Postingstijd interval gedetecteerd van 154.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 10 van 13  [ 604 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Offline Robin2
Master
di 04 okt 2011, 9:53 Bericht 

Ik heb het een keer met een lesauto gehad. Wilde wegrijden bij een rotonde en de motor sloeg af, achterligger was al begonnen met rijden. Klein tikje, veel zachter dan hier in ieder geval.

Geen idee hoe dat is afgelopen, maar degene achter me had wel schuld neem ik aan.
Offline viffer
Master
di 04 okt 2011, 9:57 Bericht 

Robin_v_G schreef:
Geen idee hoe dat is afgelopen

Hoe lang is dat inmiddels geleden? Wat niet is kan nog komen natuurlijk :[
Offline Dennis_on_the_road
Master
di 04 okt 2011, 18:25 Bericht 
Aanhanger schreef:
Terwijl mijnheer in zijn autoweekcollumnpje het criterium noemt of er op te anticiperen valt of niet.
Nou ja, het is ook een mening zullen we maar zeggen.

Laat idd de autoweek-meneer maar doen waar hij goed in is (stukjest schrijven) en laat de verkering maar een uitspraak doen n.a.v. ervaringen uit het verleden :thumb:
Offline LoverD
Master
wo 05 okt 2011, 18:46 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Ik heb het een keer met een lesauto gehad.

Nu je over lesauto's begint.....

Deze is van vanmiddag. In mijn lestijd had ik hier zeker een remingreep gekregen. Uiteindelijk zelf maar op de rem getrapt.

Link

@ Aygo, ik reed niet te hard :[
Offline ZX-driver
Master
wo 05 okt 2011, 21:06 Bericht 

Nee hoor je reed keurig 46@30 en 68@50 (als pieksnelheid dan) :lol:
Offline LoverD
Master
do 06 okt 2011, 18:08 Bericht 
Hee die was voor Aygo om te reageren :nono:
En dan zou ik gezegd hebben, ik stopte toch op tijd :kniktja:
Maar GPS op de cam is traag, dus de snelheid in beeld bij cruciale momenten is vaak te hoog.
Ondanks dat, vond ik de manier van voorrang nemen uitermate teleurstellend, zeker omdat het hier om een lesauto gaat.
Kan me mijn lessen nog wel herinneren. "Kan ik er nog voor langs?" "ja, maar dan moet je wel snel zijn" :lol:
Meestal had ik daar geen moeite mee
Offline ZX-driver
Master
do 06 okt 2011, 20:50 Bericht 

LoverD schreef:
Hee die was voor Aygo om te reageren

Ja, dat weet ik. Maar Aygo zou gezegd hebben: je reed wel te hard en die lesauto kon er nog zat voor langs. Dus ik reageerde er ook op, maar dan op mijn eigen manier.

LoverD schreef:
Ondanks dat, vond ik de manier van voorrang nemen uitermate teleurstellend, zeker omdat het hier om een lesauto gaat.

Absoluut. Als de instructeur goed meegekeken had kon hij zien dat jij iets harder reed dan toegestaan.
Offline LoverD
Master
do 06 okt 2011, 20:56 Bericht 
ZX-driver schreef:
Als de instructeur goed meegekeken had kon hij zien dat jij iets harder reed dan toegestaan.

Valt wel mee, het is daar 50 km/h. heb die bocht nooit boven de Vmax genomen :wink:
Offline ZX-driver
Master
do 06 okt 2011, 21:05 Bericht 

LoverD schreef:
Valt wel mee, het is daar 50 km/h. heb die bocht nooit boven de Vmax genomen

Dan kon hij je zien aankomen. :lol:
Offline LoverD
Master
do 06 okt 2011, 21:09 Bericht 
Sjek de brommert, die wel blijft staan :thumb:
Deze lesauto wordt bevolkt door vrouwen :[ (f) . In Saudi Arabia zou dit niet gebeuren :wink:
Offline ZX-driver
Master
do 06 okt 2011, 21:16 Bericht 

LoverD schreef:
In Saudi Arabia zou dit niet gebeuren

:lol: daar gebeuren vast weer meer ongelukken wegens rijden onder invloed, omdat de vrouw geen BOB kan zijn.
Offline viffer
Master
do 06 okt 2011, 21:22 Bericht 

ZX-driver schreef:
meer ongelukken wegens rijden onder invloed

Ik denk zelfs veel minder. Alcohol is daar zeer lastig te verkrijgen
Offline ZX-driver
Master
do 06 okt 2011, 21:24 Bericht 

GertJan schreef:
Ik denk zelfs veel minder. Alcohol is daar zeer lastig te verkrijgen

Onee, dat zou ook wel niet mogen van hun geloof. :P
Offline LoverD
Master
do 06 okt 2011, 21:41 Bericht 
Hmmm, of topic...
Heb ooit 10 dagen in Egypte gewerkt.
Duitser die de "plant" leidde dronk rustig 5 halve liters in de hotel bar voordat hij naar huis ging.
Argument, Maakt niet uit gezien de rijstijl alhier en m.i. had hij nog gelijk ook. De gemiddelde Egyptenaar rijdt echt wel rotter dan de gemiddelde alcomobilist alhier.
Heb helaas geen carcam beelden van Cairo.
Offline viffer
Master
do 06 okt 2011, 21:44 Bericht 

Ja, zolang ze hun verlichting (ook op buitenwegen) alleen maar gebruiken om te seinen zodra ze iemand zien en de richtingaanwijzers alleen gebruiken om aan te geven of je kunt inhalen of niet schort er wel iets aan de veiligheid.
Offline LoverD
Master
do 06 okt 2011, 21:56 Bericht 
voorbeeldje (f)

Link
Offline plankie
Die hard
do 06 okt 2011, 21:59 Bericht 

Gaaf :kniktja:
Offline LoverD
Master
do 06 okt 2011, 22:01 Bericht 
(f)
Offline viffer
Master
do 06 okt 2011, 22:03 Bericht 

:o Waar heb je dat rustige straatje gevonden??
Offline LoverD
Master
do 06 okt 2011, 22:09 Bericht 
in Cairo (f)
Weet nog goed, dat ik mijn baas voorstelde om auto te huren zodat ik niet van de klant afhankelijk was. "baas" zei dat ik het geen 20 min. uit zou houden zonder ongeluk. Denk dat hij gelijk had :wink:
Duitser had een baan als expat met chauffeur en besloot al snel dat iebeter zelf kon rijden. Respect :respect:
Offline viffer
Master
do 06 okt 2011, 22:14 Bericht 

Volgens mij rijd je daar inderdaad beter na 5 halve liters bier (dat ik dat ooit nog zou zeggen :o )
Offline ZX-driver
Master
do 06 okt 2011, 22:18 Bericht 

:lol: Grappig filmpje. Wat een situatie...
Offline LoverD
Master
do 06 okt 2011, 22:18 Bericht 
GertJan schreef:
Volgens mij rijd je daar inderdaad beter na 5 halve liters bier (dat ik dat ooit nog zou zeggen :o )

:wink: Deutsche grundlichkeit (f)
in ieder geval meer baanvast 8)
Offline Aanhanger
Master
vr 07 okt 2011, 5:45 Bericht 
LoverD schreef:
In mijn lestijd had ik hier zeker een remingreep gekregen.

Zie dit soort dingen idd steeds vaker bij lesauto's.
Merk je toch aan dat de verkeersmentaliteit aan het veranderen is, de pleur-hem-er-maar-voor manouvres worden tegenwoordig echt aangeleerd.
Offline LoverD
Master
vr 07 okt 2011, 18:52 Bericht 
Aanhanger schreef:
Zie dit soort dingen idd steeds vaker bij lesauto's.
Merk je toch aan dat de verkeersmentaliteit aan het veranderen is, de pleur-hem-er-maar-voor manouvres worden tegenwoordig echt aangeleerd.

+1 :thumb:
Pleur um dur voor genoeg, maar dit is 1e keer dat ik zie waar het gedrag vandaan komt. Precies de reden waarom ik een eigenlijk vrij saai filmpje toch plaats
Offline renew40
Die hard
vr 07 okt 2011, 20:04 Bericht 
Filmpje "Cairo"

Lijkt meer op de wegbrengstrook van schiphol :lol:
taxichauffeurs zijn hetzelfde.
Offline LoverD
Master
vr 28 okt 2011, 19:20 Bericht 
Owkee, even weggeweest.
Heb de DOD laten vallen en dat was slecht voor de micro-USB aansluiting :wink:

Volgende filmpje op verzoek hoe de DOD het 's nachts doet. vandaar even die 1e seconde (f)

Bij weinig licht veel ruis (hoge ISO) en bij meer licht acceptabel naar mijn mening (f)

Werd in dit filmpje even op het verkeerde "baan" gezet vanwege de knipper van de bus met aanhanger.
Corsa wil hem ook ruimte geven om naar rechts te gaan maar hij stopt op de linkerbaan.

Link
Offline ZX-driver
Master
vr 28 okt 2011, 21:16 Bericht 

Waarom zet hij dan zijn knipperlicht naar rechts aan, als hij direct zijn gevaarslichten had aangezet wisten de Corsa en jij wat de bedoeling was.
Offline LoverD
Master
za 31 maart 2012, 12:55 Bericht 
Met dank aan ZX-driver hangt de cam nu alweer een week achter de spiegel (f)
De actie in het volgende filmpje is voornamelijk te volgen in de spiegelende ramen in het gebouw.

Link

De eikel in de Sandero reed zowat over mijn tenen toen ik klaar was met tanken.

10 Minuten eerder overigens bijna het hek bij de wegwerkzaamheden on de Nijenrode weg op mijn dak. Was er net voorbij en stond voor het stoplicht, hoor ineens een knal, kijk in mijn spiegel en zie het hek over de weg liggen :o
Halve minuut later en het had op mijn dak gelegen.
Offline CasB
Weet de weg
za 31 maart 2012, 13:06 Bericht 

Ja die Dacia rijders zijn volgens mij dezelfde types als in de reclame. Van die omhooggevallen types die denken dat de wereld om hun draait.
Offline ZX-driver
Master
za 31 maart 2012, 22:13 Bericht 

LoverD schreef:
Met dank aan ZX-driver hangt de cam nu alweer een week achter de spiegel

:thumb: Alstublieft.

In de eerste seconden keek ik nog helemaal naar rechts en dacht ik dat het iets met de lesauto was. :lol:

Maar dat was goed voordringen ja! Ging hij nog aan de kant nadat hij aangesproken was?
Offline LoverD
Master
zo 01 apr 2012, 11:36 Bericht 
CasB schreef:
Van die omhooggevallen types die denken dat de wereld om hun draait.

Dat gevoel zou vanzelf moeten verdwijnen zodra je er in stapt :wink:
ZX-driver schreef:
Ging hij nog aan de kant nadat hij aangesproken was?

Denk het wel, maar heb het niet afgewacht
Offline LoverD
Master
vr 13 apr 2012, 17:20 Bericht 
Deze actie had ik niet verwacht :o

Link
Offline ZX-driver
Master
vr 13 apr 2012, 18:01 Bericht 

En dat dus zonder iets aan te geven...
Offline LoverD
Master
vr 13 apr 2012, 18:15 Bericht 
Hij gaf riching naar rechts dus die richting had ik verwacht. Zie nu op beeld zijn achteruitrij verlichting dus denk niet dat dit een aanrijding had kunnen worden. Maar schrok toch wel even.
Offline ZX-driver
Master
vr 13 apr 2012, 23:22 Bericht 

LoverD schreef:
Zie nu op beeld zijn achteruitrij verlichting dus denk niet dat dit een aanrijding had kunnen worden. Maar schrok toch wel even.

Ja dat snap ik. Bovendien was het een mogelijkheid geweest dat hij de auto helemaal over links zette zonder te spiegelen, om makkelijker achteruit in te kunnen steken. En dan was het wel boem geweest!
Offline LoverD
Master
zo 15 apr 2012, 13:05 Bericht 
Vandaar mijn schrikreactie :wink:
Vandaag een compilatie van drie rode lampjes uit Amsterdam

Link

Audi staat trouwens lekker voorgesorteerd, zal wel Franse drugstoerist zijn o.i.d. :fp:
Offline Aanhanger
Master
zo 15 apr 2012, 13:13 Bericht 
Die laatste begrijp ik niet?
Offline LoverD
Master
zo 15 apr 2012, 13:36 Bericht 
Aanhanger schreef:
Die laatste begrijp ik niet?

Op mijn beurt begrijp ik niet wat jij niet begrijpt (f)
De prius staat wat ver van de streep en dan reageert het licht voor links af niet :[
Vroeger stapte ik nog wel eens uit om dat uit te leggen.
Is me iets te vaak gebeurt dus nu hou ik voldoende afstand om er via rechtdoor even langs te gaan O:)
Offline Aanhanger
Master
zo 15 apr 2012, 13:48 Bericht 
LoverD schreef:
De prius staat wat ver van de streep en dan reageert het licht voor links af niet

Ok, duidelijk.
Offline Mighty Mouse
Respect
zo 15 apr 2012, 19:54 Bericht 

LoverD schreef:
De prius staat wat ver van de streep en dan reageert het licht voor links af niet

Als die halve meter te ver is, dan mag de gemeente daar wel eens wat aan gaan doen.
Offline Kanariespeed
Master
zo 15 apr 2012, 20:12 Bericht 
Ja, bordje ''oprijden tot de stopstreep'' in het Nederlands Engels en Frans. Of de duurdere versie, de lus verplaatsen.
Offline LoverD
Master
zo 15 apr 2012, 20:28 Bericht 
"brommobielen door rood, andere bestuurders doorrijden tot streep"
Deze kruising is recent verbouwd :[
Offline LoverD
Master
wo 18 apr 2012, 18:31 Bericht 
'S middags remmen bij muiden, als er extra baan bij komt. Waarom :huh:
Gebeurde vroeger vaker dan nu maar deze ging in no time van 110 naar 40 km/h (GPS reageert traag).
Niet dat je er veel aan kan doen maar verwachte toch wat bezoek in min kofferbak.

Link

Even verderop, Eikel in kutbus negeert rood kruis maar wil toch naar rechts. Vond de Audi voor me iets te spannend.
Als je dan toch Aso speelt rij dan gewoon langs de file en voeg gewoon in op de rechter strook van de A10. Was alle gelegenheid voor :[

Link

Iemand trouwens suggestie waarom de DOD alleen de laatste drie filmpjes onthoud? Genoeg GBs aan boord, 32, en filmpje is max 1.5 geloof ik (f)
Offline ZX-driver
Master
wo 18 apr 2012, 21:14 Bericht 

LoverD schreef:
Gebeurde vroeger vaker dan nu maar deze ging in no time van 110 naar 40 km/h (GPS reageert traag).

Was slecht te zien, maar het is wel link inderdaad! :o
Offline LoverD
Master
wo 18 apr 2012, 22:12 Bericht 
Ben er nog steeds op voorbereid, maar vraag me af waar dit vandaan komt. Er komt een extra baan bij :huh:
Toch dat hellinkje naar de brug :fp:
Offline A4
Master
wo 18 apr 2012, 22:31 Bericht 
LoverD schreef:
Vond de Audi voor me iets te spannend.

Mietje idd. Ik laat 'm staan in ieder geval. Wordt lachen bij het invullen van de schadeformulieren.
Offline ZX-driver
Master
do 19 apr 2012, 17:38 Bericht 

A4 schreef:
Mietje idd. Ik laat 'm staan in ieder geval. Wordt lachen bij het invullen van de schadeformulieren.

:o Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld?
Offline A4
Master
do 19 apr 2012, 17:58 Bericht 
Nee. Een lul die m dr zo hatsjikidee tussenknalt kan van mij hoog de boom in. Daar raak ik mijn rem niet voor aan. En raakt ie me, dan vullen we de formulieren even in. Hij komt door een rood kruis en voert een bijzondere verrichting uit. Ik weet wel wie er fout zit.
Offline geelhoed
Master
vr 20 apr 2012, 6:06 Bericht 
Dat dacht de busjes prutser hier ook. Mevrouw in de Alto keek niet heel blij toen ze aangetikt werd omdat hij het gat voor mij dicht wilde rijden.
 [ 604 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende