Postingstijd interval gedetecteerd van 72.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 3  [ 127 berichten ]
Offline -Joske-
Master
vr 11 nov 2011, 14:35 Bericht 
Niet zo heel slim om met zulke snelheden over zulke wegen rond te rijden.
Offline RucphenNB
Master
vr 11 nov 2011, 14:39 Bericht 
@Joske, dit is nog rustig, zowel voor mij als de auto.
Offline -Joske-
Master
vr 11 nov 2011, 14:46 Bericht 
RucphenNB schreef:
@Joske, dit is nog rustig, zowel voor mij als de auto.

Ja dat geloof ik allemaal wel, maar als iemand (auto / fietser) vanuit een zijstraat of oprit de weg op draait zijn de gevolgen niet meer te overzien. :wink:
Offline RucphenNB
Master
vr 11 nov 2011, 14:54 Bericht 
Daarom houd ik het nog rustig. :wink:
Offline renew40
Die hard
za 12 nov 2011, 15:35 Bericht 
autosprint media, zeker die uit je avatar :roll:
Offline Kraker
Pro
za 12 nov 2011, 17:01 Bericht 
Het gaat mij te hard kan het niet goed keuren.... :thumb_d:
Offline RucphenNB
Master
do 17 nov 2011, 16:03 Bericht 

Link

Spreekt voor zich denk ik.

Link

Moet je in die bocht echt niet willen, zeker niet als uit het volgende filmpje blijkt dat je niet ver voor je uit kijkt.

Link

Het is een kleine auto, maar dan kan je nog wel iets verder kijken dan de voorbumper.

Link

Toch doorduwen met je Honda en snoevend je neus ophalen. Jammer dat hij mij niet tegen is gekomen. Ik heb er op dat punt al regelmatig achteruit laten rijden.
Offline okkiwokki
Die hard
do 17 nov 2011, 18:05 Bericht 
Waar is die c5 opgereden?
Die twingo durft om 'm er nog tussen te proppen bij die vrachtwagen.
Offline RucphenNB
Master
do 17 nov 2011, 18:08 Bericht 
Die C5 is op een rotsblok gereden die midden op de strook tussen de parkeervakken ligt. Is bij de welbekende Shell tussen Tilburg en Galder waar vandaag weer zo'n flitsding was opgesteld. Mevrouw in de Twingo kijkt echt niet verder dan de voorbumper. Ik heb er al vaker achter gereden en dit is niet de eerste keer dat het net goed gaat. Daarom ben ik blij dat ik nu een cam heb, ik had die altijd al eens vast willen leggen.
Online ZX-driver
Master
do 17 nov 2011, 18:23 Bericht 

Ik heb een keer op ongeveer dezelfde manier een ZX opgetakeld zien worden. In Amersfoort. Het erge was dat ik de bestuurder van de ZX was. :oops: Maar gelukkig geen schade. :)

De mevrouw in de Twingo sms-t misschien wel vaak tijdens het rijden ofzo. Die drempel namen jullie (Twingo en jij) trouwens wel hard.

RucphenNB schreef:
Moet je in die bocht echt niet willen, zeker niet als uit het volgende filmpje blijkt dat je niet ver voor je uit kijkt.

Dat ging maar net. :o Was die Honda die doordrukte ook met de Twingo voor je?
Offline RucphenNB
Master
do 17 nov 2011, 18:26 Bericht 
Die drempel is met 80 nog goed te rijden. Dat lijkt anders, maar is gelukkig niet zo.

Die Honda gooide hem voor een oudere Toyota Tercel. Vlak daarna ging die de snelweg op.
Offline RucphenNB
Master
ma 21 nov 2011, 22:21 Bericht 
Het was een lekker dagje vandaag met die mist, lampen, uitvoegen, linksplakken en flitsers!

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link
Online ZX-driver
Master
di 22 nov 2011, 18:59 Bericht 

De C4 Picasso-rijder kwam er tenminste nog achter dat de mistlampen uit moesten. Die auto die voor de KPN auto reed, reed ook lekker links.

en je filmpje dat flitser 1 heet, moet je flitser 2 van maken. :wink:
Offline RucphenNB
Master
wo 23 nov 2011, 19:36 Bericht 
Klopt, had helaas de filmpjes al op youtube staan toen ik er achter kwam dat de volgorde van de flitsers niet goed was. :oops: :oops:
Offline RucphenNB
Master
vr 03 feb 2012, 22:56 Bericht 

Link
Offline RucphenNB
Master
vr 03 feb 2012, 23:01 Bericht 
Tjonge, zo jammer die sneeuw.

Link

Met de linkervoet remmen om de grip te behouden en sneller door de bocht te kunnen, wel gas blijven geven met rechts.

Link

Nogmaals met de linkervoet erbij terwijl je gewoon gas blijft geven.

Link
Offline shootme
Master
za 04 feb 2012, 0:38 Bericht 
RucphenNB schreef:
Tjonge, zo jammer die sneeuw.

Ach, hoeveel vertraging heb je gehad? 20 seconden?
Gelukkig kon je inhalen, anders was je langer onderweg :thumb:

RucphenNB schreef:
Met de linkervoet remmen om de grip te behouden en sneller door de bocht te kunnen, wel gas blijven geven met rechts.

Beheersing van een coureur. ik doe het je niet na :)
Ik vind glijden ook veel te leuk :P
Offline RucphenNB
Master
za 04 feb 2012, 9:13 Bericht 
shootme schreef:
Ik vind glijden ook veel te leuk

Ik ook, ben die filmpjes nog aan het bewerken. :wink:
shootme schreef:
Beheersing van een coureur. ik doe het je niet na

Valt wel mee hoor, als je een paar jaar achter elkaar in de winter de ruimte krijgt om dit te oefenen op een bevroren meer ergens in Zweden/Finland/Noorwegen lukt dat vrij veel mensen.
Offline RucphenNB
Master
za 04 feb 2012, 9:16 Bericht 
shootme schreef:
Ach, hoeveel vertraging heb je gehad? 20 seconden?

Wel iets meer, echter ik weet dat ik misschien de auto iets beter onder controle heb, dat koekblik voor reed 35, na het passeren ga ik door tot rond de 110. Dat was goed te doen.
Offline shootme
Master
za 04 feb 2012, 15:21 Bericht 
RucphenNB schreef:
Valt wel mee hoor, als je een paar jaar achter elkaar in de winter de ruimte krijgt om dit te oefenen op een bevroren meer ergens in Zweden/Finland/Noorwegen lukt dat vrij veel mensen.

Maar hoeveel nederlanders krijgen die kans :D
Online ZX-driver
Master
za 04 feb 2012, 19:33 Bericht 

Je neemt anders best risico's in die sneeuw, ALS je wegglijdt dan is er gelijk geen houden meer aan. Ik wilde gisterochtend ook een beetje spelen maar het ging gelijk al niet goed. Ik dacht: laat maar.
Online Raaf
Master
za 04 feb 2012, 20:20 Bericht 
ZX-driver schreef:
Je neemt anders best risico's in die sneeuw, ALS je wegglijdt dan is er gelijk geen houden meer aan. Ik wilde gisterochtend ook een beetje spelen maar het ging gelijk al niet goed. Ik dacht: laat maar.

Heb je gelijk in.
Alleen doen wij dit voor de lol ook op het circuit. Op droog wegdek kan je net zo dicht bij de grens zitten, en gaat het dan mis dan gaat ie nog veel harder.

Rucphen kan nog wel wat vertellen over wat mis ging op mijn licentiedag einde rechte stuk van Zolder :lol: en toen was het alleen erg nat..
Offline RucphenNB
Master
za 04 feb 2012, 22:31 Bericht 
ZX-driver schreef:

Valt allemaal best mee, het ziet er erger uit dan het is. Daarbij kan je er echt wel vanuit gaan dat ik iets meer ervaring heb in dit soort omstandigheden en in driften met auto's. Je voelt het echt wel aankomen en de reactie is instant bij mij. :wink:
Raaf schreef:
Rucphen kan nog wel wat vertellen over wat mis ging op mijn licentiedag einde rechte stuk van Zolder

Hou op, schei uit. Ik heb er nog steeds last van als ik die beelden voor me zie. Ik dacht echt: die gaat de grindbak in en rolt hem! :o :o
shootme schreef:
Maar hoeveel nederlanders krijgen die kans

Ik ben van mening iedereen, het kost voor 2 weken bijna net zoveel als een zomervakantie en de ervaring (laat staan kunde en gevoel) die je ermee op doet, is echt onbetaalbaar. :wink:
Offline shootme
Master
za 04 feb 2012, 22:39 Bericht 
RucphenNB schreef:
en de reactie is instant bij mij.

Klinkt wat overmoedig ;)
Offline RucphenNB
Master
za 04 feb 2012, 22:43 Bericht 
shootme schreef:
Klinkt wat overmoedig

Is het niet. :wink:
Online ZX-driver
Master
za 04 feb 2012, 23:20 Bericht 

RucphenNB schreef:
Daarbij kan je er echt wel vanuit gaan dat ik iets meer ervaring heb in dit soort omstandigheden en in driften met auto's. Je voelt het echt wel aankomen en de reactie is instant bij mij.

Ik begrijp dat je coureur/drifter bent. Dus dan heb je er inderdaad vast wel feeling voor en weet je wat een auto doet. Ik heb mijn kennis alleen maar van twee slipcursussen. Eén van een dag en één van een ochtend. Maar de laatste keer is alweer vier jaar geleden dus binnenkort ga ik op herhaling. De eerstvolgende keer als er op Ibood weer een aanbieding voorbij komt.
Offline RucphenNB
Master
za 04 feb 2012, 23:28 Bericht 
Kan ik je echt aanraden, eerlijk is eerlijk, ik ben ook begonnen met 20km/h op een groot parkeerterrein zo'n 18 jaar geleden. Uiteindelijk moet je het gewoon vaker doen zodat het meer een automatisme word. Daarom ben ik voor een verplichte cursus bij het rijbewijs zoals in bijvoorbeeld Finland en om de 5 jaar een herhaling. Ik moet wel bekennen dat ik de kosten van zo'n cursus hier in NL aan de hoge kant vind, zeker gezien wat men bied. Dat kan echt voor minder. :wink:
Online ZX-driver
Master
zo 05 feb 2012, 0:43 Bericht 

RucphenNB schreef:
Ik moet wel bekennen dat ik de kosten van zo'n cursus hier in NL aan de hoge kant vind, zeker gezien wat men bied. Dat kan echt voor minder.

Ja inderdaad. De dagcursus van de ANWB vooral. 187,50 was dat toen (in 2008). Gelukkig was het een verjaarskado. :wink: Maar de ochtendcursus is gelukkig goedkoper. Bij Ibood vorige week voorbij zien komen voor 49,95. Ik moet momenteel even heel zuinig doen dus heb het aan me voorbij laten gaan. Volgende keer 'bestel' ik het.
Offline Yvesart
Master
zo 05 feb 2012, 12:18 Bericht 
ik heb die van Ibood ook gedaan.. was erg leuk.. was toen ook met sneeuw bedenk ik me nu :-) .. vooral gelachen met de kom en BMW met achterwiel aandrijving.. met snufjes [eitje] en zonder snufjes [TOLLUUHHH :-) ]..
Online ZX-driver
Master
zo 05 feb 2012, 17:16 Bericht 

Yvesart schreef:
ik heb die van Ibood ook gedaan.. was erg leuk..

Ik begrijp dus dat dat een aanrader is. :D
Offline RucphenNB
Master
ma 13 feb 2012, 13:31 Bericht 

Link

Een Corsa die langzaam rijd, ga je hem inhalen en dan word er gas bij gegeven. Gewoon richting aan naar rechts en door duwen. Corsa moest toen in de remmen. Vreemd aangezien deze eerst 70km/h reed en ik tijdens inhalen 90km/h.
Offline shootme
Master
ma 13 feb 2012, 13:35 Bericht 
RucphenNB schreef:
Een Corsa die langzaam rijd, ga je hem inhalen en dan word er gas bij gegeven.

Gevaarlijk en dom :fp:
Online ZX-driver
Master
ma 13 feb 2012, 23:17 Bericht 

shootme schreef:
Gevaarlijk en dom

Inderdaad.

Daarna testte hij zijn groot licht even op je uit zeker?
Offline Dennis_on_the_road
Master
ma 13 feb 2012, 23:46 Bericht 
Irritant volk :thumb_d:
Offline Intelligence
Die hard
di 14 feb 2012, 0:34 Bericht 
Filmpjes met de racer verwijderd? Jammer :lol:
Offline RucphenNB
Master
di 14 feb 2012, 14:29 Bericht 
Zijn niet helemaal verwijderd. :wink:
ZX-driver schreef:
Daarna testte hij zijn groot licht even op je uit zeker?

Klopt, ik denk ook wel omdat ik richting aangaf en dus gewoon terug naar rechts ging waardoor de Corsa even stevig moest remmen. Sorry, er kwam een auto aan en ik wil dus terug naar rechts.
Offline aygo4life
Master
di 14 feb 2012, 15:46 Bericht 
die dubbele belijning ligt er niet voor pietsnot natuurlijk.
Offline RucphenNB
Master
di 14 feb 2012, 15:49 Bericht 
Klopt, je mag daar namelijk wel inhalen op die weg. :wink:
Daarom snapt half nederland de nieuwe belijning niet, het ene moment mag het niet en het andere weer wel.
Offline adinsx
Master
di 14 feb 2012, 16:24 Bericht 
Je mag alleen langzaam rijdende voertuigen als tractoren etc inhalen toch?

Leuke filmpjes in de sneeuw trouwens :thumb:
De oefeningen in Zweden waren ook hier weer een leuke opfrissing van de anti-slipcursus van 2 jaar terug.
Offline Scaniafan
Master
di 14 feb 2012, 16:53 Bericht 
aygo4life schreef:
dubbele belijning ligt er niet voor pietsnot natuurlijk

Doe mij even de wettekst waar staat dat je bij een dubbele onderbroken streep niet in mag halen (f)

adinsx schreef:
Je mag alleen langzaam rijdende voertuigen als tractoren etc inhalen toch?

:schudnee:

Is gewoon een onderbroken streep. Alleen dubbel omdat de wegbeheerder een "gevaarzetting" aan de mensen wil laten blijken :duh:
Offline shootme
Master
di 14 feb 2012, 16:56 Bericht 
Scaniafan schreef:
Alleen dubbel omdat de wegbeheerder een "gevaarzetting" aan de mensen wil laten blijken

OH? dacht altijd dat het dubbel was omdat de weg zo breed was en daardoor een veilig marge in het midden van de weg te hebben om gebroken spiegeltjes te besparen :lol:
Offline adinsx
Master
di 14 feb 2012, 19:16 Bericht 
Hmm... staat dan verkeerd opgeslagen in de grijze massa hier :lol:
Meen ooit eens in een topic van Geelhoed (of heette hij toen nog feitelijk) te hebben gelezen dat wanneer de strepen x-meter uit elkaar lagen, je alleen langzaam verkeer mag inhalen.

Maargoed, dubbel doorgetrokken of niet, als er zo'n langzaam geval voor me zit haal ik ook in, na een spiegelcheck ;)
Online Raaf
Master
di 14 feb 2012, 19:33 Bericht 
Het voelde voor mij niet heel schokkend... Wijf zat gewoon te slapen, en bij inhalen schrok ze wakker. Irritant was het wel.
Offline RucphenNB
Master
di 14 feb 2012, 22:21 Bericht 
adinsx schreef:
Leuke filmpjes in de sneeuw trouwens

Thanks, links remmen blijft leuk alleen precies uitleggen wat je instinctief doet blijft moeilijk. :oops:
Raaf schreef:
Het voelde voor mij niet heel schokkend...

Maar het heeft wel een reden dat ik de rest van het gesprek weg gelaten heb. :wink: :lol:
Online Raaf
Master
di 14 feb 2012, 22:44 Bericht 
RucphenNB schreef:
Maar het heeft wel een reden dat ik de rest van het gesprek weg gelaten heb. :wink: :lol:

O:) Ohja
Offline geelhoed
Master
wo 15 feb 2012, 6:15 Bericht 
adinsx schreef:

Meen ooit eens in een topic van Geelhoed (of heette hij toen nog feitelijk) te hebben gelezen dat wanneer de strepen x-meter uit elkaar lagen, je alleen langzaam verkeer mag inhalen.

hmmmmm, niet helemaal. Al was dat wel de bedoeling van de wegbeheerder. verkeersbeleid/doorgetrokkenstreep-of-niet-t62121.html
Offline RucphenNB
Master
vr 09 maart 2012, 14:27 Bericht 
Niet helemaal netjes om zo tussen de vrachtwagens door te gaan voor die Mondeo langs, echter nu kon ik gewoon door blijven rijden. Jammer dat de auto daarna niet verder de vluchtstrook op ging.

Link

Tja, als je dan links wil staan, geef dan gas en ga dan ook vlot door de bocht. Daarna trapte hij zijn hok zowat kapot om maar terug bij mijn achterbumper te komen.

Link

Busje heeft de tweet van Spee gelezen. Let trouwens even op de tijd links onder. :wink:

Link

BMW 1 serie die wat tekort komt, hij is zielig inderdaad. Let nu weer even op de tijd en reken dan uit hoe het ging tussen de 2 filmpjes. :wink:

Link
Offline Karbargenbok
Pro
vr 09 maart 2012, 14:39 Bericht 
De broer van Aygo4life heeft een 1-serie en probeerde je nu te straffen voor het feit dat je gemiddeld 160 hebt gereden? O:)
Offline RucphenNB
Master
vr 09 maart 2012, 14:44 Bericht 
Ik denk het. :lol: :lol: :lol:
Maar ja, nadat ik gewoon weer naar oude cruise ging kwam hij niet meer mee. :fp: :fp:
Online bx gek
Master
vr 09 maart 2012, 16:28 Bericht 
Die laatste :roflol: :roflol:
Dat 2e filmpje is ook voor mij bekend.
Ik ga er meestal al op de rechterstrook staan omdat ze op de rechter linkerstrook niet doorrijden.
edit: foutje :oops:
 [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende