Postingstijd interval gedetecteerd van 293.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 38 berichten ]
Offline gecko
FS Meldingen
di 11 jan 2011, 18:59 Bericht 
Zooo, ook maar eens de moeite genomen om een video'tje te plaatsen:

Link

aangezien het bordje niet zichtbaar op de camera is, nee rechts heeft geen voorrang ;)
streetview

Hoe vaak ik hier al niet bovenop de rem heb moeten staan, dus je houdt er rekening mee...
Offline aygo4life
Master
wo 12 jan 2011, 10:55 Bericht 
wat een halvegare zeg.
Offline gecko
FS Meldingen
ma 28 feb 2011, 18:15 Bericht 
Gelukkig zitten er remmen in de auto ;)

Link
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 28 feb 2011, 18:17 Bericht 
Oeps :lol: :nah:
Online bx gek
Master
ma 28 feb 2011, 18:31 Bericht 
Dat scheelde niet veel :o
Offline Freddy
Master
ma 28 feb 2011, 18:34 Bericht 
aygo4life schreef:
wat een halvegare zeg.
Offline PuckStar
Nieuwkomer
ma 28 feb 2011, 22:05 Bericht 
wat een malloot!!!
Offline gecko
FS Meldingen
ma 28 feb 2011, 22:27 Bericht 
kreeg nog wel excuses van 'm... hij/zij maakte een behoorlijk slechte inschatting..
Offline plankie
Die hard
do 03 maart 2011, 21:46 Bericht 

Dat kun je wel zeggen, dat was een erg lompe inhaalactie...
Offline gecko
FS Meldingen
wo 21 dec 2011, 23:23 Bericht 
Zo, heb ook weer eens de moeite genomen om wat online te zetten:

Link
Offline Aanhanger
Master
wo 21 dec 2011, 23:37 Bericht 
Staat de VRI daar wel vaker uit? :o
Offline plankie
Die hard
wo 21 dec 2011, 23:45 Bericht 

Die was close :(
Offline gecko
FS Meldingen
wo 21 dec 2011, 23:53 Bericht 
Aanhanger schreef:
Staat de VRI daar wel vaker uit?

Bijna nooit dit is denk ik 2e keer dat ik het meemaak
Offline Sjaaky
Master
do 22 dec 2011, 0:46 Bericht 
gecko schreef:
Bijna nooit dit is denk ik 2e keer dat ik het meemaak

Heb het nog nooit mee gemaakt zelfs om 3 a 4 uur s'nachts doen deze het gewoon hoor, waar ze in de rest van Adam rond dat tijdstip willen knipperen. Had trouwens wel maandag dat de verkeerslichten het op de Europaboulevard het niet deden.
Offline ZX-driver
Master
do 22 dec 2011, 23:25 Bericht 

Dat was inderdaad bijna. :o
Offline aygo4life
Master
vr 23 dec 2011, 9:16 Bericht 
gecko schreef:
Zo, heb ook weer eens de moeite genomen om wat online te zetten:

hoe hard mag je daar?
Offline geelhoed
Master
vr 23 dec 2011, 9:34 Bericht 
Ik zie bebouwing, kruisingen en geen A1 borden. Doe eens een gok! :wink:
Offline aygo4life
Master
vr 23 dec 2011, 9:36 Bericht 
waarschijnlijk reed hij weer te hard maar ipv het voor te kauwen zoals ik normaal altijd doe, probeer ik ze er zelf achter te laten komen. mischien dat ze zich zo realiseren dat ze zelf ook fout zitten.
Offline Karbargenbok
Pro
vr 23 dec 2011, 9:45 Bericht 
Want als je niet te hard rijdt, dan nemen anderen geen voorrang waar ze het niet hebben?
Offline aygo4life
Master
vr 23 dec 2011, 9:49 Bericht 
Karbargenbok schreef:
Want als je niet te hard rijdt

als hij niet te hard had gereden had hij eerder stil kunnen staan en was het niet 'bijna raak' geweest.
Offline Karbargenbok
Pro
vr 23 dec 2011, 9:50 Bericht 
Je beantwoordt mijn vraag niet.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 23 dec 2011, 9:51 Bericht 
Hij reed op het moment van remmen 55... Niet heel spannend dus, waarschijnlijk niet eens genoeg voor een bekeuring :zzz:
Offline djidee
Master
vr 23 dec 2011, 9:52 Bericht 
Volgens mij rijdt hij om en nabij die kruising rond de 50 hoor (of doel je op die andere bestuurder, die geen voorrang verleend en de sokken er ook goed in heeft zitten?)
Offline geelhoed
Master
vr 23 dec 2011, 9:53 Bericht 
aygo4life schreef:
waarschijnlijk reed hij weer te hard maar ipv het voor te kauwen zoals ik normaal altijd doe, probeer ik ze er zelf achter te laten komen. mischien dat ze zich zo realiseren dat ze zelf ook fout zitten.

Ja want dat kan Dave van m,ij ook altijd zo goed velen! :lol:
Offline aygo4life
Master
vr 23 dec 2011, 9:55 Bericht 
Karbargenbok schreef:
Je beantwoordt mijn vraag niet.

rucksichtlos doorcrossen het kruispunt over bij defecte verkeerslichten is niet het toppunt van goed verkeersinzicht en defensief rijden.

In zo'n situatie zou een goede automobilist er rekening mee houden dat andere weggebruikers in de war raken en wellicht de voorrangsregels niet meer zo goed in acht nemen.

Sandeman schreef:
Hij reed op het moment van remmen 55

en hoe hard mag je daar...

djidee schreef:
Volgens mij rijdt hij om en nabij die kruising rond de 50 hoor

daarvoor reed hij geen 50.
Offline Karbargenbok
Pro
vr 23 dec 2011, 9:58 Bericht 
aygo4life schreef:
In zo'n situatie zou een goede automobilist er rekening mee houden dat andere weggebruikers in de war raken en wellicht de voorrangsregels niet meer zo goed in acht nemen.

Dat doet hij toch? Hij kijkt. Hij remt. Ik was hier zelf wat minder assertief geweest, maar toch.

Degene die hier fout zit is die eikel m/v die rücksichtslos een voorrangsweg oversteekt zonder te remmen.
Offline aygo4life
Master
vr 23 dec 2011, 10:00 Bericht 
Karbargenbok schreef:
Dat doet hij toch? Hij kijkt. Hij remt.

ik had geen abs en een remspoor van een paar meter nodig om succesvol door deze situatie te navigeren en jij ook niet geef je zelf al aan.
Offline Karbargenbok
Pro
vr 23 dec 2011, 10:10 Bericht 
Nee? Ik kan me nog een filmpje van je heugen waar je je al compleet laat verrassen terwijl je stapvoets op een kruising afrolt, met schrikreactie en al. En die situatie was ook niet jouw 'schuld'.

Zelfs als je 50 of 40 zou rijden, dan nog zou zo'n lamzak hem er zonder te kijken (en remmen!) voor gooien. Ik zou bijna willen zeggen: had hier 60 gereden, dan had je in elk geval zijn achterbumper nog meegenomen.
Offline Sjaaky
Master
vr 23 dec 2011, 10:41 Bericht 
Must need feed Troll, must need feed troll.

Je mag daar eerst 80 tot aan het tankstation, dus hij laat die auto gewoon uitrollen. Je weet wel dat is milieu vriendelijk want dat gebruikt geen brandstof. Kunnen RC auto bestuurders (C1, Aygo's enzo) zich weer in hun handen wrijven over hoe goed zij voor het milieu zijn terwijl ze tijdens het wegrijden hun halve koppeling er doorheen branden omdat ze daar geen gevoel mee hebben.

Je mag daar 50 punt. Of het dan minder close was geweest is in dit geval niet relevant, gezien er dan alsnog krachtig geremd had moeten worden. Deze auto was gewoon een slaaprijder die denkt dat het een gelijkwaardige kruising is. Je zou zelfs kunnen zeggen dat gecko er juist voor heeft gezorgd dat deze man/vrouw, die zich de pleuris geschrokken zou zijn, de volgende keer beter oplet bij deze rotonde en wel de voorrangsregel in acht neemt. Nogal belangrijk bij deze rotonde gezien Ambulances vaak via hier de stad in rijden en KLPD/Politie er juist uit met blauw blauw. Kortom altijd opletten hier, maar ja als je maar 50 rijd dan hoeft dat niet helemaal niet in je Aygo want je houd je verder aan alles verkeersregels wat er verder om je heen gebeurd maakt niet uit toch. :fp:
Offline djidee
Master
vr 23 dec 2011, 11:34 Bericht 
aygo4life schreef:
daarvoor reed hij geen 50

Bij het oprijden van het plein rijdt mindert hij al fors snelheid, het is overzichtelijk, en degene die vanuit die andere straat komt neemt geen enkele aanleiding om te remmen. Dat is degene die fout zit, en het is de oplettendheid van Gecko die ervoor zorgt dat hij hem niet bij degene die fout zit in de flank duwt.

Het beeld van de ander: http://maps.google.nl/maps?q=Julianaplein,+Frankendael,+Amsterdam&hl=nl&ll=52.348789,4.918098&spn=0.005512,0.016512&sll=53.145815,6.263716&sspn=0.011132,0.033023&vpsrc=6&hnear=Julianaplein,+Oost+en+Watergraafsmeer,+Amsterdam,+Noord-Holland&t=h&z=17&layer=c&cbll=52.348872,4.918011&panoid=y7dPNAR4pdZjO9nTpBh99Q&cbp=12,140.61,,0,-1.75
Onoverzichtelijk is het ook niet, hij had zeker een seconde of 5 om te kijken, te zien dat hij voorrang moest verlenen en daarop de acteren.

Als je met al dat soort niet oplettende imbicielen rekening moet houden, kun je beter stapvoets door een stad gaan rijden, voorafgegaan door iemand met een fluit en een rode vlag.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 23 dec 2011, 16:31 Bericht 
gecko schreef:
Gelukkig zitten er remmen in de auto ;)

Zo'n debiel zou je de nek moeten omdraaien. :thumb_d: :thumb_d:

aygo4life schreef:
hoe hard mag je daar?

Gokje, 2 keer de helft.
Online bx gek
Master
vr 23 dec 2011, 17:14 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Gokje, 2 keer de helft.

:thumb:
Offline renew40
Die hard
vr 23 dec 2011, 19:09 Bericht 
Dat jullie er nog steeds opreageren :fp:
Laat hem toch lekker lullen in digitale cyberspace,
je hebt er alleen in het weekend last van door de weeks lekker rustig zo zonder hem.. :glaasje:
Offline Broadie
Die hard
wo 28 dec 2011, 7:19 Bericht 
Dit lijkt erg op een rotonde-situatie, waar ik bijna dagelijks al vloekend door heen moet.

Ik rijd de rotonde op, achter iemand aan die meteen rechts afslaat. Het voertuig, dat rechts van mij de rotonde op wil, meent derhalve wel in de gelegenheid te zijn om die ene seconde respijt te kunnen benutten om op te trekken. Er niet mee rekenend dat ik gewoon recht door wil en niet achter mijn voorganger aan (met dank aan de ontbrekende knipper-cultuur in dit land, waar niemand er nog serieus van uit kan gaan, dat de ander op tijd knippert).
Ik wordt dan gedwongen te remmen, terwijl ik mij al op de rotonde bevind, omdat iemand meent met lichtsnelheid op te kunnen trekken en mij voor te zijn.
Het zijn meestal vrouwen (van alle leeftijdsgroepen) en 65+ medemensen. Maar niet alleen zij.

Een keer ben ik daadwerkelijk daardoor in mijn rechter flank geraakt. De schuldvraag was volkomen duidelijk, maar het blijft vervelend en tijdrovend, die hele schade-afhandeling.
Het had ook niets met de absolute snelheid te maken. Of ik nu 50, of 30, of 80 km/h had gereden, en die ander ook, is onbeduidend. Iemand heeft niet opgelet en de ander ging er van uit, dat het wel goed kwam.
Offline gecko
FS Meldingen
wo 28 dec 2011, 12:15 Bericht 
Nou, om eerlijk te zijn had ik al een tijdje door dat hij/zij niet ging stoppen, maar zoiemand laat ik niet gaan zonder 'm eens flink te laten schrikken, daarom was ik ook vrij rustig in m'n commentaar. De bedoeling was eigenlijk dat deze persoon ook flink in de ankers zou gaan... dat gebeurde niet, dus moest ik alleen in de ankers ;-)
Offline okkiwokki
Die hard
wo 28 dec 2011, 14:32 Bericht 
Broadie schreef:
Het had ook niets met de absolute snelheid te maken. Of ik nu 50, of 30, of 80 km/h had gereden, en die ander ook, is onbeduidend. Iemand heeft niet opgelet en de ander ging er van uit, dat het wel goed kwam.

Uit een post van Aanhanger blijkt dat dit toch niet helemaal waar is, maar ik snap je ergernis.

Aanhanger schreef:
Op zich zou het kunnen, aangezien de vrouw jou ongehinderd moet voor laten gaan. Wanneer jij in de remmen moet voor haar is ze dus verkeerd.

Anderzijds mag ze verwachten dat jij de rotonde op de juiste wijze neemt, zie jurisprudentie.
Daardoor kan ze niet anticiperen dat jij met zo'n snelheid over de rotonde vliegt.

Dat zou jij weer ter discussie kunnen stellen indien zij deze rotonde regelmatig passeert, en dus kan weten dat men soms met deze snelheid over de rotonde komt.
Offline Broadie
Die hard
wo 28 dec 2011, 14:43 Bericht 
Ik beweer niet, dat ik met een onverwacht hoge snelheid aangevlogen kom. Ik rem alleen niet zo standaard, zoals dat tegenwoordig helaas als normaal wordt beschouwd. Ik probeer te anticiperen op de volgende seconden, dus als iemand voor mij afslaat, zorg ik ervoor, dat ik zonder te remmen verder kan.

Blijkbaar is dat soort anticiperen helemaal niet vanzelfsprekend en gaat de modale pepernoot van tegenwoordig ervan uit, dat alles gewoon z´n slakkengangetje gaat.
Je vehikel blind de rotonde op gooien hoort daar dus ook bij, want ach, anders sta je straks zomaar een hele minuut te wachten voor een rotonde en dat kan toch nooit de bedoeling zijn als je nog naar de AH moet zodat om 18:00 uur de piepers dampend op tafel staan.
Offline Aanhanger
Master
do 29 dec 2011, 20:50 Bericht 
okkiwokki schreef:
Uit een post van Aanhanger blijkt dat dit toch niet helemaal waar is

Dat ging zeer specifiek over het "rechtdoorgaan" op een rotonde door over het licht verhoogde middenstuk te rijden (wat volgens jurisprudentie niet zou zijn toegestaan).
 [ 38 berichten ]