Postingstijd interval gedetecteerd van 69 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 31  [ 1521 berichten ]
Offline ZX-driver
Master
di 22 maart 2011, 21:39 Bericht 

Hallo,

Vandaag heb ik mijn mini-camera binnengekregen om filmpjes te maken in de auto. Het is een camera met het formaat als een aansteker. Best makkelijk om te gebruiken dus.

Ik weet niet hoe ik hem het beste kan bevestigen, maar in dit testfilmpje staat hij tussen de hoofdsteun van de rechterstoel.

http://www.youtube.com/watch?v=PGAJJFEo76s

Laatst bijgewerkt door ZX-driver op di 22 maart 2011, 21:46, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Quaresma7
Die hard
di 22 maart 2011, 21:42 Bericht 
Lekker handig om hem in het donker te testen :[
Offline ZX-driver
Master
di 22 maart 2011, 21:45 Bericht 

Ik had hem ook in het licht getest, alleen toen stond hij verkeerd. Toen filmde ik de lucht :lol:.

Morgen een nieuwe kans.
Online Ton.
Master
wo 23 maart 2011, 0:02 Bericht 
Wat je kan doen (ik neem dat je een Citroen ZX hebt) is hem met (dubbelzijdig) tape vastplakken op de rand van je dashboard (achter je stuur).
Afbeelding

Zo deed ik het tenminste.

Of anders, tapen onder/op/achter je binnenspiegel. (kon bij mij niet ivm regensensor)
Offline feitelijk
Master
wo 23 maart 2011, 6:20 Bericht 
Vraagje tussendoor, ben jij toevallig deze? http://www.autoweek.nl/myreviewauto.php?id=26403
Offline ZX-driver
Master
wo 23 maart 2011, 9:39 Bericht 

Citaat:
Vraagje tussendoor, ben jij toevallig deze? http://www.autoweek.nl/myreviewauto.php?id=26403

Ik ben ook nergens anoniem :wink:.
Offline ZX-driver
Master
wo 23 maart 2011, 19:23 Bericht 

Hier een filmpje van ongeveer 1 minuut van het licht. Niets bijzonders, maar het is wat beter te zien.

Wel raar dat hij al na drie minuten stopte met opnemen. Er zit een 2GB kaartje in dus dat moet genoeg zijn voor meer dan drie minuten. Hopelijk kan ik nog uitvinden waar dat aan ligt.

Link
Offline soulbro
Nieuwkomer
wo 23 maart 2011, 19:31 Bericht 
Welke camera heb je :honger:
Offline feitelijk
Master
wo 23 maart 2011, 19:33 Bericht 
808 keycam
Offline ZX-driver
Master
wo 23 maart 2011, 19:34 Bericht 

soulbro schreef:
Welke camera heb je

Deze:

http://www.mp4-winkel.nl/?page=catalog&view=product&product_id=63
Offline feitelijk
Master
wo 23 maart 2011, 19:35 Bericht 
Oh, ik dacht dat je de keycam had. 50 euro is wel prijzig.
Offline ZX-driver
Master
wo 23 maart 2011, 19:50 Bericht 

Ja, inderdaad. Ik schrok toen ik zag dat het zo'n dingetje was (gezien de prijs). Ik wist wel dat het een mini-camera was, maar hij is wel heel erg klein. Bovendien snap ik er de helft niet van en ontbreekt een echt duidelijk boekje.

Maarja, een 'echt' goede carcam kost zo 200 euro en dat wil (en kan) ik er niet voor uitgeven, dus dan maar liever deze.
Offline ZX-driver
Master
do 24 maart 2011, 20:20 Bericht 

Golf draaide voor me de weg op, kon nog zat maar aangezien ik zag dat het een auto met fietsenrek was dacht ik: dit wordt de rest van de rit langzaam rijden (vooroordeel :lol:) dat viel dus mee, maar door zijn geslinger heeft meneer toch een plek verdient in dit topic (met name vanaf 01:00) Na het bord einde 70 trok meneer niet meer op, waardoor ik toch maar ingehaald heb (wat nooit zin heeft in de spits daar) echter was het cameraatje toen gestopt met opnemen, ik denk dat het aan de batterij lag.

Link

Ik vind het nooit prettig als mensen hard op een onoverzichtelijke kruising af rijden wanneer ze toch geen voorrang hebben. Daarom schrok ik ook even van de auto van links. Note: die toeter was op de radio :wink:

Link
Offline Robin2
Master
vr 25 maart 2011, 1:25 Bericht 

Wel een beetje veel auto en weinig weg.
Offline Archiebald
Master
vr 25 maart 2011, 11:17 Bericht 
Ff langs de zeeman, daar hangen voor de kassa van die kleine klittenband vierkantjes met een plakstrip... Plak er 1 op je camera de ander op je dashboard (gaan ook goed weer los zonder troep achter te laten...)

Zit in een verpakking met 6 setjes en kost 0,99.- :thumb:

Feitelijk schreef:
ben jij toevallig deze?

http://www.autoweek.nl/forum/profile.php?9,24796 :colaatje:
Offline feitelijk
Master
vr 25 maart 2011, 11:42 Bericht 
Archiebald schreef:

Ja, duh! :aai:

Van TS is nog een leuk filmpje in omloop! :wink:
Offline ZX-driver
Master
za 26 maart 2011, 17:12 Bericht 

Bij ons in de wijk komt een nieuw winkelcentrum. Momenteel ziet het er niet uit maar het wordt vast wel mooi. Ze hebben er nu wel drempels neergelegd, die nergens op slaan en stapvoets gepasseerd dienen te worden. Na de drempels heeft de bestuurder van de Golf geen zin meer door te rijden, hij blijft 40 rijden. Als we dan toch bezig zijn, de zwarte auto aan het einde van het filmpje (C1, 107 of Aygo) rijdt ook al pittig door.

Link
Offline ZX-driver
Master
za 26 maart 2011, 17:13 Bericht 

Beter zicht gaat aan gewerkt worden. Ga ik een keer goed voor zitten.
Offline Turkosariba
Master
za 26 maart 2011, 18:30 Bericht 

Wel een mooie ruitenwisser... :roflol:
Offline ZX-driver
Master
za 26 maart 2011, 20:48 Bericht 

Turkosariba schreef:
Wel een mooie ruitenwisser...

Ja vind ik ook :lol:. Daarom zet ik die ook op film. Ik heb een unieke auto, met maar één ruitenwisser.
Offline Dave
FS Webmaster
zo 27 maart 2011, 11:44 Bericht 
Verschrikkelijk.
Offline bx gek
Master
zo 27 maart 2011, 13:36 Bericht 
Valt best mee, ik moest wennen aan 2 ruitenwissers 8)
Offline ZX-driver
Master
do 31 maart 2011, 18:14 Bericht 

(foute post)
Offline ZX-driver
Master
do 31 maart 2011, 18:16 Bericht 

Iets te veel haast en ik dacht nog door oranje te kunnen. Foutje...

Link
Offline Turkosariba
Master
do 31 maart 2011, 18:35 Bericht 

Waardeloos filmpje met deze camerapositie en -hoek. :thumb_d:
Offline bx gek
Master
do 31 maart 2011, 18:51 Bericht 
Je camera kijkt teveel naar rechts.
Offline feitelijk
Master
do 31 maart 2011, 19:16 Bericht 
Had zo wel langer het rode licht in beeld! :lol:
Offline ZX-driver
Master
do 31 maart 2011, 21:43 Bericht 

Dat komt denk ik door de trillingen. Moet hem iets beter vasthangen. Zo heb ik gister 25 minuten bomen en huizen opgenomen. :lol:

Achter de spiegel lijkt me wel de goede plek qua zicht op de weg namelijk.
Offline Archiebald
Master
vr 01 apr 2011, 6:05 Bericht 
Koop nou gewoon ff zoiets. Ga langs de Hema of de Zeeman, hebben ze zat van dit spul liggen...

De ene op je binnenspiegel (bovenkant he) en de ander op je camera, klaar... Kijk even in mijn topic, we hebben volgens mij hetzelfde camera'tje, dan zie je meteen hoe het beeld er vanuit die hoek uit ziet...

Want dit is echt waardeloos :wink: :fp:
Offline ZX-driver
Master
vr 01 apr 2011, 16:30 Bericht 

Archiebald schreef:
Koop nou gewoon ff zoiets. Ga langs de Hema of de Zeeman, hebben ze zat van dit spul liggen...

Oké baas :wink:

Archiebald schreef:
we hebben volgens mij hetzelfde camera'tje, dan zie je meteen hoe het beeld er vanuit die hoek uit ziet...

We hebben niet dezelfde, ik heb een mini-camera in de vorm van een aansteker (voor veel te veel geld :oops:) maar het lijkt wel op elkaar.
Offline Archiebald
Master
vr 01 apr 2011, 16:40 Bericht 
Haha t is goed bedoeld he ;)
Offline ZX-driver
Master
vr 01 apr 2011, 19:37 Bericht 

Archiebald schreef:
Haha t is goed bedoeld he

Ja, ik ga morgen even kijken. 8)
Offline ZX-driver
Master
do 09 jun 2011, 18:57 Bericht 

Aangezien ik al snel zat was van de tapejes en klittebandjes en een camera die het de helft van de tijd niet deed (dan weer de accu leeg, dan weer een schokkerig beeld) heb ik maar een 'echte' dashcam besteld.

Voor de geïnteresseerden:

http://link.marktplaats.nl/445767015

Grappig is dat hij nu te koop is voor 84,99 terwijl toen ik hem dinsdag bestelde hij nog 74,99 was. Ik hoop veel leuke dingen te kunnen posten hier.

Hier alvast een testje. Ik moest de vissen voeren bij iemand die op vakantie is.
Buurtbewoners hebben gezellig hun caravan en aanhanger op de parkeerplaats staan (al twee weken) waardoor er zo drie parkeerplaatsen weg zijn. Niet echt sociaal vind ik persoonlijk, maar ik heb er geen last van, meestal ga ik toch op de fiets. Ook lag mijn snelheid iets te hoog :oops: maar dat is niet echt te zien op de film (tenzij feitelijk het aan de hand van de afstand tussen de lantaarnpalen ofzo het uitrekent :wink: )

Feedback over het ophangen ontvang ik graag, want misschien dat hij nog iets te ver naar onderen hangt ofzo.

Genoeg geschreven in deze post, hier komt het filmpje.

Link

*edit: foutje verbeterd.
Offline bruintje beer
Master
do 09 jun 2011, 19:10 Bericht 
Ik lees dit hele topic even door, enne:
feitelijk schreef:
Vraagje tussendoor, ben jij toevallig deze?
potdikke zeg. 'K mis 'm toch wel. Hij was wel scherp.

En weer ontopic:
ZX-driver schreef:
Ik moest de vissen voeren bij iemand die op vakantie is.
Opeten en over 2 weken nieuwe halen.

Edit: het is de bedoeling dat je de interessante highlights van je ritje post. Dit kan ik met street view ook naspelen :[
Offline ZX-driver
Master
do 09 jun 2011, 21:43 Bericht 

bruintje beer schreef:
Edit: het is de bedoeling dat je de interessante highlights van je ritje post. Dit kan ik met street view ook naspelen

haha, dit was een test. Als ik al mijn ritten helemaal post, zijn we ongeveer een uur per dag verder.
Offline ZX-driver
Master
do 09 jun 2011, 22:29 Bericht 

Ik wilde naar Nieuw-Amsterdam, lag de route die ik normaal gesproken neem er uit. Dus dat was improviseren. Ik was kennelijk zo van slag dat ik daardoor verkeerd reed en boos werd :lol:. Ik had de eerste afslag van de rotonde willen hebben.

Het keren over het fietspad verdient niet de schoonheidsprijs, ik zet het er maar neer als zelfreflectie.

Link

PS. ik praat veel in/tegen mezelf. Betrap ik mijzelf elke keer weer op!
Offline bx gek
Master
vr 10 jun 2011, 9:57 Bericht 
ZX-driver schreef:
Het keren over het fietspad verdient niet de schoonheidsprijs, ik zet het er maar neer als zelfreflectie.

Zo te zien hinderde je niemand. ik zie het probleem niet zo.
Offline Cweepz
Master
vr 10 jun 2011, 17:46 Bericht 
ZX-driver schreef:
Het keren over het fietspad verdient niet de schoonheidsprijs

Toch lijkt me dat een veiligere optie dan een paar keer steken over een 80km/h weg (f)
Offline ZX-driver
Master
vr 10 jun 2011, 18:27 Bericht 

bx gek schreef:
Zo te zien hinderde je niemand. ik zie het probleem niet zo.

Ik wilde in eerste instantie gewoon een rondje draaien, dan moest ik alleen over het gras. Als ik het legaal had willen doen had ik achteruit moeten rijden de weg op en dan optrekken (het was rustig dus dat had gekund) ik hinderde niemand gelukkig!

Cweepz schreef:
Toch lijkt me dat een veiligere optie dan een paar keer steken over een 80km/h weg

haha, zeker! Dat zou ik ook nooit doen.
Offline ZX-driver
Master
vr 10 jun 2011, 18:37 Bericht 

Een drietal filmpjes van vandaag.

Deze Passat had de gevaarlichten aan terwijl er niemand bij de auto in de buurt was en hij gewoon op de parkeerplaats stond. 4 uur later stond hij er nog op dezelfde wijze. Elektrische storing? Of een foutje van de eigenaar?

Link

Inhalen. Normaal ervaar ik met inhalen op autowegen altijd dat er een hele rij achter een vrachtauto plakt omdat veel mensen er niet om heen durven. Vaak begin ik er dan ook maar niet aan. Deze rij was te overzien en mijn bedoeling was het rijtje in te halen, toen iedereen ging. Zo ging het lekker soepel. Ging het altijd maar zo makkelijk!

Link

Als laatste filmpje een Mercedes die stil ging staan terwijl hij gewoon door kon rijden de weg op. Ik had er geen last van natuurlijk, maar als ik er achter had gereden had ik getoeterd. (zie rechts)

Link

Verder vanmiddag rond 15.30 uur een lasercontrole op de Houtweg, twee uur later was er een ernstig ongeluk gebeurd. Het ene filmpje is helaas overschreven en het filmpje van het ongeluk per ongeluk gedelete. Wel jammer.
Offline bruintje beer
Master
vr 10 jun 2011, 19:20 Bericht 
ZX-driver schreef:
maar als ik er achter had gereden had ik getoeterd.
Nou nou nou, niet zo ongeduldig. Die Merc-rijder kende de situatie ter plaatse waarschijnlijk niet.
Offline ZX-driver
Master
vr 10 jun 2011, 21:55 Bericht 

bruintje beer schreef:
Nou nou nou, niet zo ongeduldig. Die Merc-rijder kende de situatie ter plaatse waarschijnlijk niet.

Ja, maar op het moment dat ik naar rechts ging (en nu ik de film terugkijk zie ik dat ik vrij laat naar rechts ga) stond hij nog stil. In die tijd kun je de situatie toch wel zien?

In zijn drie wegrijden bij het verkeerslicht wil niet. Ik zat even elders met mijn gedachten kennelijk.

Link
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
vr 10 jun 2011, 22:04 Bericht 
ZX-driver schreef:
In zijn drie wegrijden bij het verkeerslicht wil niet

:nothanks: Dat kan zeker, moet gewoon wat meer met gevoel rijden 8)
ZX-driver schreef:
Ik zat even elders met mijn gedachten kennelijk

:aai: Kan iedereen gebeuren... sommige mensen hebben dat op de linkerstrook :fp:
Offline boersma
Master
za 11 jun 2011, 17:32 Bericht 
Kan zelfs in 4 hoor!
Heb ooit met mijn astra de versnellingskabels kapot gehad tijdens het rijden (stond in zijn 4) en moest wel stoppen bij een kruising. Daarna vol gas en met koppeling langzaam opkomen weg gekomen ....

Overigens is je geluid wel hinderlijk!
Offline EJvL
Die hard
za 11 jun 2011, 21:19 Bericht 
Vroeger hadden m'n ouders een Fiat Panda, zo'n oud model, ik als klein jongetje van een jaar of 12 steeds oefenen (eigen terrein), en op een gegeven moment kreeg ik het voor elkaar om in z'n 5 zonder gas te geven op te trekken, ik heel stoer aan m'n vader vertellen die not amused was, wist ik veel dat het slecht voor de koppeling was.....
Offline ZX-driver
Master
za 11 jun 2011, 21:36 Bericht 

Als ik iets meer gas gegeven had en iets gedoseerder was met de koppeling had het wel gelukt. Maar als je er niet verdacht op bent en gewoon wilt wegrijden wordt het moeilijker.

Mijn auto is best soepel dus ik kan het wel eens proberen :wink:
Offline ZX-driver
Master
za 11 jun 2011, 21:38 Bericht 

boersma schreef:
Overigens is je geluid wel hinderlijk!

Ik heb geen stille auto, maar wat is er precies hinderlijk aan mijn geluid?
Offline Daratek
Nieuwkomer
za 11 jun 2011, 21:54 Bericht 

ZX-driver schreef:
Deze Passat had de gevaarlichten aan terwijl er niemand bij de auto in de buurt was en hij gewoon op de parkeerplaats stond. 4 uur later stond hij er nog op dezelfde wijze. Elektrische storing? Of een foutje van de eigenaar?

Cicero, dacht ik zo? Hebben ze daar eens wat aan de situatie gedaan, of moet je nogsteeds helemaal over die belabberde weg vanaf de groningerstraat?
Offline ZX-driver
Master
za 11 jun 2011, 22:12 Bericht 

Daratek schreef:
Cicero, dacht ik zo? Hebben ze daar eens wat aan de situatie gedaan, of moet je nogsteeds helemaal over die belabberde weg vanaf de groningerstraat?

Cicero, klopt. Ik kom er wekelijks, sinds 2009, dus weet niet hoe de weg eerst was, maar voor zover ik weet is het prima!
Offline boersma
Master
zo 12 jun 2011, 8:28 Bericht 
Het kraakt allemaal zo.
 [ 1521 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende