Postingstijd interval gedetecteerd van 63.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 12  [ 595 berichten ]
Offline Archiebald
Master
ma 07 maart 2011, 8:20 Bericht 
Heb toch besloten ook maar een eigen topic te maken. Heb nog niet echt serieus een "echte" dashcam, maar die gaat er zeker wel komen binnenkort.

Voor nu heb ik deze, maar dan voor 8,- van Marktplaats.

Overdag vind ik het beeld meer dan goed genoeg, prijs/kwaliteit gezien dan, in de schemering/avond is het slecht, maar goed. Dat was te verwachten :)

Hier al wel een voorbeeld filmpje, om de "kwaliteit" van deze camera te laten zien, zit op mn werk, dus qua geluid (Wat is het vreselijk je eigen stem te horen!) en lengte heb ik er niet aan kunnen doen!

Zal als ik thuis kom die van overdag eens bewerken, daar zijn wat dingen in gezegd die niet op het forum thuis horen :lol: O:)

Link

Note: Hij zit trouwens met een klittenbandje bovenop mn binnenspiegel :lol:

EDIT: hoe krijg ik het youtube filmpje hier zichtbaar??

Laatst bijgewerkt door Archiebald op ma 07 maart 2011, 10:04, in totaal 2 keer bewerkt
Offline ElNino
Respect
ma 07 maart 2011, 8:32 Bericht 
[yhq*]linkje van youtube, zichtbaar na uploaden[/yhq*]

Succes!
Offline Archiebald
Master
ma 07 maart 2011, 8:33 Bericht 
Thanks! :biertje:
Offline ElNino
Respect
ma 07 maart 2011, 8:37 Bericht 
Voor 2 tientjes is het nog best aardige kwaliteit.
Offline Dave-R
Die hard
ma 07 maart 2011, 8:43 Bericht 
8 euro op marktplaats zegt hij. mare 4 euro via ebay! :wink:

Battery houd het niet lang vol. heb er een accu pac op gemaakt met drie AAA baterrijen. stekkertje eraan. werkt ook goed dan als helmet cam.

Geeft goed beeld en zeker voor dit geld.
Offline Archiebald
Master
ma 07 maart 2011, 8:43 Bericht 
Archiebald schreef:
maar dan voor 8,-

2 tientjes is nog afzetterij! :wink:

Daarom vind ik het ook wel grappig eigenlijk, nu is dit topic dan nog niet al te serieus, maar dan heb ik er vast 1 :woop:
Offline bruintje beer
Master
ma 07 maart 2011, 8:58 Bericht 
Wel even knippen, ik ga geen 7 minuten kijken (tenzij het een 7 minuten durende salto mortale is natuurlijk).
Offline Archiebald
Master
ma 07 maart 2011, 9:05 Bericht 
Je hoeft 'm ook niet helemaal te kijken... Dit is het kortste filmpje wat erop staat :lol:

Gaat meer om het idee, daarbij staat in de OP dat ik op mn werk zit er daardoor niet kan bewerken :wink:
Offline feitelijk
Master
ma 07 maart 2011, 9:05 Bericht 
Knippen kan ook op youtube zelf: http://www.youtube.com/editor
Offline Archiebald
Master
ma 07 maart 2011, 10:04 Bericht 
Ja, gelukt, heb hem meteen in de OP aangepast....
Offline feitelijk
Master
ma 07 maart 2011, 10:12 Bericht 
Gaat het om het rechts inhalen op 1:30?
Offline Archiebald
Master
ma 07 maart 2011, 11:01 Bericht 
Nee, dit filmpje gaat meer om de kwaliteit te laten zien... Mede omdat het camera'tje maar €8,- was.

Misschien dat er in de komende dagen wat leuks gebeurd onderweg. Rechts inhalen telt pas vanaf 15 auto's toch?
Offline feitelijk
Master
ma 07 maart 2011, 11:04 Bericht 
Ik kende de camera al. Ton. heeft hem ook.
Offline salush
Master
ma 07 maart 2011, 17:07 Bericht 
Geen file op dat tijdstip op de A9. Dat is toch bijzonder?
Of zou het te maken hebben met die vluchtstrook die er niet (permanent) ligt?

En komt die herrie door je auto of door de cam ? (0:37 etc)
Offline Archiebald
Master
di 08 maart 2011, 7:26 Bericht 
Nou dat van die file valt wel mee hoor, tenminste er is niet echt een pijl op te trekken.

Wat ik zo bijzonder vind is dat als het zo rustig is de spitsstrook (of hoe heet het als je op de vluchtstrook mag rijden?) wel open is, maar dat wanneer er file staat vanaf de Ikea tot aan de A1 die baan gesloten is? :fp:

Die herrie is een combinatie van beide denk ik, maakte wel wat meer toeren, maar irl was dat lang niet zo luidruchtig als op de camera. Microfoontje is niet zo denderend :wink:
Offline Turkosariba
Master
di 08 maart 2011, 12:10 Bericht 

Rechts inhalen staat op minimaal 12 (vanaf 2:00):

http://www.youtube.com/watch?v=vWXRxzLCrH8
Offline salush
Master
di 08 maart 2011, 16:28 Bericht 
Archiebald schreef:
Nou dat van die file valt wel mee hoor, tenminste er is niet echt een pijl op te trekken.

Heb dat stuk maar 2 keer in de avondspits gereden en 2 keer heb ik 45 minuten vertraging gehad (iets met wegwerkzaamheden op de A1). Dus ik weet niet beter.

Turkosariba schreef:
Rechts inhalen staat op minimaal 12 (vanaf 2:00):

Volgens mij had ik er hier 16:
http://www.youtube.com/watch?v=dyOJ6CGxqZA
Offline Aanhanger
Master
di 08 maart 2011, 18:04 Bericht 
salush schreef:
Volgens mij had ik er hier 16:

Ik tel er 17, maar je zou dat eerste vrachtwagentje niet mee kunnen rekenen omdat ie wel naar rechts wilde en ook ging.
Offline Archiebald
Master
wo 16 maart 2011, 18:05 Bericht 
-Vanmiddag onderweg naar huis, op de A10 naar de A2 een jonge gozer in een Hyundai Coupe die niet geleerd heeft rechts te houden... Op een gegeven moment komt er nog een Passat station tussen ons door met een noodgang

Link

-Let hier op het zwarte busje op baan 2, gaat naar baan 3 om die vrachtwagen in te halen om hem na in 1x naar baan 1 te rammen... Even later gevolgd door een erg leuke Porsche (996 GT3 RS)

Link

-En als laatste, niet zo spannend op film (in het echt ook niet, maar wel leuk, dit is trouwens mn 0-100 "sprint" ongeveer, tot vlak voor het aan remmen van het bruggetje) M'n prive race-bochtjes in Weesp ('t Geluid van mn radio is trouwens vreselijk, ik weet het :fp: )

Link

Allemaal niet super denderend, maar sinds ik dit ding heb gebeurd er niks leuks meer onderweg......
Offline salush
Master
wo 16 maart 2011, 19:05 Bericht 
Archiebald schreef:
Op een gegeven moment komt er nog een Passat station tussen ons door met een noodgang

Een duitser die rechts inhaalt? Kleve zeker.
Archiebald schreef:
Even later gevolgd door een erg leuke Porsche (996 GT3 RS)

Wit, dus niet leuk (f)
Offline Archiebald
Master
wo 16 maart 2011, 20:12 Bericht 
Een Belg... Die zich waarschijnlijk ook irriteerde ;)

En een 996 GT3 is altijd wit, alleen de accenten zijn soms anders van kleur
Offline Archiebald
Master
do 24 maart 2011, 17:24 Bericht 
Zo vanmiddag was het goed raak onderweg...

We beginnen met deze incapabele Pheaton bestuurder die niet eens normaal in kan voegen:

Link

Daarna komen we een Tacuma rijdster tegen die denkt dat als ze richting aangeeft ze ook mag (ookal kan dat niet):

Link

Hierna een Duitse met dezelfde kwaal, alleen zij gaat wel gewoon:

Link

En om af te sluiten een bouwvakkers busje die zijn voertuig met piepende banden door de bocht stuurt, reden ongeveer 85/90 in die bocht, maar vond het er niet erg stabiel uit zien:

Link
Offline aygo4life
Master
do 24 maart 2011, 18:16 Bericht 
die dokus in z'n oranje/groene bus had natuurlijk ook even kunnen meedenken met die pheaton rijder....en hem ruimte geven om in te voegen ipv optrekken en hem zo de weg afsnijden.
Offline Aanhanger
Master
do 24 maart 2011, 18:28 Bericht 
Archiebald schreef:
...maar vond het er niet erg stabiel uit zien:

Blijkbaar vond je het wel kunnen anders blijf je er toch niet zo dicht achter?
Offline Archiebald
Master
do 24 maart 2011, 18:54 Bericht 
Dat valt wel mee hoor, zoals jullie moeten weten vertekend een camera... Zeker zo'n goedkope ;)
Offline renew40
Die hard
za 26 maart 2011, 10:28 Bericht 
Die grote groene tankvrachtwagen doet ook een vluchtstrookje.
Offline Archiebald
Master
vr 01 apr 2011, 15:03 Bericht 
Net op de N201... Vrachtwagen kwam naar links vlak voor me, maar bleef doorgaan naar links terwijl ik daar dus reed. De Mercedes reed amper sneller dan de vrachtwagen, dus dan er maar rechts langs

Link

*verder lijkt het alsof ik, sinds ik die camera gebruik, niets spannends meer tegen kom*
Offline Dennis_on_the_road
Master
za 02 apr 2011, 10:17 Bericht 
Dat stuk n201 is berucht om het km's te ver links voorsorteren door vooral vrachtauto's en auto :x
Rechts blijven rijden is altijd sneller dan links gaan rijden, vrachtauto's moeten Of de A4 richting Amsterdam hebben Of de A4 richting Den-Haag. Laten die stroken nu beide links liggen...
Offline Archiebald
Master
vr 08 apr 2011, 16:59 Bericht 
Net onderweg naar huis kwam ik deze circuswagen tegen.. Voortgetrokken door een tractor uit 1418, reed tussen de 15km/h en 20km/h op de N236 (mag dat uberhaupt??)..

In het begin (eerste 7sec) zie je hem ingehaald worden door een vrachtwagen en het busje wat besluit de baan voor linksaf te nemen gaat er ook zo voorbij... Daarna volgen nog wat van die inhaal acties. :nothanks: -> Tractorbestuurd

Link
Offline plankie
Die hard
vr 08 apr 2011, 18:11 Bericht 

Als het een provinciale weg is volgens mij wel, op een autoweg niet.
Offline renew40
Die hard
vr 08 apr 2011, 21:41 Bericht 
Je ziet die pipo nog wijzen naar mamaloe...(op het einde)
"kiek dar gaat een aso"
Offline Archiebald
Master
vr 08 apr 2011, 21:54 Bericht 
Nee, ze moesten daar linksaf......... Maar iedereen uit de rij ging ze voorbij, toen ik daar de brug over ging stonden ze er nog :)
Offline renew40
Die hard
za 09 apr 2011, 10:29 Bericht 
ahhh ja dan moet hij maar degelijke verlichting aan de achterkant maken..
is dat trouwens niet verplicht bij elk voertuig dat de weg opgaat??

Zelfs sleepauto's plaatsen een lichtbalk aan de achterkant.
Offline Archiebald
Master
za 11 jun 2011, 20:48 Bericht 
Gister middag van mn werk naar huis, vanaf de Fokkerweg de N201 op..

Een motorrijder die tussen de auto's door slalomde achter me en dat voor me herhaalde, op het filmpje is het een stuk minder indrukwekkend als IRL. Maar toch.

Link

Note, datum en tijd kloppen natuurlijk niet he, maar dat mag duidelijk zijn ;-)
Offline Ton.
Master
za 11 jun 2011, 22:37 Bericht 
Archiebald schreef:
op het filmpje is het een stuk minder indrukwekkend als IRL. Maar toch.

Nou, ik vind het op 't filmpje ook tamelijk indrukwekkend moet ik zeggen. En dan vragen de motorrijders zich af waar ze een slechte imago toch door krijgen...
Offline aygo4life
Master
zo 12 jun 2011, 8:07 Bericht 
ik schaam me kapot voor zo'n lui. kwestie van tijd voor die zich tussen de vangrail vouwt.
Offline salush
Master
zo 12 jun 2011, 9:47 Bericht 
In een spijkerbroekje ook nog zo te zien ...
Offline yj24tp
Nieuwkomer
ma 13 jun 2011, 11:16 Bericht 

Sjesus mina :fp: die gast op die donorfiets is echt levensmoe...dat kan nooit lang meer duren voordat zo'n actie fataal afloopt.
Offline Archiebald
Master
do 16 jun 2011, 6:50 Bericht 
Voor de mensen die ze nog niet in het andere topic hebben zien staan, en gewoon omdat ze juist hier horen:

Ik kwam net deze 2 tegen....

Audi A3, op het knooppunt A4/A9. Mevrouw vond 't nogal eng om naar rechts te komen blijkbaar.....

Link

en daarna deze 159 die wel erg dicht op de Caddy (linksplakkert) kroop..

Link
Offline plankie
Die hard
do 16 jun 2011, 21:55 Bericht 

Bij het eerste filmpje leek je nog in te lopen. Hoeveel ruimte er nog over was is door het ontbreken van carrosserie van je eigen auto in beeld wat moeilijk in te schatten, maar als je inloopt tijdens het ruimte geven zou ik als invoeger ook wat onzeker kunnen zijn over wel of niet doen...

Je laat iig ruimte over en de auto past, dus daar ligt het niet aan :)
Offline DB10
Die hard
vr 17 jun 2011, 15:04 Bericht 
Leuk om te zien, hoop herkenbare dingen. Net als de wegen waar je rijdt, ook zeer herkenbaar. Rijd ook regelmatig op de N201 van Schiphol-Rijk richting de A4, en verder op de A9, A2, stukkie verder de A9 bij de Ikea. Sommige bochten zijn zeer leuk om te nemen wanneer er geen / weinig verkeer rijdt. Met name die van de A10-A2 en A9 (vanaf Ikea)-A2 kun je dan met een mooie snelheid nemen (120+).
Offline Archiebald
Master
di 21 jun 2011, 16:11 Bericht 
Ik kwam vandaag weer wat noemenswaardigheden tegen...

Het begon vanmorgen met deze vrachtwagen, na knooppunt Holendrecht op de A9 richting Schiphol, die van baan 2 vrijwel direct doorging naar baan 4. Geen rekening houdende met de Insignia die daar reed:

Link

Als tweede, 's middags, deze BMW 5 serie. Mevrouw wilde naar links, typisch geval van "Ik geef richting aan dus ik mag". Niet zo goed te zien op het filmpje, maar ze zat al half op m'n baan.

Link

Toen op de A9 bij Amstelveen, ik zat al vanaf oprit 6 (Schiphol) achter dit busje, toen we beide naar rechts gingen voor de flitspaal.... En wat rijdt daar... een middelstebaanridder.

Link

Hierna wederom een vrachtwagen, dit keer een buitenlandse met pech, althans... Niet meer blijkbaar.. Hij voegt vrolijk in, de auto's op de rechtbaan konden gelukkig wel naar links komen.

Link

N236 naar Weesp, deze 405. Op het filmpje vrij moeilijk te zien, maar na het verkeerslicht duikt meneer onder om iets van de vloer aan de passagierskant te pakken.....

Link

En als afsluiter, volgens mij mag dit zelfs als motorrijder niet?

Link
Offline aygo4life
Master
di 21 jun 2011, 17:00 Bericht 
die motorrijder was wel erg :lol:
Offline salush
Master
di 21 jun 2011, 18:25 Bericht 
Archiebald schreef:
Toen op de A9 bij Amstelveen, ik zat al vanaf oprit 6 (Schiphol) achter dit busje, toen we beide naar rechts gingen voor de flitspaal.... En wat rijdt daar... een middelstebaanridder.

Nog niet eens onder de vMax rijdend, en toch remmen? Dat valt dan weer mee.
Offline Archiebald
Master
do 23 jun 2011, 15:03 Bericht 
Ik remde niet, liet alleen mn gas las.. Dat is de bedoeling bij een flitspaal toch? Als je niet onder de vMax rijdt?
Offline Archiebald
Master
do 23 jun 2011, 15:08 Bericht 
Hier een drietal filmpjes van vandaag...

Ik blijf dit een vreemde manier van uitvoegen vinden:

Link

Vrijwel direct als het verkeerslicht in beeld komt springt hij al op groen, toch rijden er nog 2 door.. Daarna zit ik "vast" achter deze aardige Opel rijder die niet op durft te trekken:

Link

In Weesp deze Belgische C5 die niet doorrijdt, ging zo'n 30km/h op mijn teller, maar gezien die afwijking zal 25 meer in de buurt zijn :fp: Let aub niet op de toeren van mn motor bij het inhalen, m'n versnellingsbak vond het eerste verzet de beste keuzen......... :nothanks:

Link
Offline basgitaar
Master
do 23 jun 2011, 16:23 Bericht 
Archiebald schreef:
Ik blijf dit een vreemde manier van uitvoegen vinden:

Je bedoelt dat je in één keer twee banen opschuift? Of dat de auto vóór je dat doet? Verder zie ik niets vreemds.
Offline Archiebald
Master
do 23 jun 2011, 16:28 Bericht 
Nou misschien had hij kunnen anticiperen op de invoegers, op het filmpje lijkt het gat misschien ruim, maar irl viel dat wel tegen....
Offline salush
Master
do 23 jun 2011, 18:57 Bericht 
Archiebald schreef:
Ik remde niet, liet alleen mn gas las.. Dat is de bedoeling bij een flitspaal toch? Als je niet onder de vMax rijdt?

Ik had het over die Opel op rijstrook 2.
Offline ZX-driver
Master
vr 24 jun 2011, 14:23 Bericht 

Archiebald schreef:
In Weesp deze Belgische C5 die niet doorrijdt, ging zo'n 30km/h op mijn teller, maar gezien die afwijking zal 25 meer in de buurt zijn

Wat krijg je als je meer dan 5x gezakt bent voor je rijbewijs?

Antwoord: een wit kenteken met rode letters.
 [ 595 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende