluchtstrook staat, dan voegt de vrachtauto (of langzaam rijdende auto) weer in op de normale rijbaan. Ben je er voorbij, dan gaat de langzamer rijdende voorligger weer naar de vluchtstrook. Andere mogelijkheid is dat de persoon met pech gewoon in de berm gaat staan met auto en al. Probleem opgelost. Geloof me, ik heb een half jaar daar rond gecrosst en had hier dagelijks mee te maken op weg naar m'n werk en het werkt!
Offline |FZ|
Master
vr 27 aug 2010, 11:07 Bericht 

Ik geloof je best hoor, maar ik ben toch blij dat we hier vluchtstroken hebben en dat het verboden is daarop te rijden. Dat het daar werkt, geloof ik ook, maar om het nou 'fantastisch' te noemen..
Offline JayJay
Master
vr 27 aug 2010, 21:29 Bericht 

Voordeel hiervan was gewoon dat metname bij het inhalen van vrachtwagens, hij zorgde dat hij overzicht had en jij 'veilig' kon inhalen...
Offline Dave
FS Webmaster
vr 27 aug 2010, 22:54 Bericht 
Gebeurd hier ook regelmatig en ik ben blij dat vrachtwagenchauffeurs dit inzicht hebben, een hele colonne achter je die met 80 in gaat voegen, en dan het liefst ook nog in een keer zonder te kijken naar de meest linkerbaan... Is pas echt levensgevaarlijk.

Ook verwonderlijk dat een aantal leden dat hier niet doorheeft, erg jammer. Valt zwaar tegen. -1!
Offline Raaf
Master
vr 27 aug 2010, 22:55 Bericht 
|FZ| schreef:
Ik geloof je best hoor, maar ik ben toch blij dat we hier vluchtstroken hebben en dat het verboden is daarop te rijden. Dat het daar werkt, geloof ik ook, maar om het nou 'fantastisch' te noemen

Waar het rijden moeilijker wordt, daar worden bestuurders actiever en oplettender. Zo zie je ook in de bergen het rechts knipperen als een LKW ingehaald kan worden.
Offline Okkie68
Master
za 28 aug 2010, 2:37 Bericht 
Ben ik nou echt oud aan het worden? Hier in Nederland gebeurde het op de N-weg tussen Assen en Veendam (geen idee hoe die heet, ben er al 20 jaar niet geweest) regelmatig dat je iemand met 140-160 achterop kwam en dat die dan even half de vluchtstrook op ging zodat je - ondanks tegenliggers - door kon. Bij tegenliggers zag je hetzelfde gebeuren. Je moest wel zorgen je dit soort dingen niet deed als een tegenligger ook met zo'n maneuvre bezig was, dan werd het krap.

Ook tussen Soest en Amersfoort lag er toen een brede tweebaansweg met ruime vluchtstroken waardoor je tussen langzamer verkeer en tegenliggers kon inhalen als iedereen meewerkte. En dat gebeurde dus ook vrijwel continue.

Wat is er gebeurd de laatste 20 jaar dat dit zelf hier op FS als bizar en onderontwikkeld wordt gezien?
Offline Michiel
Pro
za 28 aug 2010, 11:10 Bericht 
Ik doe dat vooral bij motorrijders, als zij er langs willen. Even ruimte maken naar rechts en de motorrijders kunnen er voorbij.. O:)
Offline plankie
Die hard
za 28 aug 2010, 18:42 Bericht 

We zijn toch op de wereld om elkaar te helpen.... nietwaar? O:)
Offline boersma
Master
za 28 aug 2010, 19:50 Bericht 
Filmpje 12: spitstrook = 100 (bord staat op de hoge paal bij 18 seconden)
Offline Michiel
Pro
zo 29 aug 2010, 1:16 Bericht 
boersma schreef:
Filmpje 12: spitstrook = 100 (bord staat op de hoge paal bij 18 seconden)

Er staat geen snelheidsbeperking na de invoegstrook, dus je mag 120 km p/u.
Offline Aanhanger
Master
zo 29 aug 2010, 9:55 Bericht 
Het kan zijn dat er eerder op de invoegstrook ook een bord A1 staat.
Offline Michiel
Pro
zo 29 aug 2010, 10:39 Bericht 
Volgens mij rijdt Plankie op de A7 thv hmp 7.4 richting Purmerend. En daar geldt een snelheidslimiet van 120 km p/u.
Bron: Autosnelwegen
Offline plankie
Die hard
zo 29 aug 2010, 17:39 Bericht 

Ik rij daar inderdaad Michiel, en het gebeurt daar nog wel eens vaker de laatste paar weken.
Offline BMW-gek
Master
zo 29 aug 2010, 18:21 Bericht 
Volgens mij rij je bij in de buurt rond. O:)
Offline plankie
Die hard
ma 30 aug 2010, 21:06 Bericht 

Ik rij maar 280 KM per dag w/w-verkeer, dus de kans dat ik es in de buurt rij is best aanwezig ;)
Offline BMW-gek
Master
di 31 aug 2010, 3:13 Bericht 
:woop: Knooppunt Zurich is vaak in beeld of in aantocht :thumb:
Offline plankie
Die hard
vr 03 sep 2010, 22:05 Bericht 

welke cijfers zitten er in je kenteken, misschien herken ik je ;)
Meer A7 komt eraan!
Offline plankie
Die hard
vr 03 sep 2010, 22:40 Bericht 

Maar we beginnen op de A8 :devil:

Een verdrijvingsvlakinvoegpropper heb ik het maar genoemd. De gecombineerde in/uitvoegstrook na het Esso tankstation is hier al voorbij...

Link

Een paar dagen later zie je dan het volgende, dezelfde strook die weer eens misbruikt wordt:
Inhalen via de (op dit punt is het al weer) uitvoegstrook (geworden)

Link

Een licht gegrinnik volgde dan ook dat ie achter de volgende auto weer stil ging staan en ik netjes en ongehinderd, waarvoor dank!, mijn weg gewoon kon vervolgen.

Verder op de A7:

Hier komt er (voorbij Wognum) een of ander martelwerktuig nogal vreemd de weg op gedraaid.. Gezien het feit dat een onderdeel over het verdrijvingsvlak en rijstrook 2 hing heb ik toch maar ff een korte uitwijk manouvre gemaakt. Achter dit ding kwamen nog een paar auto's die voor zover ik het kon zien twijfelden hoe ze eromheen zouden gaan. Voor me was het rustig dus had de kans om even in de spiegel te kijken:

Link

Inhalen, terwijl je al ingehaald wordt zorgt voor schrik-reacties bij degene die je op dat moment inhaalt... of dat althans probeert. Dat levert de volgende beelden op:

Link

Op de A7 is gister een tweetal ongevallen gebeurd, hier dan ook 2 keer in de file gestaan. Dit is achter het eerste ongeval: een vrachtwagen die van de weg is geraakt na een klapband.

nieuwsbericht: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 359876.ece

Drive-by beelden. Hierachter heb ik samen met nog een paar auto's zo'n 7 km filegereden, verloren tijd was 35 minuten over dit stuk. Ik vraag me nog steeds af waarom dat zo lang moest duren, aangezien de weg op zich vrij was...

Link

Aan het einde van de afsluitdijk, richting Zürich, was ook een file ontstaan. Hiervoor werden we gewaarschuwd via de radio, maar ook een agent in een mooie zuurstokauto (welke later nogmaals voorbij komt) welke met blauw-blauw een soort van alarm laat zien:

Link

In dit geval was dat prettig aangezien het slecht zichtbaar was, of pas op het laatste moment.

Zoals beloofd: de zuurstokauto komt nogmaals in beeld. Vooraf: Deze auto stond aan het begin van het filmpje nog op de linkerbaan achter me. De auto die nog in beeld komt is waarschijnlijk busted O:)

Link
Offline BMW-gek
Master
vr 03 sep 2010, 22:50 Bericht 
plankie schreef:
welke cijfers zitten er in je kenteken, misschien herken ik je
Meer A7 komt eraan!

Heb er twee. De grootste opvallende is een Chevrolet pickup in het wit. Als er een klein mager kaal ventje achter het stuur is even toeteren. Tweede is een Beemer 740i. Kenteken begin met SL
Offline plankie
Die hard
vr 03 sep 2010, 22:54 Bericht 

Als ik dan maar niet gesneden wordt :P
 [ 633 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende